
- Start
- Yrken
- Administration & ekonomi
- Redovisningsekonom
- Lediga jobb
- Koncernredovisningschef till internationell koncern
341 Lediga jobb
Koncernredovisningschef till internationell koncern
Nu söker vi på Vindex en koncernredovisningschef för rekrytering till en av våra kunder. Hela rekryteringsprocessen sköts av Vindex men anställning kommer att erbjudas direkt hos kund. Tjänsten startar efter årsskiftet och i rollen kommer du att ansvara för koncernredovisningen för ca sju legala enheter samt ha personalansvar för sex personer.
Placering: centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som koncernredovisningschef till internationell koncern
- Huvudansvar för koncernredovisningen
- Konsolidering
- Årsredovisning
- Bokslutsprocesser
- Arbetsfördelning i gruppen
- Delta i förvärv
- Rapportering
- Digitalisering och effektivisering av processer
- Personalansvar för sex personer
För den här tjänsten söker vi en engagerad och driven person som trivs i en ansvarsfull roll. Du har en god pedagogisk förmåga och starka ledaregenskaper samt att du är kommunikativ. Dessutom ser vi gärna att du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du får ta egna initiativ till förbättring och effektivisering.
Kvalifikationer för rollen som koncernredovisningschef till internationell koncern
- Civilekonomexamen eller motsvarande
- Minst 5-6 års erfarenhet av koncernredovisning
- Tidigare haft helhetsansvar för koncernredovisningen
- Självgående i hela koncernredovisningsprocessen
- Erfarenhet av personalansvar
- Erfarenhet från större bolag
- Meriterande att varit delaktig i systemimplementation
- Mycket goda systemkunskaper
- God Excel-vana
- Flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref RPKCR925. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Rolf Pettersson (070-340 78 03 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vindex tillsätter koncernredovisningschefer i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster inom ekonomi? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Vi söker business controller till globalt företag!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Lernia Bemanning AB
Redovisningsansvarig
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Vaggeryds kommun
Junior ekonomiassistent som vill växa och utvecklas i en dynamisk miljö!
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
Färdigheter
Krav
- MS Excel
- Monitor
- affärssystem
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
Bakgrund och vad vi erbjuder
Stenbolaget är inne i en expansiv fas med nyetablering av ytterligare försäljningsställen utanför Stockholm.
Under hösten 2020 implementeras affärssystemet Monitor G5 och systemet kommer tas i drift i januari 2021. Vi söker förstärkning till ekonomiavdelningen, som avlastar under driftsättningsfasen.
Vi erbjuder en projektanställning på heltid under 6 månader. Om du matchar våra framtida behov så kommer du erbjudas en tillsvidareanställning efter projektanställningen.
Vi erbjuder en positiv företagskultur och vi värdesätter personligt engagemang och driv. Om du är rätt person så kommer du kunna växa och utvecklas i ekonomi- och verksamhetskunnande och du kommer ha stora möjligheter att påverka ditt arbete.
Vi söker
Erfarenhet
Vi söker en hungrig och vetgirig person. Kanske är du just färdig med din utbildning?
Utbildning
Du är utbildad inom redovisning. Antingen har du läst ekonomlinjen på universitetet eller så är du gymnasieekonom, alternativt så har du en eftergymnasial utbildning inom redovisning.
Personliga egenskaper
Du är positiv, initiativtagande och noggrann/strukturerad. Du är nyfiken på att lära dig nya saker och du ställer frågor när du inte förstår eller om du ser brister. Du har lätt för att hantera människor och är en engagerad kollega som sätter stort värde på att göra ett bra arbete.
Arbetsuppgifter
Ekonomiavdelningen består idag av 2 medarbetare och under projektanställningen kommer du avlasta dina kollegor med dagligt ekonomiarbete. Exempel på arbetsuppgifter är;
- Kontering av leverantörsfakturor (omkostnadsfakturor)
- Kontering/matchning av inköpsfakturor
- Fakturering och påminnelsehantering
- Assistera kunder via telefon och epost
- Påminnelsehantering
- Övriga administrativa uppgifter
Vi erbjuder
- En dynamisk miljö med högt till tak. Om du är rätt person kommer du att utvecklas snabbt.
- Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
- Omfattning: Heltid
- Placering på huvudkontoret i Slakthusområdet, Globen
- Startdatum: Omgående
Om Stenbolaget
Stenbolaget är en av Sveriges största stenspecialister och bedriver försäljning av marksten, natursten, murar och plattor. Kunderna utgörs av privatkunder, entreprenörer och riksbyggare. Försäljning sker via våra 4 butiker i Stockholmsområdet, via central avdelning som jobbar rikstäckande med B2B-kunder och infrastrukturkunder samt via internet. Omsättningen för räkenskapsåret 2020 beräknas uppgå till MSEK 130 och bolaget har 50 medarbetare. Stenbolaget bedriver även produktion av naturstensprodukter i Turkiet via helägt dotterbolaget. Läs mer på www.stenbolaget.se
#jobbjustnu
Stenbolaget i Stockholm AB
Livdjursgatan 7
12162 Johanneshov
Hemsida: http://www.stenbolaget.se
Redovisningschef till internationellt bolag norr om Göteborg
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonom sökes för kommande behov
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningekonom
Experis AB
Project controller - Stora projekt
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom på koncernnivå!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Novare Interim & Recruitment AB
Hemsida: http://https://novare.se/interim-and-recruitment/
Skolan för teknikvetenskap (SCI) söker en erfaren Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Kungliga Tekniska Högskolan
Rådgivare/Redovisningskonsult till Ludvig & Co
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Redovisningsekonom till Saxlund!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Novare Interim & Recruitment AB
Hemsida: http://https://novare.se/interim-and-recruitment/
Interimsuppdrag Redovisningsekonom Axapta - omgående
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Färdigheter
Krav
- Redovisningsansvar
- Bokföringsvana
- Reskontrabokföring
- Bokslut
- Ekonomisk rapportering
- Månadsrapporter
- Finansiella analyser
- Ekonomiska prognoser
- Deklarationer
- Fastighetsekonomi
- Microsoft Axapta
- affärssystem
- MS Excel
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
Interimsuppdrag Redovisningsekonom Axapta - omgående
Till en stor fastighetsaktör i Norden, med placering i Helsingborg, söker vi en redovisningsekonom som har möjlighet att förstärka teamet i ca. 3 månader, med start i början av januari.
I dina ansvarsområden ingår bland annat
- Löpande bokföring
- Kund- och leverantörsreskontra
- Betalning och avstämning av samtliga banktransaktioner
- Bokslut
- Ta fram rapporter, analyser och prognoser
- Upprättande utav deklarationer
Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning i ekonomi och minst 2 - 3 års erfarenhet av att arbeta med kvalificerad redovisning. Goda kunskaper i Excel samt gärna erfarenhet av affärssystemet Axapta. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du strukturerad, noggrann och prestigelös. Du är kommunikativ och har en god pedagogisk förmåga och kan redogöra och förklara ekonomiska samband och delar gärna med dig av din kunskap. Du är analytisk och har ett gott sinne för siffror och detaljer samt en förmåga att se helheten. Du är självgående och kan planera och organisera ditt arbete i god tid.
Tjänsten är på heltid med placering i Helsingborg.
Vi rekryterar löpande och du är välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733-763988.
Välkommen med din ansökan!
Ekonom Deltid
Vi söker en ekonom som kan handha våra löpande redovisningsuppgifter i form av att bokföra in och utbetalningar samt övriga manuella bokföringsuppgifter samt avstämma vår lagerredovisning.
I uppgifterna ingår även att göra avstämningar av checkräkning och leverantörsreskontra samt att ta fram momsredovisningar.
Även lönebearbetning ingår i uppgifterna.
Kunskaper i affärssystemet Pyramid och SPCS lönesystem är en fördel, då detta är de system vi använder.
Vi heter Mat-Expressen i Kalmar AB och är verksamma som grossister inom handel med matvaror.
Låter ovanstående intressant så är Ni välkomna att lämna Er ansökan med bifogat CV till nedanstående mailadress:
Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Mat-Expressen i Kalmar AB
Ekonomiansvarig till Ocab Väst AB
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Chef accountant till ett ledande globalt industriföretag!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Senior Accountant tll ledande globalt industriföretag!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Junior Accountant
Vi söker en Redovisningsekonom till Söderort
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
PS Partner söker ekonomikonsulter
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ps Partner AB
Anmäl ditt intresse för konsultuppdrag i Eskilstuna!
Experis AB
Redovisningsadministratör sökes
AB Domptören söker nu en person som har erfarenhet inom löpande bokföring och administration
Vi erbjuder dig en spännande roll hos oss på AB Domptören med start våren 2021. Bolaget har sitt säte i Lycksele och verkar inom främst fastighetsbranschen. Vårt fastighetsbestånd är en mix av bostadslägenheter, kontors- och butikslokaler samt industri med en sammanlagd uthyrningsbar yta på ca 30.000 kvm.
Arbetsbeskrivning
Du förväntas sköta den löpande bokföringen, utbetalning av lön, avisering av hyror och övriga administrativa uppgifter inom Domptören med intressebolag.
Vem söker vi?
I den här rollen söker vi dig som har dokumenterade erfarenheter av liknande arbetsuppgifter. Som person är du strukturerad, serviceinriktad och tycker om administrativt arbete. Kunskaper inom bokslut är meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig i skriftlig form samt mycket god datorvana.
Är du personen vi söker? Mejla ditt CV och lite information om dig själv till [email protected] med rubrik ”Jobbansökan Domptören”. Intervjuer sker löpande.
För info 070-453 16 71
Vi ser framemot att höra från dig!
AB Domptören
Storgatan 36
92131 LYCKSELE
Accountant – To a global accounting function
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Dedicated Accountant
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Junior Accountant - Global Accounting Function
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
We are looking for a Junior Accountant for an assignment with the global accounting function of a multinational company in Stockholm.
The Global Accounting Function is responsible to make sure our client can handle all financial transactions in a way complying with the rules and regulations all over the world, as well as representing the accounting function in all different projects throughout the organization.
We are now looking for a consultant to our Intercompany team.
The Intercompany team is a global team and responsible for commercial intercompany transactions in the group. The team is running the intercompany reconciliation supported by a system called ICR and all subsidiaries are assigned to the tool. The team is based in Stockholm. However, accountants from all subsidiaries have the responsibility to reconcile its own intercompany transactions.
Your profile:
Just like everyone at our company we believe you are a service minded, social, open, communicative and ambitious team player full of drive and optimism. Cooperation between Accounts Payable and Account Receivable functions to optimize efficiency will be important. Supporting between different accounting areas is included in the assignment.
Your personal qualities also include:
- Degree within Business Administration & Economics (or similar)
- Minimum 3 years of experience from working as an Accountant
- Minimum 1 year experience from working with intercompany reconciliations in a global organization
- Experience from working in SAP ICR tool is required
- Fluent in English, both in speech and writing
- Fluency in Swedish is a merit.
This is a full-time consultancy position through Incluso in Stockholm. Start is February 1st, 6 months contract with good possibilities of extension after that.
For more information, please contact Marianne Nilsson recruiter at Incluso.
Incluso AB
Sveavägen 56 C
11134 Stockholm
Senior redovisningsekonom med kunskaper i regelverk som IFRS och K3
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
FINANCE MANAGER TILL DIRECT CONVERSION
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonom
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
Om tjänsten
Tonvikten i arbetet som ekonom ligger i att svara för det ekonomiska arbetet gällande budget, uppföljning, bokslut, årsredovisning, löpande bokföring och intern kontroll. I arbetsuppgifterna ingår även arbete med stiftelseförvaltning, deklarationer, statistik, avstämningar samt att vara föredragande av budget och bokslut för kollegor, kyrkoråd och kyrkofullmäktige.
Tjänsten är på heltid och innefattar vissa möte under kvällstid. Administrativa chefen är närmsta chef och du kommer att ha ett nära samarbete med församlingens två ekonomiadministratörer.
Tänkt tillträde är den 1 april för att ge dig möjlighet att introduceras av nuvarande tjänsteinnehavare som går i pension den 1 juni.
Vem är du
Vi ser att du är en noggrann, ansvarstagande och självgående person. Vidare är du en lagspelare med ambitioner att presentar budget och bokslut pedagogiskt för hela arbetslaget samt har en förmåga att konstruktivt samverka med församlingens förtroendevalda.
Du uppskattar ett omväxlande arbete med både strategiska frågor och operativa arbetsuppgifter.
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning på redovisning eller motsvarande samt några års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter.
Vi ser också att du delar Svenska kyrkans värdegrund.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan till [email protected] senast den 22 januari. Komplettera gärna ditt CV med ett personligt brev där du beskriver dig själv, dina erfarenheter och egenskaper.
Har du frågor kring tjänsten kontakta:
Administrativ chef, Ewa Engman Zappalá tfn 08-546 636 36 eller kyrkoherde,Niklas Lång tfn 08-546 646 35.
Facklig företrädare för Vision är Christer Zetterberg, tfn 08-635 33 53.
Sundbybergs församling
Skytteholmsvägen 14
17144 SOLNA
Hemsida: https://www.svenskakyrkan.se/solna/nyheter/ekonom-100-
Självgående redovisningsekonom till uppdrag i city
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Senior Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom med fokus på kundreskontra till Europcar
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning
Europcar söker nu en medarbetare till ekonomiavdelningen för ett föräldravikariat på 13 månader. I rollen som Redovisningsekonom med fokus på kundreskontra kommer du att få arbeta med hela flödet inom kundreskontra med flera olika kontaktytor. Du kommer att bli en del av ett team med mycket trivsam och god sammanhållning.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
- Kreditbedömningar av nya och befintliga kunder
- Kreditbevakning av befintliga kunder
- Uppföljning av kundreskontra
- Påminnelse- och Inkassohantering
- Samlingsfakturering
- Provisionshantering till franchisetagare
- Månadsbokslut
Att vara en del av Europcars ekonomiavdelningen innebär också att du är med och utvecklar ekonomiavdelningens digitala resa.
Din profil
Vi söker dig som har en högre eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi. Du har minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med kundreskontra eller liknande uppgifter. Du har lätt för att lära dig nya system och du har goda kunskaper i Excel. Du pratar och skriver svenska och engelska obehindrat.
För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete och kan arbeta självständigt samtidigt som du trivs att vara en del av ett team. Du är en person som tycker om det sociala och bidrar gärna med skratt och härlig energi omkring dig. Vidare ser vi att du som person är hjälpsam och ställer upp för dina kollegor och kan på ett prestigelöst sätt arbeta med varierande arbetsuppgifter.
Övrig information
Tjänsten är placerad på Europcars huvudkontor i Årsta och avser ett vikariat på 13 månader. Tjänsten är på heltid med kontorstider. Kollektivavtal tillämpas.
Tillträde för tjänsten är den 1 februari 2021. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] eller [email protected] +46 708 36 33 36
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Europcar
Fler upptäcker fördelarna med att hyra bil för att kunna vara flexibel och välja bil efter tillfälle och behov. Europcar är det gröna mobilitetsföretaget och är Europas ledande biluthyrningsföretag. Europcar arbetar utifrån våra värderingar Driv, Integritet och Hållbarhet samt har som målsättning att ha de nöjdaste kunderna. I Sverige har Europcar 141 utlämningspunkter och 5 000 bilar. Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB.
Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på http://barona.se/om-oss/
Barona Professionals AB
Redovisningsekonom / Kontorschef / Kontorsansvarig
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Redovisningsansvarig till Paragon Nordic AB
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
FINANCE MANAGER TILL DIRECT CONVERSION
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till internationellt bolag i Danderyd
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom för konsultuppdrag i Helsingborg
Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
Färdigheter
Meriterande
- Pyramid
- affärssystem
- Pyramid
- redovisningssystem
Språk
Meriterande
- Tyska
- Engelska
- Norska
Redovisningsekonom
Campingtillbehör 4U Norden AB är ett växande företag som säljer tillbehör till husbilar och husvagnar. Vi söker nu en redovisningsekonom.
Om tjänsten
Som redovisningsekonom hos oss får du en viktig och central roll med breda arbetsuppgifter. I första hand kommer du arbeta med löpande redovisningen vilket bland annat innefattar kund-, och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar, bokslutsarbete samt lönehantering för våra anställda. Vi har ett gott arbetsklimat där alla hjälps åt, vid behov kommer du därför även vara behjälplig gällande orderhantering och övrig kontorsadministration.
Vem söker vi?
Vi söker dig med utbildning inom ekonomi. Du har minst ett par års arbetslivserfarenhet av redovisningsarbete. Din svenska är god i såväl tal som skrift och du har erfarenhet av att arbeta i något ekonomisystem.
Som person är du strukturerad och noggrann, du har god förmåga att planera och prioritera i ditt arbete. Du är nyfiken och har en vilja att växa och utvecklas, både i din egen kompetens och med oss som företag. Du trivs med ett flexibelt arbetssätt och kan ta egna initiativ men också att samarbeta och vara behjälplig för andra.
Övrig information
Tjänsten är på heltid med tillsvidareanställning, sex månaders provanställning tillämpas. Du är placerad i vårat nya kontor i Nacksta.
Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att under dagtid kontakta verksamhetschef Johan Paldanius på 0704-339966.
Vi hanterar inkomna ansökningar och håller intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan redan idag, dock senast den 22 januari 2021. Välkommen med din ansökan!
Om Campingtillbehör 4U Norden AB
Vi är sedan 2012 en av Sveriges största webbshoppar för campingtillbehör och vi växer stadigt. Vår kundtjänst består av 7 anställda och sitter i nya lokaler på Bultgatan i Nacksta. Vi öppnade butik i maj 2019 där vi har ytterligare två säljare. Vårat huvudlager finns i Jönköping där alla varor och paket hanteras.
Vi har även ett norska företag Campingtilbehör 4U AS som vi driver från kundtjänsten i Nacksta.
Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Campingtillbehör 4U Norden AB
Bultgatan 20
85350 Sundsvall
Hemsida: www.campingtillbehor4u.se
Dedicated Accountant & Maintenance
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Interim Redovisningsansvarig till Gnotec i Kinnared
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till internationellt företag
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till Danielssons Snickeri & Byggvaror i Ljungaverk.
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonomiansvarig
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonomistrateg till Köpings kommun
Köpings kommun
Ekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Bergkvarabuss AB
Sommarjobb Accounting Assistant, Finance Services Ingka AB
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
VEM ÄR DU
Är du en driven problemlösare som letar efter ett sommarjobb inom ekonomi?
Gillar du att ge support? Är du serviceminded? Vill du vara del av något stort? Då letar Ingka AB efter dig!
Som person är du analytisk, serviceminded och har viljan att lösa problem. Du är en god kommunikatör som har förmågan att prioritera för att möta leveransen på bästa sätt. Du gillar att arbeta i team och dela med dig av kunskap och information. Med din positiva attityd engagerar och inspirerar du dina kollegor i vardagen. Vi tror att du är en person med god samarbets- och initiativförmåga med modet att ta egna beslut. För oss på IKEA är det alltid viktigast att du delar våra värderingar. Det innebär att du precis som vi tror på ett ledarskap genom det goda exemplet och att du alltid är på väg framåt och vill hitta nya kostnadseffektiva lösningar. Som person är du ödmjuk och viljestark och du har en förmåga att skapa gemenskap och entusiasm omkring dig.
DITT ANSVAR
Dina arbetsuppgifter kan komma att innehålla allt från att ha supportansvar för flera ekonomisystem till att registrera bokföringstransaktioner samt inkommande betalningar. Du kommer att ha en daglig kontakt med användare, uppdragsgivare samt övriga samarbetspartner via telefon, mail och chatt.
Vi söker dig som har:
- Examen eller pågående utbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
- Kunskaper i MS Office
- Förståelse för ekonomisystem och redovisning
Vi ser gärna att du är tillgänglig under hela sommaren med start i början på juni. Det kan finnas chans till förlängning.
OM DETTA ARBETSOMRÅDE
Ingka AB levererar service- och kompetensrelaterade tjänster inom HR, Facility, Meeting och Finance. Vi gör det möjligt för övriga IKEA bolag att fokusera på sin kärnverksamhet. Detta är vårt bidrag till IKEAs framgång och en bättre vardag för de många människorna. Med affärsutveckling och kompetensutveckling som nyckelord är Ingka AB ett växande bolag. Idag är vi cirka 250 medarbetare i Älmhult – hjärtat av IKEA. Vi har även verksamhet i Helsingborg och Malmö. Den centrala finansfunktionen, Finance Services, levererar finansrelaterade tjänster till Ingka bolagen i Sverige. Vi är ca 35 medarbetare och erbjuder tjänster inom bland annat: redovisning, likviditetshantering, kund- och leverantörsfakturor samt support i IKEAs finansiella system.
FRÅGOR OCH SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!
Vid tekniska problem vid ansökan eller vid frågor om pågående rekryteringsprocess, vänligen kontakta rekryteringsteamet på HR Service Centre, [email protected] eller ring oss 0476–587500.
Vid eventuella frågor kopplat till tjänsten, vänligen kontakta Camilla Andersson 072-3527355, eller Johanna Nilsson på [email protected]
Tänk på att urval sker löpande, vi uppmanar dig därför att ta chansen att söka redan idag, dock senast den 24 januari. Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Ingka AB
IKEAGATAN 1
34381 ÄLMHULT
Erfaren ekonom med inriktning samhällsbyggnad
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Varbergs kommun
Ekonom till ekonomi- och styrningsenheten
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
AB Svenska Spel
Redovisningsekonom till hungrigt företag i Norsborg
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Senior Redovisningsekonom till snabbväxande bolag
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonomer till Stöd- och omsorgsförvaltningen
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Umeå kommun
Senior redovisningsansvarig till långsiktigt uppdrag
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom / Accountant till Söder Sportfiske
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Erfaren redovisningskonsult till vårt växande team!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Ledigt jobb som Redovisningsansvarig öster om Halmstad
Manpower AB
Ekonom till Ekonomienheten, Region Västernorrland
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Ekonom till Ekonomienheten, Region Västernorrland
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Ekonom till Ekonomienheten, Region Västernorrland
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Ekonom till Ekonomienheten, Region Västernorrland
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Ledigt jobb som Redovisningsansvarig till Gnotec, Kinnared
Experis AB
Redovisningsekonom till stort bolag i Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Group Accountant
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsansvarig - Ulricehamns Energi
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ulricehamns Energi AB bygger, driver och underhåller stora delar av den samhällsnyttiga infrastrukturen i kommunen. Vi verkar inom elnät, fibernät, fjärrvärme, VA, miljö samt inom entreprenader. Vi är drygt 80 anställda vars främsta uppgift är att göra vardagen så bekväm som möjligt för alla som lever, bor och verkar i Ulricehamns kommun. Vi som arbetar här arbetar med saker som är viktigt på riktigt, som gör skillnad i människors vardag. Team Energi präglas av en mycket familjär anda där ansvarstagande, engagemang och entreprenörskap ses som en självklarhet. När du besöker oss välkomnas du alltid av en härlig teamkänsla med mycket hjärta och omsorg. Vi arbetar tillsammans, för Ulricehamn! Läs mer på www.ueab.se
Vill du arbeta med helheten inom redovisning i ett bolag som är med och utvecklar framtidens Ulricehamn?
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Redovisningsansvarig ansvarar du för redovisningsprocessen med tillhörande regelverk. Du är operativt ansvarig för budgetarbetets genomförande tillsammans med ekonomichef. Du initierar, leder och utvecklar processer och rutiner inom bokslutsarbetet. I rollen kommer du att driva och delta i interna projekt och utveckling av processer inom ekonomiområdet för kontinuerligt förbättringsarbete. Likaså ingår det i tjänsten att bevaka nyheter och regelverk inom området. Du ingår i ett team som förutom dig består av ekonomichef, två ekonomiassistenter samt en HR-specialist.
I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
· Periodbokslut, årsbokslut och årsredovisning
· Budget, analys och prognos
· Löpande uppföljning av projekt och nyckeltal
· Skatt och momsdeklarationer – energiskatter
· Anläggningsregister
Din Profil
Vi vill att du har en högskoleutbildning inom ekonomi alternativt en eftergymnasial utbildning inom kvalificerad redovisning, samt flera års erfarenhet inom området. Du är van vid att arbeta självständigt med hela bokslutsprocessen och känner dig trygg i dina redovisningskunskaper. Du har lätt för att använda flera olika systemstöd och jobbar obehindrat i Excel. Har du erfarenhet av Exopen ser vi det som en merit.
Som person är du pedagogisk och analytisk samt har förmåga att utreda, prioritera och strukturera. Du har ett intresse av att jobba tätt med verksamhetsansvariga i bolaget för att underlätta den ekonomiska uppföljningen samt budgetprocessen. Du är driven och utvecklingsinriktad vilket betyder att du är beredd att ta initiativ för att uppnå våra gemensamma mål.
Ulricehamns Energi erbjuder dig ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete där du långsiktigt får växa med ett spännande och innovativt företag! Låter det intressant för dig?
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Ulricehamns Energi med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel +46 705 80 98 93 alternativt [email protected] Ansökan mailar du till [email protected] senast den 27 januari. Facklig kontakt Ulricehamns Energi: Anders Lindgren, Kommunal 0321-532300. Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Human & Executive Sweden AB
Karlsnäsvägen 11
52337 ULRICEHAMN
Hemsida: www.humanandexecutive.se
Bolagsekonom sökes till Oscar Properties - tillsvidare!
Är du en person med gedigna kunskaper inom redovisning och några års arbetslivserfarenhet inom området? Skulle du beskriva dig själv som en positiv och analytiskt lagd person med ett strukturerat arbetssätt? Nu finns en spännande möjlighet att kliva in i rollen som bolagsekonom på ett trevligt och händelserikt bolag. Läs vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en bolagsekonom till Oscar Properties som är ett svenskt fastighetsbolag vars verksamhet går ut på att köpa, utveckla och sälja fastigheter. Ända sedan starten 2004 har man utmanat normen om vad en fastighet och boendeupplevelse kan vara. Med modern design, arkitektur och förståelse för vad människor vill ha är man idag en självklar aktör på marknaden. Tjänsten är placerad på Östermalm i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Hos Oscar Properties kommer du att tillhöra ett team av kompetenta kollegor som har högt i tak och en trevlig och hjälpsam stämning. Vad gäller dina arbetsuppgifter kommer du att ansvara för redovisningen för ett antal bolag inom Oscar Properties. Du kan förvänta dig roliga och omväxlande arbetsdagar som huvudsakligen kommer att bestå av:
- Löpande redovisning
- Avstämningar
- Projektredovisning
- Momsredovisning
- Löpande kontroll av eget kapital
- Månadsbokslut
- Bolagsformalia
- Upprättande av årsredovisningar
- Upprättande av inkomstdeklarationer
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker är en ansvarsfull person med förmåga att arbeta självständigt. För dig är det en självklarhet att arbeta noggrant och strukturerat, även när tempot är högt. Du känner dig trygg i dina redovisningskunskaper och har ett analytiskt sinne som kommer väl till pass i rollen. Vidare är du en vänlig och positiv kollega som alltid bjuder på ett bra bemötande och har lätt för att samarbeta.
Är det dig vi letar efter? Tveka då inte på att skicka in en ansökan så snart som möjligt!
Vi söker dig som har:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Gedigna redovisningskunskaper
- Erfarenhet av att självständigt göra bokslut
- Erfarenhet från bolag där man haft flera bolag med interna mellanhavanden
- Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
- Kunskaper i Agresso
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning genom Perido med chans till överrekrytering till Oscar Properties efter 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare är Sofie Pemer och har du frågor/funderingar kan du nå henne på [email protected] alternativt tel:+46704679592. Du är även varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32035 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom på Trofo invest & Trading Company AB kommer du att arbeta med löpande bokföring, månads- och årsbokslut, månadsuppföljning mot budget, projektredovisning, skattedeklarationer, lön, HR och att upprätta årsredovisningar. Rollen innefattar även ansvar för hantering av fakturering samt administrativa uppgifter.
Arbetsuppgifter relaterat redovisning:
- Upprätthålla månads-, och årsbokslut
- Löpande bokföring i Fortnox
- Hantering av skatter och avgifter
- Extern rapportering - exempelvis till SCB
- Månadsuppföljning mot Budget
- Lägga upp nya leverantörer
- Serva revisorerna i samband med revision
- Fakturering
- Påminnelsehantering
- Kontoavstämningar
- Övrigt bokslutsarbete/rapporteringsinformation
- Administrativa arbetsuppgifter – exempelvis, växel och kontor (kontakt med kunder, samarbetspartners)
- Personalhantering, löner och HR.
Du har till din hjälp en ekonomichef som arbetar deltid vid behov. Rollen är placerad i Kalmar.
Om dig
Rätt person för denna position har:
- Flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
- Erfarenhet av att självständigt upprätta bokslut
- Erfarenhet av att hantera löpande bokföring i en större organisation
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Vi söker dig som kan bidra till gruppen på ett såväl socialt som på ett professionellt plan. Du är en lagspelare vars positivitet, flexibla inställning och goda känsla för service bidrar till en trevlig stämning på arbetsplatsen. Du har förmågan att tänka kritiskt och ifrågasätta samtidigt som du är driven och gärna tar egna initiativ till förbättringar. Då rollen är bred sett till arbetsuppgifter är det viktigt att du är noggrann och strukturerad.
Hjärtligt välkommen att söka en spännande tjänst på ett innovativt och framgångsrikt bolag!
Din ansökan
Har du frågor är du hjärtligt välkommen att ringa Déspina Georgiadou på 076-5697873.
Ansökan sker via mail till [email protected]
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så sök gärna redan idag.
Sista ansökningsdag är 2021-01-27.
Vi accepterar inte oombedd hjälp från rekryteringsfirmor för denna tjänst, inga telefonsamtal eller e-post accepteras. Alla ansökningar inskickade från rekryteringsfirmor, som inte har ett godkänt avtal med Trofo Invest för tjänsten i fråga, kommer att betraktas som Trofo Invest äganderätt och inga avgifter kommer att utbetalas.
Trofo Invest & Trading Company AB
Skorstensvägen 90
39363 Kalmar
Avanzera söker erfaren redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till Myndighet, Göteborg
Experis AB
Ekonomiansvarig till expansivt fastighetsbolag
Nu söker vi på Vindex en ekonomiansvarig för hyrrekrytering till en av våra kunder. Tjänsten startar enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Du kommer under de första sex månaderna att gå som konsult och därefter är tanken att du övergår i en fast anställning, förutsatt ett gott samarbete. I rollen kommer du att ansvara för att ta hem redovisningen som idag är outsourcad och sedan få ta helhetsansvaret för bolagets ekonomi.
Placering: norra Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som ekonomiansvarig till expansivt fastighetsbolag
- Ansvara för att ta hem redovisningen som idag är outsourcad
- Sätta nya processer och rutiner för ekonomifunktionen
- Hyresadministration
- Löpande redovisning
- Bokslutsarbete
- Projektredovisning
- Lönehantering och utlägg
- Hantering av moms och skatt
- Koncernredovisning
- Budget och prognos
- Likviditetsplanering
- Kontakt med externa parter så som myndigheter och revisorer
För den här rollen söker vi en driven, engagerad och initiativtagande person. Du är resultatfokuserad, pedagogisk och kan på sikt tänka dig att ha personalansvar. Därtill ser vi gärna att du är en problemlösare som är kommunikativ och duktig på att samarbeta.
Kvalifikationer för rollen som ekonomiansvarig till expansivt fastighetsbolag
- Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Minst 5-6 års erfarenhet av kvalificerad redovisning
- Självgående i redovisning ax till limpa
- Tidigare erfarenhet av projekt- och fastighetsredovisning
- Van att utveckla och effektivisera processer och rutiner
- Mycket goda systemkunskaper
- God Excel-vana
- Flytande i engelska och svenska
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref FÅEA912. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Fanny Åberg (070-770 58 68 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.
Vindex tillsätter redovisningsekonomer i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Koncernredovisningsekonom för deltidsuppdrag till bolag i centrala Göteborg
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Kvalificerad redovisningsekonom till spännande, välkänt bolag
För kunds räkning söker vi på Vindex nu en kvalificerad redovisningsekonom för konsultuppdrag. Uppdraget startar omgående och pågår under tolv månader. I rollen kommer du att ansvara för redovisningen i två utländska bolag samt delta i årsbokslut och årsredovisning för koncernen.
Placering: västra Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som kvalificerad redovisningsekonom till spännande, välkänt bolag
- Ansvara för redovisningen för två utländska bolag enligt IFRS
- Löpande redovisning
- Avstämningar
- Bokslutsarbete
- Lagerredovisning
- Upprätta årsredovisning
- Förbättra och utveckla processer och rutiner
- Förekommande ad hoc-uppgifter
För den här rollen söker vi en person med starkt driv och en prestigelös inställning. Du är social och framåt samt att du har en god kommunikativ förmåga. För att trivas i rollen bör du vara stresstålig och van att arbeta mot uppsatta deadlines.
Kvalifikationer för rollen som kvalificerad redovisningsekonom till spännande, välkänt bolag
- Civilekonomutbildning eller motsvarande
- Minst 5-6 års erfarenhet av kvalificerad redovisning
- Självgående i redovisning ax till limpa
- Goda kunskaper i IFRS
- Meriterande med erfarenhet i lagerredovisning
- Bred systemerfarenhet
- Goda kunskaper i Excel
- Flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref SBQRE1006. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Beijer (070-955 06 57 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Vindex tillsätter redovisningsekonomer i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Redovisningsekonom till multinationell koncern
Vindex söker nu, för kunds vägnar, en redovisningsekonom för interimsuppdrag. Uppdraget startar i januari och pågår under ca fyra månader. I rollen kommer du att ansvara för upprättandet av bokslut och årsredovisning samt arbeta med redovisning ax till limpa för ett av bolagen i koncernen.
Placering: centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som redovisningsekonom till multinationell koncern
- Upprätta bokslut och årsredovisning för samtliga bolag i koncernen tillsammans med teamet
- Löpande redovisning
- Resultatuppföljning
- Visst treasurarbete, tex finansiell rapportering
- Vara delaktig vid förvärv och avyttringar
- Projektredovisning
- Analysarbete
- Myndighetsrapportering
- Kontakt med revisorer
- Förekommande ad hoc-uppgifter
För den här rollen söker vi en driven och positiv person som trivs i en dynamisk och snabbföränderlig miljö. Du är stresstålig och är van att arbeta mot tight uppsatta deadlines. Utöver detta ser vi gärna att är strukturerad, effektiv och har en god kommunikativ förmåga.
Kvalifikationer för rollen som redovisningsekonom till multinationell koncern
- Civilekonomutbildning eller motsvarande
- Minst 5-6 års erfarenhet av kvalificerad redovisning
- Självgående i redovisning ax till limpa, inkl bokslut och årsredovisning
- Kunskap i skatterelaterade frågor
- Erfarenhet av Treasury
- Tidigare arbetat med projektredovisning
- Mycket god systemvana
- Goda kunskaper i Excel
- Flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref FÅRE1007. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Fanny Åberg (070-770 58 68 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Vindex tillsätter redovisningsekonomer i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Redovisningsekonom till Uppsala
För kunds räkning söker vi på Vindex nu en redovisningsekonom för interimsuppdrag. Uppdraget startar i februari och pågår under ca sex månader. I rollen kommer du att arbeta brett med löpande redovisning, reskontra samt vara delaktig i budget- och prognosarbete.
Placering: Uppsala
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som redovisningsekonom till Uppsala
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande redovisning
- Avstämningar
- Bokslutsarbete
- Fakturering
- Delta i budget- och uppföljningsarbete
- Kassa- och likviditetshantering
- Förekommande ad hoc-uppgifter
För den här rollen söker vi en driven och engagerad person som är trygg i sin kompetens. Du har ett strukturerat och effektivt arbetssätt samt att du kan leverera med god kvalitet under tidspress. I tillägg till detta ser vi gärna att du är pedagogisk och kommunikativ.
Kvalifikationer för rollen som redovisningsekonom till Uppsala
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Minst 2-3 års erfarenhet i rollen som redovisningsekonom
- Självgående i ovan beskrivna arbetsuppgifter
- God systemvana
- Goda kunskaper i Excel
- Kommunicerar obehindrat på engelska och svenska
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref SBRE1008. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Beijer (070-955 06 57 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Vindex tillsätter redovisningsekonomer i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Accountant till globalt bolag inom retail
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Group Reporting Manager
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till PDL Group!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Hej! Är Du vår nya Redovisningskonsult/ Affärsekonom?
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningskonsult
#jobbjustnu
Vi söker ytterligare två nya ekonomer/redovisningskonsulter till vår trevliga redovisningsbyrå!
Ekonomipartner i Wermland AB, Karlstad
Är Du Ekonomipartners nya redovisningskonsult?
Du har minst MBA eller motsvarande, med huvudämne i finansiell analys, gärna från MIT eller Harvard. Dubbla masterexamina och/eller doktorsexamen är meriterande. Du är givetvis helt självgående, har lång erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem och kommer till oss med ditt befintliga nätverk av internationella kunder. Vi ser gärna att du är under 22, har som mål att stanna länge i företaget och helst helt saknar fritidsintressen då det blir en del övertid. Det är bra om du har tidigare erfarenhet av en ASKO DWC5926W. Baristautbildning i bagaget är meriterande, körkort och egen bil krävs. Åtta månader obetald praktik, därefter möjlighet till provanställning om du visat framfötterna.
Telefon: 0722-151589
Mejl: [email protected]
...oookej då, vi ska sluta larva oss, platsannonser är faktiskt allvarliga saker! Skämt åsido så söker vi faktiskt en ny kollega, och skulle bli jätteglada om just Du ville komma och jobba hos oss! Du har erfarenhet från tidigare anställningar som gör att du kan arbeta självständigt med affärsekonomi och digital redovisning. En examen inom företagsekonomi eller annat relevant område är högt meriterande, men inget absolut måste för dig som har god erfarenhet av branschen. Eftersom vi jobbar med breda lösningar, och i tätt samarbete med våra kunder, är din goda sociala kompetens ett av dina viktigaste arbetsredskap. Vi ser gärna att du är en person som gillar att nätverka och arbeta kreativt med kundanpassade lösningar. Sedan söker vi dessutom även ytterligare en medarbetare, som gärna får vara precis likadan.
Passar detta in på dig eller någon du känner? Hör av dig! Ja, till oss respektive till den det passar in på då, äsch, du hajar! Vi tar emot och behandlar ansökningar löpande.
Välkommen med Din ansökan!
Mer info? Ring eller mejla vår trevliga konsult nedan!
Kontaktperson: Jesper Lindgren
Mejl: [email protected]
Telefon: 054-771 33 25 / 0722-151589
Område: Karlstad
Yrkesroll: Redovisningsekonom
Typ av anställning: Heltid
Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.ekonomipartner-kd.se
Sista ansökningsdag: 29 jan 2021 (53 dagar kvar)
Group Accounting Manager to KraftPowercon
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Fund Accountant
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom med IT/systemkunskap till Polisens Adm Center i Lkpg
OM ARBETSPLATSEN
Vill du vara med och bidra i Polisens fortsatta utvecklingsarbete? Då kan det här vara något för dig! Polismyndigheten är i en expansiv tillväxt, då vi ska bli 10 000 fler fram till 2024. Vi söker nu en utvecklingsinriktad senior redovisningsekonom med kunskap om IT och ekonomiadministrativa system till Polisens Administrativa Center (PAC) i Linköping.
Myndigheten består av cirka 33 000 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.
Ekonomiavdelningen spelar en viktig roll i Polismyndighetens utveckling och tillväxt genom sitt ansvar för bl.a. myndighetens finansiella styrning, verksamhetsstyrning, inköps- och upphandlingsverksamhet, service, miljöledning, lokalförsörjning. Vid ekonomiavdelningen finns ca 400 anställda.
PAC Ekonomi är en sektion inom Enheten för finansiell styrning inom Ekonomiavdelningen och är placerat i Linköping. PAC Ekonomi ansvarar för hela polismyndighetens redovisning och ekonomiadministration samt upprättar de finansiella delarna i årsredovisningen. Sektionen svarar för att säkerställa att myndigheten har en korrekt och rättvisande externredovisning. Sektionen bemannar myndighetens support gällande ekonomiadministrativa frågor. Sektionen leds av en sektionschef och de ca 50 medarbetarna är organiserade i fyra grupper med en gruppchef vardera, Kund, Leverantör, Fakturasamordning och Redovisning.
Sektionen driver och deltar i en hel del utvecklingsprojekt både för egen del, men även för myndigheten i sin helhet. Sektionen är inne i ett spännande och intensivt förändringsarbete, som bl.a. innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter. Detta kommer att påverka både våra framtida arbetssätt och organisation.
Till redovisningsgruppen söker vi en senior redovisningsekonom med särskilt intresse för system, som kan bidra till att utveckla den ekonomiska redovisningen till framtidens förutsättningar och krav. Gruppen består av 10 medarbetare och leds av redovisningschefen. Arbetet kommer att präglas av det förändringsarbete vi står inför, vilket innebär att digitaliseringsfrågorna kommer att vara i fokus och ställa krav på utvecklade arbetssätt och kompetenser.
ARBETSUPPGIFTER
I redovisningsgruppen hanteras redovisning av bland annat anläggningstillgångar, lager, personalkostnader, bidrag, betalningar, avgifter, moms m.m. Vi hanterar även Polismyndighetens ekonomi- och rutinhandbok, bokslutsanvisningar, kodplan och upprättande av finansiella delarna i årsredovisningen för att nämna några uppgifter.
Som redovisningsekonom med system och IT kompetens är du övergripande ansvarig för systemrelaterade frågor från redovisningsperspektivet. Du fungerar som ett dagligt användarstöd på arbetsplatsen och är kontaktperson mot it/ förvaltningen.
Du hanterar komplexa redovisningsfrågor, registerunderhåll och verksamhetsnära utvecklingar. Du genomför analyser, kontroller och utsökningar i redovisningssystemet. Du kommer också att arbeta med utbildning i systemfrågor.
Vid en kommande upphandling av nytt ekonomisystem är du en nyckelperson, i det kortare perspektivet är du ledande och bidrar till att föreslå förbättringar och förenklingar i vårt befintliga system UBW.
Gruppen driver och deltar i utvecklingsprojekt både för egen del, men även för myndigheten i sin helhet. Digitaliseringsfrågorna kommer att vara centrala i utvecklingsarbetet på avdelningen, denna roll är en nyckelposition i kommande digitaliseringsresa.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som:
• har akademisk utbildning inom ekonomi eller annan relevant utbildning
• har flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
• har erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• har erfarenhet av större/komplexa affärssystem så som Agresso/UBW, IFS, MS Dynamics, SAP eller liknande
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• har erfarenhet av arbete inom större och/eller komplexa organisationer
• har erfarenhet av delaktighet i byte av (hela eller delar) affärssystem eller liknande projekt
• har god vana av att arbeta i Officepaketet
Som person har du en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi värdesätter din vilja och förmåga att driva och utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Att ha en vilja att lära nytt och att vara förändringsbenägen är även viktigt.
Du är noggrann och resultatorienterad och kan planera ditt arbete i förhållande till verksamhetens behov och arbetstoppar på ett bra sätt. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta både självständigt och att samarbeta i grupp. Du har även intresse för digital utveckling.
Arbetet kräver att du har en god förmåga att sätta dig in i komplexa sammanhang och har förståelse för teknik och tekniska lösningar. Vi värdesätter även din höga integritet och förmåga att arbeta strukturerat.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
KONTAKT
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Cecilia Nord, tfn 010-56 35 140, [email protected]
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Charlotte Ryrberg, tfn 010-56 36 431
Fackliga företrädare
SACO, Fredrik Bergh, tfn 010-563 91 37
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010-563 87 10
Fackförbundet ST, Johan Gertz, tfn 010-567 70 92
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn 0732-490 422
ÖVRIGT
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Placeringsort: Linköping
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan senast den 29 januari 2021!
Polismyndigheten
BRIGADGATAN 13
58103 LINKÖPING
Vi söker en redovisningskonsult med start omgående
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Happident söker en Redovisningsekonom till huvudkontoret i Göteborg!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Orasolv Clinics AB
Är du kvalificerad redovisningsekonom eller Financial Controller
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning
Är du en nyfiken person som med jämna mellanrum vill lära känna en ny arbetsplats och stimuleras av utmaningar som nya processer och högt tempo? Då kan en karriär som konsult hos oss på Randstad Finance vara något för dig! Våra kunder finns i hela Stockholms län med fokus på city och norrort.
Ansvarsområden
Arbetstider
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning i ekonomi, exempelvis från högskola/universitet.
Då du som konsult på Randstad Finance kommer att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar behöver du vara en flexibel och social person som kan anpassa dig väl till en föränderlig omvärld. Som ekonomikonsult är det också viktigt att kunna jobba strukturerat och lösningsorienterat, att jobba väl mot deadlines och att vara noggrann och ansvarstagande inför sina arbetsuppgifter.
Erfarenhet
Erfarenhet från storbolag, SAP/Agresso etc, samt internationell miljö är meriterande.Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer kommer att ske löpande.
Kontaktpersoner:
[email protected]
[email protected]
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Randstad AB
Redovisningskonsult till byrå i Vendelsö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
Notima är ett litet och trivsamt bolag som arbetar med redovisning för mindre och medelstora företag. Bolaget har funnits sedan 2007 och besitter en gedigen erfarenhet av redovisning. Vårt kontor ligger i en trivsam lokal i Vendelsö, Haninge.
Vi strävar efter att utveckla effektiva rutiner, god ordning och ett ändamålsenligt systemstöd.
Notima arbetar med ett flertal olika redovisnings- och affärssystem. Vi är inte låsta vid ett specifikt system (vi föredrar dock bl a Fortnox och öppna affärssystem). Vi har gärna dialog med våra kunder på hur vi hjälper dem i deras verksamhet på bästa sätt. Om du tycker om att få inblick i olika verksamheter och gillar att analysera och förbättra finns här stora möjligheter att utvecklas tillsammans med våra kunder. Du har relevant högskoleutbildning och/eller yrkesutbildning inom ekonomi/redovisning och gärna några års yrkeserfarenhet inom området. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av byrå.
Du har god datorvana och behärskar Excel, Word och filhantering.
God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Vi har många engelskspråkiga klienter. Tidigare vana av internationella affärssystem (ex MS Navision) är meriterande.
Som person är du positiv, strukturerad och noggrann. Du trivs med att arbeta självständigt och rutinorienterat. Du får gärna vara IT-intresserad.
Omfattning 75-100% beroende på omständigheter och önskemål.
Provanställning tillämpas.
För dig som är intresserad av att utveckla dig inom redovisning, import/export, lagar, rådgivning och affärssystem finns det stora möjligheter. Arbetsuppgifter
Arbetet innebär eget ansvar för ”dina” företag, som finns inom olika branscher, där du sköter allt från kontering till årsredovisning och deklarationer. Dina arbetsuppgifter kommer bl a att vara löpande redovisning, månadsavstämningar och finansiell rapportering till företagsledare / intressenter. Därutöver sköter du uppföljning mot kunder, skatterapportering (inklusive EU och internationella transaktioner) samt lönehantering. I jobbet ingår även in- och utbetalningar via fil. Vi är en digital byrå i så stor utsträckning som möjligt.
För att kunderna alltid skall kunna få hjälp är vi även backup för kollegornas företag, vilket innebär att arbetsuppgifterna blir omväxlande.
Ekonomibolaget Notima AB
LÄRJUNGEVÄGEN 6
13669 VENDELSÖ
Hemsida: https://ekonomibolaget.se
Redovisningsekonom till producerande bolag
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till Polisens Administrativa Center i Linköping
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Polismyndigheten
Redovisningsekonom, konsultuppdrag på 80% (Hammarby sjöstad)
Newr AB
Redovisningsekonom med IT/systemkunskap till Polisens Administrativa Cente
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Polismyndigheten
Studentmedarbetare, Ekonomi
Redovisningsekonom till globalt bolag i Göteborg!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till spännande uppdrag i fordonsindustrin!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisnings- & löneekonom på Sellpy
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Junior Accountant
Redovisningskonsult
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Redovisningskonsult sökes
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningskonsult
AK Redovisning är en dedikerad och personlig redovisningsbyrå som har verkat framgångsrikt sedan 2013 i Stockholm. Vi växer och blir större och expanderar nu även verksamheten, bland annat genom att starta dotterbolaget AK Revision.
Därför är vi nu på jakt efter en dedikerad redovisningskonsult. Vi söker dig som vill utvecklas både som redovisningskonsult och rådgivare under en spännande fas i bolagets utveckling. Som person ser vi gärna att du har god samarbetsförmåga och lätt för att bygga relationer, att du har en stark drivkraft och gillar att arbeta både i team och självständigt. Affärsmannaskap, initiativförmåga, noggrannhet och pålitlighet är egenskaper som vi värdesätter. Erfarenhet av VISMA och flerspråkighet är också meriterande.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna inbegriper löpande redovisning, momsredovisning, skattedeklarationer, lönehantering, bokslut, rapportering och avstämningar mm. Våra klientföretag består huvudsakligen av både små och medelstora ägarledda företag, såväl svenska som internationella, inom varierande branscher.
Kvalifikationer för tjänsten
• Relevant utbildning inom ekonomi
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå
• Erfarenhet av VISMA samt flerspråkighet är meriterande
Välkommen med din ansökan
Vänligen skicka din ansökan med ett personligt brev, CV, betyg från universitet och/eller annan utbildning samt ev. intyg från tidigare arbetsgivare till: [email protected]
Sista ansökningsdag 31 januari 2021.
Erfaren redovisningskonsult till Ludvig & Co
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Ekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
IFRS-specialist, Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Rekrytering av Fund Accountant
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Koncernredovisningsekonom till Lars Wingefors AB
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Qtym AB
Gillar du ekonomi och fastigheter? Vi söker en kundansvarig ekonom till ...
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till Kraften Invest
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
EC Time söker en erfaren Redovisningskonsult
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
EC Time grundades 2014 av Eva Brolin och Cristina Olsson. Vi har idag 10 anställda. Vi erbjuder tjänster inom Ekonomi, Lön och Affärssystem. För oss är det viktigt att skapa bra relationer till våra kunder och att våra anställda trivs och utvecklas.
Vi jobbar i team för att säkerställa att det finns fler än en som har kännedom om varje kund. Det gör att vi kan ge bättre kundservice också när någon av våra medarbetare är sjuk eller är ledig, samtidigt som det blir lättare att bolla frågor internt.
Vår syn på arbetstider utgår från att jobbet ska bli gjort i tid, men exakt när det utförs är mindre intressant. Som standard har vi kortare arbetstid, 37,5 timme per vecka. Vi upplever att det ger mer andrum som gynnar balansen mellan jobb och fritid.
För att trivas hos oss bör du gilla att ständigt lära dig mer. Områdena Ekonomi, Lön och Affärssystem utvecklar sig hela tiden.
Vårt kontor ligger centralt i Gävle, ett par minuters promenad från Gävle centralstation.
Vi söker nu en erfaren och självgående Redovisningskonsult som vill vara med att utveckla vårt nya affärsområde Ekonomi. Som redovisningskonsult hos oss arbetar du nära våra kunder i olika storlekar och branscher. Du kommer att ansvara för bokslut, avstämningar, deklarationer, årsredovisning och rådgivning. Vi arbetar i systemen Fortnox och Xledger.
Vi tror att du har erfarenhet som redovisningskonsult med flera år i branschen. Det är ett plus om du är auktoriserad redovisningskonsult men inget krav. Kanske har du idag eget företag och känner att du saknar arbetskamrater.
Som person är du noggrann, engagerad och serviceinriktad. Du har lätt att skapa förtroende och bygga relationer med andra. Du är bekväm i kundkontakter, är lösningsfokuserad och kan med lätthet sätta dig in i nya frågeställningar. Vidare tror vi att du är initiativtagande och att du har en kommunikativ förmåga och ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning.
Om du vill veta mer tar du kontakt med Eva Brolin på telefon 0736-422080 eller [email protected]
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in ansökan så snart som möjligt dock senast 31 januari. Skicka in din ansökan till [email protected]
EC Time AB
Kyrkogatan 29
80311 GÄVLE
Vi söker en redovisningsekonom för arbete på Malta!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Senior Redovisningskonsult, Helsingborg
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Ekonomiansvarig till Hardford
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till snabbväxande e-handel
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
ÄR DU VÅR NÄSTA REDOVISNINGSEKONOM?
Hemmy letar efter en redovisningsekonom som kommer ingå i bolagets ekonomifunktion och jobba tillsammans med VD och ledningsgrupp. Denna roll erbjuder en unik möjlighet att jobba inom ett snabbväxande e handelsbolag med visionen att vara det självklara valet vid köp av produkter för hemmet. Hemmy har vunnit årets e handlare tre år i rad.
ÖVERGRIPANDE ROLLBESKRIVNING
Rollen omfattar ansvar över den löpande bokföringen, upprättande av bokslut samt den som har örat mot rälsen gällande bolagets finanser. I samband med att bolaget växer kommer du att vara med och bidra till att förbättra arbetssätt samt utveckla processer och rutiner så att de blir mer effektiva och enhetliga.
Tillsammans med bolagets ekonomifunktion sköter du kontakt med revisor och finansiella leverantörer, exempelvis betaltjänster och banker. Ni utvecklar även leverantörsrelationer och säkerställer att Hemmy har goda finansiella rutiner och verktyg, betalkort samt smidiga rapporter och underlag. Du ansvarar även för moms och skatteinbetalningar.
DIN PROFIL
- Formell utbildning inom redovisning med +3 års jobberfarenhet
- Självständig i löpande redovisning, momsredovisning och månadsbokslut
- Erfarenhet inom lön, lagerhantering och handel/e handel, meriterande
- Noggrann , lösningsorienterad och god förmåga till samarbete
- God muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga
- Hög digital vana med goda datorkunskaper, främst Microsoft Excel
HUR DU ANSÖKER
Skicka CV, personligt brev (valfritt) samt löneanspråk till [email protected]
Tjänsten är en heltidstjänst. Intervjuer sker löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
Är du vår nästa juniora kundansvariga ekonom?
Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Skolfastigheter i Stockholm AB SISAB
Lars Wingefors AB söker en Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Qtym AB
Är du ekonom med erfarenhet från offentlig verksamhet
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning
Är du en nyfiken person som med jämna mellanrum gärna ser nya arbetsplatser och stimuleras av utmaningar som nya processer och högt tempo? Då kan en karriär som konsult hos oss på Randstad Finance vara något för dig!
Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
På Randstad Finance har vi ett stort nätverk av konsulter som arbetar inom en mängd olika ekonomiroller, företag och branscher. De ansvarsområden du får som konsult kan därmed variera beroende på erfarenhet och uppdrag.
Ta chansen att få bli en av våra framgångsrika ekonomikonsulter. För att omväxling i karriären är roligt och utvecklande!
Arbetstider
Kvalifikationer
Då du som konsult på Randstad Finance kommer att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar behöver du vara en flexibel och social person som kan anpassa dig väl till en föränderlig omvärld. Som ekonomikonsult är det också viktigt att kunna jobba strukturerat och lösningsorienterat, att jobba väl mot deadlines, att vara noggrann och ansvarstagande inför sina arbetsuppgifter.
För att säkerställa en hög kvalitet i våra processer och för att kunna matcha dig med rätt uppdrag genomför du som kandidat ett färdighetstest anpassat till den erfarenhet och kunskap du har. Innan anställning görs även referenstagning, en kreditkontroll och ett utdrag ur belastningsregistret.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Minst 6 månaders erfarenhet av ekonomiarbete inom stat, kommun eller landsting.Ansökan
Kontaktpersoner:
[email protected]
Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
https://www.randstad.se/finance
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Randstad AB
Junior Redovisningskonsult, Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Redovisningsansvarig till Enics i Västerås
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom