På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

530 Lediga jobb

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Ragunda kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Ragunda kommun är belägen i den östra delen av Jämtland - mellan hav och fjäll, mittemellan Östersund och Sundsvall. Vildhussens verk med Döda fallet samt den thailändska paviljongen i Utanede är några av våra kända turistattraktioner. I kommunen bor ungefär 5 200 personer, koncentrerade kring tre tätorter. Avståndet till beslutsfattare och samhällsservice är kort och köer drabbar oss sällan. Kommunen är själv en av de största arbetsgivarna med ca 500 arbetstillfällen. Hållbarhet har blivit vår ledstjärna i arbetet med att omvandla FNs globala mål till Ragundas lokala mål. Läs mer om oss på www.ragunda.se ARBETSUPPGIFTER Ragunda kommun söker en ekonom som med stort engagemang vill vara med och göra skillnad i en liten och personlig kommun. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete på en positiv och väl fungerande arbetsplats. Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen som är en del av kommunledningsförvaltningen i Ragunda kommun. Ekonomiavdelningen består idag av 7 medarbetare med olika ansvarsområden och kompetenser. Rollen som ekonom är direkt underställd ekonomichefen. Arbetsuppgifter Som ekonom ger du stöd och ekonomisk kompetens åt förvaltningsledning och enhetschefer så de kan driva sin verksamhet utifrån mål, uppdrag och krav. Tjänsten präglas av varierande arbetsuppgifter med stor möjlighet att påverka både små och stora processer i kommunens ekonomihantering. I tjänsten ingår bl.a. följande arbetsuppgifter: - budget, prognos och uppföljning - månadsredovisning, delårsbokslut och årsbokslut - löpande bokföring och redovisning - projektredovisning - chefsstöd till förvaltnings- och enhetschefer - ekonomiska utredningar och analyser - samordna och utveckla kommunens ekonomistyrningsprocesser För att lyckas i rollen bör du kunna sätta dig in i verksamheternas förutsättningar och de utmaningar som verksamheterna står inför och utifrån detta bidra med ett ekonomiperspektiv. KVALIFIKATIONER Utbildning - Skallkrav Du har relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller erfarenhet som betraktas likvärdig. Erfarenhet - Meriterande Kunskaper om kommunal organisation och offentlig verksamhet samt erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation är meriterande. Du har stor systemvana och goda kunskaper i Excel, samt behärskar svenska väl i både tal och skrift. Person - Meriterande För att trivas i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad samt ha förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt men i gott samarbete med övriga medarbetare. Som person är du inte rädd för att ta kontakt med andra och uppskattar ett arbetsklimat där man stöttar varandra för att tillsammans kunna arbeta mot gemensamma mål och förbättra verksamheten. Du är analytiskt lagd och har en förmåga att se konsekvenser och vad som behöver prioriteras. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Intervjuer kan komma att göras under ansökningstiden, vänta inte med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Ragunda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Ragunda kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom till Nyköping

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom för ett vikariat i 6 månader med chans till anställning.

I rollen som redovisningsekonom kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att hjälpa företagets kunder med löpande bokföring. Du kommer jobba i ett team på ca 4 personer.

 Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

Löpande bokföring både manuellt och digitalt

Arbetstider

Uppdraget är på heltid måndag-fredag
Uppdraget startar 2021-09-01 och pågår under 6 månader med chans till anställning hos kund.
Ort: Nyköping

Kvalifikationer

För att lyckas i jobbet ser vi att du har minst ett par års erfarenhet av löpande bokföring och är van att hantera aktuellt regelverk.

Det är meriterande om du har erfarenhet av bokslut, årsredovisning och löner.

Som person ser vi att du är driven, självgående och noggrann.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan

Sista ansökningsdag 2021-08-01, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Kontakta Annette Lorentzon [email protected]

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom

Arbetsgivare / Ort: Human & Executive Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet

Unibrands AB är ett textilt kunskapsföretag som arbetar med både ytterplagg, regnkläder och stickat/trikå för dam, herr och barn. Våra kunder är stora volymkunder, kända varumärken från hela Nordeuropa och nischade företag. Unibrands främsta produkt är kompetens - från produktidé och profilering till produktion och distribution. Vi omsätter drygt 300 Mkr och är 14 medarbetare. Vår vision; ”Att skapa ytterkläder som inspirerar till att vara utomhus”. Vi sitter centralt i Borås i fina lokaler på Fabriksgatan. Läs mer; www.unibrands.se

Unibrands har en mycket positiv utveckling och söker nu en Redovisningsekonom till deras administrativa team.

Arbetsuppgifter och mål

I rollen som Redovisningsekonom arbetar du med redovisningsprocessen med tillhörande regelverk. Du är delaktig i ekonomiarbetets genomförande tillsammans med CFO. Du initierar och utvecklar processer och rutiner inom bokslutsarbetet. I rollen kommer du att driva och delta i interna projekt och utveckling av processer inom ekonomiområdet för kontinuerligt förbättringsarbete när det gäller rutiner, system och processer. Du ingår i ett team som förutom dig består av CFO och ekonomiassistent.

I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

· Löpande bokföring, månadsavstämningar

· Skatter, moms och arbetsgivardeklarationer

· Underlag för löner

· Likviditet, planering och utbetalningar

· Deltagande vid revision samt framtagande av underlag

· Kundreskontra, kontakt med kunder

· Back-up för fakturering och support till CFO

Din Profil

Vi ser gärna att du har relevant utbildning och/eller erfarenhet av liknande ekonomitjänst.

Du är van vid att arbeta självständigt med löpande redovisning och känner dig trygg i dina redovisningskunskaper. Du har lätt för att använda flera olika systemstöd, har du erfarenhet av Pyramid ser vi det som en merit.

Som person är du analytisk samt har förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete. Du har ett intresse av att jobba tätt med verksamhetsansvariga i bolaget för att stötta i den ekonomiska uppföljningen. Du är driven och utvecklingsinriktad vilket betyder att du är beredd att ta initiativ för att uppnå våra gemensamma mål.

Unibrands sätter ett mycket stort värde på att vårda sina kunder och det genomsyrar hela verksamheten i allt från design och produktutveckling till fakturering.

Låter det intressant för dig?

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Unibrands med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde; 0705 80 98 93 eller Jennifer Djureholt; 0722 35 11 29 alternativt [email protected] Ansökan mailar du till [email protected]

Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsgivare
Human & Executive Sweden AB
Hemsida: www.unibrands.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Intresseanmälan för kommande uppdrag inom ekonomi i Skåne!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Vi söker ständigt ekonomer för kommande uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom ekonomi varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Vi söker inför kommande uppdrag i Skåne efter Ekonomer med varierande inriktning. Arbetsuppgifter varierar såklart efter den specifika kundens behov. Några av de arbetsuppgifter som uppdrag kan inkludera är: - Redovisning - Bokföring - Kund- och leverantörsreskontra - Bokslutsarbete - Hantering av löner - Finansiell analys och rapportering. Poolia arbetar brett inom ekonomi, vilket innebär att vi söker konsulter inom ekonomins hela spektra. Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller. Vem är du? Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med specialisering. Antingen har du längre erfarenhet av arbete med ekonom eller så har du kanske precis hunnit påbörja din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens. För att trivas i en konsultroll är det av vikt att du som person är öppen, analytisk och självgående. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, intresse för affärsmannaskap och en naturlig känsla för service! Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera större ekonomisystem. Kunskap inom Excel är ett måste. Notera gärna tillgänglighet och vilken typ av ekonomitjänster du främst är intresserad av, för lättare matchning. Underkonsulter är av intresse! Om verksamheten Poolias målsättning Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom

Arbetsgivare / Ort: First Reserve AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Till vår kund , ett framgångsrikt familjeföretag söker vi nu en erfaren Redovisningsekonom för ett uppdrag from augusti/september. Är du en person som med hög energi och snabb inlärningsförmåga som alltid är redo att kavla upp ärmarna, och som vill vara med på resan med implementering av Visma net. Arbetsuppgifter I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med stora delar av ekonomiflödet vilket inkluderar registrera och godkänna fakturor mot både kund och leverantör, utlägg och betalningar samt bokföra intäkter. Vidare kommer du göra avstämningar, hantera skatte och inkomstdeklaration, matcha in- utbetalningar för kund- och leverantörsreskontra mm. Vem är du? För att lyckas i rollen har du ett par års erfarenhet av brett redovisningsarbete och har god systemvana. Vi söker en person med kunskap av Visma net och vill vara med i implementering av detta system hos vår kund. Du behärskar Office och är bekväm i att arbeta i Excel såsom skapa formler, göra analyser, sammanställningar och pivottabeller. Du är mån om att alltid utföra ett korrekt och noggrant arbete. Du är en person med energi och eget driv samt har stor portion ordning och reda. Vi lägger stor vikt i hur du är som person och söker dig som är strukturerad, ser möjligheter och lösningar och gör det lilla extra. Ansökan I den här rekryteringen är det vi på First Rekrytering som sköter hela rekryteringsprocessen och du söker enkelt genom att registrera ditt CV genom att klicka på ansökningsknappen nedan eller med din Linkedin-profil. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta Hannah Cheadle 070 795 60 21 eller [email protected] Med hänvisning till GDPR har vi ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
First Reserve AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.