På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

1 Utvalda jobb

Redovisningsekonom till Evelent SW AB

Arbetsgivare / Ort: Evelent SW AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 december (2 månader 4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-08
VISA MER
Om jobbet

Är du en ambitiös och engagerad Redovisningsekonom som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer?
Trivs du i en roll som erbjuder en varierande arbetsvardag där du får vara med och påverka?
Då vill vi gärna att du läser vidare!

Vi söker nu en Redovisningsekonom till Evelent Sw Ab som vill vara med och utveckla både våra kunders företagande och våra medarbetare.

I din roll som Redovisningsekonom hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du stödjer och coachar juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Bokslut och årsredovisningar
• Inkomstdeklarationer
• Kvalitetssäkra månadsbokslut
• Löpande rapporteringar
• Konsultation och kundrådgivning

Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar.

Din profil
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning eller gymnasieekonom
• Erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå.
• Erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar.

Vi jobbar med Fortknox som redovisningsprogram och det kräver att du har god erfarenhet av Fortnox sedan tidigare. För att du ska trivas i rollen som Redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som trivs med att arbeta i team och i mötet med kunden.
Du har förmågan att hantera ett stort arbetsflöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.
Vi tror att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Vidare ser vi även att du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vårt mål på Evelent SW AB är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling.

Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Ansökan
Vill du vara med och förverkliga stora drömmar? Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt innehållande CV. Urval och intervjuer sker löpande. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Evelent SW AB är en ledande aktör inom distribution av reservdelar inom telekombranschen.

Ansökan mailas till: Amer Alzheri, [email protected]

Ansökan
Ansök senast 31 december (2 månader 4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER UTVALDA JOBB


587 Lediga jobb

Pelle P söker Ekonomiassistent

Arbetsgivare / Ort: Retail Staffing Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Pelle P designar, tillverkar och säljer tekniska seglar-och skidkläder samt sport- och fritidskläder för den aktiva människan där design kombineras med hög kvalité och funktion. Varumärket har sitt ursprung i seglarlegenden Pelle Petterson som även gjort sig känd som industri- och produktdesigner. Bolagets försäljning sker via externa återförsäljare, egna butiker och web i Norden, Tyskland, UK och Schweiz. WWW.PELLEPETTERSON.SE I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med löpande redovisning, in- och utbetalningar, avstämningar samt viss kontakt med kunder och leverantörer. Du kommer ingå i ett team om 3 personer, och arbeta tillsammans med ett 20-tal andra medarbetare på vårt kontor i Billdal.   Kvalifikationer: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och kan snabbt sätta dig in i en bred redovisningsroll. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.   Du ska ha god erfarenhet av Excel och vara van vid ett arbete i högt tempo, har du även erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Pyramid är detta meriterande.   Du har läst ekonomi på gymnasiet, det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning.   Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Som person är du prestigelös, självständig och har en positiv inställning till jobb och kollegor.   Tjänsten är i ett första steg ett vikariat från oktober 2021 fram till 2023-01-31 med möjlighet till förlängd anställning.   Varmt välkommen med din ansökan!   Vi vill ha din ansökan snarast då vi kallar fortlöpande till intervju. I samband med denna rekrytering samarbetar Pelle P med Retail Staffing.   Pga GDPR så kan vi enbart hantera ansökningar via denna annons. Ansökningar via mejl, brev, etc. beaktas ej.
Arbetsgivare
Retail Staffing Sverige AB
Hemsida: http://www.retailstaffing.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsassistent till trivsamt företag i Stockholm City

Arbetsgivare / Ort: Sjr In Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsassistent

Om jobbet
Har du 2-3 års erfarenhet av att jobba som ekonomiassistent och vill fortsätta utvecklas mot redovisning tillsammans med ett dedikerat team? Då kan det här vara jobbet för dig. SJR söker nu för ett konsultuppdrag en redovisningsassistent till ett trivsamt företag i Stockholm City. Uppdraget startar omgående till och med 2021-12-31 med goda chanser till överrekrytering. Arbetet sker delvis hemifrån och delvis på kontoret. Om jobbet Som redovisningsassistent kommer du att jobba med löpande bokföring i flera olika system tillsammans med ditt team samt vara behjälplig vid bokslut. Tjänsten är bred och innebär mycket kontakter både internt och externt. Arbetsuppgifter; - Kundreskontran - Leverantörsreskontran - Avstämningar balanskonton - Administration - Ad hoc uppgifter relaterade till ekonomi Vem söker vi Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt 2-3 års erfarenhet från en liknande tjänst där du hanterat kund eller leverantörsreskontra. Då tjänsten innebär arbete i flera olika system är det ett plus om du har ett stort systemintresse samt är van användare av Excel. Har du arbetat i Raindance är det meriterande, men inget krav. Vi förutsätter att du är kommunikativ och behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift. För att passa i rollen bör du vara driven, prestigelös och lösningsorienterad med en vana att jobba strukturerat mot deadlines. Som person är du en flexibel och hjälpsam lagspelare som månar om kollegor och gärna bidrar med positiv energi. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-05-31 Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/) Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar. Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Titel: Redovisningsassistent
Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB
Hemsida: http://www.sjr.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ledigt jobb som Ekonomiadministratör i Hässleholm

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Ledigt jobb som Ekonomiadministratör Ekonomiadministratör med stort kundfokus till vår kund i Hässleholm Jefferson Wells finance söker en ekonomiadministratör med erfarenhet från kundreskontra, redovisning och avtalshantering. Vi söker dig som trivs att arbeta i en föränderlig miljö där kunden och verksamheten alltid är i fokus. Du har arbetat några år som ekonom och har god förståelse för de ekonomiska processerna. Detta är ett konsultuppdrag på heltid där du kommer att vara anställd konsult hos oss men arbeta hos vår uppdragsgivare. Starten förväntas i oktober, november och är ett vikariat på 6- 8 månader. Att jobba som ekonomiadministratör Du kommer att arbeta med avtalshantering, kundreskontran, redovisning och på sikt även budget- och bokslutsarbetet. Fakturering, månatliga avstämningar, administrativa rutinarbetsuppgifter och övriga Ad Hoc uppgifter ingår löpande i arbetet. Vem är du? Vi tror att du är en flexibel och positiv person som är ansvarsfull och noggrann i ditt arbetssätt. Du har en utbildning i ekonomi och det är meriterande om du har goda kunskaper i Agresso Unit 4. Vi förutsätter att du är systemsäker och kan bidra till digitaliseringen som sker på företaget. Du arbetar på ett strukturerat sätt där din noggrannhet och ditt sinne för ordning kommer till god nytta i redovisningsarbetet. Eftersom du, i den här rollen, kommer att ha många olika kontaktytor värderas din samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga högt. Din öppenhet, ödmjukhet och hjälpsamhet gör att du med lätthet passar in och trivs i teamet. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Din profil * God vana av kund och projektadministrativt arbete. * 2-3 års erfarenhet inom ekonomi med fördel redovisningsekonomi. * Ekonomisk eftergymnasial utbildning. * God kunskap i Excel och större CRM- system, med fördel LIME. * Förstå ekonomiska flöden och dess påverkan på organisationen. * Svenska flytande i tal och skrift. * Se förbättringar och proaktivt arbeta för att effektivisera arbetsuppgifterna. Som person är du noggrann, driven, självgående och trivs med att samarbeta med andra och är bekväm att kommunicera på både svenska och engelska när det behövs. Självständigt kan planera och prioritera ditt arbete för att hålla deadlines. Dina kunskaper förmedlar du gärna och du bidrar till ett hjälpsamt och socialt teamwork i gruppen. Vad kan Jefferson Wells Finanace erbjuda dig? På Jefferson Wells Finance (tidigare Experis finance) är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Genom en anställning hos oss får du en gedigen kompetensutveckling genom längre, kvalificerade uppdrag. Jefferson Wells är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärsmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vad är det bästa med att vara konsult på Jefferson Wells? Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Jefferson Wells tillhör ManpowerGroup som är en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar online i rådande läge. ​ Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig konsultchef [email protected] alt ring 042-371601
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomiassistent

Arbetsgivare / Ort: Solna kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Är du utbildad ekonom och har erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent? Söker du efter en arbetsplats där du gör skillnad för såväl medarbetare som medborgare? Vi söker just nu en ekonomiassistent till Barn- och ungdomsenheten på socialförvaltningen i Solna stad.  Om Barn- och ungdomsenheten Socialförvaltningens barn- och ungdomsenhet ansvarar för myndighetsutövning och insatser riktade till barn och ungdomar 0–20 år och deras familjer. Enheten är uppdelad i olika grupper: mottagningsgrupp, utredningsgrupper, placeringsgrupp, familjerätt och öppenvård. Vad innebär arbetet? Vi söker en ekonomiassistent där dina huvudsakliga uppgifter är att sammanställa underlag till enheternas budgetarbete samt hantera den löpande ekonomiadministrationen. Du ansvarar för uppbokningar, vårdfakturor, enklare form av avtalsskrivning i individärenden, övrig avtalsuppföljning, administration av arvodering till uppdragstagare, ekonomisk administration av projekt och hanterar dessa arbetsuppgifter självständigt. Du bidrar med underlag och analyser som efterfrågas i enheternas arbete med verksamhetsplaner, delårsrapporter och årsredovisningar. Övriga administrativa arbetsuppgifter som är förekommande är inköp enligt stadens avtal, ta emot och ankomststämpla post, ansvara för beställning av telefoni och datorer. I din roll ger du ger du god service till enhetens chefer och medarbetare så att de kan fullgöra sina arbetsuppgifter.   Solna stad använder Stratsys och QlikView för ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomisystemet Raindance samt verksamhetssystemet Treserva. En god förmåga i dessa verktyg är meriterande. Du kommer ingå i en grupp med förvaltningens assistenter som leds av förvaltningens ekonomicontroller. Tjänsten som ekonomiassistent är organiserade direkt under enhetschef. Vem söker vi? Du har relevant högskoleutbildning med inriktning mot redovisning eller motsvarande kompetens som arbetsgivareb bedömer som likvärdig, samt tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Om du har tidigare erfarenhet av arbete inom en kommunal socialtjänst ser vi det som meriterande. Du är duktig på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i Officepaketet, och kan arbeta obehindrat i exempelvis Excel. I tjänsten kommer du att arbeta i b.la. Stratsys, Raindance, Qlikview samt Treserva och om du har tidigare arbetslivserfarenhet av dessa system ser vi det som meriterande. Du är noggrann, strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Mer information och ansökan Om du har frågor är du välkommen att kontakta enhetschef barn- och ungdomsenheten Maria Schollin, telefon 08-746 3432 mail [email protected] Har du problem med din ansökan vänligen kontakta [email protected] Tjänsten är tillsvidare på heltid med start snarast eller enligt överenskommelse. Du ansöker enkelt utan CV eller Personligt brev senast den 2021-10-27. När du söker kommer möjligheten att bifoga filer att finnas, men vi ber dig att trots det inte bifoga någonting. De filer som bifogas kommer inte att öppnas. Vi hanterar alla ansökningar när sista ansökningsdag passerat. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för stöd till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Arbetsgivare
Solna kommun
Hemsida: http://www.solna.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör med intresse för ekonomi

Arbetsgivare / Ort: M J Contractor AB / UPPLANDS VÄSBY
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Ekonomiassistent

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

MJ Contractor AB genomför bygg- mark och anläggningsarbeten i Stockholms län.

Företaget grundades 1993 av Mikael Johansson som leder leder företaget. Vi finns i Upplands Väsby Stockholm.

Vi är mycket måna om våra goda relationer med beställare och kunder och tror på att en bra dialog ger bättre resultat.

Vårt mål är att så kostnadseffektivt som möjligt och på bästa sätt utföra projektet tillsammans med dig som kund. Som person är du öppen, noggrann och flexibel. Du måste kunna hålla deadlines och arbeta i team.

Ha hög serviceanda och vana att hålla många bollar i luften.

Vi ser gärna att du har ett intresse för ekonomi och vill ta ansvar.

Du har gymnasieutbildning och några års erfarenhet av kontorsarbete.

Att kunna obehindrad svenska är ett krav. Du kommer att arbeta i vår ekonomifunktion och även bistå med koordination i projekten. Fakturering, kund och leverantörsreskontra är dagliga sysslor och vi ser gärna att du arbetat tidigare med Visma Adm 2000

Tjänsten innefattar även att svara i telefonen och öppna inkommande post.

Arbetsgivare
M J Contractor AB
TRUCKVÄGEN 6
19452 UPPLANDS VÄSBY
Hemsida: http://www.mjcontractor.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.