På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ramppersonal

Ramppersonal

98 Lediga jobb

Supply Chain Coordinator - Interim

Arbetsgivare / Ort: First Reserve AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 september (23 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
We are now searching for a Supply Chain Coordinator to our customer working within design on an international scale . As a Supply Chain Coordinator your responsibilities are amongst others: • Ensure that the day-to-day operations run smoothly • Schedule JIT transports from factories to warehouses • Follow-up on inbound receival • Plan outbound shipments and make sure clients are pleasantly surprised by the company's last mile delivery • Secure transport documentation for monthly reporting • Follow-up on Logistic partners’ weekly performance and KPIs, and identify improvement opportunities • Be the key figure in the dialog and information flow between the company's Logistic providers and their internal Customer facing teams The person we are looking for: The role is tactical / operational, hence a successful consultant needs to be great at executing and doing. You are used to work with multiple processes, has relevant project management experience and great skills in building and maintaining relationships both internally and externally. To succeed in the role we believe that the consultant has an analytic and structured way of working with a strong business acumen.You having international experience is a plus. You are prone to change and driven by your will to change and implement improvements. As a person, you are hands on, take initiatives and contribute with your own ideas and suggestions to develop and improve current processes. You get motivated by achieving results and enjoy fast progress. You enjoy cooperating with your colleagues spread out over the globe, whilst you can also find comfort in working independently. You are communicative with both internal and external contacts. You always ensure good quality in your work as well as work proactively. We offer: Som konsult på First Reserve AB kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, avtalsenlig pension och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i just din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus! As a consultant at First: As consultant at First, we as an authorized staffing company with a collective agreement. We offer you a market salary, health care allowance, pension provision according to ITP and insurance. You as a consultant are also assigned a dedicated consultant manager who is there to support you in your career. With the words Commitment, Development, Team Development and Responsibility, we are welcoming you to a company where you as a consultant are the focus! To apply: A crucial success factor for any company is to make use of people's differences and you can easily search by registering your CV by clicking on the application button below or with your Linkedin profile. Selection and interviews will be ongoing. With reference to GDPR we do not have the opportunity to receive any applications by mail. For questions please contact Saideh Mousavi, [email protected] Welcome with your application!
Arbetsgivare
First Reserve AB
Ansökan
Ansök senast 24 september (23 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transport Material Repsonsible

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Har du erfarenhet av sjöfart eller spedition och söker en ny spännande utmaning? Då kan du vara den vi letar efter. Just nu söker vi en transportmaterialsansvarig till känd fordonskund i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så fort som möjligt och tjänsten sträcker sig fram till sista mars 2022 med chans till förlängning. Sök rollen redan idag då platsen kan fyllas innan sista ansökingsdagen! Om tjänsten Här jobbar ett team logistikproffs som ser till att produktionsmaterialet når vår kunds alla mottagare runt om i världen, du kommer få samarbeta med kollegor på en global nivå. I rollen som Transportmaterialsansvarig är du länken mellan transportörer, terminaler och godsmottagare. Du säkrar att leverans av produkter sker till rätt plats och tidpunkt samt kommer vara en central kontaktpunkt för mottagarens dagliga krav. Exempel på arbetsuppgifter kan vara • Säkra/ boka kapacitet på havsfartyg/trailers • Utfärda och eller hantera transportdokument • Uppdatera system med relevant data • Interagera och samarbeta med terminalen i Göteborg • Identifiera och agera på avvikelser i materialförsörjningen • Analysera, underlätta och informera mottagare • Organisera expresstransport vid behov • Fungera som en central kontaktpunkt för att hantera alla operativa frågor, rapporter, avvikelser och mottagarförfrågningar. • Representera avdelningen i operativa möten och kritiska transportbolagsmöten • Kontinuerligt identifiera och eliminera onödiga steg i processerna. Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba inom sjöfart och/eller spedition. Du är en person som är uppmärksam på detaljer och har ett proaktivt lösningstänk. Du trivs att jobba i grupp och har en god samarbetsförmåga Vi ser också att du är välorganiserad och dagligen bidrar till kontinuerliga förbättringsaktiviteter som genererare värde för kunden. Du har även: • Examen inom logistik, teknik, ekonomi eller annat relevant område alt KY-utbildning inom spedition/logistik • Tidigare erfarenhet av att administrera transportdokumentation • Mycket goda erfarenheter i Office 365 och MS Excel • Kunskap om VPS och lean-principer • Flytande svenska och engelska - skriftligt/muntligt Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Intresseanmälan till kommande uppdrag inom logistik i Göteborg!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
För våra olika kunders räkning söker vi dig som har en högskoleexamen in Logistik, Supply Chain eller liknande och söker nya utmaningar och ett utvecklande jobb. Vi söker både juniora och seniora medarbetare inom logistikens olika områden. Uppdragen är oftast på minst 6 månader med mycket goda möjligheter till förlängning. Vi kommer kontakta dig så fort vi får in ett uppdrag som matchar din profil! Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att utveckla och förbättra produkter, logistik och/eller service. Rollen kommer att ha stort fokus på att identifiera och definiera utvecklings- och förbättringsområden och att överföra de till implementerade lösningar för att bidra till framgång. Det innebär att analysera och följa upp flöden och korrigera direkt när målen ändras. Tjänsten innebär daglig kommunikation och fokus på marknadens behov och affärsområden och kommer att innebära ett brett internt nätverk. Du kommer att arbeta med: - marknadskoordinering inom logistik. - koordinera och följa upp leveranser. - Inköp. - hantera ordrar. - spedition. - transportplanering. - fakturahantering. - följa upp processer och agera för att nå målen. Vem är du? Vi ser att du som söker har en akademisk utbildning inom logistik eller motsvarande. Du har gedigen kunskap och/eller erfarenhet inom logistik och lagerhållning. Vanliga roller hos våra kunder är; - Supply Chain Planner. - Logistikanalytiker. - Transport Coodinator. - Projektledare inom logistik. - Strategiska och operativa inköpare. - Speditör. Som person är du bra på att se helheten samt har ett affärsmässigt tänk. Du är en engagerad teamplayer med stor initiativförmåga och driv som är hängiven att nå uppsatta mål. Du har god kunskap i Microsoft Office och Excel och gärna SAP och är flytande i engelska samt svenska i både tal och skrift. Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Notera gärna tillgänglighet och vilken typ av tjänster du främst är intresserad av, för lättare matchning. Underkonsulter är av intresse! Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 19 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistikmedarbetare, bygglogistik

Arbetsgivare / Ort: Lyftbolaget i Göteborg AB / Göteborg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Logistiker

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Företaget söker logistikmedarbetare inom bygglogistik.

Arbetsuppgifterna innefattar utförande av intransporter av byggmaterial. Företaget söker en flexibel och driven medarbetare.

Arbetsgivare och kontaktperson är Lyftbolaget i Göteborg AB. Ansökan tas endast emot per e-post och skickas till [email protected]

-----

The company is looking for logistics employees in construction logistics.

The tasks include performing in-transport of building materials. The company is looking for a flexible and driven employee.

The employer and contact person is Lyftbolaget i Göteborg AB. The application is only received by e-mail and sent to [email protected]

Arbetsgivare
Lyftbolaget i Göteborg AB
Hagelvädersgatan 9
41834 Göteborg
Ansökan
Ansök senast 19 oktober (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Logistics Specialist II

Arbetsgivare / Ort: Nouryon AB / Bohus
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

We are now seekning for a new Logistics Specialists. The Logistics Specialist is responsible for completion of daily modal logistics activities including shipment planning, execution, monitoring, and reporting for assigned respective mode of transport in alignment with cost and service target.

Main responsibilities

  • Perform all transportation planning, executing, and monitoring for the modal transportation mode according to defined processes
  • Conduct transportation planning activities including capacity planning, shipment and fleet planning, carrier selection, routing, scheduling, tendering, and load building
  • Conduct transportation booking activities
  • Complete shipping documentation and coordinate with site logistics to execute shipments and gather necessary documentation
  • Monitor shipments and resolve exceptions as they arise
  • Track and monitor logistics provider, customer, and organization logistics KPIs and cost performance
  • Support freight cost payment, management, and invoicing
  • Develop performance reports for review with Regional Logistics Team Lead
  • Maintain relationships with logistics providers and support Regional Logistics Team Lead in conducting performance reviews
  • Identify frequency and cause of service failures and work with Regional Logistics Team Lead to develop plans to identify solutions
  • Support acquisition of transport mode capacity including spot booking
  • Support process improvement efforts as directed by the Regional Logistics Team Lead
  • Lead and model Nouryon Values to include driving code of conduct compliance at all times

Qualifications

  • Minimum 5 years’ experience in logistics / supply chain. Experience with chemical companies is preferred
  • Demonstrated knowledge in performing logistics activities
  • Demonstrated ability to troubleshoot and quickly develop a solution
  • Experience with carrier relationship management and performance evaluations
  • Strong understanding of the modal transport market
  • Strong working knowledge and history of using computers and programs specific to logistics (SAP, TMS, WMS) and to general business management (MS Excel, Word)
  • Bachelor’s Degree (BA/BS) in Operations Research, Supply Chain, Logistics, or related field from 4-year accredited college or university preferred

Why join us?


Are you passionate about sustainability, innovation, safety, and collaboration? Do you want to grow together with a company that is forward-looking and continuously improving how they work? Our employees have ideas on how to build a sustainable future and the drive and passion to realize them. They believe that building long-term relationships and integrity are keys to success. If that describes you, we will gladly make way for your ambitions. We offer you countless career opportunities. From day one we support you with your personal growth, through challenging positions and comprehensive learning and development opportunities, in a dynamic, international, diverse, and proactive working environment.

Additional information


This is a temporary position on a full-time basis that ends 2022-09-30, reporting to the Regional Logistics Hub Manager and based in Gamlestan, Gothenburg.

Please apply via our online recruitment system with an uploaded job specific resume and cover letter. We do not accept applications via e-mail, these applications will be disregarded.

For additional information about the vacancy please contact Ann-Charlotte Sellén Supervisor TS Nordics, [email protected]

For information about the recruitment process or your application, please contact Carolina Jensen, Senior Recruitment Specialist, [email protected]

For unions related questions please contact:

Akademikerklubben: Emma Lundin, +46 709 57 75 95

Unionen: Helene Rosenlund, +46 31 58 77 28

Ledarna: Sanna Backman, +46 709 57 71 03

IF Metall: Dennis Ljunggren, +46 709 57 72 58

If you have any general questions or need assistance, please contact: [email protected]

About Nouryon


Nouryon is a global, specialty chemicals leader. Markets and consumers worldwide rely on our essential solutions to manufacture everyday products, such as personal care, cleaning goods, paints and coatings, agriculture and food, pharmaceuticals, and building products. Furthermore, the dedication of more than 9,700 employees with a shared commitment to our customers, business growth, safety, sustainability and innovation has resulted in a consistently strong financial performance. We operate in over 80 countries around the world with a portfolio of industry-leading brands. Visit our website and follow us @Nouryon and on LinkedIn.

The application process


After the closing date, we will start the selection process.

In our first selection we thoroughly go through all the applications. If your skills and qualifications match the profile we are looking for, you will be invited to an initial phone interview that takes approximately 30 minutes. If you proceed in our selection process, we invite you to a face-to-face interview that takes about 1,5 hours. There you will meet with the hiring manager.

We look forward to your application!

We kindly ask you as an internal candidate to apply with your Nouryon email.

We have already chosen our sourcing channels for this recruitment and kindly ask not to be contacted by any advertisement agents, recruitment agencies or manning companies

Arbetsgivare
Nouryon AB
Färjevägen 1
44534 Bohus
Ansökan
Ansök senast 19 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.