På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Publikvärd

Publikvärd

41 Lediga jobb

Frukostvärdinna

Arbetsgivare / Ort: Hotel Dalecarlia AB / Tällberg
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Frukostvärd/Frukostvärdinna

Om jobbet

Dalecarlia Hotel & SPA i vackra Tällberg söker en frukostvärdinna/värd .


Vi söker en person som delar vår passion att ge gästerna en minnesvärd vistelse! Du är en person som gillar nya utmaningar, som vill vara med och utveckla vår hotellfrukost. Frukost är en viktig start på dagen, därför ska den hålla en hög standar och vara lite utöver det vanliga. Därför söker vi en person som är kreativ och drivs av att göra det lilla extra. Du är flexibel, noggrann och en stor glädjespridare. Du trivs att jobba i ett högt temo.


Dina arbetsuppgifter:

· Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär frukost och lunchservering.

· Du gillar mötet med människor och har stor social kompetens.

· Du förstår att service och att samarbete skapar värde för gästen, ditt team och dig själv.

· Du sätter alltid kunden i fokus och gillar att jobba i högt tempo.

· Du ska trivas med att jobba självständigt men även i grupp.

· Den vi söker ska vara engagerad, glad och stolt över sitt jobb.

· Du bör ha minst 1 års erfarenhet av liknade arbetsuppgift.

· Tjänsten innefattar både dag-, - och varannan helg.

Krav: körkort och svenska i tal och skrift.


Varmt välkommen med din ansökan!


Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på

deltid. Tillträde september 2020.

Sista ansökningsdag: 2020-08-31

Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Vi ser framemot att få välkomna dig till oss på Dalecarlia Hotel & SPA.

Mejla din ansökan till restaurangchef: [email protected]

Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:

Pelle Lindsjö , 070 -746 54 55

.

Arbetsgivare
Hotel Dalecarlia AB
Tällgårdsgattu 21
79370 Tällberg
Hemsida: www.dalecarlia.se
Ansökan
Ansök senast 29 oktober (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Frukostvärdinna/frukostvärd

Arbetsgivare / Ort: Salt & Co Tjörn AB / Klädesholmen
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Frukostvärd/Frukostvärdinna

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Salt & Sill finner du på den gamla sillön Klädesholmen utanför Tjörn, mitt bland Bohusläns salta klippor och skär. Restaurangen har drivits i nuvarande regi sedan början av 2000-talet och drivkraften har alltid varit ett brinnande intresse för mat och människor. Anläggningen består idag av både hotell, konferens & restaurang.

Vi söker nu frukostpersonal och letar efter dig som är en erfaren och motiverad person inom serveringsyrket som sätter gästen i fokus. Vi på Salt & Sill kan erbjuda en utvecklande och rogivande miljö precis vid havet. Är du redo för nya utmaningar? Älskar du glädje, god mat och har passion för service? Precis det vi jobbar med, att skapa magi för varenda gäst som besöker oss!

Vi arbetar tillsammans för att skapa en trivsam miljö och dina personliga egenskaper värdesätts högt. Vi hoppas på att ett bra kundbemötande och att få jobbet gjort är en självklarhet för dig. Du som person ska vara ansvarstagande, engagerad, positiv och klara av ett arbete i högt tempo. Flexibilitet och en hög grad av servicekänsla är också kvaliteter vi värdesätter.

Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetsgivare
Salt & Co Tjörn AB
Danmark
47117 Klädesholmen
Hemsida: www.saltosill.se
Ansökan
Ansök senast 29 oktober (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Receptionist/konferensvärdinna sökes omgående till kund i Västerås

Arbetsgivare / Ort: Uniflex Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 oktober (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Om jobbet
Jobbeskrivning Är du en person som har stark serviceanda, är ansvarstagande samt ständigt arbetar för att skapa det bästa möjliga första mötet? Då ska du söka denna tjänst som receptionist och konferensvärdinna! Åt kunds räkning söker vi nu en receptionist/konferensvärd på heltid. Uppdraget förväntas starta inom kort! Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av både sedvanligt receptionistarbete samt arbetsuppgifter relaterade till konferenser. Arbetsuppgifterna kan se ut som nedan: -Ta emot och välkomna besökare. -Post/godshantering. -Aktivera besökskort och lägga in information i olika system. -Arkivering samt övrigt förekommande receptionsarbete. -Förbereda inför konferenser, delvis med möblering och städning men även gällande catering Arbetstiderna är förlagda under kontorstider mån-fre. Vi ser gärna att du har körkort och tillgång till bil. Krav för tjänsten: - Fullständiga gymnasiebetyg. - Kunna behärska det svenska och engelska språket flytande i tal och skrift. - Ha goda kunskaper om dator och telefoni, samt att kunna arbeta med dessa som dina främsta redskap. Meriterande: - Erfarenhet från liknande arbeten, så som receptionist, administratör, café, catering. Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarstagande och som arbetar mot "bästa möjliga första möte" samt att bevara goda och långsiktiga affärsrelationer. Du som person ska ha en naturlig fallenhet för att ge bra service åt kunder, besökare och gäster. Ödmjukhet, kontaksökande samt flexbilitet är andra egenskaper som värderas högt för denna tjänst. Även förmågan att kunna arbeta både självständigt och i grupp är av stor vikt. Är detta tjänsten för dig? Ansök redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Arbetsgivare
Uniflex Sverige AB
Hemsida: http://www.uniflex.se
Ansökan
Ansök senast 30 oktober (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Mötes- och eventkoordinator

Arbetsgivare / Ort: Kom Hotel AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Är du en människokännare? Människoälskare? I kombination med ordningssinne och säljdriv? Då är det dig vi vill ha.

Välkommen till Best Western Kom Hotel Stockholm!

Så vad är det egentligen för jobb? Som Mötes- och eventkoordinator på vår konferensavdelning! Sälja, boka och planera möten, vara vårt ansikte utåt mot gästerna - Vår gästvänliga stjärna. Vår kämpe på barrikaderna. Det är du som ser till att kunderna väljer oss, att våra fantastiska gäster får det de vill ha, att de trivs och kommer tillbaka.

Du jobbar oftast dagtid, men det förekommer även arbetspass på kvällar och helger.

Du hanterar en uppsjö av olika arbetsuppgifter. Du svarar på förfrågningar och lämnar offerter, ser till att gästerna välkomnas och hjälper dem med tekniken, lokalerna och fika, du finns till hands när gästerna behöver hjälp och sköter fakturering, utvärderingar och svarar när vi får feedback. Kort sagt – du ser till att kvaliteten på gästernas service och upplevelse är så hög som den ska vara på Kom Hotel.

Vår Mötes- och eventkoordinator arbetar nära och rapporterar till konferenschefen. Till sin hjälp finns konferensvärdar/värdinnor som också tar hand om gästerna.

Vad innebär tjänsten?

- Hålla kontakt med våra gäster, från första förfrågan till avslutande utvärdering och se till att de får det möte de vill ha.

- Försäljning och offerering av konferenser samt merförsäljning på plats

- Planering och genomförande av konferenser, i detta ingår att skicka pm och beställningar till andra berörda avdelningar och leverantörer.

- Kvalitetssäkra standard och service för våra gäster

- Arbeta med daglig konferensdrift såsom att ta emot gäster, finnas till hands, duka fram fika, lunchstäda lokaler etc.

- Administration efter konferensen såsom fakturering och utvärderingar.

- Hålla fortsatt god relation till våra stammisar och kunder.


Och vem är du?

Vi ser att du är en servicestjärna ut i fingertopparna! Att du med glädje och energi gör det där lilla extra för våra underbara gäster.

Vi blir överlyckligliga om du kan Suite 8. Vi blir glada om du har erfarenhet av liknande tjänst eller har arbetat med konferensbokning eller detaljplanering… allra mest har du erfarenhet inom service och är en allmänt fantastisk människa. Vi skulle älska om du är bra på konferensteknik och att komma med kreativa idéer och gillar att piffa och trixa på konferensen.

Vad vi däremot kräver: att du talar svenska och engelska i både skrift och tal! Har utbildning inom hotell och turism eller har minst 2 års branscherfarenhet samt att du tidigare jobbat med någon typ av hotellbokningssystem.

Vad erbjuder vi…?

Främst så har vi det roligt på jobbet. Seriöst och på riktigt. Det låter så himla blasé att säga ”vi är som en familj” – och det är vi inte heller – mer ett sammansvetsat gäng.

Sedan, utan inbördes ordning;

- Lön (Vi har såklart kollektivavtal)

- Fri tillgång till vårt stora gym – två våningar och nyrenoverat!

- Bra rabatter på hotellrum

- Kompetensutveckling i form av utbildningar

- Friskvårdsbidrag

Så skicka iväg ett CV och en ansökan nu, dock senast 31 oktober. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Väl mött och vi ses snart! //

Skicka in din ansökan till Anna Hallström Konferenschef, [email protected] Märk ansökan med ” Mötes- och eventkoordinator”.

Har du frågor gällande kollektivavtalet eller andra personalfrågor. Kontakta: Kea Lagerquist, HR Chef [email protected]

Hemsida: www.komhotel.se

Arbetsgivare
Kom Hotel AB
Döbelnsgatan 17 - 19
11140 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
anna.hallströ[email protected]
VISA MINDRE

Frukostvärd/Servitris/Servitör Scandic Umeå Syd, extra vid behov

Arbetsgivare / Ort: Scandic Hotels AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Nu söker vi en Service Host till hotellet Scandic Umeå Syd. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. I rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Vad är din roll som Service Host? - Förmedla gott värdskap till våra gäster - Hålla rent på anvisade ytor och bidra till den allmänna ordningen i hotellets lokaler - Enklare matlagning, förberedelser och framplockning - Fylla på bufféer enligt koncept - Diska - Rengöring - Hålla ordning i kök och allmänna utrymmen - Utföra egenkontroller - Följa Scandics Livsmedelspolicy - Följa koncept och manual för F&B - Support till bar, renhållning och egenkontroll - Ge gäster ett positivt bemötande och en god service - Servera mat och dryck - Ansvara för egen kassa - Vara synlig i matsalarna - Hålla rent och snyggt i matsalarna - Aktivt arbeta med merförsäljning Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har minst ett års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. - God social förmåga - Prestigelös lagspelare - Goda kunskaper i Svenska och Engelska. - Datorvana - Hög förmåga att ge riktigt bra service - Bra fysik då tunga lyft kan förekomma - Viss dryckeskunskap och matkunskap Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen som Service Host? Nu söker vi en medarbetare som ska arbeta inom området F&B Services på hotellet Scandic Umeå Syd. Din främsta roll är att supportera driften inom våra mat- och dryckesavdelningar med diverse operativa uppgifter så att medarbetarna som är närmast gästen kan ha sitt fulla fokus på att ge service i världsklass. I dina arbetsuppgifter ingår enklare matlagning, förberedelse, framplockning samt att hålla ordning i kök och allmänna utrymmen. Du ser till att disk, renhållning och egenkontroll flyter på och i enlighet med livsmedelspolicy, koncept och manualer. Information om tjänsten: Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Arbetsgivare
Scandic Hotels AB
Hemsida: https://www.scandichotels.se/
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.