På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Projektassistent
Spela filmen

Projektassistent

627 Lediga jobb

Åklagaradministratör

Arbetsgivare / Ort: Åklagarmyndigheten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet. ÅM2021-47 Dina arbetsuppgifter Anställningen är placerad på Åklagarkammaren i Eskilstuna. Som åklagaradministratör möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter. Du arbetar självständigt men också tillsammans i grupp för att få det administrativa arbetet att fungera. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete, både internt och externt. Du jobbar tillsammans med åklagarna och bistår dem i diverse administrativa frågor. Via telefon och epost kommer du att ha mycket kontakt med allmänheten och med andra myndigheter, framförallt inom rättsväsendet. Diarieföringen och arkivering sker elektroniskt i vårt datasystem och diarieföring utgör grunden i dina arbetsuppgifter som åklagaradministratör. Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomma brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning av vad som är brådskande eller ej. Dina kvaliteter och kvalifikationer Du ska ha gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete eller annan relevant utbildning. Vi vill att du är noggrann, strukturerad och kan följa de förhållningsregler och rutiner som finns, är självständig och ansvarstagande, har förmåga att prioritera, arbeta uthålligt och effektivt, är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög, har lätt för att samarbeta, skapa goda arbetsrelationer och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning, är serviceinriktad. Vi vill också att du har god självkännedom, kan ta egna initiativ och har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande med erfarenhet från något serviceyrke och att du har arbetat inom rättsväsendet. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader. Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen. I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll av de sökande. På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta. Åklagarmyndigheten som arbetsgivare På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 1 700 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag. Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Ansök redan i dag!    
Arbetsgivare
Åklagarmyndigheten
Hemsida: http://www.aklagare.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

VD söker en administrativ assistent - Stockholm

Arbetsgivare / Ort: MediHealth Sweden AB / KISTA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Administratör/Administrativ assistent

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Lever du för ordning & reda? Tar du dig igenom vardagen genom strukturerade to-do-listor och välplanerade scheman? Då kan du få kombinera din livsstil med ett arbete.

Om oss

Medihealth Swedens arbete bygger på vetenskaplig forskning och utveckling av medicinsk teknik på högsta nivå för att säkerställa högsta kvalitet på Produkter. Att ständigt förbättra våra produkter innebär att förbättra patienternas liv och deras hälsa.

Vi har kontor i Göteborg, Malmö, Borås samt Dubai, UAE. Vi kommer även öppna ett kontor i Stockholm där du kommer att arbeta.

www.Medihealthsweden.se

Vad vi söker

Vi söker dig som vill arbeta heltid och kan tänka dig att även medverka vid vissa kvälls-events när det går. Tjänsten är en tillsvidareanställningar med sex månaders provanställning. Startdatum är så snart som möjligt.

Tjänsten kan innebära resor till våra kunder runtom i världen och det är viktigt att man är flexibel. Du reser tillsammans med vår VD. Alla kostnader täcker företaget.

Du ska hålla koll på det mesta som sker utanför de stora besluten & riskanalyserna.

Vi ser gärna att du har datavana/systemvana, ekonomiförståelse samt erfarenhet av Officepaketet. Du ska även kunna tala och skriva svenska och engelska obehindrat. Som person har du lätt för att ta ansvar och kan leda dig själv. Vidare är du en initiativtagare, problemlösare och har ett sinne för siffror.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter kommer vara t.ex. ta emot samtal, boka möten, strukturera och hålla koll på schemat, prioritera saker som ska göras, läsa & göra småändringar i avtal, bolla idéer, betala fakturor, men också springa vissa privata ärenden, med andra ord, vara hans högra hand.

Det viktigaste för oss är att du är professionell & har en stabil struktur.

Låter det intressant? Skicka in din ansökan innan den 25 Januari! Vi ser fram emot att läsa den, vi intervjuar löpande och tillsätter tjänsten så snart som möjligt

OBS: Belastningsregistret kommer vi kräva att få ta del av om man går vidare i processen!

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
MediHealth Sweden AB
Kistagången 20b
16440 KISTA
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Åklagaradministratör, vikariat

Arbetsgivare / Ort: Åklagarmyndigheten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet. ÅM2022-46 Dina arbetsuppgifter Anställningen är placerad på Åklagarkammaren i Helsingborg. Som åklagaradministratör möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter. I den här tjänsten som åklagaradministratör ingår arbetsuppgifter i form av enklare IT-support. Det ka tex handla om byte av datorer och skärmar, bistå med support vid mjukvarufrågor vad gäller våra system och applikationer, felsökning och uppdatering. Det är av vikt att ha ett tekniskt intresse då det ingår att supportera och praktiskt lösa olika IT- och telefonifrågor av enklare slag. Du arbetar självständigt men också tillsammans i grupp för att få det administrativa arbetet att fungera. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete, både internt och externt. Du jobbar tillsammans med åklagarna och bistår dem i diverse administrativa frågor. Via telefon och epost kommer du att ha mycket kontakt med allmänheten och med andra myndigheter, framförallt inom rättsväsendet. Diarieföringen och arkivering sker elektroniskt i vårt datasystem och diarieföring utgör grunden i dina arbetsuppgifter som åklagaradministratör. Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomma brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning av vad som är brådskande eller ej. Dina kvaliteter och kvalifikationer Du ska ha gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete eller annan relevant utbildning. Vi vill att du är noggrann, strukturerad och kan följa de förhållningsregler och rutiner som finns, är självständig och ansvarstagande, har förmåga att prioritera, arbeta uthålligt och effektivt, är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög, har lätt för att samarbeta, skapa goda arbetsrelationer och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning, är serviceinriktad. Det är meriterande med: erfarenhet av liknande IT-support erfarenhet från serviceyrke erfarenhet från rättsväsendet. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande med erfarenhet från något serviceyrke och att du har arbetat inom rättsväsendet. Om anställningen Anställningen är ett vikariat  från 1 mars tom 31 augusti 2022. Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen. I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll av de sökande. På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta. Åklagarmyndigheten som arbetsgivare På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 1 700 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag. Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Ansök redan i dag!    
Arbetsgivare
Åklagarmyndigheten
Hemsida: http://www.aklagare.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Lernia söker en mätvärdesoperatör till Vattenfall

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du tekniskt lagd och gillar att jobba med problemlösning? I så fall har du hittat rätt! Vi på Lernia Bemanning söker nu en mätvärdesoperatör till Vattenfall i Luleå. Det är ett självständigt och stimulerande arbete. Verksamheten går ut på att mäta förbrukad energi hos kunder och sedan hantera mätrelaterade avvikelser i såväl interna system som hos kunderna. Arbetsuppgifter: • Beställa och administrera mätningsrelaterad infrastruktur för en fungerande mätning med hjälp av kommunikationskontroller och planeringsunderlag. • Avropa fälttjänster till entreprenör för att säkra korrekt mätning och insamling av mätvärden samt analysera felorsaker. • Kvalitetssäkra mätvärden i systemen genom beräkningar och rimlighetsanalys. • Säkerställa att mätdata och information om mätare är uppdaterad och korrekt i våra system. • Aktivt bidra till att utveckla och förbättra mätinsamlingsprocessen. • Utföra mätutredningar och bedöma åtgärder för återupprättande av mätsystemskommunikation. Arbetsuppgifterna kan förändras över tid. Krav: - Eftergymnasial utbildning (önskvärt är teknisk/el- inriktning) eller motsvarande erfarenheter. -Har god vana av IT-system och lär dig dessa snabbt - Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från elkraftsbranschen eller mätinsamling och mätvärdeshantering. Som person är du: -Ordningsam och administrativt lagd Tjänsten är på heltid, kontorstid, i Vattenfalls lokaler i Luleå. Uppdragsperiod: 15/2 - 31/10 Intervjuer sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte med att skicka in din ansökan! Vid frågor om tjänsten, kontakta oss på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Bred assistent till växande fastighetsbolag

Arbetsgivare / Ort: LM Design To Live In AB / 17830 Ekerö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Administratör/Administrativ assistent

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Om LM Design to live in AB

LM Design to Live in AB är ett väl etablerat familjeägt fastighetsutvecklingsföretag med lång erfarenhet från byggbranschen. Företaget startade 1990 med huvudsäte på Ekerö, utanför Stockholm. Företaget erbjuder allt ifrån traditionellt utformade villor till innovativt designade bostäder med närhet till sjö, natur och fjällvärlden. Nyproduktion sker för tillfället på Ekerö och i Österåkers Kommun. Nyproduktionen avser projekt både i egen regi och på entreprenad.

Om rollen

Vi har flera stora projekt på gång och söker nu en stjärna inom administration som vill arbeta brett och vara med och utveckla vårt bolag. Rollen som administratör innefattar bland annat:

Kundtjänst och eftermarknad

  • Sammanställa och besvara eftermarknadsärenden, i nära samarbete med chefer med teknisk kompetens
  • Administrera eftermarknad
  • Diverse kundkontakt och svara på kundfrågor

Byggrelaterade uppgifter

  • Diverse byggadministration i samband med bygglov
  • Boka in möten och ta fram material till möten med intressenter (bla. kommunen, kvalitetsansvariga, besiktningsmän och kunder)
  • Tillvalsmöten, koordinera och samordna planering kring kundval

Inköp

  • Ta in offerter, utvärdera priser/produktegenskaper och genomföra orderläggning
  • Leveransbevakningar och fakturaavstämningar

HR

  • Sammanställa månadsrapporter
  • Supportera vid rekrytering med annonser, marknadsföring och urval
  • Koordinera och kommunicera med medarbetare och nya kandidater i olika HR-frågor

Profil

Vi tror att du är relativt nyexaminerad med utbildning inom relevant område eller har arbetat några år med administration, gärna inom byggbolag. För att trivas i rollen behöver du vara prestigelös och gilla att arbeta brett med flera olika typer av uppgifter. Det är också viktigt att du är serviceinriktad och har en vilja att vara med och utveckla bolaget. Som person är du noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift.

Ett intresse för fastigheter eller teknik är till fördel men inget krav.

Placering är på vårt kontor i Ekerö Centrum.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta brett, lära dig om nya områden och utvecklas i din roll. För rätt individ finns det stora möjligheter att utvecklas inom bolaget i takt med att vi växer.

Kontakt

Vi arbetar löpnade med urval och intervjuer så skicka gärna in din ansökan i form av CV och personligt brev så fort som möjligt. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Ida Eriksson på 070 776 41 36 eller [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
LM Design To Live In AB
Mälarö Torg 14D
17892 17830 Ekerö
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.