På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Projektassistent
Spela filmen

Projektassistent

644 Lediga jobb

Upphandlingsassistent

Arbetsgivare / Ort: Friab individ & familj AB / Helsingborg
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet

Om Friab

Friab grundades år 2001 och är idag ett högspecialiserad vård-och omsorgsföretag med cirka 500 anställda. Med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar vi för att skapa en positiv förändring med individen i fokus. Friab utgör en bredd av specialiserade verksamheter som tillsammans arbetar för att möta individens behov. Läs gärna mer om oss på www.friab.se


Om rollen

Vi växer och söker nu en upphandlingsassistent till vårt huvudkontor i Helsingborg. I rollen som upphandlingsassistent hos oss kommer du att vara ett administrativt stöd till upphandlingsansvarige vilket innebär varierade arbetsuppgifter. Du är involverad i hela upphandlingsprocessen från underlaginsamling och referenstagning till utformning av anbud och utvärdering av resultat. Du kommer medverka vid utveckling av mallar, processer och checklistor samt följa upp och sammanställa statistik för området. Då detta är en ny tjänst så har du chansen att vara med och utveckla rollen utifrån organisationens behov.


De huvudsakliga arbetsuppgifter som efterfrågas i rollen som upphandlingsassistent är:

- Bevakning av offentliga upphandlingar inom relevanta kategorier

- Insamling av underlag i form av texter och dokument samt referenstagning

- Anbudsskrivning enligt befintligt underlag med stöd av upphandlingsansvarige

- Uppdatering av avtalsregister samt delgivning av information till övriga inom organisationen

- Stöd och vägledning till övriga medarbetare inom organisationen i upphandlings- och avtalsfrågor

- Systematiskt uppföljning av avtal och sammanställning av statistik

- Strukturerad dokumentationshantering och övriga administrativa uppgifter


Om dig

Du mycket noggrann samt planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt där du sätter upp och håller tidsramar. Vidare är du självgående och tar ansvar för att driva arbetet framåt. Vi vill att du har vana av att arbeta i grupp där man hjälper varandra och agerar lösningsfokuserat.

Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, har datavana och breda kunskaper inom Office-paketet. Erfarenhet av likvärdigt arbete inom upphandling, uppföljning eller avtalsförvaltning är meriterande.

Då arbetet innebär många kontaktytor inom organisationen är det viktigt att du arbetar bra med andra människor, skapar kontakter och vårdar relationer. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.


Ansökan

Ansök senast 2021-11-30, intervjuer genomförs löpande. Som ett led i rekryteringsprocessen kan även personlighetstester att tillämpas. Den som erbjuds anställning krävs enligt lagen om registerkontroll utdrag ur rikspolisstyrelses belastningsregister.

Arbetsgivare
Friab individ & familj AB
La Cours Gata 4
25231 Helsingborg
Hemsida: www.friab.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Linköpings Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare av en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss! Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper (BKV) är en av universitetets största institutioner med verksamhet framför allt inom den medicinska fakulteten. Vår målsättning är att bedriva utbildning och forskning inom medicin och biomedicin, med hög internationell kvalitet. Vid BKV finner du ledande forskning med både spets och bredd inom ett stort spektrum av modern biomedicin. Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/bkv Vi söker nu en samordnare med placering vid Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper.  Dina framtida arbetsuppgifter I uppdraget som samordnare kommer du att arbeta med administration och service kring konferensevenemang, mässor och föreläsningar och med koordinering av nätverk som är kopplade till Barnafrids uppdrag och verksamhet. Det innebär en administrativ serviceroll med inriktning mot Barnafrids egna arrangemang där du är kontaktpersonen gentemot olika parter. Som samordnare kommer du även att vara behjälplig då Barnafrids medarbetare deltar vid externa arrangemang, både genom att koordinera och vara kontaktperson men också genom att utgöra ett praktiskt och administrativt stöd. Din roll blir central, vilket innebär att du i många fall närvarar vid olika arrangemang för att ge stöd och service på plats. Du kommer arbeta med projektplanering och administration före, under och efter genomförande av Barnafrids event tillsammans med programansvariga och andra kollegor inom Barnafrid. Utöver konferensarrangemang arbetar du i en bred administrativ roll på Barnafrid. Du är huvudsakligen kopplad till Avdelningen för Barnafrid, men arbetet kommer i vissa delar att utföras i samverkan med andra funktioner och kollegor inom verksamhetsstödet och BKV. Din framtida arbetsplats Du kommer att tillhöra Avdelningen för verksamhetsstöd vid Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper. Din placering blir vid Avdelningen för Barnafrid som är ett nationellt kunskapscentrum med uppdrag att samla och sprida kunskap om våld och andra övergrepp mot barn. Barnafrid riktar sig till yrkesverksamma som i sitt arbete möter barn och unga som utsatts våld och andra övergrepp, men även till yrkesverksamma vid till exempel myndigheter. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har minst treårigt gymnasium eller motsvarande utbildning, högskoleutbildning är meriterande. Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom statlig verksamhet och universitet/högskola är starkt meriterande. Arbetsuppgifterna kräver att du har erfarenhet från att i en bred administrativ serviceroll ha arrangerat större evenemang och nätverk. I och med att en stor del av arbetsuppgifterna består av kontakter med olika interna och externa aktörer och besökare krävs det att du har en god kommunikativ förmåga, ett serviceinriktat förhållningssätt, egen drivkraft samt förmåga till problemlösning och planering. Anställningen förutsätter en hög grad av personlig integritet och självledarskap. Dokumenterad erfarenhet av arbete inom event- och konferensverksamhet samt projektledning, med fördel inom event- och konferensverksamhet, är starkt meriterande. Även tidigare erfarenhet av digitala/webbsända event & konferenser samt tekniska kunskaper kring detta ses som meriterande. Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska samt god IT-kompetens utgör krav för anställningen. Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten och du har en god social förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet för anställningen. Anställningens omfattning Heltid, tillsvidare. Tillträde Enligt överenskommelse. Lön och förmåner Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.  Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 30 november 2021. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Lika villkor Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Arbetsgivare
Linköpings Universitet
Hemsida: https://www.liu.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administratörer och kundservicemedarbetare för kommande uppdrag i Skåne!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
Vi söker ständigt duktiga administratörer och kundtjänstmedarbetare för uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom administration varierar och styrs av vad våra kunder behöver. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in din ansökan öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt! Om tjänsten Konsultuppdragen förekommer i hela Skåne. Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande: • Support via telefon och mail för uppdragsgivarens kunder, vilket kan gälla såväl företagskunder som privatpersoner • Administrering av orders, produktinformation och liknande i affärssystemet SAP (även andra system) • Kontorsstöd gällande hantering av fakturor, konferensbokning, inkommande mail och samtal • Mötesplanering, ta fram presentationer, agera som allmänt stöd kring underlag och information, samt sammanställning av rapporter • Hantera avtal, kundinformation, ta fram exv. försäljningsstatistik till organisationen • Koordinerande uppgifter gällande exv. event, utbildningar, resor osv. • Övriga ad hoc-uppgifter En stor känsla för service och detaljer är ofta väldigt positivt för att vara framgångsrik i denna typ av roll. Vem är du? Vi söker dig som…. … har utbildning inom administration/service alt. erfarenhet av administrativa roller eller kundtjänstinriktade roller. Du har antingen längre erfarenhet av yrkesroller inom administration/kundtjänst, alternativt har du precis hunnit påbörja din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens. Vi ser mycket gärna att du har erfarenhet av affärssystemet SAP, alt. andra stora affärssystem. För att trivas i en konsultroll är det av vikt att du som person är öppen, analytisk och självgående. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, intresse för affärsmannaskap och en naturlig känsla för service! Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera större affärssystem. Notera gärna även din tillgänglighet för snabbare hantering. Om verksamheten Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål. Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Bredband2 söker ny kollega inom backoffice!

Arbetsgivare / Ort: Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
Är du strukturerad, har ett stort kvalitetstänkt och är en problemlösare av rang? Har du tidigare arbetat i en administrativ/ backoffice roll? Då bör du läsa vidare! Student Consulting söker just nu en kollega till teamet operation desk på Bredband2! Dina arbetsuppgifter kommer att vara: • Arbeta i deras backoffice-team som ansvarar för hantering av driften på företaget • Arbeta med 2nd line support i mer komplicerade kundärenden • Felsöka samt hantera ekonomiska ärenden, så som avtals- och fakturafrågor. Bredband2 kan erbjuda dig en spännande arbetsplats med möjlighet för utveckling. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag under kontorstid. Du kommer inledningsvis på provanställningen vara anställd som konsult hos Student Consulting och uthyrd till vår kund, men efter provanställningen blir du anställd direkt på Bredband2. Tjänsten ska tillsättas under oktober/november och vi tar självklart hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi jobbar löpande med rekryteringen så sök tjänsten redan idag! Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll/ backoffice/ teknisk support • En serviceinriktad problemlösare som kan parera och prioritera mellan olika arbetsuppgifter • En strukturerad person som har förmåga att tänka steget längre • Vi ser att du har ett tekniskt intresse och vill lära dig mer inom området Vi jobbar löpande med rekryteringen så sök tjänsten redan idag. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Hemsida: www.studentconsulting.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vil du bidra til ytterligere vekst for eMonkey?

Arbetsgivare / Ort: Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
eMonkey er en spennende startup som leverer integrasjoner mellom regnskapssystemer og andre fagsystemer. De tar i bruk allerede eksisterende IT-løsninger og tilpasser de kundenes behov. Bedriftens to ansatte strekker seg langt for å være en god og trygg samarbeidspartner. Nå er de i stor vekst og ønsker å investere i flere dyktige og engasjerte medarbeidere. Arbeidsoppgaver og ansvarsområder: En av dine roller vil være å ha ansvar for implementering og onboarding av nye kunder. Dette er en oppgave som skal være prosesstyrt, og du får her bidra med å lage rutiner for dette. Du skal også jobbe med å lage content, både i form av å skrive nyhetsbrev, utforme standardmailer til kunder, og kvalitetssikre websiden deres og følge opp ulike landingssider. eMonkey tilbyr: - Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter, samt muligheten til å lære av en bedrift som er i kraftig vekst - Bygge nettverk og forståelse av teknologisk utvikling - Fleksible arbeidstider tilrettelagt for studenter - Være med å bygge opp eMonkey og sette preg på din arbeidsplass - God opplæring av dine kolleger som har lang fartstid i bransjen - Mulighet for fast ansettelse etter endt studie Din profil Kvalifikasjoner: - Student innen økonomiske eller administrative fag - Det anses som en stor fordel at du har god regnskapsforståelse - Teknisk forståelse og interesse er et krav, da eMonkey jobber med svært mange ulike IT- systemer. Gjerne presiser om du har kjennskap til et eller flere av følgende systemer: XML, JSON; API, Zapier, Webhooks. Interesse for automatisering anses som et pluss. - Flytende muntlige- og skriftlige egenskaper i norsk Ellers ser vi etter deg som: Tar eierskap til dine oppgaver og får jobben gjort. Her blir du en del av en liten og dynamisk bedrift der det er kort vei mellom innspill og beslutning, så vi ser gjerne at du er initiativrik og ser muligheter. Enkelte arbeidsoppgaver vil administrative og noe repetitive, så du må trives med det. Dette er en deltidsstilling på 40% som passer utmerket for en student som vil skaffe seg erfaring fra en spennende Startup! eMonkey vil ha kontor i Asker, i umiddelbar nærhet til togstasjonen. De legger selfølgelig også til rette for å jobbe hjemmefra for den som ønsker det. Oppstart vil så snart vi finner riktig kandidat. Vi i StudentConsulting tar førstegangsintervjuer til stillingen og presenterer aktuelle kandidater til Emonkey som vil foreta videre prosess. Vi ser frem til å motta din søknad! Om företaget StudentConsulting er et av Skandinavias største og ledende rekrutterings- og bemanningsselskap med fokus på kandidater i starten av sin karriere. Takket være et stort nettverk og lang erfaring har vi rekruttert over 11 000 personer det siste året. Vi tilbyr interessante og utfordrende stillinger innen områder som IT, finans, økonomi, administrasjon, kundeservice, HR, markedsføring, salg, industri, produksjon, logistikk og transport. Finn fremtiden din på www.studentconsulting.no
Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Hemsida: www.studentconsulting.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.