På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Producent
Spela filmen

Producent

7 Lediga jobb

Studentrekryterare

Arbetsgivare / Ort: Luleå Tekniska Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 December (1 månad 13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-20
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vår forskning bedrivs i nära samarbete med industrier som Bosch, Ericsson, Scania, LKAB, SKF och ledande internationella universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,8 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 700 anställda och 15 100 studenter. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat. Med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Nu söker vi en studentrekryterare till institutionen för teknikvetenskap och matematik, (TVM). TVM är universitetets näst största institution och har 350 medarbetare och en omslutning på närmare 400 mnkr varav 275 mnkr är relaterat till forskning. Som studentrekryterare för TVM driver du institutionens rekryteringsaktiviteter. Du använder din förmåga att marknadsföra och sälja samt din kreativitet för att lotsa potentiella studenter till våra utbildningar. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att planera, samordna och följa upp rekryteringsaktiviteter. Att jobba som studentrekryterare är omväxlande och kräver att du kan arbeta både självständigt och i grupp. Förutom att arbetsuppgifternas karaktär varierar kommer du att arbeta med allt från gymnasieungdomar till professorer. Din framgång kommer hänga på förmågan till relationsskapande, att ta förståelsen för TVM, paketera den och sälja. Du jobbar tillsammans med den centrala studentrekryteringen vid Luleå tekniska universitet som leder, driver och utvecklar universitetets rekrytering av studenter. Arbetsuppgifter kan bestå i att planera och genomföra ”Öppet hus” där gymnasieungdomar besöker universitetet eller att samordna och genomföra rekryteringskampanjer via sociala medier. I arbetet ingår även insatser för att behålla studenter genom samverkan med studentkår och förening. Kvalifikationer Du har akademisk examen och kan koordinera och driva små projekt. Som person är du självgående, driven, resultat- och samarbetsinriktad. Du ska vara kommunikativ i både skrift och tal på svenska och engelska, ha lätt för att bygga relationer och skapa förtroende. Stor vikt ligger i din kommunikativa förmåga, där du navigerar i en professionaliserad internationell forsknings- och utbildningsmiljö. Det är meriterande om du har erfarenhet av att producera rörligt material. Omfattning och ort Anställningen är tidsbegränsad till ett år, heltid med placering i Luleå. Tillsättning av tjänst sker enligt överenskommelse. Ytterligare information För mer information kontakta Administrativchef Sofie Casselgren, 0920-49 1571, [email protected] Huvudansvarig utbildningsledare Niklas Lehto, 0920–49 2085, [email protected] Fackliga företrädare: SACO-S Kjell Johansson, 0920-49 1529 [email protected] eller OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 11 december 2020 Referensnummer: 4080-2020
Arbetsgivare
Luleå Tekniska Universitet
Hemsida: http://www.ltu.se
Ansökan
Ansök senast 11 December (1 månad 13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Låtskrivare/musikproducenter sökes till spännande musikbolag/musikförlag

Arbetsgivare / Ort: MoonBase Music AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-11-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Musikproducent

Färdigheter
Meriterande
  • Musikproduktion
  • Förlagskunskap
  • Komposition
  • populärmusik

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Är du intresserad av att arbeta som låtskrivare eller musikproducent i en kreativ och innovativ miljö på internationell nivå?


Just nu söker vi ett flertal låtskrivare och musikproducenter. Moonbase Music erbjuder låtskrivare och producenter ifrån Göteborg möjligheten att utvecklas och arbeta inom musikbranschen på både nationell och internationell nivå. Vi skapar främst POP musik i olika slag.

Vi sitter i fräscha lokaler med havsutsikt i Majorna, Göteborg. Vi har en stark närvaro på den japanska musikmarknaden, som är den näst största musikmarknaden i världen. Vi har också en stark närvaro på den sydkoreanska musikmarknaden, som är världens sjätte största musikmarknad. Och vi har flera spännande samarbetsprojekt på gång med ett flertal partners.

Vad vi gör:

• Publishing

• Produktion

• Management

------------------------------------------------------------------------------


Are you interested in working as a songwriter or music producer in a creative and innovative environment on an international level?


Who are we?


Moonbase Music was founden in Gothenburg, Sweden in 2019 by the Multi-Platinum and Gold certified Moroccan-Swedish songwriter and co-producer Jonas "MoonChild" Zekkari. We offer songwriters, producers and artists to develop and work in the music industry on a national- and international level. The company primarily focuses on creating POP-music in all genres.


We are located in fresh premises with sea view in Majorna, Gothenburg. We have a strong presence in the japanese music market, which is the second largest music market in the world. We also have a strong presence in the south korean music market, which is the world's sixth largest music market.


Arbetsgivare
MoonBase Music AB
Stigbergsliden 5B
41463 GÖTEBORG
Hemsida: www.moonbasemusic.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kundansvarig till Stiftelsen Skansen - företag och grupp

Arbetsgivare / Ort: Stiftelsen Skansen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Skansen är en unik plats som varje år välkomnar nära 1,5 miljon gäster från hela världen. Ett friluftsmuseum, en djurpark och en plats för upplevelser och traditioner. Skansen förmedlar Sveriges kultur- och naturhistoria med fokus på samspelet mellan människor, djur och natur. Här anordnas också evenemang av högsta klass och nationellt intresse. Skansens medarbetare har bred och djup kunskap inom många olika ämnesområden, och vi har siktet inställt på att bidra till ett hållbart samhälle. Läs mer på: Skansen.se Skansen befinner sig i en spännande utvecklingfas och rekryterar nu nyckelpositioner till olika avdelningar. Nu söker vi dig som vill bli en nyckelperson med ansvar för att driva och utveckla försäljning av Skansens utbud mot företag och grupper. Du kommer att ingå i marknads- och kommunikationsavdelningen och rapportera till Enhetschefen för Försäljning & Samarbeten. På marknads- och kommunikationsavdelningen arbetar vi gemensamt med att driva utvecklingen av och lyfta Skansens hela verksamhet: djur, natur, kultur, evenemang, event, traditioner och högtider. Tillsammans arbetar vi för att befästa Skansens roll som ett besöksmål av världsklass och med strävan att utveckla Skansens erbjudande gentemot gäst och potentiell gäst utan att förlora friluftsmuseets själ. På marknads- och kommunikationsavdelningen finns tolv medarbetare. Vårt kontor ligger innanför Skansens entréer, på Djurgården i Stockholm. Huvudsakliga arbetsuppgifter ● Driva och utveckla försäljning av Skansens totala utbud mot företag och grupper i tätt samarbete med andra avdelningar. ● Aktivt sälja in Skansens utbud till befintliga och nya kunder och intressenter. ● Identifiera kundmarknader och samordna införsäljande aktioner och events i syfte att skapa nya affärer och hitta nya kunder. ● I samråd med samtliga verksamhetsområden skapa, utforma och sälja in en intäktsdrivande produktportfölj. ● Skriva offerter, förhandla om och ingå avtal av nya affärer och bokningar. ● Förvalta och utveckla kundrelationssystem samt bokningssystem i samråd med enhetschef och bokningsenheten.  ● Fungera som back up och stödfunktion för Skansens bokning- och gästservice. ● Arbeta anpassat utifrån Skansens hela verksamhet och behov. Djur, natur, kultur, evenemang, event, traditioner och högtider. Kompetens och erfarenheter • Erfarenhet av att arbeta med försäljning ● Känna sig trygg i säljprocesser för att administrera försäljning. ● Erfarenhet av att identifiera nya kundmarknader. ● Vana att arbeta med kundrelationssystem. ● God vana av att bearbeta kunder, skriva offerter och avtal, förhandla och vara en del i att inleda och utveckla långsiktiga relationer. ● Förmåga att arbeta utifrån såväl affärs- och lönsamhetstänk som att bidra med kreativa och aktuella idéer. ● Hög flexibilitet i relation till verksamhetens behov. ● Flytande i tal och skrift på svenska och engelska. Fler språk är meriterande. För att trivas i den här rollen tror vi även att du har god kommunikationsförmåga och trivs med att nätverka och skapa upplevelser utöver det vanliga. Är det här din nästa utmaning? Klicka på länken längre ner i annonsen och registrera din ansökan med CV och personligt brev senas den 31 januar 2021. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail i och med GDPR. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Novare. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sohaila Bagger-Sjöbäck på Novare via email: [email protected] Ansök här: Kundansvarig - företag och grupp - Novare Interim & Recruitment Skansen värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kultur och livserfarenhet till tjänsten. Fackliga representanter: Saco-S: Boel Recén, [email protected], ST: Birgitta Jansson, [email protected], Seko: Mikko Svensson, 070-991 30 18
Arbetsgivare
Stiftelsen Skansen
Hemsida: http://www.skansen.se
Ansökan
Ansök senast 31 January (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Producent för digitala konferenser och event

Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Västra Götalands län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet men vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med? ARBETSUPPGIFTER Enheten för service och utveckling är en av flera enheter inom Länsstyrelsens avdelning för verksamhetsstöd. Vår uppgift är att vara ett effektivt stöd till Länsstyrelsens övriga enheter inom arbetsområde lokalförsörjning, miljöledning, projektstöd, verksamhetsutveckling och övrig gemensam service. I takt med att allt fler möten och konferenser sker digitalt står vi nu inför det spännande uppdraget att utveckla verksamheten för digitala konferenser och event. I första hand handlar det om interna konferenser och event med interna och/ eller externa deltagare. Nu söker vi en kollega som vill vara med att utveckla dagens och framtidens digitala möten och event. Du kommer att ägna en del av din tid åt att bygga upp och utveckla koncept för olika typer av event, där alltifrån eventupplägg, tempo, dramaturgi, interaktion och digital upplevelse till teknikanvändning och resursplanering tas om hand. I ditt uppdrag ingår att koordinera och planera samt genomföra eventen tillsammans med de olika verksamheterna. Där har du en nyckelroll. I rollen ingår även mötesstöd för fysiska och digitala möten. Utöver det kommer du ha ett nära samarbete med IT-samordnare, kommunikatör och även med andra länsstyrelser, kommuner och myndigheter. Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter kan kortfattat beskrivas så här: • Att samordna digitala konferenser och hålla ihop konferensen tillsammans med organisatör • Planering och konfiguration av bild, ljud och ljus vid små och stora produktioner • Producera och samordna små och stora konferenser, möten, inspelningar, livesändningar • Agera mötesstöd vid fysiska och digitala möten • Filma, fotografera • Redigering • Uppsättning av teknik vid fysiska och digitala möten • Arbetsleda vid kameraproduktioner Arbete på helger och kvällar kan förekomma ibland. Placeringsort: Göteborg Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser. Under tiden restriktioner med anledning av pandemin råder använder vi hyrbil i större utsträckning. KVALIFIKATIONER Krav: • Du ska ha relevant utbildning på lägst gymnasienivå och arbetslivserfarenhet från området som vi bedömer motsvarar den formella kompetensen. • Utöver det behöver du ha minst 2 års aktuell erfarenhet av digital och video produktion samt minst 2 års aktuell erfarenhet av att planera, sätta upp och genomföra digitala event. • Intresserad och kunnig i den teknik som ska användas. Personliga egenskaper: Som person är du lyhörd och kan anpassa dig efter olika uppkomna situationer. Du tycker om att ge service och har en utpräglad servicekänsla. Du behöver både ha förmåga och tycka om att arbeta självständigt och tillsammans med andra i team. Du är prestigelös och ser möjligheter till lärande och utveckling i vardagen. Du behöver också ha förmåga till helhetssyn och kunna samordna personer, teknik- och lokalanvändning. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Meriterande kunskaper: Det är en stor fördel om du är van att använda: • Adobes olika programvaror för området, Premiere, Photoshop m.fl. • Officepaketet • Windows Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. ÖVRIGT Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Västra Götalands län
Ansökan
Ansök senast 31 January (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Evenpersonal/festivalassistent

Arbetsgivare / Ort: Västerås Filmfestival / Västerås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 February (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Vi har kontor, biograf och befinner oss på olika ställen i city. Vi kan även vara på offentliga platser i Västerås.


Festivalen är 4-19 Juni 2021. Vi anställer före under och efter festivalen. Vi arbetar med festivalen under hela året.


Vi söker personer som har ett kulturintresse och tycker om att träffa olika människor och gillar varierande arbetsuppgifter.


Meriterande är om man arbetat i liknande roller tidigare och att man har ett filmintresse. Som festivalassistent kommer du arbeta med olika sysslor före, under och efter festivalen.


Arbetsupgifterna kan vara webbhantering, marknadföring, fotografering, filmvisning, filmhantering, praktisk support, informera filmbesökare.

Arbetsgivare
Västerås Filmfestival
Munkgatan 7
72212 Västerås
Hemsida: http://www.vasterasfilmfestival.com
Ansökan
Ansök senast 1 February (7 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Outreach Officer at House of Innovation

Arbetsgivare / Ort: Handelshögskolan i Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 February (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
We offer an exciting, fast-moving environment, with supportive colleagues and researchers at the forefront of their fields. For someone interested in learning more about Innovation, Entrepreneurship and Technology, this position offers many opportunities to learn, build networks, and share knowledge. We can promise a lot of exposure to new people and exciting challenges.  About the role  As Outreach Officer, you will work closely with the Head of Operations, as well as the Chair (head of unit) and other faculty and staff at the House of Innovation. Since this is a young unit, you will actively contribute to shaping how it operates and interacts with the environment. Your role as Outreach Officer will be focused on delivering excellent outreach (events, information, etc.) externally as well as within the House. The House is still growing, and new collaborations are explored and formed continuously. You are expected to take an active part in establishing and managing collaborations with companies, public sector organizations, academic institutions, and other actors within our field. You will work in collaboration with the other members of the operations team but have a lot of individual responsibilities, as well as freedom to plan your work. Job description  - Further develop the unit’s overall outreach and media strategy in collaboration with the communications officer and the SSE External Relations unit - Responsible for managing the process of planning, organizing, and executing all outreach and knowledge exchange events - Supply visual materials for outreach and collaborating networks - Take point in collaboration with SSE External relations concerning Corporate Partners - Together with Head of Operations and Head of Unit build innovation partnerships and develop networks and centers around the House - The job may contain other tasks, such as supporting recruitment processes or other operational tasks within the operations team. Qualifications You are a collaborative doer who enjoys working both operationally and strategically. You are detail-oriented, take initiatives, and drive processes forward. This includes being the leading force in getting information and people together for excellent deliveries. Furthermore, you are autonomous and have exceptional communication skills.    Required:  - Strong interest in innovation, digitalization, and entrepreneurship, and a desire to further develop your knowledge within these areas - Strong digital skillset, enabling advanced and creative use of digital channels, as well as the production of seminars/conferences, presentations, and reports  - Strong project management skills (documented experience required) - Exceptional spoken and written language skills in English (Swedish skills are a plus)   Meritorious:  - Experience from international settings - Experience in event planning and execution - A university degree and/or experience from an academic setting   Other This is a permanent employment, and a 6 month probationary period applies. Please include your desired salary in your application. About the House of Innovation  The House of Innovation is an interdisciplinary research, education, and outreach environment at SSE. It produces scientifically based knowledge about innovation, digitalization, and entrepreneurship relevant to academics, corporations, government agencies, civil society actors, and individuals. In doing so, it interacts with an international network of scholars and academic institutions, as well as with corporate and institutional funders. The House encompasses the Department of Entrepreneurship, Innovation & Technology, the Jacob and Marcus Wallenberg Center for Innovative and Sustainable Business Development, the Scania Center for Innovation and Operational Excellence, the Center for Data Analytics, and the Stockholm node of the Swedish Center of Digital Innovation. About the Stockholm School of Economics  The Stockholm School of Economics is ranked as the top business school in the Nordic and Baltic countries and enjoys a strong international reputation. World-class research forms the foundation of our educational offering, which includes Bachelor, Master, PhD, MBA, and Executive Education programs. Through creativity and collaboration, the Stockholm School of Economics provides an environment where ambitious students and accomplished researchers meet to address contemporary challenges within business and economics, particularly those concerning sustainability, diversity and innovation. Apart from delivering world class education within business and economics, SSE students are trained to be successful decision makers and leaders of the future. Our educational mission has over the years strengthened SSE students, and you can read more about it here. SSE is committed to a balanced gender distribution and values a variety of backgrounds and experiences among our employees. We therefore welcome all applicants regardless of their gender, ethnicity, gender identity or expression, disability, sexual orientation, age, or religion or other beliefs.
Arbetsgivare
Handelshögskolan i Stockholm
Ansökan
Ansök senast 1 February (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Medieproducent

Arbetsgivare / Ort: Uppsala Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 February (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Bildproducent

Om jobbet
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor. Områdeskansliet för medicin och farmaci med ca 60 anställda svarar för verksamhetsstöd och service till områdesnämnden för medicin och farmaci samt institutioner och centrumbildningar inom vetenskapsområdet. Det är en del av universitetsförvaltningen, men får huvuddelen av sitt uppdrag via områdesnämnden och dess vicerektor. Områdeskansliet arbetar med forsknings- och utbildningsstöd, ekonomisk planering, uppföljning av verksamheten, stöd till studenter samt stöd till lärare som vill utveckla sin undervisning. Vidare medverkar områdeskansliet i rekrytering av lärare till institutionerna inom vetenskapsområdet. Områdeskansliet samarbetar med övriga avdelningar vid universitetsförvaltningen vid beredning av ärenden och medverkar också i utredningar och remisser på uppdrag av universitetets ledning. MedfarmDoIT är en IT-pedagogisk enhet som är ett stöd och en resurs för alla inom Vetenskapsområdet för medicin och farmaci som vill skapa och använda IT-verktyg eller film inom ramen för utbildningen på grund- och avancerad nivå. Målet är att utveckla lärares undervisning och förbättra studenters inlärning.  Vid MedfarmDoIT arbetar idag två medieproducenter, två systemutvecklare, en systemadministratör, tre pedagogiska utvecklare och en enhetschef. Anställningens befattning är multimediaproducent. http://doit.medfarm.uu.se/. Arbetsuppgifter: Som medieproducent kommer du att arbeta med att filma och redigera föreläsningar, undervisningsfilm, praktiska moment och intervjuer. Du kommer främst att skapa filmer anpassat för lärande tillsammans med vetenskapsområdets lärare, där de pedagogiska aspekterna av den färdiga produktionen kommer i  första rummet. Arbetet omfattar att vara en teknisk resurs för lärare, samt handleda och hjälpa de som själva vill använda sig av tekniken, exempelvis genom att på egen hand spela in filmer med sin mobiltelefon. En viktig del av ditt arbete är att inspirera lärare att börja använda film i undervisningen och öka deras förståelse för när det visuella berättandet kan inverka positivt på lärandet. Du ska kunna fotografera, spela in ljud, samt ljussätta och filma på egen hand. Du kommer att ha ansvar för planerandet, det praktiska genomförandet och efterarbetet i dina projekt, men kommer också att delta i projekt som leds av andra. Du kommer också att arbeta med att skapa ljudproduktioner som exempelvis poddar. Du kommer även att arbeta med support, bland annat genom att skapa tutorials och skriftligt informationsmaterial. Även andra arbetsuppgifter vid områdeskansliet och enheten förekommer. Kvalifikationskrav: Eftergymnasial utbildning med inriktning mot media eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har flerårig aktuell erfarenhet av rörlig bild och redigering, samt erfarenhet av hela produktionskedjan, från att koppla ihop utrustning och filma till färdig filmprodukt. Du har förståelse för manusets viktiga funktion, och har erfarenhet av att skapa genomarbetade manus tillsammans med personer som är ovana att göra det. Du har arbetslivserfarenhet av att arbeta med korta produktionstider samt med visuellt berättande genom rörlig bild. Du är tekniskt kunnig och håller dig uppdaterad om nya tekniska lösningar och hur man kan använda befintlig och ny teknik i undervisningen. Du har aktuell erfarenhet av att vara den som har praktiskt ansvar för att all teknisk utrustning fungerar vid inspelningstillfället. Du har även erfarenhet av att arbeta med, och nå resultat genom, systematisk felsökning.  Du är van vid både PC och Mac-miljö och kan hantera inställningar i de olika operativsystemen. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet som att du är självgående, och har lätt för att skapa nya kontakter och underhålla yrkesmässiga relationer. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och anstränger dig för att kunna leverera lösningar. Du är kreativ och kommer ofta med nya angreppssätt som kan omsättas i praktiken och leda till resultat. Det är också viktigt att du har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Vi vill att du till din ansökan bifogar länkar till några relevanta produktioner, och att du anger vilken roll du haft för respektive produktion. Önskvärt/meriterande i övrigt: Det är meriterande om du har erfarenhet av att göra filmreportage för webben, samt av att skapa filmer i pedagogiskt syfte.  Likaså är det meriterande om du har arbetat med Adobe Creative Cloud. Lön: Individuell lönesättning. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 18 månader. Anställningens omfattning: 100%. Upplysningar om anställningen lämnas av: enhetschef Anna-Carin Lundqvist tel. 018-471 5025, e-post [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 5 februari 2021, UFV-PA 2021/158. Urval sker löpande. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Arbetsgivare
Uppsala Universitet
Ansökan
Ansök senast 5 February (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Digital utbildningsproducent till SR-akademin på Sveriges radio

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 February (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Producent: kultur
  • media
  • film

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

SR-akademin söker kreativ utbildningsproducent till Sveriges Radios nya satsning på lärande och kultur

Sveriges Radio befinner sig i en digital förändringsresa vad gäller intern utbildning och startar nu upp ett kompetenscenter som genom stor variation av mätbara utbildningar och aktiviteter ska stärka såväl vår publiks lyssnarupplevelse som medarbetarfokus. Vi söker nu en kreativ och strukturerad utbildningsproducent för SR-akademin som kommer att ha en aktiv roll i arbetet med SR-akademins digitala förändringsresa. 

Fokus i rollen ligger på operativt och praktiskt genomförande där vi söker dig som är tekniskt kunnig och van att arbeta med hela produktionskedjan. 
Du kommer att arbeta i vår inhouse-studio och behöver kunna såväl filma, fotografera, redigera foto och video samt sköta ljud och ljus. Det ingår också att vid behov finnas som stöd vid upphandling av tjänster. 

Genom struktur och produktiv planering kommer du att jobba med att utveckla utbildningsproduktionen på SR-akademin. Vi har en stor variation av produktioner som foto, film, redigering, pptx, infographics, poddar, vloggar och annonser, som ska publiceras i olika interna och externa kanaler. 
Vissa utbildningsproduktioner tar du själv initiativ till och sköter självständigt, andra är större och då ingår du i ett team med t ex. en produktionsledare, en projektledare, manusförfattare och innehållsägare.  

Ansvarsområden

Du säkerställer att produktionen sker löpande på ett effektivt och samordnat sätt,. Du producerar och presterar ett resultat som andas kvalitet och med ett tydligt pedagogiskt innehåll. Du arbetar enligt agila principer där fokus ligger på att tänka nytt, vara omvärldsuppdaterad och producera innehåll med god kvalitet. Du kommer med tiden att vara med och utveckla arbetssätt där vi kan testa, mäta och lära. Du följer data och lär från den. 

Produktion och samordning:
• Vid behov definiera uppdraget och omfånget
• Självständigt producera och delta i utbildningsproduktioner 
• Effektivisera utbildningsproduktioner (samproducera och bygga upp en innehållsdatabas)
• Arbeta med agila produktionsmetoder, följ data och utvärdera löpande för att kontinuerligt förbättra
• Strukturera arkivering av producerat material så det är sökbart och går att återanvända 
• Sammanställa och följa data för att utveckla utbildningsproduktionen framåt
• Utveckla arbetssätt, dela kunskap, testa ny teknik, verktyg och mjukvaror 
• Stötta vid livesändningar och webinar
• Samarbeta, involvera och förankra förändringar och initiativ
• Bygga interna nätverk och fånga upp möjligheter till samverkan och samproduktion

Kvalifikationer

Som utbildningsproducent på SR-akademin kommer du att arbeta med hela produktionskedjan. Du samarbetar med övriga medarbetare på SR-akademin samt nära beställarna av utbildningar och utbildningsinsatser inom SR. Du har även kontakt med kommunikation och IT, övriga medarbetare på SR samt externa leverantörer.
Du har erfarenhet av att bygga och genomföra utbildningar på ett pedagogiskt och strukturerat sätt anpassat och ofta i samarbete med verksamheten, såväl schemalagda som webbaserade utbildningsinsatser. 

Du är strukturerad och säkerställer att Sveriges Radios grafiska manual och övriga riktlinjer efterföljs och samordnar produktionen med andra avdelningar som t ex. kommunikationsavdelningen . Du kommer att vara med och stötta och bygga verksamheten från grunden.
Utbildningsproducenten rapporterar till chef för SR-akademin. Du har relevant utbildning med eftergymnasial utbildning inom mediaproduktion. Vidare har du några års erfarenhet som innehållsproducent från utbildningsföretag, byrå, redaktion, produktionsbolag eller inhouse där du har skapat innehåll till digitala och sociala kanaler. Du är tekniskt kunnig och har stor erfarenhet av ljud, ljus, bild och videoteknik, redigering och dess verktyg. 

För att lyckas och trivas i rollen är det viktigt att du är leveranssäker, strukturerad och gillar att vara omvärldsuppdaterad i ny teknik kring lärande och generell teknik. Du har kunskap om olika agila metoder. Vidare gillar du att arbeta i team och är van att samarbeta med flera olika intressenter, internt såväl som externt. Du har hög samarbetsförmåga och är kreativ, samtidigt som du har du förmågan att prioritera och självständigt driva ditt arbete framåt. Du är duktig på att kommunicera dina idéer och informerar ditt team löpande och transparent.
Vi tror att du är en prestigelös lagspelare som inte är rädd för att kavla upp ärmarna och hjälpa till. Med driv och stort engagemang bidrar du till en ständigt lärande kultur. Du vet hur du ska bidra för att skapa förutsättningar för ett utvecklande och spännande arbetsklimat där olika perspektiv är viktiga. Du är van att arbeta självständigt trots ibland begränsad information eller svåra omständigheter.  

Med fler röster skapar vi starkare berättelser som bidrar till en större förståelse och mitt i händelsernas centrum blir du en viktig del av ett företag som värnar om demokrati, det fria ordet och alla människors lika värde.

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Du kommer att sitta i våra nyrenoverade lokaler i Radiohuset i Stockholm. Är du redo för ett viktigt arbete som omfattar hela vår organisation? Vänta inte med att söka då vi intervjuar kandidater löpande.
Sista ansökningsdag är 7 februari.

Frågor om tjänsten: [email protected]
Frågor om rekryteringen: [email protected] eller [email protected]


Om företaget

Sveriges Radio ska granska, roa och utmana. Vi finns över hela landet och i världen för att ge dig fler perspektiv. Hos oss får du oberoende journalistik och kulturupplevelser – när du vill och där du är. Varje vecka lyssnar 7 miljoner på oss.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 7 February (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.