På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Processledare
Spela filmen

Processledare

56 Lediga jobb

Senior projektledare - produktutveckling

Arbetsgivare / Ort: Backer AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 november idag
Publicerad: 2021-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingsingenjör
  • tillverkningsindustri

Om jobbet
Backer AB ingår i den svenska börsnoterade värmekoncernen NIBE Industrier och sysselsätter ca 325 personer inom utveckling, tillverkning och försäljning av intelligenta lösningar för elvärme och energireglering. Vi bedriver verksamhet på två orter i Sverige, Sösdala i Skåne och Kolbäck i Västmanland. Backer AB i Sösdala är beläget 5 minuters promenad från Pågatågsstationen. Enheten i Sösdala utgör tillika huvudkontor för affärsområdet NIBE Element, vars verksamhet omfattar ca 70 enheter förlagda i Europa, Asien, Australien samt Nord- och Centralamerika. Våra lösningar levereras till kunder inom flera olika branscher och fungerar som en viktig del, antingen i våra kunders färdiga produkter, eller i våra kunders tillverkande processer. Kraven på våra lösningar är högt ställda, och flera av våra kunder är att anse som ledande inom sina respektive segment. Vår långsiktiga strategi är att tillverka hållbara energilösningar i världsklass och därigenom bidra till omställningen mot ett mer hållbart samhälle och minskat koldioxidavtryck. Vi ser vårt miljöansvar i hela förädlingskedjan och strävar efter att minska produkternas miljö- och klimatpåverkan under hela livscykeln, för såväl dagens som kommande generationer.Vi förstärker nu på produktutvecklingssidan med ytterligare en senior projektledare! Syftet är att kunna möta de många utmaningar det innebär att utveckla nya affärer och nya produkter till våra nuvarande och blivande kunder inom strategiskt viktiga segment. Ett av dessa segment är automotive - och även om det inte bara är automotivekunder vi arbetar med, ser vi ett stort värde i att du har erfarenhet från produktutveckling relaterad till automotive-branschen. Även erfarenheter från andra industribranscher är relevanta, men vi ser det som en förutsättning att du har minst 5 års erfarenhet från projektledning inom produktutveckling mot tillverkande industri. Erfarenhet från APQP-processen är meriterande. Vi ser det även som en fördel om du tidigare har arbetat med integrering av hård- och mjukvara och mekanisk konstruktion. Lämplig utbildningsbakgrund är relevant ingenjörsutbildning på högskolenivå. Arbetsuppgifterna innebär sammanfattat att leda tvärfunktionella team, omfattande ca 5-8 projektmedarbetare från bl.a. produktions-, inköps-, konstruktions- och kvalitetsavdelningen, mot målet att leverera en förväntad produkt/lösning i tid och till förväntad kostnad. Detta ställer krav på att du är en duktig, driven och metodisk ledare och har förmåga att få en grupp med olika kompetenser att arbeta mot samma mål. Du behöver också kunna hantera kommunikationen med kundens representanter under pågående projekt på ett professionellt och förtroligt sätt. Vana att kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift är därmed ett grundkrav. I det dagliga arbetet rapporterar du till chefen för konstruktion och produktutveckling vid enheten i Sösdala. Han kommer att bli din närmaste chef och den som stöttar vid behov. När det gäller de mer kvalificerade projekten avrapporteras dessa även till en särskild styrgrupp där VD ingår och där således behov av resurser kan prövas och beslutas med fullt mandat. Låter detta intressant och anser du att du motsvarar de uppställda kraven ovan, är du varmt välkommen med din ansökan! Av GDPR-skäl, tar vi endast emot ansökningar via anvisad ansökningslänk. Utöver meritförteckning önskas ett personligt brev innehållande en motivering till varför du är intresserad och anser dig lämplig för tjänsten. Tack på förhand!  Frågor gällande tjänsten kan du ställa till: Johan Persson Medin, chef för konstruktion och produktutveckling, 0451-66 109.            
Arbetsgivare
Backer AB
Hemsida: http://www.backer.se
Ansökan
Ansök senast 30 november idag

Ansök här
VISA MINDRE

Principal Engineer/GCR EATS Sensors

Arbetsgivare / Ort: Volvo Business Services AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Would you like to work with future technologies in the area of Exhaust Emission Control and have a passion for sensor technologies.


The Exhaust Aftertreatment System (EATS) department within Powertrain Engineering Sweden is responsible for the global platform development of exhaust after treatment systems for Volvo Group’s different products around the world. We are about 80 passionate and highly skilled engineers on a mission to reduce the environmental impact of global transportation. Together with our colleagues around the world we take full system responsibility.


In the Exhaust Aftertreatment Hardware Components Group we are now seeking a Principal Engineer to our EATS sensor team. As a Principal engineer/GCR you will be the product owner of a set of sensors in our portfolio. As a GCR you will be leading the development and product maintenance activities. The development work will be performed in close cooperation with other functions internally and with external suppliers. You will work with both discrete and smart sensors components with embedded control unit/soft ware

Main responsibilities

  • Lead development activities, both internally x-functions and with external suppliers/partners.
  • Define requirements, create and document new technical concepts and solutions.
  • Maintain the product throughout the entire life cycle.
  • Develop and maintain the technical global network with peers.
  • Generate new knowledge and continuously improve our ways of working.

Required qualifications

  • MSc. or BSc. or similar in Electrical/Mechatronics/Mechanical Engineering
  • Experience from engine or vehicle technology development
  • Experience in exhaust aftertreatment technology development
  • Experience from engine and aftertreatment sensor technologies
  • Experience in leading technology development for sensor components
  • Good collaboration skills
  • Good verbal and written communication skills in English

Travel

The position will include occasional travelling within our global organization and to our suppliers.


Personal qualifications


We believe that you have a deep technical interest in the technology field and actively seeks for new information and knowledge. A strategic mindset with the ability to translate future requirements and customer needs into product specific requirements.


We also think that you act with a clear sense of ownership and can deliver according to plans and act with creativity when the plan is changing.


Volvo Group is a global organization, teamwork and cross functional collaboration abilities are key success factors.


For more information please contact:

Hiring Manager Pramås Martin +46 73 9026948


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB
40508 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Business Development Director Scandinavia

Arbetsgivare / Ort: Terraferma AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
Personal Roslagen är ett bemannings- och rekryteringsföretag som grundades år 2000 och har kontor i Norrtälje och Åkersberga. Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering i de flesta branscher och yrken. Expatria Human Resources (www.expatria.com), med kontor i Stockholm och Paris, arbetar med internationella rekryteringar främst i Norden, i franskspråkiga länder och i tyskspråkiga länder. KPA Unicon (www.kpaunicon.com) är ett finskt familjeföretag som arbetar med ren, förnybar energi sedan 1990. KPA Unicon skapar och implementerar nya lösningar för ren energi världen över, moderniserar befintliga produktionssystem med förnybar energiteknik och förser energiproducenter med innovativa digitala verktyg. KPA Unicons mål är att vara ledande i debatten om ren energi och att tillföra värde till sina partners. Bolaget har cirka 215 anställda i åtta länder, med huvudkontor i Pieksämäki, Finland. Till KPA Unicons skandinaviska verksamhet söker vi nu en Business Development Director Scandinavia Om jobbet • Leda och utveckla försäljningen på den skandinaviska energimarknaden, där den svenska marknaden är den tyngsta. • Utveckla affärsplanen i samverkan med övriga teamet. • Leda försäljningen av nya lösningar för värme- och energiproduktion. • Leda försäljningen av modernisering av befintliga produktionssystem. • Ta fram offerter i samverkan med berörda funktioner inom företaget. • Identifiera nya kunder och affärsmöjligheter, upprätta befintliga kundrelationer. • Marknadsföring och kommunikation. • Stötta projektledningen, upprätthålla goda kundrelationer. • Regelbundna resor inom Skandinavien och till Finland. • Baserad vid bolagets kontor i Stockholm eller vid hemmakontor. • Rapporterar till Executive Vice President Customers and Financing, baserad i Helsingfors. Om dig • Minst 10 års relevant erfarenhet av försäljning och affärsutveckling med tekniskt innehåll. • Erfarenhet av försäljning av stora tekniska projekt med långa säljcykler. • Erfarenhet av att i samverkan med ingenjörer ta fram komplicerade offerter. • Erfarenhet av att upprätthålla befintliga kundrelationer och skapa nya kontakter. • Erfarenhet av värme- och kraftverksmarknaden är en fördel men inget krav. • Erfarenhet av att arbeta i en internationell arbetsmiljö är en fördel. • Utåtriktad, självgående, energisk, kreativ, positiv. • Utöver flytande svenska krävs även goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift. Kontakt Denna rekrytering handhas av Expatria Human Resources. Välkommen med din ansökan till apply(at)expatria(dot)com under referensen 21106BDMSEXP.
Arbetsgivare
Terraferma AB
Hemsida: http://www.personalroslagen.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

R&D Engineer

Arbetsgivare / Ort: ABB AB / Västerås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.

At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.

In this position, you will contribute ideas for innovative technology developments and solutions, working to solve industrial problems.

ABB Machines develops and produces large synchronous electrical machines in the range of 3-80 MW. The machines are delivered worldwide for installation in industrial environments. In some cases, this involves installation in potential explosive atmospheres.

Reporting to the Manager of Product Line Maintenance, you will contribute creative ideas to R&D projects, as well as propose follow-up projects and activities based on new ideas.


Your responsibilities

  • Technical responsibility for product Ex designs for use in explosive atmospheres
  • Working to improve preparation degree for Ex solutions in the base design
  • Performing new and upgrades of existing type certifications
  • Working close to Product Manager and market to find and propose development activities to increase global footprint of Ex certified machines
  • Participating in working teams, disseminating technical/scientific knowledge in projects, and assisting colleagues in applying processes and tools
  • Educating colleagues within company, both in office and production, about Ex regulations
  • Participating in networks to expand knowledge of the targeted area of expertise


Your background

  • You hold a university degree within relevant field
  • Minimum 2 years of experience in mechanical design
  • Knowledge of work towards standards and regulations for heavy industries
  • Knowledge of any of the commercial 3D CAD software
  • A solution-focused approach and strong written and spoken communication skills
  • You want to work with Product Safety
  • Fluency in both English and Swedish


More about us

ABB Machines develops and produces large synchronous electrical machines in the range of 3-80 MW. The machines are delivered worldwide for installation in industrial environments. In some cases, this involves installation in potential explosive atmospheres.

Recruiting Manager Mats Flood, +4621-32 95 59, will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Sjöberg, +4621-32 91 69; Ledarna: Lenny Larsson, +4621-32 85 47; Unionen: Ing-Marie B Lindgren-Turpeinen, +4621-32 95 83. All other questions can be directed to Talent Partner Anna Nordlund, +46 761-42 01 39.

We look forward to receiving your application (documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.


Arbetsgivare
ABB AB
Elmotorgatan 2
72136 Västerås
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Head of the Programme and Method Department

Arbetsgivare / Ort: Insamlingsstift Kvinna Till Kvinna / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet

Kvinna till Kvinna is currently looking for a new Head of the Programme and Method Department to join in the work to achieve the vision of a world in which women have influence over decision-making and participate fully and effectively in the development of society.

Application deadline: 1st December 2021

The Kvinna till Kvinna Foundation has promoted women’s rights since 1993. Today, we are one of the world’s leading women’s rights organisations. We operate in conflict-affected areas in the Middle East, Africa, Europe and the South Caucasus, where we support more than 150 brave partner organisations. Together, we work to strengthen women’s influence and power, end violence against women and promote human rights.

If you believe gender equality, democracy and peace go hand in hand, this is the place for you. Joining Kvinna till Kvinna means joining a family of passionate activists. Women human rights defenders who stand on the barricades, face down resistance and advocate in the corridors of power.

We are spread out across 14 offices, but we are a team with a single shared belief: The future is equal. And together, we are change.

About the job

As Head of the Programme and Method Department you are responsible to lead the work of Kvinna till Kvinna’s Programme and Method department with an average annual budget of 170 million SEK, about 90 co-workers and programmes in 20 countries. You will work closely with the four Regional Managers and the Heads of Method and Development Unit and Grant Management Unit.

You will be responsible for the strategic development of the Programme and Method Department and ensure the implementation of programmes in accordance with Kvinna till Kvinna’s mandate and policies. Important tasks in the coming years are to secure long-term funding for the programmes and to consolidate the routines and processes for the department and linking it to the rest of the organisation.

The Head of the Programme and Method Department is part of the Senior Management Team and works closely with the Secretary General and the other department managers in order to take responsibility for the entire organisation’s development, including developing and the operationalization of the new global strategy which will be adopted by the board in June 2022

About you

Kvinna till Kvinna is a value-based organisation where you as a manager have a commitment for women’s rights, a feminist approach and act professionally and responsibly. As a women’s rights organisation, active in many conflict-affected areas around the world, the work that we do demands that our leadership is situational. Our leadership approach is based on trust and confidence in our staff and that everyone contributes to the development of the organization – we strive to enable self-leadership and accountability. As a leader you are self-reflective and aware of your strengths and weaknesses, and you are able to shift between the role as leader, manager, coach and fellow human being.

You need to have

  • Ten years relevant work experience where a significant part is in a managerial position, preferably also experience from leading managers and staff remotely
  • Ability to work with a diverse group of staff in different countries and contexts
  • Substantial budgetary and operational responsibility.
  • Knowledge of Swedish- and international development cooperation including strategy, policy, and method development for programme operations
  • Experience from civil society organisations, preferably working in the fields of women’s rights, gender equality and peace-building
  • Experience of institutional fundraising and donor relations with key international foundations and development agencies.
  • Academic degree in a relevant field such as political science, gender studies, international relations, development studies, peace- and conflict studies, human rights

Merits

  • Experience from research, studies, or knowledge production with the purpose of assuring evidence-based programming and communication.
  • Genuine interest in organisational and leadership development and experience from leading operations in phases of expansion and development
  • Experience from leading operations in conflict affected countries

Personal qualifications

  • Strong capacity to prioritise and delegate
  • Collaborative, team-oriented, value-based leader with the ability to motivate others
  • Strong communication- and conflict sensitivity skills
  • Ability to build relations internally and externally

Terms & conditions and what we offer

You will join a team of 130+ dedicated Kvinna till Kvinna colleagues who fight for women’s rights in more than 20 countries affected by conflict.

  • This position is based in Stockholm. Our head office is a key part of Kvinna till Kvinna: here, sixty of us work with essential programme management, communication, fundraising and advocacy and support the rest of the organisation. Through regular digital meetings, we stay in touch with our colleagues abroad.
  • Your role includes occasional international travel.
  • This is a full-time position, with a probationary period of 6 months. Starting date as soon as possible.
  • We offer a collective agreement and occupational pension.
  • Our working week is 37.5 hours; these working hours are flexible and goal-oriented.
  • Each year, you are entitled to 33 days of annual leave. Whenever two bank holidays are separated by a regular working day, this day is an additional paid holiday at Kvinna till Kvinna.
  • We offer an annual wellness allowance.
  • Diversity is very important for Kvinna till Kvinna. Please note, however, that due to the nature of Kvinna till Kvinna’s work, we can only consider women applicants (legal and/or self-identified).

Application

The application deadline is 1st December 2021

Please note that we only accept applications through our career site.

Questions

If you have any questions about the position, please contact [email protected], +46 70 556 38 48

For information about the recruitment process, please contact Head of HR [email protected]

Arbetsgivare
Insamlingsstift Kvinna Till Kvinna
Slakthusplan 3
12162 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.