På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Processledare
Spela filmen

Processledare

62 Lediga jobb

Innovativ Utvecklingschef till Kiviks Musteri

Arbetsgivare / Ort: Standby Workteam AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 september (23 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Utvecklingschef

Färdigheter
Meriterande
  • Civilingenjörsexamen
  • Agronomexamen
  • Kvalitetsbedömning
  • livsmedel
  • Livsmedel
  • produktkunskap
  • Arbetsledarerfarenhet
  • Livsmedelsteknik
  • Livsmedelsindustri
  • Ständiga förbättringar/Lean
  • Vinprovning
  • avsmakning
  • Produktutveckling
  • Projektledning
  • erfarenhet

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet


Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 700 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se/sv/

Vill du jobba på Sveriges vackraste arbetsplats?

Vi söker en Utvecklingschef till Kiviks Musteri

Har du ett stort intresse för mat, smak och dryck? Brinner du för produktutveckling och vill vara med och bygga för framtiden i en organisation som växer och tillverkar produkter baserade på närodlad frukt, grönt och bär? Då är detta kanske din nästa utmaning! Kiviks produkter efterfrågas av allt fler och de förstärker därför utvecklingsavdelningen med en innovativ Utvecklingschef.

Ansvarsområde

I denna spännande roll ansvarar du för att utveckla både Kiviks produkter och utvecklare. Du leder och fördelar arbetet för teamet som består av 5 fantastiska medarbetare som arbetar med såväl produktvård, applikation och innovation. I ditt arbete är du en självklar del i den praktiska produktutvecklingen samtidigt som du bidrar med innovation, nytänkande och är en nyckel i Kiviks förbättringsarbete. Du rapporterar till Hållbarhetschefen.

Arbetsuppgifter

  • Personalansvar för produktutvecklingsteamet – du leder och fördelar arbetet för teamet
  • Innovativ kraft – ser möjligheter och genomför dessa
  • Ansvarar för att identifiera och genomföra produktutvecklingsprojekt, såväl vård och applikation som innovation
  • Praktisk produktutveckling och projektledning, vilket innebär praktiskt arbete såväl som administration

Din profil

Du är civilingenjör, agronom, gastronom eller liknande samt har minst 5 års erfarenhet av liknande befattning, gärna inom livsmedelsbranschen. Du har ledaregenskaper och är en naturlig ledare. Goda kunskaper i svenska och engelska.

Som person är du en innovativ och smaksäker drivkraft. Du har en kommersiell ådra och stor förståelse för marknaden. Din sociala kompetens är bred med många interna och externa kontakter. Du är flexibel och samtidigt noggrann och strukturerad. Du är prestigelös och inte främmande för praktiskt arbete och administration.

På Kiviks Musteri tror man på att tillsammans hjälpas åt, visa mod och ta ansvar samt att vara goda förebilder för varandra och sina kunder. Det är viktigt för företaget att du delar dessa värderingar och att du är en person som väljer lösningar framför problem och har ett positivt förhållningssätt till din arbetsplats och dina kollegor.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kivik. Tillträde snarast.


I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988.


Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Standby Workteam AB
Hemsida: http://www.standbyworkteam.se
Ansökan
Ansök senast 25 september (23 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior projektledare - produktutveckling

Arbetsgivare / Ort: Backer AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingsingenjör
  • tillverkningsindustri

Om jobbet
Backer AB ingår i den svenska börsnoterade värmekoncernen NIBE Industrier och sysselsätter ca 325 personer inom utveckling, tillverkning och försäljning av intelligenta lösningar för elvärme och energireglering. Vi bedriver verksamhet på två orter i Sverige, Sösdala i Skåne och Kolbäck i Västmanland. Backer AB i Sösdala är beläget 5 minuters promenad från Pågatågsstationen. Enheten i Sösdala utgör tillika huvudkontor för affärsområdet NIBE Element, vars verksamhet omfattar ca 70 enheter förlagda i Europa, Asien, Australien samt Nord- och Centralamerika. Våra lösningar levereras till kunder inom flera olika branscher och fungerar som en viktig del, antingen i våra kunders färdiga produkter, eller i våra kunders tillverkande processer. Kraven på våra lösningar är högt ställda, och flera av våra kunder är att anse som ledande inom sina respektive segment. Vår långsiktiga strategi är att tillverka hållbara energilösningar i världsklass och därigenom bidra till omställningen mot ett mer hållbart samhälle och minskat koldioxidavtryck. Vi ser vårt miljöansvar i hela förädlingskedjan och strävar efter att minska produkternas miljö- och klimatpåverkan under hela livscykeln, för såväl dagens som kommande generationer.Vi förstärker nu på produktutvecklingssidan med ytterligare en senior projektledare! Syftet är att kunna möta de många utmaningar det innebär att utveckla nya affärer och nya produkter till våra nuvarande och blivande kunder inom strategiskt viktiga segment. Ett av dessa segment är automotive - och även om det inte bara är automotivekunder vi arbetar med, ser vi ett stort värde i att du har erfarenhet från produktutveckling relaterad till automotive-branschen. Även erfarenheter från andra industribranscher är relevanta, men vi ser det som en förutsättning att du har minst 5 års erfarenhet från projektledning inom produktutveckling mot tillverkande industri. Erfarenhet från APQP-processen är meriterande. Vi ser det även som en fördel om du tidigare har arbetat med integrering av hård- och mjukvara och mekanisk konstruktion. Lämplig utbildningsbakgrund är relevant ingenjörsutbildning på högskolenivå. Arbetsuppgifterna innebär sammanfattat att leda tvärfunktionella team, omfattande ca 5-8 projektmedarbetare från bl.a. produktions-, inköps-, konstruktions- och kvalitetsavdelningen, mot målet att leverera en förväntad produkt/lösning i tid och till förväntad kostnad. Detta ställer krav på att du är en duktig, driven och metodisk ledare och har förmåga att få en grupp med olika kompetenser att arbeta mot samma mål. Du behöver också kunna hantera kommunikationen med kundens representanter under pågående projekt på ett professionellt och förtroligt sätt. Vana att kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift är därmed ett grundkrav. I det dagliga arbetet rapporterar du till chefen för konstruktion och produktutveckling vid enheten i Sösdala. Han kommer att bli din närmaste chef och den som stöttar vid behov. När det gäller de mer kvalificerade projekten avrapporteras dessa även till en särskild styrgrupp där VD ingår och där således behov av resurser kan prövas och beslutas med fullt mandat. Låter detta intressant och anser du att du motsvarar de uppställda kraven ovan, är du varmt välkommen med din ansökan! Av GDPR-skäl, tar vi endast emot ansökningar via anvisad ansökningslänk. Utöver meritförteckning önskas ett personligt brev innehållande en motivering till varför du är intresserad och anser dig lämplig för tjänsten. Tack på förhand!  Frågor gällande tjänsten kan du ställa till: Johan Persson Medin, chef för konstruktion och produktutveckling, 0451-66 109.            
Arbetsgivare
Backer AB
Hemsida: http://www.backer.se
Ansökan
Ansök senast 20 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Agil utvecklingschef

Arbetsgivare / Ort: DWT Consulting AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Utvecklingschef

Om jobbet

DWT Consulting är ett mindre konsultbolag som just nu expanderar. DWT har sina kunder främst i Stockholm, men även i Göteborg och Malmö. Vi arbetar både mot myndigheter och privata aktörer. Som anställd hos oss så arbetar man främst ute hos kund, men även inhouse projekt förekommer.

Uppdragsbeskrivning

Nu söker vi en konsult med god erfarenhet av verksamhetsutveckling mot en agil leverans. Personen kommer ansvara för 2 team vår kund har idag teamen och de består av ca 6 personer med olika roller och varje team har en Produktmanager. Kunden planerar att bygga upp ytterligare 2 team under 2022.

Teamet på plats är ett lowcode team och ett Analytic team. Planen är att bygga upp ytterligare ett lowcode team och ett integrationsteam. Vi tror att det är viktigt för en framgångsrik leverans att konsulten besitter god kunskap att verksamhetsutveckling och har arbetet med agil utveckling under en längre period.

Kompetenser:

  • Konsulten ska ha fler års erfarenhet av en ledande roll inom IT-utveckling såsom projekt-, uppdrags-, teamledare, Product Owner eller Scrum Master
  • Licenserad inom SaFe 5.0.
  • Konsulten ska ha god erfarenhet av att ha jobbat med verksamhetsutveckling kopplat till agila arbetssätt
  • Konsulten ska ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Meriterande kompetenser:

  • Konsulten bör ha dokumenterad erfarenhet av att utbilda grupper i agila tekniker
  • Konsulten bör ha dokumenterad erfarenhet av process- eller värdeströmskartläggning
  • Konsulten bör ha dokumenterad erfarenhet av verksamhetsutveckling i offentlig
  • Konsulten bör inneha certifiering som Scrum Product Owner
  • Konsulten bör inneha certifiering som Scrum Master



Om du uppfyller alla obligatoriska krav så är du välkommen att skicka din ansökan till oss.

Arbetsgivare
DWT Consulting AB
11215 STOCKHOLM
Hemsida: https://www.dwt-consulting.com/
Ansökan
Ansök senast 20 oktober (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Product Developer Women’s Woven – Weekday!

Arbetsgivare / Ort: H & M Hennes & Mauritz Gbc AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet

Company Description


Weekday is a Swedish denim and fashion brand influenced by youth culture and street style. Dedicated to encouraging self-confidence and self-expression, we hope to inspire our customers through a dynamic combination of product, creativity, and cultural understanding.

Founded in 2002, Weekday currently ships to 97 markets and has stores in 16 countries, offering a unique retail experience and a curated mix of women’s, men’s, and accessories assortments as well as a small selection of external brands. Currently we are around 100 employees – and we are growing!

In our stores and in our offices, we believe in individuality and inclusion. We value diversity – because together we can make a difference. If this sounds like a place you’d like to work, we’d love to meet you!



Job Description


As a Product Developer you will have an important role in planning and developing the best assortment and products from start to end for the Weekday customer. Together with a tight product team including designer, pattern maker and planner, you will create women’s woven garments. You will be responsible for both daily operational tasks of samples and component handling, sourcing and booking etc., as well as set and drive long term strategy for the assortment and development in line with the overall assortment goals. With a strong fashion intelligence and sense of commerciality, you can identify seasonal keys and act on relevant tendencies together with the product team. If you are a passionate person who thrive when given great responsibility this will be the perfect role for you!



Qualifications


• Minimum two years’ experience from product development

• Degree in textile or buying

• Highly skilled in product development of woven and knit garment groups

• Strong fashion intelligence & relevance

• Strong sense of commerciality and salesmanship

• Customer focus

• Flexible and collaborative

• Action driven

• Growth mindset

• Self-leadership



Additional Information


This is a full-time permanent position with placement in Stockholm. If you feel your experience, skills and ambitions are right for this role, please send your application including CV latest 1st of October, interviews will be held continuously. (For internal candidates, please initiate the dialogue with your current manager before applying).

At H&M Group we strive to have a fair and inclusive recruitment process. Why kindly ask you to not attach cover letter in your application as they often contain information that can easily trigger unintentional biases.

H&M is committed to creating a Diverse & Inclusive environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of race, gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, national origin, disability or age.

We look forward to hearing from you!


Arbetsgivare
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
Åsögatan
10638 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 20 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Utvecklingsingenjörer inom underhåll

Arbetsgivare / Ort: Quant Service Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingsingenjör
  • tillverkningsindustri

Om jobbet
Om Quant Quant är världsledande inom industriellt underhåll. I över 30 år har vi förverkligat den fulla potentialen av underhåll för våra kunder. Från att inkludera god säkerhetspraxis och bygga rätt underhållskultur, till att optimera underhållskostnader och förbättra anläggningens prestanda – våra medarbetare gör skillnad! Vi brinner för underhåll och är stolta över att se att vi uppnår våra kunders mål på det mest professionella sättet. Vi finns över hela världen inom ca. 90 anläggningar och är ca 2300 anställda. Vad innebär jobbet som Utvecklingsingenjör? Du kommer att ingå i ett härligt team av drivande och engagerade utvecklingsingenjörer, spridda över flera av våra siter i Europa. Mycket av jobbet sker i projektform och du kommer att ha omfattande kontakter både inom och utanför företaget. Din arbetsdag spenderas ofta ute hos kund, varpå resande förekommer i stor omfattning. Quant driver ett fokuserat arbete inom digitalisering och här vill vi gärna att du bidrar och ligger i framkant för att nå maximal potential ute hos våra kunder, både vad gäller inom våra maskiner men också för våra medarbetare. Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är till exempel omvärldsbevakning inom branschen, tekniska utredningar och kvalitetsarbete. Du kommer att driva utvecklingsprojekt framåt och stötta säljorganisationen med teknisk kunskap vid införsäljning och uppstarter av nya uppdrag. Vem söker vi? - Du har en relevant teknisk högskoleutbildning i bagaget, gärna inom Industriell ekonomi.  - Erfarenhet från att driva projekt mot uppsatta mål - Du kommunicerar både svenska och engelska väl i både tal och skrift. - Du behöver vara kommunikativ och samarbetsvillig och som motiveras av att få utmaningar - I rollen behöver du ta eget ansvar och att vara drivande i vårt förbättringsarbete. - Du är målinriktad och kreativ i ditt problemlösande, och du tar de beslut och kontakter som arbetet kräver. - B-körkort - Möjlighet att resa inom Sverige och ibland resten av Europa. Meriterande för befattningen är om du arbetat med underhåll, produktutveckling, kvalitetsarbete eller produktionsteknik. Har du erfarenhet från tidigare chefsroller ser vi som positivt! Ansökan Vi lägger stor vikt vid ditt intresse för tjänsten och din personliga kompetens och arbetslivserfarenhet inom området. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka just denna tjänst, via CV och personligt brev. Vi intervjuar kandidater löpande, så vänta inte med din ansökan.
Arbetsgivare
Quant Service Sweden AB
Hemsida: https://www.quantservice.com/sv/
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.