På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

822 Lediga jobb

Blucer bokföring söker en nyexad redovisningsekonom

Arbetsgivare / Ort: Upgraded People AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Blucer bokföring, en nystartad redovisningsbyrå i Göteborg, söker nu en redovisningsekonom. Till en början deltid (50 - 75 %) men tanken är att det ska gå upp till heltid. ARBETSUPPGIFTER Vi letar efter dig som på egen hand kan ta dig an ansvarsfulla arbetsuppgifter. Dagarna är varierande och kommer kräva ett strukturerat arbetssätt och ett inre driv för att komma framåt. Du kommer sköta bokföring för 9–10 bolag, löner och en del avtalsrätt. KVALIFIKATIONER Kraven för tjänsten är relevant ekonomiutbildning (redovisning) och goda kunskaper i svenska. Det är meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet och har kunskaper i Visma och Fortnox. PRAKTISK INFORMATION Start för tjänsten är så snart som möjligt. Tjänsten gäller till en början en visstidsanställning deltid (50-75 %) hos oss på Upgraded People AB med möjlighet att övergå till en tillsvidareanställning hos Blucer bokföring. Du arbetar dock hos Blucer bokföring hela tiden så det är endast arbetsgivaransvaret som ändras.
Arbetsgivare
Upgraded People AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kyrkokamrer till Båstad-Östra Karups församling, deltid 50%

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du en ekonom på jakt efter nytt jobb? Har du mycket goda redovisningskunskaper? Söker du ett självständigt arbete med trevliga och kompetenta kollegor? Då kan det här vara jobbet för dig. Båstad-Östra Karups församling söker nu en Kyrkokamrer/Ekonom. Välkommen med din ansökan! Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Båstad-Östra Karups församling och Jefferson Wells. Du kommer att bli anställd hos Båstad-Östra Karups församling. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Kyrkokamrer/Ekonom har du ett helhetsansvar för församlingens ekonomi, löpande redovisning och administration. I det dagliga arbetet kommer du att ha ett nära samarbete med kyrkoherden, förvaltningsassistenten och kyrkogårdsföreståndaren. Du kommer även att stötta kyrkorådets ordförande och vice ordförande med material och rapporter inför deras sammanträden. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a: * Kund- och leverantörsreskontra * Kollekt och kontanthantering * Löpande bokföring * Balanskontoavstämning * HR och löneadministration, lönekörning * Moms och skattedeklarationer * Bokslut, årsredovisning * Kontakt med bank och revisorer * Budget och verksamhetsplan * Ansökan och rekvisition KAE Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid 50% med tillträde enligt överenskommelse. Vem söker vi? Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomi inom Svenska kyrkan. Du är en van användare av IT-system, och har du dessutom erfarenhet av kyrkans system, KOB och FAS, ser vi det som ett extra plus. Som person är du strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta självständigt men uppskattar också att vara en del av ett arbetslag. Dina kunskaper i svenska språket är goda, både i tal och skrift. Du är medlem i Svenska kyrkan och delar Svenska kyrkans värderingar. Ansökan och övrig information I den här rekryteringen samarbetar Båstad-Östra Karups församling med Jefferson Wells. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rikard Karlsson på telefon 0709-316 318 eller [email protected] Facklig kontakt: Vision, Anders Christensson tel 040-279025, e-post: [email protected] Sista ansökningsdag är 21 november 2021. Tillträde efter överenskommelse. Du söker jobbet via länken i annonsen på www.jeffersonwells.se. Välkommen med din ansökan! Om Båstad-Östra Karups församling Båstad-Östra Karups församling ligger i Båstads kommun och förfogar över två kyrkor; Mariakyrkan och Östra Karups kyrka. Församlingen har god ekonomi, ca 4000 medlemmar och en personalstyrka på 18 personer. Läs gärna mer på www.svenskakyrkan.se/bastad
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom till internationell koncern i Huskvarna

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Har du tidigare arbetat med redovisning och känner dig redo för nästa utmaning? Till internationell koncern i Huskvarna söker vi omgående efter en redovisningsekonom för ett kortare konsultuppdrag på 3 månader. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som redovisningsekonom kommer du erbjudas en bred roll där du arbetar med allt ifrån löpande redovisning till bokslutsarbete. Då bolaget befinner sig i en omorganisation kommer ett stort arbete ligga på at stötta upp kring denna. Vem är du? För att passa i rollen ser vi att du har relevant eftergymnasial utbildning och ett par års erfarenhet av likande arbetsuppgifter. Som person ser vi att du är förändringsbenägen och har en förmåga att arbeta strukturerat. Du trivs i en roll där du får ta stort eget ansvar samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Svenska och engelska i både tal och skrift är krav för tjänsten. Om verksamheten Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Financial Accountant till Ewellix i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Your Talent AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Ewellix is a global innovator and manufacturer of linear motion and actuation solutions used in industrial automation, automotive assembly, medical applications and mobile machinery. Formerly part of SKF Group, the Ewellix Group consists of 16 sales units and nine factories. External net sales are approximately 2.3 SEK billion and we employ around 1200 people. Ewellix is headquartered in Gothenburg, Sweden and is owned by Triton. Visit www.ewellix.com ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna innefattar ett ansvar tillsammans med teamet för den löpande redovisningen, upprättande av månads, kvartal och årsbokslut samt interna och externa rapportpaket. Du tillsammans med Finance Manager ansvarar även för att redovisningen uppfyller grundläggande krav enlig IFRS, samt säkerställande av intern kontroll. Du arbetar också med avstämningar, moms och skattedeklarationer och är behjälplig vid koncernrapportering och under budgetprocessen. Ekonomiavdelningen består av 5 personer och du rapporterar till Finance Manager Nordic. Dina arbetsuppgifter innebär bl.a. • Löpande redovisning • Månads, kvartals- och årsredovisningar • Skatt, moms och inkomstdeklarationer • Hantera momsredovisning och momsfrågor • Bokning och avstämning av löner och pensioner • Materiella och immateriella tillgångar • Skatteberäkningar, Skattedeklaration • Treasury – bokningar via bank såsom valutor, cashpool och banklån. • Bokslut, årsredovisning och deklaration • Utveckling av rutiner och system • Kontoavstämningar KVALIFIKATIONER Du är utbildad ekonom på högskolenivå och du har minimum 3 års erfarenhet av en bred roll inom ekonomi, alternativt har du en bakgrund inom revision och/eller en redovisningsbyrå och vill ta nästa steg i karriären. Du har erfarenhet av löpande redovisning, månadsbokslut, skatter, deklarationer, budget, prognos och rapportering. Du har förmågan att strukturera och effektivisera processer, är resultatorienterad och lösningsorienterad även under stressade situationer. Som person är du ödmjuk och hjälpande och förstår vikten av en hög servicenivå. Du har förmågan att strukturera och effektivisera processer, är resultatorienterad och lösningsorienterad även under stressade situationer. Du behärskar flytande svenska engelska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Excel och har du dessutom erfarenhet av att arbeta i större ERP system, med fördel Movex M3 ANSÖKAN Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering. Ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsulter Johan Sjöberg på 0761-709851 [email protected] eller Kristina Wallin Borg 0735-168724, [email protected]
Arbetsgivare
Your Talent AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Expert IT Analyst

Arbetsgivare / Ort: Nordea Bank AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Privatekonomisk rådgivare

Om jobbet
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner. Job ID: 4147  We are now looking for an Expert IT Analyst to perform complex data analysis and requirement management tasks. At Nordea, we know our customers’ needs are changing – and we’re deeply committed to meeting them with the financial solutions of tomorrow. We’re creating an agile environment where we’re harnessing the power of technology – one where you can make an impact. So bring your skills, ideas and unique background. With us, you’ll find plenty of opportunities to grow and make your mark on something bigger.  About this opportunity Welcome to the IT Analysis Data Warehouse team. We add value by providing data platform experts to variety of internal projects in capability based model. You will be allocated to one (or more) projects with a specific role in the execution structure, which might change from time to time. We specialize in data analysis, requirement managment, data modelling, and data architecture. As Senior IT Analyst you’ll play a valuable role in project development life cycle. The data warehouses that you will work on is primarily on Teradata platform with potential cloud involvement in the near future. Your role as Data Analyst will help us greatly in understanding the information available to us and also help the technical team in undersatnding business requirement in best way. What you’ll be doing:  * perform complex data analysis to help IT clarify requirements towards business and test use cases. * map source data to target data models in the most optimal way. * gather requirements from business and translate them to IT development team. * act as technical SME. You’ll join a an international team without boundaries. We are a spread across 4 countries with diverse backgrounds one thing in common: Passion for data. The role is based in Stockholm; Copenhagen; Helsinki. Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us.   To succeed in this role, we believe that you:  * must be very good in interpersonal communications and must have a command over English language. * have passion for data analysis, problem solving and requirement management. * be willing to work in cross-border teams and open to traveling if needed. * be creative, curious and solution oriented. Your experience and background:   * A degree in Computer Science or related field. * At least 3 years experience in IT. * Have worked with requirement management and data analytics. * Experience of working in multinational virtual teams. * Understanding of Data Warehousing industry standards. * Experience in writing SQL. * Experience in agile way of working  If it sounds like you, get in touch!  Next steps Submit your application no later than 08/12/2021. For more information, you’re welcome to contact Yasir Sultan. At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at serving customers and communities. So please come as you are.  Only for candidates in Sweden - for union information, please contact Finansförbundet at [email protected] or SACO at [email protected]  Please be aware that any applications or CVs coming through email or direct messages will not be accepted or considered.
Arbetsgivare
Nordea Bank AB
Hemsida: www.nordea.com
Ansökan
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.