På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

593 Lediga jobb

Kommunikatör med fokus på krisberedskap

Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Kronobergs län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Länsstyrelsen Kronoberg är en statlig myndighet. Vi arbetar för ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans. Hos oss arbetar 220 engagerade medarbetare med kompetenser inom många olika expertområden. Vi genomför de uppdrag vi får från riksdag och regering och driver utveckling i länet i samverkan med olika aktörer. Vårt kontor ligger i centrala Växjö och för oss är det viktigt att vår arbetsplats präglas av tillit, öppenhet, ansvar och respekt. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta med strategiskt och operativt kommunikationsarbete under kris? Har du erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete inom kriskommunikation? Då kan den här tjänsten vara något för dig. Vi söker dig som vill driva utvecklingen av vårt kriskommunikationsarbete framåt, inom såväl kris och samhällsstörning som inom civilt försvar. Tillsammans med enheten för försvar och beredskap ska du planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser. Som kriskommunikatör arbetar du aktivt med kommunikationsplanering för olika projekt, du utvecklar styrdokument, skapar informationsmaterial för olika kanaler, driver nätverk inom området, planerar och deltar i krisövningar och stöttar vår interna krisledningsstab. Rollen innebär också att stödja och samordna länets kommuner i deras kriskommunikationsarbete och att höja Länsstyrelsens förmåga att möta informationspåverkan. Du tillhör enheten för kommunikation och service och rapporterar till kommunikationschefen. Du kan också komma att arbeta med Länsstyrelsens övriga kommunikation. I din roll har du kontaktytor både internt och externt. Du har ett nära samarbete med kollegorna på Länsstyrelsen och med kriskommunikatörer på regionen och i länets åtta kommuner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: • arbeta med strategier, styrdokument och metodutveckling för kriskommunikation • medverka i och utveckla länets nätverk för myndighetsgemensam kriskommunikation • följa upp resultat och hantera löpande operativt arbete • arbeta med kriskommunikation på Länsstyrelsens webbplats och i sociala medier • delta i planering och genomförande av krisorganisationsövningar • leda och arbeta med länets nätverk för kriskommunikatörer (AG Kriskom). KVALIFIKATIONER Du ska ha: • flerårig eftergymnasial utbildning inom kommunikationsvetenskap eller annat område som arbetsgivaren bedömer relevant • erfarenhet av operativt kriskommunikationsarbete • erfarenhet av arbete med webb och sociala medier • mycket god förmåga att arbeta målinriktat, i grupp och under tidspress • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort Du ska vara: • strukturerad, utvecklingsorienterad, noggrann, ansvarsfull med gott omdöme • initiativtagande, trygg i dig själv och ha lätt för att skapa goda relationer • förmågan att ställa om när så krävs samt ha ett prestigelöst förhållningssätt Det är meriterande om du • har erfarenhet av att filma och redigering. ÖVRIGT Som medarbetare får du: • Friskvårdsbidrag 1500 kr/år och friskvårdstimme 1 gång/vecka • Företagshälsovård för alla • Olycksfallsförsäkring till och från, samt på jobbet • Ersättning utöver Försäkringskassans sjukpenning vid sjukdom Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd innan tillsättning. Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län. Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Kronobergs län
Hemsida: http://www.lansstyrelsen.se/kronoberg
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Social Media Manager till innovativa Färgbygge!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
Nu finns chansen för dig som är driven, nytänkade och har ett öga för foto och content att få en riktigt spännande tjänst där du får vara med och utveckla Färgbygges marknadsföring på sociala medier. Här får du bli en del av ett kreativt team som arbetar med målarfärg i premium klass, med fokus på hållbarhet och miljö. Vill du bli en del i deras tillväxtresa? Då tar vi gärna emot din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Färgbygge är ett småskaligt färgföretag som värderar kvalitet och miljöfrågor högt. Med lång erfarenhet av att samarbeta med arkitekter och designers där det genom åren blivit många spännande och utvecklande projekt står det nu inför en tillväxtperiod där du kan bli deras nya tillskott i arbetet med marknadsföringen på sociala medier. Som Social Media Manager finns ett stort utrymme att påverka innehållet och upplägget inom Färgbygges sociala medier. Deras ambition är att växa inom deras sociala medier för att nå ut till fler kunder. För att nå den ambitionsnivån ser Färgbygge behov av en kreativ medarbetare som självständigt kan skapa relevant innehåll i linje med företagets syfte och mål. Du erbjuds * Stora möjligheter att växa in i företaget och få ökat ansvar med tiden * Att bli en del av ett kreativt och drivet team där stor utvecklingspotential finns Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER * Skapa content i form av bild, video och texter på Färgbygges sociala mediekanaler * Ansvara för att driva engagemanget mellan Färgbygge och målgrupperna genom att bygga community och support utifrån engagemangen med följarna * Uppsökande målgruppsbearbetning i syfte att driva aktiviteter till försäljning * Starta och driva samarbeten med influencers * Ansvara för att skapa och genomföra annonsering * Ansvara för att uppföljning och analysering av Färgbygges sociala mediekanaler VI SÖKER DIG SOM * Har hög kompetensnivå på sociala medieplattformar som: Facebook, Instagram, Youtube, Pinterest och LinkedIn * Har goda kunskaper i fotografering och fotoredigering; bifoga gärna foton du tagit och redigerat * Goda kunskaper om videofilmning och videoredigering * Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift då arbetet sker på båda språken * Har ett stort intresse och kunskap inom inredning, trender och kulörer I ditt personliga brev vill vi att du motiverar för hur du lever upp dessa krav Det är meriterande för tjänsten om du har: * Utbildning inom/tidigare erfarenhet av arbete på Sociala Medier * Utbildning inom/tidigare erfarenhet inom kommunikation eller textbearbetning Vi ser att du är en drivande och självgående person som älskar att arbeta kreativt. Det är viktigt att du är en lagspelare som ser till teamets bästa och bidrar till en stöttande och hjälpsam arbetskultur där vi hjälps åt för att nå verksamhetens mål. Under rekryteringsprocessen kommer vi lägga extra stor vikt vid dessa kompetenser: * Flexibilitet i form av att kunna arbeta med flera projekt och plattformar parallellt * Affärsmässighet i form av att ditt content ska syfta till ökad försäljning * Initiativtagande i form av att bidra med nya idér till arbetssätt och inte dras för att ta tag i dem Övrig information * Start: När kan du börja? * Omfattning: Heltid, start 6 månader med goda chanser till förlängning om samarbetet uppskattas av alla parter * Placering: I huvudsak ser Färgbygge att tjänsten bygger på att arbeta från deras kontor för att lära känna teamet och företaget. Men flexibla lösningar kan tillgodoses om behov finns att vissa dagar sker på distans eller liknande. * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Färgbygges önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs gärna mer om Färgbygge här!
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Eventpersonal till servering i Eriksberg, Göteborg 17 dec

Arbetsgivare / Ort: Eventpersonal i Sverige AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.

Vi söker flera personer till enklare serveringsuppdrag i Eriksberg, Göteborg.

Här kommer en förfrågan gällande eventpersonal till ett serveringsuppdrag i Eriksberg, Göteborg. Under eventet kommer du få hjälpa till med lättare servering och plock. Vi ser att du känner dig bekväm i sociala sammanhang och vågar ta för dig. Detta uppdrag kräver ingen tidigare serveringserfarenhet.

Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och utför detta projekt på ett smittsäkert sätt.

Datum och tid:

17 december

16.30-00.00

Lön: 175kr/h (ink sem.ers och OB)


Om du är intresserad av att arbeta för oss så ansöker du på följande vis:

  1. Registrera en profil på Eventpersonal.se
  2. Bifoga information om dig själv samt kontaktuppgifter.
  3. Lägg till dina erfarenheter inom service och event.
  4. Bekräfta din registrering via mail.
  5. Maila mig [email protected] med rubriken "ERIKSB DEC" med CV och nytagen bild.


På så sätt kommer du med i vår personalbas och får jobbförfrågningar som matchar just din profil och ansöker till detta jobb.

#jobbjustnu

Arbetsgivare
Eventpersonal i Sverige AB
Roslagsgatan 34
41761 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

SFHM söker kommunikationsstrateg med digitalt fokus

Arbetsgivare / Ort: Statens Försvarshistoriska Museer
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Statens försvarshistoriska museer (SFHM) SFHM är en statlig myndighet under Kulturdepartementet som har till uppgift att sprida kunskapen om det svenska försvaret genom tiderna och om försvarets roll i samhällsutvecklingen. I SFHM ingår Armémuseum, Flygvapenmuseum och en stab för myndighetsövergripande frågor samt Försvarets traditionsnämnd. Verksamheten är i huvudsak lokaliserad till Stockholm och Linköping och har ungefär 80 anställda. För mer information om myndigheten: www.sfhm.se Arbetsuppgifter Du blir en sammanhållande kraft i SFHM utveckling som kommunikativ organisation. Myndighetens informations- och kommunikationsverksamhet täcker in ett brett område både i fråga om målgrupper och kanaler för våra olika varumärken och för SFHM som myndighet. För att nå vår vision om att bidra till en demokratisk samhällsutveckling genom att ge så många som möjlighet tillgång till försvarshistorien och dess roll i samhällsutvecklingen behöver vi sätta användarna i centrum och att vara tillgängliga och angelägna för fler. Nyckeln till detta är att skapa en kommunikationsverksamhet där alla i myndigheten ser sin roll i detta arbete. Utifrån den behovsanalys som genomförts under året är du drivande i arbetet med att utveckla SFHM till en kommunikativ organisation. I arbetet ingår att utveckla strategiska styrdokument för myndighetens kommunikationsverksamhet så att dessa utgör ett tydligt ramverk för styrning och stöd. Dels i arbetet med målgrupperna för våra olika varumärken, dels för SFHM:s gemensamma kommunikation i förhållande till olika intressenter och som arbetsgivare. En viktig och spännande fråga i utvecklingen av SFHM som kommunikativ organisation är hur vi inom SFHM kan tillvarata digitaliseringens möjligheter i vårt arbete med att ge så många som möjligt tillgång till förvarshistorien och dess roll i samhällsutvecklingen. För att bli användbart behöver det strategiska ramverket också omvandlas till arbetssätt som stödjer och underlättar kommunikationsarbetet i hela organisationen. I detta ingår att skapa ett strategiskt och operativt stöd till myndighetens ledning kring extern och intern kommunikation.       Utbildningsbakgrund: Du ska ha högskoleutbildning inom kommunikationsområdet eller utbildning som bedöms likvärdig. Kunskaper och erfarenheter Du ska ha: • kvalificerad erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete • erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsarbete • erfarenhet från verksamhet med kunskapsförmedlande uppdrag • kunskap om digitaliseringsfrågor • kunskap om olika digitala medier/kanaler • kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska och ha känsla för och kunskap om lämplig form för kommunikation gentemot olika målgrupper • vara van vid att arbeta i en projektinriktad organisation • erfarenhet av arbete med press och media. Det är meriterande att ha: • erfarenhet av projekt- eller arbetsledning • erfarenhet av arbete med omvärldsbevakning/-analys • erfarenhet av beställarroll i förhållande till leverantörer av tjänster och digitala verktyg som används inom kommunikationsområdet • kännedom om aktörer och relevanta nätverk inom kultursektorn. Kompetenser Vi söker dig som har mycket god förmåga att se och analysera frågeställningar utifrån ett helhetsperspektiv. Du kommunicerar på ett trovärdigt och engagerande vis och har förmåga att förankra och samverka såväl internt som externt. Du trivs med att arbeta i grupp och har det gemensamma målet och lärandet som en viktig drivkraft för din egen utveckling. Du har ett serviceinriktat och stödjande förhållningssätt samtidigt som du är initiativrik och drivande på ett sätt som bidrar till engagemang hos andra. Du ser ansvarstagande och noggrannhet som en självklarhet i ditt arbete. Då olika projekt och uppgifter ofta pågår samtidigt är det viktigt att du trivs med att arbeta mot deadlines och när det är liv och rörelse i din arbetsmiljö, samt vid behov kunna jobba snabbt och effektivt även under press. Anställningsform och tillträde Tillsvidareanställning. Heltid. Myndigheten tillämpar provanställning i sex månader. Arbetsort: Stockholm. Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen att göra din ansökan på https://sfhm.se/om-sfhm/jobb/ så snart som möjligt dock senast den senast den 18 januari 2022. Urvalsprocessen kommer att påbörjas under annonseringstiden. Ansökan ska innehålla CV och en kort presentation av dig själv. Statens försvarshistoriska museer arbetar aktivt med likabehandling och strävar efter en jämn könsfördelning.
Arbetsgivare
Statens Försvarshistoriska Museer
Hemsida: https://www.sfhm.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Content Writer at a modern and leading institution!

Arbetsgivare / Ort: The Place AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. If you have the talent of transforming academic texts into flowing prose in the form of articles, then you might be the one for us. We´re currently looking for a skilled English writer for the role of Content Writer for our client, the Stockholm School of Entrepreneurship (SSES). Send in your application today, as interviews take place on an ongoing basis! Your team You´ll be joining an administrative team that consists of 10 people. You will work closely with the marketing and communications team while reporting to the COO/Head of Operations. Working culture is relaxed and passionate where the main shared value is recognizing the impact of the work being done. About the role Your main assignment is to interpret and concretize scientific research and rewrite it in a manner that is easily accessible and enjoyable for anyone to read. You´ll be provided with assignments of research topics and events to cover, and it is considered as a merit if you are proactive and independently find new relevant content topics to write about. You will also have a key role in contributing to other projects at SSES. You will be expected to host online and physical seminars and to moderate discussion panels. You will also be required to cover events where you´ll interview relevant academics in entrepreneurship education. This position is a full-time commitment that is offering to lead the development of the following projects: • Monitor and review scientific literature within entrepreneurship education and extract knowledge for dissemination in accessible prose • Conduct and record interviews with world-class researchers in the field of entrepreneurship education • Curate recurring publications in an anthological style to inform our relevant stakeholders • Curate and coordinate seminars for professors and researchers Who do we think you are? It´s important that you are passionate about entrepreneurship and research and that you have a great sense of responsibility. You are humble and willing to accept constructive feedback but are self-motivated and proactive. You are not afraid to be in the spotlight as part of your work is moderating panel discussions, workshops, seminars and webinars. To succeed in this position, we see that you meet the following criteria: • Proactive and independent. • Enjoys guidance but doesn´t need it. • Great at interpreting data and research. • Have a passion for writing. • Have an interest in entrepreneurship Qualifications • Native or fluent in written and oral English. • Understands written Swedish. • A few years of proven writing skills, preferably of a journalistic nature. What is Stockholm School of Entrepreneurship? The Stockholm School of Entrepreneurship (SSES) is an interdisciplinary nonprofit collaboration of leading universities (Karolinska Institutet, Royal Institute of Technology, Stockholm School of Economics, University College of Art, Crafts & Design (Konstfack), Royal College of Music, and Stockholm University). It offers curricular and extracurricular activities to its participants in order to facilitate entrepreneurship across universities, disciplines and challenges. Today, the Stockholm School of Entrepreneurship is one of the most influential institutions of entrepreneurship education in the world. Form of employment This is a full-time recruitment of the duration of at least 1 year, with the possibility of extension. Start: As soon as possible. Remote work is possible. The Place is Sweden´s only Worklife Partner For you who are looking for a new job, The Place is your safe haven. In this recruitment, our competent recruitment consultants handle the process, from interview to job offer. Then you will be employed by the customer company. We are proud of our fine collaborations with many interesting and exciting companies - and that means many career opportunities for you! The Place is a recruitment and competence partner that has been around for over 30 years. We distance ourselves from the traditional staffing industry where short-term solutions and people reduced to numbers have become the norm. In us, you get a Worklife Partner, whether you are a candidate, employee, or customer.
Arbetsgivare
The Place AB
Hemsida: https://theplace.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.