På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Postproduktionskoordinator
Spela filmen

Postproduktionskoordinator

13 Lediga jobb

UR söker en inspelningskoordinator till Teckenspråk sociala medier

Arbetsgivare / Ort: Sveriges Utbildningsradio AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Inspelningskoordinator

Om jobbet
Sveriges Utbildningsradio, UR är en digital kanal för kunskap och lärande som även sänder sina program i SVT:s och Sveriges Radios kanaler.. UR:s uppdrag som enskilt public service-bolag är att bidra till kunskap och utbildning samt att bredda, förstärka och komplettera andras utbildningsinsatser. Vi är cirka 240 medarbetare som huvudsakligen arbetar i Stockholm. . Inspelningskoordinator är en kreativ roll där arbetsuppgifterna varierar beroende på projektets aktuella behov. Arbetet utgör främst ett kreativt stöd, men administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Arbetsuppgifter och ansvar * Löpande stämma av projektets aktuella behov med producenten * Planera inspelningsschema och reka inspelningsplatser * Agera inspelningsledare under inspelning * Ansvara för allt praktiskt som berör projektet, t. ex tillverka och tillhandahålla rekvisita * Ansvara för scenografi, smink och kostym * Ansvara för casting * Visst reporterarbete samt aktörsarbete * Stödja projektet med enklare administrativa uppgifter som planering och publicering Du kommer att arbeta med projektet Teckenspråk sociala medier, därför kommer en stor del av ditt arbete innebära dialog samt engagemang på våra sociala mediekanaler som till exempel Facebook, Instagram samt Youtube. En del av arbetsuppgifterna innebär också agerande framför kameran som teckenspråksaktör eller reporter. Du kommer att vara en del av ett team där många har svenskt teckenspråk som sitt första språk. All kommunikation och produktionsinnehåll kommer att vara på svenskt teckenspråk.   Profil * Erfarenhet av att agera kreativt stöd inom flertalet av de nämnda ansvarsområdena. * Kan svenskt teckenspråk flytande och innehar dövkompetens  * Stor vana vid att arbeta i en föränderlig omgivning och motiveras av utveckling * Ambitiös, ansvarsfull, strukturerad och bra på att prioritera  * Social, flexibel och har god samarbetsförmåga  * Goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel, Teams och OneNote  * Känner dig hemma på olika sociala medieplattformar * Har kameravana och känner dig bekväm framför kameran * Innehar B-körkort Meriterande * Erfarenhet från målgruppen som Teckenspråk sociala medier riktar sig till * Förståelse för public services uppdrag och UR:s särart * Erfarenhet från tv-produktion eller liknande medieproduktion  * Journalistisk utbildning eller likvärdig erfarenhet  UR har i uppdrag att spegla hela landet och variationen i befolkningen genom vårt programutbud. Därför söker vi medarbetare som kan bidra med detta till exempel genom att ha olika språkkunskaper, nätverk och perspektiv. Övrigt Tjänsten är en allmän visstidsanställning med tillträde 17 januari 2022 och löper till 10:e juni 2022, med möjlighet för förlängning. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Produktionsledaren Alexandra Polivanchuk på [email protected]  För anställningsfrågor kontakta HR-partner Pia Olausson på [email protected] Fackliga upplysningar lämnas av Thomas Boström, SACO, John Naeslund Unionen, och Cajsa Collin, SJF. Samtliga nås via UR:s växel 08-784 40 00. Välkommen med din ansökan i form av CV och brev senast 30/11 2021 Vi intervjuar och rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan.
Arbetsgivare
Sveriges Utbildningsradio AB
Hemsida: https://www.ur.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

UR söker en koordinator till Lilla Aktuellt teckenspråk

Arbetsgivare / Ort: Sveriges Utbildningsradio AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Inspelningskoordinator

Om jobbet
Sveriges Utbildningsradio, UR är en digital kanal för kunskap och lärande som även sänder sina program i SVT:s och Sveriges Radios kanaler.. UR:s uppdrag som enskilt public service-bolag är att bidra till kunskap och utbildning samt att bredda, förstärka och komplettera andras utbildningsinsatser. Vi är cirka 240 medarbetare som huvudsakligen arbetar i Stockholm. . Arbetsuppgifter och ansvar * Övergripande planering och koordinering av projekt   * Ansvara för logistik, beställningar, bokning och annan service. * Hantera kontakter med externa resurser samt ha löpande kontroll av beställningar * Föra anteckningar under redaktionsmöten samt uppdatera redaktionens planeringsschema  * Enklare ekonomiadministration, i samråd med projektledaren * Ansvara för rekvisita samt reka inspelningsplatser   Du kommer att arbeta med projektet Lilla Aktuellt teckenspråk, därför kommer en stor del av ditt arbete innebära nära samarbete med redaktionen där nyheter, journalistik och pedagogik är ett genomgående tema. Du kommer även vara en oumbärlig länk mellan redaktionen och andra avdelningar inom UR samt ha kontinuerlig kontakt med pedagoger och skolor.     Du kommer att vara en del av ett team där många har svenskt teckenspråk som sitt första språk. All kommunikation och produktionsinnehåll kommer att vara på svenskt teckenspråk.   Profil * Erfarenhet från liknande koordinerande roller med administrativt ansvar  * Kan svenskt teckenspråk flytande och innehar dövkompetens  * Driven organisatör med god planeringsförmåga  * Ambitiös, ansvarsfull, strukturerad och bra på att prioritera  * Social, flexibel och har god samarbetsförmåga  * Goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel, Teams och OneNote  Meriterande * Journalistisk utbildning eller likvärdig erfarenhet  * Erfarenhet från målgruppen som Lilla Aktuellt teckenspråk riktar sig till  * Erfarenhet från tv-produktion eller liknande medieproduktion  UR har i uppdrag att spegla hela landet och variationen i befolkningen genom vårt programutbud. Därför söker vi medarbetare som kan bidra med detta till exempel genom att ha olika språkkunskaper, nätverk och perspektiv. Övrigt Tjänsten är en allmän visstidsanställning med tillträde 17 januari 2022 och löper till sista juni 2022, med möjlighet för förlängning. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Produktionsledaren Alexandra Polivanchuk på [email protected]  För anställningsfrågor kontakta HR-parnter Pia Olausson på [email protected]   Fackliga upplysningar lämnas av Thomas Boström, SACO, John Naeslund Unionen, och Cajsa Collin, SJF. Samtliga nås via UR:s växel 08-784 40 00. Välkommen med din ansökan i form av CV och brev senast 30/11 2021 Vi intervjuar och rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan.
Arbetsgivare
Sveriges Utbildningsradio AB
Hemsida: https://www.ur.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Scientific Equipment Coordinator

Arbetsgivare / Ort: The We Select Company AB / KÅLLERED
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 3 december (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

CBRE Integrated Laboratory Solutions, är en del av CBRE Global Workplace Solutions, och är en ledande global leverantör av service, kalibrering och underhåll av teknisk utrustning inom labb miljö.

Vi söker just nu en Scientific Equipment Coordinator, att ansluta sig till vårt team för att koordinera kalibreringar av kundens utrustning.

Tjänsten är placerad med resten av teamet hos vår kund i Mölndal, och som en integrerad del av globala CBRE Integrated Laboratory Solutions organisation kunna nyttja utbildningar, supportfunktioner och nätverk. Tjänsten rapporterar till avdelningschefen för PharmDev CBRE. Rollen är en tillsvidaretjänst.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Utifrån SAP säkerställa att rätt utrustning planeras in för kalibrering i rätt tid.
  • Koordinera tillsammans med kunden och kalibreringsingenjörerna, kalibrering av utrustning, kopplat till kundens verksamhet. Samt uppföljning av den samma.
  • Koordinera tillsammans med kunden/instrumentansvariga och kalibreringsingenjörerna att införande samt avvecklande av utrustning blir registrerat i SAP på korrekt sätt med relevant information.
  • Koordinera tillsammans med kunden/instrumentansvariga och kalibreringsingenjörerna för att optimera kalibreringstillfällen över året, samt uppdateringen i SAP av detsamma.
  • Granska inköp och ekonomiska transaktioner kopplat till kalibrering.
  • Tillse, samt följa upp att planerade arbetsorder genomförs, avrapporteras och dokumenteras på ett korrekt sätt.
  • Planera, boka samt vara behjälplig att hantera externa leverantörers besök, samt säkerställa att de uppfyller samtliga SHE- och kvalitets krav, innan arbetet påbörjas.
  • Bistå CBRE´s kvalitetsarbete kopplat till kalibreringsrelaterade frågor, revisioner mm.
  • Representera CBRE i forum rörande kalibrering.
  • Följa upp KPI:er kopplade till kalibrering och initiera åtgärder och förbättringsarbete vid behov.
  • Bistå CBRE avseende kompetensutvecklingsarbete kopplat till kalibrering.
  • Arbeta med dokumentation och framtagande av metodbeskrivningar och instruktioner kopplat till kalibreringen.
  • Förstå vikten av tillbudsrapportering och aktiviteter för att hantera risker. Vara delaktig i arbete avseende kvalité/säkerhet/hälsa/miljö.
  • Respektera och agera enligt CBRE: s regler, föreskrifter och värderingar RISE: Respekt, Integritet, Service & Excellence
  • Utföra andra uppgifter efter behov

Kunskapskrav

  • Erfarenhet inom Life Science eller liknande högreglerad sektor (GxP)
  • Teknisk utbildning, gärna eftergymnasial
  • Erfarenhet av att planera och koordinera teknisk leverans
  • Goda datakunskaper inom Officepaketet
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • Lösningsorienterad med erfarenhet av snabbt växlande och högt tempo av operativt arbete
  • Mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga
  • Är ansvarstagande och tar egna initiativ samt är bra på att slutföra arbetsuppgifter
  • Hög kundfokus och arbetsmoral

Önskvärt/meriterande

  • erfarenhet av att jobba med SAP, Webcore och/eller CMX
  • erfarenhet av förbättringsarbete och processutveckling (Lean)
  • erfarenhet inom läkemedelsproduktionsmiljö

Du är en lagspelare som vill bidra till att teamet lyckas i sina leveranser varje dag.

Om du har några frågor om rollen, vänligen kontakta Anders Vindevall 0702232997. Arbetsplatsen finns på campus i Mölndal, sysselsättningen är heltid. Ansök med ditt CV och andra dokument önskar vi senast 2022-01-03. Urval av kandidater och intervjuer kommer att ske löpande, varför tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

CBRE is the world's largest commercial real estate and investment company. At CBRE, our passion is to deliver market-leading real estate-related services that contribute to our customers' success! Our 100,000 employees help investors, property owners and tenants through our 530 offices worldwide and turnover in 2020 $ 23.8 billion. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) is a CBRE business area that delivers integrated services in facilities management, projects and consulting.

Arbetsgivare
The We Select Company AB
42836 KÅLLERED
Hemsida: https://www.cbre.se/
Ansökan
Ansök senast 3 december (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Sub Project Leader

Arbetsgivare / Ort: Väderstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 5 december (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktionskoordinator

Om jobbet
Att självständigt tänka nytt och göra verklighet av sina idéer är den viktigaste tradition som familjen Stark fört vidare genom generationer i Väderstad. Nu söker vi efter en erfaren Projektledare för arbete inom vår produktion, en nyckelroll där du samarbetar med projektmedlemmar i olika projektgrupper. Ditt uppdrag är övergripande och ger utrymme för både kreativitet och analys. Vill du vara med och utvecklas med oss? I rollen som projektledare leder och koordinerar du förstudier/projekt för nya maskiner och befintliga maskiners utveckling. Du är produktionens representant i produktutvecklingsprojekten och jobbar aktivt enlig vår valda utvecklingsprocess kallad PUM. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att: Leda och driva flertalet industrialiseringsprojekt från start till mål. Skapa sig insikt om projektets bakgrund, effektmål och förutsättningar tillsammans med beställare av projektet. Detta för att nå bästa ”totala värde” för hela verksamheten. Föreslå rätt sammansättning av projektgruppen inom produktionen och skapa goda förutsättningar för uppdraget, för dem som ingår. Samordna och förmedla produktionens möjligheter och krav, in i produktutvecklingens arbete som medför effektiva lösningar inom produktion och logistik. Ta fram aktivitetsplaner och tidsramar som underlag för projektets genomförande och förankra projektet hos kund och utsedd styrgrupp. Kontinuerligt uppdatera projektstatus till berörd styrgrupp. Det kan finnas en matchning mellan Väderstad och dig, om… ... du har en teknisk utbildningsbakgrund eller innehar motsvarande arbetslivserfarenhet. Viktigast är att du är en erfaren projektledare, gärna med bakgrund från större företag och tillverkande industri.  Du har drivit ett antal projekt från start till mål och vet vikten av att arbeta utifrån riktlinjer och principer för att säkerställa kvalitet och styrning i arbetet. För att lyckas i rollen har du en teknisk förståelse och passion för att driva projekt och slutföra dem i utsatt tid. Då du kommer att ha många kontaktytor inom företaget trivs du med att samarbeta och samverka. Vi värdesätter att du som person är självständig i fråga om att våga ta beslut, tar tag i problem och stå för projektets åsikt.  Till din hjälp har du kunniga kollegor. Du är driven och har en nyfikenhet att ständigt utvecklas i din profession. Intresserad? Vi ser fram emot din ansökan senast den 5/12 2022. Vänligen inkludera CV och personligt brev i din ansökan och notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. För frågor gällande tjänsten, välkommen att kontakta Nenad Pucar, Manager Projects Manufacturing Engineering på 0142-813 83. För frågor gällande rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta HR Business Partner, Kristina Toomväli på 0142-818 12.
Arbetsgivare
Väderstad AB
Hemsida: www.vaderstad.com
Ansökan
Ansök senast 5 december (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Produktspecialist International Retail till Tre

Arbetsgivare / Ort: Hi3G Access AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 10 december (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktionskoordinator

Om jobbet
Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt? International Retail är en del av Carrier Business. Vi är en skandinavisk avdelning inom Tre som möjliggör att våra kunder kan använda tjänster (såsom sms, samtal och mms) till och från utlandet, liksom nationellt, på både grossist- och slutkundsnivå. Vi jobbar också med att sälja tjänster och nätkapacitet till virtuella mobiloperatörer och sms-aggregatörer. Nu söker vi en Produktspecialist till teamet International Retail. Mer om rollen I denna roll jobbar du med erbjudanden och tjänster som Tre tillhandahåller slutkund i och till utlandet. Det innebär bland annat att driva kommunikation i olika kanaler, kravställning mot IT/Teknik i internationella krav och bistå kundservice med interna förfrågningar. Dessutom ingår det att delta i projekt och implementera regulatoriska förändringar, inklusive rapportering kring EU-direktiv. I rollen ingår också att genomföra uppföljningar och analyser på den internationella affären samt utifrån dessa agera och föreslå kloka insikter för att utveckla vår affär. Dina främsta kontaktytor inom 3Skandinavien är övriga kollegor inom Carrier Business, IT/Teknik, Kundservice, Produkt, Finans och Legal. Vi har även ett tätt samarbete med våra systerbolag i världen och gruppbolag ICS/IOD inom Hutchinson-gruppen. Det är viktigt att tänka utifrån Tres bästa. Tre ska upplevas som kundens vän i utlandet, både idag och i framtiden! Du kommer se fram emot att • Tillhöra ett team inom det internationella området där du får stora möjligheter att påverka, utveckla och bredda dig inom din roll. • Vara med på vår resa där ny teknik samt funktionalitet ständigt levereras. • Jobba i moderna lokaler precis intill Avicii Arena vid Globenområdet, byggda för våra medarbetare på Tre. • Ingå på en av Sveriges Bästa Arbetsplatser 2021, som tar väl hand om sina medarbetare, vilket märks av de utmärkelser som vi årligen får – åttonde året i rad vi vunnit topplacering i Great Place to Work Vem du är Det ligger i din natur att bygga långvariga relationer och du förstår värdet i hur ett nära samarbete bidrar till affären. För att trivas i rollen ser vi att du är affärsmässig, resultatorienterad, kreativ, systematisk och har en analytisk ådra, men tummar inte på din pragmatiska sida. Därtill är du duktig på Excel, är noggrann och van att hantera stora mängder data. Vi jobbar dagligen i Qlikview, så det är en bonus om du har jobbat med detta eller likvärdiga system. Du är van vid att självständigt driva ditt arbete och det ligger i din natur att ta eget ansvar. Att skifta språk mellan engelska och svenska är ett stående inslag i din nuvarande vardag då vi jobbar i en internationell miljö. Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsexamen och det är meriterande om du har erfarenhet från telekom eller inom det internationella området. Din ansökan Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande. Tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Vid frågor kontakta rekryterande chef Jenny Gavel på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Hi3G Access AB
Ansökan
Ansök senast 10 december (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.