På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Platschef inom bygg
Spela filmen

Platschef inom bygg

83 Lediga jobb

Platschef sökes till bolag inom mark- och anläggningsbranschen i Stockholm!

Arbetsgivare / Ort: Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 February (1 månad 5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-12
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Har du erfarenhet som platschef/arbetsledare inom bygg- och anläggningssektorn och är en stark ledare som motiveras av att leda andra till uppsatta resultatmål och driva utvecklingsprojekt? Då kan du vara den vi söker! För kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som platschef inom ett av Sveriges växande bolag inom mark-och anläggningssektorn. Vår kund erbjuder helhetslösningar inom mark och anläggning för energibolag, infrastruktur och byggbolag. Bolaget startades år 2014 i Luleå och arbetar med att lägga grunder åt allt ifrån förskolor till trygghetsboenden och ställverk utifrån miljökrav och lagar. Till Stockholmskontoret söker de nu en driven platschef som kommer att ha ett övergripande ansvar för sina projekt samt att verksamhetssystem och regelverk följs enligt myndigheters och branschorganisationers krav. Vidare ansvarar platschefen att aktivt söka, initiera samt konstruktivt medverka till åtgärder som tillvaratar bolagets samlade resurskapacitet och resultatutveckling. Som platschef är du en nyckelperson inom bolaget & har ett övergripande ansvar inom följande huvudarbetsuppgifter: - Projekt- & budgetansvar: Leda, planera och ansvara för produktion och resultat i aktuella projekt som genomförs enligt fastställda riktlinjer. Påverka & säkerställa projektens intäkter och kostnader för att uppnå minst måluppsatt lönsamhet - Ansvara för säkerställande av god arbetsmiljö i projekten utifrån lagstiftning och bolagets arbetsmiljöinstruktion - Personalansvar: planera resursåtgång, delegering av arbetsuppgifter, genomförande av arbetsberedningar samt rekrytering & utveckling av projektets personal - Fortlöpande informera om projektets utveckling, tidplaner, kvalitet, miljö och ekonomi Tjänsten beräknas tillsättas omgående och inleds med en provanställning om 6 månader med chans till förlängning. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av vår kund och StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen. För denna tjänst tillämpas arbetstider 07.00 – 16.00 på projektbasis. För denna tjänst har du möjlighet att utgå hemifrån och från huvudkontoret i Salem och i Tyresö. Trygga förmåner i form av kollektivavtal och friskvård tillämpas med möjlighet till förmånsbil, dator och telefon. Vid uppstart ges en introduktion. Din profil Vi söker dig som har minst cirka 5 års erfarenhet inom mark- och anläggningsbranschen, gärna i en roll som platschef eller arbetsledare. Du som söker har en eftergymnasial utbildning med inriktning inom bygg, entreprenad, samhällsbyggnad eller industriell ekonomi, alternativt att du besitter motsvarande arbetslivserfarenhet inom mark- och anläggning. Har du tidigare drivit större miljonprojekt inom mark- och anläggningssektorn, har ett stort kontaktnätverk samt har erfarenhet av budgetansvar och arbetsledning är det starkt meriterande. För att passa in i denna tjänst besitter du ett starkt ledarskap och driv till utveckling, såväl en förståelse för affärsmässighet och att driva projekt till resultat. Vidare har du en förmåga att identifiera rätt resurser inom ramen för deadlines samt är van att hålla i ett övergripande ansvar för projekt. Du har ett starkt ekonomiskt sinne för kalkyler, är analytiskt lagd och motiveras av att driva projekt och personalteam i rätt riktning. Krav för tjänsten är att du har god systemvana av Office 365 samt behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. För denna tjänst läggs stor vikt på personlig lämplighet. Vi söker dig som vill vara en del av ett litet och drivande bolag där möjlighet ges till att avancera internt. Passar beskrivningen bra in på dig? Sök tjänsten redan idag då urval sker löpande! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Hemsida: www.studentconsulting.com
Ansökan
Ansök senast 1 February (1 månad 5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare till företag inom anläggning

Arbetsgivare / Ort: Prowork Bemanning AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-01-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vi söker en arbetsledare inom mark och anläggning med tung och bred bakgrund. Det är alltså nödvändigt med erfarenhet från branschen i Sverige. Jobbet är i Stockholm och dina ansvarsområden är att leda / fördela arbetet för maskinister samt yrkesarbetare. Du ser till att projekten håller den planering som skapats ihop med platschefen samt engagerar och motiverar kollegor i gruppen.

Företaget jobbar med större infrastrukturprojekt, markarbeten nyproduktion, industriprojekt (- byggnation av medianät och rörarbeten, ombyggnation av pumpstationer, grundläggning av industrifastigheter). Och givetvis mycket mer!

Svenska är krav i tal och skrift!

Vill du veta mer om projektet och kunden? Kontakta Cecilia Grönlund eller skicka din ansökan till [email protected]

Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

Arbetsgivare
Prowork Bemanning AB
11365 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Platschef

Arbetsgivare / Ort: Derome AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platschef
  • anläggning

Om jobbet
1946 startade Karl Andersson den första cirkelsågen i halländska Derome. Idag driver tredje generationen av ägarfamiljen Derome, som är Sveriges största familjeägda träindustri med 2 300 medarbetare och en omsättning på 8,5 miljarder kronor. Här finns trevliga kollegor, goda karriärmöjligheter och chans att växa genom utbildning. Vi jobbar hårt för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge hos oss. Varje år gör vi roliga trivselaktiviteter och lägger extra kraft på hälsa och välmående, ett hälsosamt och balanserat arbetsliv är viktigt för oss. Vi vill att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av Sveriges största familjeägda träindustri. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu efter en platschef till vår anläggning i Anderstorp! Som platschef har du ansvaret för den dagliga driften, resultat och budget för din anläggning. Rollen som platschef innebär till stor del egen försäljning samt säljcoaching av medarbetare - du arbetar kontinuerligt med att driva och utveckla anläggningen framåt! Du har en egen kundportfölj och en viktig uppgift i det dagliga arbetet är att säkerställa att våra proffskunder får bästa möjliga service. Du har även ansvar för anläggningens arbetsmiljö- och säkerhetsarbete, som operativt handläggs av lagerchef. Som platschef har du övergripande verksamhetsfokus och i egenskap av ledare är det du som visar vägen för dina medarbetare. Du rapporterar till regionchefen. Vem är du? - Du är en person som trivs och hämtar energi i kundmötet. - Har erfarenhet från detaljhandeln och vana av försäljning till proffsbyggare. - En ledare som framgångsrikt kan leda och utveckla andra människor. - Du är affärsmässig och har fokus och vilja att driva din anläggning på bästa sätt för att nå resultat. - Du är initiativrik och har god samarbetsförmåga. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet och är intresserad av att göra affärer och förstår vikten av att alltid ha kundfokus i verksamheten. För att passa in i rollen har du tidigare erfarenhet av att leda medarbetare inom bygg och/eller detaljhandeln samt goda produktkunskaper från byggbranschen. Du har ett affärsinriktat förhållningssätt och initierar aktiviteter för att öka såväl försäljning som service på anläggningen. Som ledare har du erfarenhet av att få medarbetarna att leverera till en hög servicenivå. För att lyckas i tjänsten bör du vara en person med stort driv och engagemang. ÖVRIG INFORMATION Tjänsten är tillsvidare, på heltid och med tillträde snarast. Placering är i Anderstorp. Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av Regionchef Andreas Berg på telefonnummer 0370-34 39 01 . Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag! Vi vill ha din ansökan senast den 7 mars eller tidigare då vi tillämpar löpande tillsättning av tjänsten. Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Derome är mer än bara virke och skruv. Vi förenklar vardagen för våra yrkeskunder och i våra bygg- och industrivaruanläggningar i västra och södra Sverige jobbar vi nära våra kunder. Hos oss ingår du i ett team som brinner för att utmana – tillsammans hittar vi de bästa lösningarna för yrkesproffs. Läs mer på derome.se
Arbetsgivare
Derome AB
Hemsida: www.derome.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare till vår driftverksamhet

Arbetsgivare / Ort: Svevia AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Just nu söker vi Arbetsledare till våra vägunderhållskontrakt i västra Skåne, med placeringsort i Landskrona. Ditt uppdrag som Arbetsledare Att vara Arbetsledare på driften innebär ett aktivt deltagande i det dagliga arbetet tillsammans med övrig personal. Du är delaktig i hela kedjan, från kalkylerande till planering och slutligen ansvarig för genomförandet av projektet, vilket då även innebär ett uppföljningsansvar. På driften arbetar vi bland annat med beläggningsunderhåll, mindre anläggningsarbeten, vinterväghållning, väginspektion samt skylt- och räckesarbeten. Inom ditt område är det du som ansvarar för: arbetsledning, produktion och ekonomi med stöd från platschef. Du kommer att ha mycket kontakt med kollegor, kunder och leverantörer. Det är viktigt att du har viljan och förmågan att skapa goda och långsiktiga relationer. Givetvis har du starkt kundfokus och förmåga att leverera resultat i enlighet med upprättade affärsmål. Att vara Arbetsledare innebär vidare att du har många olika uppgifter parallellt och är beredd på snabba förändringar. Vår verksamhet är serviceinriktad, vilket innebär att en del av arbetet sker på obekväm arbetstid. I tjänsten ingår även beredskap. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning. Placeringsort är Landskrona. Vem är du? Du har kunskap och erfarenhet från drift och underhåll av vägar alternativt anläggning. Du har erfarenhet från att planera, leda och fördela arbetet. Vidare är du van vid att arbeta med uppföljning (bl.a. ekonomi). För tjänsten krävs att du har B-körkort. Vi förutsätter även att du har vana att arbeta digitalt eftersom Svevia eftersträvar en ökad digitalisering och förblir branschledande. Du tar gärna egna initiativ för att föra verksamheten framåt, har ett bra ordningssinne och uttrycker dig väl i tal och skrift. Vidare har du ett strukturerat förhållningssätt, är serviceinriktad och trivs med att sälja Svevias tjänster. Andra personliga egenskaper vi ser som viktiga är att som ledare kunna vara ödmjuk och samarbetsvillig och utifrån det kunna leda och motivera människor. En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer. Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar. Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Sök tjänsten via länken nedan - urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor är du varmt välkommen att kontakta Platschef Anton Vilander, tlfn. 040- 28 49 23. Fackliga företrädare nås via växeln, 08-404 10 00. Svevia arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens för att främja att vi är en arbetsplats för alla. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.
Arbetsgivare
Svevia AB (publ)
Hemsida: http://www.svevia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare till gatudrift i södra Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Svevia AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Arbetsledare inom drift och underhåll till vår etablering i Gröndal. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som arbetsledare Som arbetsledare kommer du att arbeta med varierande och förekommande drift- och underhållsarbeten i södra Stockholm. I rollen arbetar du med att planera, genomföra och följa upp arbetet vi utför. I just den här tjänsten kommer du leda och fördela arbetsuppgifter inom gatuavdelningen samt ha extra fokus på våra administrativa system och ansvara för exempelvis fakturering, orderläggning och övrig uppföljning. Du blir en viktig arbetsledande funktion för våra yrkesarbetare och som samordnande kontakt för våra underentreprenörer. Dessutom stöttar du platschef och övrig arbetsledning i det dagliga arbetet. Helt enkelt en fantastisk roll för dig som kan omvandla teori till praktik och vice versa. Tjänsten är heltid och du utgår från Svevias etablering i Gröndal och rapporterar direkt till Platschef. I tjänsten ingår sommar- och vinterberedskap. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning. Vem är du? Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning från exempelvis högskola eller relevant YH-utbildning. Med fördel har du 1-2 års erfarenhet av drift och underhåll, vinterväghållning och/eller entreprenadbranschen. Din personlighet är viktigt för oss! Du motiveras av struktur, ordning och reda samt har en administrativ ådra. Vidare är du trygg och förtroendeingivande, du har ett affärsmässigt arbetssätt med fokus på lönsamhet och du har en förmåga att skapa goda samarbeten med kunder och medarbetare. Att självständig lösa problem, ta initiativ och fatta beslut faller dig naturligt och du värdesätter tydlig kommunikation i alla led. Vi söker dig som har mycket god datavana och är intresserad av digitala arbetssätt och processer. B-körkort är ett krav för tjänsten. En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer. Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar. Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får vi stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Har du ytterligare frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef, Majid Kadir, på telefonnummer 010-458 16 34 eller HR Partner Ebba Antin 08-7642322. Vi kommer att kontakta kandidater efter sista ansökningsdatum, men skicka gärna in din ansökan redan nu, dock senast den 7 mars. Fackliga företrädare nås via växeln, tfn 08-404 10 00. Svevia arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens för att främja att vi är en arbetsplats för alla. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.
Arbetsgivare
Svevia AB (publ)
Hemsida: http://www.svevia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kundcenterchef till Ramirent i Falun

Arbetsgivare / Ort: HR-Utveckling Dalarna AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platschef
  • anläggning

Om jobbet
RAMIRENT är ett ledande serviceföretag inom byggbranschen och övriga industrier. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Det gör vi genom att leverera de bästa maskin- och säkerhetslösningarna med en oslagbar service och kunskap. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent har verksamhet i nio länder och är ett av Europas ledande företag, inom maskinuthyrningsbranschen. Ramirent tillhör sedan 2019 Loxamgruppen, vilket är världens tredje största maskinuthyrningsbolag. Gear Up. Ramirent – Din lokala maskinuthyrare. Vi söker dig som drivs av att utveckla och stärka företagets affärer, vill ansvara för en högkvalitativ leverans av produkter och tjänster samt tycker om att leda och utveckla ditt team. I arbetsuppgifterna ingår att: • garantera att våra kunder får en oslagbar service • ansvara för kundcentrets försäljning samt aktivt arbeta med försäljning ute på fältet • ansvara för budget och lönsamhet • med stort säkerhetstänk ansvara för det dagliga operativa arbetet på kundcentret • leda och coacha dina medarbetare Bakgrund Du har några års erfarenhet av en liknande tjänst där du har arbetat med ekonomi, försäljning, marknadsföring och personalledning. En tidigare eller nuvarande tjänst som platschef eller arbetsledare inom byggbranschen är meriterande. Du har god datorvana och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Gymnasial utbildning och B-körkort är ett krav.   Personliga egenskaper Du är utåtriktad, håller en hög servicenivå och sätter alltid kunden främst. Din drivkraft är att leda och att skapa resultat tillsammans med andra. Din roll kräver att du arbetar strukturerat och har en god organisatorisk förmåga. Prestigelöshet är en viktig egenskap då vi på Ramirent arbetar tätt tillsammans och alltid hjälps åt där det behövs. Självklart bemöter du och ditt team kunderna i enlighet med våra värderingar: Smooth Service with a Smile. Vi erbjuder Ramirents starka position på marknaden bottnar i våra värderingar: Smooth Service with a Smile. Det innebär kortfattat att vi ger alla kunder, stora som små, bästa tänkbara service med lika delar vänlighet och engagemang. För att kunna göra det har vi samma attityd kollegor emellan vilket gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Därmed månar vi också om våra medarbetares kompetensutveckling. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten.    Vi söker dig som vill vara en del av vår framtid och som vill utvecklas tillsammans med oss. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
HR-Utveckling Dalarna AB
Hemsida: http://www.hrdalarna.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Sommarjobb inom anläggning

Arbetsgivare / Ort: Betonmast Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Är du student och läser med inriktning mot samhällsbyggnad? Då kan du bli en av våra sommarjobbare!

Anläggningsdelen är snabbväxande inom Betonmast Sverige. Vi har kontor i Göteborg och projekt i både Göteborg och Stockholm. Vi arbetar med markanläggning av alla slag samt grundläggning för bostäder och kommersiella projekt för våra kunder som är både privata och offentliga. Vi har specialistkompetens och driver projekt i såväl total- som utförandeentreprenad. Våra ledord är driv, samarbete, projekt, lönsamhet och stolthet.

Vi erbjuder två sommarjobb i Göteborg, ett i projekt Hisingsleden och ett i projekt Södertull, Mölndal. Sommarjobben pågår under sammanlagt sju veckor fördelade på två perioder med uppehåll för byggsemester v. 28-31. Vi planerar att börja den 7 juni och avsluta den 20 augusti - men vi försöker vara anpassningsbara utefter dina behov och möjligheter!

Vår ambition är att ge dig en lärorik och intressant upplevelse. Vi startar upp genom att träffas på Teams den första dagen. Vi pratar om bolaget, vår företagskultur och givetvis pratar vi om hur det är att arbeta i våra projekt. Du kommer också att få träffa några av våra fantastiska medarbetare som delger vad som är viktigt i deras olika roller.

Dag två kör vi igång på riktigt. På med varselkläder och hjälm, det är dags att kliva innanför grindarna på ditt projekt! Du kommer få ta rygg på en kollega och vara med mitt i händelsernas centrum.

Bland grävmaskiner som schaktar och forslar massor kommer leveranser som ska tas emot. Aktiviteter planeras och koordineras och med framdrift i fokus arbetar vi ständigt för att hitta smarta och innovativa lösningar.

På Betonmast ansvarar vi för att våra värderingar präglar allas beteenden och viktigast av allt, att alla kommer tryggt hem. Vi ska ha noll arbetsplatsolyckor. Under resans gång får du vara med och se hur projektet växer fram och samtidigt vara en del i samhällets utveckling.

Fredag den 20 augusti avslutar vi på samma sätt som vi startade, tillsammans på Teams. Vi summerar upplevelser och lärdomar samtidigt som vi också vill få din feedback på vad vi kan göra bättre.

För att trivas hos oss på Betonmast måste du visa engagemang och handlingskraft. Du måste också vara prestigelös men samtidigt resultatorienterad - vi är tydliga med att lönsamhet är viktigt för oss. För oss är det också grundläggande att vi är ”tätt på” vilket bland annat innebär att vi är nära våra kunder, våra underentreprenörer och det som händer i våra projekt. Vi vill dessutom ha kul på vägen. Tilltalas du av dessa egenskaper har du bra förutsättningar att trivas hos oss.

För att bli antagen till sommarjobbet vill vi att du läser ditt andra till femte år på universitet/högskola med inriktning mot samhällsbyggnad. Du behöver inte ha erfarenhet från anläggningsbranschen.

Lockas du av ovan? Skicka in din ansökan redan idag! Senast söndag den 7 mars behöver vi din ansökan och vi kan komma att rekrytera löpande. Har du frågor eller vill veta mer om våra sommarjobb, kontakta HR chef Tinis Wensing på tel. 0733-73 79 70.

Varmt välkommen med din ansökan!

En stark koncern med lokalt fokus. Betonmast är en av Norges största bygg- och anläggningskoncerner och växer på den svenska marknaden. Bolaget har verksamhet i hela Norge samt Göteborg, Malmö, Mälardalen och Stockholm. 2019 startades även en svensk anläggningsverksamhet. Betonmast Sverige etablerades 2014 och omsatte under 2020 över två miljarder kronor. Koncernen Betonmast omsätter drygt 12 miljarder kronor och har över 1000 medarbetare.

Arbetsgivare
Betonmast Sverige AB
Hemsida: www.betonmast.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare Gata/Park

Arbetsgivare / Ort: Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • anläggning

Om jobbet
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har ca 140 anställda och omsätter 400 miljoner. Läs gärna mer på www.nvk.fagersta.se ARBETSUPPGIFTER I tjänsten kommer du att arbetsleda inom alla förekommande arbeten inom gata/parkavdelningen i både Fagersta och Norbergs Kommuner. Huvudinriktningen är mot drift och underhåll för kommunens gator, VA, parker och lekplatser. Typiska servicearbeten som planeras och förbereds kan vara lövsopning, vårsopning, gräsklippning, planteringar, julpyntning, lekplatsförnyelser, beläggningsarbeten, snöröjning, gatubelysning mm. Samordning med andra inom och utanför avdelningen är en naturlig del av uppdraget. Du kommer att arbeta tillsammans med alla funktioner inom förbundet och i nära samarbete med enhetschefen. Du kommer att ha ett tydligt ansvar för att tillsammans med de olika funktionerna planera och genomföra ställda uppdrag samt kvalitetssäkra utförandet Du kommer att ha verksamhetsansvar, arbetsmiljöansvar och personalansvar. Du ansvarar också för ekonomin på avdelningen avseende inköp och fakturahantering, underlag för debitering, budgetarbete samt ekonomiuppföljning. I rollen ingår även att vara beställare gentemot entreprenörer. Du kommer ha driftansvar för avdelningens fordon och maskiner samt fördelningen av dessa. Rollen som arbetsledare innebär att i handling omsätta förbundets övergripande mål och strategier samt gemensamma regler. Några av våra ledord för ledarskap inom NVK är engagemang, tydlighet, delaktighet, förtroendeingivande och lösningsbenägen. I denna rekrytering kommer de personliga egenskaperna att värderas högt. Vill Du veta mera om tjänsten är Du välkommen att ringa. Vi erbjuder dig En arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare och kollegor som skapar samhällsnytta varje dag och därmed en bättre vardag för våra invånare. Vi tror att trivsel och goda arbetsprestationer hänger samman och jobbar därför aktivt för en god arbetsmiljö och att skapa förutsättningar för en god hälsa. Hos oss är du ansluten till Företagshälsovård och har möjlighet till friskvårdsaktivitete KVALIFIKATIONER För denna tjänst krävs det att du har tidigare erfarenhet av arbetsledning. Det är av vikt ifall du har flerårig arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet och/eller dokumenterad utbildning inom växtlära i offentliga miljöer. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av offentlig sektor och ifall du har Arbete på väg. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt, bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Du har även lätt för att föra fram din talan, vinna andras respekt, argumentera och bli lyssnad på. Du klarar att lösa problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö.
Arbetsgivare
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Platschef, bygg

Arbetsgivare / Ort: PEAB Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platschef
  • bygg

Om jobbet
Inom Peab Värmland är vi allbyggare. Dvs vi jobbar med allt från nyproduktion av bostäder, lokaler, byggservice och industristjänster. Nu gör vi begreppet allbyggare än mer tydligt när vi fått förtroendet att tillsätta ytterligare en organisation inom en av våra pappersindustrier i Värmland. Vi är idag ca 200 kompetenta medarbetare som är spridda över stora delar av länet. Vi kommer behöva utöka våra resurser med ytterligare medarbetare. I detta fall en platschef i Grums. Peabs platschefer har alltid en central roll i projekten med ansvar för projektens utförande. Dessutom ansvarar platscheferna för kvalitet, ekonomi, arbetsmiljö, planering och personal i projekten. I rollen ingår en hel del kalkylarbete. I en roll som platschef bör du ha god teknisk utbildning samt flera års erfarenhet som platschef inom pappersindustrin då det krävs att du har en djup förståelse för verksamhetens särskilda prägel. Meritterande är om du har betongklasserna 1 och 2 samt SSG. Vi vill att du har körkort och tillgång till egen bil. Vi rekryterar löpande varför tjänsten kan tillsättas innan annonseringstiden löpt ut. Tveka därför inte att skicka oss din ansökan så snart du kan! Vi undanber oss rekryterings- och annonssäljare!
Arbetsgivare
PEAB Sverige AB
Hemsida: peab.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Driven och erfaren platschef till BJ Markbyggnads

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platschef
  • anläggning

Om jobbet
BJ Markbyggnads fortsätter växa och söker nu en driven och erfaren platschef/arbetsledare för regionen Uppsala/Gävle. Du kommer arbeta på ett mångsidigt företag som genomför anläggningsprojekt samt mark- och anläggningsservice i alla former. Ambition är att upplevas som det mindre företaget som kan genomföra och lösa de stora entreprenadernas krav på efterfrågade resurser och kompetens. Är du självgående, framåt och vill bidra till bolagets fortsatta framgång kan detta vara tjänsten för dig! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som platschef har du en nyckelroll där du leder teamet på arbetsplatsen och tar ansvar för att ni tillsammans genomför ett lyckat projekt. Vidare ansvarar du för upprättande och uppföljning av produktionstidplan, ekonomiplan, kvalitet- och arbetsmiljöarbete samt ansvar för samordning av personalen. Du ansvarar för att projektet styrs så att uppsatta mål nås och att kundens förväntningar möts. En viktig del är att utveckla relationer med kunder och bidrar till nya affärer. Till din hjälp har du ett antal duktiga kollegor, allt från kalkylator, anläggningsarbetare och andra platschefer. Vem är du? Vi ser att du som söker har några års branscherfarenhet som arbetsledare, platschef, entreprenör eller liknande inom mark- och anläggning. Har utbildning från högskola eller motsvarande och/eller relevant erfarenhet. Som person ser vi att du är engagerad, kommunikativ och driven. Då rollen innebär att du är företagets ansikte mot kunden är det viktigt att du är framåt och har en god känsla för service. Du ska trivas med att jobba med människor och vara ute på fält såväl som på kontor. För oss är det viktigt med en ledare som vågar ta tag i problem om de dyker upp samt har den sociala förmågan som krävs för att hantera rollen som ledare. Vi ser gärna att du är analytisk lagd med vana att själv prioritera, organisera och skapa ordning i ditt arbete även när det är mycket. Stor vikt läggs även vid noggrannhet och flexibilitet, då dessa egenskaper också ger kundnöjdhet. Det breda ansvaret förutsätter att du har förmågan att överblicka helheten och ligga steget före i alla skeden i projekten. Om verksamheten BJ Markbyggnads AB är ett mark- och anläggningsföretag med verksamhetsområde i Gävleborg och nord Uppland. Vår tyngdpunkt är i Gävle och Sandviken, där vi även har lokaliserat våra två kontor med huvudkontor i Sandviken. Företaget startades år 1983. Företaget har 65 st årsanställda därav 15 st tjänstemän. Under månaderna april till november är vi ca: 100st sysselsatta i företaget. Omsättning på omkring 180 miljoner kronor per år. Sedan etablering har vi utvecklats samt expanderat till ett idag ledande mark- och anläggningsföretag inom vårt verksamhetsområde. Lagandan och gemenskapen är mycket viktig då det är något som får alla att trivas, såväl anställda som kunder. BJ Markbyggnads anställda har även stora möjligheter att påverka sin arbetssituation och sina arbetsuppgifter då de månar om tillfredsställd personal. Att gå till jobbet ska inte kännas tungt och tråkigt utan vara roligt och tillfredsställande.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 8 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.