På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

171 Lediga jobb

Employer Branding chef

Arbetsgivare / Ort: Nacka kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-chef

Om jobbet
Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Ambitionen uppnås genom att Nacka ska vara bland de 10 procent bästa i kommunala jämförelser och kommunens verksamheter ska vara bland de 25 procent mest kostnadseffektiva kommunerna inom varje område. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad. Ditt uppdrag Ditt uppdrag är att leda och driva på utvecklingen av Employer Branding med särskilt fokus på den strategiska kompetensförsörjningen. Nacka kommun ska tillhöra toppskiktet av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och vara nyexaminerade studenters förstahandsval. Vårt fokus på Employer Branding för strategisk kompetensförsörjning är avgörande för att kommunen ska lyckas med välfärdsuppdraget och leverera maximalt värde för skattepengarna för dagens och framtidens Nackabor.  Du agerar med ett strategiskt, proaktivt och effektfullt fokus på att attrahera, rekrytera och välkomna både dagens och framtidens medarbetare till spännande utvecklingsresor i kommunen. Du arbetar målinriktat och uthålligt med att driva och förädla satsningarna på Employer Branding med tonvikt på strategisk kompetensförsörjning utifrån Nackas styrmodell och det leveranskontrakt du tar fram för ditt uppdrag. Din profil - Relevant högskoleutbildning och flera års erfarenhet av HR-arbete, gärna från både kommun och näringsliv.   - Gedigen erfarenhet från arbete med Employer Branding och rekrytering. För att nå framgång i rollen agerarar du mål- och resultatinriktat med helhetssyn och strategisk framåtblick. Du är initiativkraftig, proaktiv och drivande med förmåga att uthålligt leda projekt och skapa resultat tillsammans med andra. Arbetet ställer krav på att du skapar goda kontakter och förtroendefulla samarbeten både i och utanför Nacka kommun. I uppdraget ingår att kontinuerligt förmedla berättelser om hur Nacka kommun flyttar fram positionerna för Employer Branding för strategisk kompetensförsörjning vilket ställer krav på att du både är kommunikativ och kan nå ut med budskap skriftligt. Om tjänsten Rollen som Employer Branding chef är ett funktionschefsuppdrag utan personalansvar. Du rapporterar till HR-direktören och ingår i ett team med tre HR-kollegor (organisationspsykolog, HR-utvecklare/arbetsrättspecialist och projektledare som arbetar med fokus på hållbart medarbetarengagemang). Du medverkar även i utvecklingen av andra satsningar som HR-staben driver för att öka genomslaget för Nackas fokus för personalprocessen  - Nacka är en attraktiv arbetsgivare i framkant med kompetenta, motiverade, stolta och friska medarbetare. Läs mer om oss här: https://bit.ly/3oIwn7Y Vi erbjuder dig Du kommer till en roll med stora möjligheter att göra skillnad. Du får stor frihet att påverka och driva arbetet med Employer Branding för strategisk kompetensförsörjning i en kommun med visionen öppenhet och mångfald och där den grundläggande värderingen med tillitsbaserad styrning och ledning har starkt genomslag. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus, ett stenkast från Nacka Forum, ca 10 minuter från Slussen. Vi kombinerar arbete på arbetsplatsen med arbete på distans för att främja effektivitet och en hållbar livsstil med balans mellan arbete och fritid.  Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta HR-direktör Elisabeth Carle 070 - 431 9120.   Välkommen med din ansökan senast den 1 december! Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Nacka kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Sektionschef Rekrytering

Arbetsgivare / Ort: Malmö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-chef

Om jobbet
Ref: 20212708 OM ARBETSPLATSEN Välkommen till förvaltningen för Hälsa, Vård och Omsorg. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård, rehabilitering och dess biståndshandläggning. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Vi arbetar tillsammans efter ledstjärnan ”Varje dag är viktigast!”. Sektion Rekryteringsservice är ett sammansvetsat team med sju HR-konsulter och HR-administratörer som ansvarar för all rekrytering inom förvaltningen, allt från chefsrekrytering till volymrekrytering av timavlönade vikarier. Rekryteringsservice är en del av HR-avdelningen på Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen. Vårt uppdrag är att vara ett professionellt stöd i alla rekryteringsfrågor inom förvaltningen. Totalt består HR-avdelningen av femtiotalet engagerade medarbetare organiserade på tre enheter. Som Sektionschef rapporterar du till en av enhetscheferna.   ARBETSUPPGIFTER I rollen som Sektionschef för Rekryteringsservice ansvarar du för en god arbetsmiljö och för att uppdraget bedrivs inom ekonomisk ram och fastställda mål och inriktning. Du skapar förutsättningar för medarbetarna genom ett närvarande ledarskap och leder och fördelar arbetet. I rollen ansvarar du för att planera, leda och följa upp arbetet med att skapa en gemensam struktur och ett gemensamt arbetssätt och därmed en enhetlig kund- och kandidatupplevelse. Inom Malmö stad arbetar vi med kompetensbaserad rekrytering. Du säkerställer att Malmö stads rekryteringsprocess följs, såväl i rekryteringar av våra chefer och specialister som i volymrekryteringar. Du utvecklar Rekryteringsservice och dess uppdrag samt driver förvaltningens arbetsgivarvarumärke inom staden i samarbete med Kommunikationsavdelningen. Du verkar för ett för verksamheten ändamålsenligt samarbete internt inom förvaltningen samt externt med andra samarbetspartners inom HR i Malmö stad.   KVALIFIKATIONER Inom förvaltningen eftersträvar vi tillitsbaserad styrning och ledning vilket innebär styrning, kultur och arbetssätt utifrån medborgarfokus, helhetssyn och långsiktighet. Nyckelord för ledarskapet är nyfikenhet, öppenhet, samverkan och involvering. Vi söker dig som antingen har haft direkt ledarskap eller lett andra genom t.ex. funktionsansvar eller som projektledare för team. Det viktiga är att du har med dig både verktyg och konkret erfarenhet av ledarskap för att utveckla gruppen och ert arbete genom ett transparent och inkluderande arbetssätt. Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserade rekryteringsprocesser samt erfarenhet av olika typer av rekryteringar är avgörande. Du har en gedigen förståelse för skillnaden mellan t ex chefsrekrytering och volymrekrytering. Du håller dig i framkant vad gäller utveckling och nyheter inom rekryteringsområdet. Vi söker dig med en akademisk utbildning motsvarande 180 hp inom HR eller motsvarande utbildning i kombination med kvalificerad arbetslivserfarenhet. En mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift är en förutsättning.   VÅRT ERBJUDANDE Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är, med våra ca 5 500 medarbetare, Malmö stads största förvaltning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov I denna rekrytering ber vi dig bifoga ditt CV samt svara på urvalsfrågor som är viktiga för att bedömningen av alla kandidater blir likvärdig. Vi har därför valt att utesluta det personliga brevet.   Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/Jobb   
Arbetsgivare
Malmö kommun
Hemsida: https://malmo.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

This is a unique opportunity to join P&G as a Nordic HR business partner!

Arbetsgivare / Ort: Procter & Gamble Sverige AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • HR-chef

Språk
Krav
  • Engelska
  • Svenska

Om jobbet

Do you have a deep understanding of how to develop people and lead organization change to improve business results? Do you have a passion to drive growth with our business leaders? Then this opportunity is for you.

MEANINGFUL WORK FROM DAY ONE:

This is a unique opportunity for you to join P&G as a Nordic HR business partner, where you will support our leaders and organizations across Sweden, Finland, Denmark and Norway as part of our HR team of four, reporting to the Nordic HR Director. You work with the organization and team leaders to drive team effectiveness, employee engagement and Growth Mindset culture in which our Purpose, Values and Principles are in the core, You resolve people issues building trust amongst our employees and coach and develop our leaders to deliver leadership effectiveness and people management capabilities. You provide organizational insights for the lead team to make the highest quality decisions, and to mitigate operational risks. You partner with practices and HR shared services to implement effective, business-oriented solutions that meet specific business and line leader challenges. You drive a number of HR initiatives and corporate strategies for example in the areas of Well-being and Equality and Inclusion

WHAT WE OFFER:

  • Responsibilities as of Day 1– you will feel the ownership of your role from the beginning, and be given specific responsibilities that are yours to own, shape and drive from day 1.
  • Continuous coaching– you will work with passionate people and receive both formal training as well as day-to-day mentoring from your manager and others
  • Dynamic and respectful work environment– employees are at the core, we value every individual and support initiatives, promoting agility and work/life balance
  • Competitive Compensation & Benefits Package including pension, life assurance, health insurance, flexible working, a stock ownership scheme and other social benefits. Regular salary revisions and possible promotions - all in line with your results, performance and potential. To find more information about our benefits package take a look here: https://www.pgcareers.com/benefits


We are looking for people who:

  • Graduated with a Bachelor’s or Master’s degree - we accept people from a diverse range of backgrounds.
  • If you have some experience in the HR field.
  • Love solving and analysing problems to build creative solutions.
  • Know how to set priorities and deliver what you commit to.
  • Love working in a multicultural and diverse environment.
  • Have the ability to learn on the job in a welcoming environment.
  • Good interpersonal skills to persuade, influence and adapt communication style to different situations and individuals.
  • Strong command of written and spoken Swedish within a business context

Just so you know:

Our Sweden office is in Stockholm.

At P&G we see equal all qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, national origin, protected veteran status, disability status, age, sexual orientation, gender identity and expression, marital status, citizenship or any other legally protected factor.

Arbetsgivare
Procter & Gamble Sverige AB
Hangövägen 20
10254 Stockholm
Hemsida: https://www.pgcareers.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior HR Communications Manager

Arbetsgivare / Ort: AB Electrolux / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • HR-chef

Om jobbet

SHAPE LIVING FOR THE BETTER

By creating desirable solutions and great experiences that enrich people’s daily lives and the health of our planet, we want to be a driving force in delivering enjoyable and sustainable living. We go to work every day determined to shape living for the better – for our customers and for the health of our planet.

For that, we employ great people from a wide variety of backgrounds – not just because it’s the right thing to do, but also because we believe that diverse perspectives make our business stronger and more innovative. If you share our values, come find your place in our global community. Meet us on @lifeatelectrolux and career.electroluxgroup.com to learn more.

You will be based in Stockholm in a modern office setting in our multinational and diverse headquarter. We work in a hybrid remote and office rotation.

We are looking for a Senior Communications Manager who can help us position Electrolux as an Employer of Choice creating visibility of Electrolux as a great employer, both internally and externally. This is a position for one year to cover for a maternity leave.

In this position you will work with communications initiatives for employee engagement, change management, and all HR related initiatives as well as, supporting the development and execution of our Employer of Choice Strategy and mission for a group level, working closely with BA’s and Functions. You will also collaborate closely with the Talent Acquisition team to support external talent attraction with the right messages.

Your responsibility will be internal and external communications, especially social media and you will manage a small team consisting of a Communications Editor and a Internal Communications and Employer of Choice Coordinator.

Your main tasks:

• Act as the communication expert to the Global HR leadership team and the Group HR function, and develop communication according to global HR priorities, projects, programs and launches.

• Drive our Employer Branding Strategy and activity plan which for 2022 includes amongst other:

o Building of an Employer Value Proposition and supporting messages for production employees.

o Activation of our Employer Value Proposition for non-production employees.

o Support Talent Acquisition community with updates on material (assets) and communications to build our employer brand.

o Own and drive content in social media (LinkedIn Career Pages and Instagram L[email protected]).

o Support always-on social media campaigns together with BA and Functions to position the Electrolux employer brand.

o Creating an engaging employer branding film that represents what Electrolux has to offer as an employer.

• Drive Change Management projects for the year :

o New eGate project, you will be responsible for the HR content and a clear storytelling and a smooth employee experience between our intranet, TalentONE and Career site platforms.

o Drive and execute the launch of the new employee engagement survey (EES) worldwide.

• Work closely together with Communications and Marketing functions across Group functions and business areas, to roll-out global initiatives and tools that encourage dialogue/feedback and effective collaboration across teams.

Qualifications:

• Ideally, you are having a proven track record in a similar role, 8+ years of experience in corporate communications

• Fluent in English, good presentation skills.

• Strong writing and editing skills and professional experience working with both employee and external communication. Also, you are experienced with different digital platforms and collaboration tools such as an intranet, 365 tools, websites and social media;

• Experience within corporate communication, change management and how to engage and facilitate an employee dialogue. You know the way of communicating via different social media channels with a compelling voice;

• You are creative and innovative and like to think out of the box proposing new ways to reach the objectives. You are a strategic thinker as well as a hands on person.

Benefits:

The role is full time with flexible work hours and regular remote work possibility.

Arbetsgivare
AB Electrolux
SANKT GÖRANSGATAN 143
10545 Stockholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

HR-chef till Socialförvaltningen

Arbetsgivare / Ort: Huddinge kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-chef

Om jobbet
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. Om arbetsplatsen Vi söker dig som vill arbeta som HR-chef för Socialförvaltningen under ordinarie chefs föräldraledighet. HR-enheten på Socialförvaltningen arbetar med målet att Huddinge kommun ska vara en attraktiv arbetsgivare med goda förutsättningar för engagerade och professionella medarbetare och chefer. Enhetens uppdrag består främst av att stödja cheferna i deras arbetsgivarroll, såväl operativt som strategiskt. HR-enheten är en del av Socialförvaltningens centrala stödfunktioner och består av HR-chef, fyra HR-konsulter och två utvecklingsledare. Vi stöttar Socialförvaltningens ca 90 chefer i deras viktiga arbete med att vara goda ledare för förvaltningens ca 1800 medarbetare. Socialförvaltningen erbjuder service, råd, stöd och omsorg med målet att alla invånare ska kunna leva självständiga och trygga liv. - Arbetsuppgifter Som HR-chef ansvarar du för att förankra och utveckla de kommunövergripande HR-processerna på förvaltningen. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp som leds av socialdirektören. I ledningsgruppen ingår också verksamhetschefer, ekonomichef och biträdande socialdirektör. Du deltar i Kommunövergripande HR-chefs nätverk där du bidrar i arbetet med att utveckla det kommunövergripande HR-arbetet. Du ansvarar för goda relationer med fackliga parter på förvaltningen och har en aktiv roll i förvaltningsövergripande samverkansgrupp. Förvaltningen är mitt uppe i ett spännande arbete med en organisationsutveckling i syfte att skapa en sammanhållen och effektiv socialtjänst som kan leverera framtidens välfärd. Detta arbete kommer att prägla en stor del av ditt uppdrag under 2022. Du har verksamhets-, personal- och budgetansvar för HR-enhetens medarbetare. Din profil Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning inom HR och med tidigare erfarenhet av att arbeta som chef inom HR med verksamhets- och budgetansvar. Du står för ett transformativt ledarskap enligt Huddinge kommuns ledarskapsmodell. Du har goda kunskaper inom hela HR-området. Du har också goda kunskaper och vana att implementera processer och driva projekt. Du tycker om att arbeta både strategiskt och operativt. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation. Som person är du driven och utvecklingsinriktad och har god förmåga att kommunicera förändringar. Du har ett utvecklat strategiskt förhållningssätt, löser problem och tar hänsyn till det större perspektivet med verksamhetens bästa i fokus. Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift och har god datavana. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Förmåner För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner Facklig kontaktperson För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Huddinge kommun
Hemsida: www.huddinge.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.