På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

175 Lediga jobb

HR-ansvarig till MetsoOutotec i Skellefteå

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Metso Outotec är en föregångare inom hållbar teknik, kompletta lösningar och tjänster för ballastproduktion, mineralbearbetning, metallförädling och återvinningsindustrier världen över. Genom att öka kundernas energi- och vatteneffektivitet, öka deras produktivitet och minska miljömässiga risker med vår expertis inom produkter och bearbetning, är vi rätt partner för positiv förändring. Metso Outotec har sitt huvudkontor i Helsingfors, Finland och har över 15 000 anställda i över 50 länder. Proformaförsäljningen uppgick till cirka 4,1 miljarder euro 2019. Företaget är noterat på Helsingforsbörsen (Nasdaq Helsinki). mogroup.com, twitter.com/metsooutotec Vi söker en HR-ansvarig till enheten i Skellefteå Vill du vara en del av en världsledande och innovativ miljö med fokus på teknik och processindustri? Vill du ha ett spännande HR-arbete med stor variation och möjlighet till personlig utveckling? Är du en rutinerad person inom HR som känner att du behöver nya utmaningar? Om svaret är ja, läs då vidare och sök tjänsten som HR-ansvarig på Metso Outotec i Skellefteå. Om tjänsten Enheten i Skellefteå, med ca 140 anställda inklusive övrig organisation, söker vi en rutinerad och självgående HR-ansvarig. Som HR-ansvarig är du vår specialist inom personalfrågor och agerar som stöd och sakkunnig till våra chefer inom området. Du ingår i det skandinaviska HR-teamet, men arbetar främst med personalfrågorna inom ramen för Skellefteåenhetens verksamhetsområden. I arbetsuppgifterna ingår hela bredden av personalarbetet: personalplanering, internt rekryteringsstöd, fackliga förhandlingar, kontakter med myndigheter och organisationer, utbildningsfrågor, nätverkande, internt rapportarbete, mm. I rollen kommer du att ha många interna och externa kontakter. Som vår nya HR-ansvarig ingår du i den lokala ledningsgruppen. Placeringsort: Skellefteå Din bakgrund: Vi söker dig med stort intresse för HR-, personal- och utvecklingsfrågor. Du har troligtvis högskoleutbildning inom personalområdet och flera års dokumenterad erfarenhet. Vi tror att du tidigare arbetat i industriföretag och är van att jobba med stora personalgrupper. Du har lätt för att kommunicera både muntlig och skriftligt på såväl svenska som engelska. Du är en person med bred kompetens inom personalområdet och har arbetat med linjechefer, du är social, nyfiken, lättlärd och samarbetsvillig. Vårt erbjudande: Vi erbjuder ett utvecklande jobb med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Vi har en trevlig arbetsmiljö, på en trivsam och fartfylld arbetsplats med internationell prägel och goda personliga utvecklingsmöjligheter. Vårt erbjudande: Vi erbjuder ett utvecklande jobb med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Vi har en trevlig arbetsmiljö, på en trivsam och fartfylld arbetsplats med internationell prägel och goda personliga utvecklingsmöjligheter. Övrig information: I denna rekrytering samarbetar Metso Outotec med Jefferson Wells Sverige. För mer information om tjänsten och processen kontakta vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller [email protected] Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då vi jobbar med löpande urval.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Konsultchef / HR / Consultant Manager till Bravura

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat. Om tjänsten: Bravura är ett tillväxtföretag och har sedan starten 2008 vuxit till en väletablerad aktör på den svenska marknaden för rekrytering och bemanning. Idag är vi ett av de snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretagen i Sverige och vi har utsetts till Gasellföretag sex år i rad. Vi verkar på en högt konkurrensutsatt marknad där vår främsta konkurrensfördel är att vi fullt ut drivs av högt engagemang och smarta arbetssätt. Nyckeln är att vara en pålitlig partner som förenklar och förbättrar rekryteringsprocessen och varje enskilt uppdrag innebär ett tillfälle att leverera det vi lovar. Den här inställningen genomsyrar allt vi gör och står för och våra nöjda kunder och kandidater är kvittot på att vi lyckas. Bravura är en attraktiv arbetsgivare för dig som är målinriktad, tycker om att göra affärer samt trivs i en inspirerande och entreprenöriell miljö. Hos oss får du möjlighet till initiativtagande och ansvar samt erbjuds möjlighet till personlig utveckling och avancemang. Hos oss får du även en arbetsplats där vi ser att en god gemenskap och glädje genererar bättre resultat. Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss på vår >> karriärsida! << Om företaget: Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat. Arbetsuppgifter: Som Konsultchef ansvarar du för Bravuras konsulter som arbetar ute hos våra kundföretag. Du har personalansvar över dessa konsulter från anställning till avslut. Det innefattar arbetsuppgifter som upprättande av anställningsavtal, tidrapportering, kunduppföljning och medarbetarsamtal med konsult samt löpande personaladministration och hantering av avslut. Du säkerställer att Bravuras konsulter har bästa möjliga förutsättningar att utföra sitt arbete genom aktivt arbete med arbetsmiljö och konsultnöjdhet. Din roll innebär att på bästa sätt ge service såväl externt mot kunder och konsulter som internt mot Bravuras rekryterare och kundansvariga. Du har även ett nära samarbete med Bravuras ekonomi-, lön- och HR-avdelningar. Teamet består av fyra mycket glada, kompetenta och drivna medarbetare där varje dag är fylld av skratt och inspiration. I början av anställningen får du en grundutbildning som behandlar bland annat arbetsrätt, arbetsmiljö och branschen. Du ingår även i ett nationellt forum med konsultchefer på övriga orter för kompetensdelning och samverkan. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Akademisk examen med inriktning personalvetenskap • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift • Arbetslivserfarenhet från en roll som inneburit ansvar och kundrelationer är meriterande Vi tror på människors potential att utvecklas. Med rätt inställning och engagemang finns det egentligen inga begränsningar för vad du kan uppnå. Om du jobbar hårt för att lära dig och har rätt inställning så tror vi att du kan lyckas även om du inte har erfarenhet från branschen eller HR. För att trivas och vara framgångsrik i rollen bör du vara en flexibel person som trivs med en vardag i högt tempo där du får träffa mycket människor. Du har en positiv attityd, trivs med att ge service till din omgivning samt arbetar noggrant och strukturerat. Givetvis delar du våra värderingar: inspirerande, generös, pålitlig och målinriktad, vilket även innefattar att du har ett fördomsfritt förhållningssätt. Övrig information: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Hornstull, Stockholm Lön: Fast lön Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: HR, bemanning, konsultchef, personal, consultant manager, personaladministration, administration, koordinator, HR-assistent, personaladministratör, #joinbravura
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Hr -ansvarig

Arbetsgivare / Ort: Unik Resurs i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-chef

Om jobbet
Företagspresentation Vill du leda HR-arbetet i ett expansivt företag som ligger i framkant gällande hållbar avfallshantering? Trivs du i en roll där strategiska frågor blandas med operativa och där du bidrar med ett affärsnära HR stöd? Då passar denna tjänst dig! Södra Smålands avfall och miljö (SSAM) erbjuder resurseffektiva och kretsloppsanpassade lösningar åt privatpersoner och verksamheter för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. Vi lyckas genom att ha engagerade medarbetare, utgå från kundens behov och genom att samverka med andra. Vi strävar efter att ligga i framkant vad gäller avfallshantering, vi är nyfikna och ser möjligheter. Vår långsiktiga vision är ett Småland utan avfall. SSAM startade i januari 2019 och ägs av Växjö, Älmhult, Tingsryd, Lessebo och Markaryds kommuner. Förutom det kommunala renhållningsansvaret är vi även aktiva på marknaden för avfallsbehandling, ett område som för oss är under stark utveckling och framdrift. Läs mer på ssam.se. Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som HR-ansvarig arbetar du brett med verksamhetens HR-frågor med fokus på värdegrund och kultur, ledarskapsutveckling, kompetensutveckling, lönebildning samt arbetsmiljö. Målsättning för rollen är att skapa förutsättningar för att SSAM ska vara en attraktiv arbetsgivare, som kan attrahera och behålla nöjda, engagerade medarbetare med hög kompetensnivå, så att SSAM kan utvecklas till ett framgångsrikt företag. Som HR-ansvarig arbetar du både strategiskt och operativt med olika uppdrag och processer. Du kommer att behöva ta ett stort ansvar och du måste kunna driva HR-processer självständigt och professionellt. I nära samarbete med verksamhetens chefer identifierar, utvecklar och implementerar ni processer för att stödja ett hållbart och modernt arbetssätt. Då organisationen fortfarande är relativt ny har vi fokus på att stärka, utveckla och underhålla värdegrund, kultur och arbetsgivarvarumärke, i detta har du en tongivande roll. Du har ansvar för klassiska HR frågor som HR-processer, rekrytering och onboarding, kompetensutveckling, fackliga diskussioner och andra vanligt förekommande arbetsgivarfrågor. Som medlem i ledningsgruppen deltar du i att driva den strategiska utvecklingen av bolaget med fokus på både samhällsnytta och en lönsam tillväxt. Verksamheten är starkt kopplat mot ett hållbart samhälle och visionen ”ett Småland utan avfall”. I detta blir du ett viktigt stöd i arbetet med att driva och utveckla organisation, ledarskap och medarbetarskap. Du rapporterar direkt till VD. Din profil Vi söker dig med akademisk utbildning inom HR. Du har minst 5 års samlad arbetslivserfarenhet inom kvalificerat HR-arbete och har erfarenhet av fackliga förhandlingar. Du har arbetat brett inom HR-områden såväl strategiskt som operativt i roller som HR Businesspartner/HR ansvarig/HR-chef eller liknande befattning. Vi ser det som meriterande om du har drivit värdegrundsarbete samt varit delaktig i organisationsförändringar. Vidare har du tillräcklig kunskap och erfarenhet för att snabbt orientera dig i arbetsrättsliga frågor, samt god digital kunskap då du är ett föredöme för ett modernt arbetssätt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. För att lyckas i rollen är ditt intresse och din nyfikenhet för verksamheten och dess behov av största vikt. Du arbetar processorienterat och målinriktat för att nå resultat och besitter en god förmåga att arbeta såväl operativt som strategiskt med affärsnära HR-frågor inom verksamheten. Du är skicklig på att bygga långsiktiga förtroendefulla relationer och är en öppen, uppriktig och lyhörd person. Du är tydlig och bra på att kommunicera med alla inom organisationen samt tillför ett helhetstänk och riskbedömning i de beslut du tar. Du förutser problem och skapar alternativa planer, du agera konsekvent och förhåller dig lugn och saklig även i oväntade situationer. Ansök redan idag! I denna rekrytering samarbetar SSAM med Unik Resurs. Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller på [email protected] Väl mött! Unik Resurs Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!
Arbetsgivare
Unik Resurs i Sverige AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

HR-Chef till Bostäder i Borås

Arbetsgivare / Ort: Human & Executive Sweden AB / BORÅS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-chef

Om jobbet

HR-chef till Bostäder i Borås

Bostäder i Borås är stadens största hyresvärd och deras fastigheter finns i de flesta av Borås områden. Bolaget är en viktig samhällsutvecklare med ett allmännyttigt uppdrag – att erbjuda goda hyresrätter för alla, oavsett inkomst, ursprung, ålder eller hushållstyp. Verksamheten drivs på ett miljömässigt, socialt och ekonomiskt hållbart sätt och stort fokus ligger på att bry sig om Borås samt människorna och bolagets fastigheter i staden.

Huvudkontoret finns i moderna lokaler på Viskaholm. Läs mer om bolaget: bostader.boras.se

Vill du vara med i vår spännande förändringsresa? Där människan är i fokus och

HR har en mycket viktig betydelse för att lyckas med nya långsiktiga mål, nya strategier och kultur?

Arbetsuppgifter och mål

Som HR-chef hos oss kommer du att bry dig lite extra om bolagets fortsatta tillväxtresa, då du har det operativa och strategiska ansvaret för HR-avdelningen. Du kommer arbeta konsultativt med chefsstöd till de olika avdelningscheferna, med fokus på att utveckla förmågan att engagera, motivera och leda medarbetare. Vidare så supporterar du i arbetsrättsliga frågor, fackliga förhandlingar, förändringsarbete, arbetsmiljö, rehabilitering och kompetensutveckling.

Du får ett omväxlande jobb i en miljö där utveckling, människor och affärer står i fokus. Du får ett bolag som genom mod och omtanke ska fortsätta bygga en stark arbetsplatskultur. Det sker bland annat genom ett systematiskt utvecklingsarbete av HR-processer och systemstöd.

Att bryr sig om miljö, människor och bolagets välstånd är bärande faktorer för hela bolaget.

Rollen innefattar bland annat:

· Ansvar för bolagets HR-avdelning med övergripande personal- och HR-frågor

· Ansvara för förhandlingar inom respektive kollektivavtal

· Arbetsmiljöarbete

· Budget och resultatansvar

· Driva och utveckla företagets kultur- och värderingsarbete

· Projektleda och genomföra förändringsarbete

· Chefsstöd

· Ledarskapsutveckling

· Lönekartläggning

Organisatoriskt rapporterar du till företagets VD och ingår i bolagets ledningsgrupp.

Din Profil

Du har en relevant akademisk utbildning inom HR och en bred erfarenhet av att arbeta med både operativa och strategiska HR-frågor. Du har gedigen erfarenhet av bland annat HR-processer, arbetsrätt, lönekartläggning och arbetsmiljö. För dig är det enkelt att se till affären, förstå helheten och vara en bra lagspelare. Du ser det som naturligt att attrahera, anställa och utveckla medarbetare. Du brinner för förändringsarbetet och tycker att det är intressant att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke. Såklart har du även erfarenhet av förhandlingar och kan förstå och analysera komplexa frågor.

Det som kännetecknar dig som person är att du tycker om att skapa struktur och driva saker i mål. Du är dessutom både ansvarstagande, lyhörd och prestigelös. Du har en positiv inställning som gör det enkelt för dig att skapa hållbara samarbeten, både internt och externt. Du trivs med att coacha och utveckla medarbetare och du bryr dig om mångfald och inkludering.

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Bostäder i Borås med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde på tel +46 705 80 98 93. Ansökan mailar du till [email protected] alternativt direkt till Bostäder i Borås karriärsida: https://jobb.bostader.boras.se/jobs

Sista ansökningsdag är den 24 oktober 2021- intervjuer kommer att göras löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Human & Executive Sweden AB
Västerbrogatan 8A
50330 BORÅS
Hemsida: http://www.bostader.boras.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Konsultchef till Recruitive

Arbetsgivare / Ort: Recruitive AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Om tjänsten Har du ett brinnande intresse för människor och rekrytering? Har du tidigare erfarenhet av arbete som teamledare och kanske till och med inom kundtjänst? Är du dessutom redo att anta nästa utmaning som konsultchef hos oss på Recruitive? Då kan det vara dig vi söker! Vi är i behov av att stärka upp vårt team i Göteborg och söker därför en konsultchef med känsla för personlighet och affärsmannaskap. På Recruitive arbetar vi med rekrytering och bemanning inom tjänstemannasektorn och är experter på kundtjänst, försäljning, HR och administration. I din roll som konsultchef kommer du att arbeta med både rekrytering och personalansvar för konsulter ute hos våra kunder. Du kommer att utgå från vårt kontor i Göteborg men arbeta mot våra kunder i Borås, vilket betyder att du även kommer att spendera några dagar i veckan på vårt kontor samt hos våra konsulter och kunder i Borås. Vi intervjuar löpande, ansök redan idag! Dina arbetsuppgifter - Övergripande ansvar för rekryterings- och konsultprocesser - Intervjua kandidater och matcha dem mot rätt uppdrag - Ansvara för konsulters välmående och utveckling - Uppföljning och kontinuerlig dialog med kunder - Administration Din profil Vi söker dig som har studerat personalvetarprogrammet alternativt innehar annan relevant utbildning. Även tidigare erfarenhet av liknande roll är meriterande. Ditt tävlingsfokus och din strukturerade sida kommer att göra att du trivs utmärkt i rollen som konsultchef. Du drivs av att leverera resultat och strävar alltid mot förbättring då vi ständigt utmanar oss själva i att hitta nya lösningar och metoder. Om du dessutom är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i både det svenska och engelska språket är detta rätt arbetsplats för dig. Hos oss finns stora möjligheter att vara med och påverka verksamheten och utvecklas inom företaget då vi växer snabbt! Vår målsättning är att vara i framkant gällande digitalisering och vi hoppas att du delar vårt intresse för utveckling och ständiga förbättringar. Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Rekryterings- & Bemanningsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Vi är även miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO9001 samt ISO14001. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Vårt motto är att vi rekryterar morgondagens kunder och vi tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!
Arbetsgivare
Recruitive AB
Hemsida: http://www.recruitive.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.