På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Personalsekreterare

Personalsekreterare

65 Lediga jobb

Bemannare till Stab kompetensförsörjning, Nacka kommun

Arbetsgivare / Ort: Nacka kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (24 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
Om jobbet
Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Ambitionen uppnås genom att Nacka ska vara bland de 10 procent bästa i kommunala jämförelser och kommunens verksamheter ska vara bland de 25 procent mest kostnadseffektiva kommunerna i landet per område. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad. Brinner du för kompetensförsörjning och vill bidra till att en kommun i framkant fortsätter att skapa välfärdstjänster i världsklass för våra kommuninvånare? Då en av oss på Stab kompetensförsörjning går på föräldraledighet vid årsskiftet söker vi en driven kollega som vill vara en del av vårat härliga bemanningsteam. Låter det intressant? Läs då vidare. Arbetsbeskrivning Som bemannare erbjuds du ett mångsidigt och brett arbete inom kompetensförsörjning. Det innebär att du tillsammans med oss ser till att kommunens verksamheter inom vård och omsorg har rätt kompetens på plats, både kortsiktigt och långsiktigt. Tjänstens huvudfokus är vikariebemanning, men utöver detta så kommer du också tillsammans med närmaste kollegorna arbeta med bland annat: - Kompetensförsörjningsfrågor och rekrytering inför sommaren - Arbetsrätt, LAS - Utveckla processer och rutiner - Statistik, nyckeltal och uppföljning Tjänsten är ett föräldravikariat på 10-12 månader, men för rätt person finns goda möjligheter till förlängning. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett bra första jobb inom HR-området där du får möjlighet att utvecklas. Under hösten kommer vi påbörja en ny spännande fas i vår verksamhetsutveckling där vi kommer att fokusera på bemanningsekonomi, schemaoptimering och resurshantering. Du kommer tillsammans med kollegorna vara en del i det arbetet. Du erbjuds även viktig erfarenhet från offentlig sektor, en sektor där vårt dagliga arbete gör skillnad för medborgarnas vardag. Du får stort inflytande över att planera ditt arbete och efter pandemin så ser vi fram emot en bra blandning av distans- och kontorsarbete. Din bakgrund För att lyckas i rollen ser vi att du har en examen inom HR-området eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet, tex inom service, bemanning eller administration. Du tycker att det är roligt att arbeta med siffror och statistik och har lätt för att sätta dig in i olika system. Det är meriterande om du har systemvana från schemaläggningssystem sedan tidigare. Då rollen innebär många kontakter med våra vikarier, verksamheter och kollegor krävs det att du har en god social förmåga och är kommunikativt skicklig i både tal och skrift. Periodvis är det högt tempo vilket ställer krav på stresstålighet och förmåga att hantera flera parallella processer samtidigt. Därför bör du även kunna arbeta systematiskt och strukturerat. Som person är du serviceinriktad med viljan att alltid se lösningar istället för problem. Du är driven och vill gärna vara delaktig och bidra med dina idéer. Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Vi på Stab kompetensförsörjning är en stödverksamhet inom kommunens produktionsområde Välfärd samhällsservice. Vårt uppdrag är att erbjuda kvalificerat stöd gentemot chefer och driva frågor inom kompetensförsörjning framåt. Det innebär att vi t.ex. rekryterar, bemannar och hanterar arbetsrättsliga frågor. Vi arbetar också strategiskt genom olika utvecklingsprojekt med målsättningen om att vara bäst på kompetensförsörjning. Verksamheten är organiserad i tre team som består av rekryteringsspecialister och bemannare. Totalt är vi 14 medarbetare som sitter i ett nybyggt kontor, centralt i Sickla köpkvarter. Vi är ett ansvarstagande och ambitiöst gäng, som ställer upp för varandra och hoppar gärna på nya idéer. Vårt mindset är att vara lösningsfokuserade och att det ska vara kul på jobbet! Läs gärna mer om oss och våra verksamheter på http://www.nacka.se. Om anställningen Föräldravikariat på 10-12 månader med möjlighet till förlängning Månadslön Tillträde enligt överenskommelse Arbetstider är dagtid måndag-fredag Om rekryteringsprocessen Rekryteringsprocessen består av två intervjuer, test och referenstagning. Du är välkommen med din ansökan senast den 26/9 2021! Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande. Välfärd Samhällsservice ansvarar för kommunens produktion av välfärdstjänster och driver bland annat särskilda boenden för äldre och personer med särskilda behov, dagliga verksamheter, fritidsgårdar, musikskola och kulturhus. Totalt har vi drygt fyrtio enheter inom fyra affärsområden med 1400 medarbetare och tillsammans omsätter vi cirka 600 miljoner kronor. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Arbetsgivare
Nacka kommun
Ansökan
Ansök senast 26 september (24 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

HR-generalist till Lärarutbildningen

Arbetsgivare / Ort: Södertörns Högskola
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör

Om jobbet
Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 11 000 studenter, cirka 70 program och 270 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar. Det övergripande ansvaret för lärarutbildningen ligger hos den akademiska ledaren. Lärarutbildningens administration är placerad vid programkansliet för lärarutbildningen och leds av en administrativ chef. Inom lärarutbildningens administration arbetar idag 18 personer med att ge administrativt stöd till samtliga utbildningar. Vi söker nu en engagerad HR-generalist som ansvarar för att hantera verksamhetens löpande personaladministration genom att stötta chefer och medarbetare inom varierande HR-frågor tillsammans med kollegor. Du samarbetar löpande med avdelningens chefer och medarbetare i olika funktioner både inom avdelning och på lärosätet i stort. Arbetsuppgifter • Ge vägledning och stöd till chefer på avdelningen i olika personalfrågor som arbetsrätt, anställningsvillkor, rekrytering, rehabilitering samt lön- och personalekonomifrågor. • Administration i samband med utlysning, rekrytering, anställningsbeslut, förlängningar • Hantering av beslutsunderlag och beslut. • Informera medarbetare om gällande regler och arbetssätt. • Hjälpa medarbetare tillrätta med egenrapportering i högskolans personal- och lönesystem. • Introduktion av nyanställda. • Utveckling av personaladministrativa rutiner. I övrigt förekommande arbetsuppgifter inom den administrativa avdelningen. Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning inom HR-området. • Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter vid högskola eller annan statlig myndighet • Erfarenhet av att arbeta med personaladministration, rekrytering och arbetsmiljöarbete. • Van att arbeta i digitala system • God administrativ skicklighet. • Mycket god muntlig och skriftlig förmåga att uttrycka sig på svenska samt engelska. • Erfarenhet av arbete i något personal-, ekonomi- och lönesystem samt Office-paketet. Som person är du ansvarstagande och har förmåga att se arbetet utifrån ett helhetsperspektiv. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med andra människor. Du trivs i en roll där du får lösa problem och utveckla personaladministrativa rutiner. Eftersom arbetsbelastningen periodvis kan vara hög ställer arbetsuppgifterna krav på prioriteringsförmåga, noggrannhet, flexibilitet och att klara många deadlines. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Södertörns högskola arbetar med att utveckla digitala arbetssätt och som anställd förväntas du bidra i denna utveckling. Anställningen Anställning tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen inleds med en 6 månaders provanställning. Vi vill ha din ansökan senast 2021-10-21. Kontaktpersoner Britt-Louise Gothnier, administrativ chef, [email protected] Marie Karlsson, HR-generalist, [email protected] Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft. En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas. Södertörns högskola kan komma att tillämpa CV-revision. Välkommen med din ansökan! Fackliga kontaktpersoner: SACO: [email protected] ST: [email protected] SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, [email protected] Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
Södertörns Högskola
Hemsida: http://www.sh.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

HR administratör med ambitioner

Arbetsgivare / Ort: Nordvästra Skånes Renhållnings AB (Nsr)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör

Om jobbet
NSR AB (Nordvästra Skånes Renhållnings AB) ägs av de sex nordvästskånska kommunerna Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Åstorp och Ängelholm. I företaget finns drygt 170 engagerade medarbetare som skapar miljönytta. Målet är att verksamheten ska vara en del i skapandet av ett långsiktigt hållbart och kretsloppsbaserat samhälle. NSR arbetar för avfallsminimering och med att ta hand om avfall och återvinningsmaterial på bästa sätt med hänsyn till miljö, arbetsmiljö, teknik och ekonomi. Läs mer på www.nsr.se ARBETSUPPGIFTER Är du en nyfiken, prestigelös och förbättringsorienterad HR administratör som kan tänka dig att växa med uppdraget, då kanske detta är en roll för dig. Vad kan vi erbjuda dig? Som HR administratör ingår du i en liten grupp med tre kollegor där vårt främsta uppdrag är att stötta verksamheten och göra det enklare för chefer och medarbetare att göra sitt arbete. Detta gör vi med noggrannhet, en stolthet för yrket och med ödmjukhet för de medarbetare vi verkar för. För att du skall hålla ett helt arbetsliv erbjuder vi många förmåner som värnar om ditt mående och en god balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du och dina kollegor ska känna att ni har en självklar plats hos oss där alla är lika värdefulla, både personligen och i vår strävan för att skapa en bättre miljö och framtid. Om tjänsten Rollen som HR administratör innebär ett övergripande arbete med NSR:s administrativa arbete kopplat till HR. Det innebär i huvudsak att administrera: • rekryteringar • on- offboardingprocessen • personalhandbok • HR projekt • arbetsmiljöarbete. Vilka utmaningar möter du hos oss? En arbetsdag inom HR kan ibland vara ensidig för att i nästa ögonblick fyllas av händelser som kräver direkt uppmärksamhet. I perioder kan arbetsbelastningen och tempot vara högt, ibland är det lugnt och vardagligt. Du behöver kunna prestera och driva dig själv under båda förutsättningarna. Framför oss har vi en del små förbättringsprojekt som rör digitalisering inom HR, men även en del arbete som kräver mycket administration och dokumentation. Vem är du? För att lyckas i rollen måste du ha en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. God service är en självklarhet för dig. Du är pålitlig och van vid att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi tror också att du är genuint intresserad av att hitta förbättringar i alla våra HR processer. Du behöver vara flexibel, kunna driva dig själv och ha ett gott sinne för ordning och kommunikation. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har • Eftergymnasial utbildning inom Personal/HR. • Mycket god datorvana, systemförståelse och en fena på Officepaketet. • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. • B-körkort. Meriterande • Erfarenhet av att självständigt driva små projekt. • Tidigare arbete i Agda Lön. ÖVRIGT Placering: Helsingborg. Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning. Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse Vi strävar efter mångfald och efter att bygga en organisation med olika kompetenser och bakgrunder. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av företag med erbjudanden om hjälp med kompetensförsörjning, annonsering och rekrytering.
Arbetsgivare
Nordvästra Skånes Renhållnings AB (Nsr)
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Personaladministratör sökes till StudentConsulting i Luleå!

Arbetsgivare / Ort: Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör

Om jobbet
Nu söker vi en ny kollega till kontoret i Luleå som vill utmanas och utvecklas i en roll som handledare/jobbmatchare vid sidan av sina studier. För att lyckas i rollen som handledare/jobbmatchare måste du verkligen brinna för att stötta och motivera andra människor ut i arbete. För att vara aktuell för tjänsten är du student på minst 50% och ute efter ett deltidsarbete under terminerna. Du kommer att arbeta inom ramen för Arbetsförmedlingens upphandlade jobbmatchningstjänst "Kundval Rusta och Matcha". Uppdraget förväntas uppta ca 1-2 dagar/vecka och är förlagt under kontorstid, 8-17. Hur du förlägger din tid är flexibelt och går att anpassa efter dina studier. Arbetsuppgifterna består främst av att, genom bland annat individuella samtal, workshops och seminarium coacha, vägleda och stötta arbetssökande till arbete eller till reguljära studier. Arbetet präglas av ett tydligt resultatfokus med målsättningen att så snabbt som möjligt få ut deltagaren i egenförsörjning. Tjänsten kan i perioder även inkludera stöttning i våra rekryteringsprocesser såsom telefonintervjuer, referenstagning, urval, annonsskrivning och andra vanligt förekommande uppgifter. Det är meriterande om du som söker har kunskap inom andra språk än svenska då många av de arbetssökande har annan bakgrund. Tillsättning av tjänsten sker när vi hittat rätt kandidat och stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper. Din profil Vi söker dig som är student på minst 50%. För långsiktighet på tjänsten vill vi också gärna att du har minst 1 år kvar på dina studier. För att vara aktuell för tjänsten måste du ha tillämpat dig utbildning på högskolenivå, där du läst minst 120hp (motsvarande 80 poäng enligt äldre system) inom: - arbetsliv - organisation och personalarbete - studie- och yrkesvägledning - företagsekonomi - arbetslivspsykologi - beteendevetenskap - arbetsterapi eller socionomi - pedagogik - samhällsvetenskap samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid (inom valfritt område). Alternativt har du minst ett års eftergymnasial utbildning på heltid samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden. - arbetsledning med personalansvar - rekrytering - omställningsarbete för arbetssökande - studie- och yrkesvägledning - handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) - arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - arbete med social- och grupp-psykologi - karriärvägledning Som person är du noggrann, flexibel, kreativ och duktig på att kommunicera. Du har ett resultatfokus i ditt arbetssätt drivs av att uppnå sina uppsatta mål. Du gillar ett högt tempo och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du är duktig på att inspirera och övertyga andra samt hjälpsam och trygg i dig själv. Du värdesätter olikheter hos människor och har stor förståelse för den påverkan som olikheterna kan ge upphov till. Vidare har du mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, goda kunskaper i engelska samt mycket god datorvana. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Hemsida: www.studentconsulting.com
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Recruitive söker rekryteringsassistent!

Arbetsgivare / Ort: Recruitive AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Om tjänsten Till vårt kontor i Västerås söker vi nu en rekryteringsassistent. Den vi söker är en student med en pågående personalrelaterad utbildning som vill ta sig an nya utmaningar. Som rekryteringsassistent blir du en del av Recruitives rekryteringsteam där du kommer att avlasta rekryteringsansvariga och konsultchefer på kontoret med specifika delar i rekryteringsprocessen. Främst kommer det att handla om arbetsuppgifter som CV-granskning, telefonintervjuer och referenshantering. Dina arbetsuppgifter Som rekryteringsassistent på Recruitive kommer dina arbetsuppgifter huvudsakligen bestå av att ansvara för urvalsprocesser och CV-granskning samt arbeta med referenstagning och andra administrativa arbetsuppgifter som hör till rekryteringsprocessen. Du kommer även att ta fram annonser, kontakta kandidater, genomföra telefonintervjuer samt boka in kandidater för videointervjuer. Din profil Recruitive söker dig med en ambitiös inställning till arbetet. För att lyckas med uppdraget är det viktigt att du är ansvarsfull och organiserad samt med ett tävlingsinriktat fokus ser till att leverera i tid och med hög kvalitet. Vi ser gärna att du är i början av din pågående utbildning och har möjlighet att arbeta 1-2 dagar per vecka. Tidigare erfarenhet av arbete inom rekrytering, service eller administration ser vi som meriterande. Om företaget Vi är ett gäng rekryterare med hjärtat på rätt ställe. Vi arbetar efter värderingarna TIA: Tillsammans, Innovativa och Attraktiva. Vi är stolta över att våra konsulter upplever att vi bryr oss och att vi ligger långt över branschsnittet. Men då vårt jobb är att rekrytera morgondagens kunder kommer vi aldrig att sluta förbättra upplevelsen. Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Recruitive är miljö- och kvalitets certifierade enligt ISO9001 samt ISO14001. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!
Arbetsgivare
Recruitive AB
Hemsida: http://www.recruitive.se/
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.