På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Personalplanerare

Personalplanerare

50 Lediga jobb

Vi söker dig som vill bli vår Kundcentersamordnare!

Arbetsgivare / Ort: AB Väsbyhem
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 september (26 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • kontorspersonal/Gruppledare
  • kontorspersonal

Om jobbet
Är du en mästare på administration och förstår vikten av ett professionellt bemötande? Nu är vi på jakt efter en kundcentersamordnare som drivs av att ta egna initiativ till utveckling för att kunna göra dagen smidigare och roligare för andra. Är du dessutom en fena på struktur och vill ta chansen att arbeta på en certifierad utmärkt arbetsplats? Då är det här en tjänst för Dig! Om tjänsten Som Kundcentersamordnare hos oss kommer du att ingå i enheten Kundservice och Uthyrning där du arbetar tillsammans med dina 13 kollegor för att uppnå en effektiv och kvalitetssäkrad handläggning av ärenden, med ett bemötande i världsklass. Arbetsuppgifterna består bland annat av att hantera mer kvalificerande ärenden inom kundcenterområdet men också att avhjälpa genom att ta emot inkommande ärenden, utföra alla förekommande uppgifter i receptionen som exempelvis, hantering av tillval och nyckelhantering. I rollen besitter du ett samordningsansvar för samtliga kundcentermedarbetare och du kommer att bedriva ett utvecklingsarbete för att effektivisera befintliga och eventuellt nya arbetsområden inom kundcenter. Vidare kommer du som Kundcentersamordnare att vara en betydelsefull länk mellan Väsbyhem och våra hyresgäster. Tjänsten är placerad på avdelningen Affärsstöd och du rapporterar till Kundservice- och Uthyrningschef Charlotte Kihlström. Om dig Vem är då vår nästa stjärna? Jo, vi ser gärna att du är en lyhörd, social och strukturerad person som snabbt kan se till kundens behov. Du värdesätter samarbete, är trygg i dig själv och har fallenhet för att leda och fatta realistiska beslut för gruppens bästa. Högst troligt är du van vid att ta egna initiativ och motiveras av att driva utvecklingsarbete. Kundfokus är a och o för dig och du drivs av att underlätta dagarna för andra. Vidare trivs du bra med tempoväxlingar i arbetet och ser varje utmaning som en möjlighet att stärka dina kunskaper. Är du dessutom en glad prick som trivs i en enhet där kollegor har nära till skratt? Då kommer du att trivas i rollen som vår nästa Kundcentersamordnare! Din blivande enhet om arbetet inom kundservice: Kundservice är hjärtat i Väsbyhem - vi känner pulsen direkt och ingen dag är den andra lik. Man blir snabbt multikompetent när kunderna frågar om precis allt och tilltron till oss känns ibland oändlig. Det är en kul utmaning och en fin komplimang samtidigt” Formella krav på din bakgrund - Tidigare arbetslivserfarenhet från kundservice. - Goda kunskaper inom Officepaketet. - Behärskar svenska mycket väl i såväl tal som skrift. Önskemål och meriterande - Tidigare arbetslivserfarenhet av en ledarroll. - Tidigare arbetslivserfarenhet av utvecklingsarbete på individ och gruppnivå. - Tidigare arbetslivserfarenhet av arbete i Vitec fastighetssystem. - Behärskar fler språk än svenska och engelska. Tjänsten är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 21 september. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Bästa hälsningar, Din blivande chef Charlotte och HR-generalist Elin.
Arbetsgivare
AB Väsbyhem
Hemsida: http://www.vasbyhem.se
Ansökan
Ansök senast 21 september (26 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Prestigelös Programkoordinator i en internationell miljö sökes!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • kontorspersonal/Gruppledare
  • kontorspersonal

Om jobbet
The Swedish Program är ett oberoende ”study abroad” Program för amerikanska universitets- och collegestudenter. Programmet sponsras av ett konsortium av amerikanska universitet såsom Yale, Brown och Harvard. I Sverige är Programmet knutet till Handelshögskolan i Stockholm. Programmet erbjuder olika ”liberal arts” kurser med fokus på samhällsvetenskap, humaniora och ekonomi. Programmet som startades 1987 erbjuder en hög akademisk nivå och en stimulerande upplevelse för de över 2 600 studenter som under åren har studerat i Stockholm. OM TJÄNSTEN I denna organisation kommer du att ha några olika ansvarsområden. Du kommer bli en del av ett prestigelöst team som är öppet och hjälpsamt, och som ser fram emot att ta emot dig som deras nya kollega. I rollen som Programkoordinator ska du gilla att vara spindeln i nätet och ha många olika kontaktytor. Fokus ska alltid vara att ta hand om de studenter som studerar programmet med flertalet olika arbetsuppgifter. ARBETSUPPGIFTER I rollen som programkoordinator kommer du att arbeta inom olika områden som exempelvis: * Ha studentkontakt, arbeta med exempelvis planering och koordinering * Att planera och delta i terminsstarten där man förväntas hålla korta informationspresentationer * Hantera och uppdatera studentinformation som bl a webkonton, försäkringar, studentkort, gymkort mm. * Supportera allmän studentrådgivning * Allmänna kontorsgöromål * Vara ansvarig för underhåll av studenternas lägenheter samt koordinering av städning och tvätt VI SÖKER DIG SOM * Universitetsutbildning eller liknande * Flytande i både det svenska och engelska språket i både tal och skrift. Mestadels av kommunikationen i arbetet sker på engelska * God datorvana samt kunskap i Excel * Tidigare arbetslivserfarenheter inom administrativa arbetsuppgifter * Körkort B Det är meriterande om du: * Tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter i en organisation inom högskkola, universitet eller företag som arbetar med utbildningar Som person är du: * Kommunikativ * Noggrann * Lösningsorienterad * Prestigelös Vi kommer att lägga stor vikt vi de personliga egenskaperna. Vi ser gärna att du är en social person som arbetar proaktivt. Du ska självständigt kunna bedöma och fatta beslut om åtgärder inom ramen för fastställda instruktioner, rutiner och behörigheter. Du är proaktiv, lyhörd och kommer gärna med förbättringsförslag och idéer för att utveckla avdelningen. Du är inte rädd för att göra det som behövs för att upplevelsen för de internationella studenterna alltid ska bli den bästa. Övrig information * Start: Omfattning * Omfattning: Heltid. Du kommer att bli anställd direkt av kund. Inför ev. anställning är det krav på att du genomgår en kreditupplysning samt ett utdrag ur belastningsregistret. * Arbetstider: måndag-fredag 09:00-17.00, finns eventuellt möjlighet till flex beroende på arbetsbelastningen. * Placering: Sveavägen 65, Stockholm * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef till attraktivt bolag i Ronneby

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • kontorspersonal/Gruppledare
  • kontorspersonal

Om jobbet
Är du en självgående ekonomichef som söker nya utmaningar? Vill du vara med på deras utvecklingsresa inom nya affärsområden med hela världen som spelplan? Kunden befinner sig i en omställningsfas där du får chans att vara med att påverka och bidra i egenskap av ekonomichef med personalansvar för två medarbetare. Om rollen Bolaget genomgår en förändringsfas där de inom de närmsta 6 månaderna ställer om delar av sin produktion mot nya affärsområden. Du bör därför ha en entreprenörsanda och ett starkt driv av att vilja nå framgång. Du kommer sitta tillsammans med kollegorna och har därför möjlighet att byta erfarenheter, bolla idéer samt få stöd i specialist-frågor. Arbetsplatsen har en god gemenskap och är måna om att alla medarbetare ska få chans att höras och utvecklas. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Löpande bokföring * Bokslut - avstämningar, periodiseringar * Månadsbokslut, kvartalsbokslut samt årsbokslut * Skattedeklarationer - moms- och inkomstskatt * Löpande förbättringsprojekt * Digitalisering inom det nya affärsområden * Erfarenhet av personalansvar inkl. lönehantering Din bakgrund För att lyckas i rollen bör du ha en akademisk eftergymnasial utbildning i ekonomi. Du besitter minst 5 års erfarenhet av kvalificerade redovisningsuppgifter och känner dig trygg med redovisning fram till färdigt bokslut och efterföljande arbetsuppgifter med deklarationer etc. Vidare har du goda kunskaper i Excel och behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Som meriterande ses vana i Fortnox och en generell god kompetens i system samt erfarenhet av förändringsarbete, till exempel som projektledning. Som person är du intresserad av din omgivning, tar kontakt med andra och har god samarbetsförmåga. Du bidrar i gruppen med energi och skapar engagemang. Grundläggande för att lyckas i rollen är att du är noggrann och ordningsam samt har en trygghet och ett lugn, där du hanterar att allt inte är på plats än. Du tycker genuint om att arbeta med projekt, förändring och vara med och påverka. Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och sätta struktur och stabilitet, bli en del av ett erfaret team på en vänlig arbetsplats där värderingarna är viktiga. Eftersom bolaget befinner sig på en tillväxtresa är det av största vikt att du förstår vikten av ett gott samarbete, att laget före jaget är en självklarhet för dig. Erbjudande Heltid med start så snart som möjligt. Urval sker löpande. I den här rekryteringen samarbetar kunden med Jefferson Wells AB. Frågor besvaras av ansvarig Konsultchef Jonathan Gärdh på telefon 0455-302782. Ansökan sker genom att registrera ditt personliga CV på www.jeffersonwells.se Är du intresserad av att anta denna spännande utmaning? Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Erfaren administratör till vår kund i Ringhals!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • kontorspersonal/Gruppledare
  • kontorspersonal

Om jobbet
Är du en erfaren och strukturerad adminsitratör som vill ha ett spännade konsultuppdrag? Nu finns chansen att söka en koordinerande och bred adminsitrativ roll med mycket eget ansvar till vår attraktiva kund i Ringhals. Behovet är omgående och vi tillämpar löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN I rollen som administratör kommer du ingå i ett team på tre personer. Det finns möjlighet till distansarbete i tjänsten vilket gör att du kan arbeta hemifrån eller på plats på kontoret. Tjänsten är ett konsultuppdrag och beräknas starta så snart som möjligt för att pågå fram till årsskiftet med goda möjligheter till förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER I denna roll kommer du ha en koordinerande och bred funktion som innefattar många kontaktytor. Du kommer exempelvis att: * Leda arbetet med onboarding av nya medarbetare och konsulter inom företaget * Hantera olika typer av ärenden, dokument och frågor gällande onboardingprocessen * Ordna och registrera behörigheter till exempelvis utbildningar, datorer, lokaler och tidsrapportering för medarbetare * Se över befintliga processer och rutiner i onboardingprocessen VI SÖKER DIG SOM * Har tidigare erfarenhet av att arbeta som administratör med liknande arbetsuppgifter * Har goda kunskaper i Officepaketet och överlag god system- och datavana * Har god förmåga att kommunicera och formulera sig obehindrat på svenska i såväl tal som skrift Det är starkt meriterande för tjänsten om du tidigare administrerat onboardningprocesser eller har arbetat med många olika programvaror. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person är du: * Noggrann * Strukturerad * Problemlösande INFORMATION OM FÖRETAGET * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, kontorstider * Placering: Ringhals Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Installationskoordinator till energiföretag

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • kontorspersonal/Gruppledare
  • kontorspersonal

Om jobbet
Vill du arbeta på en arbetsplats som jobbar för ett mer hållbart samhälle? Då kan detta vara tjänsten för dig! Den här rollen passar dig som har erfarenhet av att arbeta med administration och kundkontakt. Trivs du dessutom på en arbetsplats där det ställs krav på din struktur och flexibilitet? Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Företaget har ett mål att senast 2025 erbjuda sina kunder 100 procent förnybar och återvunnen energi. Fantastiskt, eller hur?! Förutom arbetet för ett mer hållbart samhälle arbetar de även för att skapa och bibehålla en inkluderande arbetsmiljö, mångfald bland sina anställda samt ligga i framkant när det gäller den digitala utvecklingen. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos företaget och uppdraget kommer att pågå initialt 6 månader med mycket god chans till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work ARBETSUPPGIFTER * Hantera de ärenden som inkommer av problemlösande karaktär främst genom system, mail och telefon * Löpande admininstration * Fakturering * Felhanteringsanmälningar VI SÖKER DIG SOM * har erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll * har god systemvana * har erfarenhet av att ha arbetat med kundkontakt * har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du... * har arbetat med fakturering och ekonomisk administration * har erfarenhet av energibranschen Som person är du: * strukturerad * serviceinriktad * har god samarbetsförmåga * flexibel Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, 6 månader med god chans till förlängning * Placering: Malmö Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Academic Work under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.