På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Naturinformatör

Naturinformatör

149 Lediga jobb

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs Universitet
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Göteborgs centrum för hållbar utveckling, GMV, är en gemensam organisation vid  Chalmers och Göteborgs universitet för att främja forskning, utbildning och samverkan inom hållbar utveckling. Det innebär att vi fungerar som en kunskapsplattform som initierar, driver, administrerar och stöttar mångvetenskapliga projekt och satsningar inom hållbar utveckling. På GMV arbetar cirka 45 personer och vi finns på Campus Johanneberg vid Kapellplatsen. Tjänsten är inom ett av GMVs forskarnätverk, Focali (Forest Climate Livelihoods Research network) som syftar till att skapa samverkan mellan såväl discipliner som sektorer kring ämnesområden som skog, miljö, jordbruk, mark, klimat och tryggad livsmedelsförsörjning, men också landskap, biodiversitet, utvecklingsfrågor och hållbara livsmedelssystem.  Focali samarbetar med en rad olika aktörer för att nyttiggöra och nå ut med den kunskap som finns inom nätverket. En nära samarbetspartner för Focali är nätverket Swedish International Agriculture Network Initiative (SIANI) som har fokus på hållbart jordbruk, hållbar matproduktion och livsmedelssäkerhet. Focali och SIANI samverkar kring kommunikation och för att skapa dialog och samverkan mellan sektorer. Under 2021 har Focali-nätverket samt Focali–SIANI-samarbetet flera större kommunikationssatsningar såsom byte av Focalis hemsida, kommunikation utifrån ett nytt dialogforum utöver ordinarie kommunikation med nyhetsbrev, skrivna nyheter, filmer och Focali briefs. Vi söker därför en person som kan stödja det ordinarie kommunikationsarbetet i Focali under hösten 2021 samt kommunikation relaterat till Focali–SIANI-dialoger. Arbetsuppgifter Tjänsten avser kommunikationsarbete och visst stöd vid event vid behov.  Flera arbetsuppgifter kommer att pågå parallellt där vissa är mer självständiga och andra en del av en bredare arbetsgrupp.  • Kommunikation inom Focalis och SIANIs ämnesområden. Det omfattar strategiskt utvecklingsarbete, löpande arbete med hemsida, nyhetsbrev, sociala medier, producera nyheter, bloggtexter, korta videoproduktioner samt redigera och utforma policy briefs. • Stöd till projektledaren i Focali kring nätverksaktiviteter, öppna seminarier och medverkan i externa konferenser samt stöd med internt strategiarbete med särskilt fokus på kommunikationsområdet. Bidra till planering och genomförande av event och dialoger av olika format och storlek ex stöd vid digitala event. Kvalifikationer För att se den fullständiga annonsen med kontaktuppgifter, kvalifikationskrav, samt söka tjänsten, gå till www.gu.se   Anställning Anställningen är en tidsbegränsad anställning om 25% till 2021-12-31 med tillsättning så snart som möjligt. Placering tills vidare vid Göteborgs centrum för hållbar utveckling. Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2021-08-02   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.   Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Göteborgs Universitet
Hemsida: http://www.gu.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör till NU-sjukvården

Arbetsgivare / Ort: VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
NU-sjukvården är en del av Västra Götalandsregionen och är ett av Sveriges större länssjukhus. Vi finns på NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan och Uddevalla sjukhus. Sjukhusets upptagningsområde omfattar 280 000 invånare. Tillsammans är vi cirka 5 400 medarbetare som varje dag arbetar för att ge god och säker specialistsjukvård. Vi finns på västkusten och vårt område erbjuder en varierad natur med både hav, berg, skog och sjö. Kommunikationsenheten Kommunikationsenheten i NU-sjukvården ansvarar för övergripande strategiska och operativa kommunikationsfrågor. Vi är är rådgivare till sjukhusets verksamheter och bidrar till ett professionellt kommunikationsarbete med fokus på bästa effekt. Områden vi arbetar med är intern- och extern kommunikation, press- och mediarelationer, projektkommunikation, webb och sociala medier. Vi är nu på gång att ytterligare utveckla arbetet med rörlig media, infografik, och sociala medier, där din kompetens kommer spela en betydelsefull roll. Arbetsuppgifter Vi söker nu en kommunikatör som brinner för, och har god kunskap inom det digitala området. Som kommunikatör hos oss kommer du bland annat driva utvecklingen av berättandet genom bilder och arbetet i vår foto- och filmstudio. Det handlar om att spela in eller direktsända möten, skildra våra medarbetares arbetsvardag, filma snabba intervjuer med mera. Arbetet är både operativt och strategiskt. Vi är en liten enhet där medarbetarna arbetar med många olika typer av kommunikationsuppdrag, och att hjälpas åt se vi som en självklarhet. Det innebär att du vid behov behöver kunna ställa om, för att bli delaktig i prioriterade uppdrag och arbetsuppgifter inom enheten. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för att utveckla kommunikationsarbetet och trivs med att ta egna initiativ. Du har relevant utbildning och erfarenheter från tidigare kommunikationsarbete, med kunskap och erfarenhet av att arbeta med rörlig bild, webbpublicering och utveckling av digitala lösningar. Intresse för teknik och att utveckla det digitala arbetssättet ser vi som en förutsättning. Du är väl bevandrad inom kommunikationens olika delar och har förmågan att arbeta med kommunikationsplaner, skriva texter och anpassa budskap till olika målgrupper och kanaler. Vi arbetar med Episerver som webbpubliceringsverktyg och Adobesviten för grafisk produktion. Om dig Du är prestigelös, har lätt att skapa relationer och att arbeta tillsammans med andra. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor på kommunikationsenheten, chefer och våra verksamheter. Som person är du positiv, serviceinriktad, engagerad och nyfiken på ny teknik. För att trivas och lyckas i vårt gäng bör du vara trygg i rollen som kommunikatör, tycka om att ha varierande arbetsuppgifter, ha förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Övrigt Vi söker en kommunikatör för 12 månaders föräldravikariat. Intervjuer sker fortlöpande under annonseringstiden.  Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken www.vgregion.se/introduktion Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Communication Specialist till Epiroc Rock Drills i Örebro!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Är du en utmärkt kommunikatör med överlägsen skrivförmåga? Har du bred kunskap inom kommunikation och tycker om förändring samt är van vid att tänka utanför boxen? Då kan det vara dig vi vill komma i kontakt med! Just nu söker vi en Communication Specialist för den interna kommunikationen hos Epiroc Rock Drills i Örebro. Uppdraget är på heltid och förväntas starta i augusti för att pågå till årsskiftet, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten Du kommer ha en central roll inom Epiroc Technology & Digital Division (ETD-avdelningen) och arbeta i kärnan av företagets kommunikationsstrategier samt vara en aktiv del i att driva divisionens resa och förändringar genom främst interna kommunikationstillgångar. ETD-avdelningen är i början av en fantastisk resa och du som Communication Specialist har en viktig roll att fylla. I denna roll kommer du vara den naturliga kontaktpunkten för ETD:s ledningsgrupp i kommunikationsfrågor. Ditt huvudansvar är främst den interna kommunikationen inom ETD Division. Du kommer se till så divisionen fungerar framgångsrikt med olika kommunikationskanaler som är lämpliga för de anställda och övriga interna intressenter. Alla kommunikationsaktiviteter och allt producerat material bör vara i linje med Epiroc-koncernens varumärkesidentitet. Vem är du? För att kvalificera dig till rollen som Communication Specialist söker vi dig med: • Examen inom marknadsföring, media & kommunikation eller liknande. • Gärna tidigare erfarenhet från liknande yrkesroll. • Goda grafiska färdigheter och kunskap inom Adobe CC. Erfarenhet av att arbeta med SharePoint-plattformen är att föredra. • Flytande kunskaper i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift. Du är en utmärkt kommunikatör med överlägsen skrivförmåga vilket hjälper dig att publicera relevant och inspirerande innehåll i de olika kanalerna. Du har bred kunskap inom kommunikation och som en kreativ ”doer” är du van att tänka utanför boxen. Som person är du affärsinriktad, samarbetsvillig, analytisk och tycker om förändring. Du har en positiv ”can-do”-attityd med erfarenhet av att arbeta både självständigt och i tvärfunktionella team. Vidare är du innovativ, kreativ och organiserad med utmärkta projektledarkunskaper. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör med huvudansvar för webb

Arbetsgivare / Ort: Studieförbundet Medborgarskolan
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 5 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Älskar du webb och kommunikation och ställer dig bakom våra kärnvärden, då har vi ditt nästa kommunikationsjobb här! Medborgarskolan är en ideell organisation som skapar mötesplatser för dig som söker kunskap, utveckling och upplevelser. Vår verksamhet inspirerar till lustfyllt och livslångt lärande. Våra kärnvärden är individen i centrum, utveckling i samverkan, ömsesidig respekt och kunskapens egenvärde. Medborgarskolan består av förbundskansliet som är placerat i Uppsala, och åtta regioner. På förbundskansliet finns cirka 30 medarbetare. Dina arbetsuppgifter Som webbansvarig kommunikatör hos oss kommer du att ansvara för utveckling och daglig drift av webbplatsen Medborgarskolan.se där du arbetar både strategiskt och operativt inom området i syfte att utveckla och optimera webben för en bättre digital användarupplevelse. Medborgarskolan.se har årligen ca en miljon besökare och säljer kurser och utbildningar för ca 100 mkr.   • Dagligt arbete i CMS wagtail i form av uppdateringar och optimering för kurs-, information-, kampanj- och landningssidor. • Leda arbetet med SEO och SEM. • Webbredaktörsarbete i form av text- bild- och filmproduktion. • Ansvara för utbildning och support för regionala webbredaktörer, avser både utbildning i publiceringsverktyg samt handledning i SEO, skrivande och layout. • Följa utvecklingen i Google Analytics mot uppsatta KPI. • Förhandla avtal och kravställa mot externa samarbetspartners avseende medborgarskolan.se. • Övrigt förekommande uppgifter inom marknads- och kommunikationsavdelningens områden. För att trivs hos oss Delar du våra värderingar, trivs med att arbeta mot gemensamma mål samt har ett stort engagemang för ditt arbete. Arbetet innebär många kontakter både inom Medborgarskolan och externt varför du behöver vara prestigelös, lyhörd och ha mycket lätt att samarbeta. Du är en lagspelare och jobbar tätt med övriga inom funktionen, du är snabbfotad och också strukturerad och analytisk i ditt arbete. Du kan anpassa budskap och förmedla kunskap till olika typer av målgrupper och åldrar på ett engagerat, pedagogiskt och intresseväckande sätt. Kvalifikationer och erfarenhet • Högskole-/YH-utbildning – Medie- och kommunikationsvetenskap eller erfarenhet som bedöms likvärdig • Erfarenhet av webbutveckling, innehållsarbete och CMS samt erfarenhet av e-handel • God kunskap om användarstyrd utveckling, UX, konverteringsoptimering, tillgänglighet och testningserfarenhet • Goda kunskaper inom vanligt förekommande CMS, samt verktyg för webbanalys och sökmotoroptimering • Erfarenhet av projektledning samt agera beställare mot leverantör • Jobbar obehindrat i Adobe Creative Suite.  Om tjänsten Tjänsten är en 100 % tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning och är placerad på marknad- och kommunikationsavdelningen vid förbundskansliet i Uppsala. Att arbeta på distans delar av arbetstiden är en självklarhet för oss. Tillträde så snart som möjligt. Medborgarskolan är en arbetsplats som värdesätter mångfald, vi välkomnar därför gärna sökande från olika etniska bakgrunder, av varierande könsidentitet och religiös tillhörighet. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till Ewa Sjögren Söderlund, Chef HR och kommunikation 018-56 95 05. Välkommen med din ansökan senast 2021-08-05. Vi går igenom ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Du söker genom att klicka Ansök nedan.          
Arbetsgivare
Studieförbundet Medborgarskolan
Hemsida: http://www.medborgarskolan.se/
Ansökan
Ansök senast 5 augusti (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör Arbetsmarknadskunskap

Arbetsgivare / Ort: Handelskammaren Mälardalens Service AB / ÖREBRO
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 5 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Föreställ dig att du kliver in i ett klassrum fyllt med ungdomar där din uppgift är att väcka deras intresse och engagemang, under 60 minuter. Du gör det med hjälp av din energi och personlighet samtidigt som du tillsammans med din kunskap om arbetsmarknaden motiverar dem att engagera sig i sin framtid. Kan du se dig själv i den rollen? Då är det dig vi söker!

Hos Handelskammaren Mälardalen är du med och bidrar till vår vision - att tillsammans med företagen skapa Sveriges bästa tillväxtregion. Alla som jobbar hos oss förväntas ha mycket företagskontakter och trivas i en organisation som utvecklas och förändras. En positiv inställning till ny teknik är en förutsättning. Vi är en liten arbetsplats och hos oss finns inte utrymme för prestige, utan vi är goda förebilder som samarbetar och hugger i där det behövs.

Vi söker nu en kommunikatör som vill var med och genomföra inspirerande föreläsningar i Arbetsmarknadskunskap för elever på högstadiet och gymnasiet runt om i Örebro län. Du kommer vara ute bland skolor och träffa ungdomar, skolpersonal och föräldrar, men även besöka arbetsgivare och lyssna in vad de vill förmedla till framtida medarbetare. Ena dagen håller du en föreläsning för trettio 15-åringar, medan du nästa dag kan diskutera framtidens arbetsmarknad med en ledare på ett globalt företag.

Arbetsmarknadskunskap är en uppskattad satsning som Handelskammaren Mälardalen drivit under ett flertal år. I samarbete mellan offentliga och privata arbetsgivare i Örebro Län berättar vi om framtidens jobb i olika branscher på ett unikt sätt för att skapa en mer hållbar arbetsmarknad.

Vem är du?

Din förmåga att ta till dig komplex information och våga ta för dig i olika sammanhang kommer väl till användning då du kommer att träffa många människor i din roll som kommunikatör. En viktig drivkraft är viljan att göra skillnad.

Du har en positiv energi, lätt för att ta in andra människors perspektiv och att bygga relationer på ett ödmjukt och förtroendeingivande sätt. Som person är du intresserad och gärna redan insatt i kompetensförsörjning- och arbetsmarknadsfrågor, men du får givetvis intern utbildning innan du håller egna inspirationslektioner.

Du kommer att ingå i ett team tillsammans med två andra medarbetare. Totalt är vi 17 personer på Handelskammaren Mälardalen - en privat oberoende medlemsorganisation för företag i Örebro län, Västmanlands län samt Eskilstuna och Strängnäs kommuner.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Hålla inspirationslektioner för elever på högstadie- och gymnasienivå
  • Föreläsa i Arbetsmarknadskunskap för föräldrar, vuxna och andra målgrupper
  • Samverkan och kontakt med skolledning, lärare och studie- och yrkesvägledare
  • Kontakt med arbetsgivare samt bidra till att få fler företag att engagera sig och stötta Arbetsmarknadskunskap


Kompetenskrav

  • Gymnasial utbildning, har du eftergymnasial utbildning är det meriterande
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet
  • Körkort och gärna tillgång till egen bil

Omfattning och tillträde

Anställningsform: Projektanställning med möjlighet till förlängning. Provanställning om 6 månader tillämpas.

Tillträde: 1e september eller efter överenskommelse.

Intresserad?

Skicka din ansökan till [email protected] med CV och personligt brev tillsammans med ett kort filmklipp (ca 30 sek) av dig själv där du besvarar frågorna:

  • Varför är du en bra förebild för unga?
  • Varför passar just du till tjänsten?

Skicka din ansökan så snart som möjligt eller senast torsdag 5 augusti, observera att intervjuer och urval sker löpande.

För frågor angående tjänsten, kontakta Oskar Axelsson, affärsområdeschef Handelskammaren Mälardalen:

[email protected]

0720-80 15 01

Arbetsgivare
Handelskammaren Mälardalens Service AB
Rudbecksgatan 7
70211 ÖREBRO
Hemsida: https://handelskammarenmalardalen.se/
Ansökan
Ansök senast 5 augusti (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.