På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

5 Lediga jobb

Näringslivschef till Botkyrka kommun

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Näringslivschef

Om jobbet
Botkyrka kommun är den femte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda-Norsborg, Tullinge, Tumba och Vårsta-Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 93 000 invånare och cirka 6 000 medarbetare. Kommunledningsförvaltningen ansvarar för styrning, ledning och samordning i kommunen. Vi bidrar till att visioner och politiska beslut blir verklighet. Vi är drygt 200 medarbetare med specialistkunskaper inom bland annat ekonomi, HR, kommunikation, utveckling och förvaltning, digitalisering, juridik, platsutveckling och trygghets- och säkerhetsfrågor.Kommunledningsförvaltningen förändrar och stärker nu organisationen med syfte att tydliggöra förvaltningens roll, säkerställa verkställighet av den politiska viljan samt tydliggöra platsperspektivet. Vi skapar en mer kraftfull styrning genom samordning av strategisk styrning, målstyrning, politisk ärendeberedning, koncernsamordning och uppdragsstyrning i avdelningen Styrning och utveckling. Avdelningen består av fyra enheter; hållbar samhällsutveckling, näringsliv, utredning och kvalitet samt kommunkansli. Som enhetschef för näringsliv rapporterar du till avdelningsdirektör för Styrning och Utveckling och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Är du vår nya näringslivschef som med mod och ett förändringsinriktat ledarskap vill vara med och skapa framtidens Botkyrka? Är du kraften och energin som är med och skapar framtidens Botkyrka? Tjänsten och arbetsuppgifterna Uppdraget som näringslivschef är både tydligt, roligt och komplext! Botkyrka är en kommun med höga ambitioner att verka för hållbarhet såväl lokalt som att bidra till en hållbar samhällsutveckling i Stockholmsregionen. Vi ser strategisk näringslivsutveckling som en förutsättning för hållbar utveckling i enlighet med Agenda 2030. Botkyrkas näringslivsarbete tar sikte på framtidens arbetsmarknad där hållbar tillväxt, omställning, innovation och kompetensförsörjning är centralt. Tillsammans med dina kollegor förverkligar ni ett Botkyrka där näringsliv och entreprenörskap spirar, genom att skapa riktigt bra förutsättningar för att utveckla såväl befintliga som framtida näringslivssatsningar. Du har ansvar för att ta fram och förverkliga strategin för kommunens näringsliv och säkra arbetet för ett gott företagsklimat med företagens och medborgarnas behov och önskemål i fokus. Näringslivsenheten är samtidigt en viktig del i framtagande av kommunens översiktsplan och deltar tidigt i etableringsprocessen tillsammans med kollegor på avdelningen och andra förvaltningar. Du har personal- och budgetansvar för en organisation med tre kompetenta medarbetare Näringslivschefen rapporterar till avdelningschefen för styrning och utveckling, på kommunledningsförvaltningen, och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Du arbetar nära politiken och samhällsplaneringen som en del av den strategiska utvecklingen för att skapa en hållbar stad. I rollen som näringslivschef ingår även strategiska lednings- och styrelseuppdrag samt föredragande i politiska nämnder. Vi erbjuder dig Vi är ett team som jobbar tätt ihop med stort driv och engagemang. Hos oss får du en roll med stor påverkan och många möjligheter att göra skillnad för kommunen och dess förvaltningar. Du kommer att leda en enhet på den nystartade avdelningen Styrning och utveckling, vilket gör att du kommer vara en del av ett större utvecklingsarbete för att stärka och samordna kommunens styrning. Du som söker till oss Vi söker dig som har gedigen ledarerfarenhet från antingen en politisk styrd organisation eller som varit ansvarig för uppdrag från kommun eller myndighet. Du har god kunskap om näringslivets utmaningar och en god vana av att leda i förändring. Som näringslivschef leder du ett arbete som utvecklas i nära samverkan med enheten för hållbar samhällsutveckling. För att du ska lyckas i rollen krävs att du har kunskap om hållbarhet och kan driva näringslivsfrågorna med avstamp i översiktsplan och andra strategiska styrdokument i kommunen. Du har: * Mycket god kunskap om näringslivets förutsättningar * Dokumenterad chefserfarenhet * Erfarenhet av att själv driva företag alternativt arbeta inom näringslivet * Kunskap om hållbarhet * Erfarenhet av att leda komplexa processer * Relevant högskoleutbildning * En mycket god kommunikativ förmåga Det är meriterande om du har: * Erfarenhet av stadsplanering * Regionala och nationella nätverk * Erfarenhet av affärsnätverkande eller samarbete med företagsorganisationer Som ledare är du inkluderande och delegerande med en förmåga att se helheten i det kommunala uppdraget och koppla det till dina frågor. Du främjar både externa och interna samarbeten genom att vara samverkansinriktad och kommunikativ. Du trivs med att arbeta i miljöer i ständig förändring och har stor genomförandekraft med en förmåga att hantera utmaningar både på kort och lång sikt. Vi tror också att du är prestigelös, kan frigöra idéer och skapa en rörelse framåt samtidigt som du kan visa uthållighet och energi i andra frågor.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Näringslivschef

Arbetsgivare / Ort: Svedala kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 november (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Näringslivschef

Om jobbet
Svedala kommun växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där ett hållbart arbetsliv, ett gott bemötande och en stor portion engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag.  Med höga ambitioner och verksamheter i framkant arbetar vi tillsammans för vår vision - en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Svedala kommun har ett attraktivt läge med omkring 1600 anställda och 22 000 invånare.   Besök vår hemsida via www.svedala.se Uppdrag I Svedala kommun har vi bestämt oss. Vi ska bli en av Skånes tio bästa kommuner för företagsamma människor. Vi har en samling utmaningar framför oss, för att nå målet, och därför söker vi en dedikerad och driven näringslivschef som ska organisera och leda arbetet framgent. I rollen som näringslivschef kommer du att ansvara för kommunens arbete med näringslivsfrågor och staka ut vägen för de resultat vi vill uppnå. Hos oss får du en unik möjlighet att påverka, driva utvecklingsfrågor och skapa förutsättningar för ett konkurrenskraftigt och framgångsrikt näringsliv. Här är det mesta möjligt för dig som vill utveckla och göra skillnad på både kort och lång sikt. Du kommer att vara länken mellan kommunens förvaltningsföreträdare, våra företagare och andra aktörer. Du skapar mötesplatser för att underlätta goda och utvecklande insatser samt arbetar för effektiva flöden för företagsfrågorna i kommunen. Utöver näringslivsutveckling så omfattar uppdraget även landsbygdsutveckling och besöksnäringsfrågor. Omvärldsspaning och kunskapsförmedling till både näringsliv och kommunorganisation ser vi som en naturlig del i ditt arbete och du kommer att röra dig i både lokala och regionala nätverk. Näringslivsenheten är placerad inom staben som tillhör kommunledningskontoret. Du kommer ha budget- och verksamhetsansvar samt personalansvar för kommunens destinations- och näringslivskoordinator. I ditt arbete kommer du ha ett nära samarbete med kommundirektören och den politiska ledningen. Kompetens För att lyckas i uppdraget har du arbetat med näringslivsfrågor under en längre tid. Vi söker dig som har god förmåga att driva en verksamhet mot uppsatta mål och har en stark drivkraft, är utvecklingsinriktad och vågar pröva nya vägar. Du har förmågan och viljan att arbeta såväl operativt som strategiskt i en omväxlande och fartfylld miljö. Som näringslivschef förväntas du bygga relationer för ett gott företagsklimat, skapa förutsättningar för nya etableringar, stimulera nyföretagande, arbeta med kompetensförsörjningsfrågor och verka för en långsiktig hållbar tillväxt i kommunen. Du har lätt för att kommunicera på olika nivåer inom olika typer av organisationer. Du trivs med att vara synlig och kan inspirera och skapa engagemang i olika typer av sammanhang. Vidare har du, • Relevant akademisk examen. • Erfarenhet av att driva en verksamhet mot uppsatta mål, med konkreta och tydliga resultat. Du har minst fem års arbetslivserfarenhet inom området och genom ditt yrkesliv haft olika ledande roller. • Bred erfarenhet av att bygga nätverk på lokal och regional nivå. Du har ett utvecklat nätverk som är relevant för uppdraget. • God förståelse för en politiskt styrd organisation och näringslivet. Det är en fördel om du tidigare arbetat både i en politiskt styrd organisation och i näringslivet. • Vana och intresse av att hantera media- och kommunikationsfrågor och det är en fördel om du har erfarenhet av framgångsrikt varumärkesbyggande. Arbetstid/varaktighet Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Lön Individuell lönesättning. Övrigt Intervjuer är planerade till 10 och 11 november. Varmt välkommen med din ansökan 
Arbetsgivare
Svedala kommun
Hemsida: https://www.svedala.se/
Ansökan
Ansök senast 1 november (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Näringslivsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Trelleborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 3 november (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Näringslivssekreterare/Näringslivsutvecklare

Om jobbet
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Arbetsmarknadsförvaltningen i Trelleborg ansvarar för arbetsmarknadsfrågor, ekonomiskt bistånd, etablering av nyanlända, kommunal vuxenutbildning, Yrkeshögskola och näringslivsfrågor. Vår målsättning är att utbildningsnivån i kommunen ska bli högre, att arbetssökande får arbete och att vi har ett gott lokalt näringslivsklimat. Vi arbetar för att Trelleborg ska vara en attraktiv kommun för befintliga företag och nyetableringar, samt att dialogen med företagarna ska vara öppen och förtroendeskapande.  Arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: - Rådgivning, information och stöd till befintliga och blivande företag. - Arbeta med utvecklingen av befintliga företag i kommunen. - Öka interaktionen och samarbetet mellan kommunen och näringslivet. Kommunen ska ses som en efterfrågad samverkanspart. - Som en del av tjänsten kan ingå att delta i arbete med övriga strategiska områden som drivs av avdelning näringsliv. - Förmedla kontakter till företag och företagarföreningar. - Organisera träffar för företag om våra frågor. - Arbeta med olika undersökningar, utredningar och analyser. - Utveckla och driva möten, seminarier utbildningar mm i samarbete med näringslivet och yrkeshögskolan mfl. Kvalifikationer Du har relevant teoretisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom näringslivet. Vi förutsätter att du har en hög digital ambition och kompetens. Som person är du öppen och utvecklingsorienterad. Du ska vara mål- och resultatinriktad, kommunikativ, analytisk och strukturerad. Du är duktig på att omvärldsbevaka och bygga nätverk för att få till stånd förändring som genererar resultat. Du initierar och driver utveckling utifrån uppställda mål, är positiv och ser möjligheter. Vi lägger stor vikt vid att du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer, eftersom verksamheten har många samverkanspartners. Då verksamheten bedrivs i en politiskt styrd organisation, är det viktigt att du har förmåga att verka utifrån de förutsättningar som kännetecknar en offentlig verksamhet. Erfarenhet från tillståndsgivning och arbete med samhällsbyggnad eller motsvarande ses som en merit. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetstid/varaktighet Heltid/tillsvidare Tillträde Enligt överenskommelse. Vakansen kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Kontakt Zouhair Arabi-Eter, Avdelningschef Näringsliv, 0410-73 45 11. Fackliga kontakter: Sista ansökningsdag 2021-11-03 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!
Arbetsgivare
Trelleborgs kommun
Ansökan
Ansök senast 3 november (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Näringslivsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Nordanstigs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 november (28 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Näringslivssekreterare/Näringslivsutvecklare

Om jobbet
Nordanstig Naturligtvis- Här förverkligar du dina livsdrömmar Nordanstigs kommun ligger i norra Hälsingland nära Sveriges mittpunkt mellan Hudiksvall och Sundsvall. Kommunen sträcker sig från kusten med sandstränder, fiskelägen och natursköna öar, till inlandets stora skogar med känsla av vildmark och möjlighet till både fiske och alpin skidåkning. Vi har prisvärda boenden både på landsbygden och i våra många små samhällen. Vårt rika kultur- och föreningsliv engagerar många av våra cirka 9500 invånare. Uppdraget som näringslivsutvecklare Ett gott företagsklimat är grunden för en välmående kommun. Förståelse och öppenhet mellan samhällets funktioner gynnar kommunens medborgare. En viktig roll är att vara ingången till kommunen i näringslivsfrågor, kunna förklara och guida företagare och andra intressenter in i den kommunala organisationen. Genom "En dörr in" vill vi göra det ännu lättare för alla företag att verka och utvecklas i Nordanstig. Vi förenklar och effektiviserar myndighetskontakter. Med våra inarbetade nätverk hittar vi lösningar och förmedlar kontakter och information. Som näringslivsutvecklare är du en kunskapsresurs för kommunens organisation när det gäller näringslivsfrågor och kontakter. Du inspirerar till fortsatt god näringslivsservice inom hela kommunens verksamhet. Ibland är du den drivande kraften, ibland är ditt fokus att lyfta fram andra. I rollen som näringslivsutvecklare krävs ett genuint intresse för, och kunskap om, samhällsutveckling med fokus på näringslivsfrågor. Att snabbt kunna växla mellan operativa frågor och mer strategisk planering är en naturlig del av uppdraget. Du företräder Nordanstigs kommun och fungerar som en sammanhållande länk mellan kommunen, näringsliv och de av regionens organisationer som stödjer näringslivet.   Som näringslivsutvecklare håller du i agendan och mötesplatser för aktuella ämnen. Du medverkar i nätverksträffar med anknytning till näringslivsfrågor. I rollen som näringslivsutvecklare kommer du således att ha många kontaktytor. Du är en nyckelfunktion i att stötta det lokala entreprenörskapet. Dina utmaningar Nordanstigs kommun är en liten och ambitiös kommun med många engagerade politiker och tjänstepersoner. Förväntningarna på rollen som näringslivsutvecklare är stora – kommunen har kommit långt i sitt arbete med näringslivsfrågor. En anpassning till företagens förväntningar och kommunens behov, handlar om att skilja mellan att vara ett stöd och pådrivare i vissa frågor utan att för den skull ta över ansvaret för att uppgifter genomförs. Ett nyfiket och långsiktigt engagemang och en stor portion tålamod för att hitta bra lösningar för näringsliv och arbete i kommunen är viktigt för rollen.   Prioriterade områden:  - Lära känna kommunens organisation och näringsliv. - Inspirera och bygga vidare på en hög servicenivå i kommunens kontakter med lokala företagare. Medverka till att knyta aktiviteter för skola, arbete och näringsliv närmare varandra, med målet att skapa en långsiktig nytta för medborgare och näringsliv. Ansvara för näringslivsmötesplatser där kommunen är en av värdarna samt dialogträffar med företagarförening och andra relevanta föreningar i hela kommunen.   Vem vi tror att du är Du ser dig som en representant för Nordanstigs kommun och förstår det kommunala uppdraget. Du har ett genuint engagemang i samhällsfrågor och ser ett starkt näringsliv som en god förutsättning för en levande kommun. Med god kunskap om förutsättningarna för företagare, är du inriktad på att med prestigelöshet bistå med service och kunskap på olika nivåer. Du har lätt för att kommunicera och lösa problem. Du kan på ett ödmjukt sätt balansera struktur med ett öppet sinne för andras idéer. Samordning av uppgifter, stora som små, ställer krav på processer och struktur, vilket känns självklart för dig. Du är en utåtriktad person med hög drivkraft och initiativförmåga. Att prata inför grupper ser du som en rolig del av uppdraget.   Vad vi tror att du kan  Du klarar av att hantera ett brett spektrum av frågor, både strategiska och operativa. Du har lätt för att bygga relationer och nätverk. Du driver på dig själv och arbetar självständigt samtidigt som du är en självklar del av ett större sammanhang. Du har erfarenhet eller god förståelse för att företräda en politiskt styrd organisation. Du har kunskap om vad som styr en förtagares vardag och vilka organisationer som kan underlätta arbetet. Du har lätt för att kommunicera och uttrycka dig i tal och kan skriva såväl externt riktade texter som formella dokument. Ett plus i kanten är om du har kunskap i användning av sociala medier. Vi tror att du har högskoleutbildning eller relevant kompetens lämplig för uppdraget. Vi hoppas att vi har fått dig nyfiken och att du kan se dig som vår framtida näringslivsutvecklare.   Övrigt Tjänsten inleds med sex månaders provanställning. Inom Nordanstigs kommun erbjuds 1500 kronor i friskvårdsbidrag och möjligheten till semesterväxling. Varmt välkommen med din ansökan!   Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill  exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.  
Arbetsgivare
Nordanstigs kommun
Ansökan
Ansök senast 21 november (28 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Project Manager & Systems Specialist

Arbetsgivare / Ort: Foodora AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 mars (4 månader 24 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Näringslivschef

Om jobbet
foodora Market fortsätter att växa, utvecklas och expandera i ett extremt snabbt tempo! Vi bryter just nu ny mark för hela dagligvaruhandeln. Vi tillhandahåller darkstores och ser till att våra kunder, utifrån ett brett sortiment av livsmedel, får sina varor från endast 15 minuter. Häftigt va? Vi har snart öppnat vår tolfte livsmedelsbutik och här har du möjligheten att komma in i ett tidigt skede på en väldigt spännande resa! Vi expanderar kraftigt och kommer nu behöva en person som fungerar som den strategiska länken mellan produktspecialister, vårt tyska huvudkontor och frontpersonal. I rollen som Project Manager & Systems Specialist kommer du att arbeta nära vår Expansions Manager och ansvara för att projektleda och systematisera de tekniska bitarna vid nyöppningar samt vara expertisen inom våra operativa och egenutvecklade system. Om ett arbete i en dynamisk och omväxlande miljö lockar dig, look no further! Något vi kan garantera är att det kommer gå undan, så håll i dig! VAD DU KOMMER (MEN INTE UTESLUTANDE) ATT GÖRA - Vara vår GO-TO person för alla våra operativa system - Du kommer att vara länken mellan produktutveckling och butikspersonal - Projektledare när det kommer till det tekniska bitarna vid nylanseringar - Kartlägga arbetssätt och funktioner för att effektivisera våra system VEM DU ÄR - Du är tekniskt lagd och finner ett stort intresse i systemutveckling - Du är en fena på att organisera och strukturera upp saker och ser både stora och små detaljer - Likväl som du besitter ett analytiskt tankesätt så är du även ett socialt proffs med kommunikativa färdigheter - Du gillar att arbeta i ett högt tempo och drivs av att ta projekt framåt KVALIFIKATIONER - Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med organisatoriska system, så som CRM, inköp, optimering, strukturering och utveckling - Tidigare erfarenheter av projektledning inom retail alternativt dagligvaruhandel - Eftergymnasial utbildning inom it, ekonomi eller liknande yrkesutbildning - Du kommunicerar på engelska och svenska flytande i både tal och skrift Kolla gärna in vår instagram (https://instagram.com/foodorapeople.se?igshid=12as2gaeoh57g) och utforska vad våra foodorians håller på med just nu. Vem vet, de kanske är dina framtida kollegor! VILKA VI ÄR Vi på foodora är ett gäng matälskare som drivs av att skapa framtidens leveranstjänst, där ödmjukhet, innovation och team work står oss allra närmast om <3. Vi bryter just nu ny mark för vad en leveranstjänst faktiskt är och uppfattas, därför är högt tempo och flexibilitet vardagsmat för oss - varje dag är (på riktigt) inte den andra lik! Vi på foodora är människor från olika bakgrunder, med olika erfarenheter i bagaget och med vitt skilda synsätt och idéer. Det här ser vi som självklarheter, då vi helt och fullt tror att mångfald bygger grunden till vår kultur och framgång. Vi är stolta att kunna vara en arbetsgivare för människor från alla världens hörn och samtidigt utmärka oss som en av de snabbast växande bolagen inom LMD*! För oss är det också viktigt att snabb tillväxt och framgång inte sker på bekostnad av vårt hållbarhetsarbete. Sedan januari 2020 är vi koldioxidneutrala, inte bara i Sverige utan i hela vår europeiska verksamhet, och våra mål inför framtiden är högt satta för att bli ledande för hållbarhet inom branschen. Allt från att ta fram fler elfordon i våra leveranser till att lyfta fler miljömässiga alternativ på vår vår plattform - vi är vill stå för en grön framtid! Vill du vara med? :) LMD står för Last Mile Delivery. Den här, och många andra nördiga förkortningar, får du lära dig när du börjat hos oss. FÖRMÅNER - Friskvårdsbidrag - Personalrabatt på foodora (wohoo!) - Tjänstepension, inkl. premiebefrielseförsäkring, samt olycksfall- och livförsäkring - Benify - Grymma AW’s och fester (vi alla längtar tills det är möjligt igen)!
Arbetsgivare
Foodora AB
Ansökan
Ansök senast 20 mars (4 månader 24 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.