På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Motivationspedagog

Motivationspedagog

415 Lediga jobb

Iris söker en resultatinriktad arbetscoach i Oskarshamn!

Arbetsgivare / Ort: Iris Hadar AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Jobbcoach/Utbildningscoach

Om jobbet
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se. - Drivs du av resultatinriktade arbetsuppgifter och är en fena på att dokumentera? - Gillar du att nätverka och jobba uppsökande? - Drivs du av att stötta arbetssökande till att nå sin fulla potential? Om du svarat ja på dessa frågor så är du kanske vår nya stjärna i vårt fantastiska team på Iris Arbetsmarknad! Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare? Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta ett nästa steg på arbetsmarknaden. Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje! Vad är mina arbetsuppgifter? Vi söker en resultatinriktad arbetscoach/ arbetskonsulent till insatsen Introduktion till arbete (INAB) som är en upphandlad tjänst av Arbetsförmedlingen som syftar till att stödja arbetssökande som är i behov av förberedande insatser. Som arbetskonsulent får du möjlighet att arbeta med motiverande och stödjande insatser för att hjälpa deltagare utanför arbetsmarknaden att finna resurser och möjligheter i relation till arbete. Tillsammans fokuserar ni på möjligheter och river hinder. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Nätverkande med lokala samarbetspartners och företagskontakter - Uppsökande arbete mot företag i syfte att anskaffa arbetsprövningsplats till arbetssökande - Coachande individ- och gruppsamtal (motiverande, stödjande och vägledande) - Rehabiliterande och arbetsförberedande insatser  - Arbeta resultatinriktat och nå uppsatta mål - Noggrann dokumentation, utlåtanden och administration     Vem är du? - För att lyckas i rollen behöver du gilla att nätverka, jobba resultatinriktat samt coacha och vägleda människor - B-körkort och tillgång till egen bil är en fördel - Pedagogisk erfarenhet är meriterande Vidare söker vi dig som uppfyller följande kravprofil: - Minst 2 års högskoleutbildning inklusive examen på heltid inom någon av följande inriktningar: Samhällsvetenskap, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin - Minst 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell och/eller grupphandledning av personer med kognitiv och/eller psykisk ohälsa samt fysiska funktionsnedsättningar under de senaste 7 åren.    Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid eller deltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2021-11-28. OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg. För frågor kring tjänsten kontakta Siri Gillberg på [email protected] eller 0105 161 954. För frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-avdelningen [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Iris Hadar AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ödeshögs kommun söker arbetskonsulent

Arbetsgivare / Ort: Ödeshögs kommun
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Jobbcoach/Utbildningscoach

Om jobbet
Ödeshögs kommun är beläget i sydvästra Östergötland, med Omberg i norr, Vättern i väster, den bördiga östgötaslätten i öster och Holavedens djupa skogar i söder. Genom kommunen går E4:an som möjliggör att du enkelt når både Linköping och Jönköping på 40 minuter med bil. I Ödeshögs kommun bor ca 5400 invånare och kommunen är med sina ca 400 tillsvidareanställda inom fem olika förvaltningar kommunens största arbetsgivare. Vi är stolta över vår kommun och våra medarbetare av flera skäl. 30 % av maten till äldreomsorg- och skola är lagad på lokalproducerade råvaror, vår sjukfrånvaro ligger under rikssnittet och är bland de tre lägsta i länet, och Ödeshögs kommun rankades på plats 55 av 290 av Sveriges näringsliv 2020. Detta och mycket mer gör Ödeshög till en attraktiv kommun att både bo och verka i. Ödeshögs kommun är en liten kommun med stora möjligheter. Vi har korta beslutsvägar, ett gott företagsklimat och goda möjligheter till rekreation. Välkommen till oss! Arbete, integration och vuxenutbildning är Ödeshögs kommuns arbetsmarknadsenhet. Här arbetar vi för att utveckla hållbara strategier för att kunna möta de utmaningar som finns för att kommuninvånare ska etablera sig och vara konkurrenskraftiga på längre sikt på arbetsmarknaden. På individnivå arbetar vi för att identifiera svårigheter som finns och som kan komma att uppstå, stötta, lyfta, utveckla och utmana samt hitta möjliga vägar framåt mot målet att bli egenförsörjande. Vi är en kreativ, ambitiös och flexibel arbetsgrupp som vill arbeta systematiskt och kvalitetssäkrat för att nå goda resultat som gynnar målgruppen. Vi värderar samverkan högt och värnar om både våra uppbyggda externa nätverk såväl som interna nätverk. Låter det som det passar in på hur du vill arbeta så hoppas vi att du ansöker till att bli vår nya arbetskonsulent. Arbetsbeskrivning • Tillsammans med arbetsgruppen utveckla och upprätthålla kommunala strategier för att hålla arbetslösheten nere. • Skapa förtroende hos klienter och vara ett gott stöd i det personliga arbetet mot egen försörjning. • Samverka med arbetsgivare och olika uppdragsgivare så som Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, skolan och socialtjänsten m.fl. • Vara delaktig i utvecklingen av arbetsmarknadsenheten. • Dokumentera, följa upp och återrapportera till uppdragsgivare. • Tillsammans med arbetsgruppen utveckla och upprätthålla goda rutiner för att systematiskt kunna arbeta på ett sätt som leder till utveckling hos både individen och arbetsgruppen. Kvalifikationer • Du har en god förmåga att se ett större och långsiktigt perspektiv för att på bästa sätt hjälpa människor till egen försörjning. • Du är idérik, flexibel och lösningsfokuserad. • Du har universitetsexamen i pedagogiska ämnen, alternativt sociala eller samhälleliga ämnen beroende på utbildningsinriktning. • Du har kunskaper om hur den svenska arbetsmarknaden fungerar. • Du har god datorvana. • Du har B-körkort. • Du har goda språkkunskaper i svenska, du kan formulera dig väl i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information och ansökan Tidsbestämd anställning 6-12 månader, från och med 220101 eller efter överenskommelse. Omfattning 50-100%. Ödeshögs kommun tillämpar individuell lönesättning. Tjänsten tillsätts under förutsättningen att erforderliga beslut fattas. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2021-11-28. Vi vill att du i din ansökan bifogar kopia på examensbevis som styrker dina meriter i CV.  Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vill du veta mer om tjänsten kontakta enhetschef Mersiha Karisik 0144-350 08, [email protected] Ödeshög, en trygg plats där det är extra gott att bo, leva och verka. Ur bördig jord, rika skogar och klart vatten bygger vi framtiden tillsammans.
Arbetsgivare
Ödeshögs kommun
Hemsida: http://www.odeshog.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Studie- och yrkesvägledare

Arbetsgivare / Ort: Academedia Eductus AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Studie- och yrkesvägledare

Om jobbet
Eductus är ett av Sveriges största företag inom vuxenutbildning. Vi arbetar med utbildning inom svenska för invandrare, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning. Det gör vi med kvalitet, engagemang och med våra studerandes nästa steg i sikte. Vår vision är 100% i jobb. För oss betyder det att jobb alltid ska vara slutmålet. Med rätt kunskaper så finns det ett jobb för alla. Där kommer våra utbildningar in. Som en byggsten på vägen. Nu letar vi efter en ny kollega som delar vår vision och söker en arbetsplats där steget mellan tanke och handling är kort. Känner du, precis som vi, att resultat, engagemang, nytänkande och tydlighet är viktiga parametrar i ditt arbete? Då har du hittat rätt! Eductus grundades 1991 och idag finns vi över hela Sverige med huvudkontor i Göteborg. Vi är ca 300 anställda. Eductus är ett av Sveriges största företag inom vuxenutbildning. Vi arbetar med utbildning inom svenska för invandrare, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning. Det gör vi med kvalitet, engagemang och med våra studerandes nästa steg i sikte. Vår vision är 100% i jobb. För oss betyder det att jobb alltid ska vara slutmålet. Med rätt kunskaper så finns det ett jobb för alla. Där kommer våra utbildningar in. Som en byggsten på vägen. Nu letar vi efter en ny kollega som delar vår vision och söker en arbetsplats där steget mellan tanke och handling är kort. Känner du, precis som vi, att resultat, engagemang, nytänkande och tydlighet är viktiga parametrar i ditt arbete? Då har du hittat rätt! Eductus grundades 1991 och idag finns vi över hela Sverige med huvudkontor i Göteborg. Vi är ca 300 anställda. Studie- och yrkesvägledare till Eductus Vuxenutbildning Till vår verksamhet i Liljeholmen söker vi dig som vill arbeta inom vuxenutbildningen som studie- och yrkesvägledare. Arbetet innebär ett nära samarbete med våra pedagoger och övrig personal inom yrkesutbildningarna Vård och omsorg och Barn och fritid. Deltagarna har olika bakgrund och förutsättningar för studier och vägledningen blir därför central. Eductus söker dig som har en god förmåga att samarbeta, är ansvarstagande och flexibel samt söker ett varierat jobb med utmaningar i en positiv och kreativ miljö där arbetsglädje och kvalitet är viktigt. Arbetsuppgifter Som studie- och yrkesvägledare hos oss är det viktigt att du har en god förmåga att vägleda våra deltagare och att du gillar att jobba i team med övrig personalgrupp. Deltagarna kommer från olika kulturer och med olika förutsättningar för studier och det är därför viktigt att du kan anpassa ditt arbete efter målgruppen. Du bör också ha en god pedagogisk förmåga. Inom vuxenutbildningen jobbar våra studie- och yrkesvägledare bland annat med den individuella studieplanen som varje deltagare ska ha. Den upprättas vid kursstart och används sedan under hela utbildningen. Du kommer också delta på mässor eller öppna hus där vi presenterar vår skola. Vi söker dig som • Har erfarenhet av att arbeta som studie- och yrkesvägledare under ett antal år inom vuxenutbildning. • Har avslutad examen i studie-och yrkesvägledning. • Är kunnig inom vägledningssamtal. • Har mycket goda kunskaper om utbildning för vuxna samt har insikt om styrdokument, regler, metoder och rutiner inom Komvux. • Uttrycker dig väl i tal och skrift. • Har god vana av att dokumentera samt behärskar flera administrativa system. • Trivs med att arbeta elevnära. • Det är meriterande om du talar flera språk. Personliga egenskaper Vi ser gärna att du är positiv, utåtriktad, flexibel, förändringsbenägen, lösningsinriktad, stresstålig och innehar en helhetssyn samtidigt som du har ett öga för detaljer. Du har ett mycket bra tålamod, ett starkt engagemang för ditt arbete och de människor du möter i ditt arbete. Du är ansvarstagande och tycker om att samarbeta med andra. Hur vi rekryterar Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som kreativitet, samarbetsförmåga och vilja att utveckla verksamheten. Du identifierar dig med vår gemensamma värdegrund: Resultat, engagemang, nytänkande och tydlighet. Vi erbjuder dig Alla som har en hel- eller deltidsanställning hos oss får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter – allt direkt i förmånswebben. Förmånswebben är dessutom kopplat till ett personalkort som ger dig en mängd rabatter hos stora och välkända varumärken. Sista ansökningsdag 2021-11-28, intervjuer äger rum löpande. Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal Placering Stockholm Tillträde Enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Mikael Östling, Skolledare, e-post [email protected] Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.
Arbetsgivare
Academedia Eductus AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Förstärka upp handledare i rusta och matcha i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Jobbpunkten AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Jobbcoach/Utbildningscoach

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Arabiska
  • Persiska (Farsi)
  • Vietnamesiska
  • Bosniska

Om jobbet

Om jobbet

Vi söker dig som gillar att arbeta med människor och har ett trevligt bemötande mot olika typer av individer. Du är trygg i din roll som vägledare och rådgivare och har god kännedom om hur arbetsmarknaden fungerar lokalt på den orten.

Vi påbörjar Rusta och matcha i Göteborg och behöver stärka upp med handledare.

Förutom en god servicekänsla bör du ha en personlighet där du vågar ta för dig och ta kontakt och ha ett lokalt nätverk med olika företag på orten! Hos Jobbpunkten ska du se resultaten som viktigast och att hjälpa våra deltagare i alla lägen!

Vårt uppdrag bygger på att vi hjälper våra deltagare till arbete och utbildning. Vi har krav och vi ser att det finns en tävlingsinstinkt hos dig som gör att du kan växa in i rollen. Dagarna består av att handleda våra deltagare, administrera, kontakta potentiella arbetsgivare och ha möten med de samt goda kontakter med arbetsgivare i området.

Meriterande om du kan arabiska, persiska och annat språk.




Alternativ 1 Krav på handledarens kompetens

– kvalificering via tjänstespecifik utbildning och generell arbetslivserfarenhet Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.


Arbetslivserfarenhet:

Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.


Alternativ 2 Krav på handledarens kompetens


– kvalificering via generell utbildning och tjänstespecifik arbetslivserfarenhet Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre årsarbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter.


- Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete förarbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - Karriärvägledning


Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.

Arbetsgivare
Jobbpunkten AB
Hemsida: http://www.jobbpunkten.nu
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Studie- och yrkesvägledare

Arbetsgivare / Ort: Gislaveds kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Studie- och yrkesvägledare

Om jobbet
Välkommen till oss i Gislaveds kommun. Här får du möjlighet att göra en insats för våra invånare på olika sätt. Vårt uppdrag handlar om att bygga vårt samhälle och vi välkomnar dig att forma det tillsammans med oss. Vi erbjuder: En modig arbetsgivare - goda utvecklingsmöjligheter - förutsättningar för att du ska må bra. Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. I Gislaved har vi en gemensam SYV-organisation. Vi är placerade på olika skolor och har en gemensamchef. I SYV-organisationen ingår det sex personer och vi har ett bra och nära samarbete med gemensamma möten. I kommunen har vi en arbetsplan för hur all personal på skolorna ska arbeta aktivt för att våra elever ska få ett bättre beslutsunderlag för kommande studie- och yrkesval. Vidare finns också en nyinrättad tjänst som skola och arbetslivsutvecklare som tillsammans med bland annat studie- och yrkesvägledare, satsar på studie- och yrkesvägledning i vid bemärkelse. Detta är ett strukturerat och systematiserat samarbete mellan skola och arbetsliv under hela elevens skolgång Arbetsuppgifter Studie- och yrkesvägledare på Nordinskolan och Ölmestadskolan Inom ramen för ditt uppdrag kommer du att arbeta med ungdomar som går i grundskolan och förbereda dem inför övergången till arbetslivet och fortsatta studier, där ett första steg är att vägleda för ett bra och övervägt gymnasieval. I ditt uppdrag kommer du bland annat utföra följande: - Hålla professionella vägledningssamtal enskilt eller i grupp. - Hålla information i klass och till vårdnadshavare. - Samverka med övriga professioner i Elevhälsan. - Samverka med utbildningsanordnare. - Samverka med näringslivet. - Arbeta med vägledning såväl i snäv som vid bemärkelse, och då även tillsammans med skolans   övriga personal. Du kommer att arbeta med studie- och yrkesvägledning utifrån Skollagen och rådande styrdokument Kvalifikationer Studie- och yrkesvägledarutbildning Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och stabil som person och ser bredden i hela verksamheten. Vi ser gärna att du har ett relationellt förhållningssätt och kan se olika spännande framtidsmöjligheter tillsammans med eleverna. Du har lätt att bemöta andra personer och en vilja att ha kontakt ,med elever, föräldrar och kollegor. För att trivas hos oss är det viktigt att du har ett genuint intresse av andra människor med olika bakgrund och från olika kulturer. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!  I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Gislaveds kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.