På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Marknadschef

Marknadschef

37 Lediga jobb

Head of Marketing Sweden till Curb Food

Arbetsgivare / Ort: Needo Recruitment Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 January (1 månad 3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-22
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Om Curb Food Curb Food är ett av Sveriges snabbast växande start ups och är en modern virtuell restaurang med flera olika koncept som levererar online. Idag erbjuder Curb matkoncept som Burrito, Wraps, Bowls, fräscha sallader och smashed burgers som är gjorda från grunden varje dag med ett öga för detaljer. Visionen är att skapa street food med hög kvalité, tillgängligt för alla. Din roll som Head of Marketing Sweden Curb Food söker just nu en tillväxtorienterad Head of Marketing till sitt team i Stockholm. I rollen som Head of Marketing Sweden kommer du fylla en nyckelfunktion i organisationen och rapporterar till Commercial Director. Din roll inkluderar även:  Spela en nyckelroll för Curb Foods expansion inom Sverige ur ett marknadsperspektivAnsvarar för vilka kanaler Curb Food ska exponeras inomRegelbunden kontakt med externa samarbetspartners inom food deliveryPlanerar och genomför företagets alla marknadsaktiviteter i Sverige för att driva tillväxt och varumärkeskännedomSäkerställa att varumärkets identitet genomsyrar all kommunikation och arbetar för att leverera en exceptionell kundupplevelse i såväl digitala som fysiska kanalerArbeta med influencer marketing och PRProjektleda Curb Foods marknadsaktiviteter i Sverige med fullt budgetansvar Dina kvalifikationer i rollen som Head of Marketing Sweden Relevant Universitetsutbildning inom marknadsföring, strategisk kommunikation och/eller reklamMinst 3 års relevant erfarenhet på marknadsavdelning, start-up eller byråErfarenhet inom digital marknadsföring, influencer marketing och kampanjerAnalys och utvärdering, identifiera och följa upp KPI:er Bred och djup förståelse för marknadsföring genom hela kundresan med såväl inbound som outbound marketing.Erfarenhet av SEO och SoMeMycket god projekt-och ledarskapsförmåga  För att lyckas i rollen som Head of Marketing Sweden hos Curb Food är du positiv, energisk och har en proaktiv attityd. Du är en lösningsorienterad lagspelare som arbetar effektivt i högt tempo för att nå dina uppsatta mål. Vad Curb Food erbjuder dig På Curb Food sätts människor alltid i första rummet, att ha kul tillsammans med riktigt vassa kollegor är miljön du kommer arbeta i. Curb Food är en färgstark startup och de söker alltid efter starka personligheter med hög skill-set och energinivå. De söker dig som är passionerad, nyfiken och ambitiös och framför allt har du ett stort hjärta. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Låter rollen som Marketing Manager Sverige till Curb Food intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
Arbetsgivare
Needo Recruitment Group AB
Hemsida: http://www.needo.se/
Ansökan
Ansök senast 30 January (1 månad 3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Head of Marketing & Sales Saab Barracuda

Arbetsgivare / Ort: SAAB AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Your role As Head of Marketing & Sales for Business Unit Barracuda, you will be responsible for Order Intake for the entire Business Unit and have the responsibility to lead a sales team. It will be your responsibility to plan and execute the marketing and sales work as well as coordinate, consolidate, prioritize and support the work with the team and with Saab Group Marketing & Sales. You will represent BU Barracuda in various M&S fora's such as Exhibition and Marcom meetings. You will also be point of contact for the Saab Group Marketing and Sales organization for BU-level reporting and forecasting. You will also be responsible for certain tollgate decisions in the Saab Winning Business process. You will be part of BU Barracuda Management team and you will be measured on key performance indicators related to the order intake and Marketing and Sales cost. Your profile We are looking for a person with excellent leadership skills and the ability to inspire others to perform. You will need to demonstrate very good communicative leadership skills in order to create commitment and energy within all parts of the organization. Your ability to establish a performance driven culture within the different global M&S-teams will be essential. Your main responsibility is to position the camouflage and deception offering on the market and secure that BU Barracuda will capture and close sound business. This requires business development, winning instincts, drive and follow-through, ability to prioritize and knowledge and understanding of the marketing, operational and financial functions of the organization and the ability to make good judgments and decisions. You are expected to work not only within your individual area of responsibility, being part of the Management Team also implies contribution in solving other challenges. The position requires international travel on a regular basis. We believe that you have the following skills: * Appropriate professional or postgraduate qualification in a business oriented and/or technical discipline. * Experience from marketing and sales, project management and/or systems engineering of products. * Strong business understanding and customer focus. * A strong desire to win and improve our business. * Ability to balance what is needed to win, with what makes sound business * Skills to combine strategic thinking with operational prioritizations, actions and constraints * Strong drive and ability to create commitment, energy and relations within the organization. * Proven ability and interest in leading, developing and challenging the organization * Understanding and ability to work in an international environment and matrix organization. What you will be a part of You will be part of Saab's business unit Barracuda. Barracuda is a world leader in Signature Management (Camouflage) with business worldwide. The work environment is very creative and offers great opportunities for own initiatives and personal development. Saab is a place for everyone. Operating in a dynamic and unpredictable world, the benefits of a diverse workforce are essential to our success. We need people of different backgrounds, ages and experiences to come together and share their different ideas and perspectives. That is what makes us able to meet our customers' needs today and predict the defence challenges of tomorrow. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. Observe that you can send us your application in either Swedish or English Closing date: 2021-03-07 Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement. We look forward to your application!
Arbetsgivare
SAAB AB
Ansökan
Ansök senast 8 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Campaign & Acquisition Manager till Online på Tre

Arbetsgivare / Ort: Hi3G Access AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Varmt välkommen till Tre. Nu söker vi en engagerad och driven Campaign & Acquisition Manager till Online på Tre. Online är uppdelad i fyra team som består av Content, UX&Growth, Product Owners och Campaign & Acquisition. Vi söker nu en erfaren Manager för vårt Campaign & Acquisition-team, som består av tre erfarna medarbetare. Om rollen I rollen som Campaign & Acquisition Manager är du ”butikschef” för vår online-butik och ser till att vi drar in kunder. Det betyder att du har ansvar för att vårt skyltfönster alltid är attraktivt och att vi har rätt produkter på hyllorna. I vår nybildade roll som Campaign & Acquisition Manager har du ansvar över att Tres kunder, framförallt presumtiva, alltid möts av en inbjudande online-”butik”. Du förväntas driva kvalitativ och kostnadseffektiv trafik till vår sajt och att coacha teamet mot dess mål. Vidare ingår det i rollen att skapa relevanta och säljdrivande kampanjer i enlighet med den taktiska planen samt att säkra trafik till tre.se med fokus på volym, optimering och kvalitet. Du kommer vara en viktig nyckelaktör när det kommer till att bygga starka broar mellan Produkt och Marknad, som sitter i Consumer Market-organisationen, som ansvarar för övriga kanaler. Det ingår i ditt ansvar att sätta mål för trafikanskaffning av Google-ads, Facebook, affiliate och organisk trafik med fokus på volym och lönsamhet. I din roll mäts du på trafikvolym, konvertering och lönsamhet samt att du rapporterar till Head of Online. I den här rollen arbetar du aktivt med ditt ledarskap och är en närvarande chef. Du har det fulla personal- och resultatansvaret och arbetar aktivt med dina medarbetares utveckling och ser till att din grupp har rätt förutsättningar för att bli bäst på just sitt område. På Tre värdesätter vi att leda i en lärande organisation och din roll som chef är både att sätta ramarna för att nå våra mål, men också att coacha ditt team för att nå dit på bästa sätt. Vem är du För att lyckas i rollen gillar du ett högt arbetstempo och du trivs i en miljö där omvärld och förutsättningar löpande förändras. Du känner stor passion för ditt jobb och det ligger i din natur att föra över ditt engagemang till ditt team. Med intresse för närvarande och coachande ledarskap får du dina medarbetare att växa och utvecklas. Du behöver ha flerårig erfarenhet med personalansvar över specialistkompetenser. Du har åtskilliga års erfarenhet av hands-on kampanjarbete inom online-/e-handel, gärna från digital marknadsföring, med dokumenterad success stories samt haft ansvar för produkt. Eftersom vi står inför en resa att satsa på vår online-”butik” ser vi gärna att du har gjort en liknande förändringsresa samt format och utfört taktiska planer. Campaign & Acquisition-teamet är ett område med många kontaktytor och därför ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och tycker om att bygga kontaktnät. Du har goda kunskaper i engelska i skrift och tal. Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats där individuell utveckling är ett av våra fokusområden. Med hjälp av engagerade medarbetare och ledare och tillsammans med vår interna utbildningsenhet, vill vi ge dig verktygen att bli bäst på det du gör. Vi är en trygg arbetsgivare, som tar väl hand om våra medarbetare, vilket märks av de utmärkelser som vi årligen får – sjätte året i rad vi vunnit topplacering i Great Place to Work. Vi har en fantastisk ny kontorsbyggnad precis bredvid Globen. Ansökan Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande. Tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Vid frågor kontakta rekryterande chef Jonas Knape på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! #LI-PRIORITY
Arbetsgivare
Hi3G Access AB
Ansökan
Ansök senast 8 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Global Marketing Manager – Dynapac Business Unit Compaction

Arbetsgivare / Ort: Dynapac Compaction Equipment AB / Karlskrona
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadschef

Om jobbet

Global Marketing Manager – Dynapac Business Unit Compaction

We are looking for a Global Marketing Manager for Dynapac Compaction as our present holder will take up another challenge within Business Unit Compaction.

To further innovate and optimize our offer of rollers with Customer Value in mind, we are looking for a Global Marketing Manager BU Compaction, who will take the full portfolio management responsibility for asphalt and soil rollers, covering all factories (Karlskrona, Sweden; Sorocaba, Brazil; Pune, India, China; Tianjin)

The position is based in Karlskrona, Sweden, and you will work together with a committed team and be a member of the Business Unit Compaction Management team. You will report to Vice President BU Compaction.

Mission:

Your mission will be to:

- Optimize the product portfolio offer for all kinds of heavy sit-on rollers with our product brand promise “Designed to Perform, Built to Last” in mind with SWOT analyses and Masterplan for full product offering

- Increase market share with at least +1% per annum, and strongly strive for profitable growth

- Product life cycle management

- Analyze the market requirements of a global market, both for premium and value products.

- Develop and lead our product planning process, and visualize our product strategies

- Prepare solid master specifications for new products development, in close cooperation with the responsible product managers.

- Optimize global sales within the segment together with our regional General Managers in Sales

- Be a key member in the product development process, interacting on a daily level with all players in this process.

- Analyze full and objective market information, both for a commercial, pricing as well as technical and competitive viewpoint

- Support the timely availability of the products, and its documentation.

- Support on an international level our business marketing activities with product- and application knowledge, trainings, as well as value propositions and product feature argumentation

- Be responsible for the most optimum product portfolio for all markets, irrespective the origin

- Lead the Global Marketing Compaction team

Experience:

We are looking for a person with a solid experience in product management and product marketing

- In depth knowledge of the global roller business is a major advantage.

- Solid knowledge of the Dynapac products and our product development process is a must.

- Sales experience is meriting

Educational requirements:

You have a university degree in engineering or marketing. You are fluent in English and other languages is a major advantage.

Personality:

- You are dynamic and result-oriented team player having strong leadership skills.

- You plan and work in a systematic and organized way, follow directions and procedures, commit to objectives and goals, drive activities and follow up to deliver results.

- You think broad with a holistic view, are open to new ideas and experiences, handle situations and problems with innovation and creativity and drive continuous improvement.

- You have excellent communication skills and are able to establish relations and networks with people inside and outside the organization.

- Product focus is core, with a strong view on customer benefits and efficiency. You keep commitments, seek feed-back to continuously drive product innovation along with product efficiency and customer satisfaction.

You are dedicated to our brand value –“ Your partner on the road ahead” and you firmly believe that there is always a better way!

Additional information

Dynapac international conditions will apply for international candidates. For further information please contact VP HR.

How to apply:

Send your application letter and CV to Christina Wagstrom ([email protected]) no later than 10 March 2021.

For further information please contact:

Catharina Kindberg Vice President Compaction

Office:

+46455306003

Mobile:

+46702477820

Arbetsgivare
Dynapac Compaction Equipment AB
Industrivägen 2
37123 Karlskrona
Ansökan
Ansök senast 10 March (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Digital Marketing Manager till Hudoteket.se

Arbetsgivare / Ort: Hudoteket Biologisk Helhetskosmetik AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Är du en självgående digital marknadsförare med e-handelserfarenhet? Navigerar du mellan traditionella kanaler och det digitala landskapet för att möta kunderna där de finns? Då kanske du är vår Digital Marketing Manager. Hudoteket levererar produkter och behandlingar med kunskap, resultat och omtanke. Vi vill vara det självklara valet för professionell hudvård, hårvård och makeup - handplockad av oss och skräddarsydd för kunden. Vi finns online sedan 20 år tillbaka samt har en fysiskt salong och butik i Jönköping sedan 1972. Om rollen Rollen som Digital Marketing Manager erbjuder en bred variation av ansvar med mål att optimera affären och driva digital försäljning. Rollen innehåller en stor mix av operativt och strategiskt arbete och lämpar sig väl för dig som trivs i en mångsidig roll där hela din kunskapsbank och erfarenhet kommer till nytta. Vi ser att du i din roll ansvarar för Hudotekets anskaffningsstrategi och kan utifrån uppsatta budgetmål sätta en marknadsplan med huvudsyfte att driva trafik till Hudoteket Webshop & Salong. Du ansvarar för försäljningen, konverteringen samt utvecklingen av hudoteket.se (http://hudoteket.se/) och därmed för att samordna aktiviteterna på marknadsavdelningen och skapa större kännedom om vårt företag. Vi tror på att bygga värde för kunderna och letar efter dig som snabbt fångar upp nya marknadstrender och förstår vikten av omniflöden då vi finns digitalt men även fysiska med vår salong, butik och showroom. Din bakgrund Vi tror att rätt person för tjänsten har en relevant utbildning eller på annat sätt byggt upp sin kunskap inom digital affärsutveckling och e-handel. Vi ser att du har erfarenhet från digitala roller, gärna med ett tydligt resultat och försäljningsfokus inom e-handel. Du trivs i en självgående och bred roll som kombinerar operativt och strategiskt arbete. Vi ser att du är duktig på att hantera situationer där många aktiviteter sker parallellt, och du trivs som bäst när det är högt tempo. Din personlighet För att trivas i den här rollen är du prestigelös, noggrann och effektiv samtidigt som du är resultat och datadriven i dina arbetssätt. Du har alltid blicken framåt och du balanserar flera projekt. Då du kommer arbeta med många kontaktytor internt är det viktigt att du är trygg, är van att prioritera utifrån fler kravställare och kan leda arbetet samt agera som stöd för de olika delarna av verksamheten. Då vi hela tiden jobbar med att inspirera, guida och överraska våra kunder är en rejäl skopa kreativitet bra att ha. Du är van vid att komma med idéer, genomföra dem samt analysera resultatet. Vad erbjuder vi dig? Hudoteket är i en expansiv fas, vilket gör att det händer mycket hela tiden! Möjligheten att utvecklas i sin tjänst och på Hudoteket är därför stora. På marknadsavdelningen finns det inget som heter ”så har vi alltid gjort”, då det är en ung avdelning. Alla idéer och nya grepp välkomnas och vi vill utvecklas tillsammans med dig. Tjänstgöring Tjänsten är på 100% och vi föredrar placering i Jönköping. Ditt kontor kommer vara på Herkulesvägen 6, men ibland är du även på Hudoteket Salong & Butik och hälsar på, på Östra Storgatan 6. Du rapporterar till och arbetar tätt ihop med Hudotekets Operativa chef och Vice VD. Ansökan Ansök med ditt CV så snart som möjligt (https://app.teamtailor.com/companies/P9CeqJRXc58/jobs/817506/edit/posting?template=true#_msocom_1)då vi jobbar med löpande urval.
Arbetsgivare
Hudoteket Biologisk Helhetskosmetik AB
Hemsida: https://hudoteket.se/
Ansökan
Ansök senast 12 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadschef

Arbetsgivare / Ort: Nilsson & Mossberger AB / MARKARYD
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Gerdmans Inredningar AB är ett företag som genom sitt heltäckande sortiment av inredning levererar nutida, effektiva och hållbara arbetsplatser till företag i Norden. Genom en hög servicegrad och en enkelhet i våra kontakter hjälper vi våra kunder att skapa en inspirerande arbetsmiljö. Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och därutöver har vi dotterbolag i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG som är noterat på Frankfurtbörsen. Sedan 2018 ingår även Runelandhs som ett helägt dotterbolag i koncernen. Årsomsättningen är ca 500 MSEK. För mer info se: www.gerdmans.se

Nu söker vi en framtida Marknadschef

Vill du utveckla marknadsföringen för framtiden tillsammans med engagerade medarbetare och en driven ledning? Rollen som marknadschef har tidigare varit en kombinerad roll med sortiment och marknad under ett ledarskap. Framåt delas rollen i två delar där nuvarande chef får sortimentsansvar och personen vi söker blir dedikerad att skapa och genomföra ett program kring marknadsföring, kommunikation och PR. För Gerdmans är digitalisering en viktig del av företagets verksamhet idag, fortsatta utveckling och marknadsföring.

Marknadschefen tar ansvar för marknadsstrategin, teamets kompetensutveckling och optimeringen av marknadsprocesserna. Du leder ditt marknadsteam, rapporterar till VD samt initierar och genomför marknadsprojekt. Att bygga varumärket kommer vara en viktig del av tjänsten. I ledningsgruppen bidrar du till att utveckla företaget idag och för framtiden.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

  • Organisera, leda och följa upp marknadsavdelningens arbete
  • Överträffa kundernas förväntningar beträffande marknadsföringens relevans
  • Utveckla content marketing & marknadskommunikation
  • Utveckla lead generation & retention strategier
  • Genomföra omvärlds- , trend- och konkurrensanalyser
  • Förhandla och hantera avtal med externa samarbetspartners

Vi tror du har gedigen erfarenhet av en ledande roll inom B2B marknadsföring och en relevant utbildningsbakgrund. Kundsegmentering och multikanalmarknadsföring har varit naturliga inslag i dina tidigare roller. Du har goda kunskaper i svenska och engelska.

Som person är du duktig på att analysera, kommunicera och lösa problem. Du gillar utmaningar och vill se resultat. Kanske är ditt intresse för utveckling, marknadsföring och ledarskap kombinerat med tydligt kundfokus din styrka.

Är du intresserad av bidra med din marknadsföringskompetens till Gerdmans fortsatta resa och tillväxt? Vi ser fram emot din ansökan snarast dock senast den 12/3. Urval sker löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701-460390 eller Andreas Nilsson 0701-460391.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Nilsson & Mossberger AB
Vargvägen 2
28539 MARKARYD
Hemsida: www.gedmans.se
Ansökan
Ansök senast 12 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing Manager

Arbetsgivare / Ort: AB Tetra Pak / LUND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

At Tetra Pak we touch millions of lives every day, ensuring better nutrition and healthier lifestyles through safe packaging and food processing solutions. Guided by our global brand promise, PROTECTS WHAT´S GOOD, we strive to make a difference by protecting food, people and our futures. To do this we need more than smart technology. We need smart people too. People like you, who wants to work with people like us.


Tetra Pak is looking for a Marketing Manager responsible for driving Marketing activities within North Europe, with focus on Nordic markets. In this role, you will be leading our business intelligence work and projects and work with customers to further drive Tetra Pak’s business by deploying marketing services programme as suitable per customer. Your key stakeholders will be Sales, Marketing, Business Intelligence, Sustainability and Communication as well as Marketing Directors and Marketing Managers of customers. In this position you will have functional responsibility but not any direct reports.


The position is based in Lund, Sweden, and reports to the Marketing Director Market North Europe. Travelling for this role amounts to approximatively 25%.

What you will do

  • Be the lead person on Business intelligence. Analysing data and formulate recommendations as well as define future intelligence requirements for the North Europe markets in liaison with Manager and Cluster Business Intelligence. Sparring partner for the local marketing managers on data and research. Drive and support research projects as needed, both quantitative and qualitative.
  • Participating in development of the Market Business Plan based on analysis of the markets covering the entire value chain in identified priority categories.
  • Participating in identifying market growth opportunities aligned with the strategy and prioritized growth initiatives, deploying, and executing value-driven activities.
  • Identifying new product requirements based on value chain needs in key categories. Champion these requirements with the team and the cluster product organisation.
  • Prepare and drive customer meetings related to marketing.
  • Working closely with customers and key account teams to secure alignment and deliver best customer value, e.g., delivering marketing services for key customers. Analysing and using research data with customers. Apply market and business intelligence to company opportunities, drive sustainability and portfolio discussions proactively
  • Managing Market Promotional Investment for marketing activities spend and follow up and control in accordance with rules and processes.
  • Drive and ensure a strong marketing relationship with Sales and Business Development team to ensure that the prioritized strategic growth initiative is supported from a marketing perspective with insights and value-driven activation accordingly.
  • Participating and leading specific cross-border & cross-team projects and meetings within North Europe.

Who you are

To be successful in this position, you need to have at least 8 years of BTB and/or BTC Marketing experience, preferably gained as a category or product manager within an international company where sustainability is a key driver. Experience in working with data and research, i.e., retail tracking data and qualitative & quantitative research, as well as experience in setting up briefs/ questionnaires and being a sounding board to others in the area. As this is a role that requires strong collaboration across the organisation, experience in a matriceal set-up is a big plus. You have professional skills in business intelligence, cross-portfolio, marketing communication, category management, understand the importance of using digital going forward.


As a person, you are dynamic, structured, and have a creative mind. You are a self-driven person that looks for opportunities and naturally brings good energy to the teams and people you work with. You understand the importance of strategic work and take ownership of valuable tactical execution of projects as well as you like to work with customers. You have strong communication skills, equally adaptable in written/verbal communication and presentation situations, engaging people at all levels in a natural and collaborative way. You demonstrate strong strength in analysing data and formulating easy understandable and actionable recommendations. With your strong business understanding, you can make numbers meaningful in the context of the wider business. Your project management skills can help you to effectively support the organisation in achieving business targets.


We believe you have:

  • University/college degree or equivalent qualification in Marketing.
  • Experience within B2B and B2C marketing, while understanding of the FMCG marketing principles counts as a big plus.
  • Fully fluent in English, both written and spoken.
  • Computer skills on a high level in Excel, PowerPoint and Power BI as well as Retail tracking data.
  • Availability to visit customers, so driving licence is required.


We offer you

  • Variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
  • Culture that pioneers spirit of innovation where our engineering genius drives visible result
  • Equal opportunity employment experience that values difference and diversity
  • Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements


Apply now!

If you are inspired to share our responsibility of protecting food to protecting the planet, apply through our careers page on https://jobs.tetrapak.com/.

This job posting expires on 2021-03-14



To know more about the position contact Berit Hoffmann +4523212416


Questions about your application contact Christina Klemedtson at +46 46 36 2231


For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson +46 46 36 2320

Arbetsgivare
AB Tetra Pak
RUBEN RAUSINGS GATA
22186 LUND
Ansökan
Ansök senast 14 March (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Associate Product Manager to worlds largest streaming company

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 16 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
We are now looking for a Associate Product Manager on behalf of our client which is the worlds largest music streaming company! Do you have a few years of experience as a Product Owner or Manager in a technical organization and experience with data drive decision making? If you also enjoy working in an agile environment and fast moving company, then it's you we are looking for - send in your application today! OM TJÄNSTEN In this role you will work in one of our clients playback orchestration teams that builds components/services to enable track sequencing and playback behaviors for all of their clients and smart speakers, including enabling seamless resumption and transfer of listening sessions between different devices and at different points in time. Above all, your work will impact the way the world experiences music, podcasts and video. This is a consultant assignment. Academic Work will be your employer and you will work as a consultant at our client’s company. The assignment will be full time and extend for four months. There is a good opportunity that the assignment will be extended, given that all parties are satisfied with the cooperation. ARBETSUPPGIFTER You will work in the team on a daily basis, making sure the team are at its best fulfilling stakeholder needs while at the same time driving towards technical excellence and sustainability. You will communicate with stakeholders from adjacent teams but also with other parts of the business which might not be as technical. * Maintain and groom the backlog, in Jira and Trello * Help drive standups, plannings, retros etc. * Actively communicate with different stakeholders across the organization * Support the team with priorities * Manage release process of new features VI SÖKER DIG SOM We are looking for you who have: * A few years of relevant experience as Product Owner/Manager in a technical organization * Experience with data drive decision making * Experience in working in an agile environment As a person you are: * Communicative * Cooperative * Flexible Other information * Start: Beginning of April * Work extent: Full time, 6 months with possible extension * Location: Central Stockholm, right now you work from home * Contact information: This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from us that all questions regarding the position is handled by Academic Work. Apply by pressing the “Apply here” button below. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 16 March (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadschef till Blendow Group

Arbetsgivare / Ort: Blendow Publishing AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 March (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet

Är du en erfaren ledare med bakgrund inom digital marknadsföring som kan driva vår digitala satsning till nästa nivå?

Jobbar du med digital kommunikation och har förmågan att se helheten i affären?

Har du djup kunskap och erfarenhet av att driva digitala affärer, både vad det gäller att driva kvalitativ trafik till sajten, att konvertera trafiken optimalt och att utveckla sajten för att möta kundernas behov. Då kan det vara dig vi letar efter till tjänsten som Blendow Groups nya CMO. Du ges möjligheten att leda ett marknadsteam till ett bolag i stark tillväxt genom expansion av nya marknader.

Om Blendow Group:

Blendow Group & Blendow Publishing (etbl. 1992) består av fem affärsområden; Blendow Lexnova (juridisk nyhetsbyrå), BG Institute (juridiska utbildningar), BGP Media (Dagens Juridik, Legally yours, Legally lady och BG Research), Legal Career och Allt om juridik.

Om tjänsten:

Ditt uppdrag som marknadschef kommer att innefatta att sätta och driva den strategiska riktningen för online i syfte att driva lönsamhet och nå KPI:er i den dagliga försäljningen, och på sikt se till att online blir en ännu större del av den totala affären på Blendow Group.

Du drivs av att skapa den långsiktiga förflyttningen utan att för den delen missa dina löpande budget- och försäljningsmål.

Vidare har du det övergripande ansvaret för utveckling och förvaltning och tillsammans med bolagets affärsområdeschefer vidareutveckla våra sajter och att öka försäljningen online.

Du har ett värderingsbaserat och coachande ledarskap för dina medarbetare på avdelningen.

Du arbetar gärna agilt för att nyttja kompetenser rätt och ha ett effektivt arbetssätt. Du rapporterar direkt till vår VD och är en del av ledningsgruppen.

Om dig:

I denna roll ser vi att rätt kandidat är en affärsorienterad, organiserad och analytisk ledare med stor erfarenhet av digital marknadsföring. Du har tidigare erfarenhet att leda team och är van vid att kravställa både intern och extern kompetens.

Vi ser gärna att du uppfyller nedan kvalifikationer:

  • Bidra till att utveckla Blendow Group som helhet och rapportera till VD samt ingå i ledningsgrupp.
  • Relevant utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring från högskola/universitet eller t ex Berghs, Hyper Island, IHM m.fl.
  • Du har minst 7 års erfarenhet från en roll där du arbetat med marknadsföring och framtagning samt genomförande av kommunikationsstrategi, gärna i en mellanstor organisation.
  • Dokumenterad erfarenhet av att ansvara över marknadsbudget
  • Leda och utveckla marknadsteamet genom tillit, ta en faciliterande roll, kunna prioritera och reflektera kring riktning.
  • Du trivs i en organisation där den entreprenöriella andan genomsyrar allt.
  • Det känns naturligt för dig att kommunicera på svenska och engelska, i både skrift och tal.
  • Har projektledaregenskaper och är strukturerad.
  • Är driven, initiativrik och van vid högt tempo i perioder.
  • Har erfarenhet av att arbeta med SEO, SEM, Social och Affiliate samt att driva utvecklingen av sajter.
  • Vår förhoppning är att du har PR-erfarenhet och kan utveckla vårt PR-arbete.
  • Är analytisk och har djupgående operativa kunskaper inom t ex Google Analytics
  • Du har en teknisk ådra med en förkärlek för integration och automation.

Placering och start:

Tjänsten är placerad på vårt kontor i Stockholm, Östermalm där marknadsteamet utgår ifrån.

Möjlighet finns att arbeta några dagar i veckan från annan ort.

Tjänsten är på heltid från och med augusti 2021 eller efter överenskommelse

Kontakt och ansökan:

Har du frågor om tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta Thomas Blendow via mail på [email protected] Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att din ansökan kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan.

Arbetsgivare
Blendow Publishing AB
Humlegårdsgatan 14
11446 Stockholm
Hemsida: www.blendow.se
Ansökan
Ansök senast 18 March (12 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Inhouse Marketing Manager (föräldravikariat)

Arbetsgivare / Ort: Hemnet AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 March (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Är du en vass kommunikatör med ledarerfarenhet som gillar att jobba i en bred roll med mycket ansvar och varierande uppgifter? Skulle du dessutom tycka det vore roligt att jobba med marknadskommunikation hos en av Sveriges mest omtyckta digitala tjänster och välkända varumärken? Då kanske det är just du som tar över spakarna när vår Inhouse Marketing Manager går på föräldraledighet.

Om rollen

I rollen som Inhouse Marketing Manager på Hemnet är du navet för olika delar av Hemnets marknadskommunikation, främst mot affärspartners och inom företagskommunikation. Uppdraget innebär bland annat ansvar för all bolagets kommunikation mot en av de målgrupper som är allra viktigast för Hemnet - nämligen mäklare - och att säkerställa en transparent och tydlig marknadskommunikation kring produktutveckling, förändringar och nyheter. Inhouse-teamet ansvarar även för att planera och genomföra relationsbyggande aktiviteter och events, som webinarier och seminarier riktade till mäklare; Sveriges största bostadsgala Guldhemmet; liksom medverkan i olika branschgemensamma, interna eller varumärkesstärkande initiativ och events. Då vi är ett litet team och gör det mesta inhouse är rollen relativt operativ och du kommer ansvarar för att driva olika projekt inom företagskommunikation. Exempel på det operativa arbetet är projektleda arbetet med vår årsredovisning och att projektleda kommunikation kring produktlanseringar.

Som Inhouse Marketing Manager har du personalansvar för två personer - en projektledare inom event och produktkommunikation, samt en produktkommunikatör/copy. Du koordinerar även externa resurser som exempelvis designers och andra innehållsskapare som arbetar på uppdrag av Hemnet.

Teamet är en del av Hemnets Communication & People-avdelning som ansvarar för PR, marknadsföring, kundservice, HR, kontor och rekrytering. Du rapporterar till Chief Communication and People Officer som du också arbetar nära i olika företagskommunikationsprojekt.

Vi söker dig som har:

  • Minst 7 års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring eller kommunikation, varav några år i ledande befattning med personalansvar
  • Goda projektledaregenskaper
  • Erfarenhet från att skapa kommunikation i nära interaktion med produkt- och/eller utvecklingsavdelning
  • Sinne för att skapa effektiv målgruppsanpassad marknadskommunikation, gärna B2B, för olika kanaler såsom nyhetsbrev, artiklar och sociala medier.

Vi letar efter dig som är:

  • En duktig kommunikatör och vass skribent
  • En engagerad, prestigelös och inspirerande ledare som ser var både du och ditt team behövs som bäst
  • Initiativtagande, driven och självgående

Hemnet agerar enbart på den svenska marknaden men är ett bolag med mångfald och många internationella kollegor. Mycket av vår företagskommunikation sker på engelska och därför är det meriterande om du både pratar bra men främst skriver obehindrat på engelska.

Vi erbjuder dig en plats i ett engagerat gäng med stort hjärta där våra olika bakgrunder och ansvarsområden skapar ett dynamiskt team där vi lär av och inspirerar varandra. Tjänsten är först och främst ett tidsbegränsat vikariat på 12 månader - men vi vill såklart inte utesluta en fortsättning om vi trivs tillsammans och möjligheter öppnar upp sig längst vägen.

När du kan börja? Så snart som möjligt!

Arbetsgivare
Hemnet AB
Klarabergsgatan 60 3TR
11121 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 18 March (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.