På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

50 Lediga jobb

Marketing Director till Legal Tech-företag

Arbetsgivare / Ort: Draftit AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadschef

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Är du en driven och strukturerad marknadsförare? Är du en bra ledare som arbetar både strategiskt och operativt med marknadsfrågor? Vill du vara med och bidra till att fler organisationer arbetar professionellt och proaktivt med regelefterlevnad? Då har vi en spännande tjänst för dig på Visma Draftit!

Vi på Visma Draftit tror att alla verksamheter kan arbeta professionellt och proaktivt med regelefterlevnad. Därför utvecklar vi produkter som inte bara tar juridiken till praktiken, utan som också sparar våra kunder tid. Vi har gjort detta framgångsrikt i över tio år och har utvecklats till ett av Nordens ledande företag inom legal tech. Vi är ett bolag inom Visma, som är ett av Europas ledande mjukvaruföretag.

Ditt team och arbetsplats

I rollen som marknadschef är du ytterst ansvarig för Visma Draftits marknadskommunikation. Idag arbetar vi med högt fokus på digital marknadsföring men också med fysiska events. Vi har en tydlig inbound-strategi som vi kombinerar med en stark och driven säljavdelning.

Marknadsavdelningen driver in leads till säljarna, arbetar med direktförsäljning via webb, skapar awareness och bygger vårt varumärke, och det är här du kommer in i bilden. Med en stark strategisk ådra tillsammans med kunskap och erfarenhet av marknadsföring som hantverk, leder och driver du marknadsavdelningens arbete. På så sätt bidrar du och avdelningen på ett tydligt och mätbart sätt till våra högt ställda mål om nya kunder, tillväxt och ett bra ekonomiskt resultat.

Du kommer sitta på vårt kontor i centrala Malmö, rapporterar till vd och är en viktig kugge i vår ledningsgrupp. På marknadsavdelningen väntar fyra engagerade, kompetenta och duktiga medarbetare som har roller inom content, digital marknadsföring, kampanj/projekt och events. Teamet har också ansvar för att öka vår kommunikativa förmåga internt i företaget med sikte på att förankra våra ledstjärnor, vår affärsplan och att bidra till transparens och inspiration i hela verksamheten.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • strategiskt och operativt leda och utveckla marknadsavdelningen på ett affärsmässigt och tydligt sätt
  • löpande öka antalet konverteringar och sales leads till säljavdelningarna i Malmö, Karlstad och Oslo
  • öka vår direktförsäljning via webben
  • äga vår varumärkesplattform och säkerställa ett starkt varumärke hos viktiga personas i våra olika kundsegment
  • driva på arbetet med att skapa en enhetlig och attraktiv bild av oss i våra touchpoints mot blivande och befintliga kunder
  • skapa och underhålla en tydlig och affärsbaserad roadmap för hur vi marknadsför våra produkter och tjänster på ett effektivt och målinriktat sätt
  • bidra till en effektiv internkommunikation för att på så sätt öka engagemang och effektivitet hos alla våra medarbetare.

Vem är du

Vårt marknadsföringsarbete har stor påverkan på våra möjlighet att nå våra företagsmål. Vi har idag cirka 60 produkter och tjänster så du måste ha kunskap och förmåga att på affärsmässiga grunder fånga behov och skapa initiativ, prioritera, delegera och driva på uppgifter och aktiviteter. Du behöver också kunna säkerställa inspirerande, informativa och träffsäkra budskap, riktat till olika typer av målgrupper och som bygger på en professionell och attraktiv varumärkesplattform.

Marknadsavdelningen har en tvärfunktionell roll och samarbetar aktivt med samtliga avdelningar både på deras och eget initiativ. Du kommer ta fram och driva på vår roadmap för marknadsföring tillsammans med kollegorna på marknadsavdelningen och övriga avdelningar inom företaget.

Vi arbetar prestigelöst, ambitiöst och gränsöverskridande. Även om varje avdelning har tydliga ansvarsområden ser vi effektiv samverkan som en framgångsfaktor. Du måste helt enkelt både tycka om och vara duktig på att samarbeta för att lyckas i rollen.

Som Marknadschef balanserar du mellan strategiskt och operativt arbete. Du behöver ha erfarenhet och förmåga kring båda delarna. Du behöver ha ledarerfarenhet och vara duktig på att strukturera avdelningens arbete och få ut det bästa av dina medarbetare.

Du har en tydlig fallenhet för struktur och gillar att löpande utvärdera och dokumentera uppsatta mål, system och processer för att hela tiden utveckla marknadsarbetet inom avdelningen och för företaget totalt sett.

Du har redan arbetat några år som marknadschef och trivs i en komplex och ständigt växande verksamhet. Eftersom vi har ambition att öka vår kommunikativa förmåga internt i företaget är det en fördel om du har erfarenhet av sådant arbete, men det är inget krav.

För att ha förutsättningar för att lyckas i tjänsten tror vi att du har:

  • minst fem års erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete med marknadsföring
  • minst tre års akademisk utbildning inom marknadsföring, marknadsekonomi eller motsvarande
  • några års erfarenhet i ledarroller inom marknadsområdet
  • erfarenhet av ledningsgruppsarbete
  • erfarenhet av B2B-marknadsföring.
Arbetsgivare
Draftit AB
Baltzarsgatan 31
21136 Malmö
Hemsida: https://www.visma.se/draftit/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Digital Marketing Specialist and Sales

Arbetsgivare / Ort: Värmland Enterprise AB / Uddeholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 3 augusti (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Språk
Krav
  • Engelska
  • Spanska

Om jobbet

Digital Marketing Specialist and Sales.

We are Sweden based, looking for your expertise.

We are employing skilled and up and coming individuals with creative ideas to work in our team in a professional but relaxed environment.

You will work on multiple exciting projects in our Digital Marketing team alongside our Social Media and Graphic Design team.

The ability to work both inside and outside a team environment is essential. Sometimes you are doing it with others, sometimes you are doing it yourself.

Requirements: A high level of English language, highly motivated and good work ethic, planning and implementing campaigns, ongoing monitoring and tuning of campaign performance, analysis and reporting on campaign cost, reach and conversion to sales.

Skills, the more you have, the better for you:

Digital Marketing strategy

Social Media Strategy (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, Tik Tok etc.)

Social Media planning

Remarketing strategy

Paid Search strategy

Email Marketing strategy

Chat-bot Strategy

Pay per click

Start-up strategy

Google AdWords

Google Analytics

Google Tag Manager

Google Search Console

Seo Engine Optimisation

Keyword tracking

Conversion optimisation

Targeting

Market place analysis

Competitors analysis

Marketing & Sales metrics

Analysis & reporting

High communication skills

Email Marketing Strategy

Public Relations Strategy

Tools & Technologies:

Adobe Photoshop – basic

Adobe Premier Pro – basic

Wordpress – basic

Microsoft Office – High

New Media

Media Coverage

If you feel this job is for you, please contact us, we are looking forward to hear from you.

Arbetsgivare
Värmland Enterprise AB
Stationsvägen 1
68340 Uddeholm
Ansökan
Ansök senast 3 augusti (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Sportintresserad CMO sökes!

Arbetsgivare / Ort: Svensk Jobbindustri
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 4 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadschef

Om jobbet

Om jobbet

Vår kund expanderar internationellt och vi söker därför en sportintresserad CMO.


Om tjänsten

Vi söker en CMO som kan jobba tätt samman med VD och bygga upp bolagets marknadsavdelning. Du formar avdelningens verksamhet och ansvarar för dess utveckling på både strategisk och operativ nivå. Det innebär att du som CMO ansvarar för bolagets marknadsaktiviteter, deltar aktivt i affärsplanering m.m.

Du erbjuds en varierande arbetsmiljö där kraven och utmaningarna kan komma att skifta kontinuerligt, du besitter därför en god förmåga att arbeta proaktivt, snabbrörligt och strategiskt.


Kvalifikationer

- Minst 3 års relevant erfarenhet från liknande befattning och skall ha arbetat framgångsrikt med en tydlig marknadsplan.

- Erfarenhet av att upprätthålla relationer på olika nivåer hos t.ex. beställare, samarbetspartners och kollegor.

- Tidigare helhetsansvar från ”ax till limpa” och förmåga att utföra alla marknadsuppgifter praktiskt själv.

Det är meriterande med kunskaper i Photoshop, InDesign, Google analytics och andra relevanta program.


Personliga egenskaper

Vi tror att du som söker har ett starkt eget driv, positiv attityd, ansvarskänsla och ett tydligt resultatfokus. Du är pragmatisk, prestigelös, duktig på prioritera, planera samt att du kan kombinera kreativt tänkande med en analytisk sida. Som person gillar du att utmana normen och du har i ditt DNA, en förmåga att testa och experimentera dig fram till lösningar. Din höga leveransförmåga gör att du driver dina projekt med stort ansvar och målmedvetenhet individuellt såväl som i team. Dina kollegor uppskattar din förmåga att få dem att växa samtidigt som du inte räds att hugga i själv när jobbet måste göras.

Slutligen är du en duktig kommunikatör som kan övertyga i både tal och skrift.

För att kunna brinna för denna resa precis som oss bör du även vara sportintresserad. De verksamheter vi byggt tidigare har bestått av hårt arbetande människor som klarat av stora utmaningar och samtidigt haft roligt ihop.


Vi erbjuder

Vår kund befinner sig i ett segment som blivit glödhett och ser framför sig en snabb och spännande resa i denna framtidsbransch. Du erbjuds ett spännande jobb i ett tillväxtbolag med varierande utmaningar och arbetsuppgifter. Ibland förekommande resor i tjänsten.

Både i och runt bolaget finns idag ett starkt nätverk och du får arbeta tätt med personer som har lång erfarenhet av att bygga bolag och ta dem i mål. Liksom de övriga medarbetarna triggas du av denna resa ni har framför er.

Du erbjuds en bra lön samt fördelaktiga optioner som speglar både dina kvalifikationer och dina samt bolagets prestationer.


Maila: [email protected] för att skicka din ansökan samt vid vidare frågor kring tjänsten.


Arbetsgivare
Svensk Jobbindustri
Ansökan
Ansök senast 4 augusti (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Marketing Communication Manager - WIBE-group

Arbetsgivare / Ort: Hansson & Partners i Sverige AB / MORA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 augusti (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Discover the opportunity to join a new stand-alone business Group. WIBE-GROUP has a portfolio of long-established brands for Cable Support going back to 1929. In May, WIBE-GROUP started the process of creating a stand-alone business operation with production and sales offices with more than 300 employees in 10 European countries. Join us for a challenging journey to further develop the brand and ourselves in the best interest of our customers.

Marketing Communication Manager – WIBE-group

Eager to work in an international environment where we are aiming for strong continued growth? Do you have experience from Marketing Communication? Are you driven, creative and an organized person with good communication skills and want to be a part of the new WIBE-GROUP? Then this is your chance!

We are now looking for a Marketing Communication Manager that wants to build and strengthen WIBE-GROUP and respective brand’s identities. In this role you will be responsible for all our marketing communication such as define objectives, themes, targets, budget, tools media and the definition of all multi-platform and channel communication strategy and activities.

As a MarCom manager you will take the lead in developing and finetuning our customer personas and respective customer journey mapping. You will perform customer satisfaction studies and turn the results in recommendations and campaigns to further improve our customer experience.

Main tasks will be:

  • Take the lead in defining compelling communication briefs, highlighting customer benefits and key differentiators compared to competitors (clear UVP´s).
  • Analyze competitor’s communication actions
  • Take the ownership of our MarCom programs definition for our channels and segments and Marketing calendar on time and on budget, at the highest quality level to develop our Brand Strategy, Marketing Penetration, Customer Acquisition and Retention in defined segment, covering all media
  • Inspiring, motivating and supporting your team so that they are thinking and acting at their best, delivering high quality work, working as an effective team and meeting organizational and individual objectives
  • Analyze and report MarCom program performance with appropriate actions

You will report to the Marketing Director.

Education and Experience

  • Minimum a bachelor’s degree in Media, Communications, Business Administration, or related field
  • A strategic and creative thinker with proven experience of working on diverse and wide ranging communication strategies including all forms of media
  • Proficient in developing, executing and measuring demand generation programs that keep customers and prospects engaged throughout the funnel
  • Have a good understanding of social media and the impact technology is having on communications and collaboration
  • Strong knowledge of content development and SEM
  • Project management skills and experience
  • A strong network of PR and media contacts would be highly advantageous
  • Experience of representing an organization at external events
  • Exceptional verbal and written communication skills in both Swedish and English
  • Need to have a high level of attention to detail including proven ability to manage multiple, competing priorities simultaneously


We think you’re a good teamplayer and want to share your experience and knowledge with your group and colleagues. You have excellent interpersonal skills and want to build long-term relationships with different stakeholders.

What WIBE-GROUP can offer you

WIBE-GROUP is a fast moving and flat organization with a true entrepreneurial spirit. We offer you a dynamic position with a vast level of freedom to express your creativity and you will be fully empowered to make strategic and tactical decisions. You will be leading the Marketing Communication team and will have the chance to further build this expanding team.

Additional Information

Location: Mora

Schedule: Full-time

We collaborate with Hansson & Partners.

Apply at www.hanssonpartners.com no later than August 8, 2021.

For more information contact

Martin Ogemar, 072-237 21 30. [email protected]

Anna Hansson, 070-695 64 63, [email protected]

We look forward hearing from you!

Arbetsgivare
Hansson & Partners i Sverige AB
Wibevägen 1
79236 MORA
Ansökan
Ansök senast 8 augusti (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Project and Customer Support Manager

Arbetsgivare / Ort: HR-strateg i Jönköping AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 augusti (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
ITAB Group sells, designs, develops, manufactures and installs complete shop concepts for retail chain stores. With our expertise, long-term relations and innovative solutions ITAB is at the forefront as partner in the retail business. ITAB offers career opportunities in an international workplace. Continously we act and strive together for a sustainable future – for business, people and environment. ITAB as a friendly place to work with good working conditions in an attractive, equal-opportunity, safe and healthy workplace. Please find out more at www.itab.com. ITABs strategi är tydlig och innebär att utveckla och driva synergier inom verksamheten mot att bli ONE ITAB. För att möta framtiden och möta bolagets nya arbetssätt och organisation byggs också ett starkt ITAB Shop Products. Som Project and Customer Support Manager är du med på resan både på en strategisk internationell nivå såväl som att aktivt leda strategiska kundprojekt, bidra i affärsutvecklingen och utveckla befintliga lokala team inom ITAB Shop Products i Jönköping. Rollen Vi söker dig som ska ta ett övergripande ansvar för verksamhetens projektledning och kundsupport i Jönköping. Till din hjälp kommer du att ha ca 5 medarbetare. Ditt huvudsakliga uppdrag blir att utveckla teamen, skapa en tydlig kommunikation och säkerställa samarbete, processer och effektivitetshöjande åtgärder. Att projekt och kundprojekt levereras enligt kundernas förväntningar. För att lyckas med detta samordnar du, tillsammans med dina team, bl a de interna resurserna inom fabriks-, försäljning-, logistik och tekniska supportorganisationer, som andra centrala funktioner inom koncernen. Som ledare målstyr, motiverar och stödjer du dina funktioner och medarbetare. Ditt arbete kännetecknas av din förmåga att komma med idéer och att kunna bryta ned dessa till konkreta och mätbara förbättringar som genomförs. I rollen ingår det att såväl strategiskt som operativt stödja och coacha organisationen på olika nivåer mot ett utvecklande ledarskap och medarbetarskap. En viktig del i arbetet är att arbeta med värderingar och förhållningssätt samt att inspirera till en positiv företagskultur som bygger på koncernens grundläggande värderingar. Rollen rapporterar till VP Sales & Product Management /VD och är placerad i Jönköping. Erfarenheten Vi söker dig som idag är projektledare eller ledare för en eftermarknad, projektorganisation eller försäljningsorganisation som har bevisad förmåga att ha lett projekt framgångsrikt. Du är en pålitlig, resultatdriven och inspirerande person med förmågan att visualisera och framgångsrikt implementera och säkerställa nya arbetssätt och proaktivt bidra till en positiv samverkan. Vidare har du en bevisad förmåga och erfarenhet av att bygga och upprätthålla långsiktiga och professionella relationer på olika nivåer inom en tillverkande industri. Mycket god svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Förståelse för logistikflödet och allmän god teknisk kunskap är meriterande. Personen Du har förmåga att samarbeta och skapa långsiktiga värden genom ditt ledarskap. Trivs i en internationell och prestigelös miljö, med engagerande medarbetare. Vi förväntar oss att du är metodisk, lösnings- och utvecklingsorienterad och har en förmåga att såväl kravställa som att motivera och inspirera i mötet och samarbetet med andra människor. Vid denna rekrytering samarbetar ITAB med HR-strateg i Jönköping. Vi önskar din ansökan via www.hrstrateg.se omgående då urvalsprocessen är igång. Om ITAB Shop Products ITAB shop Products ingår i koncernen ITAB Group. ITAB säljer, designar, utvecklar och installerar kompletta butikskoncept till butikskedjor inom detaljhandeln. Med vår expertis, långsiktiga relationer och innovativa lösningar är ITAB i framkant som partner inom retail. ITAB erbjuder karriärmöjligheter i en internationell miljö och strävar efter mångfald samt goda arbetsvillkor. Vi tar avstamp i våra ledord som sammanfattas "ACT" och strävar tillsammans för en hållbar framtid - för affären, människorna och miljön. Vi verkar för en vänlig, attraktiv och hälsosam arbetsplats med lika möjligheter och goda arbetsvillkor. Läs gärna mer på vår hemsida www.itab.com
Arbetsgivare
HR-strateg i Jönköping AB
Ansökan
Ansök senast 8 augusti (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.