På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Marknadschef

Marknadschef

24 Lediga jobb

Uppsala Basket söker klubbchef

Arbetsgivare / Ort: Kfum Uppsala Basket / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 November (19 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-20
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadschef

Om jobbet

Uppsala Basket söker klubbchef


Nu söker Uppsala Basket en klubbchef som har drivkraft och vill vara med och utveckla en basketklubb i tillväxt.


Om tjänsten


Uppsala Basket är organiserat i två föreningar, en för Uppsala baskets damlag samt en för herr- och ungdomslagen. Nu söker Uppsala Basket Ungdom/Herr en klubbchef. Tjänsten är nyinrättad och rapporterar direkt till styrelsen. I rollen som klubbchef har du resultatansvar och verkställer styrelsens planer. Du är också drivande i att komma med förslag som utvecklar klubben vidare, med fokus på tillväxt. Föreningen har två självständiga och erfarna anställda sedan tidigare. Du blir deras chef och ni jobbar som ett team för att driva och utveckla verksamheten. Du kommer också att samarbeta nära med Uppsala Basket Dam.

Viktiga arbetsuppgifter omfattar:


  • Utveckla relevanta produkter och tjänster för att attrahera fler partners
  • Proaktiv försäljning till nya partners
  • Vårda och utveckla befintliga partners
  • Leda arbetet med att utveckla vår ungdomsverksamhet (läger, turneringar etc)
  • Utveckla samarbetet med övriga intressenter som till exempel Svenska
  • Basketbollförbundet och Uppsala Kommun

Om dig


Vi söker en prestigelös, initiativrik och utåtriktad person. Du ska kunna marknadsföra klubben och ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har social förmåga och kan skapa goda relationer. Du är också strukturerad och kan genomföra projekt.

Om du har erfarenhet av ledarskap, försäljning eller projektledning så ser vi det som en fördel. Basketkunskap är inget krav men däremot önskar vi att du ska ha ett brinnande intresse för att utveckla vår klubb.

Ansökan


Vi arbetar med löpande urval så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6 november. Maila din ansökan och CV till styrelseledamot Christina Hurtig, mailadress: [email protected]

Vid frågor om tjänsten kontakta:

- styrelsens ordförande Johan Waxberg, 070-1487272 - styrelseledamot Pelle Josephson, 0722-230470

- styrelseledamot Henrik Ringmar, 0722-501000

Varmt välkommen med din ansökan!


Om Uppsala Basket


KFUM Uppsala Basket grundades 1960 och är idag Sveriges 5:e största basketklubb vad gället antalet utövare. Vi har drygt 50 lag från knattelag till elitlag. Bredden är viktig för oss för utan bredd ingen elit och utan elit ingen bredd. Socialt engagemang är centralt för oss, vi vill göra Uppsala till en bättre stad för alla och vi använder aktivt vår sport till att öka jämställdheten och integrationen, skapa nya band mellan människor samt såklart förbättra folkhälsan. Vi vill bedriva verksamhet på och utanför basketplanen som är långsiktigt hållbar, jämställd, tillgänglig, trygg och välkomnande för alla, överallt.

Arbetsgivare
Kfum Uppsala Basket
Torgny Segerstedts Allé 2
75644 Uppsala
Hemsida: uppsalabasket.se
VISA MINDRE

Marketing & Communications Manager

Arbetsgivare / Ort: Addressya AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 November (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-10-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadschef

Om jobbet

Our mission

Addressya is a Swedish company with sales offices in Rwanda and Uganda with an ambitious goal to improve a billion lives by providing access to opportunities, inclusion, partnerships, and trade through improved addressing. The platform was created in response to the fact that 4 billion people, businesses and governments worldwide suffer from the lack of addresses.


Addressya makes it possible for anyone to create a precise, complete and easy to use address and share it with full control over their own data. For individuals it will always be free. To businesses, we offer Addressing as a Service that gives companies access to good quality address data for increased transparency and efficiency.


Working at Addressya

We build our teams with “team makers”, who take full responsibility for their own work, the team and the company objectives as a whole. You are never alone at Addressya, asking for help comes naturally to you, as does responding when others need your help. You enjoy using your skills and ideas to help to remove obstacles and bottlenecks for others and within the organisation.


If you are looking for a challenge, make a real difference and grow every day, this is the place for you. We provide a fun and friendly environment, where working outside your comfort zone is safe, challenging and fun.



About job

We believe that you have an entrepreneurial spirit and are eager to build a brand that people are genuinely happy exists. You are hands-on and enjoy moving between strategy and details, and passionate about writing delightful, loveable copy. In addition, we think that you are as passionate about numbers and driven by data as we are!


Skills and experience


  • Experience of working in African market.
  • Relevant education at University level
  • Relevant experience for building up a strong brand and communications
  • B2B, B2B2C marketing and inbound marketing
  • Documented experience as a leader
  • Experience in the development and implementation of processes that make team members feel strong.
  • Excellent command of written and spoken English and fluent Swedish
  • 4+ years commercial experience from companies offering their services online
  • Experience from performance management and business development
  • A track record that highlights your ability to deliver stellar marketing materials that are aligned with commercial goals.
  • The ability to handle multiple stakeholders across an organisation and prioritise your work independently.
  • Experience from working with PR


Key Areas of responsibility


  • Develop, lead and execute marketing plan & brand strategy on a global and local level
  • Manage Marketing & Communications team
  • Conceptualize and execute on multi-channel campaigns, ensuring the alignment of communications and messaging across all channels
  • Work closely with the Sales team to ensure that commercial goals are achieved
  • Craft & oversee promotional messaging and content
  • Identify effectiveness and impact of current marketing initiatives with tracking and analysis, and optimize accordingly
  • Strategic planning
  • Marketing budget

The place of work is the company’s headquarters in Stockholm


How to apply

To apply, use the link: https://forms.gle/wNeoagiTLc7vWBzJ8. You will have to answer a few questions about your experience in marketing. Application is in English. Only applications through the form will be reviewed.


Unfortunately, we are not able to answer all applicants. We will contact only selected candidates for the interviews. Interviews will be held continuously as applications come in. Successful applicants can start immediately or as soon as possible.

#jobbjustnu


Arbetsgivare
Addressya AB
Regeringsgatan 82
11139 Stockholm
Hemsida: www.addressya.com
VISA MINDRE

Marketing Manager Pharma

Arbetsgivare / Ort: Fresenius Kabi AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 November (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Fresenius Kabi is a global health care company that specializes in lifesaving medicines and medical technologies for infusion, transfusion and clinical nutrition. Our expansive portfolio of products and global network of science and manufacturing centers provide essential support for the care of critical and chronically ill patients. We are part of Fresenius SE, a health care group with more than 100 years of experience in pharmaceuticals, medical devices and life sciences. Our employees – more than 35,000 worldwide – develop and deliver injectable pharmaceuticals and infusion systems; blood collection, transfusion and cell technologies; and essential nutrients for parenteral nutrition. Whether you work for us, buy from us, partner with us, or invest in us, you will come to know that caring is at the core of everything we do. Our purpose is to put lifesaving medicines and technologies in the hands of people who care for patients, and to find answers to the challenges they face every day. The Marketing Manager Pharma is responsible for all Marketing activities within the pharma area, which includes Clinical Nutrition and Devices, Standard Solutions, IV Drugs and Disinfectants. One of the main tasks is to manage the Pharma Marketing Team and to ensure that the annual marketing plans for each product group are outlined and executed. The management of the marketing team also includes the overall responsibility for outlining and executing a medium-term strategy per product group and to manage the financial forecasting process. In addition to this, the Marketing Manager is responsible to draft and execute a digital communication strategy. The Marketing Manager Pharma is part of the Management Team and reports to the General Manager.   Main Accountabilities Ensure marketing team outlines annual marketing plans and medium-term strategy per product group Prepare and present yearly sales budget and mid-year forecast to Management Team and Senior Management in Europe Review monthly sales development for whole product portfolio and provide feedback to Management Team for example on impact on sales from rolled out marketing campaign Outline and execute digital communication strategy Maintain and ensure marketing team maintains up to date market knowledge and technical expertise on competitor developments and activities Ensure all marketing material created by pharma marketing team is up-to-date and in line with local rules and regulations and that developed marketing material meets customer and market needs Outline and execute strategy for Fresenius Kabi internet presence Ensure marketing team provides supply chain with up-to-date and accurate information for sales prognoses on article level to ensure forecast accuracy, avoid backorders and scrapping Ensure establishment of annual congress and conference calendar. This includes both internal and external events and local and international events. Manage all HR related topics for all direct reports   Experience and Qualifications Education at university level or similar degree in relevant disciplines, such as for example business administration, marketing, medicine, pharmaceuticals, nutrition physiology, nursing, etc. Minimum 5 years of experience in marketing management including personnel responsibility and responsibility for front-to-end management of marketing campaigns Experience in digital communication an advantage Be an excellent leader and motivator for all personnel within Pharma Marketing Sales experience from the healthcare industry and advantage however not mandatory Experience/knowledge of basic finance would be an advantage however not mandatory Fluent in Swedish and English (oral and written) Valid driver’s license for vehicles class B (B-körkort)     The position is initially a temporary employment with a view to become permanent employment if both parts agree after 6 months. The position is placed in Uppsala. If you want to know more about the position you are welcome to contact Jonas Potyka, +46 76 114 1825. Union representatives are Frank Glackin for Unionen, 018-644 773 and Teresia Karlsson for SACO, 018–644 034.  We look forward to your application! Selection and interviews will be ongoing during the whole application period, so please register your application as soon as possible. We do not accept applications by e-mail or post.
Arbetsgivare
Fresenius Kabi AB
Hemsida: http://www.fresenius-kabi.se
Ansökan
Ansök senast 27 November (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Group Creative & Content Manager

Arbetsgivare / Ort: Stena Line Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 November (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Are you committed to give our customers a world class experience? Then you should join our team! Become a part of transforming Europe’s leading Ferry Company The global travel consumer market has emerged into a fully e-commerce business. To fully embrace these market changes, Stena Line is on a journey of digital transformation by changing our ways of doing business. We are investing in new technologies and are moving to a common and functional way of working across all markets. We are now looking to fill a few key positions to make this happen. Join us on this exciting journey into the future! What will you do? As Group Creative & Content Manager, you will have the responsibility to develop and drive the reasons for our customers to travel with us. Together with your team, you will create relevant and engaging content to be used throughout the Customer Journey enabling personalized experiences in every touchpoint and across all markets. It will be your responsibility to set an Experiences and Communication content strategy at a Group level. You will have the mission to align our regions and their markets and to develop common reasons to travel ensuring optimal common efficiency, effectiveness and scalability. • Some of you and your team’s key responsibilities: • To plan, develop and implement a content strategy supporting and growing the reasons to travel • To participate in putting together the yearly budget and forecasts and to deliver budgeted passenger volumes and travel revenues • Develop go to market offerings with partners - accommodations, vehicle rentals, entertainment, events, cities, attractions etc guided by customer insights • Develop and monitor metrics and provide weekly channel reporting to management as well as deep-dive analytics to uncover strategic insights and action plans. Responsible to secure that common KPIs are used and acted upon • Create content for the Customer Journey touchpoints as well as for all marketing and acquisition efforts including images, copy texts and templates to be used in all channels – create ones, use everywhere • Select and lead the relationship with a cross market advertising agency with regional representation to develop a coherent language, tonality, layouts, messages etc to deliver efficiency and qualitative creative solutions • Develop and foster exceptional relationships with Regional, Brand & Communication and Transformation teams to align strategies with the goals and objectives of our overall business • Take on the role of Business Lead in the transformative business development trinity: Business lead, Transformation Lead and Technology Lead Who are you? At Stena Line your personality matters as much as how good you are at what you do. Are you a strong, approachable leader with an ability to motivate and inspire? We are looking for someone who has excellent analytical skills and an creative mind-set, not afraid to push boundaries. You should have a great sense of responsibility and ownership, be flexible and know how to prioritise and re-prioritise under pressure. We think it’s crucial that you have outstanding communication skills, both written and spoken, and that you can be persuasive and present to senior management. Your first-class organizational skills will be key leading both yourself as well as your team to success. Doing business and creating great results comes natural to you, and you support your team along the way. The must-haves: • University degree or comparable working experience in a senior marketing role • Several years of management and leadership experience • High level of experience in CRM/Customer Journey strategy is essential and a passion for marketing and a desire to optimise, improve and proactively search for new ideas is a must • High level of understanding in digital media and particularly the areas of SEM, SoMe and D&V and its strategic implications on MarTech requirements and opportunities • Deep knowledge and experience in online acquisition methods and tactics and the need for personalised content • Expert level proficiency in using data to make business decisions, build business cases and support campaign optimisations • Passionate about customer centricity and the usage of Martech experience and data platforms to enable sustainable growth in the Customer Lifetime Value • Deep understanding of how digital solutions can improve customer experiences • Experience collaborating with content partners in the fields of reasons to travel • Experience in the travel industry is a plus but not essential • Fluent in English, written and spoken Interested? This is a full-time, permanent position based in Gothenburg within our Group Travel department and you will be employed by the legal Stena Line company in Sweden. To apply, please register your profile and send in your application in English as soon as possible but no later than 29th of November, 2020. Please note that due to GDPR we do not accept applications via e-mail or postal service. If you have any questions regarding the position you are welcome to contact Tony Michaelsen, Group Head of Travel, at [email protected] or about the recruitment process you are welcome to contact Stina Sörensen, Talent Acquisition Manager, [email protected] Please note that we kindly decline any offers from recruitment or staffing agencies regarding this recruitment. About Stena Line As the leader of sustainable shipping, Stena Line has Europe’s most comprehensive route network focusing on transportation of both passengers and freight. We have over 4300 employees in our Stena Line family across Scandinavia, around the UK and the Baltics, making a contribution to our company. We believe it is up to us where we want to go next and how far we want to go. The journey starts with us. Working at Stena Line means having a safe and stable workplace and a great work-life balance. We are committed to maintaining and developing a sustainable working environment, free from harassment, that gives equal opportunities to everyone. We embrace equality, diversity and inclusion – and welcome all applicants.
Arbetsgivare
Stena Line Scandinavia AB
Hemsida: http://stenaline.se
Ansökan
Ansök senast 29 November (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Digital Channels Mangager to Envirotainer!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 November (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
We are now looking for you who want to take on the responsibility for the development and implementation of the digital communication strategy in a global market context. Envirotainer is the global market leader in a secure cold chain solution for air transport of pharmaceuticals. Their backbone of their success is of course their employees – do you want to be a part of Envirotainers continues growth? Welcome to apply! OM TJÄNSTEN Envirotainer have more than 35 years of experience from the industry with currently over 300 employees in three regional operations, spanning over the whole world. For this position, the main goal is to increase sales and strengthen Envirotainers brand. Therefore, you will work with the digital communications strategy in a global marketing context with a B2B focus. Your main areas in the role will two parts – web marketing and marketing automation. This means that you will partly be responsible for lead the efforts for a better and customer website, coordinating the content on external web, creates and manage the editorial plan for web activities as well as be responsible for the look and feel of the website. The other part of the role will be on the marketing automation part. Here, you will work closely with key stakeholders and be the strategic lead in developing the customer journey and implement nurture programs throughout the customer lifecycle. You will work with identify content requirements and work with internal and external stakeholders to develop content based on ‘personas’ throughout the entire customer experience, mapping the right content to the right place in the buying cycle. You are offered At Envirotainer, they believe that you can be responsible for your own work and day. Therefore, your are offered an organization who encourage new ideas and initiatives as well as a very flexible work due to a global organization. It’s your own goals and imagination that limits what you can accomplish with them. Further on, you are offered a warm and passionate work environment that encourage you to develop both as a person and in your role. As a consultant at Academic Work you are offered a great opportunity to grow as a professional, extend your network and establish valuable contacts for the future. Read more about our offer{target="_blank"}. ARBETSUPPGIFTER Besides the above job duties, you will also: * Working closely with Global Web Marketing Manager to design and build landing page/form creation * Working closely with the Salesforce.com Manager * Creates and manages an editorial plan for external web activities as well as regular updates and quality reviews * Responsible for that the content is search engine optimized (SEO) VI SÖKER DIG SOM * Have a university degree in communications, marketing or other related area * Have approximately 3-5 years’ experience with working in digital marketing role * Have previous experience in working with Marketing automation. This has to be visible in your resume. * Have excellent digital communication, motivational and presentation skills * Is fluent in English in both speaking and writing It is considered an additional merit if you have experience in working towards B2B and in a similar role in a global logistics or health care company. For this role we will have a strong focus on a personal fit for the role To be a part of Envirotainer, we believe that you are open to work with different cultures and personalities. You are not afraid to lead your own work and make decisions with a structured and analytic mindset. You are great at collaborating with different functions and have a high level of integrity. Other information * Start: After agreement * Work extent: Fulltime, ongoing * Location: Sollentuna, Stockholm * Contact information: This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from xx that all questions regarding the position is handled by Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase. INFORMATION OM FÖRETAGET Envirotainer is the global market leader in secure cold chain solutions for the pharmaceutical supply chain. They develop, manufacture and offer leasing of innovative container solutions, including validation, support and service, for pharma products that require a controlled environment. Thanks to a truly global presence with the world’s active container fleet, the largest network and an extensive industry expertise, Envirotainer is able to meet the customers' need for innovative and reliable solutions - available from any location to any destination. We operate through an open, global network of airlines and forwarders, and their headquarters is located outside of Stockholm, Sweden.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 29 November (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

DIRECTOR OF STRATEGIC MARKETING AND PRODUCT MANAGEMENT

Arbetsgivare / Ort: Ny Position i Sverige AB / TRANÅS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 November (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Force and Motion Control has an exciting and challenging career opportunity for a Director of Strategic Marketing and Product Management in the Force and Motion Control Strategic Business Unit (SBU). Sound interesting?

In this role you will be responsible for developing the overall business strategy for future growth by leading global product management, including pricing and marketing functions of Force and Motion Control. The purpose of this role is to identify and propose new market segments, acquisition strategies and evaluate existing and new product lines of FMC in relation to strategy. This position also has the responsibility of leading the marketing of FMC and its capabilities to new and existing customers in alignment with FMC business and financial targets.

Key responsibilities in this role is to establish the vision, strategy and target markets in support of financial targets and to drive increased market share of the FMC product portfolio in alignment with the FMC global business strategy. Also, to create, manage and launch digital solutions, including e-commerce for business to business usage. You develop the methodology to conduct the competitive analysis for the brands product lines, benchmark competitors, and identify key markets. You also develop, implement and follow up pricing strategies for all FMC products and services to ensure profitability. In the role, you generate new business by leveraging existing product portfolios and explore the introduction of complementary product lines and you are responsible for driving new product introductions to market successfully. You lead and expand the global digital footprint of FMC brands, collaborate with supporting functions to ensure all aspects of new products introductions are coordinated for market success and work in conjunction with sales to infiltrate new markets and or customer segments. The location for this role is flexible, but preferably you are able to work from our head office in Tranås a couple times a week.

We are looking for an empowering leader who is collaborative, inclusive and carries out a balanced approached to achieve commitments. With strong ambition you are always looking for improvements, identifies and eagerly shares and leverages best practices across the business as appropriate. To be successful in the role we believe that you have B.S. Degree in Business, preferably in Marketing or related discipline, equivalent country degree and/or experience, MBA is a big plus. We also believe that you have a minimum of ten years of marketing or product development experience and a minimum of three years of leadership experience, in a global environment. You have a proven track record of implementing and successfully executing strategies to build and sustain a high-performance work environment. Your personal qualities are important to us.

At Barnes Group Inc., career development is a shared responsibility in which all employees are encouraged to develop, improve, and enhance their skills and professional growth to support our business objectives. This will be a challenging and rewarding opportunity for the right candidate. Would you like to join our team?

In this recruitment we collaborate with Ny Position who work with recruitment of senior positions and specialists. For questions about the job you are welcome to contact Jeanette Boström or Annika Quennerstedt at +46 36 330 09 00. You apply through www.nyposition.se with your resume and connect your application to the job. Send us your application by November 29th.


Barnes Group, Strömsholmen ,Barnes FMC develops, manufactures and markets Force & Motion Control solutions for industrial applications including sheet metal forming, suspension for heavy duty off-road vehicles and other niche applications. Strömsholmen AB is the main facility within Barnes FMC, which is a Strategic Business Unit within Barnes Group Inc. (NYSE: B). Barnes FMC has about 700 employees in twelve countries with own production and assembly in Sweden, UK, China and North America, as well as distributors in more than 46 countries. Strömsholmen AB was founded in 1876 and for over 140 years we have originated from Tranås, Småland, midway between Jönköping and Linköping. Barnes FMC is in a growth mode with a very strong profitability. Read more about Barnes at www.barnesgroupinc.com

Arbetsgivare
Ny Position i Sverige AB
FLEXIBLE LOCATION
57341 TRANÅS
Hemsida: http://www.barnesgroupinc.com/
Ansökan
Ansök senast 29 November (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Digital Marketing Manager to Exeger

Arbetsgivare / Ort: The We Select Company AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 December (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Here’s an opportunity to be a part of the solution

Everyday, we do things others deem impossible. During the past 10 years, Exeger has evolved and grown to become a global leader in sustainable power for everyday products. With customers like Harman and POC, we will introduce the world’s first perfectly integrated light-charging material. Join us to restore the carbon balance of the planet, because the more you use our material, the better for everyone.

We are an entrepreneurial tech company with roots in industrialization. Today we hired our 138th employee and we will continue this expansion journey throughout 2021. For this reason, we need a social media strategist to spread brand and employer brand awareness about Exeger and our journey to change the world.

Our brilliant Design and Marketing team (winner of Great Award of Design 2020) are looking for a Digital Marketing Manager to be responsible for Exeger’s digital platforms, (Exeger.com, powerfoyle.com) as responsible to establish and evolve our presence in social media channels (Facebook, Instagram, LinkedIn). As a Digital Marketing Manager at Exeger you will be web editor and responsible for our social media strategy and execution, manage the process of asset creation and captions, and plan in accordance with our social calendar. Being responsible for our webpages and other online tool and services, you will produce digital content and ensure brand alignment across the different channels.

We are looking for a digital expert with high creativity in terms of identifying target audience and devising digital campaigns that engage, inform and motivate.

Your responsibilities – your opportunities

  • Webeditor for Exeger.com powerfoyle.com (our product brand), to keep the sites up to date by creating and publishing articles and news.
  • Execution of our social media plan, review and monitor to make sure we produce accurate content.
  • Collect and analyze data, track and follow-up KPIs, measure and present the result internally and provide suggestions for improvements.
  • Always map new social media trends and provide creative ideas for creating more innovative content.
  • Manage the collaboration with our external partner for digital marketing.

What about you

Our recruitment process focuses as much on personality/culture fit as it does on merit. We’re looking for you who embody our values and strive to reach our vision of a self-powered and sustainable daily life. However, to thrive in this position we believe you have:

  • Several years’ experience from similar work task.
  • Strong communication ability and feel comfortable with presenting your ideas and suggestions. Fluent in Swedish and English, both oral and written.
  • Experience from working with google analytics, Facebook business manager, LinkedIn ads, SEO tools, as well as visual software i.e Photoshop.
  • Excellent content creation and content optimization skills.
  • Experience in setting up and managing custom audiences and paid-campaigns in social media, Google etc.

In addition, you have a strong mindset and love to be challenged in your work. You handle setbacks and changes well and have great collaboration skills. At Exeger we make the impossible possible and work hard to achieve our goals. Become part of our team and be a key player in setting our social media strategy!

What now?

We hire continuously, so don't wait to send you application, but no later than the 6th of December 2020. If you do not have a resume at hand you are welcome to apply with your LinkedIn-profile. If you have questions regarding the process please contact responsible Recruiter Julia Winberg, 070 413 50 98.

More about Exeger

Founded in 2009, Exeger is a Swedish deep tech company, manufacturing a unique carbon positive material that has been invented by the company’s founders. The technology allows for light energy (indoor as well as outdoor) to be transformed into electrical energy inside a nano-material, just like chlorophyll in plants – i.e. an artificial photosynthesis process. The company’s vision is to restore the carbon balance of the planet by empowering people with endless energy. Exeger has been backed up by institutional investors, is in an exciting scaleup phase and has several major collaborations (in progress as well as planned) in the wearables segment.

Arbetsgivare
The We Select Company AB
Brinellvägen 32
11428 STOCKHOLM
Hemsida: https://exeger.com/
Ansökan
Ansök senast 1 December (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadschef till Östgötatrafiken

Arbetsgivare / Ort: Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 December (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Framtidens kollektivtrafik i fokus – Östgötatrafiken söker Marknadschef! Varje vardag görs ca 110 000 resor med kollektivtrafiken i Östergötland - med pendeltåg, buss eller spårvagn. Vårt mål är tydligt - 2030 ska kollektivtrafikens andel av den motorburna trafiken i Östergötland vara 32 % - jämfört med dagens knappa 20 %. Mycket är på gång i vår region, inte minst att stadstrafiken i länets två stora städer, Linköping och Norrköping, behöver utvecklas med högre framkomlighet för att möta en ökad förtätning av städerna. Stadstrafiken kommer på sikt också att påverkas av Ostlänken och nya resecentrum och vår pulsåder Östgötapendeln behöver fortsätta utvecklas att möta framtida behov. Vi har dessutom flera nya trafikavtal som bygger mycket på samverkan och incitament för målstyrning vilket även kräver förändrade arbetssätt från vår sida. På marknadssidan sker en snabb utveckling vad gäller både tekniska möjligheter och förväntningar från våra kunder. I takt med att arbetsmarknaden utvecklas och förändras ser vi att resmönster och därmed behov hos individen förändras i motsvarande takt. På företagssidan blir hållbarhet en allt viktigare faktor och det innefattar även medarbetares resor till och från jobbet samt tjänsteresor. Om tjänsten Marknadsavdelningen jobbar på strategisk, taktisk och operativ nivå. I marknadsavdelnings uppdrag ingår försäljning, affärsutveckling och marknads- och försäljningskommunikation. Som marknadschef får du en viktig roll i arbetet med att uppnå våra mål, inte minst när det gäller att bygga upp och utveckla vårt försäljningsarbete. Fokus ligger framför allt på försäljning till konsument, men avdelningen ansvarar också för försäljning till företagskunder. Du ansvarar för marknadsföring och försäljning till en kundgrupp som omfattar alla boende i vårt län, och en försäljningsvolym på i dag 530 MSEK. Du leder marknadsavdelningen som består av sju direktrapporterande medarbetare, inklusive kommunikationschef och kundcenterchef som själva ansvarar för respektive kommunikationsgruppen och våra två kundcentra i Linköping och Norrköping. I kommunikationsgruppen ingår fem medarbetare, i våra två kundcentra ingår totalt 10 medarbetare. Du ingår i Östgötatrafikens ledningsgrupp och rapporterar direkt till vår VD. Låter det som en spännande utmaning, och har du den erfarenhet och personlighet som krävs för att leda, utveckla och driva marknads- och försäljningsarbetet i en samhällsviktig verksamhet som styrs av såväl affärsmässiga beslut som av långsiktiga politiska målsättningar, då är du kanske den vi söker till rollen som marknadschef! Vem är du? Vi söker dig som har gedigen kompetens inom marknad och försäljning. Du har omfattande erfarenhet av marknadschefsroller och ledning av egen personal. Som chef har du ett coachande och utvecklande ledarskap som både utmanar och stödjer dina medarbetare. Det är meriterande med erfarenhet från branscher där marknaden utgörs av en stor bredd av såväl privatkunder som företagskunder. Du bör ha ett stort samhällsintresse, och det är meriterande men inget absolut krav att du har tidigare erfarenhet av att verka i en politiskt styrd verksamhet, eller som leverantör till verksamheter inom samhällssektorn. Tjänsten kräver att du har vilja att påverka och utveckla, du är en ledare som tar en självklar plats i olika sammanhang och som trivs i en roll där du får möjlighet att synas i många olika sammanhang. För att lyckas bedömer vi att du behöver ha praktisk erfarenhet av att leda utvecklingsarbete och förändringsprocesser, självklart med ett affärsmässigt förhållningssätt. Du trivs med ett utåtriktat arbete och du har lätt för att samverka och bygga nätverk. Du har förmågan att lyssna och ta in andra perspektiv, och kommunicerar tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov. Du ser till helheten och är strukturerad med förmågan att prioritera och ta beslut inom ditt verksamhetsområde. Tjänsten kräver högskoleutbildning med relevant inriktning och mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Östgötatrafiken AB ägs av Region Östergötland som också är regional kollektivtrafikmyndighet i Östergötlands län. På uppdrag av våra ägare ansvarar vi för utveckling, upphandling och planering av trafiken, kundinformation, marknadsföring, försäljning och kundtjänst. All vår trafik, oavsett om det är buss, spårvagn, tåg eller särskild kollektivtrafik som skolskjuts, sjukresor och färdtjänst, upphandlas och körs idag på entreprenad. Vårt erbjudande är en enkel och fungerande resa mellan A och B förenat med en positiv upplevelse. Utformningen av resor och andra tjänster ska bidra till ett klimatpositivt samhälle. En viktig del av vårt uppdrag blir därmed att vara drivande i utvecklingen av hur framtidens kollektivtrafik ska utformas och utföras. Östgötatrafiken har ca 170 medarbetare med huvudkontor i Linköping och en stor kundserviceverksamhet i Mjölby där vi samlat funktioner som arbetar med bl a trafikledning, trafikinformation, beställningar av färdtjänst och sjukresor samt kundservice backoffice. Därtill har vi egna kundcenter vid Resecentrum i Linköping och Norrköping. Vi har en budgeterad omsättning på ca 1,5 mdkr. Mer information För mer information ring Jan Schröder ([email protected]), 070-6181161. Ansök senast den 1 december 2020.
Arbetsgivare
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led
Ansökan
Ansök senast 1 December (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Produktchef Automation

Arbetsgivare / Ort: Solar Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 December (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Vill du arbeta utifrån ett marknadsperspektiv genom att driva och utveckla affärer kring produkter och tjänster inom Industriell Automation? Trivs du i en utåtriktad roll där du får verka med interna och externa partners? Då kan du vara vår nya produktchef inom Solars marknadsorganisation. Sedan 6 månader tillbaka har vi en ny lokal organisation med fokus på just Industriell Automation för att bättre stötta affärens karaktär samtidigt som vi verkar inom ett fokuserat kategoriområde globalt inom Solar Group. Vi erbjuder   Ett omväxlande och utmanande arbete som ett av norra Europas mest innovativa och ledande Sourcing & Services-företag inom El, VS och Industri. Vi vet att Solars möjligheter att växa hänger på att våra medarbetare fortsätter att utvecklas. Personlig utveckling värderar vi högt. Du har möjlighet att forma din egen vardag och utveckla din kompetens i en inspirerande miljö. Vi lever efter mottot ”Stronger Together” och nu behöver vi dig för att bli ännu starkare. Ditt fokus  Tjänsten som Produktchefinnebär att du har som ansvar att säkerställa att Solar inom produktområdet Automation har ett lönsamt och attraktivt produktsortiment över tid och agerar med kundens behov i fokus. Du beslutar om nya produkter och/eller leverantörer som passar Solars kundsegment och kategori-strategi landsöverskridande. Du arbetar aktivt med utveckling av konceptsortiment och säkerställer ett fungerande samarbete med avtalade leverantörer.  Du ansvarar för strategin kring lagerläggning och write down inom ditt produktområde och tar aktivt ägarskap för produktdata och för hur produkterna presenteras och marknadsförs digitalt. Prissättning på sortiment-nivå samt att hantera korrigerande åtgärder och besluta om prissättning i enskild affär vid fråga från sälj är en viktig del av ditt arbete. Ditt bidra med produktkunskap och marknadsinsikter till sälj och vid marknadsföring. Kontinuerligt följa och ha insikter i kategorins ekonomiska utfall är ett givet inslag i ditt arbete. Kvalifikationer Högskoleutbildning, gärna inom Marknad/Teknik Några års yrkeserfarenhet inom området Automation God datorvana/Microsoft Office, särskilt i Excel Goda kunskaper i engelska verbalt och i skrift.  Meriterande är även: ​​​​E-handelserfarenhet Databas likt Access PIM (inRiver) SAP Din profil Som person är du affärs- och resultatinriktad. Du är van vid att analysera och fatta datadrivna beslut. Du är kreativ, självgående och nyfiken. Vi tror också att du är kommunikativ, har en positiv approach och trivs i en entreprenöriell kultur. Vi ser dessutom gärna att du har ett intresse för Automation eller Industri. Tjänsten erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett internationellt företag med intressanta framtidsmöjligheter! Kontakt och ansökan Med anledning av rådande pandemi Covid-19 kommer vi att i första hand genomföra eventuell intervju via telefon innan ev. möte. Detta kan komma att genomföras via länk. Önskar du ytterligare information om tjänsten eller vill ha vidare kontakt är du välkommen att höra av dig till Robin Forstner, Group Senior Category Manager – Industrial Automation [email protected]: +46735133775 Välkommen med din ansökan via länk!
Arbetsgivare
Solar Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 4 December (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Brand Manager inom onkologi sökes till Janssen

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 December (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Nu söker Academic Work tillsammans med Janssen en Brand Manager inom onkologi till deras verksamhet belägen i Stockholm, Solna. Onkologiverksamheten är en del av ett viktigt arbete inom Janssen, och de håller på att lansera nya viktiga tillgångar inom terapeutiska områden samt planerar för nya lanseringar under de kommande åren. OM TJÄNSTEN I rollen som Brand Manager inom onkologi kommer du att arbeta i en dynamisk miljö där motivation, passion och innovation kommer vara viktiga drivkrafter. Om du tidigare arbetat med varumärkesstrategier, utveckling av marknadsmaterial samt andra marknadsaktiviteter är detta rollen för dig. ARBETSUPPGIFTER * Utveckla och distribuera den strategiska varumärkesstrategin, anpassad till EMEA och sett till lokala behov och möjligheter * Driva och stödja marknadsföringsaktiviteter som evenemang, projekt och ad-boards. * Utveckla och implementera marknadsföringsmaterial inklusive kampanjer, nyhetsbrev, webbinnehåll och webinarier * Säkra implementering av segmentering och inriktning i linje med strategi, baserat på kund- och konkurrensanalys och insikter * Träna och stödja det fältbaserade teamet * Samarbeta med tvärfunktionella team för att hitta innovativa lösningar för våra partners; identifiera insikter, avslöja ouppfyllda behov och undersöka möjligheten att leverera strategiska samarbetsprojekt som ger kundvärde * Säkerställa god praxisutbyte mellan olika terapeutiska områden lokalt och i Norden VI SÖKER DIG SOM * Har en högre utbildning inom marknadsföring, ekonomi, managment eller liknande * Minst 3 års erfarenhet av marknadsföring. * Erfarenhet av projektledning och flerkanalig marknadsföring * Förståelse för de svenska sjukvårdssystemen och strukturen, inklusive tillämpliga HCC-regler och marknadsimplikationer * Är flytande i svenska och engelska, då du dagligen kommer att använda båda språken i kommunikationen inom organisationen * Goda kunskaper i Excel och andra MS Office-program * Giltigt europeiskt körkort INFORMATION OM FÖRETAGET Janssen är ett av Johnson & Johnson's läkemedelsföretag, med mer än 35 000 anställda. Janssen arbetar för att behandla, bota, stoppa och förhindra några av vår tids mest förödande och komplexa sjukdomar - från autoimmuna sjukdomar, hematologi, onkologi, HIV, psykiska störningar, hjärtsjukdomar och diabetes. Johnson & Johnson är ett företag som åtar sig att göra gott för världen. De blandar hjärta, vetenskap och uppfinningsrikedom för att på ett djupare sätt förändra banan inom hälsa för mänskligheten.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 4 December (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Digital Marknadsföring hos Hantverkshjälpen

Arbetsgivare / Ort: SVEA Personal AB / Solna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 December (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet

Vi söker dig som är digital Marknadsförare och vill vara med och utveckla tjänsten Hantverkshjalpenonline.se


Tjänsten är en förmedlingssajt för service jobb med ett koncept som helt saknas på marknaden. Du kommer jobba aktivt i ett team som hanterar och utvecklar tjänsten. Din arbetsuppgifter är att leda trafik och kunder, och ge kunskap om tjänsten. Verksamheten är också under utveckling så du kommer ingå i projekt teamet i den utvecklingen.


Målet är att bli Sveriges bästa system för jobb hantering och byggledningssystem.


Arbetsgivare
SVEA Personal AB
Mall of Scandinavia
16979 Solna
Hemsida: www.hantverkshjalpenonlline.se
Ansökan
Ansök senast 5 December (9 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Commercial Product Manager (CPM)

Arbetsgivare / Ort: Salesonly Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Ny tjänst till Luna Group – Commercial Product Manager inom BYGG! Tjänsten som CPM innebär att ta fram koncept inom bygg och att utveckla kundanpassade lösningar och erbjudanden till Lunas kunder / återförsäljare. Med ett unikt erbjudande skapar vi värde som heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter till byggentreprenörer och proffsbyggare. OM TJÄNSTEN Som Commercial Product Manager (CPM) ansvarar du för utveckling av erbjudanden och koncept inom sortimentsområdet bygg. Tjänsten innebär att du med örat mot marknaden skapar förståelse för proffsbyggarens vardag och utifrån marknadens behov utvecklar, projektleder och säljer du in nya koncept och byggprodukter till Lunas säljorganisation - som sin tur säljer in kundanpassade erbjudanden till Lunas återförsäljare. Du ingår i ett innovativt och engagerat team med hög samarbetsvilja, där alla bidrar till utveckling genom ett utifrån och in perspektiv. Vår ambition är att vara i framkant och vi arbetar kontinuerligt med förbättringar på alla nivåer och inom samtliga processer, externt och internt. Rollen som CPM är operativ i det dagliga, samt strategisk med långsiktig sortimentsutveckling i linje med Lunas övergripande strategi. Du ansvarar för hela kedjan, från att skapa leverantörskontakter för inköp till utfasning av utgångna produkter. Ditt resultat kommer att mätas på försäljning och lönsam tillväxt av sortimentsområdet. För att trivas hos oss ser vi att du är nyfiken och har en positiv attityd, för att möta vår föränderliga marknad. Du ansvarar för att planera, projektleda, utbilda, inspirera och följa upp. Allt för att nå uppsatta mål och vara den självklara samarbetspartnern på marknaden. Tjänsten utgår från Luna Sveriges huvudkontor i Alingsås och innebär resor inom och utanför Sverige. Du rapporterar till Magnus Odhagen, Commercial Product Director på Luna Group. Arbetsuppgifter i korthet: Koll på kunders behov, marknadstrender och prisutveckling.Utvärdera affärsmöjligheter, planera och ta fram koncept, samt lansering av nya produkter och erbjudanden.Samordna olika funktioner och marknadsinitiativ.Ta ansvar för och leda arbetet med att nya produkter och koncept finns till försäljning i samtliga kanaler.Säkerställa rätt villkor med leverantörer och kommunicera marknadspriser.Utveckla och kommunicera värdet av framtagna erbjudanden.Förhandla och utveckla relationer med nuvarande och nya leverantörer. VI ERBJUDER Vi som arbetar på Luna Sverige trivs och har roligt på jobbet! Detta beror på att vi värderar ledare och medarbetare som agerar utifrån nytänkande, öppenhet, work-life-balance samt frihet under ansvar. Vi erbjuder stora svängutrymmen och det är bara vi själva som kan sätta våra gränser. Vi behöver våga, testa nytt och utmana både oss själva och branschen, därför söker vi en nytänkande, ansvarstagande och erfaren CPM med förmåga att skapa enkelhet och effektivitet – både vad det gäller interna rutiner och processer, samt avseende framtidens samarbete med leverantörer och kund. Vidare erbjuder vi dig: En karriär inom ett starkt bolag som ingår i Bergman & Beving, en modern koncern med tydligt fokus på att bygga starka premiumvarumärken inom bygg- och industribranschen.Ett av branschens med anrika och starkaste varumärken med väletablerade produkter och attraktiva tjänster och koncept.Ett bolag med sunt ledarskap, platt organisation och korta beslutsvägar. https://www.youtube.com/watch?v=gLEbO8zL4HM&t=14s OM DIG Vi söker dig som vill utmana en traditionell bransch och möta en föränderlig marknad med nya krav och köpbeteenden. Du har ett gediget kunnande och erfarenhet från byggindustrin, samt intresse för teknik och trender inom bygg. Du har mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska. För att nå framgång i rollen tror vi att du är nyfiken, produkt- och affärskreativ, samt angelägen om att leverera ett bra resultat i tid. För att vi ska trivas med varandra och tillsammans skapa Sveriges starkaste leverantör av verktyg för professionellt bruk inom bygg, ser vi att du har viljan och en självklar förmåga att analysera, driva, samt effektivt planera, prioritera och följa upp. Förhoppningsvis har du lätt för att zooma både in och ut, för att både kunna se detaljer och helhet, då vår bransch, omvärld och våra kunders behov och köpbeteende förändras snabbt. ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa, på tel: 0735-21 65 31 eller via mail: [email protected] Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer genomförs vecka 46-48. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: CPM, "Commercial Product Manager", Porduktchef, "kommersiell produktchef", produktutveckling, koncept, erbjudandeutveckling, bygg, Luna,
Arbetsgivare
Salesonly Sverige AB
Hemsida: http://www.salesonly.se
Ansökan
Ansök senast 6 December (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Head of Marketing & Communications

Arbetsgivare / Ort: DOMO Animals AB / Lund
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 6 December (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet

We're looking for a key figure who wants to join Animals.ai on our journey to accelerate precision livestock farming. Animals.ai offers AI-based animal behavior monitoring solutions to bring farm management to the next level. As a key figure, you will join our journey to visualize farm animal behaviors globally through Computer Vision and Deep Learning. You will report directly to the Chief Executive and will be a key member of the new senior leadership team.


What you’ll be doing

Brand marketing

  • Define clear, bold branding strategy to drive awareness and high impact brand positioning. Ensuring you are able to adapt the global strategy to regional needs
  • Define target customer audience and relentlessly build brand strategy to target them
  • Develop and own marketing budget for the region
  • Own and apply competitive intelligence on innovation in Europe and China
  • Ideate and execute marketing initiatives that deliver on brand awareness and ROI

Media and Partnerships

  • Define media strategy
  • Define clear, bold partnership strategy - brand, retail and commercial partnerships
  • Lead end-to-end relationship building with key partners from ideation to execution

Social Media & Community

  • Define clear, bold social media strategy to drive high impact market positioning and build highly unique engaged community
  • Own the strategy and planning for local influencer activities
  • Lead high impact pilots across new media platforms

Public relations & SEO

  • Define clear, bold PR strategy to drive high impact market positioning
  • Identify key platforms and generate engaging press coverage in line with positioning
  • Support on high impact data-driven strategy to drive optimized SEO traffic

Acquisition

  • Ensure consistent paid marketing strategy to strengthen market positioning
  • Plan on paid marketing initiatives and ROI
  • Pilot out of the box partnerships and projects to drive acquisition innovation.


Who you are

  • +8 years marketing and PR experience ideally in High-tech industry
  • A strong level of passion to effectively tell Animals.ai’s story
  • Ambitious self-starter that is proactive and results driven
  • Thrives in dynamic, fast-moving environments, a hustler
  • Strong attention to detail and not afraid to roll-up sleeves and lead by example
  • Master’s degree in marketing or communications
  • Strong knowledge of the AI industry and consumer landscape
  • Experience managing budgets/ marketing P&L
  • Network of relevant media editors is a plus
  • Passion for sustainable agriculture is a plus
  • Fluency in English and Chinese is required; Nordic language experience is a plus.


What we offer

  • An exciting job on a permanent contract in an office in Lund where you will be able to express your creativity and potential
  • The possibility to work with a dynamic and multidisciplinary team
  • Attractive salary and bonus scheme


Next step

If you are ready to join our fast-paced company, apply below! Our team will review your application within the following 4 weeks. If your profile and experience fit our requirements, we will invite you for a first phone call.



Öppen för alla Vi fokuserar 100% på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
DOMO Animals AB
Scheelevägen 15
22370 Lund
Ansökan
Ansök senast 6 December (10 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Marknadschef till ancon.io

Arbetsgivare / Ort: Ancon AB / Örebro
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 December (15 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadschef

Om jobbet

Vi på Ancon söker en marknadschef, kung, drottning, growth hacker, guru, galning.


Du ska vara med och ta Ancon från 40mkr till 300mkr globalt inom några enstaka år.


Du kommer ansvara och utföra.


Du tror på galna digitala marknadskampanjer med magisk konvertering. Du förstår den nya världen.


Du ska marknadsföra vår nya SaaS plattform till världens alla restauranger. No limits.


Du tror inte på gamla beprövade idéer. Du tror på det nya, som sticker ut från bruset.


Du är en force of nature. Du är besatt av att skala, växa, göra skillnad. Du tror inte på vanilj och jante, du tror på trance och Get Shit Done.


Du kommer jobba tight med bolagets VD. Du kommer utmanas. Vi kommer växa tillsammans.


Placering i Örebro eller Lysekil.


Vill du snacka vidare? Maila [email protected]


Arbetsgivare
Ancon AB
Rudbecksgatan 11
70211 Örebro
Hemsida: www.ancon.io
Ansökan
Ansök senast 11 December (15 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Marknadschef till ancon.io

Arbetsgivare / Ort: Ancon AB / Lysekil
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 December (15 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadschef

Om jobbet

Vi på Ancon söker en marknadschef, kung, drottning, growth hacker, guru, galning.


Du ska vara med och ta Ancon från 40mkr till 300mkr globalt inom några enstaka år.


Du kommer ansvara och utföra.


Du tror på galna digitala marknadskampanjer med magisk konvertering. Du förstår den nya världen.


Du ska marknadsföra vår nya SaaS plattform till världens alla restauranger. No limits.


Du tror inte på gamla beprövade idéer. Du tror på det nya, som sticker ut från bruset.


Du är en force of nature. Du är besatt av att skala, växa, göra skillnad. Du tror inte på vanilj och jante, du tror på trance och Get Shit Done.


Du kommer jobba tight med bolagets VD. Du kommer utmanas. Vi kommer växa tillsammans.


Placering i Örebro eller Lysekil.


Vill du snacka vidare? Maila [email protected]


Arbetsgivare
Ancon AB
Södra Hamngatan 4B
45333 Lysekil
Hemsida: www.ancon.io
Ansökan
Ansök senast 11 December (15 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Loyalty Marketing Director, Global

Arbetsgivare / Ort: AB Electrolux / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 December (15 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet

Electrolux Global Marketing is looking for an experienced marketer to help us bring about a step change in the experience we deliver to our owners post-purchase. We are re-organizing internally to better cater to the needs of our consumers at each phase of the lifecycle: Acquisition, Conversion & Loyalty. This Loyalty Marketing Director role would work alongside colleagues focused on the other two lifecycle phases (Acquisition and Conversion) to deliver a joined up and compelling consumer experience.


Our consumers have an abundance of choice in buying appliances and we want to reward them for choosing our brands by providing them with the best possible experience post-purchase to engender long term loyalty. This role would work very closely with our BA’s (our 4 Business Areas are geographic regions) working with loyalty marketing teams who are responsible for operationally executing on the strategies, tactics and governance to deliver on our prioritized consumer and business objectives for all ownership journeys.


These would include optimizing the journeys that happen on our websites post-purchase (e.g. product registration, online consumer support such as troubleshooting, access to owner manuals, repair booking and sourcing accessories, consumables and spare parts) as well as defining and implementing an email strategy for our product owners.


WHAT WE’RE LOOKING FOR

Our objective is to drive loyalty and consumer lifetime value through relevant and engaging experiences with clear consumer benefits helping to build our brand and generate profitable revenue streams. Thus we are looking for someone with a real passion for delivering a great end user experience acting as a subject matter expert for loyalty marketing.


We need someone with mature leadership skills who can foster strong collaboration between the different geographic regions of our organization to help them deliver on their ambitions. Thus acting as a model of servant leadership is key.


YOUR EVERYDAY CHALLENGE

This role is positioned within our Global Marketing organization and the primary requirement is to work with those involved in loyalty marketing in our BA’s to together drive a transformation in our post-purchase experience where marketing touchpoints play a very important role


•Contribute to the development of the vision for our future ownership experience to transform how our consumers experience our brands and products

•Take responsibility (with BA colleagues) for the operational delivery of the ownership experience as articulated by our ownership experience vision

•Define the communication plan for our owner segments that delivers an engaging experience with our brands and realizes opportunities to build profitable lifetime value with each consumer (again based on the ownership experience vision)

•Help devise and manage consumer economics – understand profitability at an individual consumers level and establish approaches to increase individual consumer profit contribution through ‘next best offer’ tactics

•Lead the continuous optimization of existing journeys, value propositions & experiences through all relevant post-purchase touchpoints with emphasis on our websites (as that’s the first port of call for our owners) and email marketing

•Prioritize key business requirements for continuous improvement of the post purchase areas of our websites managing the key journeys as funnels

•Establish KPI and data driven post-purchase funnel performance management of these key consumer journey paths with reference to the onboarding and repair and service journeys

•Own and manage email marketing as the primary communication channel with our product owners continually experimenting to optimize performance of this channel (measured through opt ins, unsubscribes, open rates, CTR and subsequent conversion metrics)

•Develop the metrics to be used to measure the CX and operational aspects of our post purchase experience and owning the production / maintenance of dashboards to communicate performance

•Implement and run the communication / governance forums to support those working in loyalty marketing in our BA’s to drive performance improvements, aid knowledge development, sharing of best practice and driving synergies where appropriate

•Develop and maintain knowledge of privacy and other regulations to ensure we are adhering to these at a local level as we manage and utilize consumer data

•Follow market trends in loyalty and CRM marketing to continuously evolve our approach incorporating best practice and new innovations


WHO YOU ARE

•Passionate – about the consumer and in delivering simply outstanding experiences.

•Lead – You have a vision and a purpose, and you can inspire and influence others to not only share it but apply their abilities to achieving it.

•Organized - you set the pace and the priorities, and then you bring a methodical approach to meeting your goals.

•Agile - Both reactive and proactive, you work efficiently and flexibly to deliver results.

•Dynamic – you can think in a creative and strategic way but are adept at delivering operationally to ensure tasks are followed through to completion.

•Energetic - Your enthusiasm is infectious and inspires and engages your colleagues and collaborators to achieve, deliver, and be accountable for their work. You’ll also have the stamina essential to delivering results in both the short and long term.

•Negotiator - Excellent communication skills with the ability to influence stakeholders at all levels across by building strong interpersonal relationships.

•Data driven – with strong analytical skills that form the basis of your decision making.


MINIMUM REQUIREMENT

•University degree or equivalent

•At least 10+ years industry experience – either client or agency side

•Worked in roles with an international scope and preferably in a hub and spoke model

•Real world and concrete experience in CRM/email marketing

•Demonstrable experience working with both IT and business stakeholders


Please apply in English.

Öppen för alla Vi fokuserar 100% på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
AB Electrolux
SANKT GÖRANSGATAN 143
10545 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 11 December (15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing and Sales Manager

Arbetsgivare / Ort: Avanzera AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 December (22 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Vårt uppdrag: Till vår kund Groth & Co söker vi efter en kommunikativ Marketing and Sales Manager. Tjänsten är en tillsvidaretjänst hos Groth & Co med 6 månaders provanställning. Din arbetsplats blir i mycket fina lokaler i Spårvagnshallarna mitt i city. Groth & Co arbetar i en fantastisk bransch med dagens och morgondagens stora innovationer. Deras kunder erbjuds en affärsmässig rådgivning inom patent, varumärken och annan immaterialrätt. Hos dem erbjuds en unik möjlighet att arbeta kreativt tillsammans med olika kompetenser som ingenjörer, jurister, paralegals, namnskapare och språkvetare. Du kommer att vara en del av ett härligt gäng från världens alla hörn, och hos Groth & Co talas inte mindre än 14 olika modersmål. Här känner man av samhörighet och stolthet vilket återspeglas i deras låga personalomsättning. Deras kunder spänner från svenska start-ups till några av världens störta multinationella företag. Gemensamt för dem alla är att de ser fördelar med och skapar värde genom att arbeta aktivt med immaterialrätt. När du blir en av Groth & Co kommer du att få kunniga medarbetare och trevliga kollegor, vara en del av en organisation som har korta beslutsvägar. Företaget tror på frihet under ansvar och där möjligheten till professionell utveckling alltid finns inom räckhåll. Arbetsuppgifter: Din roll kommer att vara bred och formbar men för att nämna några av dina arbetsuppgifter: • Leda och driva företagets arbete inom marknadsföring och försäljning i nära samarbete med företagets konsulter och ledningsgrupp • Utifrån befintlig affärsstrategi ta fram en marknadsföringsstrategi och ansvara för genomförandet av planerade aktiviteter • Skapa av content marketing som till exempel konferenser och seminarier, texter som nyheter, nyhetsbrev och case-studies, samt innehåll till digitala kanaler • Koordinera och driva företagets arbete med försäljning och affärsutveckling • Identifiera affärsmöjligheter både hos befintliga och potentiella kunder Din bakgrund: För att passa in i vår organisation och för denna roll så söker vi dig som har: • Minst 5 års erfarenhet inom marknadsföring och/eller försäljning • God kommunikationsförmåga i både tal och skrift • God samarbetsförmåga och kompetens inom projektledning • Lika god förmåga att planera som att genomföra • Erfarenhet från arbete inom marknadsföring och/eller försäljning kopplat till immaterialrätt är särskilt meriterande men inget krav. Även erfarenhet från andra typer av konsultföretag är meriterande. Är du den vi söker, tveka inte att söka tjänsten så snart som möjligt då tjänsten är tänkt att tillsätta snarast möjligt. Om oss: Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se
Arbetsgivare
Avanzera AB
Hemsida: http://www.avanzera.se
Ansökan
Ansök senast 18 December (22 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadschef

Arbetsgivare / Ort: Solidic Export AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 19 December (23 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadsassistent

Färdigheter
Krav
  • Allm.konstr.-AutoCAD

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet
  • The right candidate should have experience within the swedish market espicially for solar projects marketing.
  • It is recommended to have technical background on all the solar project components.
  • Have experience with leading projects in the field .
  • Good comunication skill and to have good control on the economi situation.
  • Ability to travel all around sweden in case needed.


Öppen för alla Vi fokuserar 100% på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Solidic Export AB
Ansökan
Ansök senast 19 December (23 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Chief Marketing Officer

Arbetsgivare / Ort: Gigstr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 December (28 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Do you want to be a part of a meaningful and fast growing startup that have a positive effect on the environment and human health? In 2021 Hooked will launch it's first vegan seafood product and is now looking for a CMO who will independently lead their marketing and branding activities. Join the team at Hooked and have the opportunity to become a partner in the company!

ABOUT HOOKED

Hooked is an early-stage food startup with the mission of “leading the transition to a healthier seafood ecosystem, by serving delicious plant-based seafood for everyone to enjoy”. Their customers are restaurants and retail stores that want to join them on this journey to create a better environment and human health.

YOU ARE OFFERED

  • The unique opportunity to become a leading partner in the company
  • Independently create and implement strategies and activities within marketing and branding
  • Ownership of building the marketing team at Hooked
  • Be part of a playful, bold and sustainable company culture

JOB DUTIES

As a CMO you will lead Hooked's marketing and branding activities and help them revolutionize the seafood industry and create the best plant-based seafood brand in Europe!

Your assignments will range from strategic ones - like creating a vision for Hooked’s brand, a launch marketing plan and managing partnerships with their ambassadors and influencers - to operational ones - like creating social media content, planning events with our customers, creating point of sales material and evaluating all activities to adapt and optimize future marketing investments.

JOB REQUIREMENTS

  • Minimum 7-10 years of experience within marketing and branding, preferable within foods or/and consumer products
  • It's preferable if you have experience from working in startups and agile teams
  • You have a great interest in entreprenuership and innovation
  • You are fluent in English, Swedish is a merit

AS A PERSON YOU ARE

  • Self-relient and takes responsibility
  • Excellent initiative skills
  • Great team player
  • Humble and prestigeless

OTHER INFORMATION

  • Start: ASAP
  • Work extent: Full time, permanent position
  • Location: Stockholm

ABOUT GIGSTR

Gigstr is a gig platform for creatives. Hire freelancers, find new colleagues and run entire projects in order to grow your business and brand!

Arbetsgivare
Gigstr AB
Hemsida: https://www.gigstr.com/
Ansökan
Ansök senast 24 December (28 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknads- och försäljningschef

Arbetsgivare / Ort: Vara kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 December (1 månad 4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Är varumärkesstrategi, marknadsplaner och försäljningsstatistik din melodi? Vara Konserthus söker en marknads- och försäljningschef. Vi på Vara Konserthus brinner för samtida scenkonst med hög kvalitet och stor variation. Hos oss kan publiken se och uppleva dans, teater, cirkus och musik i många genrer. Med ett bultande hjärta för scenkonst presenterar vi nästan 200 konserter och föreställningar varje år. Utöver det arrangerar vi även flertalet konferenser, event och möten, ofta med kulturella inslag. Vill du vara med och skapa upplevelser som vidgar vyer och känns i magen? Sök då tjänsten som marknads- och försäljningschef på Vara Konserthus. Konserthuset invigdes 2003 och varje år presenterar vi nästan 200 konserter och föreställningar för 70 000 besökare. Symfonier som ger gåshud, jazz som skapar pirr i magen, stand-up som orsakar gapskratt och teater som ger en tår i ögonvrån. Vi är helt övertygade om att vardagsnära kultur gör att Vara med omnejd blir en trevligare plats att besöka, leva och verka i. Vara Konserthus har fått i uppdrag från Vara kommun att se till att alla som bor här, oavsett ålder, har möjlighet att ta del av kulturella upplevelser inom alla scenkonstområden. Vi har även i uppdrag att samarbeta med det lokala kulturlivet, skolan och föreningslivet för att stärka kulturens roll i Vara med omnejd. Från Västra Götalandsregionen har vi också ett uppdrag - att bli en nod för konstnärlig utveckling i regionen och att långsiktigt fokusera på musik, dans samt barn och unga. Det innebär bland annat att vi ansvarar för att utveckla storbandsmusiken genom vårt eget, välrenommerade storband, https://bohuslanbigband.com/, och säkrar genrens framtid genom ungdomsstorbandet Next Generation Big Band. Förutom konserter och föreställningar så arrangerar vi varje år närmare 200 konferenser och event med sammanlagt över 10 000 besökare. I november 2019 invigdes konserthusets nya scen, https://varakonserthus.se/scener-och-salar/sparbanken-blackbox/. Blackboxen med dess tekniska utrustning, flexibilitet och fina akustik passar perfekt för både traditionell scenkonst och nya konstformer så som nycirkus. Den ger även helt nya möjligheter att arrangera dinnershows och konserter med stående publik. Vara Konserthus är ett kommunägt aktiebolag och drivs med stöd av Vara kommun och Västra Götalandsregionen.   Arbetsuppgifter Som marknads- och försäljningschef bidrar du till konserthusets framgångsrika resa genom kommunikation, varumärkesbyggande och affärsutveckling.  Din uppgift är att leda och utveckla det engagerade team som på olika sätt möter konserthusets gäster, oavsett om det är publik som ska på konsert eller konferensgäster. Marknadsavdelningen består idag av cirka 12 medarbetare inom kommunikation, biljettförsäljning och värdskap, konferens och restaurang. Till detta finns ytterligare timanställda inom värdskap och restaurang. Som marknads- och försäljningschef ingår du i konserthusets ledningsgrupp som leds av VD & konserthuschef. Som marknadschef driver du den utåtriktade verksamheten för att synliggöra Vara Konserthus och Bohuslän Big Band och ansvarar för försäljningen av konserter och evenemang. Med en tydlig marknadsplan och en hållbar ekonomi har du ansvar för marknadsföring, kommunikation och PR med stort fokus på den fortsatta utvecklingen av den digitala marknadsföringen. Detta för att bredda målgrupperna och hitta nya kontaktytor med omvärlden. Tillsammans med konserthusets VD spelar du som marknads- och försäljningschef en stor roll i affärsutvecklingen av verksamheten. Genom uppdragen från Vara kommun och Västra Götaland finns en grundfinansiering för scenkonsten. Utöver det har vi stora ambitioner att utveckla nya koncept för vår nya scen, Sparbanken Blackbox, som kan generera större intäkter från konserter, uthyrningar och konferenser. Vara Konserthus spelar också en viktig roll i kommuns politiska expansionsplaner inom Kvarteret Sprinten där konserthuset ingår. En satsning som ska lyfta fram bildning, kultur, konferenser och möten som reseanledning till Vara och som ska öka attraktionskraften i småstaden Vara med tillväxtpotential för hela kommunen.   Kvalifikationer - Ditt hjärta bör klappa lite extra för kommunikationsstrategier, varumärken och försäljningsstatistik. - Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbete med marknadsföring och kommunikation i ledande roll, gärna inom scenkonst- och kulturlivet eller i nöjes- och upplevelseindustrin. - Givetvis bör du, liksom vi, brinna för att skapa upplevelser som vidgar vyer och känns i magen. - Genom din erfarenhet har du utvecklat ett viktigt kontaktnätverk. - Har du kunskap om biljettförsäljning och biljettsystem är det ett plus. - Meriterande är också erfarenhet av onlinedriven försäljning och digital marknadsföring t.ex. via sociala medier. För att du ska lyckas i rollen som marknadschef på Vara Konserthus behöver du vara samhällsintresserad och förstå det sammanhang som kulturen verkar i. Du är stabil och känner dig trygg inom ditt yrkesområde. Du är lyhörd när du sätter dig in i processer, är bra på att se helhetsperspektiv och driver projekt strukturerat och noggrant. Du är nyfiken, modig och kreativ och inspirerar dina medarbetare till delaktighet och utveckling. I grunden har du en kommunikations- och marknadsinriktad utbildning på högskolenivå eller motsvarande. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.  Hos oss får du verka i en mycket kreativ miljö och i en organisation som befinner sig i ständig utveckling. Konserthuset har en unik position i scenkonstbranschen och med ett starkt varumärke att bedriva scenkonstverksamhet i landsbygd.  Vill du veta mer om Vara Konserthus? Kika in på https://varakonserthus.se/ ___
Arbetsgivare
Vara kommun
Ansökan
Ansök senast 30 December (1 månad 4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Head of Wines

Arbetsgivare / Ort: Sikta Urval AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 29 January (2 månader 3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Berntson Wines & Spirits har i decennier varit en tongivande aktör på den nordiska marknaden. Historiskt har Berntson haft en framskjuten position inom spritsegmentet. Nu tar man steget att fullt ut utveckla sin vinsida.


Det finns en stark tillväxtstrategi och nu söker vi en nyckelperson som vill vara med och bygga upp vinsegmentet. Du är så långt ifrån en förvaltarprofil som möjligt. Du vet att resultat byggs utifrån hårt arbete och har en situation som gör att du kan ge allt för din och vår satsning. Du kan vin. Du vet hur en importör i vår bransch jobbar. Att du har en entreprenöriell läggning utgår vi ifrån. I denna viktiga nyckel rekrytering samarbetar vi med Sikta Group.



Öppen för alla Vi fokuserar 100% på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Sikta Urval AB
Hemsida: https://www.berntson.se
Ansökan
Ansök senast 29 January (2 månader 3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Digital Marketing Manager till Hudoteket.se

Arbetsgivare / Ort: Hudoteket Biologisk Helhetskosmetik AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (3 månader 14 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Är du en självgående digital marknadsförare med e-handelserfarenhet? Navigerar du mellan traditionella kanaler och det digitala landskapet för att möta kunderna där de finns? Då kanske du är vår Digital Marketing Manager. Hudoteket levererar produkter och behandlingar med kunskap, resultat och omtanke. Vi vill vara det självklara valet för professionell hudvård, hårvård och makeup - handplockad av oss och skräddarsydd för kunden. Vi finns online sedan 20 år tillbaka samt har en fysiskt salong och butik i Jönköping sedan 1972. Om rollen Rollen som Digital Marketing Manager erbjuder en bred variation av ansvar med mål att optimera affären och driva digital försäljning. Rollen innehåller en stor mix av operativt och strategiskt arbete och lämpar sig väl för dig som trivs i en mångsidig roll där hela din kunskapsbank och erfarenhet kommer till nytta. Vi ser att du i din roll ansvarar för Hudotekets anskaffningsstrategi och kan utifrån uppsatta budgetmål sätta en marknadsplan med huvudsyfte att driva trafik till Hudoteket Webshop & Salong. Du ansvarar för försäljningen, konverteringen samt utvecklingen av hudoteket.se (http://hudoteket.se/) och därmed för att samordna aktiviteterna på marknadsavdelningen och skapa större kännedom om vårt företag. Vi tror på att bygga värde för kunderna och letar efter dig som snabbt fångar upp nya marknadstrender och förstår vikten av omniflöden då vi finns digitalt men även fysiska med vår salong, butik och showroom. Din bakgrund Vi tror att rätt person för tjänsten har en relevant utbildning eller på annat sätt byggt upp sin kunskap inom digital affärsutveckling och e-handel. Vi ser att du har erfarenhet från digitala roller, gärna med ett tydligt resultat och försäljningsfokus inom e-handel. Du trivs i en självgående och bred roll som kombinerar operativt och strategiskt arbete. Vi ser att du är duktig på att hantera situationer där många aktiviteter sker parallellt, och du trivs som bäst när det är högt tempo. Din personlighet För att trivas i den här rollen är du prestigelös, noggrann och effektiv samtidigt som du är resultat och datadriven i dina arbetssätt. Du har alltid blicken framåt och du balanserar flera projekt. Då du kommer arbeta med många kontaktytor internt är det viktigt att du är trygg, är van att prioritera utifrån fler kravställare och kan leda arbetet samt agera som stöd för de olika delarna av verksamheten. Då vi hela tiden jobbar med att inspirera, guida och överraska våra kunder är en rejäl skopa kreativitet bra att ha. Du är van vid att komma med idéer, genomföra dem samt analysera resultatet. Vad erbjuder vi dig? Hudoteket är i en expansiv fas, vilket gör att det händer mycket hela tiden! Möjligheten att utvecklas i sin tjänst och på Hudoteket är därför stora. På marknadsavdelningen finns det inget som heter ”så har vi alltid gjort”, då det är en ung avdelning. Alla idéer och nya grepp välkomnas och vi vill utvecklas tillsammans med dig. Tjänstgöring Tjänsten är på 100% och vi föredrar placering i Jönköping. Ditt kontor kommer vara på Herkulesvägen 6, men ibland är du även på Hudoteket Salong & Butik och hälsar på, på Östra Storgatan 6. Du rapporterar till och arbetar tätt ihop med Hudotekets Operativa chef och Vice VD. Ansökan Ansök med ditt CV så snart som möjligt (https://app.teamtailor.com/companies/P9CeqJRXc58/jobs/817506/edit/posting?template=true#_msocom_1)då vi jobbar med löpande urval.
Arbetsgivare
Hudoteket Biologisk Helhetskosmetik AB
Hemsida: https://hudoteket.se/
Ansökan
Ansök senast 12 March (3 månader 14 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

C-Rad in Uppsala is looking for a Director Global Marketing

Arbetsgivare / Ort: Rubino Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 March (4 månader 1 dag kvar)
Publicerad: 2020-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
In the role as Manager Global Marketing and Business Development you will work in a young, dynamic and international team responsible for World Wide Marketing. The role includes: Full responsibility for marketing activities Design and implement marketing strategies, plans and procedures 3 direct reports, soon 5 Reporting directly to the CEO To be successful in this role you have great knowledge in Digital Marketing. You have worked with lead generation, content marketing, On-Line marketing and Brand awareness. Our ideal candidate will have extensive marketing experience and a comprehensive knowledge of branding. We believe you have experience from a marketing role in a MedTech or Tech company. You have built a modern marketing department and is in the front end of what digital marketing can offer. You might be young and talented! What´s important is your knowledge and drive. We offer you an Interesting global position in an innovative, fast growing company in the healthcare sector. High level of individual responsibility and attractive possibilities for self-development. You will be working with colleagues from more than ten different nationalities. C-Rad has more than 60 employees and more than 400 customers using C-Rad equipment. If you would like to know more about the job please contact Fredrik Englund +46 70-612 65 65. Please apply for the job via www.rubino.se (http://www.rubino.se) Welcome to send in your application! __________________________ C-RAD is a global medical device company with head quarter in Uppsala. We develop, produce and sell innovative solutions to healthcare customers. The focus is on patient positioning, monitoring and imaging within radiation therapy. We are market leader in the field of optical patient positioning. C-RAD is a stock listed company at NASDAQ OMX Nordic Exchange. C-RAD group consists of three daughter companies in Sweden and sales offices in the USA, Germany, France and China. C-RAD is ISO 13485 certified. Please read more about C-Rad on www.c-rad.com (http://www.c-rad.com)
Arbetsgivare
Rubino Rekrytering AB
Hemsida: https://www.rubino.se
Ansökan
Ansök senast 27 March (4 månader 1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing Manager Sweden

Arbetsgivare / Ort: Hungry Kitchens Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 May (5 månader 18 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Curb skapar ambitiösa och högkvalitativa matupplevelser - skräddarsydda för hemleverans. Välj mellan en saftig burgare, sallad eller kanske en burrito och få det levererat direkt hem till dörren, utan att behöva kompromissa med nära och kära. Vi tror på föränderlighet, kvalitet och människor. Tillsammans står vi i frontlinjen av att förändra restaurangindustrin genom att skapa framtidens restaurang med en passion för mat och en förkärlek för tech. Vi erbjuder en grym möjlighet att vara en del av ett fantastiskt team med stora ambitioner, i en omväxlande och rolig miljö. Vi erbjuder bra förmåner, karriärmöjligheter och chansen att utveckla din fulla potential. Nu söker vi en Marketing Manager Sweden till vårt team i centrala Stockholm. Som Marketing Manager Sweden kommer du att ha ansvar för att driva försäljning genom marknadsaktiviteter på plattformarna samt andra kanaler och rapporterar direkt till vår Commercial Director Camilla. Vi erbjuder möjligheten att jobba i ett nyskapande bolag med flera olika varumärken som har ett starkt kommersiellt fokus. Vi söker någon som har erfarenheter av att planera, implementera och följa upp marknadsstrategier. Du trivs i ett litet, högpresterande team med stora ambitioner. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av eller förståelse för hur de stora delivery plattformarna fungerar. Som ett expanderande bolag, söker vi en Marketing Manager som är redo för en rolig utmaning och som vill växa med oss på sikt. Vad du kommer att göra: - Vara ansvarig för delivery plattformarna och menyer, säkerställa on-plattform optimering och driva off-platform marknadsaktiviteter - Hantera all kontakt med relevanta delivery plattformar i landet - Implementera landsspecifika marknadsaktiviteter för alla varumärken, från idé till lansering och uppföljning. Exempelvis, restaurang marknadsföring, paketering, samarbeten med influencers, landsspecifika SoMe kanaler och stadsspecifika aktiviteter - Analysera data för att optimera räckvidd och engagemang för att attrahera och behålla våra älskade kunder - Ansvarig för PR i landet - Budgetansvar Vem du är: - Nyfiken och uppdaterad på nya marknadstrender - Söker utveckling och vill dela vår resa på sikt - En handlingskraftig person med en strategisk överblick - Ödmjuk och motiverad och har har ett öga för att se nya möjligheter Vad du behöver: - Tidigare erfarenhet av att driva marknadskampanjer från idé till lansering och utvärdering. Antingen som en del av ett team eller som ansvarig. - 2+ års erfarenhet som Marketing Manager - Prata och skriva flytande svenska och engelska - Kandidatexamen inom relevant område På Curb tror vi att talangfulla och motiverade människor är nyckeln att driva Curb framåt, därför sätter vi människorna främst. Vi vet att mångfald främjar innovation och kreativitet och vi välkomnar människor från olika bakgrunder och erfarenheter att ta del av vår resa och gå med i vårt multinationella team. Tillsammans kommer vi att revolutionera restaurangindustrin och ha kul under tiden!
Arbetsgivare
Hungry Kitchens Sweden AB
Hemsida: http://www.curbfood.com
Ansökan
Ansök senast 14 May (5 månader 18 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing Manager HQ

Arbetsgivare / Ort: Hungry Kitchens Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 May (5 månader 19 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Curb is ambitiously creating high quality food experiences fully tailored for home delivery. We offer different high quality food choices - all delivered to your doorstep at the same time. We don't compromise, so you don't have to either. We believe in adaptability, high quality and people. We are constantly staying in motion, adapting to change and that's why our tables have legs. Together we stand in the frontline of changing the restaurant industry with a large passion for food and a twist of tech. We offer a compelling opportunity to join a quick growing, amazing team with large ambitions. You will get to work in a versatile, fun workplace with good benefits and the chance to fulfill your potential. We are now looking for a world-class Marketing Manager to our HQ team in central Stockholm. As the Marketing Manager HQ you are the concept manager with responsibility for all brands and content and to make sure this is executed correctly in all countries. You will also be responsible for all global SoMe accounts and content and report directly to our Commercial Director. You will get to work in a new line of business with a multi brand concept with a strong focus on commercial strategies. We are looking for someone who is creative, structured and who can be part of building and developing global brands. Some previous experience in performance marketing and PR would also be highly valued. You enjoy working in a small, high efficient team with big ambitions and would like to develop with us over time. Ready to join our family? What you'll do - Manage the global portfolio of all brands including menu commercialization, content creation, brand name and graphics - Work closely with our creative agency - Manage and create content for the global SoMe accounts - Run global campaigns and collaborations such as influencer campaigns - Be part of developing and managing packaging for all concepts - Manage global PR together with commercial director and PR agency - Build and develop global performance marketing Who you are: - Creative and structured with high energy and great communication skills - Enjoys working in a growing and fast changing business - Looking for growth and want to develop with us over time - Humble and motivated What you'll need - Previous experience with content creation and managing a portfolio of brands - 3+ years experience as a Marketing Manager - A great attitude and a can do mindset - Fluent in English (workplace language) - Bachelor in relevant area At Curb we believe that talented and highly motivated people are the key to thriving our business and that’s why we put people first. We know that diversity fuels innovation and creativity and we welcome people from diverse backgrounds and experiences to take part in our journey and join our multinational team. Together, we will revolutionize the restaurant business and have fun while doing it!
Arbetsgivare
Hungry Kitchens Sweden AB
Hemsida: http://www.curbfood.com
Ansökan
Ansök senast 15 May (5 månader 19 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.