På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Marknadschef

Marknadschef

15 Lediga jobb

Head of Marketing / Marknadschef

Arbetsgivare / Ort: Needo Recruitment Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 October (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-25
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Om Nordiska Galleriet Nordiska Galleriet Grundades år 1912 och blev tidigt en självklar destination för exklusiva möbler och modern design i Stockholm. Genom åren har både lokalen och bolaget genomgått förändringar och senast år 2016 fick Nordiska Galleriet nya ägare. Idag är vi över 100 anställda som dagligen arbetar med att utveckla och forma det som vi kallar för en 100 år gammal start-up. Nordiska Galleriet är idag ett moderniserat entreprenörsdrivet bolag i en spännande tillväxtfas. Din roll som Head of Marketing / Marknadschef Brinner du för digital marknadsföring och vill vara en del av Nordens snabbast växande bolag inom design och e-handel? Nordiska Galleriet söker just nu en tillväxtorienterad marknadschef till sitt team i Stockholm. I rollen som Head of Marketing kommer du fylla en nyckelfunktion i organisationen och vara en del av Nordiska Galleriets ledningsgrupp. Projekt som du ska hantera varierar över tiden och kan omfatta:  Ytterst ansvarig för Nordiska Galleriets expansion ur ett marknadsperspektivRegelbunden kontakt med byråer från hela världen för att koordinera marknadsaktiviteter tillsammansPlanerar och genomför företagets alla marknadsaktiviteter för att driva tillväxt och varumärkeskännedomSäkerställa att varumärkets identitet genomsyrar all kommunikation och arbetar för att leverera en exceptionell kundupplevelse i såväl digitala som fysiska kanalerLeda, utveckla och rekrytera det befintliga marketing teamet på nordisk nivåProjektleda Nordiska Galleriets marknadsaktiviteter med fullt budget- och resultatansvar Dina kvalifikationer i rollen som Head of Marketing / Marknadschef Relevant Universitetsutbildning inom marknadsföring, strategisk kommunikation och/eller reklamMinst 5 års relevant erfarenhet på marknadsavdelning, start-up eller byråErfarenhet inom digital marknadsföring / performance marketingAnalys och utvärdering, identifiera och följa upp KPI:erBred och djup förståelse för marknadsföring genom hela kundresan med såväl inbound som outbound marketing.Erfarenhet av copywriting är starkt meriterandeMycket god projektledning- & ledarskapsförmågaArbetar utan hinder i designverktyg (figma/Sketch & Adobe CC), MA-verktyg, Google Analytics, Excel, Powerpoint/keynote och projektledningsverktyg. För att lyckas i rollen som Head of Marketing / Marknadschef har du ett personligt intresse för design och inredning. Du är positiv, energisk och har en proaktiv attityd. Du är en lösningsorienterad lagspelare som arbetar effektivt i högt tempo för att nå dina uppsatta mål. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Låter rollen som Head of Marketing / Marknadschef till Nordiska Galleriet intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
Arbetsgivare
Needo Recruitment Group AB
Hemsida: http://www.needo.se/
Ansökan
Ansök senast 25 October (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing Manager Sulphur Products

Arbetsgivare / Ort: Nouryon Pulp and Performance Chemicals AB / STENUNGSUND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 November (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet

Are you the experienced Marketing Manager who can ensure sustainable global growth for our business? Who defines the marketing and pricing strategy, and coordinates activities with different functions on a global scale? Then we are looking for you!

Fulltime, can be based in Europe, Asia or the Americas

Your challenges:

As Marketing Manager, you develop and promote the overall marketing strategy for the Sulfur Products portfolio. You identify and maximize growth opportunities for both existing products and product introductions.

Further, you are responsible for:

  • The development of the marketing strategy, marketing plan and product portfolio by aligning with product management, technology and supply chain of the respective product line.
  • Global price setting and margin management based on floor pricing with a market adder based on value proposition, and competitive landscape.
  • Reporting of marketing activities: results, initiatives, trends, competition.
  • Product positioning.
  • Proposing global/regional product allocation in case of constraints.
  • PMR facilitator (IBP process).
  • The margin management cycle for the product line. You closely work together with other functions to ensure that the matrix structure operates efficiently

Performance Formulations at Nouryon

Sulfur products is one of Nouryon’s Performance Formulations (PF) key product lines. PF is comprised of five businesses – Agricultural Specialties, Home & Personal Care Specialties, Construction Specialties, Industrial Specialties, and Intermediates. We produce our products for a wide range of applications across various markets, including personal care, pharma, food, lubes and fuels, mining, agriculture, paints and coatings, construction, cleaning, and textiles. Our solutions are used by our customers to produce countless end use products, including hair gels, skin lotion, beds, sofas, refrigerators, car seats, pacemakers, cement, batteries, asphalt, and crude oil.

Have you got what it takes?

To be successful as Marketing Manager Sulfur Products, you have a proven track record of at least 5 years in a commercial discipline including sales/customer relations in a business to business environment.

Next to this, you:

  • Have a bachelor degree in chemistry or chemical engineering. An adittional education in marketing, or an MBA, is a plus.
  • Are fluent in written and spoken English. An additional language, preferably Spanish or Chinese is an advantage
  • Have an analytical skillset and the ability to communicate findings and visions
  • Have the ability to operate effectively in global, regional and local arenas with both operational and strategic mindsets, with a visionary & pragmatic approach.
  • Posess demonstrated strategic thinking, influencing capabilities and business acumen.
  • Have the power to set the agenda and follow through to a successful outcome.

This is our offer

When you join us, you will be part of our fascinating and ambitious international environment with highly skilled and motivated colleagues. A company that develops, produces and sells products that are essential for everyday life. Where employees aim high, take ownership and do it right. Our employment package comprises:

  • A permanent contract
  • A competitive salary
  • An attractive bonus scheme
  • Training opportunities

Internal networks enable valuable personal and professional development. And through challenging projects with like-minded people, you will help us become first choice for our customers and employees, all over the world.

Are you eager to start your career at Nouryon as Marketing Manager Sulfur Products?

Then we are looking forward to receiving your application via our online recruitment system. Please upload a job specific resume and cover letter. We do not accept applications via e-mail, these applications will be disregarded. When you are an internal candidate we kindly ask you to apply with your Nouryon email.

For additional information about the vacancy please contact Sirpa Engman, Global Product and Marketing Director Intermediates, +46 70 669 00 35

For information about the recruitment process or your application, please contact Wictoria Majstrand, HR Business Partner +46 709 577 646

For unions related questions please contact:

Akademikerklubben, Anna-Lena Palm, +46 733 855 113

Unionen, Linda Schiötz, +46 303 853 62

If you have any general questions or need assistance, please contact: [email protected]

The application process

After the closing date, we will start the selection process.

  • In our first selection we thoroughly go through all the applications.
  • If your skills and qualifications match the profile we are looking for, you will be invited to an initial phone interview that takes approximately 30 minutes.
  • If you proceed in our selection process we invite you to a face-to-face interview that takes about 1,5 hours. There you will meet with the recruiter and the hiring manager.

We look forward to your application!

We have already chosen our sourcing channels for this recruitment and kindly ask not to be contacted by any advertisement agents, recruitment agencies or manning companies.

Arbetsgivare
Nouryon Pulp and Performance Chemicals AB
Stenungeallé 3
44430 STENUNGSUND
Ansökan
Ansök senast 5 November (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Uppsala Basket söker klubbchef

Arbetsgivare / Ort: Kfum Uppsala Basket / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 November (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadschef

Om jobbet

Uppsala Basket söker klubbchef


Nu söker Uppsala Basket en klubbchef som har drivkraft och vill vara med och utveckla en basketklubb i tillväxt.


Om tjänsten


Uppsala Basket är organiserat i två föreningar, en för Uppsala baskets damlag samt en för herr- och ungdomslagen. Nu söker Uppsala Basket Ungdom/Herr en klubbchef. Tjänsten är nyinrättad och rapporterar direkt till styrelsen. I rollen som klubbchef har du resultatansvar och verkställer styrelsens planer. Du är också drivande i att komma med förslag som utvecklar klubben vidare, med fokus på tillväxt. Föreningen har två självständiga och erfarna anställda sedan tidigare. Du blir deras chef och ni jobbar som ett team för att driva och utveckla verksamheten. Du kommer också att samarbeta nära med Uppsala Basket Dam.

Viktiga arbetsuppgifter omfattar:


  • Utveckla relevanta produkter och tjänster för att attrahera fler partners
  • Proaktiv försäljning till nya partners
  • Vårda och utveckla befintliga partners
  • Leda arbetet med att utveckla vår ungdomsverksamhet (läger, turneringar etc)
  • Utveckla samarbetet med övriga intressenter som till exempel Svenska
  • Basketbollförbundet och Uppsala Kommun

Om dig


Vi söker en prestigelös, initiativrik och utåtriktad person. Du ska kunna marknadsföra klubben och ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har social förmåga och kan skapa goda relationer. Du är också strukturerad och kan genomföra projekt.

Om du har erfarenhet av ledarskap, försäljning eller projektledning så ser vi det som en fördel. Basketkunskap är inget krav men däremot önskar vi att du ska ha ett brinnande intresse för att utveckla vår klubb.

Ansökan


Vi arbetar med löpande urval så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6 november. Maila din ansökan och CV till styrelseledamot Christina Hurtig, mailadress: [email protected]

Vid frågor om tjänsten kontakta:

- styrelsens ordförande Johan Waxberg, 070-1487272 - styrelseledamot Pelle Josephson, 0722-230470

- styrelseledamot Henrik Ringmar, 0722-501000

Varmt välkommen med din ansökan!


Om Uppsala Basket


KFUM Uppsala Basket grundades 1960 och är idag Sveriges 5:e största basketklubb vad gället antalet utövare. Vi har drygt 50 lag från knattelag till elitlag. Bredden är viktig för oss för utan bredd ingen elit och utan elit ingen bredd. Socialt engagemang är centralt för oss, vi vill göra Uppsala till en bättre stad för alla och vi använder aktivt vår sport till att öka jämställdheten och integrationen, skapa nya band mellan människor samt såklart förbättra folkhälsan. Vi vill bedriva verksamhet på och utanför basketplanen som är långsiktigt hållbar, jämställd, tillgänglig, trygg och välkomnande för alla, överallt.

Arbetsgivare
Kfum Uppsala Basket
Torgny Segerstedts Allé 2
75644 Uppsala
Hemsida: uppsalabasket.se
VISA MINDRE

Senior Category Manager - Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Arla Foods AB / Solna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 6 November (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Are you passionate about building category growth with a portfolio of leading brands and do you want to work in an international organization?

About the job

As Senior Category Manager at Arla you will be part of the Category Organization reporting to Senior Category Director. You will take ownership of developing, driving and implementing category strategies/plans (both short term and long-term basis) across a portfolio of brands and retail customers (incl Private label), ensuring the delivery of growth for Arla Foods and the category. Areas of responsibility include:

· Responsible of local category P&L and lead work to balance topline vs bottomline result.

· Build the category of today including understanding category growth drivers based on consumer and retail customer demands. Own Private Label strategy to enable leadership on total category development plans.

· Build the brands of today including building brand equity and brand shares via strong ATL/BTL plans and new product launches.

· Build the brands and category of tomorrow via taking lead on innovation pipeline development based on category growth drivers.

· Build the organization via collaborating cross categories to improve ways of working. The role also includes people management and there is a strong link to global category organization which demands influencing responsibility.

Who are you?

We are looking for someone who ideally has experience from a similar position or a relevant business development role. In total we believe you should have 7-10 years of business experience and 3-5 years of FMCG experience. You have successful track record of strong brand building and 1-3 years of people management experience. In order to be successful in this role we believe that you have business related degree.

Further, you are great at influencing others, navigating among stakeholders and drawing on your doer mentality to take responsibility and get things done. As a person, you are honest and straightforward with a proactive attitude. You can operate independently, focus on delivering results and be persistent when faced with challenges.

What do we offer?

We’re committed to professional development and promoting from within. Our positive and collaborative culture will bring out the best in you. And you’ll join a market leader who produces nutritious household favorite brands in a way that make things better for our customers, the farmers who own us, and the whole world.

Create the future – Grow with Arla!

Application and contact

If you want to drive innovation and help shape the industry, then seize this exciting opportunity.

Arbetsgivare
Arla Foods AB
Rättarvägen 3
16968 Solna
Ansökan
Ansök senast 6 November (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadsförare med fokus på försäljning till Hedén

Arbetsgivare / Ort: Tng Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 November (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Vill du ansvara för marknadsföring och försäljning på ett internationellt bolag inom filmbranschen? Välkommen till oss i Göteborg! Värdesätter du genomtänkt kommunikation, vill du vara med och skapa morgondagens strategier, planera marknadsföring och försäljning i en glödhet filmbransch? Här får du möjligheten att driva marknadsföringen och säljprocessen vidare mot nya höjder. I rollen som marknadsförare får du skapa processer för vår försäljning av våra världskända produkter inom kameramotorer och styrsystem som bland annat vunnit Oscar och använts vid inspelningen av Star Wars, Avatar och Sagan om Ringen. VAD KAN VI ERBJUDA DIG? I augusti 2016 tog en ny ägare över Hedén med målet att vidareutveckla företaget. En säljare anställdes och resan påbörjades mot den verksamhet som vi har idag. Vår säljare utvecklades och är numera VD hos oss och vi skall fortsatta vår tillväxtresa med utveckling av vår marknadsföring, kommunikation och säljkraft mot våra kunder. Vi erbjuder en ansvarsfull roll där du blir en viktig medarbetare hos oss med många kontaktytor. På Hedén så får man bidra med borde stort och smått, ibland är det kaffet som behöver fyllas för att i nästa stund packa upp varor på lagret. DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER I rollen som marknadsförare kommer du att ansvara för planering och utveckling av Hedéns befintliga kunder samt bearbeta nya kunder. Du sköter den personliga kontakten och tillväxtprocessen mot återförsäljare och distributörer.  Kunderna finns främst inom filmindustrin över hela världen. Arbetsuppgifter: • Bearbeta befintliga kunder samt nykundsbearbetning • Delta vid mässor samt filminspelningar • Skapa material för försäljning och produktinformation  • Driva trafik och kommunikation i sociala medier • Packa och skicka varor • Agera i supportärenden till återförsäljare ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ Du kommer att sitta i Hedéns fint belägna lokaler vid Nya Varvet. Dagligen arbetar du nära tillsammans med Hedéns VD, en utvecklare, en servicetekniker och en administratör. Vi är ett litet och sammansvetsats team och upplevs familjärt med flexibla arbetstider.  Då våra kunder finns internationellt som i USA och Asien sker en del planerat arbete på sen eftermiddag/kväll och även några resor ingår tjänsten. Det kommer bli mer resor fram över när pandemin avtar och det blir främst mässor och event för att etablera en relation till kunderna. VEM ÄR DU? För att passa i rollen har du kanske en KY-utbildning eller liknande, gärna inom försäljning eller marknadsföring. Vi ser att du har arbetat i en liknande roll med stort eget ansvar för marknadsföringen och försäljningsprocessen, gärna med en internationell touch. Du tycker om att ha många kontaktytor och skapa långsiktiga relationer med kunder och kollegor. Hedéns kunder är allt från nya till kunder som använt produkterna i årtionden, så det är viktigt att du är anpassningsbar och inkännande för deras erfarenheter av motorerna. Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad och engagerad i att lösa kundens behov på bästa sätt. Vidare är du tekniskt intresserad och kan snabbt kan sätta dig in i nya produkter. Då arbetet innebär en del resor behöver du ha B-körkort. Du har även goda kunskaper i Officepaketet. Arbetet innebär kontakt med utländska kunder och samarbetspartnerns, därför är det viktigt att du talar och skriver engelska. Har du ett intresse för film, trådlösa applikationer eller liknande är det ett plus i kanten. INTRESSERAD? I den här rekryteringen är det TNG som sköter hela rekryteringsprocessen fördomsfritt och kompetensbaserat. Du ansöker därför jobbet anonymt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev. Med en kort text i vårt enkla ansökningsformulär kan du istället motivera ditt intresse för tjänsten och besvara relevanta frågor om din kompetens. I steg 2 och 3 kommer vi be dig att göra ett par kompetenstester och träffa intervjuroboten Tengai. Tengai är den första AI-roboten i sitt slag och en svensk uppfinning framtagen särskilt för fördomsfri rekrytering. Under anställningsintervjun ställer Tengai samma kompetensbaserade frågor till alla sökande samtidigt som hon nickar och ler, följer dina rörelser, skapar dialog och lyssnar uppmärksamt på dina svar. Allt utan att lägga någon värdering vid utseende, ålder, kön, bakgrund, dialekt eller etnicitet. Istället ger hon en opartiskt och rättvis bedömning av din kompetens i förhållande till den lediga tjänsten. Så att din rekryterare sen kan träffa dig på rätt grunder. Men allt det här berättar vi mer om när det är dags för din intervju!Notera att vi gör första urvalet löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Så snart du skickat in din ansökan kan du följa den steg för steg via vår hemsida. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Varmt välkommen, vi hörs snart igen!
Arbetsgivare
Tng Group AB
Hemsida: https://www.tng.se/
Ansökan
Ansök senast 8 November (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Inhouse Manager

Arbetsgivare / Ort: Jula AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 November (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Som Inhouse Manager ansvarar du för en effektiv produktionsprocess på Julas Inhouseavdelning. Målsättningen är att skapa en tids- och resurseffektiv samt högkvalitativ produktionsprocess för grafiska produktioner. Det här gör man som Inhouse Manager Som Inhouse Manager kommer du att leda produktionsarbetet för grafiska produktioner. Du har personalansvar för ett team på 15-20 personer och ditt ansvar är att utveckla medarbetare och arbetsprocesser till en högkvalitativ och resurseffektiv produktionsavdelning. Produktionerna avser främst marknadsföringskommunikation och material för internkommunikation. Du kommer att ansvara för relevant uppföljning, mätning, analys och rapportering samt ansvara för samarbeten med externa leverantörer inom området. Du kommer att ingå i marknadsavdelningens ledningsgrupp och rapporterar till Marketing Director. Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Vi söker dig som har flera års erfarenhet av personalansvar där du visat prov på framgångsrikt ledarskap. Din bakgrund kan vara som projektledare eller avdelningschef på Inhouseavdelning, redaktion eller liknande och du har god förståelse för grafisk formgivning. Erfarenhet från detaljhandel ses som meriterande. Det här är du som person Du är initiativrik, pådrivande och har ett oberoende sätt att arbeta där du kontrollerar arbetsprocessen genom väl fungerande teamwork. Du har en god förmåga skapa tydlighet och förståelse för dina medarbetare samt att prioritera och delegera arbete. Du reagerar snabbt på ändrade förhållanden och har lätt för att komma på idéer för hur man handskas med nya utmaningar. Du är en självdisciplinerad och välorganiserad person och presterar resultat med god kvalitet. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på Julas huvudkontor i Skara. Så här söker du Om du känner att du passar för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpande. Du lämnar din ansökan via länken nedan. I denna rekrytering samarbetar vi med Inhouse People Management. Frågor om rekryteringen besvaras av Erik Andersch, [email protected] Karin Fritzon, [email protected] Ansök här! (klicka)
Arbetsgivare
Jula AB
Hemsida: www.jula.se
Ansökan
Ansök senast 8 November (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadschef till Jollyrooms ledningsgrupp

Arbetsgivare / Ort: Jollyroom AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 November (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Rollen som Marknadschef på Jollyroom: Vår nuvarande Marknadschef kommer att gå på föräldraledighet vid årsskiftet och vi söker hennes vikarie. Vid väl genomfört arbete finns alltid mycket goda möjligheter till en fortsättning och spännande arbetsutmaning inom Jollyroom, då vi befinner oss i stark tillväxt och organisationen utvecklas för varje år som går. Som Marknadschef har du ett totalansvar för Jollyrooms marknadsföring och tillsammans med Inköpschef ansvarar du för försäljningen. Marknadsavdelningen består av olika ben och inriktningar, du har ansvar för sju ledare som i sin tur ansvarar för stora eller små team. Totalt arbetar cirka 40 medarbetare på vår marknadsavdelning. Du rapporterar till VD och arbetar i mycket tätt samarbete med övriga chefer. Du har stor påverkan på bolagets resultat och är väl insatt i verksamhetens målsättningar och utmaningar. Som Marknadschef ansvarar du för: - Marknadsföring, försäljning, kommunikation och PR. - SEO, SEM, CRM, nyhetsbrev, sociala medier, externa samarbeten, media. - Marknadsbudget och resultatansvar för bolagets försäljningsmål. - Trafikindrivning och konvertering. - Utveckling och drift av våra nätbutiker (drivs både internt och externt). - International expansion, omvärldsanalys och bevakning av konkurrenter. - Marknads- och expansionsplaner för bolagets egna varumärken. - Säkra framgång i samarbete med bolagets viktigaste produktleverantörer. - Säkra ökad kundlojalitet och längre kundlivslängd. - Säkerställa ett starkt och välfungerande samspel med övriga avdelningar. - Bygga, anpassa och utveckla marknadsorganisationen i löpande expansion och tillväxt. Vi söker dig som har: Utbildning - Högskole-/universitetsutbildning inom marknadsföring, ekonomi eller dylikt. Kvalifikationer - Minst 5 års erfarenhet som marknadschef eller annan ledande position inom e-handel/detaljhandel. - Erfarenhet av att arbeta i en verksamhet med hög tillväxt. - Erfarenhet av att leda andra ledare. - Erfarenhet av att snabbt kunna anpassa verksamhet efter förändrade förutsättningar. - Expertkunskap inom digital marknadsföring. - Ett genuint intresse av affärer och e-handel. Du har en välfungerande verktygslåda gällande ledarskap, organisering och arbetsmetodik. Genom kreativitet, tydliga planer och uppföljning har du i dina tidigare arbeten nått solida resultat med förbättrade nyckeltal över tid. Personliga egenskaper - Extremt lösnings- och resultatorienterad samt ser till helheten. - Handlingskraftig – när du ser svagt resultat agerar du kraftfullt. - Hög kreativitet. - Tydlig och orädd. - Flexibel samt har kapacitet och möjlighet att arbeta under tidskrävande perioder. Vi erbjuder: - Entreprenörsdriven verksamhet. - Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter. - Mycket stor möjlighet till karriär och personlig utveckling. - Ungdomlig och pulserande miljö. - Placering på Hisingen, 15-20 min från Göteborg city. - Friskvårdsbidrag. - Kollektivavtal för alla anställda. Upplägg och ansökan: - Start: Höst/Vinter 2020. - Omfattning: Vikariat heltid under ett år, med mycket goda möjligheter till förlängning/tillsvidareanställning - Placering: Göteborg. I november flyttar hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt restaurang och gym för alla medarbetare. - Kontakt & frågor: Personalchef Terese Fernbring via tfn: 0739-808240 och e-post: [email protected] Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Arbetsgivare
Jollyroom AB
Ansökan
Ansök senast 8 November (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Chef - marknadsföring/webb

Arbetsgivare / Ort: Duro Sweden AB / Gävle
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 November (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Företaget Duro Sweden AB startade fabriken för tillverkning av tapeter 1930 och har för många blivit ett begrepp. Vår affärsidé bygger på en omtanke om kunden, vår miljö, svensk design och våra anställda. Utifrån detta har vi utvecklat effektiva system för tillverkning och försäljning av tapeter. Allt detta har resulterat i affärsmässiga framgångar och en stabil ekonomi. Duro har cirka 40 anställda med fabrik och huvudkontor i Gävle.

Dina arbetsuppgifter

I en ambition att utveckla vår digitala kommunikation och marknadsföring i Skandinavien söker vi en ansvarig chef till vår marknadsgrupp. Det görs i en planerad satsning att förbättra säljstöd och försäljning.

I din roll som chef för vår marknadsföring kommer du att utföra och ansvara för vårt digitala säljstöd och den bild Duro vill förmedla till återförsäljare och slutkunder. Det sker främst genom utveckling av vår digitala kommunikation, hemsida och sociala mediakontakter med mera. Dina arbetsuppgifter är med detta kreativt och brett.

Som chef för vår digitala marknadsföring har du också ett huvudansvar för centrala kontakter med marknadsansvariga hos färghandelskedjor, byggvaruhus och andra återförsäljargrupper. Rollen förutsätter också ett nära samarbete med vår säljorganisation och kundkontakter.

Med detta arbetar du både strategiskt och operativt, med marknadsföringsstrategi, planering och eget marknadsföringsutförande. I rollen ingår ett personalansvar och deltagande i företagets försäljnings- och marknadsgrupp.

Vi kan med detta erbjuda dig ett spännande arbete med ett klassiskt och etablerat varumärke. Du får också en viktig roll i den fortsatta utvecklingen av vår digitala marknadsföring och försäljning.

Din bakgrund

Din roll som chef för vår marknadsföring förutsätter tidigare arbetserfarenhet av digital marknadsföring/webb. Med hänsyn till fortsatta utvecklingsplaner ser vi gärna att du har internationell erfarenhet och erfarenhet av webb-handel. Du besitter vidare en kvalificerad eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring/webb.

Sammantaget innebär detta goda kunskaper vid användning av Adobe-verktygen och Wordpress, eller andra webplattformar, Office 365 med mera. Du är dessutom en god stilist med mycket goda kunskaper även i engelska och har en förståelse och kunskap om de digitala marknadsföringsmöjligheter som finns.

Om dig

Det är viktigt är att du har en utåtriktad personlighet, en passion för digital kommunikation och en god förståelse för vad som genererar försäljning. Det förutsätter en hög social kompetens för en framgångsrik utveckling av vår marknadsföring i externa och interna kanaler.

För att lyckas och trivas i rollen som chef för marknadsföring är du en strukturerad och prestigelös person som trivs att jobba i team. Du är bra på att organisera ditt arbete, har erfarenhet av projektledning och har ett passionerat förhållande till design.

Om anställningen

Befattningen är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse.

Arbetsplatsen ligger i kommunen Gävle i Gävleborgs län

Intresserad?

Skicka då din ansökan med meritförteckning så snart som möjligt till [email protected]

Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta oss på telefonnummer +46 (0)26-65 65 00

Urval och intervjuer kommer att göras fortlöpande. Sista ansökningsdag 9 november 2020.

Välkommen!

Arbetsgivare
Duro Sweden AB
Durovägen 15
80132 Gävle
Ansökan
Ansök senast 9 November (11 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

German speaking Marketing Manager

Arbetsgivare / Ort: Calabrio AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 November (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

We are now looking to strengthen our marketing team. As a Marketing Manager will be responsible for driving demand through end-to-end marketing programs, partnering closely with marketing and sales. We’re looking for a creative and data-driven marketing pro who will acquire and nurture prospects to drive marketing-qualified opportunities.

This position can either be located in our office in Stockholm or in London and will primarily focus on German speaking (DACH) and Central/Eastern Europe markets. Fluency in German is therefore required.


About the job

  • Build and execute a regional campaign strategy that leverages compelling, content-based vertical and persona-based messaging for demand generation programs.
  • Create and execute email nurture plans for targeted segments within our existing database—to engage and increase velocity in the lead funnel
  • Write and produce copy for landing pages, nurture campaigns, prospecting campaigns and digital advertising
  • Create and run account-based marketing strategies with sales and business development teams to drive demand in defined accounts. Owns ABM technology stack to drive execution of strategy
  • Manage and execute all webinar programs by soliciting content from SMEs, finalizing presentations, technology setup, advertising, follow-up and reporting
  • Research competitive campaigns and identify ways to differentiate Calabrio’s messaging and go-to-market campaigns to drive target market engagement


Skills & Experience

  • Bachelor’s degree required
  • 5-6 years of marketing experience in a B2B company preferably within the software industry
  • Experience in owning end-to-end marketing campaigns designed to hit defined targeted audiences with the end goal of driving qualified leads into the marketing pipeline
  • Firm understanding of modern marketing activities such as inbound marketing, marketing automation and account-based marketing
  • Strong understanding of a complex sales cycle and marketing funnel stages
  • Excellent written and verbal communication skills in English and German
  • Strong working knowledge of CRM systems; Salesforce experience preferred
  • Experience with marketing automation such as Pardot, Eloqua or Marketo


About Calabrio

Calabrio is the customer experience intelligence company that empowers organizations to enrich human interactions. The scalability of our cloud platform allows for quick deployment of remote work models—and it gives our customers precise control over both operating costs and customer satisfaction levels. Our AI-driven analytics tools make it easy for contact centers to uncover customer sentiment and share compelling insights with other parts of the organization. Customers choose Calabrio because we understand their needs and provide a best-in-class experience, from implementation to ongoing support.

A bit about our culture

Your personal skills are of great importance to us. Calabrio is characterized by a strong entrepreneurial spirit. You will fit in if you are customer-driven, take initiative and get things done. We have built a solid foundation of satisfied employees, customers and channel partners and are now ready to take the next step to increase growth. If you are the right person, you will join an international company with a cutting-edge product, motivated employees and very satisfied customers.

Apply! Come together with us and build the best company in our space!

If you have any questions, contact Jakob Lunde, Talent Acquisition Specialist at [email protected]

Arbetsgivare
Calabrio AB
Linnégatan 87D
10451 STOCKHOLM
Hemsida: https://calabrio.wd5.myworkdayjobs.com/CalabrioHQ
Ansökan
Ansök senast 11 November (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Head of Web & Demand Generation

Arbetsgivare / Ort: AB SANDVIK Coromant / Kista
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 November (24 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

For Sandvik Coromant and our Marketing and Communications team, we’re now looking for a digital savvy Head of Web & Demand Generation. Someone who’s both equipped and eager to create awareness and drive leads by building long term and profitable relationships between our brand and our customers. On top of this, you need a deep interest in leading teams and supporting people to grow.


We offer a global, innovative and inclusive environment with passionate people and industry leading solutions in metal cutting – an exciting marketing arena where speed, agility and solid insights sure makes a difference!


About the job

Once you join us in this role, you’re responsible for developing and optimizing our Sandvik Coromant website and our demand generating activities. This includes setting a strong demand generation strategy, that accounts for every touchpoint in the journey of current and potential customers - with full focus on conversion optimization. You constantly implement activities to grow our website traffic and optimize UX, and you work closely with other marketing teams to define and execute nurturing streams, digital marketing and drip campaigns.

Furthermore, you secure development, planning, execution and monitoring of organic traffic and all paid digital marketing campaigns. Constantly exploring innovative ways to ensure the best mix to drive conversations and engagement with our target groups is another important item on your agenda. You also craft actionable insights from complex data to leverage decision making, track our contribution to the overall business revenue and ensure a profitable growth for Sandvik Coromant.


­To be more specific you:


  • Establish efficient collaborations across all relevant functions to develop and execute a strong digital marketing program and activity plans that combines both technical and content elements
  • Drive our lead lifecycle management and identify opportunities for our sales organization to act upon
  • Optimize our web platform and online services to ensure best in class customer experiences and business effect
  • Ensure compliance with local legislation such as GDPR


You’re a transparent, supportive and motivational leader for your own team, and a valued member of the Global Marketing Management team - where you contribute to our strategic marketing direction and objectives. You report to the Vice President Marketing and Communications, and the location for this position is flexible between one of our Sandvik Coromant offices, such as Stockholm (Sweden), Düsseldorf (Germany), Halesowen (UK), Katowice (Poland), Mebane (US) or Milano (Italy) to name a few. Global travel is required.

About you

We’re looking for someone with a broad background in the field of marketing, and especially from demand generation, web development and global campaign management in a fast paced B2B environment. You know how to drive digital marketing and marketing automation, and you combine a deep analytical and data driven approach with traditional marketing skills as you influence our strategy with insights, agility and new perspectives. You have extensive experience from marketing automation tools, CRM applications and digital platforms, and your knowledge is grounded by a degree in marketing or business. Additionally, you’re comfortable with management level interactions and you have the experience – or the skills and ambition – to lead and develop both teams and individuals in different locations globally. As we operate on the global stage, your English skills must be exceptional.

You have a holistic mindset – enabling you to think big while also having the ability to break it down to pieces. Your sincere and inclusive approach help you build trust, and you’re very skilled at creating engagement and driving change. Naturally, you’re both creative and highly tech-driven, and you challenge us to help us make smart and speedy decisions based on solid analytics and insights. Add a passion for collaboration and the ability to make things happen, and you’re the perfect match for this job!


About us

Sandvik Coromant is a market leading supplier of tools, tooling solutions and know-how for the metalworking industry, and we employ almost 8 000 people all around the globe. Development is in our DNA and we’re proud to shape the future of manufacturing in close collaboration with our customers and partners. We believe in an inclusive and open-minded culture and for us, it’s clear that our diversities form a solid foundation for achieving great results. Do you want to know more about our business? Visit our website, LinkedIn or Facebook page.


How to apply

Please submit your application no later than November 22, 2020. Read more about Sandvik Coromant and apply by visiting our career site (Job ID: R0021158).


Contact information

Do you want more information about this job and its exciting scope? Please contact:

Björn Roodzant, recruiting manager, +46 (0)26 266 681


Union contacts - Sweden

Thomas Lilja, Unionen, +46 (0)26 266 659

Göran Norell, Akademikerföreningen, +46 (0)26 266 574

Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26 261 984

To learn more about our recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.


Recruitment Specialist

Jane Adams


We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts.

Arbetsgivare
AB SANDVIK Coromant
Jan Stenbecks Torg 17
16493 Kista
Ansökan
Ansök senast 22 November (24 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadsområdeschef till Riksbyggen

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 November (26 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Riksbyggen är en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Rollen som Marknadsområdeschef för marknadsområde Norrbotten innebär att strategiskt liksom operativt leda och utveckla verksamheten i marknadsområdet.

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen! Vi erbjuder Inom Riksbyggen arbetar vi långsiktigt och utvecklar kontinuerligt vår verksamhet för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. Rollen som Marknadsområdeschef för marknadsområde Norrbotten innebär att strategiskt liksom operativt leda och utveckla verksamheten i marknadsområdet. I din roll driver du och ansvarar för det lokala arbetet med att upprätta affärsplan, budget och prognos. Vidare har du personalansvar där du leder och coachar dina medarbetare/chefer och i samverkan arbetar för en god arbetsmiljö. En stor del i arbetet innefattar att utifrån kundinsikter säkerställa kvalitet och tillväxt samt följa upp resultat- och verksamhetsmål utifrån affär, organisation och individ. Marknadsområde Norrbotten har en omsättning på ca 130 milj. och ca 75 medarbetare som arbetar med fastighetsförvaltning inom ekonomisk och teknisk förvaltning, drift och energi samt fastighets- och verksamhetsservice. Vem är du? Som person har du god affärsmässighet och är resultatorienterad med starkt driv, uthållighet och initiativförmåga. Du stimuleras av utmaningar och ser möjligheter. Du har god social och kommunikativ förmåga, är öppen, förtroendeingivande och prestigelös. Du drivs av att bygga och vårda goda relationer såväl externt som internt. Vidare är du van vid att identifiera förändringar i omvärlden, analysera dessa samt driva de förändringsprocesser som krävs för en framgångsrik affärsverksamhet. Du är en förebild vad det gäller företagets värderingar. Kvalifikationer -Du har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet genom lång och bred arbetslivserfarenhet. - Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter med kunden i fokus men också av att driva förändringsarbete med gott resultat. - Strategiskt och övergripande perspektiv samtidigt som du har handlingskraft att föra verksamheten och medarbetarna i organisationen framåt. - Tidigare erfarenhet av att vara chef över chefer - Körkort - Meriterande med bakgrund från fastighetsbranschen Tjänsten är placerad med utgångspunkt från vårt kontor i Luleå. Då resor inom främst marknadsområdet ingår krävs att du har B-körkort samt tillgång till bil. Riksbyggen strävar även efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. OBS! Din ansökan skickar du till www.riksbyggen.se under Jobb & karriär. Rekryteringen sker i samarbete med Experis, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Cathrine Lind tfn 070-5770618 eller [email protected] Då rekryteringen pågår löpande ber vi dig att skicka in den omgående, dock senast den 27 november 2020.

Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 24 November (26 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing & Communications Manager

Arbetsgivare / Ort: Addressya AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 November (29 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadschef

Om jobbet

Our mission

Addressya is a Swedish company with sales offices in Rwanda and Uganda with an ambitious goal to improve a billion lives by providing access to opportunities, inclusion, partnerships, and trade through improved addressing. The platform was created in response to the fact that 4 billion people, businesses and governments worldwide suffer from the lack of addresses.


Addressya makes it possible for anyone to create a precise, complete and easy to use address and share it with full control over their own data. For individuals it will always be free. To businesses, we offer Addressing as a Service that gives companies access to good quality address data for increased transparency and efficiency.


Working at Addressya

We build our teams with “team makers”, who take full responsibility for their own work, the team and the company objectives as a whole. You are never alone at Addressya, asking for help comes naturally to you, as does responding when others need your help. You enjoy using your skills and ideas to help to remove obstacles and bottlenecks for others and within the organisation.


If you are looking for a challenge, make a real difference and grow every day, this is the place for you. We provide a fun and friendly environment, where working outside your comfort zone is safe, challenging and fun.



About job

We believe that you have an entrepreneurial spirit and are eager to build a brand that people are genuinely happy exists. You are hands-on and enjoy moving between strategy and details, and passionate about writing delightful, loveable copy. In addition, we think that you are as passionate about numbers and driven by data as we are!


Skills and experience


  • Experience of working in African market.
  • Relevant education at University level
  • Relevant experience for building up a strong brand and communications
  • B2B, B2B2C marketing and inbound marketing
  • Documented experience as a leader
  • Experience in the development and implementation of processes that make team members feel strong.
  • Excellent command of written and spoken English and fluent Swedish
  • 4+ years commercial experience from companies offering their services online
  • Experience from performance management and business development
  • A track record that highlights your ability to deliver stellar marketing materials that are aligned with commercial goals.
  • The ability to handle multiple stakeholders across an organisation and prioritise your work independently.
  • Experience from working with PR


Key Areas of responsibility


  • Develop, lead and execute marketing plan & brand strategy on a global and local level
  • Manage Marketing & Communications team
  • Conceptualize and execute on multi-channel campaigns, ensuring the alignment of communications and messaging across all channels
  • Work closely with the Sales team to ensure that commercial goals are achieved
  • Craft & oversee promotional messaging and content
  • Identify effectiveness and impact of current marketing initiatives with tracking and analysis, and optimize accordingly
  • Strategic planning
  • Marketing budget

The place of work is the company’s headquarters in Stockholm


How to apply

To apply, use the link: https://forms.gle/wNeoagiTLc7vWBzJ8. You will have to answer a few questions about your experience in marketing. Application is in English. Only applications through the form will be reviewed.


Unfortunately, we are not able to answer all applicants. We will contact only selected candidates for the interviews. Interviews will be held continuously as applications come in. Successful applicants can start immediately or as soon as possible.

#jobbjustnu


Arbetsgivare
Addressya AB
Regeringsgatan 82
11139 Stockholm
Hemsida: www.addressya.com
VISA MINDRE

Marketing Manager Pharma

Arbetsgivare / Ort: Fresenius Kabi AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 November (29 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Fresenius Kabi is a global health care company that specializes in lifesaving medicines and medical technologies for infusion, transfusion and clinical nutrition. Our expansive portfolio of products and global network of science and manufacturing centers provide essential support for the care of critical and chronically ill patients. We are part of Fresenius SE, a health care group with more than 100 years of experience in pharmaceuticals, medical devices and life sciences. Our employees – more than 35,000 worldwide – develop and deliver injectable pharmaceuticals and infusion systems; blood collection, transfusion and cell technologies; and essential nutrients for parenteral nutrition. Whether you work for us, buy from us, partner with us, or invest in us, you will come to know that caring is at the core of everything we do. Our purpose is to put lifesaving medicines and technologies in the hands of people who care for patients, and to find answers to the challenges they face every day. The Marketing Manager Pharma is responsible for all Marketing activities within the pharma area, which includes Clinical Nutrition and Devices, Standard Solutions, IV Drugs and Disinfectants. One of the main tasks is to manage the Pharma Marketing Team and to ensure that the annual marketing plans for each product group are outlined and executed. The management of the marketing team also includes the overall responsibility for outlining and executing a medium-term strategy per product group and to manage the financial forecasting process. In addition to this, the Marketing Manager is responsible to draft and execute a digital communication strategy. The Marketing Manager Pharma is part of the Management Team and reports to the General Manager.   Main Accountabilities Ensure marketing team outlines annual marketing plans and medium-term strategy per product group Prepare and present yearly sales budget and mid-year forecast to Management Team and Senior Management in Europe Review monthly sales development for whole product portfolio and provide feedback to Management Team for example on impact on sales from rolled out marketing campaign Outline and execute digital communication strategy Maintain and ensure marketing team maintains up to date market knowledge and technical expertise on competitor developments and activities Ensure all marketing material created by pharma marketing team is up-to-date and in line with local rules and regulations and that developed marketing material meets customer and market needs Outline and execute strategy for Fresenius Kabi internet presence Ensure marketing team provides supply chain with up-to-date and accurate information for sales prognoses on article level to ensure forecast accuracy, avoid backorders and scrapping Ensure establishment of annual congress and conference calendar. This includes both internal and external events and local and international events. Manage all HR related topics for all direct reports   Experience and Qualifications Education at university level or similar degree in relevant disciplines, such as for example business administration, marketing, medicine, pharmaceuticals, nutrition physiology, nursing, etc. Minimum 5 years of experience in marketing management including personnel responsibility and responsibility for front-to-end management of marketing campaigns Experience in digital communication an advantage Be an excellent leader and motivator for all personnel within Pharma Marketing Sales experience from the healthcare industry and advantage however not mandatory Experience/knowledge of basic finance would be an advantage however not mandatory Fluent in Swedish and English (oral and written) Valid driver’s license for vehicles class B (B-körkort)     The position is initially a temporary employment with a view to become permanent employment if both parts agree after 6 months. The position is placed in Uppsala. If you want to know more about the position you are welcome to contact Jonas Potyka, +46 76 114 1825. Union representatives are Frank Glackin for Unionen, 018-644 773 and Teresia Karlsson for SACO, 018–644 034.  We look forward to your application! Selection and interviews will be ongoing during the whole application period, so please register your application as soon as possible. We do not accept applications by e-mail or post.
Arbetsgivare
Fresenius Kabi AB
Hemsida: http://www.fresenius-kabi.se
Ansökan
Ansök senast 27 November (29 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Digital Channels Mangager to Envirotainer!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 November (1 månad kvar)
Publicerad: 2020-10-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
We are now looking for you who want to take on the responsibility for the development and implementation of the digital communication strategy in a global market context. Envirotainer is the global market leader in a secure cold chain solution for air transport of pharmaceuticals. Their backbone of their success is of course their employees – do you want to be a part of Envirotainers continues growth? Welcome to apply! OM TJÄNSTEN Envirotainer have more than 35 years of experience from the industry with currently over 300 employees in three regional operations, spanning over the whole world. For this position, the main goal is to increase sales and strengthen Envirotainers brand. Therefore, you will work with the digital communications strategy in a global marketing context with a B2B focus. Your main areas in the role will two parts – web marketing and marketing automation. This means that you will partly be responsible for lead the efforts for a better and customer website, coordinating the content on external web, creates and manage the editorial plan for web activities as well as be responsible for the look and feel of the website. The other part of the role will be on the marketing automation part. Here, you will work closely with key stakeholders and be the strategic lead in developing the customer journey and implement nurture programs throughout the customer lifecycle. You will work with identify content requirements and work with internal and external stakeholders to develop content based on ‘personas’ throughout the entire customer experience, mapping the right content to the right place in the buying cycle. You are offered At Envirotainer, they believe that you can be responsible for your own work and day. Therefore, your are offered an organization who encourage new ideas and initiatives as well as a very flexible work due to a global organization. It’s your own goals and imagination that limits what you can accomplish with them. Further on, you are offered a warm and passionate work environment that encourage you to develop both as a person and in your role. As a consultant at Academic Work you are offered a great opportunity to grow as a professional, extend your network and establish valuable contacts for the future. Read more about our offer{target="_blank"}. ARBETSUPPGIFTER Besides the above job duties, you will also: * Working closely with Global Web Marketing Manager to design and build landing page/form creation * Working closely with the Salesforce.com Manager * Creates and manages an editorial plan for external web activities as well as regular updates and quality reviews * Responsible for that the content is search engine optimized (SEO) VI SÖKER DIG SOM * Have a university degree in communications, marketing or other related area * Have approximately 3-5 years’ experience with working in digital marketing role * Have previous experience in working with Marketing automation. This has to be visible in your resume. * Have excellent digital communication, motivational and presentation skills * Is fluent in English in both speaking and writing It is considered an additional merit if you have experience in working towards B2B and in a similar role in a global logistics or health care company. For this role we will have a strong focus on a personal fit for the role To be a part of Envirotainer, we believe that you are open to work with different cultures and personalities. You are not afraid to lead your own work and make decisions with a structured and analytic mindset. You are great at collaborating with different functions and have a high level of integrity. Other information * Start: After agreement * Work extent: Fulltime, ongoing * Location: Sollentuna, Stockholm * Contact information: This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from xx that all questions regarding the position is handled by Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase. INFORMATION OM FÖRETAGET Envirotainer is the global market leader in secure cold chain solutions for the pharmaceutical supply chain. They develop, manufacture and offer leasing of innovative container solutions, including validation, support and service, for pharma products that require a controlled environment. Thanks to a truly global presence with the world’s active container fleet, the largest network and an extensive industry expertise, Envirotainer is able to meet the customers' need for innovative and reliable solutions - available from any location to any destination. We operate through an open, global network of airlines and forwarders, and their headquarters is located outside of Stockholm, Sweden.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 29 November (1 månad kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Digital Marketing Manager till Hudoteket.se

Arbetsgivare / Ort: Hudoteket Biologisk Helhetskosmetik AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (4 månader 11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Är du en självgående digital marknadsförare med e-handelserfarenhet? Navigerar du mellan traditionella kanaler och det digitala landskapet för att möta kunderna där de finns? Då kanske du är vår Digital Marketing Manager. Hudoteket levererar produkter och behandlingar med kunskap, resultat och omtanke. Vi vill vara det självklara valet för professionell hudvård, hårvård och makeup - handplockad av oss och skräddarsydd för kunden. Vi finns online sedan 20 år tillbaka samt har en fysiskt salong och butik i Jönköping sedan 1972. Om rollen Rollen som Digital Marketing Manager erbjuder en bred variation av ansvar med mål att optimera affären och driva digital försäljning. Rollen innehåller en stor mix av operativt och strategiskt arbete och lämpar sig väl för dig som trivs i en mångsidig roll där hela din kunskapsbank och erfarenhet kommer till nytta. Vi ser att du i din roll ansvarar för Hudotekets anskaffningsstrategi och kan utifrån uppsatta budgetmål sätta en marknadsplan med huvudsyfte att driva trafik till Hudoteket Webshop & Salong. Du ansvarar för försäljningen, konverteringen samt utvecklingen av hudoteket.se (http://hudoteket.se/) och därmed för att samordna aktiviteterna på marknadsavdelningen och skapa större kännedom om vårt företag. Vi tror på att bygga värde för kunderna och letar efter dig som snabbt fångar upp nya marknadstrender och förstår vikten av omniflöden då vi finns digitalt men även fysiska med vår salong, butik och showroom. Din bakgrund Vi tror att rätt person för tjänsten har en relevant utbildning eller på annat sätt byggt upp sin kunskap inom digital affärsutveckling och e-handel. Vi ser att du har erfarenhet från digitala roller, gärna med ett tydligt resultat och försäljningsfokus inom e-handel. Du trivs i en självgående och bred roll som kombinerar operativt och strategiskt arbete. Vi ser att du är duktig på att hantera situationer där många aktiviteter sker parallellt, och du trivs som bäst när det är högt tempo. Din personlighet För att trivas i den här rollen är du prestigelös, noggrann och effektiv samtidigt som du är resultat och datadriven i dina arbetssätt. Du har alltid blicken framåt och du balanserar flera projekt. Då du kommer arbeta med många kontaktytor internt är det viktigt att du är trygg, är van att prioritera utifrån fler kravställare och kan leda arbetet samt agera som stöd för de olika delarna av verksamheten. Då vi hela tiden jobbar med att inspirera, guida och överraska våra kunder är en rejäl skopa kreativitet bra att ha. Du är van vid att komma med idéer, genomföra dem samt analysera resultatet. Vad erbjuder vi dig? Hudoteket är i en expansiv fas, vilket gör att det händer mycket hela tiden! Möjligheten att utvecklas i sin tjänst och på Hudoteket är därför stora. På marknadsavdelningen finns det inget som heter ”så har vi alltid gjort”, då det är en ung avdelning. Alla idéer och nya grepp välkomnas och vi vill utvecklas tillsammans med dig. Tjänstgöring Tjänsten är på 100% och vi föredrar placering i Jönköping. Ditt kontor kommer vara på Herkulesvägen 6, men ibland är du även på Hudoteket Salong & Butik och hälsar på, på Östra Storgatan 6. Du rapporterar till och arbetar tätt ihop med Hudotekets Operativa chef och Vice VD. Ansökan Ansök med ditt CV så snart som möjligt (https://app.teamtailor.com/companies/P9CeqJRXc58/jobs/817506/edit/posting?template=true#_msocom_1)då vi jobbar med löpande urval.
Arbetsgivare
Hudoteket Biologisk Helhetskosmetik AB
Hemsida: https://hudoteket.se/
Ansökan
Ansök senast 12 March (4 månader 11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

C-Rad in Uppsala is looking for a Director Global Marketing

Arbetsgivare / Ort: Rubino Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 March (4 månader 26 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
In the role as Manager Global Marketing and Business Development you will work in a young, dynamic and international team responsible for World Wide Marketing. The role includes: Full responsibility for marketing activities Design and implement marketing strategies, plans and procedures 3 direct reports, soon 5 Reporting directly to the CEO To be successful in this role you have great knowledge in Digital Marketing. You have worked with lead generation, content marketing, On-Line marketing and Brand awareness. Our ideal candidate will have extensive marketing experience and a comprehensive knowledge of branding. We believe you have experience from a marketing role in a MedTech or Tech company. You have built a modern marketing department and is in the front end of what digital marketing can offer. You might be young and talented! What´s important is your knowledge and drive. We offer you an Interesting global position in an innovative, fast growing company in the healthcare sector. High level of individual responsibility and attractive possibilities for self-development. You will be working with colleagues from more than ten different nationalities. C-Rad has more than 60 employees and more than 400 customers using C-Rad equipment. If you would like to know more about the job please contact Fredrik Englund +46 70-612 65 65. Please apply for the job via www.rubino.se (http://www.rubino.se) Welcome to send in your application! __________________________ C-RAD is a global medical device company with head quarter in Uppsala. We develop, produce and sell innovative solutions to healthcare customers. The focus is on patient positioning, monitoring and imaging within radiation therapy. We are market leader in the field of optical patient positioning. C-RAD is a stock listed company at NASDAQ OMX Nordic Exchange. C-RAD group consists of three daughter companies in Sweden and sales offices in the USA, Germany, France and China. C-RAD is ISO 13485 certified. Please read more about C-Rad on www.c-rad.com (http://www.c-rad.com)
Arbetsgivare
Rubino Rekrytering AB
Hemsida: https://www.rubino.se
Ansökan
Ansök senast 27 March (4 månader 26 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.