På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Marknadschef

Marknadschef

11 Lediga jobb

Digital Marketing Manager till Hudoteket.se

Arbetsgivare / Ort: Hudoteket Biologisk Helhetskosmetik AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (1 månad 16 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-23
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Är du en självgående digital marknadsförare med e-handelserfarenhet? Navigerar du mellan traditionella kanaler och det digitala landskapet för att möta kunderna där de finns? Då kanske du är vår Digital Marketing Manager. Hudoteket levererar produkter och behandlingar med kunskap, resultat och omtanke. Vi vill vara det självklara valet för professionell hudvård, hårvård och makeup - handplockad av oss och skräddarsydd för kunden. Vi finns online sedan 20 år tillbaka samt har en fysiskt salong och butik i Jönköping sedan 1972. Om rollen Rollen som Digital Marketing Manager erbjuder en bred variation av ansvar med mål att optimera affären och driva digital försäljning. Rollen innehåller en stor mix av operativt och strategiskt arbete och lämpar sig väl för dig som trivs i en mångsidig roll där hela din kunskapsbank och erfarenhet kommer till nytta. Vi ser att du i din roll ansvarar för Hudotekets anskaffningsstrategi och kan utifrån uppsatta budgetmål sätta en marknadsplan med huvudsyfte att driva trafik till Hudoteket Webshop & Salong. Du ansvarar för försäljningen, konverteringen samt utvecklingen av hudoteket.se (http://hudoteket.se/) och därmed för att samordna aktiviteterna på marknadsavdelningen och skapa större kännedom om vårt företag. Vi tror på att bygga värde för kunderna och letar efter dig som snabbt fångar upp nya marknadstrender och förstår vikten av omniflöden då vi finns digitalt men även fysiska med vår salong, butik och showroom. Din bakgrund Vi tror att rätt person för tjänsten har en relevant utbildning eller på annat sätt byggt upp sin kunskap inom digital affärsutveckling och e-handel. Vi ser att du har erfarenhet från digitala roller, gärna med ett tydligt resultat och försäljningsfokus inom e-handel. Du trivs i en självgående och bred roll som kombinerar operativt och strategiskt arbete. Vi ser att du är duktig på att hantera situationer där många aktiviteter sker parallellt, och du trivs som bäst när det är högt tempo. Din personlighet För att trivas i den här rollen är du prestigelös, noggrann och effektiv samtidigt som du är resultat och datadriven i dina arbetssätt. Du har alltid blicken framåt och du balanserar flera projekt. Då du kommer arbeta med många kontaktytor internt är det viktigt att du är trygg, är van att prioritera utifrån fler kravställare och kan leda arbetet samt agera som stöd för de olika delarna av verksamheten. Då vi hela tiden jobbar med att inspirera, guida och överraska våra kunder är en rejäl skopa kreativitet bra att ha. Du är van vid att komma med idéer, genomföra dem samt analysera resultatet. Vad erbjuder vi dig? Hudoteket är i en expansiv fas, vilket gör att det händer mycket hela tiden! Möjligheten att utvecklas i sin tjänst och på Hudoteket är därför stora. På marknadsavdelningen finns det inget som heter ”så har vi alltid gjort”, då det är en ung avdelning. Alla idéer och nya grepp välkomnas och vi vill utvecklas tillsammans med dig. Tjänstgöring Tjänsten är på 100% och vi föredrar placering i Jönköping. Ditt kontor kommer vara på Herkulesvägen 6, men ibland är du även på Hudoteket Salong & Butik och hälsar på, på Östra Storgatan 6. Du rapporterar till och arbetar tätt ihop med Hudotekets Operativa chef och Vice VD. Ansökan Ansök med ditt CV så snart som möjligt (https://app.teamtailor.com/companies/P9CeqJRXc58/jobs/817506/edit/posting?template=true#_msocom_1)då vi jobbar med löpande urval.
Arbetsgivare
Hudoteket Biologisk Helhetskosmetik AB
Hemsida: https://hudoteket.se/
Ansökan
Ansök senast 12 March (1 månad 16 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing Director

Arbetsgivare / Ort: Carlsberg Supply Company Sverige AB / Solna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet

Role overview

As Marketing Director in Carlsberg Sweden, you will lead the Marketing department to secure the profit goals and brand reference goals. You will develop and maintain strategic priority plans with focus on critical changes to organizational structure, staffing and resource allocation. As Marketing Director, you will have managerial responsibility for 6 direct reports and work with some of the most well-known brands in Sweden!


What you’ll be doing

  • Own, develop and execute business plan to reach Carlsberg vision
  • Lead the Carlsberg marketing team to become one of the most aspirational marketing department in the Nordic area
  • Actively contribute to Carlsberg’s overall corporate goals as a member of the Swedish Leadership team
  • Handle relations with HQ to secure a rewarding exchange of knowledge and ideas required to deliver long term business goals

What we’re looking for

You have University degree, preferably within business and around 10 years of experience within marketing in FMCG, HORECA or retail industries. You are a strong leader with proven strength in developing direct reports who are leaders of others. We are looking for you who has great skills of conclusive thinking and information handling. To be the perfect match for this position you are result oriented with an exceptional analytical thinking. You are fluent in English.


What you can expect

Somethings brewing-will there be something better, stronger or perhaps a happier you that is brewing together with us? In Carlsberg you end up in a people and development-oriented company with the working climate that is characterized by high pace and great commitment. You will play a key role for the future development of some of the most famous brands in Sweden and if you are the right person, you are of course behind Carlsberg's three value words "Alignment, Accountability, Action.

Interested?

For further information about the role please contact [email protected] Deadline for application is 2021-01-24. We read applications continuously, and vacancies may be filled sooner than the deadline, so apply as early as possible. We look forward to receive your application.

Arbetsgivare
Carlsberg Supply Company Sverige AB
Evenemangsgatan 31
16979 Solna
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

CRM Manager - Nordics

Arbetsgivare / Ort: Foodora AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 January (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

We are looking for a CRM Manager to join our team and reinvent fast last mile delivery with us. So, would you like to play an active role in our future? If so, then there is an exciting job and a workplace in foodora waiting for you!

foodora is the nordics’ largest service in last mile delivery of food. Operating in Sweden, Finland and Norway. We are Confident, Consistent, Relatable and we are Relevant. We aim to deliver on our promises, internally and externally. We are on a mission to deliver the best food, with the best service and also the quickest. And at the same time focus on affordability and sustainability, for our customers and partners AND planet alike. foodora is also part of the Delivery Hero Network, the biggest global online food ordering platforms. Our awesome international team already operates in over 40 countries worldwide. foodora and its employees enjoy the dynamics and development potential of scale-up while being supported by the Delivery Hero group. Our team is genuine, ambitious and most certainly fun. Delivery Hero is now delivering 5 million orders per day globally.

WHAT YOU WILL (BUT NOT ONLY) DO

Your main responsibilities will be to work closely with local marketing teams and Delivery Hero's international CRM team to ensure we build world class CRM communication in the customer journey and setup for foodora. Ensuring our customers love the foodora. You will for example:

  • From a data driven approach test for example gamification, welcome, loyalty and churn flows etc for best customer experience
  • Define and improve customer communication strategies for foodora
  • Coordinate all campaign related activities with the responsible local stakeholders, e.g. planning, segmentation and campaign evaluation
  • Coordinate all campaigns/test activities with responsible stakeholders (central and regional teams)
  • Continuously improve customer communication in order to engage, retain and reactivate customers
  • Support building automated flows in our CRM tool across multiple channels, such as email, push notifications, sms and inApp
  • Define & develop the CRM roadmap based on the overall regional strategy
  • Drive local marketing strategy using different key channels, global tools and technologies provided, all with a clear guideline to build customers’ loyalty & drive orders.
  • Identify the right audiences to target based on user insights & behavior tailored for specific business needs
  • Perform timely & accurate KPI reporting to share across regional/local stakeholders.
  • Continuously A/B test different scenarios to identify the right strategy for every individual segment
  • Lead local and regional CRM projects for any planned or ad-hoc tasks.
  • Provide feedback to global CRM and Martech teams on the improvement of tools, technologies, data capabilities, templates and SOPs.
  • Identify key trends and criteria that could influence customer behaviour to build loyalty for the brand
  • Be the primary contact with cross functional teams such as content, design, product.
  • Work closely with the local foodora teams on cross-channel strategy, and stay on top of CRM trends.

YOU ARE

  • You’re analytical as well as data driven but also have an eye for great content
  • You have exceptional time management skills, strong project management skills and understanding how to manage the priorities of multiple stakeholders
  • You have good interpersonal, communication and presentation skills
  • You are proactive, responsible, pay attention to detail and a good team player
  • You have the ability to work in a fast paced and result oriented multi-cultural environment

REQUIRED QUALIFICATIONS

  • Bachelor's degree in marketing or equivalent, with a strong data and product focus
  • Minimum 5 years of proven relevant work experience, preferably in a fast-paced working environment where App marketing is the core
  • Hands-on experience on Braze or other similar CRM-tools
  • Prior experience in handling CRM channels, consumer communication, customer segmentation & managing CRM flows across several channels, including Push Notification, IAM, Email, SMS
  • Familiarity with A/B testing framework and growth hacking initiatives (opportunity identification, profiling, developing and executing experiments)
  • Knowledge of HTML to construct email templates is a plus
  • You are familiar with loyalty, retention programs and the customer life cycle concept
  • Fluency in written and spoken English and one Nordic language

Role placement

  • You can work from one of our offices in either Oslo, Helsinki or Stockholm.

THE PEOPLE

We are everybody. We are riders and couriers. We are people working within Marketing and Finance. It takes something special out of people to start a business and drive them to success. We have plenty of people still working here, who have been with our companies from the start.

What’s important to us is also to drive success in a sustainable way, both from a customer perspective but also an environment. That’s why it is important to us to be carbon neutral, which we are from January 2020 in all of our European entities and deliveries. If this is important to you, then foodora just might be the place for you to grow and help us reach our targets - big or small.

At foodora, we celebrate individuals and the people who work here. We value diversity. Diversity in experiences, background, perspectives and ideas. We believe in valuing this as we are confident it means that our culture builds on it. And rather our end product as well. We are proud to give our employees global professional development as well as excelling as a part of one of the fastest growing companies within LMD in the world.

Have we caught your attention? Then please send us your application including a CV and earliest starting date. We’re looking forward to your application!

Arbetsgivare
Foodora AB
Ringvägen 100
11860 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 27 January (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ledigt Jobb som Marknadsansvarig i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 January (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vill du jobba med starka lokala varumärken som är mitt uppe i den digitala transformationen? Gillar du att jobba framtidsinriktat och har mod att pröva nytt? Då kan jobbet som marknadsansvarig inom tidiningsbranchen vara precis rätt för dig. Arbetsbeskrivning I kölvattnet av digitaliseringen och människors förändrade beteendemönster har förutsättningarna för dagstidningarna förändrats. Konkurrenterna är inte längre bara andra lokala tidningar, utan även globala, digitala jättar slåss om läsarnas uppmärksamhet och plånbok. Marknadens nya förutsättningar ställer allt högre krav på relevans i journalistiken och de senaste åren har det redaktionella arbetet förbättrats genom betydande satsningar på lokal kvalitetsjournalistik. Vår kunde vill intensifiera och förbättra arbetet mot marknaden för att berätta om sitt erbjudande, både för läsare och annonsörer. Som marknadsansvarig blir ditt mål att bidra till tillväxt genom spännande marknadsinsatser i alla kanaler, med stort fokus på de digitala kanalerna, Facebook, Instagram etc. Du kommer arbeta mot mål som är direkt affärsstödjande och intäktsdrivande - både genom läsarintäkter och annonsintäkter, såväl som långsiktigt varumärkesstärkande. Genom att locka nya läsargrupper, stärker du, förnya och vidgar kundens position i sitt område. Tillsammans med redaktionerna utvecklar di dialogen med läsare i alla kanaler, samt på olika sätt bidrar till att marknadsföra innehållet och tillsammans med säljteamet medverka du till att utveckla dialogen med befintliga och potentiella företagskunder för att stärka den digitala affären. Vem är du? - Du har högre utbildning och/eller motsvarande erfarenhet inom marknadsföring, kommunikation och projektledning. - Du har en bred digital kompetens och har digital marknadsföring i ditt DNA. Djup kompetens inom områden som online marketing, marketing automation och sociala medier är viktigt. - Du ska ha relevant erfarenhet av marknadsföring, försäljning samt projektledning. - Du har erfarenhet och ett stort intresse för digitala plattformar. Nyfikenhet inför att hitta nya digitala möjligheter är ett krav. - Du har erfarenheter av digital transformering - Du är starkt resultatorienterad och vill få saker att hända. Du har en positiv inställning och har lätt för att samarbeta med alla, oavsett position. Du är en person som tycker om att ta ett stort eget ansvar och drivs av att tänka nytt. - Som person är du öppen, engagerad, kreativ, strukturerad, prestigelös och lösningsinriktad. Du har stor kapacitet och är i hög grad självgående utifrån strategier och övergripande ramar. Vad är det bästa med att vara konsult på Jefferson Wells? Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Jefferson Wells tillhör ManpowerGroup som är en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar samt AW:s. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig konsultchef [email protected]
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 29 January (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Head of Wines

Arbetsgivare / Ort: Sikta Urval AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 29 January (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Berntson Wines & Spirits har i decennier varit en tongivande aktör på den nordiska marknaden. Historiskt har Berntson haft en framskjuten position inom spritsegmentet. Nu tar man steget att fullt ut utveckla sin vinsida.


Det finns en stark tillväxtstrategi och nu söker vi en nyckelperson som vill vara med och bygga upp vinsegmentet. Du är så långt ifrån en förvaltarprofil som möjligt. Du vet att resultat byggs utifrån hårt arbete och har en situation som gör att du kan ge allt för din och vår satsning. Du kan vin. Du vet hur en importör i vår bransch jobbar. Att du har en entreprenöriell läggning utgår vi ifrån. I denna viktiga nyckel rekrytering samarbetar vi med Sikta Group.



Öppen för alla Vi fokuserar 100% på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Sikta Urval AB
Hemsida: https://www.berntson.se
Ansökan
Ansök senast 29 January (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Head of Growth

Arbetsgivare / Ort: Babyshop Sthlm AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 January (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
THE COMPANY The Babyshop Group is a global premium and luxury retailer of children's clothing and products to the modern family. The unique retail concept was developed in 2006 when the Swedish entrepreneurial couple Linn and Marcus Tagesson set up the business with the aim of revolutionizing fashion for children by offering an unparalleled assortment of high-quality products online. Today, the Babyshop Group is a leading player with a global footprint and more than 70 million website visitors annually and 1 million retail customers per year with customers across 170 countries. The Babyshop Group is a young and fast-growing company with an entrepreneurial spirit that is passionate about creating the best buying experience for parents under the core values Lead Not Follow, Own it, Simplify and One Family. They see themselves as a fashion retailer in tech and not only do they have a modern tech-stack, but also a fully automated 42 000 sqm warehouse in Jönköping, Sweden serving customers globally. The vision is to continue developing the group’s fashion tech platform and thus strengthening their position as the global leader within the premium and luxury segment for children’s clothing and products. The Group presides over an exclusive portfolio that consists of the e-commerce websites such as Babyshop.com, Lekmer.se, Alexandalexa.com, Oiidesign.se and Melijoe.com. Under this umbrella, the Group offers more than 500 prestige brands along with a number of proprietary brands like e.g. Kuling, STOY and a Happy Brand. The Group has 300+ employees across offices in Paris, London, Stockholm, Oslo and Seoul with over 50 nationalities represented and had a total turnover exceeding 1.1 billion SEK in 2019. The company is currently owned by private and financial investors that include Linn & Marcus Tagesson, Susanna Campbell and Christina Stenbeck, along with Verdane Capital and GIMV. THE ROLE The new Head of Growth will play a vital part of the Group’s growth in the coming years. Working closely with the commercial leadership team, your focus will be on developing key markets and sales channels to grow sales and customer lifetime value (CLV) on existing customers and drive sales on new customers by acquiring new high-value cohorts in selected segments and markets. The Head of Growth will build, develop and lead teams within traffic acquisition, store optimization and customer loyalty and experience across all digital channels. The ideal candidate is an entrepreneurial value-driven self-starter and a seasoned leader who enjoys leading specialist teams. Having a broad commercial understanding, being a natural relationship builder and above all being a hands-on doer will be key to be successful in this role. THE CANDIDATE Major professional experiences & competencies • Profound e-commerce experience, preferably in an online multi-brand retailer setting. Understanding and experience of working with a brand(s) and associated sales drivers. • Natural leadership skills and down-to-earth values. Experienced leader of highly skilled specialists. • Deep experience from Paid marketing. • Site optimisation experience through A/B testing. • Sophisticated communication & presentation skills, able to understand and appreciate diversity and nuance and adapt style accordingly Education and specific skills • Strong academic credentials • Fluent in English and a Scandinavian language, both written and spoken Personal characteristics • An entrepreneurial attitude - action oriented and naturally curious about testing and implementing new initiatives • High energy level, comfortable performing multifaceted projects in conjunction with day-to-day activities • Ability to establish credibility and be decisive — but be able to recognize and support the organization's preferences and priorities • Thrives in fast-paced e-commerce or tech start-up environment and can adapt quickly to shifting priorities • • APPLICATION Sound interesting? Please click on “Apply” below to easily submit your application! The last day to submit is 2021-01-30. We review applications continuously but will stop once we found our perfect match - so don't wait too long!
Arbetsgivare
Babyshop Sthlm AB
Ansökan
Ansök senast 30 January (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Head of Marketing Sweden till Curb Food

Arbetsgivare / Ort: Needo Recruitment Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 January (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Om Curb Food Curb Food är ett av Sveriges snabbast växande start ups och är en modern virtuell restaurang med flera olika koncept som levererar online. Idag erbjuder Curb matkoncept som Burrito, Wraps, Bowls, fräscha sallader och smashed burgers som är gjorda från grunden varje dag med ett öga för detaljer. Visionen är att skapa street food med hög kvalité, tillgängligt för alla. Din roll som Head of Marketing Sweden Curb Food söker just nu en tillväxtorienterad Head of Marketing till sitt team i Stockholm. I rollen som Head of Marketing Sweden kommer du fylla en nyckelfunktion i organisationen och rapporterar till Commercial Director. Din roll inkluderar även:  Spela en nyckelroll för Curb Foods expansion inom Sverige ur ett marknadsperspektivAnsvarar för vilka kanaler Curb Food ska exponeras inomRegelbunden kontakt med externa samarbetspartners inom food deliveryPlanerar och genomför företagets alla marknadsaktiviteter i Sverige för att driva tillväxt och varumärkeskännedomSäkerställa att varumärkets identitet genomsyrar all kommunikation och arbetar för att leverera en exceptionell kundupplevelse i såväl digitala som fysiska kanalerArbeta med influencer marketing och PRProjektleda Curb Foods marknadsaktiviteter i Sverige med fullt budgetansvar Dina kvalifikationer i rollen som Head of Marketing Sweden Relevant Universitetsutbildning inom marknadsföring, strategisk kommunikation och/eller reklamMinst 3 års relevant erfarenhet på marknadsavdelning, start-up eller byråErfarenhet inom digital marknadsföring, influencer marketing och kampanjerAnalys och utvärdering, identifiera och följa upp KPI:er Bred och djup förståelse för marknadsföring genom hela kundresan med såväl inbound som outbound marketing.Erfarenhet av SEO och SoMeMycket god projekt-och ledarskapsförmåga  För att lyckas i rollen som Head of Marketing Sweden hos Curb Food är du positiv, energisk och har en proaktiv attityd. Du är en lösningsorienterad lagspelare som arbetar effektivt i högt tempo för att nå dina uppsatta mål. Vad Curb Food erbjuder dig På Curb Food sätts människor alltid i första rummet, att ha kul tillsammans med riktigt vassa kollegor är miljön du kommer arbeta i. Curb Food är en färgstark startup och de söker alltid efter starka personligheter med hög skill-set och energinivå. De söker dig som är passionerad, nyfiken och ambitiös och framför allt har du ett stort hjärta. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Låter rollen som Marketing Manager Sverige till Curb Food intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
Arbetsgivare
Needo Recruitment Group AB
Hemsida: http://www.needo.se/
Ansökan
Ansök senast 30 January (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Addnature and Campz – European Marketing Manager - Outdoor

Arbetsgivare / Ort: Infinity Human Resources Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
We are Internetstores The Internetstores Group is Europe’s leading digital multichannel retailer of bike and outdoor products – with over 40 online shops in 14 countries, bricks and mortar stores in Germany, Sweden and France and a growing network of mobile and local service partners.Internetstores is supported by around 800 experts who are themselves passionate cyclists and outdoor enthusiasts. We want every customer to benefit from our expertise and passion,and strive to be a trustworthy partner for our customers and brands. Infinity is looking for a European Marketing Manager – Outdoor, to Addnature and Campz, brands that are part of the global bike- and outdoor sports retailer Internetstores. What it`s all about One of our goals is to focus more on our target groups and to increase customer satisfaction in the verticals “bike” and “outdoor-sports”. To reach this goal, we created the new position for European Marketing Manager Outdoor (m/f/d) to develop, implement and execute the marketing plan for the outdoor vertical and its respective brands (Addnature and Campz). What your tasks will be • Responsible for the Europe-wide outdoor marketing program • Conduct market analysis and define, develop and execute the Europe-wide outdoor marketing Go-To-Market plan • Achieve and elevate targeted results and ensure timely and effective execution of marketing tactics and programs Europe-wide and internationally • Evaluate ROI of marketing programs and initiatives using quantitative data • Develop the outdoor brand communication strategy • Coordinate brand communications across European markets and brands by working closely with our communications team • Represent the outdoor brands promises, vision, architecture & tone together with the global brand management team • Drive consumer engagement via digital/mobile/social platforms • Build and maintain marketing & brand partnerships with industry and non-industry partners. • Travel in market domestically and international as required (≤ 20%) • • What you should bring to the job • At least five years of experience in Brand Management or Marketing • Extensive experience in Brand Management and advertising campaigns • Demonstrated leadership capabilities over direct reports and/or cross-functional teams • Experience in the outdoor-sports industry or a similar industry, a network in this area would be a plus • Fluent in English, additional languages like German, French or Swedish would be a plus • Innovative entrepreneurial mindset to influence and motivate a growing cross functional team What you can expect • Unlimited full-time contract • Employee discount on our online shops • Colleagues who are just as passionate about outdoor sports as you • At the moment, work from home up to 4 days a week incl. workplace equipment • And much more Who we are We’re true believers in the saying “outside is free” – being in the great outdoors is what really makes us tick and it’s with this philosophy that we’ve become one of the key players in the outdoor sports industry. Our online shops as well as physical stores have only one goal: to inspire our customers and make every adventure possible. Contact and Application Do you want to be part of our success story? Then apply now using the form below! Join more than 800 colleagues from all over the world in dynamic, open teams in Stockholm, Stuttgart, Esslingen, Berlin, Düsseldorf, Hamburg, Dortmund and Lyon. We’re looking forward working with you! Infinity is successful in recruiting excellence to culturally strong companies and our obvious partner in this recruitment. For more information, please contact Emil Nilsson, Infinity, ph. +46 705591192 or Mårten Näsvall, Infinity on e-mail: [email protected]
Arbetsgivare
Infinity Human Resources Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Global Marketing Communications and Brand Manager to Mölnlycke Health Care!

Arbetsgivare / Ort: Competence Club Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Mölnlycke® is a world-leading medical solutions company. We design and supply solutions to enhance performance at every point of care - from the hospital to the home. We are looking for a Global Marketing Communications and Brand Manager to join the Mölnlycke Health Care Global Marketing team. You will have several years’ experience in marketing and communications, as well as proven digital marketing capability. We believe you are a true and determined team player. At Mölnlycke Health Care you will work in an exciting, fast-paced environment that requires creative problem-solving and outstanding project management skills. The role includes creating a communication strategy and a strong yearly communication plan, project management of global marketing communication campaigns and identifying global market trends within marketing communications. You will also have customer behavior and customer experience top of mind when creating and executing communication activities and initiatives. You will make sure the brand strategy continuously develops and is incorporated in the yearly communication plan and guide and support our local markets with implementing and following-up on communication projects. Your responsibility includes controlling allocated budgets and ensuring full compliance with processes and guidelines. As the working environment is international, it is important that English comes naturally to you. Preferred skills: - Excellent Project management skills - Marketing and Communications expertise - Outstanding Digital marketing knowledge and experience of multi-channel communication and campaigns based on customer journeys - Good communication skills in oral and written, with proven communication competence. - Understanding of life science business and how communication adds value to the outcome - Knowledge in branding and brand management - Ability to work under high pressure and within tight deadlines - and manage several projects at the same time - Strong team player with good networking skills - Performance-driven and goal-oriented with strong customer focus - Experience of content marketing is a plus Education, experience and knowledge: - University degree in Communications, Marketing or equivalent - >10 years practical experience from marketing and communications preferably within the healthcare business - People management skills - Experience with creative campaign deployment and product launches in an international company - Experience of working with communication and media agencies - Experience from managing project allocated resources - High proficiency in English language - Experience from a local market is a plus Is this you (or someone you know)? Apply at competenceclub.se (http://www.competenceclub.se/) and we promise to get back to you as soon as possible. Please note that we will review applications continuously, so be sure to send in your application as soon as possible. If you have any questions about the recruitment process or the position, please contact Ulrika Sandberg at [email protected] or Linda Tjäder at [email protected] (mailto:[email protected]). We look forward to your application! About Mölnlycke Health Care We have a single goal - and that is to improve healthcare result worldwide. We want to give healthcare professionals what they need to get the best possible clinical and financial results, so they can provide patients with the best possible care. We have customers in almost 100 countries who use our solutions and we own operations in over 40 countries. Even though we are a global company, we still have our head office in Gothenburg. For more information. For more information visit: https://www.molnlycke.com (https://www.molnlycke.com/) About Competence Club Competence Club is a recruitment agency focusing on "Management & Marketing". With over 15 years of combined experience in recruiting to management teams and marketing departments, we help companies find new brand ambassadors. It is important that companies find employees who understand the brand in order to strengthen it.
Arbetsgivare
Competence Club Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

E - Commerce Manager

Arbetsgivare / Ort: Dreamwork Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Kort om tjänsten E-handeln är Carepas primära säljkanal! Under första halvan av 2021 kommer vi därför att göra stora investeringar i vår webb och byta till den ledande plattformen Episerver Commerce med tillhörande PIM-system från InRiver. Nu söker vi dig som vill bli vår E-Commerce Manager och vara med på vår tillväxtresa och utveckla vår E-handel både strategiskt och operativt. Som E-Commerce Manager på Carepa kommer du att vara den som tar e-handeln till nästa nivå genom att stärka organisationen digitalt. Som E-Commerce Manager kommer du ha en bred roll med övergripande ansvar för att bygga upp och utveckla e-handeln och våra andra digitala kanaler. Du kommer arbeta såväl operativt som strategiskt med att planera den digitala marknadsföringen, upprätthålla produktmarginaler tillsammans med våra Kategorichefer och utifrån beteendeanalys arbeta mot att öka konvertering samt förbättra kundupplevelsen. I tjänsten kommer du att ha budgetansvar för verksamhetens e-handel och du ingår i marknadsteamet och du rapporterar till bolagets Inköps- & Marknadschef. Tjänsten är en anställning direkt hos Carepa och placering för tjänsten är på Carepas huvudkontor i ”E-City” mellan Helsingborg och Ängelholm. Rollen omfattar bland annat; • Ansvar för den digitala försäljningskanalen, (där du i nära samarbete med Marknadschefen kommer att planera och genomföra digitala marknadsaktiviteter (social media, nyhetsbrev m.m.). • Analysera och följa upp e-handelns uppsatta KPIer samt rapportering kopplat till försäljning och andra viktiga event. • Operativt och strategiskt arbete med trafikdrivning och konvertering genom SEO och Ads. • Nära samarbete med andra interna avdelningar men du är också kravställare mot externa leverantörer Om verksamheten Carepa AB är en ung och snabbväxande leverantör av förbrukningsmaterial till företag och arbetsplatser. Bolaget grundades 2017 genom en sammanslagning av KM Pack och Svenska Pappersgrossisten och har sedan dess växt kraftigt. Tillväxtresan har fortsatt även under förre året och vi omsatte 2020 c:a 240 miljoner kronor. Carepa satsar på ett smart utbud från välrenommerade varumärken och spännande utmanare till branscher som Hotell & Restaurang, Städ, Kontor, Odlare och Dagligvaruhandeln. Vi är 50 anställda och har kunder över hela landet. Verksamheten bedrivs från huvudkontor och logistikcenter i ”E-City”, mitt emellan Helsingborg och Ängelholm, samt två säljkontor i Malmö och Halmstad. Carepa är inne på en spännande resa och om fem år ska bolaget vara dubbelt så stort som idag med en omsättning om 500 miljoner kronor. Vi ska fortsätta att utmana marknaden genom att leverera våra tre kundlöften Alltid steget före, Rätt pris direkt och Bra Miljöval. Din profil Då rollen som E-handelsansvarig är nyinrättad i bolaget är det viktigt att du har ett högt driv om att utveckla såväl bolaget som dig själv. Viktiga ingredienser i rollen är ett resultatfokus, att du är datadriven och affärsinriktad. Detta i kombination med din ödmjukhet, passion och flexibilitet kommer göra dig framgångsrik i rollen. Du tar egna initiativ, är en riktigt doer och trivs i en dynamisk miljö med korta beslutsvägar. För att lyckas i rollen ser vi att du har några års erfarenhet från operativt arbete inom e-handel med ett bevisat gott resultat. Med fördel som E-commerce Manager eller motsvarande där du fått förståelse för de utmaningar och möjligheter som kommer med en expansion inom digital handel. Du har ett starkt resultatfokus och arbetar alltid för att överträffa dina mål i kombination med en prestigelös framtoning. Du har erfarenhet, kunskap och intresse av digital försäljning och marknadsföring. Har du även följande egenskaper så ser vi stor potential för framgång i rollen: • Erfarenhet av att ha varit med och byggt upp en e-handel med allt vad det innebär. • Har helhetsperspektiv utan att förlora öga för detaljer. • Förmåga att omsätta analys till lönsamma aktiviteter. • Stort affärssinne och förståelse för kundbeteende online. • God förmåga att prioritera och se helheten samt har en teknisk förståelse • Har goda kunskaper inom trafikdrivning, kundbeteende, konverteringsoptimering och kundanskaffning. • Har goda kunskaper i Googles verktyg Analytics, Ads, Tag Manager & Search Console. • Har god förståelse för hantering av annonsering på Facebook, Instagram, LinkedIn. • Van att sätta och utvärdera KPI:er för olika delar inom verksamheten. • Har du tidigare erfarenhet från B2B och bolag i tillväxt ses detta som starkt meriterande. Ansökan Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på telefon 042-17 66 11 eller mail [email protected] Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB
Hemsida: http://www.dreamwork.se/
Ansökan
Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Brand Product Manager to Volvo Cars

Arbetsgivare / Ort: Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Do you want to work with consumer relations and communication opportunities in exciting and different ways? Do you want to change the world together with other employees at Volvo Cars? We are currently looking for a Brand Product Manager to Volvo Cars in Torslanda. The Brand Product team is looking for a person who can dream, create and lead. The team collaborates with the entire Marketing & Communications team, as well as regions and markets, to lead the marketing work for Volvo Cars consumer product lines - both vehicles and digital. The team consists of brand product experts who solve business challenges by co-creating effective marketing strategies to meet business objectives. As a Brand Product Manager, you are a team player with an inclusive, collaborative leadership style and will have product marketing, digital marketing and communications experience. Having a power of initiative as well as demonstrating a strong business acumen and commercial intuition. As a Brand Product Manager, your task and responsibilities will include: • Provide leadership and direction to cross-functional teams throughout the product lifecycle across Marketing & Communication including regions and markets as well as other key organizations. • Role model a very strong culture of collaboration both within the team and with other key stakeholders. Partnering up with our regions and key markets to understand the market needs and product performance will be an integrated component of your work. • Work closely with all Marketing & Communication functions – and also with a wide range of key functions such as Product Strategy, Retail, Business Operations, Design, Consumer Experience to define, develop and lead initiatives that move the needle for both our business and our brand. • Collaborate with Brand Strategy and Creative Strategy on product positioning, messaging and key product content and own the consistency across all customer touch points. • Leverage data-driven insights and track product performance to develop actionable recommendations for Brand Product strategies throughout the product lifecycle. • Be the passionate champion of your product line who is always missed when not participating in a meeting. This is a full-time consulting assignment, which means that you will be employed by StudentConsulting and work as a consultant at Volvo Cars. The assignment plans to start 2021-02-01 and last until 2021-12-31. Din profil The following qualifications are required: • Previous experience working with Marketing. • MSc in Finance, Economics, Industrial Engineering or similar, with top results and abroad exchange/ credits. • 3+ years of demonstrated success from Business Development, Strategy, Brand Product Management or similar roles with a strong focus on commercial topics with a global impact. • Experience from project management and strategy in a global set-up. • Proven entrepreneurial mind and a sense for creating commercial opportunities. • Experience of working with senior executives. • Exceptional interpersonal skills; thrives in highly collaborative projects, effective in building consensus, can handle high stakes decisions with ease and having the ability to navigate ambiguity. • Very strong storytelling and presentation skills. • Ability to influence decision-making at all levels within an organization, and in a variety of contexts. • Experience from global commercial areas such as pricing, sales and business development. • International working experience from US, Asia or a large European markets. • Fluent in English. Preferred Skills: • Must be curious, have a passion for excellence and the ability to ask the right questions • Passion for customers and cars with deep product knowledge of both our products and relevant competitors. • Can see the big picture as well as execute on operational level. • Strong business judgment; with the strategic and analytical skills required to synthesize and articulate issues with clarity and the ability to debate and make clear recommendations. • Service minded and an excellent team player who is, able to build and maintain strong cross-functional relationships in a high-paced environment. • Experience in managing products within a large and diverse region spread geographically with different cultural outlooks. • Comfortable navigating in a complex, matrixed organization. We look forward to receiving your application! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Hemsida: www.studentconsulting.com
Ansökan
Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing Manager Sverige till Curb Food

Arbetsgivare / Ort: Needo Recruitment Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Om Curb Food Curb Food är ett av Sveriges snabbast växande start ups och är en modern virtuell restaurang med flera olika koncept som levererar online. Idag erbjuder Curb matkoncept som Burrito, Wraps, Bowls, fräscha sallader och smashed burgers som är gjorda från grunden varje dag med ett öga för detaljer. Visionen är att skapa street food med hög kvalité, tillgängligt för alla. Din roll som Marketing Manager Sverige Curb Food söker just nu en tillväxtorienterad Marketing Manager till sitt team i Stockholm. I rollen som Marketing Manager kommer du fylla en nyckelfunktion i organisationen och rapporterar till Commercial Director. Din roll inkluderar även:  Spela en nyckelroll för Curb Foods expansion inom Sverige ur ett marknadsperspektivAnsvarar för vilka kanaler Curb Food ska exponeras inomRegelbunden kontakt med externa samarbetspartners inom food deliveryPlanerar och genomför företagets alla marknadsaktiviteter i Sverige för att driva tillväxt och varumärkeskännedomSäkerställa att varumärkets identitet genomsyrar all kommunikation och arbetar för att leverera en exceptionell kundupplevelse i såväl digitala som fysiska kanalerArbeta med influencer marketing och PRProjektleda Curb Foods marknadsaktiviteter i Sverige med fullt budgetansvar Dina kvalifikationer i rollen som Marketing Manager Sverige Relevant Universitetsutbildning inom marknadsföring, strategisk kommunikation och/eller reklamMinst 3 års relevant erfarenhet på marknadsavdelning, start-up eller byråErfarenhet inom digital marknadsföring, influencer marketing och kampanjerAnalys och utvärdering, identifiera och följa upp KPI:er Bred och djup förståelse för marknadsföring genom hela kundresan med såväl inbound som outbound marketing.Erfarenhet av SEO och SoMeMycket god projekt-och ledarskapsförmåga  För att lyckas i rollen som Marketing Manager Sverige hos Curb Food är du är positiv, energisk och har en proaktiv attityd. Du är en lösningsorienterad lagspelare som arbetar effektivt i högt tempo för att nå dina uppsatta mål. Vad Curb Food erbjuder dig På Curb Food sätts människor alltid i första rummet, att ha kul tillsammans med riktigt vassa kollegor är miljön du kommer arbeta i. Curb Food är en färgstark startup och de söker alltid efter starka personligheter med hög skill-set och energinivå. De söker dig som är passionerad, nyfiken och ambitiös och framför allt har du ett stort hjärta. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Låter rollen som Marketing Manager Sverige till Curb Food intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
Arbetsgivare
Needo Recruitment Group AB
Hemsida: http://www.needo.se/
Ansökan
Ansök senast 31 January (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.