På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Lönespecialist

Lönespecialist

39 Lediga jobb

Ekonom till Ekonomienheten, Region Västernorrland

Arbetsgivare / Ort: REGION VÄSTERNORRLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (24 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna. Ekonomienheten som är en av tre enheter inom verksamhetsområdet Ekonomi och Samordning. Verksamhetsområdet består av 70 medarbetare och utgör en stödfunktion till samtliga förvaltningar inom regionen. Vi söker nu en ekonom till Ekonomienheten med placering i Sollefteå eller Örnsköldsvik. . Som ekonom stöttar du chefer och medarbetare i arbetet med både ekonomi- och verksamhetsstyrning. I rollen ingår att tillgodose information och stödja verksamheterna i det löpande arbetet med budget, redovisning, uppföljning och analyser. Vid bokslut gör du sedvanliga bokslutsaktiviteter för att säkerställa rätt resultat för perioden. Du arbetar tätt ihop med controllers, ekonomer och HR-stöd i ditt arbete. Vi söker dig som har ekonomexamen från universitet/högskola eller liknande alternativt likvärdig kompetens erhållen genom erfarenhet, dock lägst gymnasieexamen med ekonomiinriktning. Vi vill att du har erfarenhet från ekonomiarbete inom områdena budget, uppföljning och bokslutsarbete samt har dokumenterad erfarenhet av att stödja chefer i deras arbete med ekonomi och uppföljning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är självgående och har god samarbetsförmåga. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att leverera lösningar. Trivs du med att arbeta med komplexa frågor och samarbeta med andra - ja, då är det här en tjänst för dig! Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid. Välkommen med din ansökan Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
REGION VÄSTERNORRLAND
Hemsida: www.rvn.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (24 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Driven ekonom för konsultuppdrag!

Arbetsgivare / Ort: Dreamwork Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Kort om tjänsten Nu söker vi en erfaren driven redovisningsekonom för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder. Kunden sitter i Hammarby sjöstad och tjänsten är på heltid 100% Start: Omgående Om verksamheten Du blir anställd av Dreamwork men jobbar ute hos kunden i deras lokaler. Kunden är flexibel gällande arbetsplats, och det är möjligt att jobba hemma ca 50% av tiden. Kunden har ett 60 tal anställda i Sverige. Mer om tjänsten Kunden behöva stärka upp sin ekonomiavdelning snabbt på grund av en sjukskrivning. Det är en ganska bred roll där vi gärna ser någon som kan göra både högt och lågt. Allt från kund- och levreskontra till månadsavstämningar, deklarationer och bistå i bokslutsarbete samt enklare lön. Kunden har även planer på att utöka avdelningen, så för rätt person kan de övergå i anställning hos kunden. Din profil Du behöver ha tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kanske jobbat som redovisningsekonom. Kanske har du jobbat på redovisningsbyrå och nu vill jobba med EN kund. Akademisk examen inom ekonomi och 2-3 års arbetslivserfarenhet ser vi som en fördel, alternativt gymnasieutbildning och 5 års erfarenhet. Prestiglös och beredd att hugga in där det behövs. Ansökan Välkommen med din ansökan via länken i annonsen, urvalet sker löpande. Om Dreamwork På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001
Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB
Hemsida: http://www.dreamwork.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom för kunds räkning

Arbetsgivare / Ort: Qtym AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - upp till 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Just nu söker vi en ekonom för ett uppdrag på 1-3 månader hos kund. Är du sugen på att testa något nytt eller kanske emellan jobb och gärna hoppar på ett uppdrag under tiden? Kontakta Joanna Andersson på [email protected] eller 070-5668877. Det går även bra att ansöka direkt via annonsen. Tjänsten är på 100 % och ungefär i 1-3 månader. Du blir anställd som konsult hos Qtym och får jobba ute hos vår kund. Placering: Karlstad Start: Omgående
Arbetsgivare
Qtym AB
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Gillar du att jobba med skatt- och/eller momsfrågor?

Arbetsgivare / Ort: Simployer AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Simployers vision är att göra det enkelt att vara en bra arbetsgivare och vi är på en spännande tillväxtresa med stort fokus på fortsatt expansion på svenska marknaden. Vi lägger stor vikt vid att utveckla och förädla våra tjänster och produkter inom HR, lön, skatt och moms, för att fortsätta leverera enligt våra kunders höga förväntningar – både idag och imorgon.

I över 40 år har vi (genom tidigare varumärken som bl.a. Tholin & Larsson) varit en viktig partner för många företag både på den svenska och norska marknaden. Genom utbildningar, tjänster och verktyg håller vi våra kunder uppdaterade kring de senaste nyheterna och lagändringarna inom våra områden. Simployers varumärke står för hög kvalitet och kompetens. Och vi har en kundnöjdhet i världsklass.

Tjänsterna

Nu söker vi ytterligare medarbetare inom skatt- och momsområdena som antingen redan har djup kunskap och expertis, eller som har erfarenhet och kan växa in i expertrollen. Vi letar efter dig som gillar att jobba med antingen skatt- och/eller momsfrågor på specialistnivå, vilket innebär att du både gillar att följa utvecklingen inom ditt specialistområde, och att dela med dig av din kunskap inom teamet och till våra kunder.

Du kommer att ingå i ett team tillsammans med åtta experter som alla arbetar med skatt- och momsfrågor. Teamet är del av en större expertgrupp på totalt fjorton kollegor som också har expertis inom HR, arbetsrätt, lön och internationellt arbete. Gruppens stora kompetens och långa erfarenhet skapar en unik arbetsmiljö, med stort fokus på samarbete och ständig utveckling av våra kompetenser. Vi ser till att ligga i framkant kring vad som gäller inom juridiken och följer ständigt utvecklingen – på så vis motsvarar vi våra kunders förväntningar och levererar kunskap till dem på bästa sätt.

Kollegorna i expertgruppen är främst placerade på vårt Göteborgskontor i Gamlestaden, bara ett par hållplatser från Centralstationen i Göteborg. Men vårt digitala arbetssätt gör det möjligt att även arbeta uppkopplad från andra från andra platser. Det finns även goda möjligheter att utgå från vårt kontor i centrala Stockholm.

Dina arbetsuppgifter:

Uppdraget handlar till största del om att på ett enkelt sätt – muntligt och skriftligt – förklara lagar och regler för våra kunder. Vi ger komplett service genom att:

  • Vara ett kvalificerat bollplank till våra kunder genom att besvara deras frågor i våra olika kanaler (i dagsläget primärt via e-mail och telefon)
  • Utveckla våra digitala produkter inom skatt och/eller moms med nyheter, artiklar, interaktiva verktyg mm.
  • Utveckla och hålla kurser och föreläsningar – både öppna och företagsanpassade, på olika plattformar (digitalt och on-site).
  • Genom att ständigt följa utvecklingen vara tankeledare inom våra ämnesområden.

Vem är du?

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk examen t.ex. inom juridik och/eller ekonomi. Du har flera års relevant arbetslivserfarenhet inom skatt- och/eller momsfrågor, gärna med rådgivande karaktär. Har du fördjupade kunskaper inom något specifikt delområde ser vi det som ett plus.

  • Du har ett starkt engagemang för skatt- och/eller momsfrågor
  • Du gillar att dela med dig av kunskap på olika sätt och i olika kanaler
  • Du har mycket god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt
  • Du är väl förtrogen med lagar och förordningar och gillar att hålla dig ständigt uppdaterad i vad som sker inom området och vilka konsekvenser det kan få för våra kunder
  • Du tycker det är roligt att möta kunder via telefon och skriftlig support, men även som utbildare på våra kurser

Vårt arbete är till stor del teambaserat och bygger på samarbete, även mellan specialistområden. Därför är det viktigt att du är en god lagspelare, som drivs lika mycket av din egen utveckling, som att utveckla dina kollegor och på så sätt tillsammans utveckla vår samlade kompetens och vårt kunderbjudande.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig ett intressant jobb i ett dynamiskt bolag med starkt tillväxt, som har stort fokus på utveckling av både individen och verksamheten. Hos oss får du arbeta i en inspirerande och flexibel arbetsmiljö i ett kunskapsintensivt företag, tillsammans med härliga kollegor. Vi är drygt 300 engagerade medarbetare i koncernen, varav drygt 30 på Göteborgskontoret och ytterligare drygt 60 i Stockholm. De senaste åren har vi satsat stort på digitala lösningar och plattformar. Så häng med på vår spännande resa in i framtiden!

  • Anställningsform: Tillsvidare, heltid
  • Placeringsort: Göteborg alt Stockholm, med goda möjligheter till arbete även från andra orter.
  • Resor: En del resor inom Sverige, framför allt för genomförande av utbildningar.
  • Tillträde: Snarast, efter överenskommelse

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten, tveka inte att ta kontakt med Ola Dawidson, Head of Content & Experts, tel: 072 – 452 62 96.

År 2015 köptes Tholin & Larsson av Infotjenester-gruppen och då blev vi störst i Skandinavien på HR-lösningar, information och service inom HR, personal, lön, skatt och moms. I januari 2020 tog vi nästa steg i vår strävan att förenkla vardagen för arbetsgivare, HR-avdelningar och medarbetare. Under det gemensamma namnet Simployer finns nu all vår kompetens och erfarenhet samlad för att våra kunder ska få ut det bästa av våra tjänster och produkter.

Arbetsgivare
Simployer AB
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom till Region Västernorrland i Örnsköldsvik

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Arbetsuppgifter Att arbeta som ekonom hos Region Västernorrland innebär ett varierande arbete, du kommer samarbeta med controllers, andra ekonomer och stödja chefer. Du kommer bland annat hjälpa till med chefernas budget, fakturahantering, redovisning och ta fram verksamhetsstatistik. Enheten arbetar med många frågor gemensamt, vilket skapar möjlighet att kunna dela med oss av vår kompetens och erfarenhet och det är något vi gärna ser att du aktivt tar del av samt bidrar till. Formell kompetens Vår kund söker dig som har relevant universitets eller högskoleutbildning för tjänsten. Du ska ha god erfarenhet av att sammankoppla ekonomisk information med verksamhetens innehåll. Ha en god analytisk förmåga, kunna arbeta strukturerat med budgetarbete, uppföljning och nyckeltal. Personliga egenskaper Inom ditt arbetssätt ska du vara pedagogisk, uthållig och noggrann. De vill att du ska vara en person som är serviceinriktad och drivs av att stötta och hjälpa andra. Du delar med dig av dina idéer samt trivs med att ha ett gemensamt arbetssätt med kollegorna. En viktig del i vårt arbete är att kunna se helheten, det gäller även att ha förmågan att kunna gå ner i detaljer när det väl behövs. Du ska vara flexibel och trivs med att arbeta självständighet samt arbeta i grupp. Att vara kommunikativ är en viktig del inom rollen samt ha en god förmåga att kunna samordna och skapa goda relationer. Meriterande Kunden arbetar i Proceedo och Raindance, fördelaktigt om du har tidigare erfarenheter inom dessa system. Du ska ha god datavana, särskilt inom Excel. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort • Placeringsort: Örnsköldsvik • Tjänstgöringsgrad: Deltid, 20 timmar/vecka fram till februari/Mars 2022. • Alternativt jobba 100% varannan vecka. • Tillträde: Omgående • Anställningsform: Visstidsanställd som konsult, uthyrd av Lernia till kund Information Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så välkommen med din ansökan redan idag. Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.