På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

204 Lediga jobb

Löneadministratör

Arbetsgivare / Ort: Boliden Mineral AB / Boliden
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Löneadministratör till HR-avdelningen, Boliden

Våra grundläggande värderingar är; omsorg, mod och ansvar. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö. Arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet.

Är du en serviceinriktad person som tycker det är roligt med löneadministration? Då kan detta jobb vara något för dig!

På lönekontoret arbetar 9 personer med utbetalning av löner till anställda i Sverige inom Boliden Bergsöe AB, Boliden Commercial AB och Boliden Mineral AB. Nu söker vi en löneadministratör till kontoret i Boliden.

Arbetsuppgifter

Som löneadministratör ansvarar du för att säkerställa den löpande löneutbetalningen. Utöver det dagliga arbetet inom avdelningen samarbetar du nära chefer och medarbetare, och finns där som en stödfunktion när det kommer till lönehanteringen. Du granskar och säkerställer även att rätt lön utbetalas, och du kan även bli delaktig i andra projekt inom organisationen som berör området.

Då utbildningar för anställda och chefer ingår i uppdraget kan resor till Bolidens verksamhetsorter förekomma. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med Boliden som stationeringsort. Tillträde enligt överenskommelse.

Utbildning/Erfarenhet

Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna kompletterat med vidareutbildning inom löneadministration, lönekonsult, lönekonom eller annan relevant inriktning, samt något års erfarenhet av arbete inom området. Vi söker dig som är flexibel, positiv och serviceinriktad. Du tycker om att arbeta självständigt och ser samarbete som en självklarhet. Du är strukturerad, noggrann och tar gärna egna initiativ. Det är bra om du har tidigare erfarenhet från arbete i lönesystemet Agda PS och kunskap om våra kollektivavtal.

Befattningen kräver att du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska. Körkort B är ett krav.

Arbetsgivare
Boliden Mineral AB
KONTORSVÄGEN 1
93681 Boliden
Hemsida: www.boliden.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Lönekonsult

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneassistent/Lönekontorist

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget. Om företaget: Företaget skapar en effektiv administration av sina kunders ekonomi och drivs med god förståelse för hur viktig roll IT spelar i detta. Stämningen på kontoret är en bra blandning mellan det professionella och familjära. Arbetsuppgifter: Tillsammans med dina kollegor hjälper du våra kunder att utveckla sin lönefunktion efter kundens specifika behov och förutsättningar. Vi beräknar rätt lön och ersättningar för den anställde och tillser korrekta underlag för bolagets redovisning av personalkostnader. Vi har koll på regelverket och är en naturlig samarbetspartner i kontakten med myndigheter, branschorganisationer och pensionsbolag. Vi jobbar med alla typer av kunder; små och stora i olika branscher. Du ansvarar bland annat för löneadministration, implementering samt uppföljning av rutiner och kvalitet i löneprojekt. Du agerar även bollplank till kunder för frågor inom personalekonomi. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: Vi söker dig som vill arbeta i en konsultativ roll där du kommer få möjligheten att jobba med tjänster inom hela löneprocessen. • Du har relevant utbildning inom lön. • Du har minst ett par års arbetslivserfarenhet inom löneadministration. • Det är meriterande om du har erfarenhet från redovisningsbyrå. • Systemkunskaper i Fortnox Lön och Visma Lön är meriterande. Du som söker har en positiv attityd, tycker om att ta stort ansvar samt ta dig an utmaningar för att utvecklas. Du har en förmåga och ett intresse för att samarbeta med andra människor. Vidare har du kunden i fokus och gör det lilla extra för att leverera och hitta lösningar. Övrig information: Start: Omgående. Plats: Löddeköpinge. Lön: Enligt överrenskommelse. Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Lön, Lönekonsult, Fortknox Lön, Visma Lön, löneadministration, Löddeköpinge, Skåne
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör till Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Om jobbet
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna. Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år. Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Som administratör hos central administration kommer du att ingå i vår centrala administrationsenhet som ligger på Första Långgatan 28 och ge stöd och service till chefer inom Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen. Att arbeta som administratör inom central administration är ett brett uppdrag med flera arbetsuppgifter inom flera olika system, såsom hantering av löner i vårt lönesystem Personec, schemasystemet Timecare, fakturahantering i Procedoo, fakturering i Agresso samt hantering av avgifter i Treserva. Utöver detta ska du skriva protokoll när det behövs i olika samverkansgrupper samt ev. var ett lokalt samverkans stöd (LVS). Vi har ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och delar med oss av varandras erfarenhet och kompetens. Välkommen att söka till oss! KVALIFIKATIONER Gymnasieutbildning med vidareutbildning inom administration är ett krav för tjänsten. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har verksamhetens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar. ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig: • Trygg anställning med goda anställningsvillkor • Karriärmöjligheter • Internutbildningar • Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter • Introduktion vid nyanställning • Heltid med möjlighet till deltid • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

löneadministratör för kommande uppdrag i Trestadsregionen

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat med lön i några år och för tillfället är ledig för nya möjligheter? Kan du hantera hela lönekedjan?

Till våra kunder belägna i trestadsregionen söker vi nu dig för kommande uppdrag.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

arbetsuppgifter kan variera och exempelvis vara: 

·         Ansvara för hela lönekedjan från anställning till avslut
·         Skapa anställningsavtal
·         Beräkning av slutlöner
·         Löneberedning

Arbetstider

Heltid,dagtid. För kommande uppdrag

Kvalifikationer

Troligtvis har du en vidareutbildning inom lön alternativt lägst gymnasieutbildning och några års arbetslivserfarenhet inom Lön. Du har självständigt hanterat hela lönekedjan från ax till limpa. Du är van att arbeta mot kollektivavtal och vet hur det fungerar. Meriterande är om du har erfarenhet av byte av lönesystem & FLEX-lön.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan

Sista ansökningsdag 2021-10-25, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Petter Digneus, Konsultchef, [email protected]

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vill du ha ett extrajobb hos oss på JENSEN som Löneadministratör

Arbetsgivare / Ort: Jensen Education AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 11 dagar - upp till 3 månader
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Om jobbet
Arbetsuppgifter Som löneadministratör kommer du att vid behov stötta upp vår lönespecialist med den löpande lönebearbetningen. Det kommer innehålla moment i hela lönekejdan och mycket i övrigt förekommande administration inom Lön. Vi jobbar i Flex lönesystem.  Kvalifikationer Vi söker dig som har baskunskaper inom lön. Det kan vara så att du går på en löneutbildning eller ekonomiutbildning och vill jobba extra under denna. Det är ett plus om du har erfarenhet av löneadministrativt arbete. Som person behöver du vara strukturerad, noggrann och serviceminded. Du har lätt för siffror, är analytisk och trivs att arbeta med problemlösning i ett högt tempo. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya system. En hälsoinriktad livsstil och god samarbetsförmåga är en av förutsättningar som ytterligare stärker dina möjligheter att passa in och trivas i vårt team.  Vår kommunikation med rektorer, medarbetare och inom teamet sker på svenska, både muntligt och skriftligt, därmed krävs goda kunskaper.  Placering och anställningsform Tjänsten är en intermittent anställning där vi kommer överens om från tillfälle till tillfälle om arbete. Lön betalas ut per arbetad timme. Placering är på vårt huvudkontor i Gamla Stan. Tillträde snarast efter överenskommelse. Din ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem. Första steget, efter inskickad ansökan, i vår rekryteringsprocess är att genomföra två tester, Mint och Matrigma. Testlänkar skickas på mail och återkoppling på testerna får du direkt efter att du har genomfört dem. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 25 oktober. Vi tar enbart emot ansökningar via webben. Ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. Har du frågor är du välkommen att kontakta Emma Ottosson, HR-chef, [email protected] Läs mer på jenseneducation.se och om att jobba med oss! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Jensen Education AB
Hemsida: http://www.jenseneducation.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.