På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Löneadministratör

Löneadministratör

215 Lediga jobb

Lönekonsult för internationella klienter

Arbetsgivare / Ort: Intertrust (Sweden) AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 månad kvar)
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Är du nyutbildad inom lön eller har ett par års erfarenhet och känner att det är dags för ett karriärkliv? Vi letar just nu efter dig som vill arbeta med lön och är nyfiken på HR, och gärna kombinerar dessa två i en spännande och utvecklande roll där du agerar som våra internationella klienters lokala expert i frågor som rör lön & HR

Vår typiska klient är ett utländskt bolag som vill etablera sig i Sverige och behöver hjälp med hela processen, från arbetsgivarregistrering till inlämning av AGI. Du kommer att arbeta med ett antal klienter med varierande antal anställda och hos oss ligger fokus alltid främst på kvalitet. I rollen som lönekonsult är ingen dag den andra lik och problemlösning sträcker sig långt bortom enbart löneberedning. Självklart ingår du i ett team av flera duktiga löne- och HR-konsulter där självständigt arbete med ansvar över egna klienter kombineras med teamwork. Frågor som kommer in kan vara obeprövad mark och då bollar vi ofta med varandra för att hitta bästa lösning för klienten.

Vilka blir dina ansvarsområden?

  • Löpande svensk lönehantering för våra klientbolag såsom att bereda lön, hantera avvikelser och personalförändringar, rapporteringar samt avstämningar med eget ansvar för kvalitetssäkring
  • Supporta våra klienter i alla möjliga lön & HR-frågor
  • Kontakt med klienter och deras anställda samt kontinuerligt samarbete med våra jurister och ekonomer i hela Corporate Services-teamet
  • Vara proaktiv och initiativrik för att säkerställa kvaliteten av servicen till klienter
  • Vara drivande i klientärenden och följa upp med inblandade parter
  • Delaktig i utvecklingen av affärsområdet

Vem är du?

Som person drivs du av att utvecklas och lära nytt, du är kommunikativ och ser samarbete som nyckeln till framgång. Du är självgående i ditt arbete men trivs även med att arbeta tätt med ditt team och tar hjälp om du är osäker. Du har lätt för att prioritera och kavlar upp ärmarna där det behövs. Du ser charmen i att arbetet som lönekonsult innebär att arbetsbelastningen varierar ganska stort genom en vanlig månad. Då mycket klientkontakt sker på engelska ser vi att det är något du känner dig bekväm med, tycker är kul och gärna utvecklas inom. Du har en utbildning inom lön alternativt motsvarande erfarenhet av lönearbete. Vidare ser vi att det är meriterande om du har;

  • Erfarenhet av Hogia Lön Plus och Flex HRM samt systemintresse
  • Erfarenhet från konsultverksamhet, ekonomi eller liknande arbete
  • Kunskap inom frågor rörande Global Mobility (internationell beskattning)

Vad kan vi erbjuda dig?

På Stockholmskontoret är vi idag sextio medarbetare som sitter i ljusa och fräscha lokaler centralt beläget i en av Hötorgsskraporna. Hos oss får du en stark teamkänsla och lyxen att få ha övriga världen runt hörnet då våra klienter finns representerade över stora delar av världen. Vi är flexibla och värderar högt en arbetsplats som kan fungera i symbios med ditt liv - vare sig det handlar om att kunna ta en omgång padel på lunchen eller arbeta hemifrån. Vi erbjuder dessutom goda möjligheter till personlig och professionell utveckling samt konkurrenskraftiga anställningsvillkor. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid.

För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Michelle Gernandt på 070 158 30 99 eller [email protected] Vi kallar löpande till intervju, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, och senast den 19 september 2021.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Intertrust (Sweden) AB
Sveavägen 9, 10th floor
10325 STOCKHOLM
Hemsida: www.intertrustgroup.com
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 månad kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lönekonsult

Arbetsgivare / Ort: Nynäshamns kommun
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Om jobbet
Drömmer du om att ingå i ett riktigt drömteam? Om arbetsplatsen HR-avdelningens uppdrag är att driva strategisk utveckling, svara för rådgivning, ge administrativt stöd och service samt svara för kontroll och uppföljning inom HR-området. Avdelningen tillhör kommunstyrelseförvaltningen och består av totalt ca 30 personer som arbetar med lön, strategisk utveckling, bemanning samt med olika HR-relaterade projekt. Löneservice består av tre lönekonsulter och två systemförvaltare som ansvarar för att ca 2.500 löner betalas ut varje månad. Arbetsuppgifter Du har mycket goda kunskaper inom löneområdet och tar ett helhetsansvar i arbetet med att utveckla löneservicearbetet och stöd till chefer. Kärnkompetensen är löneadministration men yrkesrollen innehåller mycket mer. Det krävs att du kan arbeta självständigt med stort eget ansvar med stöttning från övriga kollegor då vi har ett nära samarbete och öppet klimat på enheten. Du har även en stödjande funktion mot övriga kollegor inom HR-avdelningen. Som lönekonsult utgör du en viktig del i lönearbetet och ingår i ett väl fungerande team på fem personer. Dina arbetsuppgifter består i att bland annat ge kvalificerat stöd och rådgivning i löne- och systemfrågor via mail och telefon till chefer och medarbetare i vår lönesupport samt introducera nya chefer i vårt lönesystem. Du administrerar det löpande lönearbetet, tolkar lagar och avtal, gör kontroller och har kontakt och rapporterar uppgifter till olika myndigheter. Du utfärdar även anställningsavtal och skriver intyg. Vi arbetar med utveckling av vår löneenhet vilket kommer att föra med sig både nya sätt att arbeta och krav på nya kunskaper samt att ingå i utvecklingsprojekt av olika slag. Det här söker vi hos dig Vi söker dig som har minst ett års utbildning inom löneadministration och några års erfarenhet av självständigt arbete som lönekonsult eller motsvarande. Det är också önskvärt med erfarenhet av lönearbete i en kommun och lönesystem Heroma.Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Du har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar och du är noggrann och medveten om mål och kvalitet och löser numeriska uppgifter snabbt och korrekt. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och tycker om att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har goda kunskaper i svenska och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Information om tjänsten Tillträde: enligt överenskommelse under november Anställningsform:Allmän visstidsanställninga tom 2022-01-31 som eventuellt kan förlängas. Sysselsättningsgrad: 50% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: Det här erbjuder vi dig! Välkommen till Nynäshamn! I alla kommuner är du med och bidrar till något större – hos oss kan du dessutom följa resultatet av ditt arbete på nära håll. I Nynäshamns kommun är det både nära till samverkan, påverkan och beslut – och nära till invånarna. Det bidrar till att ditt arbete både känns meningsfullt och berikande. Till Nynäshamn tar du dig från Stockholm city på bara 50 minuter. Oavsett om du pendlar hit eller väljer att bo här erbjuder vi fri tillgång till gym och bastu i kommunhuset och en aktiv personalförening. Våra kontorslokaler ligger nära till pendeltåg, affärer, restauranger och naturområde. Vi tillämpar flextid och kortare arbetstid under sommarmånaderna samt möjlighet till distansarbete. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Nynäshamns kommun
Hemsida: https://www.nynashamn.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Erfaren lönekonsult

Arbetsgivare / Ort: Greenstep Sverige AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Vill du ha ett roligt och utvecklande jobb som lönekonsult? Vi söker nu en erfaren och driven lönekonsult till vårt växande team i Greenstep Sverige. Följ med på vår spännande resa!

Ditt arbete som lönekonsult är mångsidigt och består av olika uppgifter kopplat till dina kunders löneadministration. En viktig del av ditt arbete är kommunikation, rådgivning och kvalitetssäkring av löneprocesser gentemot kunden. Som lönekonsult arbetar du med hela löneprocessen i dina kunduppdrag, vilket innebär ett självständigt arbete samtidigt som du arbetar i team.

Vi erbjuder ett arbete där du har möjlighet att använda dina styrkor och bredda och utveckla din kompetens förutom i svenska kunduppdrag även på den nordiska marknaden. Vi tror på samarbete och vill lyckas som ett team. Därmed finns det 400+ kunniga kollegor i Greenstep-familjen som vill hjälpa dig uppnå dina mål!

I dagsläget söker vi efter en person att anställa och därför är det inte aktuellt med underkonsulter.

Vad förväntar vi oss av dig?

  • Du har minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete i hela löneprocessen
  • Erfarenhet av konsultbranschen eller konsultrollen är meriterande
  • Du har en yrkeshögskoleutbildning eller högskoleutbildning inom lön eller ekonomi
  • Är du auktoriserad lönespecialist är det meriterande
  • Arbetet förutsätter flytande kunskaper i svenska och engelska, kunskaper i det finska språket är meriterande


Du har arbetat med löneprocessen som helhet under flera års tid och är van vid att arbeta på ett effektivt och strukturerat sätt. Du har en positiv attityd och ett genuint intresse av att jobba i team och uppnå mål tillsammans. Arbetet förutsätter god samarbetsförmåga men också ett självständigt arbetssätt och initiativtagande. Du är noggrann, har hög kvalité i ditt arbete och ett genuint intresse att hjälpa kundföretag lyckas och du strävar alltid efter att hitta lösningar som ger mervärde för kund. Du är van att arbeta i olika system, har du erfarenhet av implementering av nya kunder är det meriterande. Erfarenhet av system som Hogia och Fortnox ses om en merit.

Vad erbjuder vi dig?

Hos oss får du ta del av utvecklande och intressanta arbetsuppgifter samt en inkluderande arbetsgemenskap i ett spännande tillväxtföretag. Moderna och effektiva arbetsredskap är en självklarhet hos oss, detsamma gäller flexibel arbetstid, möjlighet till att arbeta på distans samt en konkurrenskraftig lön. Vi arbetar i team, hjälper varandra och delar dagligen kunskap med varandra för att nå våra mål och utvecklas tillsammans. Våra kontor är moderna och trivsamma och alltid centralt belägna. Vi ordnar och deltar i olika motionsevenemang och stödjer motion i vardagen med friskvårdsbidrag. Vi erbjuder våra medarbetare ett attraktivt tjänstepensions- och försäkringspaket, eftersom vi värnar om våra medarbetares nutid och framtid. Utbildningar och kontinuerlig utveckling är en obligatorisk fördel hos oss eftersom vi vill att våra medarbetare skall växa tillsammans med oss. Hos oss bidrar du till Greensteps tillväxtresa och framtid, genom att bidra med din kompetens, erfarenheter och idéer.

Varför Greenstep?

Greenstep samarbetar med kunder från en en bredd av branscher, men har en övergripande vision om att följa tillväxtbolag i deras resa mot framgång. Greensteps verksamhet växer mycket i Sverige och består i dagsläget av ett team på ca 30 personer. Målsättningen är att fortsätta vår starka tillväxt men med samma kvalité i våra tjänster - något som är vårt signum branschen. Vårt huvudkontor i Sverige är placerat i Norrköping, men vi har även ett kontor i Waterfront Building i centrala Stockholm.

Greenstep grundades år 2010 i Finland och är en expertorganisation med över 400 medarbetare inom redovisning, löneadministration, samt tjänster inom CFO, M&A, Transaction Services, HR och skatte- och affärsjuridik. Detta kombinerar vi med modern teknik och programvara med fokus på automation i ekonomiprocesser uppbackat av state-of-the art BI modeller. Vi utför vårt specialistarbete utgående från en gemensam värdegrund, vars kärna är en vilja att betjäna kunderna med kvalité och anpassat enligt deras behov. Genom att lyssna på våra kunder och vår personal lyckas vi skapa en öppen arbetsmiljö som erbjuder värdefulla lösningar till våra kunder och utvecklar nya processer som gynnar verksamheten. Greenstep har i dagsläget verksamhet i Sverige, Finland och Estland. I övriga länder betjänar Greenstep sina kunder genom MSI Global Alliance. En betydande del av våra kunder har kommit till oss genom rekommendationer.

Ta nästa steg i din karriär: Greenstep!

Skicka gärna din ansökan snarast men senast 20 oktober 2021. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, därför hoppas vi på att få din ansökan redan idag.

Vänligen observera att vi behandlar enbart ansökningar som skickas in via rekryteringsannonsen på vår karriärsida: https://greenstep.com/se/karriar.

Vi kan komma att begära utdrag ur belastningsregistret från polisen samt skuldfrihetsintyg som inhämtas från kronofogdemyndigheten för personer som rekryteras till oss.

Arbetsgivare
Greenstep Sverige AB
Klarabergsviadukten 63
11164 STOCKHOLM
Hemsida: https://greenstep.com/se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Lönespecialist till Retail-kedja

Arbetsgivare / Ort: Infinity Human Resources Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Om jobbet
Infinity HR är ett rekryterings- och konsultbolag som har en enkel filosofi. Vi tror på rätt person, med hårdast pannben till rätt position! I alla rekryterings- och search-processer vi gör är vårt jobb att identifiera kandidater som har rätt mind-set, energi, driv, vision och värdegrund! Vi söker just nu en lönespecialist till en Retail-kedja till deras huvudkontor i Norrort. I rollen som lönespecialist kommer du att hantera hela lönekedjan från ax till limpa. Dina arbetsuppgifter innefattar i stora drag ett ansvar över följande: • Löne- och semesterberäkningar • Kontroller • Utredningar • Intyg • Reseräkningar • Semester- och årsskifteshantering Vi söker dig som har några års erfarenhet från självständigt lönearbete samt har arbetat med hela lönekedjan. Du har god systemvana och har tidigare arbetat i olika lönesystem. Du innehar mest troligt också relevant utbildning. Ett krav är att du har jobbat i lönesystemet Agda PS. Du bör också vara tillgänglig för att kunna starta din anställning per omgående. Tycker du tjänsten låter intressant, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande. Då detta är ett konsultuppdrag kommer du att bli anställd av Infinity HR och sedan uthyrd till vår kund till och med den 31 december. Chans till förlängning eller direktanställning hos kunden finns dessutom. Tjänsten är på heltid. Kontakt: Emil Nilsson, 070-5591192 eller Anton Fredriksson, 070-3115159 Sökord: Lön, ekonom, administration, detaljhandel, löneadministration, Adga lön,
Arbetsgivare
Infinity Human Resources Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Löneadministratör till Sveriges vassaste säljbolag

Arbetsgivare / Ort: VIASALES AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vem vi söker Vi söker dig med erfarenhet av löneadministration. Du är van att analysera och presentera data som underlag för strategiskt beslutfattande och kommer att bli en viktig kugge i vår dagliga verksamhet. För att lyckas i rollen krävs att du är lösningsorienterad, initiativrik och kommunikativ. Är du det? Då är det här jobbet början på en karriär utan begränsningar. Arbetsbeskrivning I rollen som administratör kommer du ingå i vårt växande back office-team. Du arbetar dagligen i olika system med fokus på optimering av orderhantering, registrering samt administrerar vårt interna ERP system och intranät. Du ansvarar för stora delar av löneprocessen samt med fokus på framställning av statistik för analys och uppföljning. Det är viktigt att du har ett öga för helhet och flöden, med en god förmåga göra information tillgänglig och lättbegriplig. Tjänsten innebär mycket eget driv men våra processer och rutiner är tydliga. Hos oss är laget alltid större än jaget och du kommer få möjlighet att leda dig själv mot uppsatta mål. Kravprofil Vi söker dig med - erfarenhet av administration - god analytisk förmåga - excellenta kunskaper inom Excel samt tidigare erfarenhet av Power BI är meriterande. - möjlighet att börja omgående Vi erbjuder - en heltidstjänst - möjlighet till en karriär utan begränsningar - härliga kollegor & gemenskap - kontor i Stockholms modernaste skyskrapa (Stockholm 01) Dina förmåner - Löpande vidareutbildningar - Personlig utveckling och -coaching - Belöningar och events. Vi firar alla framsteg - med galor, utmärkelser, resor och generösa vinster. Om företaget VIASALES är ett av Sveriges mest expansiva säljbolag. Vi erbjuder ett komplett utbud av kvalitativa tjänster baserad på tre viktiga kanaler: telemarketing, event sales & door sales. Vår företagskultur bygger på ständig utveckling - både privat och professionellt. VIASALES grundades 2013 i Stockholm. Idag ingår bolaget i Blackfish, koncernen bakom varumärken som SoSafe och Tripier. Har du frågor gällande tjänsten kontakta då vår rekryteringskonsult Emmy Zachrisson på mail: [email protected] Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Arbetsgivare
VIASALES AB
Hemsida: http://www.viasales.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.