På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Logistiker
Spela filmen

Logistiker

113 Lediga jobb

Chinese speaking logistics assistant

Arbetsgivare / Ort: Sudio AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-29
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • MS Excel
  • MS Office

Språk
Krav
  • Engelska
  • Kinesiska

Om jobbet

ABOUT US

Orange Sky AB is a Stockholm based e-commerce company founded in 2012. The company currently consists of 3 fast growing brands - Sudio, Gaston Luga and Marc Mirren - and has a track record for fast scaling of new brands internationally. Today the group of brands has 90 co-workers in Stockholm Sweden (headquarters) and about 50 employees in Zhongshan China

We strive to disrupt the earphone industry, aiming to be among the top 5 brands within 3 years. It is a bold objective, but together we will do it! We are selling in 40+ markets and are one of Northern Europe's fastest growing companies within our industry. Driven by ambitious and motivated co-workers, the company culture is creative and collaborative. Where new ideas and initiatives are encouraged. As a growing international company, we are always open for new young professionals to join our Sudio family. You might be one of them; after all, you are reading this right?

Who you are:

  • You are not afraid to take initiatives and can work on your own.
  • You are tech savvy and experiences in Excel and good with numbers.
  • You are analytical, structured and organized, and have an eye for details.
  • You are fluent in English, both in writing and speaking.
  • Fluent in Cantonese or Mandarin.
  • A university degree is a plus but not a requirement.

What you'll do:

  • Analysis stock demand and place purchasing request to supplier.
  • Coordinate stock demands with internal departments such as customer service, marketing and sales team.
  • Follow up production schedule with supplier, make sure the delivery meets online campaign schedule and offline distribution demands.

This is a junior position. This job offers you both freedom and responsibility. You will have many different responsibilities hence you will need to be able to cover several areas at the same time.

Please send your application to: [email protected] with position as email title. We will go over the applications continually.

Arbetsgivare
Sudio AB
Artillerigatan 42
11445 STOCKHOLM
Hemsida: www.sudio.com
Ansökan
Ansök senast 29 oktober (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Logistikkoordinator till Ricoh IT Partner

Arbetsgivare / Ort: Nercia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Vårt uppdrag Ricoh IT Partner i Örebro söker en ansvarstagande och kundorienterad logistikkoordinator. Här kommer du att jobba med såväl orderläggning, lagerhantering och leverans till kund. Är du sugen på en varierande roll på ett företag som värdesätter god sammanhållning, snabba beslutsvägar och att ha roligt på jobbet? Ansök redan idag! Arbetsuppgifter Som logistikkoordinator på Ricoh IT Partner kommer du framför allt att jobba med tre olika delar i form av lager, logistik och administration. Du ansvarar bland annat för orderläggning av toner, beställning av reservdelar, tar emot felanmälningar samt tillämpar översyn av dessa områden. Du håller dessutom ordning och reda på lagret samt tar emot gods och utför rekond av maskiner. Till viss del kommer du även ansvara för utleverans av maskiner till kund. Rollen är väldigt varierande och innehåller både kundkontakt, praktiska moment och administration där du själv ansvarar för att planera dina arbetsdagar. Du kommer att jobba i företagets servicesystem samt besvara kundernas frågor genom telefon och mail. Du tillhör servicegruppen som idag består av 5 medarbetare och en avdelningschef. Din profil Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och har förmåga att jobba självständigt. Du är flexibel och behåller lugnet i stressiga situationer då det i perioder är högt arbetstempo. Ett gott kundbemötande är en självklarhet för dig då du blir företagets ansikte utåt. Har du tidigare erfarenhet av arbeten med kundbemötande, lager- och logistik eller kommunikation genom telefon/mail ser vi det som mycket meriterande för tjänsten. B-körkort samt flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Övrig information Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia. Urval görs löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 24 oktober. Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sandra Bäcklund, tel. 076-000 6312. Välkommen med din ansökan! Om kundföretaget Ricoh Sverige är en del av ett världsledande företag inom dokumenthantering, IT-Tjänster och Grafiska Produktlösningar. Ricoh IT Partner i Örebro har samarbetsavtal med Ricoh Sverige men har lokala ägare och drivs som ett fristående företag. Ricoh IT Partner verkar inom Örebro län men har även globala kunder. Företaget består av 4 affärsområden: IT, copy, telefoni och audiovideo. Företaget erbjuder rådgivning och anpassningsbara lösningar för att passa specifika kund- och branschbehov. Ricoh IT Partners mål är att genom ett nära samarbete med kunderna underlätta för affärsprocesser att bli mer lönsamma, produktiva, hållbara och säkra. Idag är de 33 medarbetare bestående av IT-konsulter, säljare, servicetekniker samt administrativ personal. De är ett trivsamt företag med god sammanhållning och korta beslutsvägar. Förutom årliga resor, gemensamma aktiviteter och teambuilding erbjuds friskvårdsbidrag. Dessutom finns jacuzzi och bastu på kontoret. Om Nercia Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.
Arbetsgivare
Nercia Bemanning AB
Hemsida: http://www.nercia.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Leveransansvarig, HP Etch AB

Arbetsgivare / Ort: Addilon Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerplanerare

Om jobbet
Det går bra för oss! Samtidigt söker vi nu en ersättare då en av våra trotjänare går i pension. Som Leveransansvarig är du en mycket viktig person i företagets produktionskedja. Du kommer att arbeta i nära kontakt med vår produktion och du har mycket kontakt med våra olika speditörer. Arbetsuppgifter Arbetet innebär ett helhetsansvar för packning och bokning av leveranser ut till kund och från våra leverantörer. Du kommer att skapa inköpsorder och hantera flöden till och från våra underleverantörer samt interna leveranser mot vårt lager. Du ansvarar för att hålla god ordning på varulager och packmaterial, samt för inventering och lagersaldon. Då vi är ett litet företag bistår du även produktion med enklare uppgifter i mån av tid och möjlighet baserat på viss arbetsrotation. Kvalifikationer Vi söker dig som har/är: - hög generell IT-mognad, har erfarenhet av relevanta IT-system. Företaget står inför ett skifte av system till Monitor och Unifaun (nShift) varför tidigare erfarenhet från dessa eller liknande system är starkt meriterande. - tidigare erfarenhet från utleveranser och leveransbokningar - arbetat med packning - erfarenhet av kontakt med speditörer - god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift Personlighet För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper: - god planerings- och prioriteringsförmåga - initiativtagande med inställningen att vilja förbättra - serviceinriktad både internt och externt - kommunikativ och god samarbetsförmåga. Om företaget HP Etch AB är en av världens främsta tillverkare av högprecisionsetsade detaljer. Våra kunder finns framför allt inom elektronik- och medicinindustrin, varav många utanför Sverige. Företaget omsätter ca 50 miljoner kronor årligen och har dryga 40 medarbetare. HP Etch ingår i Wickeder Group GmbH och kontor och tillverkning är beläget i Järfälla i västra Stockholm. Läs mer på www.hpetch.se Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010-207 01 50, menyval 3. Om Addilon Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago. Följ oss på: LinkedIn | Facebook | Instagram Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Sökord: lager, logistik, stockholm, järfälla, hp etch, monitor, unifaun, 
Arbetsgivare
Addilon Professionals AB
Hemsida: http://www.addilon.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Unilabs söker LOGISTIKANSVARIG

Arbetsgivare / Ort: Unilabs AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Vi söker dig som vill ta chansen att bygga upp en helt ny roll inom Unilabs, en logistikansvarig till vår kundtjänst. Vi söker en logistikansvarig som tar ett helhetsgrepp för transporter från våra kunder och mellan våra laboratorier. Du håller kontakt med våra transportörer för nya bokningar, avstämning av befintliga turer och även hantering av avvikelser. Du kommer även att hantera det förpackningsmaterial som behövs för att kunna skicka prover till oss. Vi letar också efter nya transportlösningar för att kunna utvidga våra upptagningsområden. Du kommer att tillhöra vår kundtjänst men ha ett nära samarbete med vår säljorganisation för att tillsammans med dem hitta lösningar till nya affärsområden. Som person är du nyfiken, initiativrik och gillar nya utmaningar. Samtidigt är du bra på att förvalta de kontakter som redan finns. Du gillar att samarbeta med många människor och medverkar till att bygga starka produktiva team. Resor mellan våra regioner kommer att förekomma. Du kommer att rapportera till kundtjänstchef Laboratoriemedicin. Vi satsar på individuell kompetensutveckling och vi vill att våra medarbetare har en bred kompetens och kan klara flera olika arbetsuppgifter för att på så vis skapa starka lag. Därför är lagarbete och gott samarbetsklimat är viktigt för oss. VEM På Unilabs väger personlighet och intresse lika tungt som kompetens och erfarenhet; vi lägger därför stor vikt vid din personliga lämplighet. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga samtidigt som du klarar av att arbeta självständigt. Du har en stark kvalitetskänsla och jobbar alltid mot en hög servicenivå i ditt arbete. Vi prioriterar nytänkande och initiativförmåga och vill därför att du upplever att du passar in i en sådan miljö. Vidare ser vi att du är öppen för kontinuerlig förändring och utvecklingsarbete utifrån LEAN då det är något som genomsyrar vår organisation. Vi ser även att du: - Gymnasieutbildning gärna påbyggnadsutbildning inom Logistik - Arbetat med logistik i minst 2 år. - Behärskar svenska och engelska i tal och skift. - Har goda IT-kunskaper Meriterande om man genomgått ADR-utbildning och/eller arbetat som projektledare inom logistik. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. VAR Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna, Huvudsta. Du kommer att välkomnas som en i gänget i Kundtjänst, där det idag totalt arbetar ca 25 medarbetare. Medarbetarna är fördelade på 3 regioner Stockholm, Eskilstuna och Skövde. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.
Arbetsgivare
Unilabs AB
Hemsida: https://unilabs.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Operativ Logistiker till Dawa Däck i Landvetter

Arbetsgivare / Ort: Eterni Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet

Operativ Logistiker till Dawa Däck i Landvetter 

Har du tidigare erfarenhet av rollen som Operativ Logistiker och vill arbeta i ett bolag i förändring inom en spännande bransch? Trivs du med att arbeta operationell med logistikfrågor i en lagermiljö där du får påverka och utveckla verksamheten i tätt samarbete med övriga organisationen. Har du precis som vi, höga ambitioner och vill arbeta på Nordens modernaste däcklager? Då kan detta vara tjänsten för dig!
 

ARBETSUPPGIFTER
Som Operativ Logistiker deltar du i utvecklingen av divisionens logistikprocesser genom utredning, genomsyn och optimering av interna logistikflöden. Arbetet innebär delaktighet i framtagning av logistikkoncept samt praktisk implementering. Du kommer att arbeta operativt och väldigt tätt tillsammans med Lagerdriftschef samt Stationsansvariga/Produktionsledarna för att aktivt utveckla och förbättra internlogistiken och lagerfunktionen. Du kommer att sitta i våra stora och luftiga lokaler i Landvetter där både vår administration och vårt lager finns. 

Arbetsuppgifter som ingår i rollen är:

  • Säkerställa att processer och rutiner i lagerdriften är välfungerande och väldokumenterade
  • Vara delaktig vid utvecklingen av logistik koncept genom ständig översyn och optimering av lagerflöden samt interna driftprocesser och logistiklösningar
  • Att tillsammans med Lagerdriftschefen och Stationsansvariga utveckla lagerdriften och driva mot överenskomna KPI:er
  • Vara delaktig och drivande i planering och genomförande av lagervård och lagerinventering

Du rapporterar till Lagerdriftschefen.
 

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen bör du vara analytisk, strukturerad och drivande. Du trivs i en dynamisk miljö där tempot är högt och ständigt förbättringsarbete är en naturlig del. Du är inte rädd för nya arbetssätt och metoder samt stimuleras av problemlösning och känner ett stort engagemang för affären. Du är en kommunikativ relationsbyggare som motiveras av att ha många kontaktytor och samarbeten med olika funktioner. Du är van att leda genom andra och kan snabbt anpassa dig till nya förutsättningar samt tar dig an arbetsuppgifter med ett gott humör och på ett affärsmässigt sätt.

Vidare ser vi nedan delar som förutsättningar för rollen:

  • Högskoleutbildning inom logistik eller industriell ekonomi
  • Erfarenhet av en liknande operativ roll
  • Tidigare erfarenhet av WMS systemet Astro
  • Tidigare erfarenhet av lagerverksamhet och lagerstyrning 
  • Tidigare erfarenhet av LEAN och Six Sigma är högst meriterande
  • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
 

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Operativ Logistiker är en direktrekrytering där du blir anställd av oss på Dawa Däck AB. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.
Tjänsten inleds med en provanställning. 
 

ÖVRIG INFORMATION
Sök tjänsten genom att klicka på ”sök denna tjänst” längst upp på den här sidan. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor kring tjänsten kontakta Linda Peterson. 
 

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Arbetsgivare
Eterni Sweden AB
Hemsida: www.dawadack.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.