På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Logistiker
Spela filmen

Logistiker

96 Lediga jobb

Logistiker till Regionservice stabsfunktion i Malmö

Arbetsgivare / Ort: REGION SKÅNE
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 augusti (1 månad 23 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-24
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Gör skillnad. Varje dag. Erfaren logistiker eftersöks till Verksamhetsutveckling som är en del av Regionservice stabsfunktion. Verksamhetsutvecklings uppdrag är att vara motorn i Regionservice digitala transformation och att driva förvaltningens samlade utvecklingsarbete framåt. Genom centraliserad specialistkompetens inom digitalisering, process- och projektarbete bidrar verksamheten till effektivisering, optimering och standardisering av Region Skånes servicetjänster för att säkra en kvalitativ, samordnad och enhetlig leverans som frigör tid för vården. I uppdraget ligger även styrning och koordinering av Regionservice projektportfölj samt införandet och utvecklingen av ett modernt digitalt stödsystem. Verksamhetsutveckling bidrar genom sin centraliserade roll och övergripande helhetsperspektiv till ökad samverkan mellan förvaltningens verksamhetsområden, över processgränserna, och stöttar därmed ständiga förbättringar och kontinuerlig utveckling av Regionservice samlade verksamhet. ARBETSUPPGIFTER Som logistiker bidrar du till vårt arbete med att säkra utvecklingen av effektiva, robusta och innovativa logistikflöden. I rollen ingår att göra analyser av befintliga flöden och processer, identifiera utvecklingsmöjligheter och förbättringsbehov samt leda eller delta i genomförande av beslutade projekt. Du bidrar aktivt i utvecklingsarbetet genom din kompetens om optimering av logistikflöden med kundnytta och effektivitet i fokus. Tjänsten innebär att du strategiskt leder, planerar och utvecklar logistikflödet med fokus på optimering, skalbarhet och helhet. Vidare stöttar du verksamhetens digitala utveckling av tjänster och arbetssätt. Som logistiker förväntas du att: - På uppdrag av ledningen ta initiativ och genomföra olika former av utvecklingsarbete för att optimera logistikflöden från ett regionalt helhetsperspektiv. - Stötta verksamheten genom att analysera, optimera och föreslå förändringar i nära samarbete med berörda verksamhetschefer och motsvarande. - Medverka i utvecklingsprojekt som till exempel projektledare eller delprojektledare. - Ansvara för att koordinera och samordna de olika delarna och aktörerna i utvecklingsarbetet. - Aktivt omvärldsbevaka, analysera och skapa trendanalyser för verksamheten samt ge förslag för kontinuerlig utveckling av logistikflöden från ett helhetsperspektiv. I rollen har du ett nära samarbete med chefer, processägare, processutvecklare, medarbetare och kunder inom Regionservice. Likaså innebär arbetet många kontaktytor både inom Region Skåne som externt. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har en högskole-/universitetsutbildning inom logistik, verksamhetsutveckling eller ekonomi och gärna med inriktning mot teknik. Alternativt har du annan likvärdig utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren finner relevant. Du har flerårig erfarenhet från en större logistikorganisation i strategisk roll, och vi förväntar oss att du har erfarenhet av att arbeta med att säkra effektiva och robusta logistikflöden samt digital förflyttning. Därtill är det positivt om du har god erfarenhet av att analysera flöden och processer samt identifiera utvecklingsbehov. Som person är du drivande, analytisk och har en god metodisk förmåga. Du ser snabbt strukturer och kan sätta detaljer/delar i sitt samband utifrån ett helhetsperspektiv. I rollen ska du kunna leda och hålla samman projekt, och dokumenterad utbildning och erfarenhet som projektledare är meriterande. Vidare ser vi gärna att du har mycket god vana av att driva utvecklingsprocesser och stötta chefer och personal i utvecklingsfrågor. För tjänsten är det en förutsättning att du har en god kommunikativ förmåga och goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift samt har ett stort digitalt intresse. Vidare är du pedagogisk och har god social kompetens som bidrar till att driva arbete framåt och hjälper till att bygga goda relationer. Vi är måna om att hitta rätt person till tjänsten och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne. Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård. På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
REGION SKÅNE
Ansökan
Ansök senast 1 augusti (1 månad 23 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Service Center Coordinator till ett globalt företag i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Service Center Coordinator Position Description Are you the one that can take us on the future journey? Are you curious about how digitalization can improve customer satisfaction and service to our dealers? Then you might be our new colleague. Who are we? We make sure all logistics services are delivered with world class operational excellence. If you enjoy being in the center of the action then this may be the right position for you. What do we do Service Center & Transport Parts Management is a part of the Gent/EU Region within Service Market Logistics and we are responsible for the distribution of aftermarket products, from supplier to our warehouses and all the way to the customer. Your responsibilities in this role • Provide direct internal and external communication • Install processes and routines • Be an important stakeholder in projects • Solve problems and support dealers with non-standard questions • Work with a lean mindset to avoid reoccurring problems • Support development to improve End2End flows Who are you? • A person who takes on a challenge with a positive mindset and a smile • You communicate in a customer friendly way and you are a team player who can easily collaborate with other stakeholders • You have cultural awareness and strong language skills • You are passionate about expanding your knowledge • You have a strong connection with automation • You have strong analytical skills in order to play around with large amount of data • You have the ability to understand and present data in an understandable manner "This is the chance to make your job valuable and apply what you learnt. Refuse to take the back seat and watch things happen. Join the change and be part of the change." Qualifications A Bachelors´ or a Masters´ degree or experience in an equivalent profession. Do you want to be a part of our journey? Then we are hoping to hear from you! Contacts If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter: Malin Karlsson at [email protected] Welcome with your application!
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Hemsida: http://www.adecco.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Chinese speaking logistics assistant

Arbetsgivare / Ort: Sudio AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • MS Excel
  • MS Office

Språk
Krav
  • Engelska
  • Kinesiska

Om jobbet

ABOUT US

Orange Sky AB is a Stockholm based e-commerce company founded in 2012. The company currently consists of 3 fast growing brands - Sudio, Gaston Luga and Marc Mirren - and has a track record for fast scaling of new brands internationally. Today the group of brands has 90 co-workers in Stockholm Sweden (headquarters) and about 50 employees in Zhongshan China

We strive to disrupt the earphone industry, aiming to be among the top 5 brands within 3 years. It is a bold objective, but together we will do it! We are selling in 40+ markets and are one of Northern Europe's fastest growing companies within our industry. Driven by ambitious and motivated co-workers, the company culture is creative and collaborative. Where new ideas and initiatives are encouraged. As a growing international company, we are always open for new young professionals to join our Sudio family. You might be one of them; after all, you are reading this right?

Who you are:

  • You are not afraid to take initiatives and can work on your own.
  • You are tech savvy and experiences in Excel and good with numbers.
  • You are analytical, structured and organized, and have an eye for details.
  • You are fluent in English, both in writing and speaking.
  • Fluent in Cantonese or Mandarin.
  • A university degree is a plus but not a requirement.

What you'll do:

  • Analysis stock demand and place purchasing request to supplier.
  • Coordinate stock demands with internal departments such as customer service, marketing and sales team.
  • Follow up production schedule with supplier, make sure the delivery meets online campaign schedule and offline distribution demands.

This is a junior position. This job offers you both freedom and responsibility. You will have many different responsibilities hence you will need to be able to cover several areas at the same time.

Please send your application to: [email protected] with position as email title. We will go over the applications continually.

Arbetsgivare
Sudio AB
Artillerigatan 42
11445 STOCKHOLM
Hemsida: www.sudio.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Inleverans chef till Babyland

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Jobba som Inleverans Chef Arbetsuppgifter Ansvar för den dagliga verksamheten på inleverans avdelningen fungerar samt att veckomål följs upp och kommuniceras ut. Ansvar för att planera och arbetsleda personalen i inleverans teamen för våra tre lager- samt personalansvar såsom rehabilitering, medarbetarsamtal mm. Ansvar för att planera inleverans tillsammans med logistikchef och inköpsavdelning. Säkerställa att all personal har bästa möjliga förutsättningar och rätt arbetsredskap för att utföra arbetet, genom coachning, rutiner, instruktioner och information. Bidrar till förbättringsarbetet i logistiken tillsammans med övriga chefer och säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö. Din profil Den här tjänsten passar dig som gärna dubbelkollar ditt arbete en extra gång och samtidigt har förmågan att arbeta effektivt. Du har en utbildning inom logistik, administration och några års branscherfarenhet. Vi ser gärna att du vill fördjupa dina kunskaper inom lagerhantering och vi är extra intresserade av dig som har erfarenhet inom materialstyrning och resursplanering och har erfarenhet av liknande arbete. Vi önskar även att du • Har erfarenhet av liknande arbete • Har bevisad ledarskapsförmåga och en mycket god kommunikationsförmåga • Är prestigelös, strukturerad och har ett stort engagemang och vilja att leda människor.. Det är även meriterande för tjänsten om du • har viss branscherfarenhet. Sök tjänsten idag! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lernia Bemanning på telefonnummer: 0771–650 650. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Sista ansökningsdag är 2021-09-26. > Välkommen med din ansökan! Lernia är vägen framåt Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Planerare

Arbetsgivare / Ort: Lantmännen Ek För
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Är du organiserad och analytisk och trivs med att jobba i en fartfylld miljö? Lantmännen Lantbruk söker nu inte bara en, utan två Planerare till vår Logistikavdelning. Som Planerare sitter du som spindeln i nätet och har mycket kontakter både internt och externt för att säkerställa leverans till våra kunder. Det här kommer du att göra I tjänsten som Planerare har du ansvar för att optimera varuflödet, planera produktion och utleverans för att nå uppsatta mål såsom leveransprecision och kapitalbindning. Arbetet är brett och innebär att man både utifrån tillgång och prognoser löpande tar fram produktions-, inköps- och försäljningsplaner samt att säkra leveranser och optimera dessa i det dagliga för att möta våra kundkrav. I det dagliga arbetar du tillsammans med produktion och våra transportörer för att säkerställa in och utleveranser enligt plan. Du planerar inleveranser av råvara och håller kontakt med leverantörer för att säkerställa produktionens behov utifrån uppsatt plan. Framförhållningen är viktig för att minimera oförutsedda händelser. Ditt mål är att minimera lagerhållning och transportkostnader genom att få in rätt varor i rätt tid och med rätt kvantitet. Förutom dina dagliga operativa uppgifter ser vi att du tillsammans med övriga i teamet bidrar till att kontinuerligt driva förbättringar. Du utmanar affären genom att bidra med genomtänkta kalkyler och analyser. Du är placerad i Malmö och rapporterar till Planeringschefen. Det här behöver du för att lyckas och trivas Du har: - en eftergymnasial utbildning inom logistik/planering. - några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. - god administrativ förmåga och erfarenhet från ett större affärssystem, med fördel M3. - goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är: - strukturerad och driver självständigt ditt arbete framåt. - affärsmässig och analytisk och trivs i en roll där du får höja blicken och arbeta med förbättringar. - trygg och enkel att samarbeta med och stimuleras av en fartfylld arbetsmiljö. - lösningsorienterad och noggrann. Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord. Vi erbjuder dig En spännande roll där du får möjligheten att både utvecklas och utveckla. Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Vi har också ett starkt fokus på mångfald och vill att alla ska känna sig inkluderade. Här har du möjlighet att arbeta, växa och utvecklas inom många olika områden. Låter det intressant? Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 26/9. Urval sker löpande. I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer varav de första intervjuerna kommer att genomföras med videomöten. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquistion Specialist Johanna Olsson, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.
Arbetsgivare
Lantmännen Ek För
Hemsida: https://lantmannen.com/
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.