På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Läkarsekreterare
Spela filmen

Läkarsekreterare

315 Lediga jobb

Medicinsk sekreterare med brett uppdrag på privat psykiatrimottagning

Arbetsgivare / Ort: Modigo AB / Lund
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Läkarsekreterare/Vårdadministratör/Medicinsk sekreterare

Färdigheter
Krav
  • Medicinsk dokumentation

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Vill du arbeta på en flexibel arbetsplats som tar hänsyn till individens behov – både medarbetarnas och patienternas? Passar det dig att arbeta brett, med att både skriva diktat och vara spindeln i nätet samt ha många sociala kontakter? Vill du vara med och driva utvecklingen på ett företag som aldrig står stilla? Då kan Modigo vara arbetsplatsen för dig.

Nu söker vi ytterligare en medicinsk sekreterare till vårt team i Lund, då en av våra nuvarande medarbetare ska vidareutbilda sig. Vi letar efter dig som är trygg i din yrkesroll, har ett genuint intresse för service och människor samt vill ha ett viktigt och utvecklande arbete tillsammans med engagerade och skickliga kollegor.

Om Modigo

Modigo är en väletablerad vårdgivare och arbetsplats för psykologer, läkare, medicinska sekreterare och administrativa medarbetare på fyra orter i Sverige. Vi är specialister inom neuropsykiatri och arbetar inom psykiatrisk öppenvård, med utredningar, behandling, rådgivning och föräldrastöd. Våra sju mottagningar finns i Stockholm, Göteborg, Lund och Sundsvall. Vi har avtal och gott samarbete med ett flertal regioner.

Om tjänsten

Vi söker nu en medicinsk sekreterare för en tillsvidareanställning som kommer att arbeta i våra fina, centrala lokaler i Lund. Tjänsten är mycket viktig för att mottagningen ska fungera och innebär ett omväxlande arbete. Du kommer att arbeta med sedvanliga administrativa uppgifter såsom att ta emot och registrera remisser, skriva remissvar och diktat samt boka patienter. Du kommer även sitta i vår reception där du är vårt ansikte utåt, möter och vägleder patienterna på mottagningen samt svarar i telefon.

Varför jobba på Modigo?

På Modigo arbetar du i en verksamhet med god struktur och rutiner. Vi har kollektivavtal, bra pensionslösningar och friskvårdsbidrag för dig som anställd. Här är några anledningar som våra anställda ofta framhåller med Modigo som arbetsgivare:

· Fokus på kvalitet och kompetens. På Modigo är det patientnära arbetet i fokus. Som medicinsk sekreterare träffar och pratar du med många av våra patienter. För att kunna hjälpa och förstå dem på bästa sätt kommer du få lära dig mycket kring neuropsykiatri både i arbetet och genom utbildning.

· Flexibilitet för individuella behov. På Modigo styr och planerar du ditt eget arbete utifrån det som behöver göras. Vi arbetar kontorstid med viss möjlighet till flexibilitet samt ibland arbete hemifrån.

· Framåtanda och högt i tak. Modigo är en prestigelös organisation som hela tiden utvecklas för patienternas och medarbetarnas bästa. Har du idéer som kan göra verksamheten bättre – prata med din chef. Chansen är stor att de snart blir verklighet.

Om dig

Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare. Erfarenhet av arbete inom vården och journalsystemet Webdoc är meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt god systemvana. Vidare är du självständig, kreativ och bidrar till en positiv utveckling av verksamheten. Du är även flexibel, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper.

För att trivas hos oss behöver du ha lätt för att kommunicera och skapa goda relationer samt har ett genuint intresse för människor. Vi vet att mångfald berikar oss och ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Frågor

Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår enhetschef för Lund, Jenny Edbladh, på telefonnummer 073-1475901 eller [email protected] Får du inte svar under jul- och nyårshelgen kan du alltid lämna meddelande. Jenny återkommer så fort hon har möjlighet.

Så ansöker du

Maila din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] Skriv ”Medicinsk sekreterare Lund” i ämnesraden i mailet. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 23 januari.

Arbetsgivare
Modigo AB
Kyrkogatan 3
22222 Lund
Hemsida: www.modigo.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Medicinsk sekreterare sökes till vårdavdelning!

Arbetsgivare / Ort: REGION HALLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Som medicinsk sekreterare hos oss gör du skillnad för andra människor varje dag. Här finns utmanande arbetsuppgifter och du har stora möjligheter att utvecklas i ditt yrke och som person. Om arbetet Caroline söker en ny kollega att jobba tillsammans med på vårdavdelning 41. Som medicinsk sekreterare på vårdavdelningen kommer du att arbeta tillsammans med en kollega. Arbetet är mycket varierande och består huvudsakligen av journaldokumentation, telefoni, tolkbeställning, hantering av väntelista och kallelser. Nära samarbete sker med sköterskor och läkare. Vårdavdelningen har en kardiologisk inriktning. Du kommer att tillhöra vårdadministration, ett härligt gäng som består av cirka 50-tal medicinska sekreterare/kodare/kanslist med olika placeringar och uppdrag. Inom vårdadministration pågår förutom den dagliga verksamheten, kontinuerliga projekt som syftar till utveckling och förbättringar. Vi strävar efter att ge våra medarbetare stor frihet under eget ansvar och arbetar kontinuerligt med att utveckla den potential som finns i individer och grupp. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning i vårdadministration för medicinsk sekreterare. Du har goda kunskaper i svenska språket, medicinsk terminologi samt goda IT-kunskaper och datorvana. Erfarenhet av Region Hallands IT-system VAS är önskvärt. Några års erfarenhet som medicinsk sekreterare är meriterande.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där vi värdesätter god samarbets- och initiativförmåga, noggrannhet samt att du kan arbeta både självständigt och i team. I arbetet är det viktigt med ett gott bemötande gentemot patienter, anhöriga samt medarbetare. Du är som person flexibel, noggrann och kan arbeta vid uppkomna pressade situationer. Du har hög servicekänsla och tycker om att arbeta i team då sekreteraren har en viktig roll i samarbete med patient och vårdpersonal. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du trivs och utvecklas i ditt arbete. Klicka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/att-jobba-i-region-halland/formaner-for-dig-som-anstalld/ för att läsa mer om de förmåner vi kan erbjuda dig som anställd.  Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! Vill du veta mer om Region Hallands organisation, vårt uppdrag och vår vision? Klicka https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
REGION HALLAND
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Medicinsk sekreterare till Vårdadministration Ögonmottagningen

Arbetsgivare / Ort: REGION HALLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Då vår kollega går i pension söker vi nu dig som vill möta varje arbetspass med nyfikenhet och som trivs med de tvära kast som förekommer i vår verksamhet! Om arbetet Som medicinsk sekreterare hos oss kommer dina arbetsuppgifter bestå av sedvanliga uppgifter för medicinsk sekreterare. Du kommer även att vara delaktig i utvecklings/förbättringsarbeten. I rollen som medicinsk sekreterare arbetar du med alla yrkesgrupper på mottagningen och utgör en viktig del i vårdprocessen. Om arbetsplatsen Ögonkliniken är organiserad inom område 2, Hallands sjukhus. Kliniken har två utbudspunkter, en i Halmstad med mottagning och operationsavdelning samt en i Varberg där det bedrivs mottagningsarbete. Ögonkliniken har även slutenvårdsplatser i Halmstad på avdelning 72. Ögonoperation består av tre operationssalar och vi har öppet dagtid måndag- fredag. Verksamheten på ögonoperation omfattar katarakt-, skelnings-, ögonplastik, glaukomkirurgi samt intravitreala injektioner. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med omväxlande arbetsuppgifter och lärande tillsammans med kollegor som har hög kompetens och ögat i fokus. Det viktigaste för oss är patienten, att hålla högsta patientsäkerhet samt att verka för ett gott och utvecklande arbetsklimat På ögonmottagningen i Halmstad och Varberg arbetar 75 engagerade medarbetare som erbjuder en kvalitativ och professionell vård. Kvalifikationer Vi söker dig med vårddokumentationsutbildning, kunskap om öppenvårdskodning samt kunskaper i journalsystemet VAS. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift är ett krav. Goda kunskaper i engelska språket. Vi ser gärna att du har erfarenhet som medicinsk sekreterare, men det är inget krav. Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service, är flexibel och har en god förmåga att prioritera mellan arbetsuppgifter. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är noggrann. Då vi arbetar i team är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, men du kan även arbeta självständigt och hitta lösningar i vardagen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du trivs och utvecklas i ditt arbete. Klicka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/att-jobba-i-region-halland/formaner-for-dig-som-anstalld/ för att läsa mer om de förmåner vi kan erbjuda dig som anställd.  Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! Vill du veta mer om Region Hallands organisation, vårt uppdrag och vår vision? Klicka https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
REGION HALLAND
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Medicinsk sekreterare till Operation- och intensivvårdskliniken

Arbetsgivare / Ort: REGION HALLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Läkarsekreterare/Vårdadministratör/Medicinsk sekreterare

Om jobbet
Vill du ha ett utvecklande arbete där du arbetar i nära samarbete med andra professioner? Som medicinsk sekreterare gör du skillnad för andra människor varje dag. Här finns utmanande arbetsuppgifter och du har stora möjligheter att utvecklas i ditt yrke och som person. Om arbetet Du kommer att få ett varierande arbete som är roligt och intressant, med omväxlande och ansvarsfulla arbetsuppgifter. Du kommer att ha din placering på Operation- och intensivvårdskliniken i Halmstad, med möjlighet att utvecklas även inom andra specialiteter. I rollen som medicinsk sekreterare arbetar du med alla yrkesgrupper på mottagning/avdelning och är en viktig del i vårdprocessen. Arbetet är omväxlande och består av vårddokumentation samt andra vårdadministrativa uppgifter på intensivvårdsavdelningen samt på Narkosbedömningen. Om arbetsplatsen Vårdadministrativa enheten, område 3 Hallands sjukhus, är ett eget verksamhetsområde. Vi har uppdraget att ge administrativt stöd och service till våra kliniker som är: kirurgikliniken, operations- och intensivvårdsklinikerna, ortopedikliniken och urologikliniken. Här arbetar cirka 80 medarbetare och vår sammanhållna organisation för medicinska sekreterare möjliggör ett flexibelt arbetssätt där våra fokusområden är journaldokumentation, diagnosklassificering, uppföljning och IT-stöd. Hallands sjukhus omfattar akutsjukhusen i Halmstad och Varberg och vi bedriver även planerad verksamhet i Kungsbacka och Falkenberg. Vi har cirka 3 500 medarbetare som arbetar för att ge den bästa möjliga vården till hallänningarna och vi erbjuder specialistvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Våra medarbetare är nyckeln till att Hallands sjukhus har mycket goda resultat i många nationella mätningar och vi arbetar med ständiga förbättringar. Om dig Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare. Du uppskattar variation, är ansvarstagande och är positivt inställd till förändrings- och utvecklingsarbete. Du har goda kunskaper i det svenska språket samt medicinsk terminologi. Du har god förmåga att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt. Du har god datorvana och har fallenhet för att kunna hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Du har även förmåga att planera och prioritera i det dagliga arbetet. Vi har ett roterande arbetssätt, vilket förutsätter att du är flexibel, kan arbeta både självständigt och i team och har god samarbetsförmåga. Som person är du utpräglat serviceinriktad, lyhörd, noggrann, stabil samt bidrar till en god stämning i teamet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdagen. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Klicka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/att-jobba-i-region-halland/formaner-for-dig-som-anstalld/ för att läsa mer om de förmåner vi kan erbjuda dig som anställd.  Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! Vill du veta mer om Region Hallands organisation, vårt uppdrag och vår vision? Klicka https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
REGION HALLAND
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vårdadministratör till Vadstena Vårcentral

Arbetsgivare / Ort: REGION ÖSTERGÖTLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi söker dig som är vårdadministratör och som brinner för att underlätta vardagen på arbetet för andra, är serviceinriktad och ser möjligheter i de utmaningar du ställs inför på arbetet. Vadstena ligger vackert belägen invid sjön Vättern med smala gränder och hus i gammeldags stil som sätter sin prägel på stadskärnan. Här finns gott om kultur, men även idrottsaktiviteter och friluftsliv. I Vadstena trivs hela familjen! Det finns goda pendlingsmöjligheter med tåg och buss. Vårdcentralen Vadstena har 25 medarbetare och i vårt upptagningsområde finns cirka 7 500 listade invånare. I vår arbetsgrupp känner vi stor trygghet och tillit till varandras kompetens och strävar efter ett professionellt arbetssätt. Vi är måna om varandra och tillsammans skapar vi ett varmt klimat där vi tror att även du kommer att trivas! Vi har genom åren haft mycket goda resultat i patientenkäten. Vi är i början av en spännande nybyggnationsprocess där vi har unika möjligheter att påverka hur vi vill forma och utveckla vår verksamhet på bästa sätt och därtill i ändamålsenliga lokaler. Vi hoppas att du vill bli en av oss! Arbetsbeskrivning Som vårdadministratör hos oss kommer du att arbeta med journalskrivning, bemanna vår reception samt arbeta med patient- och verksamhetsadministration. Därutöver kan det ingå att vara mötessekreterare vid förekommande möten, att boka lokaler, skriva minnesanteckningar/protokoll och hantera för- och efterarbete. Dina arbetsuppgifter kommer att utformas i samråd med våra nuvarande vårdadministratörer så att vi hittar en bra fördelning er emellan. Utbildning och erfarenhet Du är utbildad vårdadministratör/eller liknande och har goda kunskaper i regionens data- och journalsystem, Cosmic. Tidigare erfarenhet av primärvård är meriterande men inget krav. Personliga egenskaper Som person är du stabil och van att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du är engagerad, noggrann och strukturerad och har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du har en positiv och problemlösande attityd och ser möjligheter istället för hinder. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
REGION ÖSTERGÖTLAND
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.