På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

38 Lediga jobb

Fibernätskoordinator till Staffanstorps Fibernät!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalitetskoordinator

Om jobbet
Om tjänsten Vi söker en fibernätskoordinator för rekrytering till Staffanstorps Fibernät AB. Du erbjuds en varierande tjänst med många kontaktytor, både internt och externt. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med fiber samt är duktig på samordning och dokumentation? Då kan denna tjänsten vara din nästa utmaning! Vi arbetar med löpande urval för rekrytering, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Rollen som fibernätskoordinator är en varierande tjänst som innehåller en stor del administrativt arbete, men även affärsutveckling och delaktighet i spännande projekt! Du kommer ha mycket kundkontakt och vara ansvarig för inkommande mail från kunder, och vara tillgänglig på telefon under bestämda telefontider. Du utför uppdateringar på hemsidan med syfte att informera kunder om nyheter och eventuella driftstörningar. Du kommer arbeta med utformning av avtal och offerter samt förbereda underlag för fakturering. I rollen som fibernätskoordinator är du i kontakt med olika aktörer kring svartfiber, där ni löpande samarbetar. Utöver tidigare nämnda delar i rollen kommer du även att arbeta i nära samarbete med projektledare och vara behjälplig i olika projekt. Staffanstorps Fibernät AB arbetar med spännande projekt inom bland annat landsbygd, nyanslutningar och företagsanslutningar. Du kommer vara kontaktperson för underentreprenörer. Dokumentation är en viktig del av din arbetsdag, då det är av största vikt att det ska finnas uppdaterade register och dokumentation på utförda arbeten. Tjänsten som fibernätskoordinator är ny och det kommer finnas möjlighet att vara med och utforma rollen. På Staffanstorps Fibernät AB kommer ni tillsammans utgöra ett team på 3 personer som har ett tätt samarbete och löpande möten. Fibernät ingår i bolagskoncernen Staffanstorp Centrum AB där det arbetar totalt ca. 40 personer som sitter i gemensamma lokaler och har ett fint samarbete med varandra. Vem är du? Vi ser att du har tidigare erfarenhet av fiber. Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet/certifiering i RobustFiber. Då dokumentation är en stor del av ditt arbete är det viktigt att detta är arbetsuppgifter du trivs med. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i systemen Cadra/Babs och Cesar. Du har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel. Det är en koordinerande tjänst där det är av stor vikt att du är strukturerad i ditt arbetssätt och gillar att ha ordning och reda. Du är serviceminded och tycker om kundkontakt där du har lätt att anpassa dig efter kundens behov och önskemål. Du är kommunikativ och har förmågan att uttrycka dig väl i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Om verksamheten Vi är en arbetsplats under utveckling och söker därför Dig. Vi gillar att ha roligt när vi arbetar och vi ger varandra frihet under ansvar. Du är aldrig ensam om utmaningar och problem eftersom vi ger varandra stöd i det dagliga arbetet. Staffanstorps Fibernät AB levererar ett öppet stadsnät till kommuninvånarna i Staffanstorp. Bolaget ingår sedan 2013 i koncernen Staffanstorps Centrum AB som är helägda av Staffanstorps kommun. Bolaget har funnits sedan 2013. Staffanstorps Fibernät AB har ca 4500 anslutningar (hushåll) fördelat på 11 noder och ca 250 fiberskåp. Staffanstorps Fibernät AB levererar både stadsnät och kommunnät men också svartfiberlösningar. Bolaget fokuserar just nu på efteranslutningar i tätorten och landsbygdsprojektet. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Fibernätskoordinator till Staffanstorps Fibernät!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalitetskoordinator

Om jobbet
Om tjänsten Vi söker en fibernätskoordinator för rekrytering till Staffanstorps Fibernät AB. Du erbjuds en varierande tjänst med många kontaktytor, både internt och externt. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med fiber samt är duktig på samordning och dokumentation? Då kan denna tjänsten vara din nästa utmaning! Vi arbetar med löpande urval för rekrytering, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Rollen som fibernätskoordinator är en varierande tjänst som innehåller en stor del administrativt arbete, men även affärsutveckling och delaktighet i spännande projekt! Du kommer ha mycket kundkontakt och vara ansvarig för inkommande mail från kunder, och vara tillgänglig på telefon under bestämda telefontider. Du utför uppdateringar på hemsidan med syfte att informera kunder om nyheter och eventuella driftstörningar. Du kommer arbeta med utformning av avtal och offerter samt förbereda underlag för fakturering. I rollen som fibernätskoordinator är du i kontakt med olika aktörer kring svartfiber, där ni löpande samarbetar. Utöver tidigare nämnda delar i rollen kommer du även att arbeta i nära samarbete med projektledare och vara behjälplig i olika projekt. Staffanstorps Fibernät AB arbetar med spännande projekt inom bland annat landsbygd, nyanslutningar och företagsanslutningar. Du kommer vara kontaktperson för underentreprenörer. Dokumentation är en viktig del av din arbetsdag, då det är av största vikt att det ska finnas uppdaterade register och dokumentation på utförda arbeten. Tjänsten som fibernätskoordinator är ny och det kommer finnas möjlighet att vara med och utforma rollen. På Staffanstorps Fibernät AB kommer ni tillsammans utgöra ett team på 3 personer som har ett tätt samarbete och löpande möten. Fibernät ingår i bolagskoncernen Staffanstorp Centrum AB där det arbetar totalt ca. 40 personer som sitter i gemensamma lokaler och har ett fint samarbete med varandra. Vem är du? Vi ser att du har tidigare erfarenhet av fiber. Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet/certifiering i RobustFiber. Då dokumentation är en stor del av ditt arbete är det viktigt att detta är arbetsuppgifter du trivs med. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i systemen Cadra/Babs och Cesar. Du har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel. Det är en koordinerande tjänst där det är av stor vikt att du är strukturerad i ditt arbetssätt och gillar att ha ordning och reda. Du är serviceminded och tycker om kundkontakt där du har lätt att anpassa dig efter kundens behov och önskemål. Du är kommunikativ och har förmågan att uttrycka dig väl i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Om verksamheten Vi är en arbetsplats under utveckling och söker därför Dig. Vi gillar att ha roligt när vi arbetar och vi ger varandra frihet under ansvar. Du är aldrig ensam om utmaningar och problem eftersom vi ger varandra stöd i det dagliga arbetet. Staffanstorps Fibernät AB levererar ett öppet stadsnät till kommuninvånarna i Staffanstorp. Bolaget ingår sedan 2013 i koncernen Staffanstorps Centrum AB som är helägda av Staffanstorps kommun. Bolaget har funnits sedan 2013. Staffanstorps Fibernät AB har ca 4500 anslutningar (hushåll) fördelat på 11 noder och ca 250 fiberskåp. Staffanstorps Fibernät AB levererar både stadsnät och kommunnät men också svartfiberlösningar. Bolaget fokuserar just nu på efteranslutningar i tätorten och landsbygdsprojektet. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Fibernätskoordinator till Staffanstorps Fibernät!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalitetskoordinator

Om jobbet
Om tjänsten Vi söker en fibernätskoordinator för rekrytering till Staffanstorps Fibernät AB. Du erbjuds en varierande tjänst med många kontaktytor, både internt och externt. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med fiber samt är duktig på samordning och dokumentation? Då kan denna tjänsten vara din nästa utmaning! Vi arbetar med löpande urval för rekrytering, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Rollen som fibernätskoordinator är en varierande tjänst som innehåller en stor del administrativt arbete, men även affärsutveckling och delaktighet i spännande projekt! Du kommer ha mycket kundkontakt och vara ansvarig för inkommande mail från kunder, och vara tillgänglig på telefon under bestämda telefontider. Du utför uppdateringar på hemsidan med syfte att informera kunder om nyheter och eventuella driftstörningar. Du kommer arbeta med utformning av avtal och offerter samt förbereda underlag för fakturering. I rollen som fibernätskoordinator är du i kontakt med olika aktörer kring svartfiber, där ni löpande samarbetar. Utöver tidigare nämnda delar i rollen kommer du även att arbeta i nära samarbete med projektledare och vara behjälplig i olika projekt. Staffanstorps Fibernät AB arbetar med spännande projekt inom bland annat landsbygd, nyanslutningar och företagsanslutningar. Du kommer vara kontaktperson för underentreprenörer. Dokumentation är en viktig del av din arbetsdag, då det är av största vikt att det ska finnas uppdaterade register och dokumentation på utförda arbeten. Tjänsten som fibernätskoordinator är ny och det kommer finnas möjlighet att vara med och utforma rollen. På Staffanstorps Fibernät AB kommer ni tillsammans utgöra ett team på 3 personer som har ett tätt samarbete och löpande möten. Fibernät ingår i bolagskoncernen Staffanstorp Centrum AB där det arbetar totalt ca. 40 personer som sitter i gemensamma lokaler och har ett fint samarbete med varandra. Vem är du? Vi ser att du har tidigare erfarenhet av fiber. Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet/certifiering i RobustFiber. Då dokumentation är en stor del av ditt arbete är det viktigt att detta är arbetsuppgifter du trivs med. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i systemen Cadra/Babs och Cesar. Du har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel. Det är en koordinerande tjänst där det är av stor vikt att du är strukturerad i ditt arbetssätt och gillar att ha ordning och reda. Du är serviceminded och tycker om kundkontakt där du har lätt att anpassa dig efter kundens behov och önskemål. Du är kommunikativ och har förmågan att uttrycka dig väl i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Om verksamheten Vi är en arbetsplats under utveckling och söker därför Dig. Vi gillar att ha roligt när vi arbetar och vi ger varandra frihet under ansvar. Du är aldrig ensam om utmaningar och problem eftersom vi ger varandra stöd i det dagliga arbetet. Staffanstorps Fibernät AB levererar ett öppet stadsnät till kommuninvånarna i Staffanstorp. Bolaget ingår sedan 2013 i koncernen Staffanstorps Centrum AB som är helägda av Staffanstorps kommun. Bolaget har funnits sedan 2013. Staffanstorps Fibernät AB har ca 4500 anslutningar (hushåll) fördelat på 11 noder och ca 250 fiberskåp. Staffanstorps Fibernät AB levererar både stadsnät och kommunnät men också svartfiberlösningar. Bolaget fokuserar just nu på efteranslutningar i tätorten och landsbygdsprojektet. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektkoordinator till globalt bolag i Solna

Arbetsgivare / Ort: KFX HR-partner Skandinavien AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 10 december (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalitetskoordinator

Om jobbet
Om tjänsten Nu söker vi dig som vill stärka Customer Care-teamet hos vår kund, ett globalt bolag inom kvalitetssäkring och riskhantering. För rollen som projektkoordinator vill vi anställa dig som har tidigare erfarenhet av planering och koordinering, gärna inom bemanning eller projektledning. Du är strukturerad, effektiv, kommunikativ och vill arbeta i ett team med drivna kollegor där lagspel och eget ansvar är framgångsfaktorn. Om oss KFX HR-partner är ett tryggt, stabilt och familjeägt bolag med 35 år i branschen. Vi är i dag drygt 300 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet. Vår målsättning är att kommunikationen, både internt och mot våra kunder, alltid ska präglas av respekt, lyhördhet och tydlighet. Hos oss kan du alltid komma med idéer, input och förslag – oavsett roll eller år inom bolaget! Vårt arbetsklimat präglas av affärsfokus, entreprenörsanda och teamkänsla! På KFX stöttar vi varandra i motgångar och gläds åt varandras och vår gemensamma framgång. Arbetsuppgifter Som projektkoordinator är du en del av vår kunds Customer Care-avdelning och rapporterar till dess Customer Care Manager. Rollens främsta ansvar är att koordinera och planera företagets revisionsuppdrag när beställningar kommer från kund. Du säkerställer att företagets befintliga kunder, medarbetare och revisorer är nöjda genom att tillhandahålla en snabb och god service. Nedan listade arbetsuppgifter är vanligast förekommande i rollen: • Granska och hantera nya och befintliga kontrakt till projekt och revisionsaktiviteter och även kontrollera kvaliteten av insålda arbeten. • Kommunicera med kunder och boka revisionsdatum • Planera in aktivitets- och resursplanering för interna och externa revisorer. • Hantera och uppdatera befintliga kalkyler, avtal och certification proposals Kvalifikationer För denna roll söker vi dig som har minst två års erfarenhet av en liknande koordinerande roll där du planerat och strukturerat din egen och dina kollegors arbete. Du har en mycket god förmåga att hantera flertalet parallella arbetsuppgifter och projekt utan att tumma på kvaliteten och noggrannheten i arbetet. Då arbetets och projektens förutsättningar snabbt kan förändras krävs du att du har stor flexibilitet och är lösningsorienterad. För denna roll är även din kommunikativa förmåga mycket viktig då du kommer ha mycket kontakt framförallt via telefon och mail med såväl dina revisorskollegor som de beställande kunderna. Då dessa individer också kan vara engelsktalande krävs det att du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska. Slutligen ser vi att du har god systemvana och inte räds för att arbeta i flertalet system simultant. Du bör ha goda kunskaper av MS Office och erfarenhet av någon form av CRM-system. Övrigt Start för uppdraget är i december eller januari och ordinarie arbetstider är måndag - fredag kl. 08-17 (flextid). I rollen erbjuds du även att kombinera kontorsarbete med hemarbete. Kunden har sitt kontor i Solna, i närheten av Sundbybergs Centrum som erbjuder mycket goda kommunikationer. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du är anställd hos oss på KFX HR-partner och uthyrd till vår kund med möjlig överrekrytering till kund längre fram. Du är välkommen att skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande tills vi hittat rätt kandidat. Vi tar inte emot ansökningar via mail eller telefon, vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare ansvarig rekryterare på 08-663 99 00.
Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB
Hemsida: http://www.kfx.se
Ansökan
Ansök senast 10 december (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektkoordinator till globalt bolag i Solna

Arbetsgivare / Ort: KFX HR-partner Skandinavien AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 10 december (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalitetskoordinator

Om jobbet
Om tjänsten Nu söker vi dig som vill stärka Customer Care-teamet hos vår kund, ett globalt bolag inom kvalitetssäkring och riskhantering. För rollen som projektkoordinator vill vi anställa dig som har tidigare erfarenhet av planering och koordinering, gärna inom bemanning eller projektledning. Du är strukturerad, effektiv, kommunikativ och vill arbeta i ett team med drivna kollegor där lagspel och eget ansvar är framgångsfaktorn. Om oss KFX HR-partner är ett tryggt, stabilt och familjeägt bolag med 35 år i branschen. Vi är i dag drygt 300 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet. Vår målsättning är att kommunikationen, både internt och mot våra kunder, alltid ska präglas av respekt, lyhördhet och tydlighet. Hos oss kan du alltid komma med idéer, input och förslag – oavsett roll eller år inom bolaget! Vårt arbetsklimat präglas av affärsfokus, entreprenörsanda och teamkänsla! På KFX stöttar vi varandra i motgångar och gläds åt varandras och vår gemensamma framgång. Arbetsuppgifter Som projektkoordinator är du en del av vår kunds Customer Care-avdelning och rapporterar till dess Customer Care Manager. Rollens främsta ansvar är att koordinera och planera företagets revisionsuppdrag när beställningar kommer från kund. Du säkerställer att företagets befintliga kunder, medarbetare och revisorer är nöjda genom att tillhandahålla en snabb och god service. Nedan listade arbetsuppgifter är vanligast förekommande i rollen: • Granska och hantera nya och befintliga kontrakt till projekt och revisionsaktiviteter och även kontrollera kvaliteten av insålda arbeten. • Kommunicera med kunder och boka revisionsdatum • Planera in aktivitets- och resursplanering för interna och externa revisorer. • Hantera och uppdatera befintliga kalkyler, avtal och certification proposals Kvalifikationer För denna roll söker vi dig som har minst två års erfarenhet av en liknande koordinerande roll där du planerat och strukturerat din egen och dina kollegors arbete. Du har en mycket god förmåga att hantera flertalet parallella arbetsuppgifter och projekt utan att tumma på kvaliteten och noggrannheten i arbetet. Då arbetets och projektens förutsättningar snabbt kan förändras krävs du att du har stor flexibilitet och är lösningsorienterad. För denna roll är även din kommunikativa förmåga mycket viktig då du kommer ha mycket kontakt framförallt via telefon och mail med såväl dina revisorskollegor som de beställande kunderna. Då dessa individer också kan vara engelsktalande krävs det att du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska. Slutligen ser vi att du har god systemvana och inte räds för att arbeta i flertalet system simultant. Du bör ha goda kunskaper av MS Office och erfarenhet av någon form av CRM-system. Övrigt Start för uppdraget är i december eller januari och ordinarie arbetstider är måndag - fredag kl. 08-17 (flextid). I rollen erbjuds du även att kombinera kontorsarbete med hemarbete. Kunden har sitt kontor i Solna, i närheten av Sundbybergs Centrum som erbjuder mycket goda kommunikationer. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du är anställd hos oss på KFX HR-partner och uthyrd till vår kund med möjlig överrekrytering till kund längre fram. Du är välkommen att skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande tills vi hittat rätt kandidat. Vi tar inte emot ansökningar via mail eller telefon, vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare ansvarig rekryterare på 08-663 99 00.
Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB
Hemsida: http://www.kfx.se
Ansökan
Ansök senast 10 december (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.