På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kryssningsvärd
Spela filmen

Kryssningsvärd

9 Lediga jobb

Värdinna Till Matlagningskurser och event

Arbetsgivare / Ort: Samantha Öberg AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 oktober (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Färdigheter
Meriterande
  • Restaurangkök
  • Italienskt kök

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Italienska

Om jobbet

Al Dente anordnar italienska matlagningskurser och event för företag. Vi har funnits i flera år och är belägna med två kök i centrala Stockholm. Vi är Team av 20 personer och dem flesta av oss är från Italien.

Vi söker dig som kan och vill jobba eftermiddag / kvällar och helger. Som Kursvärdinna hos Al Dente är du vårt ansiktet utåt mot gästerna vår gästvänliga stjärna.

Vill du utvecklas tillsammans med oss och bli en del av vårt team? Delar du vår passion för det italienska köket och brinner för service? Välkommen att skicka in din ansökan.

Vem är du?

En servicestjärna med passion för italiensk mat. Du älskar att laga mat hemma, du älskar att äta och precis som för oss så är gemenskap och familj viktiga värderingar i ditt liv. De som kommer till oss anses inte som kunder, de är våra gäster. De har ett stort förtroende för oss och det vill vi behålla och förstärka. Då är din fingertoppskänsla för god serviceoch din lyhördhet helt avgörande. Du är underhållande och har vana av att prata inför grupp och har inga problem att undervisa i italiensk matlagning efter den kunskap du lärt dig hos oss under en betald internutbildning. Att kunna prata flytande svenska eller engelska är ett krav, är du från Italien är det en stor bonus! Vi möter många gäster varje dag, ibland samtidigt och i ett högt tempo. Då är det viktigt att du kan hålla fokus och arbeta effektivt utan att bli stressad och tappa kvalité och servicenivå.

Du kommer att jobba tillsammans våra duktiga kockar och deras assistenter och din tjänst startar med intern utbildning i det italienska köket.

Gästen ska alltid få ett professionellt och engagerat bemötande. Du kommer att träffa många olika gäster så som deltagare på företagsevent som söker en trevlig aktivitet tillsammans, men också privata kursdeltagare som vill lära sig att laga italiensk mat. Våra gäster kräver därför olika typer av service och undervisning och du ska kunna hantera de båda.

Dina arbetsuppgifter

På Al Dente ser vi till gästens bästa i allt vi gör och i köket på våra kurser blir det extra tydligt, då du är den som har närmast kontakt med gästen. Du kommer att välkomna och vägleda gästerna under matlagningseventer och med hjärta förmedla den genuina och hemtrevliga känslan som vi har på Al Dente. Du ska se till att gästen har en trevlig stund från att de kliver in i köket tills att de går hem mätta och belåtna. Du har även ansvar att se till att köksteamet gör sina arbetsuppgifter korrekt under kursen och att tidschemat hålls. Ditt arbete innebär består även av del planering och personalbokning: koordinering av personal samt schemallägninhg. både i köket men även på kontoret i form av planering och samarbete med resten av personalen.

Arbetsgivare
Samantha Öberg AB
Hemsida: www.aldentestockholm.com
Ansökan
Ansök senast 8 oktober (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Receptionist/konferensvärdinna sökes omgående till kund i Västerås

Arbetsgivare / Ort: Uniflex Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 oktober (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Om jobbet
Jobbeskrivning Är du en person som har stark serviceanda, är ansvarstagande samt ständigt arbetar för att skapa det bästa möjliga första mötet? Då ska du söka denna tjänst som receptionist och konferensvärdinna! Åt kunds räkning söker vi nu en receptionist/konferensvärd på heltid. Uppdraget förväntas starta inom kort! Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av både sedvanligt receptionistarbete samt arbetsuppgifter relaterade till konferenser. Arbetsuppgifterna kan se ut som nedan: -Ta emot och välkomna besökare. -Post/godshantering. -Aktivera besökskort och lägga in information i olika system. -Arkivering samt övrigt förekommande receptionsarbete. -Förbereda inför konferenser, delvis med möblering och städning men även gällande catering Arbetstiderna är förlagda under kontorstider mån-fre. Vi ser gärna att du har körkort och tillgång till bil. Krav för tjänsten: - Fullständiga gymnasiebetyg. - Kunna behärska det svenska och engelska språket flytande i tal och skrift. - Ha goda kunskaper om dator och telefoni, samt att kunna arbeta med dessa som dina främsta redskap. Meriterande: - Erfarenhet från liknande arbeten, så som receptionist, administratör, café, catering. Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarstagande och som arbetar mot "bästa möjliga första möte" samt att bevara goda och långsiktiga affärsrelationer. Du som person ska ha en naturlig fallenhet för att ge bra service åt kunder, besökare och gäster. Ödmjukhet, kontaksökande samt flexbilitet är andra egenskaper som värderas högt för denna tjänst. Även förmågan att kunna arbeta både självständigt och i grupp är av stor vikt. Är detta tjänsten för dig? Ansök redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Arbetsgivare
Uniflex Sverige AB
Hemsida: http://www.uniflex.se
Ansökan
Ansök senast 30 oktober (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Mötes- och eventkoordinator

Arbetsgivare / Ort: Kom Hotel AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Är du en människokännare? Människoälskare? I kombination med ordningssinne och säljdriv? Då är det dig vi vill ha.

Välkommen till Best Western Kom Hotel Stockholm!

Så vad är det egentligen för jobb? Som Mötes- och eventkoordinator på vår konferensavdelning! Sälja, boka och planera möten, vara vårt ansikte utåt mot gästerna - Vår gästvänliga stjärna. Vår kämpe på barrikaderna. Det är du som ser till att kunderna väljer oss, att våra fantastiska gäster får det de vill ha, att de trivs och kommer tillbaka.

Du jobbar oftast dagtid, men det förekommer även arbetspass på kvällar och helger.

Du hanterar en uppsjö av olika arbetsuppgifter. Du svarar på förfrågningar och lämnar offerter, ser till att gästerna välkomnas och hjälper dem med tekniken, lokalerna och fika, du finns till hands när gästerna behöver hjälp och sköter fakturering, utvärderingar och svarar när vi får feedback. Kort sagt – du ser till att kvaliteten på gästernas service och upplevelse är så hög som den ska vara på Kom Hotel.

Vår Mötes- och eventkoordinator arbetar nära och rapporterar till konferenschefen. Till sin hjälp finns konferensvärdar/värdinnor som också tar hand om gästerna.

Vad innebär tjänsten?

- Hålla kontakt med våra gäster, från första förfrågan till avslutande utvärdering och se till att de får det möte de vill ha.

- Försäljning och offerering av konferenser samt merförsäljning på plats

- Planering och genomförande av konferenser, i detta ingår att skicka pm och beställningar till andra berörda avdelningar och leverantörer.

- Kvalitetssäkra standard och service för våra gäster

- Arbeta med daglig konferensdrift såsom att ta emot gäster, finnas till hands, duka fram fika, lunchstäda lokaler etc.

- Administration efter konferensen såsom fakturering och utvärderingar.

- Hålla fortsatt god relation till våra stammisar och kunder.


Och vem är du?

Vi ser att du är en servicestjärna ut i fingertopparna! Att du med glädje och energi gör det där lilla extra för våra underbara gäster.

Vi blir överlyckligliga om du kan Suite 8. Vi blir glada om du har erfarenhet av liknande tjänst eller har arbetat med konferensbokning eller detaljplanering… allra mest har du erfarenhet inom service och är en allmänt fantastisk människa. Vi skulle älska om du är bra på konferensteknik och att komma med kreativa idéer och gillar att piffa och trixa på konferensen.

Vad vi däremot kräver: att du talar svenska och engelska i både skrift och tal! Har utbildning inom hotell och turism eller har minst 2 års branscherfarenhet samt att du tidigare jobbat med någon typ av hotellbokningssystem.

Vad erbjuder vi…?

Främst så har vi det roligt på jobbet. Seriöst och på riktigt. Det låter så himla blasé att säga ”vi är som en familj” – och det är vi inte heller – mer ett sammansvetsat gäng.

Sedan, utan inbördes ordning;

- Lön (Vi har såklart kollektivavtal)

- Fri tillgång till vårt stora gym – två våningar och nyrenoverat!

- Bra rabatter på hotellrum

- Kompetensutveckling i form av utbildningar

- Friskvårdsbidrag

Så skicka iväg ett CV och en ansökan nu, dock senast 31 oktober. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Väl mött och vi ses snart! //

Skicka in din ansökan till Anna Hallström Konferenschef, [email protected] Märk ansökan med ” Mötes- och eventkoordinator”.

Har du frågor gällande kollektivavtalet eller andra personalfrågor. Kontakta: Kea Lagerquist, HR Chef [email protected]

Hemsida: www.komhotel.se

Arbetsgivare
Kom Hotel AB
Döbelnsgatan 17 - 19
11140 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (11 dagar kvar)

Ansök via mejl
anna.hallströ[email protected]
VISA MINDRE

Konferens och eventkoordinator

Arbetsgivare / Ort: Hotel Skeppsholmen AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 4 november (15 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Om jobbet

Vill du vara en del av Hotel Skeppsholmen?

Hotel Skeppsholmen har 77 hotellrum, restaurang och bar samt möteslokaler och enastående festvåningar för stora och små kalas. Vi är även ett Svanenmärkt hotell, medlem i Design Hotels samt stolt samarbetspartner till vår granne Moderna Museet, Operakällaren Foundation/UNICEF och Project Playground.

Nu söker vi en konferens och eventkoordinator som vill vara med att bevara och utveckla vår konferensavdelning. Tjänsten innefattar ansvar över den dagliga driften av konferensavdelningen, detaljplanering samt uppföljning. Tjänsten kommer även innefatta ett nära samarbete med eventansvarig för både planering och genomförande av event. Det är viktigt att du är flexibel och tycker om att arbeta i en driftsorienterad miljö med högt tempo samt att du uppskattar en blandning av strategiskt och operativt arbete.

Tjänsten kommer även innefatta;

· Visningar

· Offererande av konferenser och event

· Administrativt arbete, fakturering

· Estetiskt underhåll av våra konferenslokaler

Tjänsten innefattar heltid både dag, kväll samt helger med start i augusti.

Då Hotel Skeppsholmen ingår i Nobis Hospitality Group som är en växande familjeägd koncern så är den avslappnade familjära känslan viktig hos oss. Hotellet är beläget mitt inne i Stockholm city, i ett historiskt hus från 1699 med inredning av Stockholmsbaserade arkitekterna Claesson Koivisto Rune. Vi har skapat en tillflyktsort för alla sinnen, med ett vackert och lugnt läge vid vattenbrynet samt ett genomgående svenskt koncept i mat, design, musik och mode.

Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Skicka personligt brev och CV till [email protected] märk mailet med Konferens och eventkoordinator.

Arbetsgivare
Hotel Skeppsholmen AB
GRÖNA GÅNGEN 1
11186 STOCKHOLM
Hemsida: hotelskeppsholmen.se
Ansökan
Ansök senast 4 november (15 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Konferensvärdinna till kund i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Otiga Stockholm AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön
Ansök senast 5 november (16 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Om jobbet
Ingress Är du en person som har stark serviceanda, är ansvarstagande samt ständigt arbetar för att skapa det bästa möjliga första mötet? Då ska du söka denna tjänst som konferensvärdinna hos oss! Dina arbetsuppgifter Otiga söker nu flera konferensvärdinnor till kund i Stockholm. I din roll som konferensvärdinna kommer du att vara kundens ansikte utåt och ge deras gäster en trevlig vistelse. Därför är det viktigt att du har en outtröttlig förmåga att vara engagerad och alltid leverera bästa servicen. Du har förmåga att hålla dig lugn och har ett lösningsorienterat förhållningsätt även under stressiga och krävande omständigheter. Huvudsysslor: Ta emot konferensgrupper, starta upp dem med teknik etc, se till att fika/mat finns framme i god tid och att det ser fint ut, plocka disk och skräp ur lokalerna under pauser se till att det alltid är snyggt och fint i hela konferensanläggningen. Alltid vara behjälplig för konferensgrupperna under hela deras vistelse. Arbetstider: I huvudsak vardagar men kvällar och helg kan förekomma. Omfattning: Heltid och deltid Ansökning Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Otiga Sverige på uppdrag av vår kund. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker genom att klicka på "Sök jobbet", fyll i dina kontaktuppgifter samt bifoga personligt brev och CV. Vi ser fram emot din ansökan! Din profil Vi söker dig som har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har tidigare erfarenhet inom restaraung, hotell, service eller liknande. Om oss Det är vi som är Otiga Sverige. Vi arbetar med bemanning - och rekrytering och vi vet hur viktigt det är med en stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanning och rekrytering hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla olika led. Hos Otiga är det människorna som gör skillnad! För mer information gå till www.otiga.se
Arbetsgivare
Otiga Stockholm AB
Hemsida: http://www.otiga.se/
Ansökan
Ansök senast 5 november (16 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.