På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kryssningsvärd
Spela filmen

Kryssningsvärd

6 Lediga jobb

Konferensvärd till nyöppnade av Smådalarö Gård Hotell & Spa

Arbetsgivare / Ort: Sabis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (1 månad 20 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-22
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Om jobbet
Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett ägarlett familjeföretag grundat 1874. Vi vill skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat och möten! Sabis har tre affärsområden: SABIS BUTIKER med fem matbutiker, SABIS RESTAURANGER & FM med 25 uppdrag inom contract services samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell och två dagkonferensanläggningar. Vi omsätter drygt 1 miljard SEK och företaget har idag runt 600 medarbetare. Sabis blev utsedd till Sveriges 6:e bästa arbetsgivare i Universums undersökning 2018. För mer information besök: www.sabis.se Nu har vi öppnat nya utbyggda Smådalarö Gård Hotell & Spa som med sina totalt 10.000 kvm är Sabis nya flaggskepp! Med 118 hotellrum, konferens- och eventlokaler och restauranger, padelbanor och golfbana samt 2000 kvm spa och wellness. Vårt mål är högt – att skapa Sveriges ledande destination för aktivitet och avkoppling! Vi arbetar efter våra grundvärderingar: alltid nöjd kund, ansvar och respekt. Läs mer på www.smadalarogard.se Om rollen Vi söker nu en konferensvärd till vårt härliga team! Som konferensvärd är dina främsta arbetsuppgifter att: - Detaljplanera bokningar av konferenser, arrangemang och ansvara för merförsäljning av aktiviteter samt mat & dryck. - Välkomna gästerna på plats och ansvara för uppföljning av vistelsen i efterhand samt fakturering. - Göra visningar, bidra vid säljaktiviteter och även bearbeta nya kunder i närområdet. Vi är ett team som jobbar över gränserna och du kommer att jobba på andra avdelningar på hotellet, främst receptionen. Vi använder oss av bokningssystemet Spectra. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande tjänst inom konferens och hotell. Du har erfarenhet av att planera konferenser och arrangemang, arbetsledning samt logistik. Har du utbildning inom branschen ser vi det som meriterande. Du har en positiv personlighet, tar egna initiativ, organiserad och säljinriktad. Vidare har du en god administrativ förmåga och är lyhörd inför våra kunders önskemål. Flexibilitet, prestigelöshet och samarbetsvilja är andra högt värderade egenskaper. Meriterande för tjänsten är att du har körkort och tillgång till bil. Vi erbjuder dig • En fantastisk arbetsplats i Stockholms vackraste skärgårdsmiljö på vår helt nyöppnade hotelldestination • Ett glatt team som stöttar och hjälper varandra • Ett värderingsstyrt bolag där vi arbetar aktivt med vårt ledarskap på alla nivåer • En trygg arbetsgivare med kollektivavtal, bra villkor och förmåner för alla våra medarbetare. Ansökan Tillträde snarast. Arbetstiderna är varierande under vardagar, kvällar och helger. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mötes- & Eventchef Linn Vislie på [email protected] Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma och tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Sabis AB
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (1 månad 20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Konferensvärdinna/värd 75%

Arbetsgivare / Ort: Chalmers Studentkårs Restaurang AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Färdigheter
Krav
  • Kassavana
  • Konferensservice
Meriterande
  • Café
  • Bordsservering
  • Fatservering

Språk
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Vi letar efter dig, vår nya kollega till våra konferensavdelning i Lindholmen Science Park

Energi och glädje smittar av sig!! Vi vill att du smittar oss och våra gäster!!

Chalmers Konferens & Restauranger är trots året som passerat ett expansivt bolag. Vi finns på ett flertal ställen i stan, Chalmers Campus Johanneberg & Lindholmen Science Park, Universeum, Chalmerska huset och Wikjanders. Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, butik företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt.

Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss;

Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig.

Arbetsuppgifter

Möta, se och ta väl hand om kollegor och gäster. Arbetet innebär också arbetsuppgifter såsom logisitik, möblering, hantering av teknisk utrustining, välkomna alla härliga gäster, servering, hålla rent & snyggt i lokalen och sprida bra stämning.

Arbetstiden är främst förlagd dagtid under veckans alla dagar inklusive helger, men kvällsarbete kan förekomma.

Kvalifikationer

Du får energi av att jobba med människor och du ger energi när du är bland människor.

Du har förståelse för att du är en del av helhet och därför är oerhört viktig för dina kollegor och våra gäster. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete i konferens och restaurang. Tidigare erfarenhet som konferensvärd/värdinna är meriterande.

Ansök via mail på [email protected], rekrytering sker löpande, så sänd in din cv nu.

Skriv i ämnesraden: konferensvärd/värdinna

Vi söker en 75% konferensvärd/värdinna

Anställningsform

1 st terminsanbundna tjänster, minimum 75% , med stor möjlighet att jobba mer.Kollektivanställd

Lön

Enligt överenskommelse

Tillträde

2021-10-01 eller enligt överenskommelse

Kontaktpersoner

För frågor om tjänsten, kontakta Pablo Moncada: [email protected]

Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.

Vi ser fram emot att höra från dig!!

Arbetsgivare
Chalmers Studentkårs Restaurang AB
Sven Hultinsgata 4
41258 GÖTEBORG
Hemsida: http://www.chalmerskonferens.se
Ansökan
Ansök senast 1 oktober (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Erfaren Konferensvärd

Arbetsgivare / Ort: Piperska Muren AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 oktober (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Piperska Muren är ett välkänt landmärke på Kungsholmen och har under olika skepnader levererat mat och festligheter till sina kunder i 200 år. I vår nuvarande form har vi hjälp såväl Stockholmare som internationella kunder med konferenser och fester sedan 1999.


Vi jobbar prestigelöst och hjälper till där det behövs. Du ska ha jobbat några år i branschen och vara någorlunda självgående när det kommer till att ta emot gäster och föreläsare. Servera förmiddags- och eftermiddagsfika samt möblera lokaler.


Lätt att ta instruktioner, ha tillräcklig vana och sunt förnuft för att fylla i luckorna som fattas för att göra kundernas konferensupplevelse optimal. Du är även pigg, slitstark och klarar av långa arbetspass med ett leende på läpparna.


Dagliga arbetsuppgifterna innebär att hälsa gäster välkomna när de kommer samt hjälpa dem att komma igång med presentationerna, servera kaffe och lättare förtäring, plocka disk samt hjälpa kunder med diverse problem under dagen. Rensa lokalerna efter genomförda konferenser samt möblera och göra i ordning inför nästa konferens. Tjänsten kräver en del fysiskt arbete i samband med iordningställandet av lokaler.


Att ha teknisk kunskap om ljudanläggningar och presentationsteknik är även en fördel för tjänsten.


Tjänsten är en heltidstjänst (2080 timmar/år) under främst dagtid, men där kvällar och helger även förekommer under höst- och vårsäsongen. Vi arbetar enligt ett 16-veckoschema om 640 timmar där vi under perioder arbetar längre dagar (ca 07-18) för att motsvara beläggningen på anläggningen.


Rekrytering sker löpande, anställning så snart som möjligt.

Arbetsgivare
Piperska Muren AB
SCHEELEGATAN 14
11228 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.piperskamuren.se
Ansökan
Ansök senast 8 oktober (11 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Värdinna Till Matlagningskurser och event

Arbetsgivare / Ort: Samantha Öberg AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 oktober (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Färdigheter
Meriterande
  • Restaurangkök
  • Italienskt kök

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Italienska

Om jobbet

Al Dente anordnar italienska matlagningskurser och event för företag. Vi har funnits i flera år och är belägna med två kök i centrala Stockholm. Vi är Team av 20 personer och dem flesta av oss är från Italien.

Vi söker dig som kan och vill jobba eftermiddag / kvällar och helger. Som Kursvärdinna hos Al Dente är du vårt ansiktet utåt mot gästerna vår gästvänliga stjärna.

Vill du utvecklas tillsammans med oss och bli en del av vårt team? Delar du vår passion för det italienska köket och brinner för service? Välkommen att skicka in din ansökan.

Vem är du?

En servicestjärna med passion för italiensk mat. Du älskar att laga mat hemma, du älskar att äta och precis som för oss så är gemenskap och familj viktiga värderingar i ditt liv. De som kommer till oss anses inte som kunder, de är våra gäster. De har ett stort förtroende för oss och det vill vi behålla och förstärka. Då är din fingertoppskänsla för god serviceoch din lyhördhet helt avgörande. Du är underhållande och har vana av att prata inför grupp och har inga problem att undervisa i italiensk matlagning efter den kunskap du lärt dig hos oss under en betald internutbildning. Att kunna prata flytande svenska eller engelska är ett krav, är du från Italien är det en stor bonus! Vi möter många gäster varje dag, ibland samtidigt och i ett högt tempo. Då är det viktigt att du kan hålla fokus och arbeta effektivt utan att bli stressad och tappa kvalité och servicenivå.

Du kommer att jobba tillsammans våra duktiga kockar och deras assistenter och din tjänst startar med intern utbildning i det italienska köket.

Gästen ska alltid få ett professionellt och engagerat bemötande. Du kommer att träffa många olika gäster så som deltagare på företagsevent som söker en trevlig aktivitet tillsammans, men också privata kursdeltagare som vill lära sig att laga italiensk mat. Våra gäster kräver därför olika typer av service och undervisning och du ska kunna hantera de båda.

Dina arbetsuppgifter

På Al Dente ser vi till gästens bästa i allt vi gör och i köket på våra kurser blir det extra tydligt, då du är den som har närmast kontakt med gästen. Du kommer att välkomna och vägleda gästerna under matlagningseventer och med hjärta förmedla den genuina och hemtrevliga känslan som vi har på Al Dente. Du ska se till att gästen har en trevlig stund från att de kliver in i köket tills att de går hem mätta och belåtna. Du har även ansvar att se till att köksteamet gör sina arbetsuppgifter korrekt under kursen och att tidschemat hålls. Ditt arbete innebär består även av del planering och personalbokning: koordinering av personal samt schemallägninhg. både i köket men även på kontoret i form av planering och samarbete med resten av personalen.

Arbetsgivare
Samantha Öberg AB
Hemsida: www.aldentestockholm.com
Ansökan
Ansök senast 8 oktober (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Extrajobb som konferensvärd till Mötesplatsen Västsvenska Handelskammare...

Arbetsgivare / Ort: Oddwork Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 oktober (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Västsvenska Handelskammaren är en näringslivsorganisation (https://www.youtube.com/watch?v=jh7UhStW-3o) med medlemsföretag från hela Västsverige. Vi har ett stort uppdrag: att arbeta för ett västsvenskt näringsliv i världsklass. Med nära 3000 medlemsföretag och ett arbetsfält som sträcker sig över hela Västsverige är Handelskammaren en arbetsplats som präglas av högt tempo och snabba förändringar. Handelskammaren är en naturlig mötesplats där människor och företag kan inspireras och skapa affärer. Tillsammans med Oddwork är vi nu på jakt efter en positiv och ansvarstagande Konferensvärd till vårt team. Om tjänsten som Konferensvärd Som Konferensvärd på Västsvenska Handelskammaren kommer du att tillhöra Mötesplatsen där du ingår i teamet som organiserar och genomför konferenser/möten och evenemang. I en dynamisk miljö ser du till att allt går tillväga på bästa möjliga sätt där din huvudsakliga arbetsuppgift är i driften. Du planerar och förbereder inför varje möte/event/konferens på detaljnivå. Du ser till att alla gäster är supernöjda och får det de skall ha i god tid. Köksarbete ingår. Med mycket självständigt arbete i högt tempo finns du till hands för att med en positiv attityd leverera förstklassig service och gästbemötande. Vi söker dig som... .. älskar att leverera service i världsklass! Du är en positiv person med stort ansvarstagande och stresstålig organisatör som älskar att leda och tar dig an nya uppdrag med ett leende på läpparna. Proaktiv och initiativtagande, mycket effektivt och ordentligt håller du koll på vad som händer i omgivningen. Med din sociala såväl som kommunikativa förmåga faller det dig naturligt att med lyhördhet vara representativ i mötet med gäster. Vi ser att du tidigare har arbetat inom serviceyrket där du har utvecklat förmågan att, med positiv energi, proaktivitet och flexibilitet bemöta gäster i ett intensivt tempo. Har du dessutom erfarenhet från jobb med konferenser/events, på café eller restaurang är detta extra meriterande. Denna process är en inhyrning där du efter avslutad rekryteringsprocess blir anställd hos Oddwork. Vad Västsvenska Handelskammaren erbjuder dig På Västsvenska Handelskammaren arbetar du i en härlig arbetsmiljö med goa kollegor, samtidigt som du får ta del av spännande bokningar & evenemang. Du får stöd i bolagets tydliga struktur och kommer att ingå i ett engagerat team. Då tjänsten är deltid erbjuds du flexibilitet, vilket innebär att du kan ägna tid åt studier eller annat vid sidan av. START: September 2021 PLATS: Göteborg OMFATTNING: Varierar från vecka till vecka beroende på beläggning. Hög tillgänglighet och flexibilitet krävs. LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Ellinor Hellberg, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-10-08 Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig.
Arbetsgivare
Oddwork Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 8 oktober (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.