På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

171 Lediga jobb

Administratör inom Miljöledning

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi söker nu en administratör inom miljöledning. Uppdraget är på heltid, tillsvidare och med start omgående. För rätt person finns även möjlighet att uppdraget övergår i en fast anställning hos kunden. Ansök redan idag då urvalet sker löpande. Om tjänsten Dina ansvarsområden kommer att innebära: - administrera certifikat från leverantörer - kontakta leverantörer för att få in korrekta certifikat Vem är du? Vi letar efter dig som har antingen tidigare erfarenhet, intresse eller utbildning inom kvalite/ miljö eller liknande. Vi ser också att du har: - goda kunskaper i Office-paketet. - flytande svenska i både tal och skrift. Som person är du organiserad och har god ordning och reda. Du arbetar strukturerat och kommunikativ så att du kan ha god kommunikation med både kollegor och leverantörer. . Om verksamheten Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål. Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Samordnare av Egna varor till Martin & Servera, Vikariat

Arbetsgivare / Ort: Martin & Servera AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 november (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskoordinator

Om jobbet
Vi söker dig som vill vara med i utvecklingen kring våra egna varor Brinner du för mat, råvaror och det professionella köket? Vi söker en matkunnig, inspirerande och kvalitetsmedveten person som med engagemang och lust vill arbeta med att utveckla Martin & Serveras egna märkesvaror. Vi är stolta över våra egna märkesvaror. Vårt sortiment är brett och täcker alla varuslag och vi utvecklar ständigt nya i tät dialog med våra kunder. Vi söker dig med stort intresse för mat, hållbarhetsfrågor, råvaror och recept – som kan inspirera våra kunder. Du kommer att vara den samordnande länken mellan Sortiment & Inköp, Marknad och Sälj för att driva och marknadsföra vår försäljning av Egna Varor. Vad kommer du att göra? I rollen kommer du driva och stödja ökad försäljning av våra egna varor internt. Du kommer planera och tillsammans med marknadsavdelningen sätta ihop kommunikationsmaterial vid lanseringar av produkter för att inspirera och kommunicera med säljavdelningen. I rollen ingår det att arrangera och genomföra inspirerande produkttester och provluncher. Du är spindeln i nätet och för dig kommer det naturligt att marknadsföra, inspirera och förmedla kunskap i form av artiklar och filmer på vårt intranät, ta fram recept och produktskolor för att promota våra Egna Varor.  Arbetet innehåller periodvis en hel del resor inom Sverige. En del av rollen är också att delta i projektgrupper för planering av mässor och säljaktiviteter samt delta och coacha vid genomförande. Du kommer ingå i flera projekt där du förväntas representera våra Egna Varor. Framtagandet av nya produkter och produktförändringar ingår i rollen, och du kommer utifrån det att arbeta tätt med dina kollegor på Sortiment & Inköp. Vad söker vi hos dig? Du har ett stort driv och hög samarbetskänsla. För att vara effektiv i den här rollen krävs ett gott affärsmannaskap, analytisk förmåga och det är bra om du har lätt för att lära dig nya saker. Du har en stark drivkraft, engagemang och arbetar självständigt och trivs i en projektledande roll. Här trivs du som gillar att jobba i en miljö med stort eget ansvar, och här kommer din nyfikenhet och förmåga att ta egna initiativ att uppskattas. Hos oss bidrar alla till att helheten ska bli så bra som möjligt. Vi håller vad vi lovar. Det ställer krav på din förmåga att ha ordning i vardagen och att du håller tidsramar och lägger upp jobbet på ett effektivt sätt. Du anpassar dig och håller humöret uppe när allt kanske inte går som på räls. Hos oss pratar vi med varandra och är tydliga i vår feedback. På så vis bygger och vårdar vi långsiktiga professionella relationer, med varandra och med kunderna. För att lyckas i rollen tror vi att du: • Erfarenhet av relationsskapande arbete, säljdriven verksamhet eller tjänsteförsäljning • Erfarenhet av arbete inom restaurangkök, livsmedelsproduktion eller produktutveckling • Förmåga att kunna sammanställa rapporter, utvärderingar och uppföljningsarbete på ett tydligt och konkret sätt • God kunskap av matlagning på professionell nivå • Meriterande med kunskap om livsmedelssäkerhet, livsmedelslagstiftning och processflöden inom livsmedelsindustri • Har körkort Din arbetsplats: Vi erbjuder dig ett självständigt och omväxlande jobb där du har goda möjligheter till inflytande och utveckling med möjlighet att forma dina egna dagar. Vi driver ett målinriktat arbete för hållbarhet, miljö och sociala frågor, med starka företagsvärderingar i grunden. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att vår alkohol- och drogpolicy efterlevs utför vi slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla arbetsplatser.  Urvalsprocessen  Martin & Servera är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen.  Vi använder oss av personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt, utan fördomar eller förutfattade meningar baserade på till exempel kön, ålder eller härkomst. Du kan läsa mer om testen och vår urvalsprocess här.  Varmt välkommen med din ansökan! Anställningsform: Vikariat med start omgående på ca 1 år med chans till förlängning Sysselsättningsgrad: Heltid  Tillträde: Snarast möjligt  Bolag: Martin & Servera Restauranghandel  Adress: Grosshandlarvägen 7, Årsta  Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta Affärschef Egna affärer Mathias Brinck: 08-6728466, för frågor om urvalsprocessen kontakta Lina Rydberg, HR, 0724501319  Sista ansökningsdag: 2021-11-28 Dennis Hansson, som har rollen idag, berättar vad du kan vänta dig om du blir vår nästa EMV-samordnare: "Det bästa med den här rollen är att arbetsuppgifterna är så varierande. Det känns aldrig repetitivt och man har aldrig tråkigt. En annan aspekt jag uppskattar är att man får skapa sig ett så stort kontaktnät med kollegor runt om i alla delar av företaget. För att trivas i rollen tror jag att man behöver ha hög servicemedvetenhet, tycka om att arbeta nära kollegorna och vara bra på att prioritera. Många vill ta din tid i anspråk och du har alltid många järn i elden samtidigt. Det bästa med att jobba på Martin & Servera är tryggheten som kommer av att vara på ett stort företag, samtidigt som det ges mycket utrymme för individen. Det finns alla möjligheter att växa och vidareutvecklas. Jag själv började som säljare och har sedan dess arbetat i flera olika roller inom företaget." - Dennis Hanson Om Martin & Servera  Martin & Servera är en svensk, familjeägd koncern och Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist. Vi är sammanlagt över 3 000 medarbetare i koncernen och finns lokalt över hela Sverige. Vi erbjuder råvaror, utrustning, drycker, tjänster och utbildningar till våra kunder, som är allt från stora restaurang- och hotellkedjor till det minsta lokala bageriet. Martin & Servera består av Martin & Servera AB, Martin & Servera Logistik, Martin & Servera Restauranghandel, Galatea, Grönsakshallen Sorunda och Fällmans Kött.  
Arbetsgivare
Martin & Servera AB
Hemsida: http://www.martinservera.se/
Ansökan
Ansök senast 28 november (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknads- och Aktivitetsansvarig till EPIC

Arbetsgivare / Ort: VXOjobb HB / VÄXJÖ
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 november (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Epic – Innovation & Technology Center söker Marknads- och aktivitetsansvarig som kan utveckla vår verksamhet ytterligare

Om tjänsten

Epic Teknikens Hus är en ekonomisk förening som drivs och ägs av de största teknikföretagen i Växjöregionen. Verksamheten (tidigare GoTech) etablerades 2008 och sedan 2018 äger och driver vi även Epic – Innovation & Technology Center, en unik satsning på tekniska utbildningar.

I Epic arbetar vi på uppdrag av teknikindustrin med att få fler att välja en karriär inom teknik samt med kompetensförsörjning till regionens företag, detta gör vi i dagsläget bla genom samverkan med gymnasieskola och akademi – o i egen regi med uppdrags- och yrkeshögskoleutbildningar.

Som marknads- och aktivitetsansvarig hos oss ansvarar du för att Epic syns i rätt sammanhang oavsett om det gäller våra egna externa kanaler (såsom webb, sociala medier mm) eller genom att skapa aktiviteter eller samarbeten som fyller vår verksamhet med liv. Tjänsten innebär även ett ansvar för att den dagliga driften i Epic flyter på och samordnas mellan våra olika aktörer, under våren har vi dessutom några större event inbokade som du blir högst ansvarig för.

Du kommer även att ansvara för Epics externa kommunikation vad gäller yrkeshögskole- och uppdragsutbildningar som är riktade direkt mot företagen.

Vi kan erbjuda dig

Vi erbjuder ett varierande arbete med stor påverkansgrad och möjlighet att förverkliga visioner. Hos oss är få dagar den andra lik och du har möjlighet att till stor del själv planera din arbetsdag. Rollen består av både strategiska och operativa delar, och du bör trivas på en arbetsplats med högt i tak och att arbeta prestigelöst.

Tjänsten är, till att börja med, en visstidsanställning på heltid med tillträde under början av 2022 enligt överenskommelse. Vi sitter i nybyggda lokaler i Epic – Innovation & Technology Center på universitetsområdet i Växjö.

Vem vi tror att du är

Vi söker dig som är självständig, framåt och drivande. Du gillar att jobba i projektform och har förmågan att ta ett projekt från början till slut. Du har en mycket god kommunikativ förmåga både i tal och skrift och kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. Som person bör du gilla att stå på scen, möta olika typer av publik och prata inför stora och små grupper. Vidare är det en fördel om du är bra på att ta egna initiativ, du trivs med stort eget ansvar är strukturerad och ordningsam.

För tjänsten krävs erfarenhet av marknadsföring, verksamhetsutveckling och att arbeta med evenemang. Har du även erfarenhet inom teknik eller från industrin är det en fördel.

Du har eftergymnasial utbildning (inom ekonomi, marknadsföring eller liknande) och har troligtvis arbetat minst 5 år efter studierna.

ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid, Visstidsanställning tom 2022-12-31 (med god chans till förlängning)

TILLTRÄDE: I början av 2022, enligt överenskommelse

LÖN: Vi tillämpar individuell lönesättning

Har du några frågor?

Kontakta Ingrid Sandberg på 070-820 40 06 eller via e-post på [email protected]

Arbetsgivare
VXOjobb HB
-
35256 VÄXJÖ
Ansökan
Ansök senast 28 november (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadskoordinator till Dataföreningen Kompetens

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 november (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskoordinator

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en marknadskoordinator med marknadsansvar till vår kund Dataföreningen Kompetens som tillhandahåller IT- och verksamhetsinriktade utbildningar. Är du ansvarstagande och en duktig skribent med minst ett års erfarenhet som marknadskoordinator, kommunikatör eller motsvarande? Som marknadskoordinator kommer du ha ansvar för uppdatering av webbplats, utskick av nyhetsbrev, ta fram material för mässor och utställningar och inbjudningar till seminarier. Låter det som en roll för dig är du varmt välkommen med din ansökan – redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

På Dataföreningen Kompetens välkomnas du av trevliga kollegor med en familjär känsla och korta beslutsvägar. Här arbetar ni tillsammans i fina lokaler centralt beläget på Kungsholmen.

I rollen som deras marknadskoordinator arbetar du operativt och producerar innehåll, samtidigt som du kan se helheten för att knyta an aktiviteter till en övergripande strategi. Du är en duktig skribent och har en förmåga att snabbt sätta dig in i komplex information för att på ett kreativt sätt skapa innehåll i form av pressmeddelanden, artiklar, inlägg och nyhetsbrev. I rollen kommer du arbeta brett med marknad mot såväl traditionella som digitala kanaler samt följa upp marknadsaktiviteter. 

Exempel på arbetsuppgifter: 
  • Ansvarar för uppdatering och skapande av innehåll till webbplats
  • Produktion och utskick av nyhetsbrev
  • Ta fram grafiskt material 
  • Inbjudningar till seminarier samt deltagande på dem
  • Målgruppsselektering
  • Underhålla våra digitala kanaler med ny, uppdaterad information och inspirerande innehåll
  • Medverka vid partnermöten kring produktutveckling  

Arbetstider

Heltid med start 1 december. Arbetstider är måndag – fredag, kontorstider. 
Uppdraget är 6 månader med möjlighet till anställning hos kunden därefter. 

Kvalifikationer

Här behöver du:
  • Minst 1 års relevant erfarenhet av en liknande roll
  • Eftergymnasial utbildning inom området på akademisk eller YH-nivå (till exempel medie- och kommunikationsvetenskap).
  • Goda kunskaper inom grafik liksom goda färdigheter i InDesign, Photoshop och webbpubliceringsprogram.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift 
  • Erfarenhet av content, SEO (och där kommit i kontakt med Google Analytics och Adwords) och/eller erfarenhet av projektbaserat arbete inom bild. 
  • Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet inom IT- eller telekombranschen. 
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du utåtriktad, men strukturerad, och trivs i händelserika miljöer. Eftersom du är bra på struktur så har du också lätt för att prioritera dina uppgifter och arbeta i parallella processer samtidigt. Du beskrivs troligen som initiativtagande av några och ansvarstagande av andra. Kanske eftersom du tar tag i saker och får dem gjorda? Hos oss varierar arbetet, för dig är det en fördel. Att också hantera de monotona delarna kompletterar de som behöver en större insats. Har du dessutom en positiv inställning, förmåga att lyssna på andra och nå mål? Då kommer du att trivas hos oss. 
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan

2021-11-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. I denna process samarbetar Dataföreningen Kompetens med Randstad och därför hänvisas alla frågor till Anna Hedberg, [email protected] 

För information: Anna Hedberg | Talent Sourcer 

Om företaget

Dataföreningen Kompetens är Dataföreningen i Sveriges utbildningsbolag för kompetensutveckling inom IT-arkitektur, verksamhetsledning, förvaltningsledning och informationssäkerhet.

Varje år tar vi emot över 3 000 kursdeltagare i över 150 kvalificerade utbildningsaktiviteter, både öppna och företagsinterna utbildningar. Exempel på aktiviteter är program, kurser, konferenser och informationsmöten.

Vårt mål är att erbjuda yrkesverksamma inom IT, verksamhetsledare och affärsutvecklare marknadens bästa utbildningar. Detta uppnår vi genom att knyta till oss Sveriges ledande och tongivande experter inom IT, verksamhetsutveckling och management. 
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 28 november (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknads- och Aktivitetsansvarig till EPIC

Arbetsgivare / Ort: VXOjobb HB / Växjö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 november (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Epic – Innovation & Technology Center söker Marknads- och aktivitetsansvarig som kan utveckla vår verksamhet ytterligare

Om tjänsten

Epic Teknikens Hus är en ekonomisk förening som drivs och ägs av de största teknikföretagen i Växjöregionen. Verksamheten (tidigare GoTech) etablerades 2008 och sedan 2018 äger och driver vi även Epic – Innovation & Technology Center, en unik satsning på tekniska utbildningar.

I Epic arbetar vi på uppdrag av teknikindustrin med att få fler att välja en karriär inom teknik samt med kompetensförsörjning till regionens företag, detta gör vi i dagsläget bla genom samverkan med gymnasieskola och akademi – o i egen regi med uppdrags- och yrkeshögskoleutbildningar.

Som marknads- och aktivitetsansvarig hos oss ansvarar du för att Epic syns i rätt sammanhang oavsett om det gäller våra egna externa kanaler (såsom webb, sociala medier mm) eller genom att skapa aktiviteter eller samarbeten som fyller vår verksamhet med liv. Tjänsten innebär även ett ansvar för att den dagliga driften i Epic flyter på och samordnas mellan våra olika aktörer, under våren har vi dessutom några större event inbokade som du blir högst ansvarig för.

Du kommer även att ansvara för Epics externa kommunikation vad gäller yrkeshögskole- och uppdragsutbildningar som är riktade direkt mot företagen.

Vi kan erbjuda dig

Vi erbjuder ett varierande arbete med stor påverkansgrad och möjlighet att förverkliga visioner. Hos oss är få dagar den andra lik och du har möjlighet att till stor del själv planera din arbetsdag. Rollen består av både strategiska och operativa delar, och du bör trivas på en arbetsplats med högt i tak och att arbeta prestigelöst.

Tjänsten är, till att börja med, en visstidsanställning på heltid med tillträde under början av 2022 enligt överenskommelse. Vi sitter i nybyggda lokaler i Epic – Innovation & Technology Center på universitetsområdet i Växjö.

Vem vi tror att du är

Vi söker dig som är självständig, framåt och drivande. Du gillar att jobba i projektform och har förmågan att ta ett projekt från början till slut. Du har en mycket god kommunikativ förmåga både i tal och skrift och kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. Som person bör du gilla att stå på scen, möta olika typer av publik och prata inför stora och små grupper. Vidare är det en fördel om du är bra på att ta egna initiativ, du trivs med stort eget ansvar är strukturerad och ordningsam.

För tjänsten krävs erfarenhet av marknadsföring, verksamhetsutveckling och att arbeta med evenemang. Har du även erfarenhet inom teknik eller från industrin är det en fördel.

Du har eftergymnasial utbildning (inom ekonomi, marknadsföring eller liknande) och har troligtvis arbetat minst 5 år efter studierna.

ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid, Visstidsanställning tom 2022-12-31 (med god chans till förlängning)

TILLTRÄDE: I början av 2022, enligt överenskommelse

LÖN: Vi tillämpar individuell lönesättning

Har du några frågor?

Kontakta Ingrid Sandberg på 070-820 40 06 eller via e-post på [email protected]

Arbetsgivare
VXOjobb HB
-
35232 Växjö
Ansökan
Ansök senast 28 november (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.