På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Koordinator

Koordinator

121 Lediga jobb

Meeting & Events Specialist

Arbetsgivare / Ort: Radisson Hotel & Congress AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 augusti (1 månad 23 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-02
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
Situated in central Stockholm, the 414 room Radisson Blu Waterfront Hotel, is an ideal spot for both business and leisure travelers. Above and beyond the convenient location, our hotel provides guests with a wide array of services and amenities. Our rooms have scenic views of both the city and the cay to create a unique atmosphere for our guests and our on-site dining serves delicious international cuisine at the RBG Bar & Grill. Guests can also work up a sweat in the fitness center. Connected to the Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm Waterfront Congress Center, offers unmatched flexibility for up to 3000 people.

Sverige har ett modernt kongresscentrum mitt i hjärtat av Stockholm. Förutom svindlande utsikt över Stadshuset och Riddarfjärden erbjuds spännande lösningar för alla typer av sammankomster och evenemang för upp till 3 000 personer. Radisson Blu Waterfront Hotel, hopbyggt med kongressen, har 414 rum, restaurang, bar och gym.

Radisson Blu Waterfront Hotel & Stockholm Waterfront Congress Centre söker nu en ny stjärna till tjänsten Meeting & Event Coordinator, som har känsla för god service och sätter kunden i fokus. Är du intresserad av att arbeta med ett spännande hotell och kongresscenter i en internationell miljö är det här något för dig. Kandidaten rapporterar till Senior Project Manager.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER


  • Vara behjälplig och delaktig i planeringen av samtliga arrangemang – ingå i projektgrupp
  • Ansvara för egna event och möten
  • Lägga in rumslistor i vårt hotellbokningssystem samt göra planskisser efter kundförfrågningar
  • Medverka till gott samarbete med övriga avdelningar samt vara spindeln i nätet mellan M&E Supervisors och Projektledare
  • Administrativa arbetsuppgifter samt vara stöd i driften

DIN PROFIL

Kandidaten bör vara en självständig och initiativtagande person som har lätt för att anpassa sig till olika situationer och arbetsuppgifter. I rollen som M&E Coordinator får du stora möjligheter att själv påverka och utforma nya administrativa rutiner och du bör därför vara strukturerad och ordningsam. Vi söker dig som har det lilla extra och som arbetat i serviceyrket tidigare, gärna inom hotell och restaurang, och vi förutsätter att du har en positiv service-attityd, en Yes I Can-attityd. Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska och kunskap i ytterligare språk är meriterande. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Officepaketet och hotell-datasystemen Opera PMS och Sales & Catering.

VI ERBJUDER

  • Ett utmanande arbete inom hotell och kongress
  • Utvecklingsmöjligheter i en mycket attraktiv hotellkedja
  • Anställningsformen är en heltidstjänst
  • Tillträde enligt överenskommelse

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.


#LI-LB1

Arbetsgivare
Radisson Hotel & Congress AB
Ansökan
Ansök senast 1 augusti (1 månad 23 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Koordinator Fiber

Arbetsgivare / Ort: Btp Sweden AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Produktionskoordinator

Om jobbet

För kunds räkning söker nu Boost Technical Power en Koordinator till fiberprojekt.

Om tjänsten

Som Koordinator i fiberprojektet är du den viktiga länken mellan projektledningen och markägare som gör att fiberutbyggnaden kan fortsätta att nå ut på landsbygden. Du ansvarar för att boka upp möten och koordinera runtom i Skåne i syfte att samla in markavtal och vässentlig info inför företagens fiberprojekt. Du ringer och i vissa fall träffar lantbrukare och andra markägare samt kommuner. Andra administrativa uppgifter tillkommer också som att hantera backlogg m.m

Arbetet är på heltid, med omgående tillträde. Kollektivavtal finns.

Om dig

Vi ser gärna att du har ett stort eget driv, en god initiativförmåga och är självständig, då du förväntas ta ett stort eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Vi ser också att du är social och serviceminded, lätt för att skapa förtroende och komma fram till lösningar. Erfarenhet från liknande tjänster är meriterande men inget krav. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och intresse för tjänsten.

Ansökan

Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Vid ansökan var god ange referens: Koordinator

Om oss

Boost är ett tjänsteföretag som verkar inom sektorerna fastighetsnät, kommunikation, säkerhetsteknik och elinstallationer. Inom Boost kör vi med schyssta anställningsvillkor och kollektivavtal. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi.

Arbetsgivare
Btp Sweden AB
Sallerupsvägen 92
21228 Malmö
Hemsida: www.btp.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Junior E-commerce Marketing Associate - Hong Kong

Arbetsgivare / Ort: Sudio AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadskoordinator

Färdigheter
Meriterande
  • MS Office

Språk
Krav
  • Engelska
  • Kinesiska

Om jobbet

ABOUT US

Orange Sky AB is a Stockholm based e-commerce company founded in 2012. The company currently consists of 3 fast growing brands - Sudio, Gaston Luga and Marc Mirren and has a track record for fast scaling of new brands internationally. Today the group of brands has 90 co-workers in Stockholm Sweden (headquarters) and 50 co-workers at our office in Zhongshan, China.

We strive to disrupt the earphone industry, aiming to be among the top 5 brands within 3 years. It is a bold objective, but together we will do it! We are selling in 40+ markets and are one of Northern Europe's fastest growing companies within our industry. Driven by ambitious and motivated co-workers, the company culture is creative and collaborative. Where new ideas and initiatives are encouraged. As a growing international company, we are always open for new young professionals to join our Sudio family. You might be one of them; after all, you are reading this right?


JOB DESCRIPTION

This is a junior position and a perfect position to start your career! It's located at our headquarter office in central Stockholm.

As a Junior E-Commerce Associate for the Hong Kong market, your role will primarily be centered around online marketing and developing brand awareness for Sudio in the Hong Kong market. You will be required to take initiative to develop an online strategy for brand recognition in Hong Kong via various online channels with an emphasis on social media. You will be tasked with creating and maintaining relationships with key influencers in Hong Kong, including but not limited to; bloggers, social media influencers, press contacts, and management agencies. We will teach you everything about the latest strategies for online marketing through social media channels worldwide and develop your skills on tools such as Google Analytics.

This job offers you both freedom and responsibility. Hence you will be able to come up with your own strategies for gaining market exposure. You will be able to share best practice with your colleagues, but will also be responsible for your own actions.


REQUIREMENTS

  • Excellent understanding of the market in Hong Kong including culture, consumer trends and buying behavior.
  • You are fluent in written and spoken Cantonese.
  • Great communication skills in English
  • You have an interest for marketing and social media.
  • A positive attitude and willingness to exercise initiative.
  • Must be able to work well individually and in a team.
  • Excellent knowledge of all social networking platforms (Instagram, Facebook, Youtube, Twitter)
  • You are at ease with Power point, Excel and Word.
  • The company communications will be in English, hence Swedish is not a requirement.
  • You are sales driven and like working towards set targets and KPI's.
  • A university degree is a plus but not a requirement.

Send application with CV and cover letter in english to [email protected]

We will go over the applications continually.

Arbetsgivare
Sudio AB
Artillerigatan 42
11445 STOCKHOLM
Hemsida: www.sudio.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Event Planner

Arbetsgivare / Ort: Värmland Enterprise AB / Uddeholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Our hotel is looking for an energetic event planner to help improve our restaurant business and be responsible for increasing our visibility in the local community. The successful candidate will also be responsible for discovering new opportunities within the community to establish a stronger bond with our target audience and increase participation in the local market. The ideal candidate for this position must demonstrate exceptional organisational skills, excellent interpersonal skills, multitasking skills, and excellent time management.

Arbetsgivare
Värmland Enterprise AB
Stationsvägen 1
68340 Uddeholm
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

E-commerce coordinator till Markslöjd

Arbetsgivare / Ort: AB Effektiv Borås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskoordinator

Om jobbet
Vill du vara med och driva Markslöjds e-handel till nya höjder? Till vårt huvudkontor i Kinna söker vi nu en E-commerce coordinator. Vill du arbeta på ett företag där besluten fattas snabbt, där det är högt i tak och en kultur präglad av delaktighet och engagemang - då kan detta vara tjänsten för dig! Om vår kund Markslöjd grundades 1963 i Marks kommun och är ett av Nordeuropas ledande belysningsföretag. Vi började vår verksamhet med svarvade lampfötter i trä och skärmar i textil tillverkade i Mark för den svenska marknaden till att man idag hittar designad och funktionell belysning från oss i hem, inspirerande arbetsplatser och mötesplatser runt om i Europa. Vår mission är att göra världen till en ljusare plats och vi finns för att skapa hem av ljus. Dina arbetsuppgifter Vi är idag ett litet e-handelsteam med ambition att växa. I rollen kommer du arbeta aktivt med att leverera bästa möjliga kundupplevelse online och se till så att produkterna exponeras på bästa sätt. På regelbunden basis analyserar du data för att optimera synlighet och försäljning online samt följer upp detta. Du är bra på att hålla deadline och säkerställer att kampanjer lanseras på utsatt tid. Idag ligger även copy till produkterna på den här rollen. Utöver markslojd.com ser du även till att andra marknadsplatser som exempelvis Amazon alltid är uppdaterad med den senaste informationen både vad gäller produktbild och text. Du arbetar både enskilt, tillsammans i teamet och i olika projekt med andra avdelningar inom bolaget. Då vi växer och satsar på vår e-handel bör du även räkna med att arbetsuppgifterna över tid utvecklas. Din profil Vi tror att du som person är både försäljningsinriktad och noggrann. Du tar egna initiativ och ser möjligheter. Du bör känna dig bekväm i att kunna uttrycka dig väl i skrift. Då vi är ett mindre team och i tätt samarbete med andra avdelningar behöver du ha en mycket god samarbetsförmåga. - Relevant eftergymnasial utbildning alternativt några års erfarenhet av operativt arbete inom e-handel - Tidigare erfarenhet av e-handel till privatpersoner - Kunskaper i Google Analytics - God kunskap inom SEO Svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande med tyska Självklart ser vi det som ett plus om du gillar inredning och belysning lika mycket som vi! Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 26 september 2021. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Pauline Pettersson på [email protected] eller Marie Wikström på [email protected] Om oss Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar. För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget. Sökord E-commerce, e-handel, digital marknadsföring, SEO, D2C, coordinator, belysning
Arbetsgivare
AB Effektiv Borås
Hemsida: http://effektiv.se/
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.