På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kontorsvaktmästare

Kontorsvaktmästare

32 Lediga jobb

Kontorsservicegeneralist IT till Verksamhetsstöd i Sundsvall

Arbetsgivare / Ort: Försäkringskassan
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 augusti (1 månad 19 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-05
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kontorsvaktmästare

Om jobbet
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Ansvar och arbetsuppgifter   Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha möjlighet till ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon.I denna roll söker vi kontorsservicegeneralister som i stor utsträckning kommer att ha ett arbete som innebär att ge service och stödja verksamheten genom att erbjuda IT-tjänster till användarna. Det innebär bland annat utbyten av hårdvara, ominstallationer, enklare felsökning på mjukvara och installation av specifika mjukvaruprogram. I arbetet hanterar du incidenter, registervård, beställningar, felsökningar och finner lösningar. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En annan viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer. Vi söker dig som  • har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga • har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten • förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt • har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt • har god datorvana och kunskaper i Officepaketet • har körkort för personbil Det är meriterande om du • har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet • har mycket god teknisk förståelse • har övergripande förståelse för IT-miljöer från större företag eller myndighet • har erfarenhet av att arbeta med on-site-support i de vanligaste förekommande IT-miljöerna • har arbetat i ärendehanteringssystem • har arbetat med hantering av AV-utrustning (felsökning och installationer)   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Övrigt   Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Intervjuer kommer att genomföras under vecka 34 och 35. Vissa arbetsuppgifter som utförs av kontorsservicegeneralisten är säkerhetsklassade varför anställningen är placerad i säkerhetsklass. Svenskt medborgarskap är ett villkor och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.   Kontaktpersoner   Chef: Frida Tjernström, tel: 010-111 99 07 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Maria Esplund, tel: 010-112 15 62 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Zsofia Söderberg, tel: 010-114 49 03, Saco-S: Cecilia Silverson, tel: 010-115 26 18 och Seko: Johanna Grundström, tel: 010-115 30 44   Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 8 augusti 2021. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. När du söker tjänsten kommer du även att besvara ett antal urvalsfrågor. Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.
Arbetsgivare
Försäkringskassan
Hemsida: http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss
Ansökan
Ansök senast 8 augusti (1 månad 19 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Teknikintresserad interservice medarbetare

Arbetsgivare / Ort: Dreamwork Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kontorsvaktmästare

Om jobbet
Kort om tjänsten Nu söker vi en teknikintresserad internservicemedarbetare för ett konsultuppdrag hos en myndighet i Linköping. Omfattning: Heltid 100% Start Mitten av oktober Längd 30/12, ev längre Om verksamheten Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund. Mer om tjänsten Vår kund behöver fram till i fösta hand årsskiftet en teknikintresserad/kunnig person som kan hjälpa till med bl a tekniken i deras Mötesrum, skrivare mm Andra förekommande arbetsuppgifter kan vara: • Arbete med kontorsservice/internservice • Hämta och ta emot varor samt paket • Iordningställande av lokaler och utrustning inför möten och konferenser • Genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren • Kontrollera inpassering och ta emot besökare • Dokumentera åtgärder Din profil För att passa för rollen behöver du ha jobbat med liknande uppgifter tidigare och vara tillgänglig från mitten av oktober. Du måste också bli godkänd i en säkerhetsprövning då myndigheten är ett skyddsobjekt. Grundkraven är: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare/internservice • Körkort klass B • Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt • Grundkunskaper i ärendesystem kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Ansökan Välkommen att söka genom att använda länken i annonsen. Observera att urvalet sker löpande och det är kort svarstid. Om Dreamwork På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB
Hemsida: http://www.dreamwork.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vaktmästare till Linköpings stadsbibliotek

Arbetsgivare / Ort: Linköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kontorsvaktmästare

Om jobbet
Om Kultur- och fritidsförvaltningen Kultur- och fritidsförvaltningens uppdrag är att erbjuda alla som bor och verkar i Linköpings kommun ett brett och varierat utbud av kultur- och fritidsaktiviteter. Förvaltningen står inför nya spännande utmaningar såsom byggnation av ny simhall, nya idrottsarenor, satsning på mer offentlig konst och utveckling av kreativa mötesplatser för unga vuxna. Inom ramen för kultur- och fritidsnämndens uppdrag ska förvaltningen arbeta strategiskt med utveckling av kultur, idrott - och fritidslivet. Vi vill bidra till att Linköping blir en attraktiv, hälsosam och kreativ stad som genomsyras av puls och passion! Är du intresserad av att ge Linköpingsborna en meningsfull fritid, då finns goda chanser att du skulle kunna trivas och skapa resultat här. Om arbetsplatsen Linköpings stadsbibliotek arbetar som en helhet och består av huvudbibliotek och tio närbibliotek varav en bokbuss. Målet är att biblioteket ska vara en interaktiv mötesplats med kunskaps-, kultur- och läsinspiration för alla. Vi arbetar med att lyfta prioriterade målgrupper, verka utanför de egna lokalerna, samarbeta med andra verksamheter samt att öka deltagandekulturen.  Vi arbetar för att fler Linköpingsbor ska nås av Linköpings stadsbiblioteks verksamhet med demokrati och yttrandefrihet, samt ta del av läslust och utveckla det livslånga lärandet. Läs mer om Linköpings biblioteksverksamhet i vår biblioteksplan.  Arbetsbeskrivning Som vaktmästare arbetar du med att ge service till biblioteksverksamheten gällande sedvanliga vaktmästeriuppgifter på huvudbibliotek och närbibliotek. En del av arbetet kommer att vara transporter och hantering av bibliotekens medier. Du kommer även att jobba direkt mot bibliotekets besökare, exempelvis med teknikhjälp. I tjänsten ingår även att ge support vid olika typer av evenemang, där tjänstgöring på kvällar och helger förekommer. Det kan gälla praktiska sysslor som möblering och undanplockande, men också stöttning vid evenemang med ljud och teknik.  Kvalifikationer Vi söker dig som har en gymnasieexamen och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet eller utbildning inom vaktmästeri och teknik. Du kan utföra smärre reparationer och hitta lösningar på praktiska vardagsproblem som uppstår i verksamheten. B-körkort är ett krav och vi ser gärna att du har erfarenhet av att köra lätt lastbil för transporter. Kunskap inom IT samt bild- och ljudteknik är meriterande för tjänsten. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av arbete i bibliotek. Eftersom vi är en stor och mångfacetterad organisation är det viktigt att du förstår din roll men ser till hela verksamheten i ditt agerande och i dina beslut. Jobbet kommer att kräva att du är nytänkande och kreativ och kan hitta på nya sätt att lösa problem. Vaktmästeriet på stadsbiblioteket är verksamhetens nav och du kommer att komma i kontakt med flertalet medarbetare och en hel del kunder i ditt arbete. Det är därför viktigt att du gillar kontakt med människor och är bra på att lyssna in deras behov och önskemål. Vi söker dig som är med och skapar samsyn och delaktighet i arbetet samt med en positiv attityd och vara lyhörd för fattade beslut och handla därefter. Du bör också vara flexibel och ha lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter där du ser möjligheter istället för hinder. Inget personligt brev i din ansökan Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Information om tjänsten Tillträde: 2021-10-01 Anställningsform: Vikariat till och med 2022-01-09 Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 7742 Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?
Arbetsgivare
Linköpings kommun
Hemsida: http://www.linkoping.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vaktmästare till Växjö

Arbetsgivare / Ort: Linnéuniversitetet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kontorsvaktmästare

Om jobbet
Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Lokal- och serviceavdelningen på Linnéuniversitetet ansvarar för infrastruktur och fysisk miljö, uppdelat på sex sektioner; lokalvård, vaktmästeri/post, copycenter, lokaladministration, infocenter samt lokalplanering. Avdelningens mål är att skapa mervärde för universitetet genom att medverka till en attraktiv studie- och arbetsmiljö. Inom avdelningen finns ca 100 anställda med placering både i Växjö och Kalmar. Inom vaktmästeri och postsektionen arbetar tretton medarbetare, varav fem är placerade i Kalmar, och leds av en sektionschef som ansvarar för båda orter. Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna omfattar allmänna vaktmästerigöromål. Vi inom sektionen arbetar flexibelt och gränsöverskridande. Vårt uppdrag inom vaktmästeriet är att hantera inredning, transporter, avfalls- och återvinningshantering, omflyttningar, underhåll samt allmän service mot personal och studenter. Inom postverksamheten kommer du vara kunden behjälplig med fraktsedel och tullhandlingar. Post och paketleverans sker till universitetets byggnader dagligen. Du kommer ha samarbete med kollegor i Kalmar samt vara kontaktperson till leverantörer. Du kommer att ha kontakter både inom universitetet och med externa företag. I arbetet förekommer tunga lyft. Kvalifikationer Erfarenhet av vaktmästaryrket med liknande arbetsuppgifter samt erfarenhet inom distributionscentral/godsmottagning är meriterande.  Krav är att du har gymnasieutbildning, B-körkort, grundläggande datorkunskaper samt goda kunskaper i svenska och engelska språket. Svenska språket behärskar du muntligt och skriftligt, engelska språket muntligt. Du har förmågan att skapa förtroende, tar initiativ och är noggrann. Du har en positiv inställning till vikten av service i arbetet och har en social kompetens samt ett positivt synsätt till hållbar utveckling och miljöaspekterna i det dagliga arbetet. Du har förståelse för ett flexibelt arbetssätt i organisationen och kan möta och hantera förändringar i vardagen. Vi värdesätter din förmåga att arbeta självständigt liksom i grupp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Placeringsort: Växjö Omfattning: 100% Varaktighet: Tillsvidareanställning. Tillträde: November 2021 eller efter överenskommelse. Upplysningar Sektionschef Malin Sunesson, [email protected], 0480-446021 eller HR-partner Catharina Ljungberg Johansson [email protected] tfn 0470- 767262  Fackliga företrädare: för SACO, OFR och SEKO nås via universitetets växel 0772-28 80 00. Välkommen med din ansökan enligt instruktion, sista ansökningsdag är den 29 september 2021.   Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Linnéuniversitetet
Hemsida: http://www.lnu.se
Ansökan
Ansök senast 29 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Heltidstjänst inom kontorsservice

Arbetsgivare / Ort: Performiq AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kontorsvaktmästare

Om jobbet
Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du serviceinriktad och praktiskt kunnig? Vill du jobba för ett globalt IT företag med högt i tak? Har du erfarenhet av kontorsservice och trivs med ett varierat, socialt och praktiskt arbete? Då är du den vi söker! PerformIQ söker för kunds räkning en person som kan arbeta både inom kontorsservice och med sedvanliga vaktmästaruppgifter. Du kommer i denna koordinerande tjänst arbeta med att underlätta vardagen för dina medarbetare samt skapa en trevlig och välfungerande kontorsmiljö. I rollen kommer du att: - Kontorslokalerna - Konferensrum och förråd - Enklare reparationer - Arbetsmiljö - Passerkort - Bemöta kollegor och kunder/besökare till kunden - Administrera passerkort - Post- och pakethantering Tjänsten passar dig som brinner för service, gillar att ha många kontaktytor och är praktiskt lagd. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos vår kund. Vi önskar att du ser långsiktigt på tjänsten. Personprofil Vi söker dig som är självgående, serviceminded och tycker om att ta egna initiativ. Vidare är du händig och har ett gott öga för vad som behöver göras. Vi ser att du tidigare har arbetat med vaktmästeri/internservice. Du har goda tekniska färdigheter och tycker om praktiskt- samt lösningsinriktat arbete. För att trivas i rollen behöver du ha god social och kommunikativ förmåga då arbetet innefattar dagliga möten/kontakt med flera interna och externa parter. Förutom svenska behärskar du även engelska i både tal och skrift, vår kunds koncernspråk är engelska. Du har även god datavana. Övrigt Start: Augusti/September Omfattning: Heltid Arbetstid: mån-fre 08.00-16.30 Plats: Göteborg Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som administratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök” Om PerformIQ PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se
Arbetsgivare
Performiq AB
Hemsida: http://www.performiq.se/
Ansökan
Ansök senast 30 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.