På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kommunikatör
Spela filmen

Kommunikatör

647 Lediga jobb

Kommunikatör till NU-sjukvården

Arbetsgivare / Ort: VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 2 augusti (1 månad 22 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-09
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
NU-sjukvården är en del av Västra Götalandsregionen och är ett av Sveriges större länssjukhus. Vi finns på NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan och Uddevalla sjukhus. Sjukhusets upptagningsområde omfattar 280 000 invånare. Tillsammans är vi cirka 5 400 medarbetare som varje dag arbetar för att ge god och säker specialistsjukvård. Vi finns på västkusten och vårt område erbjuder en varierad natur med både hav, berg, skog och sjö. Kommunikationsenheten Kommunikationsenheten i NU-sjukvården ansvarar för övergripande strategiska och operativa kommunikationsfrågor. Vi är är rådgivare till sjukhusets verksamheter och bidrar till ett professionellt kommunikationsarbete med fokus på bästa effekt. Områden vi arbetar med är intern- och extern kommunikation, press- och mediarelationer, projektkommunikation, webb och sociala medier. Vi är nu på gång att ytterligare utveckla arbetet med rörlig media, infografik, och sociala medier, där din kompetens kommer spela en betydelsefull roll. Arbetsuppgifter Vi söker nu en kommunikatör som brinner för, och har god kunskap inom det digitala området. Som kommunikatör hos oss kommer du bland annat driva utvecklingen av berättandet genom bilder och arbetet i vår foto- och filmstudio. Det handlar om att spela in eller direktsända möten, skildra våra medarbetares arbetsvardag, filma snabba intervjuer med mera. Arbetet är både operativt och strategiskt. Vi är en liten enhet där medarbetarna arbetar med många olika typer av kommunikationsuppdrag, och att hjälpas åt se vi som en självklarhet. Det innebär att du vid behov behöver kunna ställa om, för att bli delaktig i prioriterade uppdrag och arbetsuppgifter inom enheten. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för att utveckla kommunikationsarbetet och trivs med att ta egna initiativ. Du har relevant utbildning och erfarenheter från tidigare kommunikationsarbete, med kunskap och erfarenhet av att arbeta med rörlig bild, webbpublicering och utveckling av digitala lösningar. Intresse för teknik och att utveckla det digitala arbetssättet ser vi som en förutsättning. Du är väl bevandrad inom kommunikationens olika delar och har förmågan att arbeta med kommunikationsplaner, skriva texter och anpassa budskap till olika målgrupper och kanaler. Vi arbetar med Episerver som webbpubliceringsverktyg och Adobesviten för grafisk produktion. Om dig Du är prestigelös, har lätt att skapa relationer och att arbeta tillsammans med andra. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor på kommunikationsenheten, chefer och våra verksamheter. Som person är du positiv, serviceinriktad, engagerad och nyfiken på ny teknik. För att trivas och lyckas i vårt gäng bör du vara trygg i rollen som kommunikatör, tycka om att ha varierande arbetsuppgifter, ha förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Övrigt Vi söker en kommunikatör för 12 månaders föräldravikariat. Intervjuer sker fortlöpande under annonseringstiden.  Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken www.vgregion.se/introduktion Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Ansökan
Ansök senast 2 augusti (1 månad 22 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Performance Marketing Specialist inom iGaming

Arbetsgivare / Ort: Perido AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Är du analytisk, affärsdriven och vill arbeta med siffror? Har du några års erfarenhet av en roll med fokus på SEO och PPC? Om du även vill få användning för din starka kommunikationsförmåga så läs vidare, det kan vara just dig vi letar efter!

Om tjänsten

Perido söker en Performance Marketing Specialist till Hermoza Consulting för uppdrag hos Glitnor, ett av de mest entreprenöriella och snabbväxande företagen inom iGaming med ambitionen att bli nummer ett. Du kommer att tillhöra Digital & Growth Marketing-teamet för att stödja tillväxtinitiativ. Kundens kontor är placerat på Östermalm i Stockholm, möjlighet till att arbeta både på plats och hemifrån finns.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Performance Marketing Specialist arbetar du med att implementera SEO-tekniker. Du tillhör ett team som tillsammans strävar efter att utveckla företagets marknadsföring av sökmotorer och PPC-annonseringsstrategier (pay-per-click). Du ansvarar för att driva intäkter för verksamheten genom betalda och organiska digitala kampanjer.

Mer specifikt ansvarar du för att:

  • Analysera, köra och optimera SEM/PPC-kampanjer i AdWords
  • Utföra SEO-forskning (analysera nyckelord, webbtrafik och marknadstrender) och identifiera effektivt innehåll och nyckelord
  • Ställa in och optimera Google Analytics mål och spårnings-/konverteringspixlar
  • Mäta resultat, ge rekommendationer och genomföra ändringar och förbättringar i de SEM-program som finns på plats
  • Utföra A/B-testning & ROI-optimering
  • Utnyttja de bästa SEM och betalda medieplattformarna och verktygen samt håll dig uppdaterad med branschtrender (Google AdWords, Yahoo, Bing Paid Search, Google Shopping, Kenshoo, Marin)

Dina egenskaper

För att lyckas i rollen som Performance Marketing Specialist ser vi att du är trygg i din kompetens inom digital marknadsföring. Du har ett strategiskt och analytiskt tänk samt förmågan att dra slutsatser utifrån stora datamängder. Du besitter en framåtanda och räds inte för att testa nya strategier.

Du erbjuds en roll på ett företag som erbjuder frihet med ansvar, där du får en stor möjlighet att utvecklas professionellt. Vidare ser vi att du är ambitiös, kommunikativ och lösningsorienterad.

Är det just dig vi letar efter?

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vi söker dig som har:

  • 3–5 års arbetslivserfarenhet i likande roll
  • Dokumenterad erfarenhet av SEM och hantering av PPC-kampanjer på Google, Yahoo och Bing
  • Kunskap om standard- och nuvarande SEO-praxis
  • Stark analytisk förmåga och datadrivet tänkande med gedigen kunskap om analys- och rapporteringsverktyg (t.ex. Google Analytics)
  • Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, svenska och engelska.

Omfattning och tillträde

Heltid, tillsvidareanställning hos kunden, med 6 månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt.

Skicka in din ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32413 i ämnesraden.

Om Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet.

#jobbjustnu

Arbetsgivare
Perido AB
11645 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.perido.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Digital Media Manager

Arbetsgivare / Ort: Nxtme / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet

Vikarierande Digital Media Manager sökes till nxtME

nxtME är en rikstäckande ideell organisation som erbjuder kostnadsfritt stöd och hjälp för den som har varit eller är utsatt för sexuella övergrepp i nära relation. Vi föreläser och utbildar, samt verkar som opinionsbildare. nxtME har verksamhet på plats i Stockholm, Västra Götaland, Skåne, Dalarna, Värmland och Gävleborg, men tar emot stödsökande från hela landet.

nxtME är en politiskt och religiöst obunden ideell organisation som startades 2012 av Lena Morin Nilsén. Vi vänder oss till alla som är eller någon gång har varit utsatt för incest. Trots det svåra ämnet är vi en organisation som drivs av passion och hopp eftersom vi vet att vi gör nytta i samhället.

Läs mer på organisationens webbplats

Arbetsuppgifter:

- Arbeta aktivt med sociala medier, Skriva och producera content

- Hemsida Webbpublicering (wordpress) och uppdatering

- Skriva nyhetsbrev, inbjudningar och utskick

- Ta fram marknadsföringsmaterial

- Skriva och redigera texter

- Mässor, bevaka, anmäla och skicka in material

- Hantera och utveckla digitala verktyg, till exempel för föreläsningar, nyhetsbrev, med mera

- Omvärldsbevakning

- Interna möten

Kvalifikationer:

- Drivkraft och vilja att tillsammans med oss bidra till att utveckla en viktig och spännande organisation.

- Erfarenhet att arbeta med hemsidor och sociala medier.

- Du har kunskaper i webbpublicering och bildbearbetning.

- Du är självgående och ansvarar för hela din verksamhet.

- Du måste behärska svenska obehindrat och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Meriterande:

- Erfarenhet av copywriting samt erfarenhet av att filma och hantera redigeringsprogram.

- Erfarenhet av ideell verksamhet inom området våld i nära relationer.

- Vi tror att du är minst 25 år gammal och har dokumenterat goda referenser inom området.

Tjänsten är ett längre vikariat på en deltidstjänst om 75% med start omgående.

Ansökan:

Sänd din intresseanmälan så fort som möjligt senast den 15 september med bifogat CV till

Karin Lundström, [email protected] Märk mailet med Social Media Manager 2021. Intervjuer sker löpande.

Du som medarbetare inom nxtME måste kunna visa upp registerutdrag från Belastningsregistret.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Nxtme
Folkungagatan 122, 4tr
11630 Stockholm
Hemsida: www.nxtme.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Webbredaktör

Arbetsgivare / Ort: AB Svenska Spel
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Är du snabbtänkt, engagerad och en fena på målgruppsanpassad kommunikation? Vill du arbeta med stort kundfokus och vara med på resan att utveckla vår kundkommunikation ytterligare? Då är det kanske du som är vår nya webbredaktör inom Customer Engagement Management (CEM). Läs gärna mer och ansök nedan! Vad kommer du att göra? Huvuduppgiften för hela vårt CEM-team är att erbjuda Sveriges bästa kundmöte-, och kommunikation samt ta ett digitalt ledarskap på marknaden. Du blir en viktig del av ett tvärfunktionellt team med redaktörer, digitala kommunikatörer och marknadsförare som gemensamt arbetar för att skapa en anpassad kundkommunikation. CEM ska, bl.a. tillsammans med våra övriga team inom Försäljning, (Creative Production och CRM) leverera en relevant och aktuell kommunikation på våra spelplatser och försäljningskanaler som inspirerar och underlättar för våra kunder och besökare. I rollen som webbredaktör jobbar du nära våra kunder genom att med hjälp av text och bild leverera målgruppsanpassat innehåll och personaliserad kommunikation. Du kommer planera, producera, publicera och optimera kundkommunikation till flera kundsegment i syfte att engagera, inspirera och underlätta för dem. Du arbetar med våra digitala försäljningskanaler som bland annat webbsida och postutskick. Vi arbetar med att uppnå fördefinierade mätetal och i nära samarbete med andra roller inom Svenska Spel. Tillsammans projektleder och optimerar ni marknadskommunikationen i syfte att uppnå kundförflyttningar och affärsmål. I teamet har vi alltid nära till skratt och vi hjälper varandra - både genom att hela tiden vässa kommunikationen, men också genom att optimera vårt arbetssätt. Är du den som kommer att göra det? För att trivas i rollen som webbredaktör behöver du vara självgående och strukturerad, eftersom du kommer att planera din kommunikation själv mot uppsatta mål. Du behöver även ha en hög analytisk förmåga och ett tydligt kundfokus. Spelsajten lever dygnet runt, vilket gör att du behöver vara snabb och effektiv för att kunna ta fram innehåll på daglig basis. Vi ser att du har erfarenhet av arbete med A/B-testfunktionalitet samt en god förståelse för sökordsoptimering. Du är van att arbeta med Photoshop, grundläggande bildredigering samt i CMS-verktyg och har en mycket god förståelse för förhållandet mellan text och bild. Har du erfarenhet av copywriting/journalistik är det meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du har erfarenhet av att sätta upp komplexa strukturer för att driva en personaliserad kommunikationsstrategi. Vi arbetar både i Adobe Analytics och Google Analytics/Google 360 och ser gärna att du har erfarenhet av båda verktygen. Utöver det bör du ha minst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbete i något av verktygen. Vi är Svenska Spel Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Om Tur På Svenska Spel Tur drivs vi av att ge människor spänning, underhållning och glädje med spel som Triss, Lotto och Eurojackpot. Vi ger människors drömmar en chans och vi gör det via en fysisk lott, i mobilen eller kanske till och med i direktsänd tv. Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller Visby. Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Läs mer om vår rekryteringsprocess här (https://career.svenskaspel.se/pages/rekrytering-pa-svenska-spel). Om du har frågor kring tjänsten kontakta Mikael Ernemark, [email protected] (mailto:[email protected]). Undrar du något krin rekryteringsprocessen kan du kontakta team Talent Acquisition, [email protected]
Arbetsgivare
AB Svenska Spel
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Brand Manager till Conaxess Trades marknadsteam, Stockholm & Malmö

Arbetsgivare / Ort: Movement Sales Partner Nordic AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
Vi älskar varumärken! Vill du bli en del av ett engagerat företag vars yttersta mål är att skapa värde för både varumärkesägare, kunder och konsumenter? Conaxess Trade är 150 medarbetare, 35 st på våra kontor i Sundbyberg och Malmö och resten ute på fältet, som varje dag arbetar för att skapa tillväxt för våra samarbetspartners. Vi skall vara det ledande sälj-, marknadsförings- och distributörsbolaget för varumärkesleverantörer som vill utveckla sin marknadsposition. Vi arbetar både med välkända etablerade varumärken och lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Vår produktportfölj består av en kombination av internationella varumärken och varumärken med svenskt ursprung. Vi verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, apotek, fackhandel och foodservice. En dag på jobbet innebär hög energi, en kul stämning och korta beslutsvägar. Conaxess-gruppen ägs av Aurelius Invest, ett börsnoterat bolag med säte i München, Tyskland. Läs mer om företaget på http://conaxesstrade.com Conaxess Trades marknadsavdelning ansvarar för våra samarbetspartners/varumärkesägares marknadsaktiviteter i Sverige. Vi samarbetar med flertalet externa reklambyråer som producerar vårt material, annonser samt genomförandet av pressvisningar och event. Avdelningen ansvarar också för produktion av Conaxess Trades material i butik.  Vi söker nu Brand Managers med placering i Stockholm och Malmö, där både juniora och seniora profiler kan vara relevanta - bredd och ansvarsområden kommer delvis att styras utefter egenskaper och kompetens. Exempel på ansvarsområden/arbetsuppgifter: * Marknadsplan och marknadsbudget samt strategisk marknadskommunikation i samråd med varumärkesägare * Säljcykelplanering utifrån marknadsplan och projektledning av events och övriga marknadsaktiviteter * Utveckla, planera, koordinera, presentera och följa upp aktiviteter utifrån aktuella varumärkens planer. * Egen produktion av texter och presentationer samt inköp av tjänster relaterade till produktion av text-, bild- och rörligt material * Supportera våra säljfunktioner, Key Account manager och fältsäljare, med införsäljningsmaterial och argument.  * Vara daglig kontakt avseende marknadsfrågor för samarbetspartners, externa tjänsteleverantörers och övriga roller inom Conaxess Trade. * Hålla informerande och inspirerande presentationer vid säljkonferenser  * Vara konsumentkontaktansvarig * Sälj- och marknadsrelaterad administration * Insamlande av produktinformation inför lansering Vi söker dig som  * Trivs i och har erfarenhet av en liknande tjänst inom FMCG mot dagligvaruhandeln. Du kan ha arbetat som brand manager, produktchef, marknadsassistent, säljassistent, eller säljare inom branschen * Har marknads- och konsumentkännedom och förståelse för försäljning * Trivs i en dynamisk och snabbrörlig organisation * Har intresse och känsla för grafisk formgivning * Har erfarenhet av att vara beställare av tjänster relaterade till marknadsmaterial * Är en duktig kommunikatör och uttrycker dig väl på svenska och engelska, i tal och skrift * Har relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi, försäljning eller liknande * Kan ta fram och analysera data, samt sammanställa och utveckla rapporter * Är en självständig användare av Officepaketet, framför allt Powerpoint och Excel Vi ser gärna att du är en person som * Håller en hög servicenivå och brinner för att göra det lilla extra * Är en relationsbyggare med hög prestigelöshet * Arbetar strukturerat och är noggrann * Är driven och självgående, tar ett naturligt ägarskap över ditt arbete och dina arbetsuppgifter * Lever våra värderingar genom att i alla lägen agera affärsmässigt, prestigelöst och proaktivt * Har ett positivt förhållningssätt och ser möjligheter framför problem Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en utvecklande marknadsroll i ett expansivt företag i ständig utveckling! Conaxess har en stark och varm företagskultur och präglas av hög energi, mycket humor och korta beslutsvägar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering på kontoren antingen i Malmö eller Sundbyberg. Ansökan och Upplysningar  Frågor kring tjänsten besvaras av Marknadschef Jenny Waldelius [email protected] tel 070-300 53 71, Marknadsdirektör Pia Norman [email protected] tel 070 633 41 93 eller marknadschef Lisa Titusson, [email protected] Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 3 september. Vi kommer att läsa ansökningar och intervjua löpande, så skicka gärna din ansökan så fort som möjligt.  Notera att vi inte tar emot ansökningar via vanlig post och att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag.
Arbetsgivare
Movement Sales Partner Nordic AB
Hemsida: http://movementsalespartner.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.