På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

IT-projektledare
Spela filmen

IT-projektledare

459 Lediga jobb

Agil Projektledare - Digitala kanaler

Arbetsgivare / Ort: Quest Consulting Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • IT

Om jobbet
Vi söker en Agil Projektledare som kan sätta sig in i området Digital distribution med fokus på Digitala kanaler hos vår kund i Stockholm. Det gäller primärt digitala dokument, hur dessa exponeras mot kunden och hur kunden notifieras när det finns nya digitala dokument. I uppdraget ingår att sätta sig in i problembilden och börja bygga en backlogg samt kunna hantera olika frågor och ärenden samt ge svar till olika intressenter inom organisationen som har frågor kring området. Som Agil Projektledare behöver du kunna förstå hur det fungerar för kund och för handläggare samt hur det hänger ihop tekniskt. I uppdraget ingår också att arbeta med hur kundens set-up ska se ut de kommande åren och vad som är viktigast att börja med. Ett viktigt fokus är helhetsupplevelsen för kunden och man arbetar då nära UX som ska stötta med design och målbilder. För att klara av rollen/uppdraget krävs följande: - Ha arbetat med det digitala kundmötet - Erfarenhet av kundkommunikation - Erfarenhet kring digitala dokument och distribution - En teknisk bakgrund - Erfarenhet av agila metoder - Gärna erfarenhet av SAFe Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post [email protected] Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund. Om Quest Consulting Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Delprojektledare mjukvara

Arbetsgivare / Ort: Bae Systems Hägglunds AB / Örnsköldsvik
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • IT

Om jobbet

Är du en ledare som vill jobba med spetsteknologi i en omväxlande miljö där utvecklingen av framtidens militära fordonssystem står i fokus? Vill du ha en ledande roll där du får vara delaktig under fordonens hela livscykel? Då kan det vara just dig vi söker till delprojektledare för vår avdelning DPL & Architecture. Här jobbar du nära verksamheten med stora kontaktytor både internt såväl som externt. Välkommen till en världsledande koncern som befinner sig i teknikens absoluta framkant. Vi ser fram emot din ansökan!

Din framtida utmaning

I rollen som delprojektledare ingår att leda, utveckla och följa upp delprojekt. Genom tydliga mål och uppföljningar skapar du goda förutsättningar för projektets medlemmar att nå resultat och utveckling. Dina kontaktytor internt är främst mot tekniska projektledare, produktutveckling samt produktion och externt mot våra kunder.

Rollen är en viktig del av alla våra projekt och nu vill vi stärka upp vår förmåga inom Vetronik. Vetronik är Försvarets och Försvarsindustrin sambeteckning av mjukvara, el och elektronik och just nu har vi ett särskilt behov av ytterligare kompetens inom mjukvaruområdet.

I denna tjänst kommer du att vara med och driva arbetet i att utveckla våra produkters roller och förmågor i enlighet med våra kunders önskemål. Du ansvarar för att planera, driva och följa upp arbetet genom bland annat kontinuerlig tidsestimering, resursplanering samt uppföljning av projektbudget vs kostnader.

Du blir en del av avdelningen för Delprojektledning bestående av ca 12 medarbetare. I linjen rapporterar du till chef för Delprojektleding & Arkitektur och i projekten till Teknisk projektledare.

Den du är

Vi ser gärna att du som söker har en teknisk högskole- eller universitetsutbildning, gärna med mjukvaruinriktning, samt har praktisk erfarenhet inom IT-området. Tidigare erfarenhet av arbetsledning är ett krav då du kommer att arbetsleda upp till ett 20-tal kollegor. Du behöver ha en grundläggande förståelse för mjukvaruutveckling och det är meriterande med erfarenhet av inbyggda system. Som ledare har du ett starkt intresse av att motivera dina projektmedlemmar genom ett stödjande och coachande ledarskap.

Som person har du ett starkt eget driv och tar stort ansvar. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga och en utpräglad känsla för leverans och måluppfyllelse. Att du har en positiv grundsyn inför problem är en självklarhet för dig. Givetvis har du även ett brinnande intresse för teknik.

God svenska och engelska i tal/skrift är krav.

Vad du blir en del av

Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens & karriärutveckling.

BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur.

BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet.

Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv

Kontaktperson

Har du frågor kring tjänsten, är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef David Stoltz 0660-80275 alternativt rekryteringskonsult Maria Håkansson, 070-4816012.

Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess. Det finns legala krav och krav som våra kunder ställer på oss som företag. Alla som anställs ska genomföra säkerhetskontroll samt drogtest. Alla våra anställda genomgår dessa rutiner.

Tjänsten är tillsvidareanställning och placeringsort är Örnsköldsvik.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Bae Systems Hägglunds AB
Björnavägen 2
89182 Örnsköldsvik
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare systemutveckling

Arbetsgivare / Ort: Halmstads Fastighets AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • IT

Om jobbet
Vill du arbeta med implementation samt uppdatering av system för ekonomifunktionen i ett bolag som skapar hem för bättre liv idag och imorgon? Har du erfarenhet från projektledning inom ekonomisystem - då kan du vara aktuell som projektledare för beslutsstödssystem. Du tillhör Ekonomi & Upphandlingsenheten, en grupp engagerade kollegor med uppdrag inom ekonomistyrning, hyresadministration, redovisning och upphandling. Arbetsuppgifter Dina huvdsakliga arbetsuppgifter innebär att: • leda arbetet med att uppdatera och implementera nya funktioner i beslutsstödssystemet Hypergene • vara ett stöd i arbetet med att underhålla och förvalta samt vidareutveckla ekonomidelen i fastighetssystemet Momentum PM • driva på utveckling och automatisering i aktuella processer med kollegor inom enheten  Egenskaper och kvalifikationer För att lyckas i denna roll ser vi att du känner dig trygg i att arbeta med olika system. Du har en förmåga att kombinera detaljer med ett helhetsfokus, trivs och motiveras av ett högt tempo samt en föränderlig miljö. Du har: • grundläggande kunskap kring filöverföring • relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • några års erfarenheter av liknande arbetsuppgifter • förmågan att, på ett pedagogiskt sätt utbilda andra • vana av att arbeta självständigt och leda arbete av uppdatering och implementation av systemstöd • vana av att driva arbete av utveckling och automatisering av processer Som person är du noggrann, ansvarsfull, är handlingskraftig och känner dig trygg i din kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, möjligheten att bidra till verksamhetens utveckling och arbetsglädje på jobbet. Tjänsten är ett vikariat på heltid med start 1 november eller enligt överenskommelse och fram till 2023-01-13. Rekrytering kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan, sista ansökningsdagen är den 24 oktober, 2021. Halmstads Fastighets AB är ett allmännyttigt fastighetsbolag som ägs av Halmstads Kommun. Bostadsbolaget omsätter drygt 750 miljoner kronor och har cirka 130 anställda. Vårt fastighetsbestånd består av drygt 11 000 lägenheter samt kommersiella lokaler. Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Arbetsgivare
Halmstads Fastighets AB
Hemsida: https://www.hfab.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare för objekt Radiologi

Arbetsgivare / Ort: REGION HALLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Om rollen I rollen som projektledare hos oss är du med att både ta fram och verkställer radiologiobjektets mål inom givna ramar där du leder och fördelar förvaltningsarbetet tillsamman med en expertgrupp. Du ansvar även för att leda utvecklingen av befintligt röntgensystem, SECTRA RIS/PACS. Andra uppgifter som ingår i rollen är: - Ha löpande kontakt med systemadministratörer, superanvändare, applikationsspecialister och andra systemförvaltare. - Säkerställa att lathundar eller annan nödvändig dokumentation finns tillgänglig för användare och hålls uppdaterade. - Koordinerar prioriteringar och tidsplaner. - Lyfter vid behov lösningsförslag till objektägare/ledningsgrupp och säkerställer avtal med leverantörer och övriga objektägare. - Arbetar tätt ihop ned Objektledare IT - Delvis utföra systemadministrativt arbete. Om arbetsplatsen Röntgen Halland har mottagningar i Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad och vi utför allt från basala röntgenundersökningar till avancerad bilddiagnostik. Arbetsplatsort är antingen Varberg eller Halmstad, men arbete förekommer på båda orter.  Om dig Du som söker har dokumenterad projektledarutbildning eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer lämplig. För att lyckas i rollen vill vi att du har erfarenhet av att leda och fördela arbete inom IT-system/förvaltningsarbete.  För att säkerställa en god och säker kommunikation med kollegor, patienter/kunder och övriga kontakter ställer vi krav på goda kunskaper i svenska språket, tal som skrift. B-körkort är ett krav. Varmt välkommen med din ansökan!   Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! Vill du veta mer om Region Hallands organisation, vårt uppdrag och vår vision? Klicka https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
REGION HALLAND
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Region Kalmar län söker trainee projektledare IT

Arbetsgivare / Ort: Sydsvenska Industri- och Handelskammarens Servic / KALMAR
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Smart Start är ett samarbete mellan Sydsvenska Handelskammaren, Linnéuniversitetet, Region Kalmar Län och Region Kronoberg. Syftet är att få de unga talanger som utbildas i regionen att stanna kvar även efter examen. Men också att locka hemvändare och andra som vill ha en smart start på sin karriär. Detta för att säkra kompetensen hos företagen i regionen.

Företaget anställer traineen under ett års tid samtidigt som hen deltar i ett utbildande program i Smart Starts regi.

Region Kalmar län söker trainee projektledare IT

Om oss

Region Kalmar läns IT-verksamhet är komplex och spänner över ett stort arbetsfält, från daglig drift och förvaltning till utveckling. IT-verksamheten är en viktig strategisk resurs och en integrerad del av Region Kalmar läns kärnverksamhet och en förutsättning för den verksamhetsutveckling som bedrivs. I IT-förvaltningen finns 170 medarbetare på orterna Kalmar, Oskarshamn och Västervik.

Vi erbjuder dig en traineeplats som projektledare där du ges möjlighet att förena projektledning, IT-intresse och samhällsnytta. Du är en del av projektkontoret som arbetar med att driva digitaliseringsprojekt och ansvarar för utveckling och förvaltning av metoder, modeller och verktyg för projektstyrning inom Region Kalmar län. Traineeprogrammet pågår under 12 månader, efter det finns möjlighet till tillsvidareanställning.

I din roll leder du arbetet från definition av projekt och/eller uppdrag till leverans samt levererar enligt uppsatta mål och tidsramar. Du kommunicerar med projektets intressenter som finns både i kärnverksamheterna och inom IT-verksamheten. Du arbetar med ett eller flera parallella uppdrag, projekt eller delprojekt inom exempelvis hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och IT-infrastruktur. I din roll ingår utredningsarbete, analyser och förstudier. Arbetet ställer krav på förståelse för verksamheten, processer och organisation samt kompetens inom tekniska lösningar och/eller systemvetenskap. Din placering är i våra trivsamma lokaler i centrala Kalmar.

Läs gärna mer om att jobba med IT inom Region Kalmar län (https://www.regionkalmar.se/jobba-hos-oss/din-utveckling-och-karriar/jobba-med-it/)

Vem är du?

  • Du har akademisk utbildning inom IT. Din examen får inte vara äldre än 18 månader.
  • Det är meriterande om du har kunskap inom projektledning, projektmodeller eller processarbete.
  • Du är bra på att kommunicera rakt och öppet i både tal och skrift. Som person är du initiativtagande och trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har förmåga att leda andra.

Du får:

  • Vara en del av länets största och mest komplexa IT-arbetsplats
  • Insikt i hur vi driver en tillgänglig och säker IT-miljö
  • Möjlighet att driva och leda spännande projekt och uppdrag för att utveckla vår verksamhet med stöttning av erfarna projektledare
  • Stöd i din personliga utveckling

Om programmet

Smart Start är ett samarbete mellan Sydsvenska Handelskammaren, Linnéuniversitetet, Region Kalmar Län, Region Kronoberg och Region Blekinge. Syftet är att få de unga talanger som utbildas i regionen att stanna kvar även efter examen men också att locka hemvändare och andra som vill ha en smart start på sin karriär. Regionerna och Handelskammaren arbetar strategiskt för att säkra kompetensen hos företag i regionen och initiativet är en del av det arbetet.

Programmet är en fantastisk möjlighet att utveckla din kompetens, bygga nätverk, både sociala och professionella, och knyta värdefulla kontakter för din fortsatta utveckling. Det 12 månader långa programmet innehåller 8 moduler av olika teman som genomförs i grupp tillsammans med andra trainees från olika företag och branscher i Kronoberg-Kalmar och Blekinge.

Region Kalmar läns IT anställer traineen under ett års tid samtidigt som hen deltar i ett utbildningsprogram i Smart Starts regi. Smart Start står för marknadsföringen av traineetjänsterna och den första delen av rekryteringsprocessen. Slutintervjuer och eventuella tester sköts av Region Kalmar läns IT.

Praktisk information

Programmet startar i februari 2022. Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju före sista ansökningsdag, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Placeringsort är Kalmar. Under traineeprogrammet har du en allmän visstidsanställning, efter det finns möjlighet till tillsvidareanställning.

Ansök senast 24/10 2021

Tillträde i februari 2022

Utbildningskrav: Akademisk utbildning inom IT, examen får vara inte vara äldre än 18 månader

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Sydsvenska Industri- och Handelskammarens Servic
Malmbrogatan 6
39249 KALMAR
Hemsida: www.regionkalmar.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.