På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

22 Lediga jobb

Intrum söker rådgivare till sitt outbound-team

Arbetsgivare / Ort: Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Arbetsbeskrivning Din främsta arbetsuppgift kommer vara att kontakta slutkunder via utgående telefoni. Som rådgivare är ditt huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ringa ut till slutkunder för att hjälpa dem att hitta en lösning kring ett ärende. Genom ett högt engagemang levererar vi gemensamt på Intrums kundlöften och driver vår affär mot högre inkassering. Vi arbetar ständigt med att bli bättre och mer effektiva samtidigt som vi håller en hög kvalitet i vår leverans till kund och slutkund - Vi ser till att det händer! Tillsammans med ditt team kommer du genom hög servicegrad och lösningsorienterat förhållningssätt öka kundernas kassaflöde. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service och gillar att hjälpa människor. Du har förmågan att leda sig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus. Eftersom vi arbetar i team ser vi att du en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt. Som person är du positiv och respektfull i ditt bemötande mot såväl kunder som kollegor. Vi ser gärna att du har ett par års arbetslivserfarenhet men stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Om Intrum Intrum är det marknadsledande kredithanteringsbolaget i Europa och sitter mitt i centrala Göteborg. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Empathy, Ethics, Solutions och Dedication. Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete där du får möjlighet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Genom att varje dag vilja vara lite bättre än gårdagen, tar vi tar fram det bästa hos varandra. Vår bransch förändras konstant, vi är alltid på väg framåt och slutar aldrig att utvecklas. Uppskattar du att arbeta i ett team där utveckling, samarbete och kreativitet uppmuntras kommer du att trivas hos oss. Eftersom vi vill ge dig rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss ingår en betald utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll och med de uppgifter som du ska utföra. Vi erbjuder dig även samtalscoaching för att du ska lyckas så bra som möjligt och utvecklas i din roll. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Om Amendo Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV) Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Filiph Fagerlund [email protected] Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.amendo.se
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Inkassorådgivare

Arbetsgivare / Ort: AB Bemanningskontoret Rt i Sverige
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Dina arbetsuppgifter Till vår uthyrningsverksamhet söker vi på Bemanningskontoret rådgivare till välkänt inkassoföretag med placering i centrala Göteborg. Uppdraget är på minst 6 månader med goda möjligheter till anställning hos vår kund. I din roll som rådgivare är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ta både att ringa och ta emot inkommande ärenden från slutkunder via telefon men även via mail. I denna roll är det fokus på att kontakta slutkunder. Vår kund är engagerade och arbetar strategiskt och professionellt. De arbetar ständigt med att bli bättre och mer effektiva samtidigt som de håller en hög kvalitet i leverans till kund och slutkund. Du kommer att ingå i ett team med hög servicenivå och de arbetar lösningsorienterat för att hjälpa kunder och geldenärer. I din roll är du är behjälplig till att lägga upp avbetalningsplaner och andra ekonomiska lösningar. Du har kontakt med geldenärer som har förfallna fakturor och hjälper dem att komma tillrätta med sin faktura. Du hjälper alltså konsumenten med rådgivning innan fakturan går vidare till utmätning. Du har fokus på hög kvalitét och agerar professionellt i telefon. Eftersom vi vill ge dig rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss ingår en betald utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll och med de uppgifter som du ska utföra. Vi erbjuder dig även samtalscoaching för att du ska lyckas så bra som möjligt och utvecklas i din roll. Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från att arbeta inom service och du trivs med att hjälpa människor. Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus. Har du erfarenhet från försäljning och kundtjänst är detta till en fördel i rollen. Eftersom vi arbetar i team ser vi att du en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt. Som person är du positiv och respektfull i ditt bemötande mot såväl kunder som kollegor. Vi ser gärna att du har ett intresse för ekonomi eller juridik. Som person är du lösningsorienterad, ordningsam och har lätt för kontakt med andra människor. Det är viktigt att du är kommunikativ, tycker det är spännande med förhandlingar och är en förtroendeingivande person. Glad och positiv inställning! Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller liknande område. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om företaget Vi tar utdrag ur belastningsregistret samt översikt i betalningsanmärkningar i rekryteringsprocessen för denna tjänst. Du söker tjänsten genom att skicka ett CV till [email protected] Vi tar inte emot ansökningar via länken nedan. Efter avslutad rekrytering sparar vi inte CVn. Tjänsten startar 18 oktober. Arbetstider: mån-fre , varierande schema mellan kl 08:00-20:00 Krav: - Svenska flytande i tal och skrift - Engelska i tal och skrift - Gymnasiekompetens Om oss BemanningsKontoret är ett auktoriserat bemanning och rekryteringsföretag i Göteborg och vi utmärker oss i vårt engagemang för kund och medarbetare. Verksamheten präglas av flexibilitet, lyhördhet och service och vi tror på kvalitet, personlig dialog och att ha ett nära samarbete med våra kunder och personal. Läs gärna mer på vår hemsida! www.bemanningskontoret.se DI Gasellföretag 2019 och 2020.
Arbetsgivare
AB Bemanningskontoret Rt i Sverige
Hemsida: http://www.bemanningskontoret.se
Ansökan
Ansök senast 25 oktober (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Handläggare inom beskattning av företag och privatpersoner

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skattehandläggare

Om jobbet
Är du ekonom eller jurist och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom beskattning har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter. Om jobbet Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, brev och digitala brevlådor i kontakt med privatpersoner och företag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra tar mer tid.  Du jobbar antingen med moms, företagsregistrering, arbetsgivaravgifter, inkomstskatt eller med flera områden samtidigt.  Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Är du intresserad kan du även delta i olika förbättrings- och utvecklingsuppdrag parallellt med dina vanliga arbetsuppgifter. Arbetet innebär många kontakter, exempelvis med kunder och andra myndigheter. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. Du tillhör skatteenhet 11 på Skatteavdelningen, med placering i Luleå.  Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat - vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt - tala och skriva enkelt och tydligt - vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål.  Du ska även ha: - högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ekonomi eller juridik.  Det är önskvärt att du har arbetat inom ekonomiområdet i minst ett år.  Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Med anledning av covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast 25 oktober (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Handläggare inom trafikskatter

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 oktober (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skattehandläggare

Om jobbet
Trivs du med kundkontakt och att hålla ett högt tempo under arbetsdagen? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom trafikskatter, det vill säga fordons- och trängselskatt, verkar du inom ett område som ständigt utvecklas och förändras, där du både drar nytta av din analytiska förmåga och vilja att stötta andra för att nå gemensamma mål. Om jobbet Du ingår i en arbetsgrupp med varierade arbetsuppgifter. Du handlägger främst omprövningar av trafikskatter där du bedömer och beslutar självständigt. Vissa arbetsuppgifter är av administrativ karaktär såsom registrering och diarieföring av inkomna handlingar. Som en del i denna arbetsgrupp är du också ansiktet utåt för Skatteverket genom att besvara mejl och telefonsamtal från såväl privatpersoner och företag som samverkande myndigheter. Det kan förekomma resor i tjänsten. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Du sporras av ett högt tempo under arbetsdagen och trivs med en mix av ärenden av enklare karaktär som kräver snabba bedömningar, och ibland mer utmanande frågor som behöver analyseras. Området trafikskatter befinner sig i ständig utveckling, där teknikutveckling och miljökrav påverkar våra arbetsuppgifter. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbetstid och fritid. Du tillhör en trafikskattesektion på punktskatteenheten på storföretagsavdelningen, med placering i Ludvika.  Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål - vara analytisk och resultatorienterad  - vara hjälpsam och bemöta andra med respekt och vänlighet. Du ska även ha: - en avslutad högskoleutbildning om minst 180 hp/120p alternativt ha en avslutad gymnasieutbildning med minst tre års aktuell arbetslivserfarenhet av handläggande arbetsuppgifter. Det är önskvärt att du har erfarenhet av kundservice där du besvarat frågor via telefon och e-mail, och har aktuell erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter. Det är även önskvärt, men inget krav, att du har erfarenhet av handläggning i Vägtrafikregistret. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Med anledning av covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast 26 oktober (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Studenter till expansivt inkassoföretag

Arbetsgivare / Ort: AB Bemanningskontoret Rt i Sverige
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 oktober (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Dina arbetsuppgifter Axactor fortsätter växa och är ett av Sveriges mest expansiva företag inom kredithantering och inkasso. Nu hjälper vi Axactor att hitta nya stjärnor till sin studentpool i Göteborg I rollen som Collection Advisor är du Axactors ansikte utåt och levererar service i världsklass. Du arbetar med utgående samtal till skuldsatta gäldenärer, där du genom rådgivning och dialog gör ditt främsta för att hitta den bästa lösningen för båda parter. Du arbetar självständigt och tar stort eget ansvar. Vi söker dig som flexibelt kan arbeta ca 2–3 dagar/veckan mellan kl. 17-21 måndag - torsdag. Tjänsten startar med utbildning i början av November Din profil Vi söker dig som studerar ekonomi eller juridik. Vi ser gärna att du är i början av dina studier och vill ha ett långsiktigt arbete under hela din studietid. För att lyckas i rollen behöver du ha tidigare erfarenhet från servicebranschen Du är en person som trivs med att skapa goda relationer och brinner för att ge förstklassig service och rådgivning. Du talar och skriver svenska obehindrat och hanterar det engelska språket flytande i tal och skrift. Vidare är du framåt, ambitiös och noggrann. Vi värdesätter personliga egenskaper som stämmer överens med Axactors värderingar passion, förtroende och proaktivitet. Om företaget Axactor är ett modernt och internationellt inkassobolag, som sticker ut ifrån mängden. Sedan de startade 2015 har de utmanat inkassobranschen, som många uppfattar som långsam och stel, med sina värdeord; passion, förtroende och proaktivitet. Att inkassobranschen har en fortsatt viktig roll i dagens samhälle är något de bara blir mer och mer övertygade om. Axactor arbetar dagligen med att hjälpa människor i en tuff situation men också, och framförallt, hjälper de företag att få betalt för sitt slit. Ett företag med höga visioner och ambitioner som ständigt vill förbättra och ligga i framkant med smarta system och digitala verktyg — det är Axactor! Axactor finns i hela sex länder; Sverige, Norge, Finland, Italien, Tyskland och Spanien med över 1200 anställda. Axactors svenska kontor ligger i Göteborg, där de sitter i moderna, fräscha lokaler i Nordstan. Känslan på kontoret är präglad av en tydlig företagskultur; alltid energifylld och peppig till max! Läs mer om Axactor här: https://www.axactor.se/ Du söker tjänsten med ett uppdaterat CV och mejlar din ansökan till [email protected] Vi tar ej emot ansökningar via länken. Vi går igenom ansökningarna kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tar utdrag ur belastningsregistret samt gör kreditupplysning som en del av processen i denna rekrytering Om oss BemanningsKontoret är ett auktoriserat bemanning och rekryteringsföretag i Göteborg, Stockholm och Malmö och vi utmärker oss i vårt engagemang för kund och medarbetare. Verksamheten präglas av flexibilitet, lyhördhet och service och vi tror på kvalitet, personlig dialog och att ha ett nära samarbete med våra kunder och personal. Läs gärna mer på vår hemsida www.bemanningskontoret.se
Arbetsgivare
AB Bemanningskontoret Rt i Sverige
Hemsida: http://www.bemanningskontoret.se
Ansökan
Ansök senast 29 oktober (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.