På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

4 Lediga jobb

Vill du vara med och vässa PostNord Strålfors Employer Branding?

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 november (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationsassistent

Om jobbet
Kul att se att vi på Academic Work har fångat ditt intresse! I denna roll kommer du hjälpa PostNord Strålfors att lyckas med just det – fånga perfekta kandidaters intresse för spännande jobbmöjligheter. Sök tjänsten och anslut till deras HR och Kommunikationsteam. OM TJÄNSTEN PostNord Strålfors har ett starkt arbetsgivarerbjudande, ett viktigt samhällsuppdrag, spännande roller och projekt, en inkluderande kultur som präglas av hög tillit och att det är allas gemensamma insatser som skapar framgångar. Ditt jobb kommer i grund och botten handla om att förmedla vad PostNord Strålfors erbjuder och står för som arbetsgivare på ett lättillgängligt sätt. Det kan handla om allt från att utveckla karriärssidor på hemsidan, utveckla rekryteringsannonser, sociala kanaler etc. Vi tror att du kommer att passa in om du tycker om att ta dig an olika typer av arbetsuppgifter, och trivs i ett snabbt tempo i en föränderlig miljö. Klichén "kavla upp ärmarna" kunde aldrig ha varit mer passande för att beskriva både rollen och företagskulturen. Vi vill gärna välkomna en snabbfotad, kreativ, pålitlig och prestigelös lagspelare som är ivrig att lösa problem och hitta lösningar. Och sist, men absolut inte minst, måste du vara en fena på att utrycka dig i skrift! Du behöver kunna ta dina idéer, och omsätta dem i praktik. Du erbjuds * Du erbjuds en mycket dynamisk roll i en spännande och öppen organisation där medarbetarna får stort förtroende och eget ansvar, i ett företag som värnar om att det ska finnas en bra balans mellan privat- och arbetsliv. * Du kommer bli en del av HR & Kommunikationsteamet, ett kompetent team med högt fokus på leverans och affärsmässighet – men som alltid stöttar varandra som ett lag, och som sätter stort värde i att det varje dag ska vara roligt på jobbet. * Deras kontor ligger i Solna (i det stora glashuset Arken, som även är PostNords huvudkontor) i trevliga lokaler. Närmsta tunnelbana är Västraskogen * Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER • Paketera innehåll och bidra till att förbättra de olika kommunikationskanalerna för att i förlängningen stärka PostNord Strålfors arbetsgivarvarumärke och nå potentiella högkvalitativa kandidater, främst inom IT, det kan exempelvis handla om: - att skriva nya annonsmallar som är snygga och attraktiva - spetsa deras beskrivningar om vad dom gör i verksamheten både på hemsida och i LinkedIn - Genomföra redan satta koncept, men gärna även komma med nya idéer för att attrahera kandidater VI SÖKER DIG SOM * Mycket goda skrivkunskaper i engelska och svenska, * Relevant utbildningsbakgrund inom exempelvis Employer branding, HR, marknadsföring/PR eller kommunikation * 2+ års arbetslivserfarenhet arbetat inom HR/Kommunikationsområdet där du har arbetat med att producera skrivet innehåll. * Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom IT-området samt om du tidigare författat jobbannonser och jobbat med Employer brand byggande aktiviteter. Som person är du: * Initiativtagande * Prestigelös * Handlingskraftig * Lagspelare * Positiv Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid * Placering: Stockholm, Solna * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 29 november (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker en marknadsföringsstudent som vill arbeta vid sidan av studierna!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 11 december (14 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationsassistent

Om jobbet
Är du marknadsföringsstudent och är ute efter ett meriterande extrajobb med goda chanser till jobb efter examen, då är detta rollen för dig! Om du har ett intresse för marknadsföring, sociala medier samt har en stark vilja att lära dig mer, så är du välkommen att skicka in din ansökan redan idag. Vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess! OM TJÄNSTEN Vår kund Stork Drives jobbar inom den industriella automations branschen. Företaget är en nordisk organisation med över 80 års erfarenhet av drivtekniska lösningar och elmotorer. Organisationen utvecklas löpande inom teknisk expertis, kvalitet och service och letar efter en person att ge de rätta förutsättningarna för ett långsiktigt samarbete. Du kommer att jobba med 17 kollegor. I rollen som marknadsförare så kommer du få möjlighet att utvecklas och jobba med varierande arbetsuppgifter inom marknadsföring. I dagsläget har nuvarande marknadsansvarig slutat, så du får möjlighet att testa dig fram och utveckla denna roll på ditt egna sätt. Du erbjuds * Meriterande extrajobb * En gedigen genomgång av organisationen * Möjligheten att påverka den långsiktiga riktningen på ditt arbete och dina arbetsuppgifter Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: * Uppdatera företagets hemsida * Genomföra interna medarbetarundersökningar * Planera, förbereda, bjuda in och marknadsföra inför mässor * Fokusera på marknadsföringen främst B2B * Genomföra research av marknaden på sociala plattformar * Arbeta med företagets marknadsföring på sociala medier VI SÖKER DIG SOM * Studerar i en takt om minst 50% på universitet/högskola eller Yrkeshögskola * Studerar marknadsföring eller kommunikation * Har ett flexibelt schema * Kan arbeta ca 15-20 timmar i veckan på kontoret i Solna Strand * Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då arbetet innefattar kommunikation med internationella kunder och leverantörer * Erfarenhet av WordPress & Indesign Meriterande * Tidigare erfarenhet inom marknadsföring * Tidigare erfarenhet som copywriter Som person är du kreativ och har ett sinne för detaljer. Du tycker om att ha många bollar i luften samt gillar att arbeta flexibelt. Vi ser även att du har god kommunikativ förmåga samt är en person som är framåt och driven. Du är engagerad och har förmågan att se möjligheter istället för hinder. Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Deltid, 15-20 timmar i veckan * Placering: Solna Strand, Stockholm * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 11 december (14 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Informatör till Sundbyberg Avfall och Vatten

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 december (23 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationsassistent

Om jobbet
Är du studerande, har ett intresse för miljö och vill arbeta extra under 2 till 5 veckor? Då passar tjänsten som informatör dig! Du kommer tillsammans med din kollega att informera invånare om ett nytt sopsugssystem vid Hallonbergen centrum. Välkommen in med din ansökan idag, vi använder oss av löpande urval! OM TJÄNSTEN Sundbyberg Avfall & Vatten arbetar med att införa moderna sopsugssystem för flera bostadsområden inom Sundbyberg. Med det nya sopsugssystemet får de boende möjlighet att enkelt sortera ut matavfall och tidningar för återvinning. Avfallet sugs i långa underjordiska ledningar till en centralt placerad terminal – och därför behövs inga sopbilar som hämtar avfallet från varje hus. Det bidrar till minskade koldioxidutsläpp, mindre lukt och en säkrare och tystare boendemiljö. När nya hus kopplas in till sopsugssystemet är det viktigt att de boende lär sig kasta rätt saker i rätt inkast – för att matavfall och tidningar ska kunna gå till återvinning som det är tänkt. Inkasten för respektive avfallssort är tydligt uppmärkta, men ibland blir det ändå problem med felsortering Därför söker vi nu informatörer som ska knacka dörr för att informera om det nya sopsugssystemet. Du kommer tillsammans med en kollega att informera om vad de boende får kasta i sopsugsinkasten och hur de ska sortera. Under de första tillfällena kommer även en ordinarie medarbetare att gå med er, för att stötta och vägleda vid frågor. Du kommer också att få en kort intern utbildning kring hur sopsugen fungerar och andra frågor som kan tänkas dyka upp. Vi ser gärna att du har hög social kompetens och tycker om att göra nytta för miljön. ARBETSUPPGIFTER * Knacka dörr och informera om det nya sopsugssystemet. VI SÖKER DIG SOM * Är studerande och har minst 1 år kvar av dina eftergymnasiala studier. * Har goda kunskaper i svenska, då det krävs för arbetets utförande. Det är meriterande om du: * Kan tala flera språk såsom, eritreanska, somaliska eller arbiska. Övrig information Start: vecka 48 Omfattning: 2 till 3 dagar i veckan, 17-20. Placering: Hallonberget INFORMATION OM FÖRETAGET Sundbyberg Avfall & Vatten AB är ett kommunalt bolag med helhetsansvar för frågor kring avfall, vatten och avlopp i Sundbyberg. Bolaget har till uppgift att samla in avfall på ett miljömässigt hållbart sätt samt att säkert och långsiktigt leverera dricksvatten och ta hand om avloppsvatten. I ansvaret ingår att ta hand om alla stadens vatten- och avfallsrelaterade anläggningar som sopsugsterminaler, pumpstationer och vattenledningsnät. Bolaget har ett fyrtiotal medarbetare.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 20 december (23 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker en marknadsstudent till PE Accounting!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 december (27 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationsassistent

Om jobbet
Studerar du inom marknad, kommunikation eller medier och vill ha ett flexibelt arbete där du får nyttja din förmåga att kunna researcha? Då välkomnar vi dig till ett spännande bolag som genomsyras av härlig stämning och att ha roligt på jobbet. Skicka in din ansökan idag, vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN PE Accounting är ett bolag som arbetar med att digitalisera bokföring. När du kommer in på deras kontor som ligger på Klarabergsviadukten 90, möts du av ett ljust rum med högt i tak. En miljö där medarbetarna sitter och umgås i sofforna, utmanar varandra i pingis och har AW på fredagar. I rollen som marknadsstudent kommer du att ägna dig åt att uppdatera PE Accountings kundinformation i deras interna system. De har idag flera kunder som behöver uppdaterad och korrigerad information. Informationen som du behöver researcha är bolagens VD, CFO, ekonomichef, om bolaget växer snabbt och gärna vilka system de använder sig av idag. Du erbjuds: * Att få en inblick i hur en marknadsavdelning arbetar. * Ett flexibelt arbete sidan av studierna. * Möjlighet till förlängning. ARBETSUPPGIFTER * Uppdatera kundinformationen i det interna systemet. VI SÖKER DIG SOM * Är studerande med inriktning kommunikation, marknad eller medier. * Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, då det krävs för arbetets utförande. Det är meriterande om du: * Har erfarenhet av CRM-system. Som person är du: * Flexibel. * Noggrann. * Självgående. Övrig information Start: December Omfattning: 12 h/veckan. Heltid i mellandagarna. Placering: Klarabergsviadukten 90. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och PE Accounting önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. INFORMATION OM FÖRETAGET PE Accounting innehåller från grunden det mesta du behöver och det går dessutom smidigt att utveckla egna integrationer med vårt öppna API eller hämta data för djupare analys från vår SQL-databas. Affärskritiska integrationer, såsom med de större bankerna finns redan på plats. Målet är hela tiden att repetitiva moment ska kunna skötas av systemet och mer tid ska kunna ägnas åt analys och kloka beslut baserat på realtidsuppdaterade siffror.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 24 december (27 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.