På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Influencer
Spela filmen

Influencer

72 Lediga jobb

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Kronobergs län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (1 månad 3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-13
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Länsstyrelsen i Kronobergs län är en av 340 statliga myndigheter. Vi är direkt underställda regeringen och arbetar med många olika uppgifter inom natur och miljö, landsbygd och samhällsutveckling. Vi samverkar med statliga myndigheter, region, kommuner, näringsliv och organisationer i länet och verkar för att nationella mål får genomslag regionalt. Vi arbetar med hållbar utveckling i ett Kronoberg för alla. Länsstyrelsen leds av landshövdingen som är myndighetschef. Vi är ca 200 medarbetare inom olika verksamhetsområden, där vi på olika sätt är samhällsbyggare, kunskapsförmedlare och rättsgaranter. För oss är det viktigt att statens värdegrund och vår vision om att vara ett föredöme är levande och tar oss framåt i vårt sätt att tänka och agera. Vägen till visionen går genom våra fyra strategier; Bygga en modern mänsklig myndighet. Med fokus på dem vi är till för. Genom ett tvärsektoriellt arbetssätt. Tillsammans med andra. Länsstyrelsen i Kronobergs län är en statlig myndighet med ansvarsområden inom natur och miljö, landsbygd och samhällsutveckling. Vi är cirka tvåhundra medarbetare som på olika sätt är samhälls-byggare, kunskapsförmedlare och rättsgaranter. Länsstyrelsen samverkar med andra statliga myndigheter, region, kommuner, näringsliv och organisationer i länet och arbetar för att nationella mål får genomslag regionalt. Vi arbetar med hållbar utveckling i hela Kronobergs län. Länsstyrelsen leds av landshövdingen som är myndighetschef. Kommunikations- och serviceenheten Som kommunikatör hos oss ingår du i enheten för kommunikation och service. I kommunikationsteamet arbetar du med fyra andra kommunikatörer. Vi arbetar med stöd till länsledning och övriga avdelningar med såväl strategiska som operativa insatser. I den här rollen kommer du att ha ett nära samarbete med försvars- och beredskapsenheten. Huvuduppdraget är att vara kommunikatör i det särskilda kansli som är inrättat på grund av covid-19 pandemin. Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en kommunikatör med några års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete. Arbetsuppgifterna rör främst kommunikation inom vår krisorganisation, där länsstyrelsens roll bland annat är att samordna kommunikationen i länet under covid-19. Du arbetar proaktivt och strategiskt i samverkan med andra aktörer. Några av dina arbetsuppgifter är att • omvärldsbevaka (via nätverk, presskonferenser med mera) • skapa och publicera innehåll till externwebb, intranät och sociala kanaler • förbereda och hålla i samordningsmöte med länets kriskommunikatörsnätverk • kontinuerligt uppdatera den kommunikativa lägesbilden regionalt • följa MSB:s (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) nationella samverkansmöte gällande kommunikation Som stöd finns erfarna kommunikatörer som introducerar och sätter dig in i arbetet. I mån av tid kan även andra arbetsuppgifter inom vår ordinarie kommunikationsverksamhet förekomma. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har • en kandidatexamen med medie- och kommunikationsvetenskap som huvudområde eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig • minst två års arbetslivserfarenhet som kommunikatör • har goda kunskaper i Officepaketet, Sitevision eller liknande program. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan omvandla komplex information till begripligt innehåll för olika målgrupper. Du kan bedöma hur kommunikation bidrar till att nå önskade effekter och kan prioritera kommunikations-insatser. Du har erfarenhet av att producera innehåll (text, bild och gärna film) för olika kommunikationskanaler samt att utvärdera kommunikationsinsatser. Det är meriterande om du har • arbetat med kriskommunikation • kunskap om vilka krav som finns på offentliga myndigheter vad gäller webbtillgänglighet • arbetat med film och filmredigering Som kommunikatör på länsstyrelsen behöver du ha ett genuint samhällsintresse. Du vet hur bra kommunikation gör skillnad och du är skicklig på att anpassa budskap, verktyg och kanaler efter målgruppernas behov och förkunskaper. För rollen behövs gott omdöme samt förmåga att kunna göra prioriteringar, ibland under tidspress. Du sätter din roll och dina insatser i ett helhetsperspektiv, arbetar strukturerat och systematiskt och med ett ständigt fokus på användaren. Som person har du lätt att samarbeta med andra. Du är prestigelös och nyfiken på att lära dig nya saker och gillar att söka kreativa lösningar. Du har minst två års erfarenhet som kommunikatör och vi ser gärna att du har erfarenhet av samordning, projektledning eller motsvarande. ÖVRIGT Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd innan tillsättning. Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons. Intervjuer kommer att hållas under vecka 6. Det kan komma att ske via skype.
Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Kronobergs län
Hemsida: http://www.lansstyrelsen.se/kronoberg
Ansökan
Ansök senast 31 January (1 månad 3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Karlstads Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Karlstads universitet präglas av aktiv samverkan med det omgivande samhället i kombination med akademisk excellens. Karlstads universitet har cirka 16 000 studerande och 1 200 anställda. Ett demokratiskt synsätt, jämställdhet och mångfald är grunden för vår verksamhet. Vi strävar efter en mångfald av bakgrunder och kompetenser som berikar verksamheten. Läs mer om att arbeta på Karlstads universitet på https://www.kau.se/jobba-hos-oss Beskrivning  Kommunikationsavdelningen bidrar till att sprida information och kunskap om Karlstads universitets utbildning och forskning, verkar för att universitetet blir känt och uppskattat i Sverige och internationellt samt för samverkan i grundutbildningen och i forskningen. Avdelningen arbetar bland annat med information och marknadsföring av universitetets utbildning och forskning, profilering, mediehantering och PR, intern och extern kommunikation, presentationsmaterial, kriskommunikation, webbutveckling, event, rekrytering av studenter till universitetet och kommunikation med nuvarande studenter. Avdelningen har cirka 20 medarbetare. Kommunikationsavdelningen söker nu en kommunikatör för en tillsvidareanställning med inriktning mot marknadsföring. Arbetsuppgifter  Anställning som kommunikatör på Karlstads universitet innebär bland annat att: - Arbeta med universitetets marknadsföring - Arbeta med universitetets sociala medier - Arbeta med universitetets studentrekrytering och events - Vara rådgivare i kommunikationsfrågor inom organisationen - Arbeta fram, genomföra och följa upp kommunikationsplaner - Skriva målgruppsanpassade texter för internt och externt bruk  - Bygga upp, utveckla och förvalta webbplatser och -sidor - Arbeta med film och foto som kommunikationsverktyg och –kanaler - Producera presentationer - Utföra omvärldsbevakning Kvalifikationer  För anställningen krävs högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller närliggande ämne som är relevant i relation till arbetsuppgifterna med lägst kandidatexamen samt aktuell erfarenhet av arbete som kommunikatör med arbetsuppgifter enligt ovan.  Arbetet ställer höga krav på god samarbetsförmåga med kollegor och externa aktörer samtidigt som du ska kunna prioritera bland arbetsuppgifterna, arbeta under tidspress, självständigt, flexibelt och med hög integritet.  Som person är du initiativrik, lösningsorienterad och drivande vad gäller förslag till utveckling som kan bygga och stärka universitetets kommunikationsarbete. Aktuell erfarenhet av arbete med inriktning mot strategisk marknadsföring och sociala medier är meriterande. Mycket god administrativ förmåga liksom mycket god vana att använda IT-stöd i arbetet samt erfarenhet av webbpublicering är en förutsättning. Det är meriterande om du kan webbpubliceringssystemet Drupal. Ett krav att du utöver svenska även behärskar engelska i tal och skrift. Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna.  Villkor  Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde den 4 april 2021 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Övrigt Karlstads universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Ansökan Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden. Ange två referenser, varav minst en tidigare eller nuvarande chef. Ansökan ska innehålla: - Personligt brev med beskrivning av dina kvalifikationer i förhållande till anställningens innehåll - CV - Kopior av relevanta betyg, examensbevis och intyg - Redogörelse för språkkunskaper Alla handlingar som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan. Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller. Sista ansökningsdag är den 7 mars 2021. Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster. HR Excellence in Research Karlstads universitet tog september 2020 emot utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar också lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer här: kau.se/hrs4r
Arbetsgivare
Karlstads Universitet
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Surahammars kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Hos oss får du 1000 kollegor inom 150 olika yrken som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. Vi arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare och hos oss får du lära barn att läsa, vårda och stötta äldre människor samt människor med funktionsvariation, sprida glädje och energi med mat, hålla våra lokaler fräscha och mycket mer! Varje dag arbetar vi för Surahammars kommuninvånare, kom och jobba med oss! Surahammars kommun är finskt förvaltningsområde. Arbetsuppgifter Har du öga för detaljer och kan se helheten? Hos oss får du ett omväxlande uppdrag som handlar om att kommunicera såväl de stora projekten som de vardagliga händelserna. I rollen som kommunikatör är det viktigt att du kan arbeta självständigt och leda andra vid behov. Du tar fram och publicerar texter och material till hemsida, sociala medier och nyhetsbrev samt skriver pressmeddelanden och sköter kommunens mediabevakning. Du kommer att ta hand om händelser som kräver akut informations-/ kommunikationsinsatser och arbeta för att stärka varumärket Surahammars kommun genom förvaltningens verksamheter och se till att visa upp en sammanhållen grafisk profil. Du kommer att utveckla kommunens interna och externa kommunikation och marknadsföring bland annat genom att medvetandegöra kommunens riktlinjer inom kommunikationsområdet. Att planera och följa upp kommunens kommunikations- och marknadsföringsinsatser samt vidareutveckla målgruppsanpassning och kanalval. Du kommer att vara bollplank och expert när kommunens verksamheter vill genomföra kommunikationsinsatser samt stödja chefer i deras kommunikativa uppdrag. Du fångar upp verksamhetens behov och tar fram kommunikationsplaner samtidigt som du är skicklig på att genomföra det praktiska kommunikationsarbetet. Du blir en viktig länk i arbetet med att utveckla kommunikationen mellan medborgare och kommunen. Du deltar även i olika kommunikationsinsatser och projekt. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som kommunikatör. Du har en akademisk examen inom media, kommunikation, information eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som person är du självgående och tar initiativ för att driva utvecklingen av kommunens kommunikation framåt. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du kan organisera, prioritera och leverera inom givna tidsramar. Du har god pedagogisk förmåga då arbetet innehåller utbildnings- och informationsinsatser. Du förstår kommunikationsprocesser och kan växla mellan strategiska och operativa uppdrag samt är kreativ och kommer med idéer och nya angreppsätt. Du är prestigelös, har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du kan hantera situationer som ställer krav på omdöme och kommunikationsförmåga. Du är analytisk och har god förståelse för hur en fråga kan vara del av ett större sammanhang. Det är meriterande om du har utbildning i digital kommunikation samt grundläggande kompetens i filmredigering, fotografering och trycksaksproduktion. Du har god erfarenhet av att planera och utveckla webbaserad kommunikation och kan snabbt producera korrekt och målgruppsanpassat innehåll. I din roll behöver du leda vissa projekt och arbeta konsultativt mot våra verksamheter, enheter och chefer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav och tjänstebilar finns att tillgå. Surahammars kommun är finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med tvåspråkskompetens. Villkor Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Surahammars kommun har tobaksfri arbetstid. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Surahammars kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Svealandstrafiken AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
KOMMUNIKATÖR MED KÄNSLA FÖR FRAMTIDENS KOMMUNIKATION Vill du vara med och skapa bra reseupplevelser för alla som åker kollektivt med buss i Västmanland och Örebro? Här får du över 1000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt att förverkliga Svealandstrafikens vision: att leverera den bästa resan till de över 65 000 resenärer som åker med oss varje dag, året om. HOS OSS FÅR DU Som kommunikatör hos oss får du ett utvecklande och omväxlande arbete. Du jobbar operativt samtidigt som du använder din strategiska förmåga för att identifiera utvecklingsbehov och komma med förslag på förbättringar. I rollen har du ansvar för vår externa kommunikation och är med och planerar innehållet för webb och våra sociala kanaler. Du känner dig bekväm i det nya kommunikations- och medielandskapet och vet hur man når fram i den digitala världen. Genom aktiv omvärldsbevakning och proaktiva pressaktiviteter bidrar du till att stärka vårt varumärke. Du skriver och målgruppsanpassar olika typer av texter. Ibland producerar du grafiskt material eller är beställare gentemot vår reklambyrå. Du blir också en viktig kommunikativ resurs i olika utvecklingsprojekt som företaget driver. VEM ÄR DU? Du trivs med att jobba självständigt och ta egna initiativ. Du drivs av att utveckla och planera långsiktigt men känner dig samtidigt bekväm med att leverera när tiden är knapp. Som person är du prestigelös och noggrann, ser lösningar och har förmåga att inspirera andra med din entusiasm. När dina kollegor behöver uppbackning kavlar du gärna upp och hjälper till. Eftersom vi är ett samhällsnyttigt företag som är beroende av utvecklingen i omvärlden är du omvärldsorienterad och intresserad av samhällsfrågor. Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom media- och kommunikationsvetenskap, eller motsvarande. Har du erfarenhet av proaktivt press- och mediaarbete så är det meriterande. Vidare är du en driven skribent och kommunicerar väl i såväl text, som tal och bild. Du är van att arbeta i Adobe CS och har erfarenhet av olika webbpubliceringsverktyg. Sociala medier är en del av din vardag och du följer med i den digitala utvecklingen. TJÄNSTENS PLACERING Tjänsten är placerad under verksamhetsområde Kommunikation och digitalisering, som består av en kommunikationsavdelning och en IT-avdelning. Hos oss på Kommunikationsavdelningen blir du del av en social och positiv grupp med en stark lagkänsla. Kommunikationsavdelningen ansvarar för intern och extern kommunikation, varumärkesfrågor, kundservice och hittegods. På kommunikation är vi 4 personer och nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team. SVEALANDSTRAFIKEN – EN STOLT SAMHÄLLSBYGGARE Svealandstrafiken är ett aktiebolag som ägs av Region Västmanland och Region Örebro Län. Vår uppgift är att planera och utföra linjelagd trafik med buss i båda länen och detta gör vi på uppdrag av Kollektivtrafikmyndigheterna i Västmanland och Örebro. Vi kör såväl stadstrafik som regiontrafik, antingen i egen regi eller via någon av de underentreprenörer som vi har avtal med. Vi är navet mellan våra ägare och resenärerna. All busstrafik bedrivs under två olika tjänstevarumärken som regionerna ansvarar för: VL i Västmanland och Länstrafiken i Örebro. Vi har 1050 medarbetare och 325 bussar fördelat över 8 olika arbetsplatser. Mångfald är viktigt för oss och i vårt bolag finns medarbetare från jordens alla hörn. Även om vi har en bit kvar så är vi stolta över att vara bland de företag i branschen som har störst andel kvinnliga medarbetare. OM ANSTÄLLNINGEN Heltid, tills vidare. Placeringsort Västerås eller Örebro. Tillträde så snart som möjligt. Vi undanber oss all form av rekryterings- och annonseringshjälp.
Arbetsgivare
Svealandstrafiken AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Eksjö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fri tid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. På kommunikationsavdelningen är vi tre kommunikatörer och en verksamhetsutvecklare som alla arbetar med både strategiska och operativa uppgifter parallellt med egna utvecklingsprojekt. Avdelningen hör till Eksjö kommuns kommunledningskontor som har uppdraget att leverera de stödtjänster som kommunens verksamheter och bolag behöver för att lyckas med sina grunduppdrag. Nu söker vi en kommunikatör som tillsammans med oss vill fortsätta underhålla, vässa och utveckla Eksjö kommuns kommunikation! ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör hos oss kommer du att jobba varierat och brett inom hela kommunikationsområdet. Under dina arbetsdagar kommer du bland annat att agera stöd i kommunikationsfrågor och ta fram kommunikationsplaner för olika uppdrag. Du kommer också att producera trycksaker och innehåll i form av text, bild och film till våra interna, externa och sociala kanaler. KVALIFIKATIONER För att lyckas i din roll hos oss behöver du vara en trygg och mångsidig kommunikatör som gillar när den ena dagen inte är den andra lik. Du är driven och kan med din kreativitet hitta nya infallsvinklar och lösningar. Du är skicklig på att se helheten och kan förstå och omsätta verksamhetens behov i relevant och effektiv kommunikation. Du har lätt för att samarbeta och förmår att skapa och bibehålla goda relationer. Du planerar, genomför och utvärderar ditt arbete på ett självständigt och strukturerat sätt. Att prioritera bland dina arbetsuppgifter och hålla deadlines - även när det händer mycket samtidigt - är inga problem! Vi förväntar oss att: • Du har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan relevant inriktning som vi bedömer likvärdig. • Du har erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete. • Du har en stark känsla för det visuella uttrycket. Du behöver ha goda kunskaper i grafisk formgivning och i Adobe Creative Cloud-paketet, framför allt i Indesign, Illustrator och Photoshop. • Du är en van skribent med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. • Du har erfarenhet av att jobba i CMS-verktyg (Vi arbetar i SiteVision). • Du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet (Word, PowerPoint och Excel). Vi ser det som ett plus om: • Du har goda kunskaper i filmproduktion. • Du är en duktig fotograf och har goda kunskaper om bildhantering. • Du har erfarenhet av kriskommunikation. • Du har kunskap om lagkraven gällande tillgänglighet till digital offentlig service. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Arbetsgivare
Eksjö kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Totalförsvarets plikt- och prövningsverk
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Har du bred erfarenhet från kommunikationsarbete? Är du van att driva interna och externa projekt? Kan du målgruppsanpassa din kommunikation? Då är det dig vi söker, så läs gärna vidare! Vi på Plikt- och prövningsverket letar nu efter en skicklig kommunikatör till vår enhet som idag består av fem personer. Plikt- och prövningsverkets kommunikationsenhet ansvarar bland annat för myndighetens årliga informationsuppdrag riktad till totalförsvarspliktiga. Förutom det arbetar vi med intern och extern kommunikation i alla kanaler. Anställningen är placerad i Karlstad, men kontakt med och resor till våra prövningskontor kommer att ingå i arbetsuppgifterna. Just nu och med anledning av pandemin sker arbetet till största del på distans. Arbetsuppgifter Som kommunikatör på myndigheten kommer du att vara en viktig resurs i våra interna och externa projekt. Såväl självständigt som tillsammans med andra kommunikatörer och övriga medarbetare på myndigheten driver du och deltar i olika projekt samt gör insatser i den mer dagliga kommunikationen som förmedlas. Följande arbetsuppgifter är vad du kan förvänta dig av rollen: • Driva och delta i kommunikationsprojekt • Tillsammans med övriga på enheten se över verksamhetens kommunikationsbehov och delta i planering samt genomföring av dessa • Språkgranska och publicera nyheter och annat material i myndighetens kanaler såväl internt som externt • Stöd till myndighetens medarbetare i kommunikativa frågor Vi har en kamratlig känsla och en stor lojalitet mot våra medarbetare inom hela myndigheten. Framför oss har vi spännande utmaningar och du kommer vara en viktig del i vårt informations- och kommunikationsarbete. Kvalifikationer Anställningen kräver att du har: • Universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation • Minst fem års erfarenhet av att arbeta med strategisk och operativ kommunikation, gärna från myndighet. • Vana att ta fram och arbeta med kommunikationsplaner • Ansvarat för kriskommunikation • Varit projektledare för interna eller externa kommunikationsprojekt • Duktig på omvärldsbevakning och stort intresse för totalförsvarsområdet • Kunna hantera hela kommunikationsprocessen, exempelvis ta fram budskap, skriva nyheter samt publicera på webb och i sociala medier • Kunskap om kraven på digital tillgänglighet i offentlig verksamhet • Goda kunskaper i Office-paketet Det är meriterande om du har: • Vana att arbeta med visuell identitet och varumärkesarbete • Upphandlat byråer för kommunikationsprojekt • Grundläggande kunskaper i verktyg för bildbehandling, till exempel Indesign och applikationer som behövs för sociala medier • Arbetat med webbpublicering, exempelvis Sitevision Personliga egenskaper Dina personliga egenskaper har stor betydelse för oss. Vi söker dig som är engagerad, nyfiken, driven, lyhörd och strukturerad. Du driver dina uppdrag från idé till målgång och söker lösningar för att komma framåt. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra, men du har heller inga problem med att arbeta självständigt. Detta är en bred roll med många kontaktytor och därför att det viktigt att du trivs med att bygga relationer både internt och externt. Om oss Totalförsvarets plikt- och prövningsverk, Plikt- och prövningsverket, är en expertmyndighet inom totalförsvarsområdet och lyder under Försvarsdepartementet. Myndighetens huvuduppgifter är att mönstra och skriva in totalförsvarspliktiga till grundutbildning med värnplikt samt att bemanna krigsorganisationen. Åt andra myndigheter genomförs prövningar för urval för yrken och utbildningar med särskilda krav som handlar om trygghet och säkerhet i det svenska samhället. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Jämställdhet och mångfald är en tillgång för vår arbetsplats och vi välkomnar därför sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi ser fram emot din ansökan! Anställning Anställningen är tillsvidare men kan komma att inledas med provanställning. Du söker anställningen via vår webbplats www.pliktverket.se Sista ansökningsdag är den 7 mars. Kontakt Vill du veta mer är du välkommen att kontakta kommunikationschef Marinette Nyh Radebo eller HR-specialist Elin Ryen Mossberg. Fackliga företrädare är Björn Staaff för Saco-S och Anders Thelin för OFR/S. Du når samtliga på 0771-24 40 30.
Arbetsgivare
Totalförsvarets plikt- och prövningsverk
Hemsida: https://pliktverket.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Strategisk kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Vill du vara med och utveckla intern kommunikation på en stor myndighet med ett samhällsbärande uppdrag? Är du en driven kommunikatör som tycker om att arbeta både strategiskt och operativt med kommunikation? Då kan vi erbjuda dig ett utvecklande arbete där vi tillsammans skapar samhällsnytta. Om dig Du kommer att arbeta brett med interna strategiska och operativa kommunikationsfrågor. Rent praktiskt innebär det att du ska identifiera kommunikationsbehov, prioritera, välja strategier för att ta fram rätt leveranser, producera innehåll samt planera, paketera och genomföra kommunikationsinsatser utifrån de effekter vi vill nå. Det ingår också att formulera budskap, ge stöd och råd i kommunikationsfrågor, facilitera möten och andra kommuniktionsarenor samt identifiera beroenden som är förutsättningar för lyckad kommunikation. En del av arbetet är i team nära våra avdelningars ämnes- och sakfrågor andra delar är självständigt och drivande arbete, till exempel att projektleda och leverera olika kommunikationsinsatser i något av våra myndighetsövergripande interna eller externa ämnen. Även andra arbetsuppgifter inom kommunikationsavdelningens ansvarsområden kan bli aktuella. Du arbetar både självständigt och tillsammans med experter och kommunikatörer. Du sätter servicenivån högt, är samhällsorienterad och har ett mycket gott omdöme. På kommunikationsavdelningen jobbar ett 50-tal medarbetare på flera orter i landet. Vi har det övergripande ansvaret för myndighetens externa och interna kommunikation, och vi lägger stor vikt vid att arbeta integrerat för att hålla ihop hela kommunikationsprocessen. Vi strävar alltid efter att på bästa sätt möta dagens och morgondagens behov hos våra målgrupper. Rollen som strategisk kommunikatör finns hos interna ämnessektionen. Din placeringsort är enligt överenskommelse på någon av våra orter Uppsala, Linköping, Örebro, Göteborg eller Solna. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I ditt arbete är du fokuserad och drivs av högt tempo. Du är en van rådgivare, särskilt inom ledningskommunikation och är bra på att se lösningar, motivera andra och få saker gjorda. Du är van vid att hålla ihop produktionsprocesser, identifiera kommunikationsbehov och leverera olika innehåll. Du kan omsätta strategier till aktiviteter som når fram och växlar gärna mellan att arbeta proaktivt och reaktivt. I det här jobbet ska du: - vara hjälpsam, driven och engagerad - vara effektiv och strukturerad - vara en skicklig skribent - vara initiativrik och van att sätta dig in i komplexa frågor. Du ska även ha - högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan eftergymnasial utbildning som vi bedömer likvärdig - arbetat med kommunikation under de senaste åren - ansvarat för kommunikationsinsatser inom större projekt eller sakområden - erfarenhet av att producera innehåll till webbplats, intranät och andra digitala kanaler. Det är önskvärt att du har erfarenhet av teambaserat arbete och utveckling av kommunikation. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Med anledning av Covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. Välkommen med din ansökan! Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör till 2047 Science Center

Arbetsgivare / Ort: Framtidsmuséet i Dalarna / Borlänge
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet

Vi söker en dirigent, en improvisatör och innovatör som kan dirigera kommunikation i en mångfacetterad orkester. Vill du vara med och skapa intresse för naturvetenskap och teknik i en spännande verksamhet i framkant? Då är 2047 Science Center en arbetsplats för dig.

Vi söker dig som brinner för strategisk kommunikation och marknadsföring och som har ett intresse för naturvetenskap och teknik. Vi behöver en driven och kreativ lagspelare som tillsammans med oss vill vara med och utveckla vår spännande verksamhet.

2047 Science Center är ett av 19 science centers i Sverige. Vi är en kunskapsarena inom naturvetenskap, teknik och matematik och fungerar som ett nav mellan skola, akademi och näringsliv i syfte att stärka framtidens kompetensförsörjning.

Vi bedriver spetsundervisning, laborationer och hands-on aktiviteter för skolans alla årskurser och genomför kompetensutvecklingsinsatser för lärare både på vårt science center och ute på skolor. Vi lever under devisen ”Det blir viktigt när det är på riktigt”. Vi har även en välbesökt experimentmiljö som tar emot mer än 50 000 besökare årligen. Det här och mycket annat gör 2047 Science Center till en spännande arbetsplats i framkant.

Verksamheten präglas av våra kärnvärden, de speglar vår mission och vårt syfte. Vi vill att våra kärnvärden ska leva och andas, de ska sitta i väggarna och i ryggmärgen hos medarbetarna och vägleda i allt det vi gör.

Vi är en organisation som ligger i Framkant och präglas av Spetskompetens inom alla våra yrkesgrupper, vi arbetar med nya metoder och innovationer som kännetecknas av en hög kvalité.

Vi visar på Handlingskraft genom att vara en kraftfull och inflytelserik verksamhet som gör skillnad. Kreativitet återkommer i allt det vi gör och är flexibla utifrån situationen och löser det mest omöjliga. Vi vill stimulera till Nyfikenhet, och experimentlusta och på så sätt skapa intresse för och kunskap om naturvetenskap, teknik och matematik.

Låter det här som en arbetsplats för dig, är du vår nya kollega?

Dina kvalifikationer

För att vara framgångsrik i rollen som kommunikatör på 2047 SC ser vi att du är:

· Självständig - du är självgående och driven i arbetet med att stötta ledning och kollegor i kommunikationsfrågor.

· Nyfiken - ditt arbete präglas av ett undersökande och kritiskt granskande arbetssätt.

· Flexibel - du är anpassningsbar, du ser möjligheter snarare än problem när förutsättningar förändras.

· Kommunikativ - du är en utåtriktad god lyssnare som kan kommunicera på olika nivåer och bemöta såväl en barngrupp som en bolagsledning.

· Strategisk - du är långsiktig och genomtänkt i dina handlingar och kan se hur olika vägval påverkar 2047 SC, du upprättar strategier och genomför dem.

Vi ser gärna att du har akademisk utbildning med inriktning mot kommunikation/marknadsföring. Alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom yrkeslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Har du utbildning i strategisk kommunikation samt kunskaper i grafisk produktion är det fördelaktigt. Du har flerårig yrkeserfarenhet som Kommunikatör, Kommunikationsstrateg eller Internt kommunikationsansvar.

Du har god vana av att arbeta självständigt med kommunikationsinsatser i olika verktyg och kanaler. Du är van att upprätta såväl strategier som att operativt genomföra dem. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Vid tillsättningen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Dina arbetsuppgifter

I ditt arbete som kommunikatör kommer du att ansvara för att:

  • Upprätta kommunikationsstrategier, genomföra dem samt analysera genomslag av olika kommunikationsinsatser.
  • Ta fram, genomföra och följa upp kommunikationsplaner.
  • Göra innovativa och kreativa punktinsatser inom marknadsföring.
  • Kommunicera verksamheten mot olika målgrupper.
  • Planera och producera kommunikation/information på våra sociala medier och andra kommunikationskanaler.
  • Samordna och övervaka hela verksamhetens kommunikativa framtoning och agerande.
  • Vara en resurs vid kontakter med press och media samt skriva pressmeddelanden.
  • Ta fram grafisk produktion såsom layout till projekt och pedagogiska program samt produktion av rörlig media för sociala kanaler och hemsida.
  • Planera och genomföra digitala event.
  • Bygga upp vår bildbank samt hantera bilder med tillhörande samtyckesavtal.


Din anställning

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Du kommer att vara baserad i Borlänge men eftersom vi jobbar i hela Dalarna så kan resor förekomma i tjänsten.

Ansökan

Ansökan, med sedvanliga handlingar, skickas snarast till:

[email protected] senast den 7 mars, märk mejlet med ”Kommunikatör till 2047” Intervjuerna kommer att ske löpande.

Kika gärna in på www.2047.nu så får du veta mer om oss!

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Arbetsgivare
Framtidsmuséet i Dalarna
Jussi Björlings Väg 25
78129 Borlänge
Hemsida: www.2047.nu
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Götene kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Götene kommun är den lilla kommunen med många möjligheter. Här finns en stor bredd i kompetensen och samtidigt en närhet som gör det enkelt att samarbeta över både organisatoriska och professionella gränser. Vi som arbetar i Götene kommun är till för dem som bor i, besöker och verkar i Götene kommun och all vår verksamhet syftar till att stödja deras behov. Grunden i vårt medarbetarskap är ansvar, etik, mod och ärlighet. Som medarbetare i Götene är du engagerad och delaktig och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar till initiativrikedom, kreativitet och ansvarstagande. Vi kan erbjuda meningsfulla och samhällsnyttiga arbeten. Inom Götene kommun vill vi på bästa sätt ta vara på din kompetens i arbetet. Vi söker en mångsidig kommunikatör. Hos oss får du jobba varierat och brett inom hela kommunikationsområdet och du kommer både att arbeta strategiskt och operativt. Du kommer att planera, genomföra och utvärdera olika kommunikationsinsatser och aktiviteter både internt och externt. Du kommer att utgöra ett stöd för chefer och verksamheter i planering och paketering av kommunikationsinsatser och utgöra bollplank och rådgivare i kommunikationsfrågor. Du kommer även att arbeta med uppgifter såsom att ta fram innehåll för hemsida och intranät, sociala medier och pressmeddelanden. Vår kommunikationsavdelning är liten och du kommer att arbeta nära vår webbansvarige kommunikatör och kommunikationsstrateg. Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom området. Det är meriterande med erfarenhet från yrkesområdet.    Som person är du kreativ, självgående, flexibel och ansvarstagande. Du har lätt för att samarbeta med andra, har servicekänsla och gott omdöme. Du skapar och bibehåller du goda relationer. Du har en mycket god språklig förmåga och har lätt för att anpassa texter utifrån olika målgrupper och syften. Att skriva klarspråk är en självklarhet för dig. Du har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter och hålla deadlines även när det händer mycket samtidigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Villkor Visstidsanställning, t.o.m. 2022-12-31, tillträde efter överenskommelse Heltid Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid. Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.
Arbetsgivare
Götene kommun
Ansökan
Ansök senast 8 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör till myndighet i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 8 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en kommunikatör som vill vara med i arbetet att öka kännedomen om myndigheten och dess arbete i ett spännande och utvecklande myndighetsuppdrag. Som kommunikatör hos vår kund får du, förutom gedigen påbyggnad för ditt CV, även möjlighet att arbeta i prestigelösa och hållbara team och med stort eget ansvar. I den här rollen ingår du i en funktion som delar ut medel till nyskapande projekt till förmån för barn, unga och personer med funktionsnedsättning. Målet är att öka kännedom om detta till myndighetens prioriterade målgrupper – civilsamhället och allmänheten. Har du minst fem års erfarenhet av varierat kommunikationsarbete samt en högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig? Är du dessutom en van skribent som har erfarenhet av att arbeta med CMS, Adobes programvaror och sociala medier. Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

Som kommunikatör hos myndigheten får du möjligheten att driva ditt eget arbete, men du kommer även att få chansen att visa prov på din goda samarbetsförmåga genom att ingå i team bestående av tio engagerade kollegor som tillsammans stöttar myndighetens åtta avdelningar. I den här rollen ingår du i en funktion som delar ut medel till nyskapande projekt till förmån för barn, unga och personer med funktionsnedsättning. Målet är att öka kännedom om detta till myndighetens prioriterade målgrupper – civilsamhället och allmänheten. I det arbetet krävs att du är kreativ i ditt tänk och lägger upp genomförbara planer som du operativt är med och driver igenom

Du kommer ha din placering i myndighetens lokaler i Stockholm, dock sker just nu allt arbete på distans med anledning av pandemin. En ansvarsfull och utvecklande roll med varierande arbetsuppgifter. Här får du utrymme att växa som kommunikatör, samtidigt som du får vara med och utveckla själva verksamheten!
 
I rollen ingår bland annat att:

  • Ta fram kommunikations- och aktivitetsplaner, sätta budskap, mål och effekter för arbetet utifrån myndighetens övergripande strategi.
  • Producera nyhetsbrev, planera och leda workshops samt skapa innehåll för digitala kanaler. 
  • Stötta verksamheten i att planera och genomföra events där de träffar ideella föreningar runtom i landet – såväl digitalt som IRL.
  • Följa upp kommunikation.

Arbetstider

Uppdraget är på heltid, med start kring 1 april 2021 och med ett uppdrag fram till 31 december 2021, med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna avser kontorstider.

Kvalifikationer

Här behöver du:

  • Högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig. 
  • Minst fem års erfarenhet av varierat kommunikationsarbete på en kommunikationsavdelning. 
  • Vara en van skribent och ha erfarenhet av att arbeta med CMS (ex. Sitevision) och Adobes programvaror. 
  • God kunskap i professionellt arbete med sociala medier (främst Facebook och Instagram).
Det är meriterande om du har arbetat med filmproduktion i eller med civilsamhället. Det är också meriterande om du arbetat i statlig myndighet eller i annan politiskt styrd organisation. 
 
Vi fäster även stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen som kommunikatör innebär att du har många kontakter och det är därför viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi även att du är självständig, driven och prestigelös samt arbetar strukturerat. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan

Ansök senast 2021-03-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emelie Cedergren, rekryterare, [email protected] 

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 8 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.