På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

HR-administratör
Spela filmen

HR-administratör

177 Lediga jobb

Driven HR-administratör

Arbetsgivare / Ort: Totalförsvarets Forskningsinstitut, Foi
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör

Om jobbet
FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut, är ett av Europas främsta institut för tillämpad forskning inom försvar och säkerhet. FOI är en myndighet under Försvarsdepartementet och vi har till uppgift att bedriva forskning, metod- och teknikutveckling samt utredningsarbete för totalförsvaret och till stöd för nedrustning, icke-spridning och internationell säkerhet. Verksamheten bedrivs på uppdrag av i första hand Regeringskansliet, Försvarsmakten, Försvarets materielverk (FMV) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). På FOI är vi cirka 1000 anställda, varav drygt 800 arbetar direkt med forskning och utveckling. Våra kompetenser spänner över hela fältet från naturvetenskap och teknik till samhälls- och statsvetenskap. Ref. FOI-PERS-2022-1 Vill du arbeta med erfarna HR-kollegor och för att kunna erbjuda en organisation som ”forskar för en säkrare värld” ett fantastiskt HR-stöd? Vad bidrar du med i arbetet hos oss? I rollen som HR-administratör kommer du att stötta Personalenheten som består av Personalchef, HR-gruppen, lönegruppen och resegruppen genom att vara spindeln i nätet vad gäller administrativa frågor och utförare vad gäller en bredd av HR-administrativa uppgifter. Detta kan innefatta t.ex. bokning av och protokollföring vid interna möten, vara webbredaktör för HR på vårt intranät, hantering av personalakter, dokumenthantering, lägga in nyanställningar i lönesystemet samt hantera enhetens beställningar av IT-utrustning, möbler m.m. Det kan även handla om att ta fram administrativa underlag för beslut samt planera, boka och delta vid FOI:s introduktionsutbildningar eller rekryteringsadministration. Har du den kompetensprofil vi behöver ? Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av personaladministrativt arbete och du kan uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i MS Office och du använder obehindrat datorn som arbetsverktyg. Meriterande är för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning och erfarenhet av löne-/HR-system. Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar och arbetar bra med andra människor. Du tar initiativ, d.v.s. sätter igång aktiviteter och uppnår resultat, och kan själv planera och strukturera dina arbetsuppgifter och driva processer vidare. Du har också en hög grad av personlig mognad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad erbjuder vi dig? På FOI får du möjlighet att arbeta med frågor som är viktiga för både totalförsvaret och hela samhället. Tillsammans med andra får du möjlighet att skapa nya infallsvinklar och lösningar på komplexa frågor och se resultaten förverkligas hos våra uppdragsgivare. Din expertis bidrar till att viktiga samhällsfunktioner som exempelvis Försvarsmakten och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap blir effektivare, kunnigare och starkare inom sina respektive områden. Du kommer att ingå i Personalenheten som tillhör avdelningen Forskningsstöd. Läs gärna mer om vad vi gör:  https://foi.se/om-foi/organisation/forskningsstod.html Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi arbetar medvetet för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö med en bra balans mellan arbete och privatliv. Utöver detta erbjuder vi en rad förmåner. Läs mer om hur det är att jobba hos oss:  https://www.foi.se/jobba-hos-oss.html   Vill du vara med och söka svaren för en säkrare värld? Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via ansökningsknappen senast den 2022-01-25! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta T.f. Personalchef Tomas Nilsson eller vår nye Personalchef Torgny Hagelin (fr.o.m. 2022-01-10). Fackliga företrädare är Fredrik Ringblom (Saco-S) och Mi Reinmann (OFR/S – ST). Samtliga nås på 08-555 030 00. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför säkerhetsprövning efterfrågas vidimerade kopior på de utbildningar och tjänstgöringsintyg som är relevanta för tjänsten. Då vi är en myndighet betraktas inlämnade ansökningshandlingar som allmän handling och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen.
Arbetsgivare
Totalförsvarets Forskningsinstitut, Foi
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Samordnare/omsorgsmedarbetare till funktionshinderomsorgen

Arbetsgivare / Ort: Aneby kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör

Om jobbet
Aneby kommun är beläget på Småländska Höglandet med knappt 7 000 invånare. Kommunens övergripande mål är ”Ett gott liv i en hållbar kommun” och är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt, och vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på öppenhet, utveckling och ansvar. Det lediga uppdraget som samordnare i kombination med arbete i verksamheten, finns inom sociala avdelningen och funktionshinderomsorgen. Vi erbjuder ett arbete i en liten organisation, där du får möjlighet att utvecklas och utmanas i din roll som samordnare. Här får du bidra med din kompetens och arbeta tillsammans med andra i olika funktioner för att utveckla kommunen ännu mer. Läs mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun: aneby.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER Då vi behöver förstärkning inom funktionshinderomsorgen söker vi nu en samordnare för en projektanställning under ett år, med en eventuell möjlighet till förlängning. Vi söker dig som är engagerad och har tidigare erfarenhet av schemaläggning och bemanningsplanering. I uppdraget ingår att tillsammans med övriga i teamet inom funktionshinderomsorgen arbeta med både kort- och långtidsbemanning samt schemaläggning i kombination med arbete direkt i verksamheten. Därför är det meriterande om du har utbildning inom omsorg. Samordnaren ska även vara ett stöd i det fortlöpande arbetet samt introducera nya medarbetare. Andra arbetsuppgifter som ingår i uppdraget är att vara behjälplig vid rekrytering av nya medarbetare, ansvara för behörighet och nycklar. Eftersom det är ett projekt kan arbetsuppgifterna komma att förändras under projektets gång. Detta kräver att du som person är flexibel och öppen för förändring. KVALIFIKATIONER För att trivas hos oss ser vi att du är en person som tycker om att ta ansvar, är lösningsfokuserad och drivs av att vara flexibel. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov. Du ska ha mycket god kunskap av schemaläggning och logistiken kring detta. Detta innefattar att du har en mycket god datorvana och har en positiv inställning till att arbeta med digitala verktyg. Du har förmåga att se helheter i arbetsflödet, kan prioritera och hantera många frågor samtidigt. Du behöver kunna uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och i skrift. Har du tidigare erfarenhet av TimeCare, Multi Access och Medvind är det meriterande. ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsgivare
Aneby kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

HR Administrator to Antaros Medical

Arbetsgivare / Ort: Antaros Medical AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Does HR coordination, administration and assistance in a dynamic work environment sound interesting to you? How about working in an innovative company within the global Life Science sector where you support with recruitment and different HR processes? Are you a driven student who enjoys producing results through structure and collaboration? If it catches your interest, you should continue reading. At Antaros Medical, we value competence and development as well as ideas and creative solutions. Relations and trust are keys to success, and it is equally important for us to have fun while doing a meaningful job. We have currently around 100 employees working at our offices in Sweden in Mölndal and Uppsala, as well as in the US, and we are continuously growing. As a part of our growth journey, we are looking for a part-time HR Administrator for HR- and recruitment administrative support, to join our Mölndal office. We believe that good HR processes are essential for a thriving work environment, and so is recruiting and retaining our great people. You will be joining our small but wonderful HR team. As an HR Administrator, you will support the HR function with administration, documentation, and general assistance in various HR processes. You will further assist with coordination of recruitment- and on-boarding processes in collaboration with managers and other departments in the organization. Your main responsibilities will be: - Provide general HR administrative support and assistance - Manage various HR documentation - Support our recruitment- and on-boarding processes Additional responsibilities could include: - Coordinate organizational engagement activities Who are we looking for? We believe that you are currently studying HR or an equivalent education at university level, having at least 1 year of studies left before graduation. You might have initial experience of working with HR-related service, administration, and/or recruitment. As a person, you are service-minded and have a good ability to communicate and interact with others, where you enjoy producing results through support and collaboration. We further believe that you have strong administrative skills as well as an analytical and proactive mindset. You will be working in a broad HR setting, which requires a structured mindset as well as flexibility by understanding prioritizations and the bigger picture. Requirements: - Current B. Sc. studies within HR or equivalent - Fluent English language skills in speech and writing It is perceived as meritorious if you are studying a M. Sc. within HR or equivalent education. It is further beneficial if you have previous experience of HR service, administration, and/or recruitment. Are you interested? Happy to hear! Please submit your application via the link below with your CV included, no later than 23rd January 2022. For more information about the position, please contact Emilia Larsson, [email protected] The recruitment is for a part-time employment corresponding to 1-2 days per week. We only accept applications via our recruitment system, Teamtailor. The recruitment is handled by Antaros Medical. About Antaros Medical At Antaros Medical, we are pioneering imaging methodologies, such as Magnetic Resonance Imaging (MRI) and Positron Emission Tomography (PET), to design and deliver clinical studies for decision making and differentiation in drug development. We are specialized in cardiorenal & metabolic diseases and oncology. We combine ground-breaking imaging with profound experience in drug development and a deep knowledge in disease mechanisms. We have a global network of collaboration partners and customers, including both Big Pharma and Biotechs, and several European collaboration initiatives such as Innovative Medicines Initiative (IMI) and COST. Antaros Medical has delivered small complex, mechanistic studies as well as multi-center clinical trials worldwide utilizing our innovative imaging methods. Our global headquarter and imaging Corelab are based in Sweden, and we have recently opened a subsidiary in the US.
Arbetsgivare
Antaros Medical AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Office Manager till Yamaha Motor Scandinavia

Arbetsgivare / Ort: Wise Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-assistent

Om jobbet

Som Office Manager på Yamaha Motor Scandinavia kommer du att arbeta med ett övergripande ansvar för de skandinaviska kontoren. Du kommer att utgå från vårt kontor i Sickla och kommer att arbeta nära Country Manager och ha en central roll i organisationen. Ditt övergripande kontorsansvar innefattar bland annat:

  • Ansvara för kontorets allmänna ytor och att de används optimalt dvs planera, beställa möbler, teknisk utrustning etc.
  • Avtalsansvarig och kontaktperson gentemot leverantörer, samarbetspartners och hyresvärd.
  • Fakturahantering, posthantering, beställa kontorsmaterial.
  • Koordinering av HR-ärenden med fackliga representanter, lokala HR- personer och extern löneleverantör (Huvudkontor med HR-avdelning finns i Amsterdam).
  • Ansvarig för onboarding av nya kollegor.
  • Kontaktperson gällande lönehantering i Sverige, Norge och Danmark.
  • Ansvarig för uppdatering av anställningsuppgifter och löneadministration.
  • Kalenderhantering och koordinering av gemensamma möten. 
  • Samordna events och aktiviteter.

Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet som Office Manager eller motsvarande. Du är serviceminded, tar initiativ och prestigelös. Du är duktig på att prioritera, kan hantera många olika uppgifter samtidigt och du har hög integritet. Du har öga för detaljer och du är duktig på att kommunicera. Du känner dig trygg i en internationell miljö, är lösningsfokuserad och har en hjälpsam personlighet. Flytande i både tal och skrift på svenska och engelska. Bra förståelse av danska och norska är meriterande. Du är trygg i hela Officepaketet och har du tidigare arbetat med löner, HR och har ett intresse för IT är det ett stort plus men inget krav. Det viktigaste är din personlighet och att du har en ”can do” attityd. 

Om Yamaha Motor For more than 60 years, Yamaha Motor has been bringing pleasure to millions of people by using ingenuity and enthusiasm to constantly surpass customer expectations, thereby enriching their lives. Yamaha Motor Scandinavia (YMSC) is a regional branch office of Yamaha Motor Europe.

YMSC is responsible for coordinating the marketing and sales activities of Yamaha Motor products in Sweden, Norway, Denmark, Greenland and Iceland, mainly: Yamaha motorcycles and scooters, marine outboard engines, Wave runner water vehicles, 4-wheel All-Terrain Vehicles (ATV’s), golf cars, snowmobiles and generators.

Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Yamaha Motor med The Pace/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se och du får då svara på några korta frågor - vi tar inte emot ansökningar via mejl. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Christina Stenbeck på [email protected] och Andreas Larsson på [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Wise Professionals AB
Hemsida: www.thepace.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Personalkoordinator till Dalenbergs El & Maskinteknik AB - Skene

Arbetsgivare / Ort: Vattenfall AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vattenfall Services företagskultur präglas av säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp. Vi arbetar kundinriktat i en mål- och projektorienterad organisation.


Dalenbergs El & Maskinteknik AB är sedan 1 juli 2018 ett helägt dotterbolag till Vattenfall Services Nordic AB, ett av Sveriges ledande företag inom underhåll och byggnation av elanläggningar. Vattenfall Services utför även drift och underhåll av kraftanläggningar för el- och värmeproduktion, genomför underhållsarbete åt industrikunder och erbjuder tjänster inom energieffektivisering, mätning och belysning. Bolagets 1 500 medarbetare finns på ett 90-tal orter i Sverige. Bland kunderna finns nät- och energibolag, industrier, kommuner, landsting och entreprenadbolag. Vattenfall Services fyra kärnvärden är säkerhet, prestation, samarbete och kundfokus.

Är du en erfaren Personalkoordinator som gillar att vara spindeln i nätet som vill bidrag och leva efter vår visionen ”Sveriges Säkraste arbetsplats”? Är du dessutom en person som är noggrann, strukturerad, lösningsorienterad och kan hålla en hög sysselsättningsgrad för personalen? Läs vidare!


Din roll som Personalkoordinator

Personal koordinator har det administrativa ansvaret för alla elektriker på etableringen i Skene. Det innebär ansvar att i samråd med Projektledare och Serviceansvarig planera/schemalägga elektriker för pågående och planerade projekt och aktiviteter.

• I samråd med Projektledare och Serviceansvarig utse elektriker för aktuella projekt och serviceuppdrag.

• Säkerställa att Personlig Skyddsutrustning finns för planerade arbeten.

• Ekonomiskt ansvar, Personalkoordinator upprättar i samråd med Operativ Chef och Ekonomichef en budget för sin verksamhet och säkerställa att

• I samråd med Operativ Chef säkerställa att tidrapporteringarna är korrekta innan lönekörning,

• Analyserar den löpande verksamheten för att hitta förbättringsmöjligheter för en ökad lönsamhet

• Ansvar för personal- och resursplanering.

• Ansvar för planering och genomförande av krav-, och kompetensutbildningar för Elektriker


Din kvalifikationer som Personalkoordinator

För att lyckas i rollen ser vi att du har ett utbildning inom HR (ledarskap, lönesystem, utbildning-personalplanering) eller motsvarande arbetslivserfarenheter som chef, projektledare, ledande montör eller serviceuppdrag. Du har ett stor intresse och erfarenhet av att planera personalresurser för projekt och serviceuppdrag och utbildningar till personal. Du har god datorvana (MS-Office) och talar och skriver svenska obehindrat. Goda kunskaper i engelska är meriterande.


Placeringsort: Skene


Mer information

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Christoffer Andreasson, Tel: 070-295 45 För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Teri-Anne Brink, [email protected]


Hos Dalenbergs El & Maskinteknik AB blir du en del av vårt kompetenta team av erfarna Projektledare och Montörer. Vi erbjuder ett varierande arbete inom allt från fiber till 130 kV-kablar och utför installationer inom industri och entreprenad så väl som serviceuppdrag och installationer hos privatpersoner. Vi är idag 45 anställda placerade i Skene. För mer information om Dalenbergs El & Maskinteknik AB, klicka här.


Känns detta som ett jobb för dig?

Vi ser fram emot din ansökan senast den 23:e januari 2022. Då vi tillämpar löpande urval kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Vattenfall AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.