På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

HR-administratör
Spela filmen

HR-administratör

153 Lediga jobb

HR-konsulter till kommande uppdrag

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-assistent

Om jobbet
Vill du växa karriärmässigt och drivs av att ta dig an nya utmaningar? Har du tidigare erfarenhet av brett HR-arbete? Är du driven, kommunikativ och resultatorienterad? Nu söker Adecco nya HR-konsulter till framtida uppdrag. Tveka inte att ansöka redan idag om det låter intressant. Om tjänsten Som HR-konsult kan du bland annat arbeta i nära samarbete med HR Chef, HRBP´s och linjechefer. Din roll kan innebära ett brett spektrum av arbetsuppgifter inkluderat både strategiskt och operativt HR-arbete såväl som kvalificerat chefsstöd. Dina arbetsuppgifter kan komma att innebära bland annat: • Vara en central kontaktpunkt för HRBP´s • Samordna och följa upp årliga HR roadmaps • Ansvara för rapportering och prognoser kopplat till personalen samt utformning av olika typer av enkäter och medarbetarundersökningar • Driva HR administrativa uppgifter • Administrera personalfrågor, hålla reda på nyckeltal och samordna datainsamling och statistik • Delta i HR-aktiviteter och processer t.ex. arbete med student relations, Talent Management och Employer Branding • Administration av order, fakturor och kostnader och administration av HR budget • Planera och organisera möten, seminarier och konferenser • Förbereda dokument, presentationer och rapporter • Hantera kontakter och nätverk internt och externt • Driva kompetensförsörjningsarbete, t ex i form av att projektleda långsiktig rekrytering • Genomföra och analysera avgångsintervjuer Om dig Vi söker dig som har en utbildning inom HR, företagsekonomi eller annat närliggande område. Du har tidigare erfarenhet av brett HR-arbete eller liknande arbetsuppgifter och är van vid att arbeta i en internationell miljö där förändringar sker snabbt och arbetstempot är högt. Vidare är du van vid att supportera chefer på olika nivåer samt bekväm med att använda såväl svenska som engelska i ditt arbete. Med driv, handlingskraft och en stark tilltro till din egen förmåga samtidigt som du har stor integritet och är van vid att hantera konfidentiell information kommer du långt på din nya arbetsplats. I rollen är det viktigt att du är proaktiv, lösningsinriktad samt har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du trivs i en teambaserad roll och med ett nära samarbete till dina kollegor och chefer. Du har även förmåga att strukturera, organisera och planera din arbetsdag samt lösa problem snabbt och effektivt. Du gillar nya spännande utmaningar och värnar om att bygga goda relationer både internt och externt. Viktigt för tjänsten är: - Tidigare erfarenhet från HR-arbete - Erfarenhet av att arbeta strukturerat i ett högt tempo, utan att göra avkall på leverans och kvalitet - Flytande svenska och engelska i tal och skrift. CV skall bifogas på både svenska och engelska. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Fatima Bekori 073 684 70 28 alt. [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord HR-partner, HR-konsult, HR-administratör, HR-admin
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Hemsida: http://www.adecco.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Talent Acquisition for the Performance and Insights team!

Arbetsgivare / Ort: Perido AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Do you possess skills in strong relationship building and have an ability to engage and collaborate closely with both internal- and external stakeholders? If so, you might be just the one we are looking for! We offer you an exciting assignment where you will be given great responsibility. Keep reading to find out more!

About the position

Perido is looking for a Talent Acquisition to our client, a large successful fintech company that develops smart and easy payment solutions. This assignment is positioned at the company’s modern headquarters, right in the heart of Stockholm.

Your daily tasks

  • Enrolling new consultants, administrating Service Agreements
  • Work in the HR system, and incoming internal inquiries in the service desk
  • Monitor and present offers to stakeholders/hiring managers
  • Govern a smooth candidate experience, interviews, feedback etc
  • Administer logic tests for consultants
  • Administrate inquiries from internal and external stakeholders
  • Continuous support to internal and external stakeholders


Your qualifications

To succeed in this role, we see that you are a service-minded, social, and responsible person. You are a fast learner who easily adapts to new situations and ways of working.

Furtmore, since the environment is international, we expect you to be great in communicating in English. Have we caught your interest? Please send us your application in English as soon as possible!

Requirements

  • Post-secondary education in HR/recruiting
  • General computer skills
  • Excellent communication skills in English, both oral and written


Contract type and hours

Full time. Consulting assignment until 2021-12-31 with possible extension. Start as soon as possible.

Application

Please apply for this vacancy through our website. The company name and more information about this position will be revealed at the first contact with responsible recruiter. We recommend that you submit your application as soon as possible since interviews will be held continuously.

If you have any questions you are welcome to contact us by mail, [email protected], and one of our recruitment assistants will answer you. State the reference number 32643 in the subject line.

About Perido

Perido is a successful consultant and recruitment company, active within the civil service sector. The company has grown consistently since the start in 2003. Our vision is that everyone should thrive and feel dedicated at work, this includes our co-workers and consultants. Through questioners that cover well-being we uphold high scores of contentment among our employees, both in-house co-workers and consultants year after year. This is something that we continue striving towards in everything we do. Today, Perido consists of 50 in-house co-workers and over 700 consultants working all over the country. More vacancies can be found on our website; www.perido.se/lediga-jobb/

Arbetsgivare
Perido AB
11645 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.perido.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

HR-administratör till Gunnebo Industries

Arbetsgivare / Ort: Inpeople Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-assistent

Om jobbet
Dina arbetsuppgifter Gunnebo växer och söker nu en erfaren HR-administratör med ett genuint intresse för administration och andra HR-relaterade arbetsuppgifter. Du erbjuds ett spännande jobb i ett högt tempo hos ett företag som präglas av kvalitet, kundfokus och innovation. För att driva HR-arbetet framåt och bidra till Gunnebos framgång söker vi dig som är noggrann, självgående och har ett stort engagemang. Du är strukturerad, kan planera ditt arbete bra och ser värdet i ordning och reda. Tjänstens omfattning är 100% och placeringsort är Gunnebo, uppstart sker efter överenskommelse. I rollen som HR-administratör kommer du främst arbeta med de administrativa delarna inom företagets olika HR-processer t.ex. personal och löneadministration, rapportering av personalekonomi, avtal och protokollskrivning. Ditt uppdrag innebär ett nära samarbete med HR-chefen, till vilken du rapporterar, och även till andra avdelningar inom bolaget. Du förväntas därför kunna hoppa in och stötta där det behövs och därmed se utmaningarna och fördelarna med detta. Välkommen med din ansökan! Din profil Du som söker har en utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande. Du bör även ha några års erfarenhet inom HR, samt vara van vid administration. Som person är du lojal, ödmjuk, pålitlig och nyfiken. Du gillar att arbeta metodiskt och tar dig an arbetsuppgifter och utmaningar med ett högt kvalitetstänk. Du är en person som känner dig bekväm med att använda datorn som ditt dagliga hjälpmedel, du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift och det är fördelaktigt om du har kunskaper inom olika HR och/eller lönesystem. Har du dessutom erfarenhet av arbete inom tillverkande industri är detta meriterande. Då urval sker löpande ser vi fram emot din ansökan redan idag. Välkommen! Om företaget Gunnebo Industries är ett internationellt företag som är verksamt över hela världen. Vi är marknadsledande inom flera områden inom lyft- och materialhantering, med tillverkning av produkter såsom kranblock, linskivor, kätting & lyftkomponenter, schacklar och surrningsprodukter. Gunnebo Industries har tillverkningsenheter och försäljningsbolag i flera länder, och utöver detta har vi distributörer i mer än 50 länder, vilket gör våra produkter tillgängliga i alla delar av världen. Kvalitet och innovation har varit grunden för Gunnebo Industries i mer än 250 år och tillsammans med vårt starka varumärke och drivna medarbetare utvecklar vi de produkter som ska möta framtidens krav. Gunnebo Industries är en del av The Crosby Group. Om oss Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!
Arbetsgivare
Inpeople Sverige AB
Hemsida: http://www.inpeople.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

HR-administratör till Gunnebo Industries

Arbetsgivare / Ort: Inpeople Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-assistent

Om jobbet
Dina arbetsuppgifter Gunnebo växer och söker nu en erfaren HR-administratör med ett genuint intresse för administration och andra HR-relaterade arbetsuppgifter. Du erbjuds ett spännande jobb i ett högt tempo hos ett företag som präglas av kvalitet, kundfokus och innovation. För att driva HR-arbetet framåt och bidra till Gunnebos framgång söker vi dig som är noggrann, självgående och har ett stort engagemang. Du är strukturerad, kan planera ditt arbete bra och ser värdet i ordning och reda. Tjänstens omfattning är 100% och placeringsort är Gunnebo, uppstart sker efter överenskommelse. I rollen som HR-administratör kommer du främst arbeta med de administrativa delarna inom företagets olika HR-processer t.ex. personal och löneadministration, rapportering av personalekonomi, avtal och protokollskrivning. Ditt uppdrag innebär ett nära samarbete med HR-chefen, till vilken du rapporterar, och även till andra avdelningar inom bolaget. Du förväntas därför kunna hoppa in och stötta där det behövs och därmed se utmaningarna och fördelarna med detta. Välkommen med din ansökan! Din profil Du som söker har en utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande. Du bör även ha några års erfarenhet inom HR, samt vara van vid administration. Som person är du lojal, ödmjuk, pålitlig och nyfiken. Du gillar att arbeta metodiskt och tar dig an arbetsuppgifter och utmaningar med ett högt kvalitetstänk. Du är en person som känner dig bekväm med att använda datorn som ditt dagliga hjälpmedel, du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift och det är fördelaktigt om du har kunskaper inom olika HR och/eller lönesystem. Har du dessutom erfarenhet av arbete inom tillverkande industri är detta meriterande. Då urval sker löpande ser vi fram emot din ansökan redan idag. Välkommen! Om företaget Gunnebo Industries är ett internationellt företag som är verksamt över hela världen. Vi är marknadsledande inom flera områden inom lyft- och materialhantering, med tillverkning av produkter såsom kranblock, linskivor, kätting & lyftkomponenter, schacklar och surrningsprodukter. Gunnebo Industries har tillverkningsenheter och försäljningsbolag i flera länder, och utöver detta har vi distributörer i mer än 50 länder, vilket gör våra produkter tillgängliga i alla delar av världen. Kvalitet och innovation har varit grunden för Gunnebo Industries i mer än 250 år och tillsammans med vårt starka varumärke och drivna medarbetare utvecklar vi de produkter som ska möta framtidens krav. Gunnebo Industries är en del av The Crosby Group. Om oss Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!
Arbetsgivare
Inpeople Sverige AB
Hemsida: http://www.inpeople.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Studentmedarbetare internt till Manpower i Falun

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du student på universitet/högskola och vill få in en fot i arbetslivet? Ta första steget i din karriär inom HR. Som studentmedarbetare hos oss kommer du bland annat arbeta med CV- granskning, telefonintervjuer och administration. Ett roligt och lärorikt extrajobb hos oss på Manpower i Falun! Vad innebär extrajobbet som studentmedarbetare? Här får du chansen att arbeta tillsammans med oss på kontoret i Falun. Vi är ett härligt gäng där vi tillsammans sprider glädje och har roligt på jobbet! Du kommer att jobba internt på Manpower och kommer bland annat att arbeta med: * Administration * Urval av kandidater * Granska CV:n * Genomföra telefonintervjuer/referenstagningar * Söka efter kandidater i system * Stötta konsultchefer i deras dagliga arbete med bemanning och schemaläggning Du kommer få ovärderlig erfarenhet av rekrytering och bemanning, där du kommer kunna knyta många värdefulla kontakter! Vi tycker det är viktigt att du får en bra start hos oss och du kommer därför få en grundlig upplärning där du bland annat får lära dig alla system och hur du genomför ditt arbete på ett effektivt och kvalitetsmedvetet sätt. Arbetstiderna är måndag till fredag 8-17 eller 7-16 beroende på hur det passar för dig och för oss. Vi vill att du ska kunna jobba en dag i veckan och eventuellt mer vid behov. Arbetspassen bokar du upp, tillsammans med dina kollegor. Din arbetsplats kommer att vara på vårat kontor i Falun. Vad behöver jag kunna innan jag börjar? * Läsa personalvetare eller liknande på universitet eller högskola med minst 3 terminer kvar * Kunna jobba minst en dag i veckan * Kunna starta omgående * Vara flytande i svenska i tal och skrift * God datorvana * Körkort B Vilka personliga egenskaper är viktiga? Vi är ett sammansvetsat gäng med högt i tak! Vi har återkommande gruppaktiviteter och tycker det är viktigt att alla har roligt tillsammans. Vi har ett tätt samarbete och diskuterar mycket med varandra för att komma fram till bra lösningar. Du behöver därför vara en öppen person som har lätt för att jobba med andra samtidigt som du är självständig och kan ta egna beslut. Du trivs i ett högt tempo, har ett strukturerat arbetssätt och har lätt för att ta instruktioner. Du är en bra människokännare då du hanterar olika typer av personer och ska matcha dem till rätt uppdrag. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Intresserad? Vänta inte! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta mig Emma Ekström på e-post [email protected] Observera dock att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta tjänsten redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag! Vi ser framemot att höra från dig!
Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.