På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

322 Lediga jobb

Biståndshandläggare funktionsnedsättning till Beställarenheten

Arbetsgivare / Ort: Stockholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Biståndsbedömare/Biståndshandläggare

Om jobbet
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Spånga-Tensta stadsdelsområde är beläget i den nordvästra delen av Stockholm. Inom området finns Järvafältet, ett grönområde med unika kultur- och naturvärden. Vår vision är att göra skillnad för människan i vardagen. Beskrivning Socialpsykiatri och funktionsnedsättning på Beställarenheten består av engagerade personer som drivs av att göra skillnad. Vi är en grupp som alltid stöttar varandra i det dagliga arbetet och arbetar tillsammans för att förbättra vår verksamhet. Under 2019 deltog enheten t.ex. i Stockholm stads kvalitetsutmärkelse och en medarbetare var nominerad till ”Årets inspiratör” i 2020 års final i framtidsgalan. Hos oss får du bra kollegor och ett nära chefsstöd. På enheten är vi drygt 20 medarbetare, 2 samordnare, 1 Case manager samt med tillgång till en administrativ stödenhet. Arbetet leds av en enhetschef och en biträdande chef. Som nyanställd kommer du få en mentor tilldelad och en introduktion utifrån dina egna förutsättningar och kunskaper. För att uppnå den höga kvalitet vi eftersträvar i våra bedömningar så arbetar vi med kontinuerlig ärendedragning samt intern och extern handledning för våra medarbetare. Beställarenheten funktionsnedsättning och psykisk ohälsa söker nu två biståndshandläggare på föräldravikariat till teamen funktionsnedsättning. Vi vill ha dig som vår nya kollega så tveka inte med att skicka in din ansökan till oss! Arbetsuppgifter I utredningsgruppen inom socialpsykiatri arbetar vi med personer mellan 20-65 år och i utredningsgruppen funktionsnedsättning arbetar vi med personer 0-65 år. Som biståndshandläggare kommer du att arbeta med personer som är i behov av stödinsatser i sin vardag. Med den enskildes behov i centrum utreder handläggaren behov av insatser enligt SoL och LSS samt följer upp beslutade insatser. Vi sätter individen i centrum vilket innebär att vi lägger stor vikt vid att individen ska känna sig delaktig i processen och ha förståelse för beslut och de insatser som sätts in. Vi använder Motiverande Samtal (MI) och arbetar kontinuerligt med vidareutveckling av alla våra metoder och du som medarbetare träffar dessutom en extern handledare en gång i månaden. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen. Du har ett intresse för målgruppen personer med psykiska funktionsvariationer. Eftersom dokumentation och journalföring ingår i det dagliga arbetet behöver du ha goda språkliga och skriftliga kunskaper i svenska. Som person trivs du med variation och har lätt för att anpassa dig utifrån förändrade omständigheter. Du är duktig på att självständigt driva ditt eget arbete och har ett strukturerat förhållningssätt när du organiserar ditt arbete. När det uppstår oförutsedda situationer är du lugn och bidrar med ett realistiskt perspektiv. Eftersom arbetet handlar om att arbeta med människor, kommer du vara framgångsrik om du gillar att skapa relationer och har en förmåga att etablera kontakt med människor som har särskilda behov.  Vi tror på långsiktighet i våra anställningar och därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Vi tillämpar generösa flextider, sommar- och vinterarbetstid, vilket gör att du har möjlighet att planera ditt eget arbete och i samråd med arbetsteamet styra din arbetstid. Vi hoppas att du liksom vi tror på kontinuerlig utveckling och du har därför också tillgång till det stora utbudet av utbildningar inom Stockholm Stad. Du har en friskvårdstimme att nyttja och som anställd inom Stockholm Stad har du tillgång till ett kraftigt subventionerat medlemskort till stadens kommunalt drivna simhallar och utomhusbassänger. Vi har även förmånliga priser hos flera gymkedjor. Naturligtvis har vi även friskvårdsbidrag som vi hoppas att du använder. Här kommer du trivas om du söker ett omväxlande arbete där vi gör skillnad i människors vardag. Vi tror att vi kommer att bli ännu bättre med dig i vårt team och ser fram emot din ansökan! Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Arbetsgivare
Stockholms kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Handläggare på distans sökes till förvaltningsmyndighet

Arbetsgivare / Ort: Perido AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - upp till 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Krav
  • MS Office

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Är du en kommunikativ person som vill ha ett ansvarsfullt arbete i en utvecklande roll? Vi kan erbjuda ett uppdrag på distans, där du dessutom får vara med och skapa något nytt! Låter det som något för dig? Då kan det vara just dig vi söker!

Om tjänsten

Perido söker efter en handläggare som vill ta sig an uppdraget att arbeta fram en handbok till vår kunds internbankssystem. Vår kund är en central myndighet med placering i Stockholm, men just detta uppdrag kommer att ske på distans.

Dina arbetsuppgifter

På myndigheten finns en avdelning med ett egenutvecklat internbankssystem och där efterfrågas nu en konsult som kan arbeta fram dokumentation i form av en användarhandbok. Uppdraget består i att självständigt ta fram förslag på upplägg, struktur samt text. Användarhandboken är till för internt bruk och revisorer, så det ska på ett överskådligt sätt förklara exempelvis:

  • syftet med systemet
  • hur systemet är uppbyggt
  • hur det är beroende till andra system
  • skillnader i vyer beroende på vem som är inloggad som användare osv.

För att kunna genomföra detta kommer personen ha tillgång till en testmiljö av systemet, dokumentation i form av systemkrav, verksamhetsregler samt rutinbeskrivningar.

Dina egenskaper

Vi tror att du som söker det här uppdraget har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, samt god systemvana. Vi ser gärna att du känner dig trygg i dig själv och dina arbetsuppgifter, samt att du kan arbeta självständigt efter tydliga mål. Du vet vad ordning och reda innebär och klarar av att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt.

Låter detta som en rolig utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vi söker dig som har:

  • Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Förmågan att kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Plus i kanten:

  • Vi hoppas att du är en person som har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och erfarenhet av att arbeta självständigt.

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag till 2021-12-31. Tillträde nu i oktober

Skicka in din ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32637 i ämnesraden.

Om Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Perido AB
Hemsida: www.perido.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Studiestödsutredare till CSN i Umeå

Arbetsgivare / Ort: Centrala Studiestödsnämnden
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Handläggare
  • offentlig förvaltning/Utredare
  • offentlig förvaltning

Om jobbet
Som studiestödsutredare har du till uppgift att lösa kundens situation på bästa möjliga sätt, utifrån gällande lagar och regler. Du kommer att möta många individer med olika bakgrund och förutsättningar. Oavsett vilken kanal kunden valt att kontakta oss via har du förmåga att anpassa kommunikationen till mottagaren och som målsättning att lösa kundens hela ärende. En stor del av arbetet som studiestödsutredare innebär kontakt med våra kunder via telefonsamtal, i arbetet ingår även handläggning och utredning. Du arbetar för att varje kundmöte upplevs enkelt, jämställt och hjälpsamt. En naturlig del i ditt arbete är att guida kunden till självhjälp i våra e-tjänster. I gruppen är du en viktig lagspelare som stöttar dina kollegor, bidrar till en god arbetsmiljö och att vi tillsammans når de effekter vi eftersträvar. Som medarbetare på CSN tar du ett aktivt ansvar för att ständigt förbättra verksamheten. Kvalifikationer  Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning om minst 120 hp ellet motsvarande utbildning. Alternativt har du avslutade gymnasiestudier och har under minst två år arbetat med handläggning och kundservice och på så sätt inhämtat kunskaper och erfarenheter som är relevanta för arbetet som studiestödsutredare. Erfarenhet inom handläggning och utredande arbete från offentlig verksamhet eller bank- och försäkringsverksamhet är meriterande. Det är också meriterande om du har kunskap om studiestödssystemet samt tillämpning av relevant lagstiftning.  Du har mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och goda kunskaper i tal och skrift i engelska. Vi förväntar oss att du kan hantera Microsoft Officepaket, företrädesvis Word, Excel och Outlook.  Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har förmåga att på ett bra sätt möta olika människor på olika nivåer och behov. Arbetar bra med andra, relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram. Du anpassar dig lätt till ändrade omständigheter, kan snabbt förändra ditt synsätt och ser möjligheterna i förändringar. Tar ansvar för din uppgift och driver dina processer framåt. Gör korrekta avvägningar och prioriteringar och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsform Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas Omfattning Heltid Önskat startdatum Tillträde enligt överenskommesle Referens HR/2021:100 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast den 28 oktober Vår rekryteringsprocess CSN tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsmetod genom hela processen där fokus ligger på de kompetenser och egenskaper som tjänsten kräver. Vår bedömning görs objektivt och utifrån de kvalifikationer som framgår av annonsen. I nästa steg ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor samt bifoga ditt CV. Intervjuer kan ske fysiskt eller via video. CSN tar referenser från tidigare arbetsgivare. Arbetsprov och tester kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är offentliga. CSN kan därmed komma att behöva lämna ut dina ansökningshandlingar. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.    Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Om CSN Utbildning är en av sakerna som tar oss framåt i livet. På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall. Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, massagesubvention, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar, avtalstimmar samt arbetstidsförkortning. Vi vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling, och det är också alla vi som jobbar här.
Arbetsgivare
Centrala Studiestödsnämnden
Hemsida: https://www.csn.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Teamledare till asylprövningsenheten i Boden

Arbetsgivare / Ort: Migrationsverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Handläggare
  • offentlig förvaltning/Utredare
  • offentlig förvaltning

Om jobbet
Vi söker teamledare till asylprövningsenheten i Boden. Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö där ständiga förbättringar och mötet med människor står i fokus. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som teamledare företräder du arbetsgivaren och stödjer närmaste chef i det operativa ledningsarbetet på enheten. Det innebär att du fördelar resurser, samordnar och följer upp teamets dagliga arbete och rapporterar löpande till enhetschefen.  Genom ett coachande förhållningssätt vägleder du medarbetarna i teamet.   Du leder teamet mot resultat och måluppfyllelse och säkerställer att standarder följs. Du driver arbetet med att ständigt förbättra metoder och arbetssätt. Som teamledare medverkar du till att enheten har bra förutsättningar i form av en utvecklande arbetsmiljö, rätt kompetens, rimlig arbetsbelastning, tydliga mål och en god planering. Personliga kompetenser Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektiv nå gemensamma mål. Samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Skapar engagemang och delaktighet. Arbetar bra med andra människor. Relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Fattar snabba beslut och agerar utifrån dessa, trots begränsad information eller svåra omständigheter. Visar omdöme under tidspress. Krav - Akademisk utbildning med juridisk, samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig inriktning, eller annan utbildning i kombination med för rollen relevant erfarenhet. - Erfarenhet av förvaltningsrättslig ärendehantering . - Arbete i offentlig verksamhet. - Kunskap om samtals- och utredningsmetodik. - God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. - Goda kunskaper i Officepaketet Meriter - Erfarenhet av att leda och utveckla grupper och/eller individer - Coachande ledarskap - Erfarenhet av ledande position i ett teambaserat arbetssätt - Erfarenhet av prövningsverksamhet på Migrationsverket.   Upplysningar Anställningsform: Tillsvidare. Provanställning kan bli aktuellt. Arbetstider: Heltid. Kontorsarbetstid med flex. Vi tillämpar individuell lönesättning. Placering: Boden. Tillträde: Omgående efter överenskommelse. Vill du veta mer Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned. Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 28 oktober 2021. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och Migrationsverkets värdeord mod, empati och tydlighet. När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan. Ansökningar med ofullständigt CV eller uteblivna svar på frågor beaktas inte i lika stor utsträckning. Som en del i rekryteringsprocessen kan du behöva genomföra tester och/eller arbetsprover. Om du kallas till intervju kan du också komma att behöva besvara ett antal frågor kopplat till säkerhet. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Arbetsgivare
Migrationsverket
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare

Arbetsgivare / Ort: Uppsala Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Handläggare
  • offentlig förvaltning/Utredare
  • offentlig förvaltning

Om jobbet
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor. I universitetets mål och strategier slår vi fast att Uppsala universitet är en mötesplats för kunskap, kultur och kritisk dialog. Våra jubileer innebär en möjlighet att berätta om betydelsefulla händelser i ett historiskt perspektiv, samtidigt som firandena måste blicka framåt, reflektera över det som varit och fungera som en länk mellan historien, vår nutida forskning och utbildning. Arbetsuppgifter: Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att utreda de praktiska, innehållsmässiga och ekonomiska förutsättningarna för universitetets 550-årsjubileum 2027. Utgångspunkten är en förstudie gjord 2021. Målet för dig, i rollen som projektledare, är att utarbeta ett utförligt skriftligt förslag till universitetsledningen där du redovisar alternativa målbilder för jubileet, genomför riskanalyser, organisationsförslag, bemanningsplaner, inventerar lokalbehov, budgetförslag, innehållsplaner (eventuella föreläsningar, utställningar, skrifter med mera) samt förslag till målgruppsanalyser, marknadsföring och kommunikation. Din rapport ska ligga till grund för vägval och inriktning i den kommande detaljplaneringen av jubileet. Parallellt med att du utreder detta större evenemang ska du dessutom, under enhetschefens ledning, administrativt och praktiskt stödja de institutioner/motsvarande som avser genomföra andra mindre omfattande vetenskapliga jubileer och evenemang vid universitetet. I arbetsuppgifterna ingår även att vid behov utföra andra förekommande arbetsuppgifter vid kommunikationsavdelningen. Du kommer att ha kontakter med sakkunniga bland annat inom forskning, utbildning, evenemang, ekonomi och kommunikation. Kvalifikationskrav: Följande krav måste uppfyllas för att vara aktuell för anställning: • Akademisk examen, eller motsvarade erfarenheter som arbetsgivaren bedömer vara likvärdiga. • God kännedom om universitetsmiljön. • Erfarenhet från projektarbete i större organisationer. • Dokumenterad erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. • Erfarenhet av att anordna större evenemang. • Mycket goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift. • Mycket god analytisk förmåga. • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift. • God förmåga att hantera ibland stressiga situationer. • Mycket god förmåga att samarbeta med kollegor och intressenter i din närhet. • Mycket god förmåga att arbeta mål- och resultatinriktat. Önskvärt/meriterande i övrigt: - Flerårig erfarenhet som projektledare med budgetansvar av större evenemang inom offentlig eller privat sektor. - Erfarenhet av större samordningsprojekt. Lön: Individuell lönesättning. Tillträde: Enligt överenskommelse. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, två år. Anställningens omfattning: 100 %. Upplysningar om anställningen lämnas av: Johannes Borgegård, enhetschef vid kommunikationsavdelningen, enheten för ledningsstöd och samverkan, mailto:[email protected] samt Pernilla Björk, kommunikationsdirektör vid kommunikationsavdelningen, mailto:[email protected] Välkommen med din ansökan senast den 28 oktober 2021, UFV-PA 2021/3623. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Arbetsgivare
Uppsala Universitet
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.