På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

48 Lediga jobb

Nu söker vi originalare till Sveriges första Cannabis magazin

Arbetsgivare / Ort: Aureum Life investments AB
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 11 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Originalare

Om jobbet

Nu söker vi talanger som brinner för marijuana

Vill du jobba i ett nytt segment av cannabis? Vi startar nu Sveriges första och enda nyhetsmagasin inte bara online utan även i tryckt upplaga, allt alltid med Cannabis i fokus.

Var med och gör skillnad, häng med ända från start.

Cannabis in Focus är en nyhetssajt i fysisk upplaga och på webben.

Nyheter, svensk och internationell nyhetsrapportering med fokus på Cannabis.

Medicinsk Cannabis, ekonomi, politik, forskning, utbildning, vetenskap, och debatt för opinion samt för nöjes skull.

Arbetet som originalare/grafisk formgivare kommer innebära att du arbetar med layout, originalframställning till print och digitala delar.

Lön enligt ök

Anställning omgående


Cannabis in Focus är en del av Aureum Life AB - Det första svenska Cannabisbolaget.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Aureum Life investments AB
Hemsida: https://aureumlife.se/
Ansökan
Ansök senast 11 May (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Grafisk producent

Arbetsgivare / Ort: Boplats Syd AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 May (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Grafisk formgivare

Om jobbet
Boplats Syd AB är ett kommunalägt bolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.  Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.  Under 2020 förmedlade vi närmare 9300 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.  Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.   Arbetsuppgifter  Du kommer att arbeta på avdelningen Marknad och Digital utveckling där IT ingår. Vi är ett litet team på tre personer som på många olika sätt täcker upp för varandra i våra roller. Vi ser därför att även du som söker ska ha en krossfunktionell roll där du både kan ta fram en annons för våra olika kanaler men att du också kan hjälpa till med grundläggande IT-support inom organisationen. Tyngdpunkten för tjänsten ligger dock i den grafiska innehållsproduktionen. En vanlig dag skulle du på förmiddagen kunna få underlag från vår marknadsförare som du förädlar till en Facebookannons och som du sedan publicerar och följer upp. På eftermiddagen kan det vara så att du installerar en dator till en nyanställd och därefter hjälper en kollega att felsöka ett systemfel. En bred roll som kan vara mycket givande för rätt person. Vad du kommer att göra - Producera utifrån gällande riktlinjer, tillsammans med vår marknadsförare, grafiskt material för både digitala och analoga kanaler. - Aktivt och kontinuerligt arbeta med digital marknadsföring. - Vid behov arbeta med intern IT-support.   Kvalifikationer  Du har en avslutad gymnasieutbildning och gärna en branschinriktad utbildning. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Högskoleexamen är meriterande.  Som kollega på Boplats Syd behöver du vara samarbetsvillig, lyhörd och prestigelös. Du är tydlig och bra på att kommunicera och vi vill att du ser möjligheter istället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga och är beredd att hjälpa till där det behöves för stunden. Du tar initiativ till förändring, ser utvecklingsmöjligheter och delar med dig av kunskap för att vi ska bli effektivare. Du driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att vara en del av Boplats Syd.  - Du är expert på Creative Suite (Photoshop, Illustrator och InDesign) och har ett öga och en känsla för det grafiska. (Här vill vi se en portfolio med tidigare arbeten) - Du har koll på uttryck som SoMe, inbound/outbound marketing, lead generation, content creation och marketing automation - Du har koll på SEO/SEM och Google Ads - Du har erfarenhet av att arbeta i olika CMS som t.ex. WordPress eller Episerver. Om du tidigare har arbetat i Piranha CMS är det ett stort plus - Du är hands on, proaktiv, kreativ och kommer med idéer och initiativ - Du kan foto och film (är inte ett krav men ett stort plus) - Du är teknisk kunnig och intresserad av teknik och IT - Du är självklart en lagspelare, ansvarstagande och gillar ordning och reda - Du pratar och skriver svenska och engelska obehindrat Administratörskunskaper kring Microsoft 365 och Azure AD är meriterande men inte ett krav.
Arbetsgivare
Boplats Syd AB
Ansökan
Ansök senast 12 May (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Content specialist till Smartshake & Herobility i Västerås

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 14 May (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Grafisk formgivare

Om jobbet
Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som content specialist hos Smartshake & Herobility i Västerås. Förutom det faktum att du får en väldigt omtyckt arbetsgivare och får jobba med väletablerade varumärken är det bästa med det här jobbet möjligheten att få tillämpa olika typer av kunskaper och möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan! Vad innebär jobbet som content specialist? Som content specialist skapar du relevant och engagerande innehåll utifrån övergripande strategi samt utvärderar och utvecklar arbetet. Ibland finns färdigt material att tillgå och ibland skapar du eget i form av text, grafiskt material, bilder och videos. Du planerar, producerar och publicerar innehåll på sociala medier men också i andra kanaler som exempelvis webb, annons och nyhetsbrev. Du ingår i ett team om fem och tillhör marknadsavdelningen. Den vi söker Till den här rollen söker vi en driven, kreativ och organiserad person med god stilistisk förmåga. Du trivs i internationella miljöer och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. För att lyckas med arbetet behöver du vara självgående i ditt sätt att jobba men också kunna samarbeta med andra. Du rör dig bekymmersfritt mellan olika kanaler och jobbar löpande med att utveckla och förbättra. Adobe Creative Suite/Creative Cloud hanterar du i stort och dina kunskaper i Photoshop och Premiere är särskilt goda. I övrigt ser vi att du har några års erfarenhet inom området, gärna från byrå, samt en passande eftergymnasial utbildning. Vad kan Smartshake & Herobility erbjuda dig? Smartshake & Herobility är en arbetsgivare som månar om sina anställda på flera sätt, bland annat genom generösa personalförmåner och trygga villkor. Vi sitter i nybyggda, fräscha och trivsamma lokaler vid Slakteriet i Västerås. Här präglas arbetsmiljön av engagemang och korta beslutsvägar. Ansök idag! Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells och alla eventuella frågor ställa direkt till ansvarig rekryterare Anna Edén på telefonnummer: 021-15 12 14 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval - välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Testning och arbetsprover kommer vara en del av urvalet. Om företaget Smartgroup är ett brandhouse som har specialiserat sig på att utveckla, marknadsföra och sälja innovativa produkter. Verksamheten är fördelad över två snabbt växande branscher: * Fitness och wellness - under varumärket Smartshake. * Baby och barn - under varumärket Herobility. Gemensamt för båda varumärkena är att produkterna genom modern svensk design och unika, patenterade funktioner löser vardagliga problem. Gemensamt är också engagemanget för och den stora satsningen på att utveckla produkter i miljövänligare material såsom bioplast, glas och metall.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 14 May (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

VIKARIAT GRAFISK DESIGNER / FÖRPACKNINGSDESIGNER

Arbetsgivare / Ort: Wellaware Food AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 15 May (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Grafisk formgivare

Färdigheter
Meriterande
  • Layout-Adobe InDesign
  • 2D-grafik-Adobe Photoshop
  • 2D-grafik-Adobe Illustrator
  • MS Excel
  • MS Word

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Är du den vi söker?

Vi söker dig som har ett starkt driv, noggrannhet och en stor portion med nyfikenhet. Vi har ett litet men väldigt sammansvetsat team och lägger stor vikt i att du är en lagspelare och gillar när det är högt tempo.

Om du har en utbildning som förpackningsdesigner, har dokumenterad erfarenhet av att jobbat med förpackningar och etiketter inom livsmedelsindustrin ser vi det som meriterande.

Om tjänsten

• Framställning av produktförpackningar

• Löpande framställning/layout av banners, print och material till digitala kanaler

• Bildval och bildbearbetning

• Ta fram presentationer och illustrationer

• Delta i idéarbete och som stöd i kreativa processer

• Ansvara för att säkerställa att WellAware´s grafiska profil

Övrigt

Då Corona pandemin lärt oss att denna tjänst med fördel kan skötas på distans, ser vi gärna sökande från hela landet. Huvudsaken är att du har tillgång till snabbt bredband då det är stora datafiler som ska hanteras, samt att du har ett avskilt utrymme där du kan arbeta ostört

Sök gärna redan idag genom att skicka in ditt CV, personligt brev samt portfolio. Intervjuer sker löpande och vi ser gärna att du ansluter till teamet redan under våren.

Anställningen är ett sex månaders vikariat. Det finns viss möjlighet att vikariatet kan komma att förlängas.

Om oss

WellAware Food AB är ett företag som tillverkar, marknadsför och säljer funktionella kosttillskott med fokus mot apotek.

WellAware® har under starten 2016 alltid fokuserade att utveckla innovativa produkter inom nutrition. Ett arbete som har burit frukt. WellAware har ­under 4 år i rad vunnit utmärkelsen ”Best New Nutrition Product” under fackmässan ”ECO LIFE” som går av stapeln varje år.

Detta arbete är såklart en kombination av innovativa idéer, produktens innehåll men även design och produktens utseende samt förpackningslösning.

2020 var året då WellAware® verkligen luft under vingarna och med en omsättningsökning på 125% och 140.000 st. sålda produkter.

WellAware Food AB har sitt huvudkontor i Uppsala.

CV & Personligt brev skickas till [email protected]

Har du övriga frågor om oss eller tjänsten är du välkommen att kontakta nedan:

Mikael Nordlund

0707687944

[email protected]

Arbetsgivare
Wellaware Food AB
Hemsida: www.wellaware.eu
Ansökan
Ansök senast 15 May (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Graphic design & Social media Coordinator

Arbetsgivare / Ort: Qtym AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 16 May (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Grafisk formgivare

Om jobbet
Graphic design & Social media Coordinator Är du den som hittar röda tråden i företagets kommunikation? Har du en känsla för kvalitativt designade företagsmaterial, samt gillar att utveckla företages närvaro i Sociala medier? Då kan du vara Embracer Groups nya kollega. Teamet för Brand & Communication behöver nu förstärka med en Graphic design & Social media Coordinator. Rollen I rollen som Graphic design & Social media Coordinator arbetar du främst med 2 områden, Grafisk design och Sociala medier. Du lägger ungefär 50 % av din tid på vardera, och en stor del av din vardag innebär arbetsuppgifter enligt nedan. • Design: Embracer Group är ett publikt bolag och kommunikativa och välgjorda PowerPoint-presentationer fyller en viktig funktion, du lägger därför mycket tid på att designa dessa och se till att de är klara i rätt tid. I rollen bistår du även med att designa bilder, innehåll till webb, mässor, och livesändningar. • • • Sociala medier: Du arbetar med Embracer Groups sociala medier-konton. Du planerar, postar inlägg, samt bevakar och vid behov responderar på dialoger • • • Omvärldsbevakning: I rollen ingår även omvärldsbevakning i media. Med hjälp av mediebevakningsverktyg, följer du media noggrant, läser artiklar, och sammanställer informationen i rapportform. • • • Administration: Utöver ovanstående assisterar du även i administrativa uppgifter kring ESG/hållbarhet och andra kommunikationsområden. Du blir en viktig kugge inför bland annat finansiella rapporter. Det är därför viktigt att du tycker det är kul att tillsammans med teamet jobba mot deadlines och har förståelse för att det i perioder kan bli lite extra jobb. Erfarenheter för att trivas i rollen. • För att klara av rollen behöver du ha utbildning inom grafisk design, alternativt ha skaffat erforderlig kunskap i yrkeslivet. • • • Erfarenhet av formgivning i både tryckt och digital form. • • • Digital publicering, arbete med webbsidor eller kunskap i wordpress är meriterande. • • • Du har med fördel arbetat i olika layoutprogram och är intresserad av att lära ny teknik inom grafisk design. För att lyckas i denna roll behöver du ha goda kunskaper i PowerPoint, Indesign, Photoshop, och Premiere. • • • Naturlig känsla för formgivning, detaljer och förmåga att få fram en helhetsbild som representerar företaget. Du är en god lyssnare och har förmågan att omvandla dina beställares ord, text och budskap till en färdig bild eller presentation. • • • Erfarenhet av sociala medier och dess administrativa funktioner behöver du ha i bagaget. Du har god erfarenhet av att göra inlägg, besvara kommentarer och du vet hur man följer upp inlägg, kör kampanjer och får fram statistik. Du följer utvecklingen inom Sociala medier, är van att utforska nya plattformar och kanaler. Du är duktig på att kommunikativt uttrycka dig i text på engelska. Vi söker en ödmjuk person med fötterna på jorden som trivs i en entreprenöriell och snabbväxande miljö. Som person är du driven, noggrann, engagerad och en lagspelare. Du har hög samarbetsförmåga, prioriterar väl och kan arbeta i högt tempo. Vad ger tjänsten dig En möjlighet att vara med och jobba i ett internationellt bolag i stark tillväxt. Du blir en del av ett team som verkar i sann entreprenörsanda med stort engagemang, driv och med frihet under ansvar. Självklart är vi ett gäng varma och glada kollegor som kommer att stötta och bistå vår nya kollega på jobbet. Embracer Group är verksamma i över 40 länder och har medarbetare, kunder och samarbetspartners över hela världen. Engelska är koncernspråk och du behöver därför kunna kommunicera väl i engelska, både i tal och skrift. Vi ser en styrka i att ha medarbetare med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt. Varmt välkommen med din ansökan. • Omfattning: Heltid 100% • Start: Omgående • Plats: Karlstad Sista ansökningsdag är 2021-05-16. Intervjuer sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Bifoga CV samt ett kortare ”portfolio” i text där du beskriver några exempel av vad du varit med och formgivit. För frågor om tjänsten kontakta Erik Ramström eller Matilda Jakobsson. Tel 054-14 18 00. [email protected] [email protected] Ansökningar tas endast emot via nedan formulär. Om Embracer Group: Embracer Group är ett moderbolag till företag som utvecklar och förlägger PC, konsol- och mobilspel för den globala spelmarknaden. Vi är 25 personer på huvudkontoret i Karlstad men har en global närvaro genom våra åtta operativa koncerner: THQ Nordic GmbH, Koch Media GmbH/Deep Silver, Coffee Stain AB, Amplifier Game Invest AB, Saber Interactive, DECA Games, Gearbox Entertainment och Easybrain. Koncernen har 63 interna studios och fler än 7000 medarbetare och kontrakterade utvecklare i fler än 40 länder. Embracer Group är listat på Nasdaq First North Growth Market Stockholm. Hitta mer information på embracer.com
Arbetsgivare
Qtym AB
Ansökan
Ansök senast 16 May (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.