På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Friskvårdskonsulent
Spela filmen

Friskvårdskonsulent

24 Lediga jobb

Aktivitetsansvarig till Väsby Stöd och Omsorg i Upplands Väsby kommun

Arbetsgivare / Ort: Upplands Väsby kommun
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 januari (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Friskvårdsledare

Om jobbet
Vill du som aktivitetsansvarig medverka till att skapa en meningsfull och aktiv vardag för våra kunder? Sök då tjänsten hos oss som aktivitetsansvarig på Hedvigsgården och Lavendelgårdens äldreboende i Upplands Väsby kommun! Vi erbjuder dig - Du blir en del av ett positivt arbetsklimat med engagerade medarbetare som tillsammans tar ansvar för att varje dag leva upp till värderingar, såväl i mötet med våra boende som i ledarskap och medarbetarskap - Du får hos oss även möjlighet till ett levande och socialt intranät där du kan gå med i olika grupper, dela bilder och få inspiration samt nyheter. Här finns även stöd i det dagliga arbetet, med rutiner och checklistor - På varje enhet finns det också en massagefåtölj där du kan slappna av på rasterna Om oss Som aktivitetsansvarig blir du en del av Väsby Stöd och Omsorgs äldreomsorg. Hedvigsgården är ett särskilt boende med 40 platser för demens och omvårdnad. Lavendelgården är ett särskilt boende med 42 platser, 14 kortis/växelvårdsplatser, 14 demens och 14 somatiska platser. Vi arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt, vilket innebär att vi möter våra kunder med fokus på sina förmågor, möjligheter och styrkor. Om tjänsten Som aktivitetsansvarig hos oss inom Väsby Stöd och Omsorg innebär arbetsuppgiften att hjälpa till att förgylla de sociala innehållet i vardagen för våra kunder, genom att kartlägga kunders önskemål och behov av olika aktiviteter. I arbetet ingår att planera, förbereda och genomföra dagliga gruppaktiviteter så som enskilda aktiviteter i verksamheterna. Samverka med externa aktörer så som föreningar, musiker, skolklasser med mera. Administrera veckoschema över aktiviteter, handleda och samordna aktiviteter med omsorgspersonal är andra arbetsuppgifter som ingår. Är du den vi söker? Ett krav är att du tidigare har arbetat som aktivitetslansvarig inom äldreomsorgen. I övrigt söker vi dig som: - Har ett genuint intresse för att arbeta i äldreomsorg - Har erfarenhet av att arbeta med aktiviteter inom äldreomsorgen där du dagligen bidrar till att skapa en meningsfull dag för de äldre - Tycker att arbetet med aktiviteter är roligt och vill ge livskvalité till våra äldre - Brinner för vård av äldre och kan se individens behov För att passa in i rollen ser vi att du är kundfokuserad, serviceinriktad och har ett kreativt arbetssätt. Vi ser även att du är lösningsorienterad genom att du hanterar och löser problem som uppstår. Vidare har du lätt för att skapa relationer samt har en god samarbetsförmåga. Som person är du självständig, ödmjuk och ansvarsfull. För att du ska få en anställning inom Väsby Stöd och Omsorg krävs det att du är vaccinerad mot covid-19 och kan uppvisa ett covidpass. Varmt välkommen med din ansökan! Vi på social- och omsorgskontoret i Upplands Väsby arbetar med allt från adoptionsfrågor till vård i livets slutskede. Vår verksamhet och organisationskultur präglas av vår värdegrund gällande delaktighet, kompetens, tillit och respekt. Det är grunden i vårt arbete och ett förhållningsätt mot varandra och de vi är till för. Som anställd i Upplands Väsby kommun Vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Alla medarbetare har tillgång till ett kostnadsfritt och anonymt personalstöd för såväl arbetsrelaterade som privata frågor. Mer information finner du på http://www.upplandsvasby.se/karriar Upplands Väsby kommun Kommunen är i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Vi har omkring 1600 månadsanställda medarbetare och finns med närhet till Stockholm, Uppsala och Arlanda. Vår vision är att attrahera nytänkande, ansvarstagande och motiverade medarbetare. Att arbeta i Upplands Väsby är en merit och en investering för framtiden. Ansökan  Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Mångfald  För att finna medarbetare med rätt kompetens ska rekryteringsprocessen vara utformad så att alla bedöms efter sina kvalifikationer. Vi tror att medarbetares olikheter bidrar till verksamhetsutvecklingen och ökad attraktionskraft. Finskt förvaltningsområde  Kommun är ett finskt förvaltningsområde. Informera därför gärna om du är finskspråkig.  Annonssäljare  Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Arbetsgivare
Upplands Väsby kommun
Ansökan
Ansök senast 27 januari (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vikarierande aktivitetssamordnare/kommunikatör till kommunens mötesplatser

Arbetsgivare / Ort: Södertälje kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 januari (5 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hälsopedagog

Om jobbet
Uppdraget Tycker du om att arbeta med seniorer i ett utvecklade arbete och samtidigt gillar att arbeta med kommunikation? Då kanske du är intresserad av att arbeta som aktivitetssamordnare/kommunikatör på Södertälje kommuns mötesplatser. På mötesplatserna har vi fokus på förebyggande aktiviteter som stimulerar seniorers fysiska och intellektuella förmågor. Mötesplatsernas gäster är seniorer som är 65 år och äldre. Vi söker dig som kan leda aktiviteter på våra tre fasta mötesplatser tillsammans med omsorgskontorets förebyggande team. Vi söker även dig som kan arbeta med kommunikation ut mot medborgarna i syfte att marknadsföra mötesplatserna och dess aktiviteter.  Vi arbetar utifrån hälsans 4 hörnstenar för ett gott åldrande: - social gemenskap - fysisk aktivitet - bra matvanor - meningsfull tillvaro Vi söker dig som vill vara med och driva möteplatserna framåt utifrån äldreomsorgsnämndens långsiktiga plan samt vår kommunikationsplan. Ditt uppdrag som aktivitetssamordnare/kommunikatör är att på ett säljande sätt entusiasmera och motivera seniorer att delta i de aktiviteter som vi erbjuder.  Du kommer att leda aktiviteter på alla tre mötesplatser beroende på hur behovet ser ut.  Vem är du? Krav: - Vi söker dig som har en högskoleutbildning som tex hälso/fritidspedagog, socionom eller annan relevant utbildning för tjänsten - Du har någon form av utbildning eller intresse av kommunikation, marknadsföring och god datorvana. Meriterande: - Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen seniorer - Det är meriterande med digitala kunskaper såsom tex att streama, filma m.m. - Det är meriterande om du är flerspråkig Personliga egenskaper: - Du tycker om att bygga relationer och skapa förutsättningar för samarbete och vi ser gärna att du har erfarenhet av engagemang och kontaktnät i föreningslivet.  - Som person är du initiativrik och kreativ med mycket idéer och finner möjligheter vid utmaningar. - Du har ett salutogent förhållningssätt och har förmåga att motivera och engagera andra både i enskilda möten och inför grupper. - Du har en god samarbetsförmåga och trivs även med att arbeta självständigt. - Du är lyhörd ansvarsfull, tydlig och professionell i ditt bemötande. - Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och anpassa ditt språk efter mottagaren. - Som person är du trygg och stabil.  - I din roll krävs det att du har god struktur samt att du är kvalitetsmedveten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag dagtid men kvällar och helger kan förekomma. Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att ansöka. Vi erbjuder dig -Ett utvecklande och intressant uppdrag - Goda möjligheter till kompetensutveckling - Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid - Genröst friskvårdsbidrag på upp till 3000 kronor per år - Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot flera lediga dagar Välkommen till oss! Myndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning har sina lokaler centralt i Södertälje centrum, Lunagallerian. Arbetet vi gör tillsammans har sin utgångspunkt i ett professionellt och respektfullt bemötande. Bilden av vår arbetsplats skapas i varje möte, som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
Södertälje kommun
Ansökan
Ansök senast 28 januari (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Hälsocoach med beteende i fokus sökes

Arbetsgivare / Ort: PT i Hovås AB / Hovås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 januari (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Hälsopedagog

Färdigheter
Meriterande
  • Hälsokost
  • Kostrådgivning
  • Coaching/Coachning
  • Beteendeterapi
  • Friskvård
  • professionell rådgivning
  • Fysioterapeutexamen
  • Arbetsterapeutexamen
  • Hälsoprofilbedömning

Om jobbet

People’s Training i Nya Hovås är en studio med ett personligt helhetskoncept som ger sina kunder förutsättningar till ett bra liv. Oavsett om de vill komma tillbaka från en skada, förbereda dig inför kommande utmaningar, eller helt enkelt bara må riktigt bra.

Studion som består av ett team av olika kompetenser har tillsammans skapat en miljö där ständigt lärande och inspiration pågår. Att vara en del av ett team är centralt för oss. Du söker dig till oss därför att du vill leva din dröm. Din inriktning och bakgrund är bred och du kan fånga komplexiteten i varje individs behov. Du är en duktig lyssnare som lätt kan kommunicera med dina teammedlemmar för att tillsammans hitta bästa hjälpen för våra kunder. Du är nyfiken som person och vill lära dig, samtidigt som du på ett ödmjukt sätt delar med dig av din kunskap och använder dig av dina kollegors breda kompetens.

Du har företrädesvis erfarenhet och kompetens inom en hälsorelaterad disciplin som Hälsopedagog, Idrottspsykologi, Kostrådgivare eller annan inriktning inom hälsa och friskvård som har en stor prioritet inom beteendeförändringar, men du överraskar oss säkert med något helt otippat som bara du har med dig.

Just nu står vi inför en stor utvecklingsfas i vår verksamhet och vi söker dig som vill komma ombord vårt Team och jobba som Hälsocoach med stort fokus på våra medlemmars beteendeförändringar.

För oss är vår största prioritet att behålla kunder lång tid snarare än att ha en stor omsättning av nya medlemmar, så ett viktigt mått i vårt arbete är hur länge våra medlemmar stannar hos oss i kombination med hur mycket de nyttjar våra tjänster.

Som hälsocoach hjälper och stöttar du våra medlemmar att nå sina mål, det gör du genom ett coachande förhållningssätt där kundresan och verktygen är satta genom ett tydligt kundvårdssystem. Vi vill bygga långsiktiga relationer och det gör vi genom att möta våra kunders behov på bästa sätt. Där är du nyckeln genom att du som duktig lyssnare vägleder, ger nödvändiga verktyg och utmaningar till våra kunder så att de når sina hälsosamma och långsiktiga mål.

Genom mötet och samtalet håller vi oss ständigt närvarande i deras livssituation, för det är där det händer. Alla dessa händelser som skapar avbrotten och oftast ger individen anledning att känna misslyckande. Det vill vi råda bot på, genom kontinuerliga avstämningar fördjupar vi oss i kundens livsresa och hjälper de med bland annat frågor som berör kost, sömn, träningsupplägg eller andra hälsorelaterade utmaningar som påverkas av deras nuvarande livssituation.

Egenskaperna som du besitter är att du gillar nya utmaningar, skapa och utveckla relationer, gillar att arbeta i nära samverkan med andra professioner, trygg i ditt eget arbete samt att du är öppen för att jobba utifrån ett holistiskt synsätt.

Tjänsten är på heltid. Vi ser fram emot ditt CV och kort beskrivning om dig som person.

Arbetsgivare
PT i Hovås AB
Hedtångsvägen 4
43653 Hovås
Ansökan
Ansök senast 29 januari (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Friskvårdssamordnare

Arbetsgivare / Ort: Stockholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 januari (6 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Friskvårdsledare

Om jobbet
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Genom oss på idrottsförvaltningen skapas förutsättningar för alla stockholmare att kunna vara fysiskt aktiva. Vi öppnar staden som arena och erbjuder stockholmarna en stor variation av idrotts- och motionsmöjligheter för en aktivare livsstil. Allt arbete på idrottsförvaltningen utgår från våra tre kärnvärden: välkomnande – trovärdiga – framåtanda. Vi vill leva som vi lär och verkar för att alla medarbetare ska hitta sitt sätt att må bra. Läs gärna mer om idrottsförvaltningens uppdrag och verksamhet på motionera.stockholm. Välkommen till en aktiv och mångsidig arbetsplats! Till vår härliga arbetsgrupp i Skärholmens sim- och idrottshall söker vi en Friskvårdssamordnare. Skärholmens sim- och idrottshall är en anläggning med 25-metersbassäng, undervisningsbassäng, äventyrsdel för de små barnen, gruppträningssalar och fullt utrustat gym. Vi har två idrottshallar samt motionsrum för bland annat bordtennis. I vår anläggning bedrivs många olika verksamheter genom föreningar, skolor och i vår egen regi.   Läs gärna mer om våra fina anläggning https://motionera.stockholm/trana-gymma-simma/skarholmens-simhall/ Arbetsbeskrivning Som friskvårdssamordnare är du drivande i folkhälsouppdraget utifrån det idrottspolitiska programmet. Du har ett samordnande och utvecklande uppdrag där du planerar, kvalitetssäkrar och följer upp anläggningens aktiviteter. Du genomför även anpassade och riktade aktiviteter mot våra prioriterade målgrupper och arbetar på både individ- och gruppnivå. Du har ett nära samarbete med anläggningschef, friskvårdsledare och centrala funktioner på idrottsförvaltningen. En del i arbetet innebär att omvärldsbevaka och skapa externa kontakter för att locka nya besökare och målgrupper, t.ex. genom att samverka lokalt med stadsdelsförvaltningar, skolor, skolhälsan, föreningar och vårdgivare som arbetar med fysisk aktivitet på recept (FaR). Du är ansiktet utåt för vår verksamhet och levererar högsta service till våra besökare på idrottsanläggningen. Tillsammans har vi i arbetsgruppen ett gemensamt ansvar för att servicen på vår anläggning håller en hög standard. Vi ser till att lokalerna är rena och fräscha och att alla våra besökare känner sig säkra när de vistas i anläggningen. Lokalvård och receptionsarbete ingår i alla våra tjänster. Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp bestående av badmästare, friskvårdsledare och arbetsledare. Vi är tillsammans 12 personer som kommer att bemanna anläggningen mellan kl. 06:00 och kl. 22:45 de flesta dagar i veckan. Vi arbetar i skift, kvällar och helger. Kvalifikationer Du har gymnasieutbildning och minst en 1-årig eftergymnasial friskvårdsutbildning eller motsvarande. Du har erfarenhet av att arbetsleda team. Du är utbildad inom gruppträning och är gärna gyminstruktör. Det är meriterande om du har utbildning som träningskoodinator, FaR-ledare eller simlärare. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och kan anpassa din kommunikation efter person och situation. Det är meriterande om du har arbetat med idrottsförvaltningens prioriterade målgrupper och/eller personer med funktionsnedsättning. Simkunnighet är ett krav och för anställning på Skärholmens sim- och idrottshall krävs även att du klarar ett dyk på 2 meter.  För att lyckas med uppdraget tror vi att du är initiativrik, entusiasmerande och har ett kontaktskapande arbetssätt. Du drivs och utmanas av att hitta lösningar för att motivera de som inte motionerar att vilja röra på sig. För att passa hos oss är det viktigt att du tar ett ansvar för helheten på anläggningen, har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och arbetar bra tillsammans med andra. Givetvis är du tillmötesgående och har ett gott bemötande mot såväl besökare som kollegor. Vid intervjun kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet Välkommen med din ansökan!  Övrigt För denna anställning tillämpar vi lämplighetsprövning motsvarande skolutdraget och kommer att begära utdrag ur polisens belastningsregister innan tillsättning. Eftersom handläggningstiden är lång ber vi dig att redan nu begära ett https://polisen.se/Global/www och Intrapolis/Blanketter/Registerutdrag/PM-442-5-forskoleverksamhet.pdfdärifrån. På idrottsförvaltningen vill vi leva som vi lär. Vi är en hälsodiplomerad arbetsplats och bedriver ett omfattande internt hälsofrämjande arbete. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Arbetsgivare
Stockholms kommun
Ansökan
Ansök senast 29 januari (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Verksamhetsansvarig för Acrius gym och träning i Uddevalla.

Arbetsgivare / Ort: Acrius AB / UDDEVALLA
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Verksamhetsansvarig för Acrius gym och träning i Uddevalla. Acrius Gym & Träning , Rehab & Behandling finns i nuläget i Uddevalla, Trollhättan och Borås. Vi driver träningsanläggningar och rehabenheter. Vi erbjuder ett träning, rehabilitering och behandling för alla åldrar. Nu letar vi efter en ansvarsfull och uthållig ledare, som vill bli en av oss och stärka teamet i Uddevalla. Våra medlemmar kommer till oss för att få bli starkare, umgås och träffa vänner, få mer energi och skratta. Du är en av många medarbetare i denna upplevelse och vi jobbar hela tiden för att bli bättre. Som verksamhetsansvarig, är ditt ledarskap det viktigaste. Du möts av driftansvar, men det är du van vid, och du vet vad som krävs för att inspirera dina kollegor och medarbetare. Som gymansvarig på anläggningen har man i uppgift att vara en inspirationskälla som verkar för att anläggningen blir en naturlig del i närsamhället. Även verka och agera utanför anläggningen för att skapa relationer som gör att eventuella motstånd för att våga börja träna minimeras. Arbetet innebär också att möta våra medlemmar med personligt bemötande. Hjälpa dem att hitta rätt i sin träning. Du jobbar aktivt med att hjälpa besökarna med sin träning genom att vara synlig ute på anläggningen. Att arbeta som verksamhetsansvarig handlar också om försäljning; dels av medlemskap via personliga möten och i vår reception, men även av andra tilläggsprodukter som till exempel PT. Gymansvarig tar också ansvar för att anläggningen och utrustningen är i bästa skick samt att det är rent och fräscht på anläggningen. Det innebär att utföra viss del av service på träningsmaskinerna samt städning i lokalerna. En annan viktig del av arbetsuppgifterna är att coacha och leda gympersonal och passinstruktörer, samt att planera- och följa upp deras arbete. För att passa in på Acrius söker vi dig som är social, ansvarsfull, målmedveten och har energi. Det är också bra om du har tålamod och är pedagogisk. Övrigt som är meriterande: Kostrådgivare, PT, Passinstruktör Arbetstid: Dagtid, kvällstid och helger. Dina ansvarsområden är bland annat: . Receptionsarbete, försäljning och administration . Sociala medier . Medlemsrådgivning . Schemaläggning av personal . Gruppträningsschema . Rekrytering och bemanning på din klubb . Regelbundna coachande personalsamtal Tjänsten är på 80% eller enl överrenskommelse - vi tillämpar 6 månader provanställning. Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdag- så vänta inte med din ansökan! Sista ansökningsdag 30 jan 2022 Ansökan eller frågor via mail till [email protected]
Arbetsgivare
Acrius AB
Kasenabbevägen 11
45150 UDDEVALLA
Tel: 0522-10151
E-post: [email protected]
Ansökan
Ansök senast 30 januari (7 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.