På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Förvaltningschef

Förvaltningschef

10 Lediga jobb

Integrations- och arbetsmarknadsdirektör

Arbetsgivare / Ort: Linköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (23 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Förvaltningschef
  • kommun

Om jobbet
Om kommunen Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med, hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats, där du kan forma det liv du önskar. Linköpings kommun är en organisation med stor påverkan på människors livskvalitet. Nu söker vi dig, som tillsammans med 10 000 kollegor förbättrar vardagen och framtiden för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner och arbetar ständigt för att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan? Förvaltningens uppdrag Linköpings kommun bildar fr o m 1 januari 2022 en ny förvaltning Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen med utgångspunkt i Arbetsmarknadsnämndens nuvarande ansvarsområde. Förvaltningen består av olika enheter från arbetsmarknadsservice, utbildning- och arbetsmarknadsförvaltningen och socialförvaltningen som idag hanterar integrations- och arbetsmarknadsfrågor. Förvaltningen arbetar strategiskt med arbetsmarknads- och integrationsinsatser samt olika utvecklingsprojekt som rör sysselsättning, etablering och integration. Förvaltningen har uppdraget att genom olika arbetsmarknadsinsatser få fler medborgare att övergå från arbetslöshet till egen försörjning samt att minska antalet medborgare som uppbär försörjningsstöd. Den nya förvaltningen kommer vid bildandet omfatta ca 250 medarbetare. Förvaltningen arbetar mot Arbetsmarknadsnämnden. Arbetsbeskrivning Integrations- och arbetsmarknadsdirektören är direkt underställd kommundirektören och ingår i kommunens ledningsgrupp där du förväntas bidra med med ett helhetsperspektiv. Du arbetar med övergripande och strategiska frågor i hela kommunen såväl i egen förvaltning men också i samarbete med kommunens övriga förvaltningar. Befattningen är organisatoriskt placerad på Kommunledningsförvaltningen. Du är förvaltningens högsta tjänstemän och har i den rollen det yttersta ansvaret för förvaltningens verksamhet, ekonomi och personal. Ditt uppdrag är att bygga en ny förvaltning genom tillit, strategier och samtidigt ta vara på den erfarenhet som finns men också utveckla och pröva nya sätt i verksamheten. Att vara en kulturbyggande förebild för verksamhetens normer och värderingar är en drivkraft för dig. Uppdraget innebär att du ska verka i Linköping som stad gällande integrations- och arbetsmarknadsfrågor och bygga nätverk både i och utanför kommunen. Du ansvarar för att integrationen sker genom samverkan samt verka för strategiska samarbeten som skapar resultat. Du förstår det politiska uppdragets utmaningar så du kan ta din professionella chefsroll i ett gott samarbete där rollfördelningen mellan dig och politiken upprätthålls.  Kvalifikationer Vi söker en ledare som är strategisk, kreativ och uthållig och som drivs av att se möjligheter till förbättring och samverkan. Du har en god förmåga att ta in olika perspektiv och har ett intresse för framtids- och omvärldsorientering. Du har en gedigen ledarerfarenhet samt erfarenhet från att leda strategiskt utvecklings- och förändringsarbete i en komplex organisation. Vi förutsätter att du har goda kunskaper om offentlig sektor och politiskt styrd verksamhet. Du har en akademisk utbildning som bedöms relevant. Din erfarenhet är viktig, men vi kommer också att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person har du god förmåga att planera och leda din organisation självständigt samtidigt som du har ett övergripande synsätt och lätt för att samarbeta med andra. Du är tydligt mål- och resultatinriktad och har starkt fokus på att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Som ledare har du lätt för att engagera och skapa delaktighet samtidigt som du vågar utmana och ställa krav. Inget personligt brev i din ansökan Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.   Information om tjänsten Tillträde:  Anställningsform:  Sysselsättningsgrad:  Antal lediga befattningar:  Ref. nr: 7623
Arbetsgivare
Linköpings kommun
Hemsida: http://www.linkoping.se/
Ansökan
Ansök senast 26 september (23 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Miljö- och hälsoskyddsdirektör till Jönköpings kommun

Arbetsgivare / Ort: Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Förvaltningschef
  • kommun

Om jobbet
Vi söker en trygg och erfaren ledare som ser helheten och har mångårig erfarenhet av miljö- och hälsoskyddsområdet. Du är en tydlig, lyhörd och konsekvent ledare som med tillit, hög integritet och mod leder verksamheten framåt. Genom ditt ledarskap motiverar och skapar du engagemang och delaktighet.   Din roll   Som miljö- och hälsoskyddsdirektör har du övergripande ansvar för förvaltningens styrning och ledning, med verksamhets- budget- och personalansvar. Du leder förvaltningens arbete och är ytterst ansvarig för förvaltningens ärendeberedning och att verkställa och följa upp politiskt fattade beslut. En viktig del av uppdraget är att leda förvaltningens specialiserade medarbetare, att skapa en god arbetsmiljö och goda förutsättningar för att kostnadseffektivt och med hög kvalitet skapa mervärde för både medborgare och medarbetare.   Du ingår i kommunens tjänstemannaledning och tillsammans bidrar ni till att nå den kommungemensamma visionen. Arbetet innebär mycket kontakter och du är förvaltningens främste representant i samverkan med bl. a kommunledning, övriga förvaltningar, länets kommuner, Regionen, Länsstyrelsen och övriga intressenter.   Vi söker   Du har:   - en relevant akademisk utbildning inom området, alternativt annan akademisk utbildning som vi bedömer relevant för befattningen - mångårig chefs- och ledarerfarenhet - erfarenhet av myndighetsutövning - goda kunskaper och flerårig erfarenhet inom området - goda kunskaper kring lagstiftningen som berör området - goda kunskaper om och gediget intresse av att verka för en god arbetsmiljö - förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift   Meriterande är erfarenhet från politiskt styrd organisation och kunskaper om den politiska processen.   Om oss   Miljö- och hälsoskyddskontoret består av fyra enheter med totalt ca 50 medarbetare som har hand om tillsyn enligt miljöbalken, livsmedelslagstiftningen med flera lagar. Verksamheten omfattar bland annat tillsyn av industrier och annan verksamhet, buller, föroreningar i luft, mark, vatten samt livsmedelskontroll. Verksamheten ska aktivt bidra till att Jönköpings kommun utvecklas på ett klimat- och miljömässigt hållbart sätt. Upplysningar   För frågor kontakta stadsdirektör Johan Fritz, tfn 036 -10 80 90 Fackliga företrädare för Vison är Camilla Guander, tfn 036 -10 57 00 och för Naturvetarna Karin Berg, tfn 036 -10 50 57   Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten! Mer information För mer information ring Conny Besterman ([email protected]), 0706-181162. Ansök senast den 2021-10-24.
Arbetsgivare
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Samhällsbyggnadschef till Sunne kommun

Arbetsgivare / Ort: Sunne kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Förvaltningschef
  • kommun

Om jobbet
Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se Beskrivning Vi behöver fler medarbetare som med mod, hjärta och engagemang bidrar till kommunens fortsatta utveckling mot visionen. Kommunen är organiserad i en förvaltning där Samhällsbyggnadschefen kommer att vara direkt underställd kommunchefen och ingå i Kommunledningsgruppen. Som samhällsbyggnadschef är dina ansvarsområden plan och projekt, trafik och park, vatten och avlopp, avfall, el, kost, miljö och bygg, räddningstjänst, fritid, näringsliv och kultur. Du förväntas arbeta långsiktigt för områdets utveckling samtidigt som du tillsammans med Kommunledningsgruppen förväntas ha ett helhetsperspektiv och aktivt bidra med kompetens och erfarenhet för att hela koncernen utvecklas och når uppsatta mål.  Utvecklingsresan som organisationen gör ger dig möjligheter till utmaningar, utveckling och varierande arbetsuppgifter.  Sunne kommuns värdegrund är respekt, utveckling och professionalism vilket genomsyrar den dagliga verksamheten, långsiktiga beslut och ledarskapet. Arbetsuppgifter Som samhällsbyggnadschef har du det övergripande ansvaret att leda och styra verksamheten mot uppsatta mål. Du arbetar utifrån de politiska målen när du leder, följer upp och utvecklar verksamheten med hög leveranssäkerhet. Du leder strategiskt och har verksamhets-, ekonomi-, budget- och personalansvar.  Du driver ett mål- och resultatinriktat ledarskap som bygger på dialog och ansvarstagande på samtliga nivåer i organisationen. Du har ett övergripande ansvar för att verksamheten följer aktuell lagstiftning.  Inom ditt ansvarsområde är du kommunens representant i olika nätverk både på lokal-, regional- och riksnivå. Du ska aktivt delta i aktuella sammanhang och hålla dig välorienterad om omvärldsutveckling som är av betydelse för ditt ansvarsområde. Du har förmåga och vilja att sätta dig in i många olika frågeställningar och skapar en helhetssyn i verksamheten och du arbetar för att skapa förutsättningar för att medarbetare ska kunna utvecklas genom att ta tillvara deras kompetens, kreativitet och därigenom skapa en god arbetsmiljö. Kvalifikationer Du som söker har en adekvat akademisk utbildning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har erfarenhet från ett eller flera av områdets verksamheter och goda kunskaper inom gällande lagstiftning. Du har flera års dokumenterad och vitsordad erfarenhet som ledare, har tidigare haft resultat- och budgetansvar samt har god vana att leda andra chefer. Erfarenhet av arbete som samhällsbyggnadschef och ledarskapsutbildning är meriterande. Du är trygg i ditt ledarskap och med omdöme hanterar du omständigheter i en komplex och föränderlig organisation. Du har förmågan att skapa en helhetssyn och en vilja att sätta dig in i olika frågeställningar. Du fattar självständigt beslut som berör ditt område samtidigt som du förstår vikten att samarbeta med dina chefskollegor i strategiska frågor.  Du har förmågan att leda och motivera andra samt sätta upp mål och riktning för verksamheten.  Du tar ansvar och förblir optimistisk inför utmaningar och du har lätt för att identifiera och utveckla gränsöverskridande visioner och planer.  Du är närvarande, handlingskraftig, resultatorienterad och driver utveckling och förbättringar tillsammans med medarbetarna. Du har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt, och du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner.  Giltigt B-körkort är ett krav för tjänsten.  Övrigt Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden. Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Sunne kommun
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kultur- och fritidschef till Kumla kommun

Arbetsgivare / Ort: AxÖ Consulting AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Förvaltningschef
  • kommun

Om jobbet
Har du ett stort intresse för att utveckla föreningslivet och brinner för de breda samhällsfrågorna? Genomsyras ditt arbetssätt av samverkan, nyfikenhet och dialog? Kan du med din kompetens och energi bidra till en positiv utveckling av Kumla kommun – med verksamheter som ger mening, livskvalitet och guldkant till kommunens invånare och besökare? Då kommer denna tjänst som förvaltningschef för kultur och fritid vara ett perfekt uppdrag för dig, välkommen med din intresseanmälan! Med stort engagemang för sina medborgare satsar Kumla framåt. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om sina invånare och tillvarata den närhet som finns skapas ett Kumla som är liiite bättre! I Kumla finner du en expansiv kommun med stark befolkningsutveckling, nyföretagande och tillväxt i befintliga företag. Här finns en kommun som kan, vill och törs satsa. I det arbetet spelar kultur- och fritidsförvaltningen en viktig roll för att skapa en attraktiv och livskraftig kommun där människor kan bo, mötas och uppleva saker tillsammans. Ditt övergripande uppdrag är att leda förvaltningen och utveckla och säkerställa en effektiv verksamhet som med hög kvalitet bidrar till en positiv utveckling av Kumla kommun. Du arbetar med ett helhetsperspektiv och skapar synergier mellan både övriga förvaltningar, föreningar och andra organisationer. Till din hjälp har du en förvaltning med omkring 80–90 medarbetare fördelade på tre avdelningar, Fritids-, Park- och Kulturavdelningen. Du har direkt personalansvar för tre avdelningschefer och för ytterligare fyra medarbetare. Du leder givetvis förvaltningens ledningsgrupp och ingår även i kommunens övergripande ledningsgrupp. Som förvaltningschef är du övergripande ansvarig för hur de olika verksamheterna drivs, t ex vad gäller organisation, styrning och arbetsmiljö. Du samverkar med nämnden politiska företrädare och säkerställer att din organisation levererar bra beslutsunderlag. Vem är du? Vi vill att du har relevant utbildning på högskole- eller universitetsnivå och har tidigare erfarenhet av arbete i en ledande befattning inom en politiskt styrd organisation, där du har haft helhetsansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Du är van att leda andra chefer och att arbeta nära politiken. Vi ser det som en självklarhet att du verkat i föreningslivet, antingen i din profession eller på din fritid. Du är en trygg ledare, van att arbeta på en strategisk nivå och med en god förmåga att såväl entusiasmera som att förmedla mål och visioner. Du bygger ditt ledarskap kring förtroende, engagemang och motivation. Därigenom skapar du tillsammans med dina medarbetare en kultur som genomsyras av framåtanda, energi och nyfikenhet. Din goda kommunikativa förmåga bidrar till en positiv känsla av delaktighet och samhörighet bland dina medarbetare och samarbetspartners. Du är en ledare som värdesätter dialog. Vi söker dig som är lösningsorienterad och som ser de möjligheter som finns i ett utvecklat och välfungerade samarbete med olika intressenter. Vi tror att du är en nyfiken och utvecklingsfokuserad person som gärna ser nya vägar och lösningar och som även uppmuntrar andra till nya perspektiv. Ditt arbete är alltid långsiktigt och med en tydlig koppling till den politiska visionen, där du med god struktur formulerar mål och följer upp resultat. Det är viktigt för dig att du och din verksamhet levererar utifrån tagna beslut. Samtidigt är du mån om kommunen som helhet och att invånarna får ut det bästa av de olika verksamheterna. Du är en van IT-användare och har en god svenska i tal och skrift. Du är också bekväm i att använda engelska. Intresseanmälan och information All administration i denna rekryteringsprocess kommer att hanteras av AxÖ Consulting. Anmäl ditt intresse för tjänsten på AxÖ Consultings hemsida, axoconsulting.se – lediga jobb senast den 31 oktober. För mer information kontakta rekryteringskonsult Anneli Wallin på telefon 072-398 02 77 eller via mail [email protected], eller Linda Axäng telefon 079-340 54 42 eller via mail [email protected] Alla intresseanmälningar behandlas konfidentiellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.  Det kan det bli aktuellt att en bakgrundskontroll genomförs på kandidater som går vidare i processen. Om verksamheten Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har ca 22 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre. Vi har en ny ledarplattform som tydliggör vårt erbjudande kopplat till behov, förväntningar och krav på chefer/ledare på olika nivåer och i olika faser av anställningen. Som ny chef i Kumla deltar du under det första året i introduktion och utbildning kopplat till uppdraget som chef. Som chef deltar du också tillsammans med dina 100 chefskollegor på chefsfrukost och ledarforum ett antal gånger per år. För alla chefer finns tre ledord som är attraktivitet, tillväxt och digitalisering. Läs mer: https://www.kumla.se/ AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan. 
Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Psykiatridirektör

Arbetsgivare / Ort: REGION KALMAR LÄN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Förvaltningschef
  • landsting

Om jobbet
Vi erbjuder Vill du leda och utveckla specialistpsykiatrin i Kalmar län? Då kan vi erbjuda dig ett stimulerande och utmanande uppdrag som psykiatridirektör i Region Kalmar län. Uppdraget innebär att du har det yttersta ansvaret för att leda, styra, utveckla och följa upp psykiatrins verksamheter. Viktiga delar i detta är den pågående omställningen till en nära vård samt utvecklingen inom e-hälsa och digitalisering. Din roll blir också att utveckla och förbättra verksamheten med särskilt fokus på tillgänglighet, sammanhållen vård, patientsäkerhet, samverkan samt kvalitet och förbättringar med patienten i centrum. Du ska verka för en god arbetsmiljö, ett gott ledarskap och medarbetarskap.   Du rapporterar till regiondirektören och ingår i dennes ledningsgrupp samt i hälso- och sjukvårdsledning. Du representerar också förvaltningen i förhållande till regionens politiska företrädare samt i lokala, regionala och nationella samarbeten och nätverk. Vi söker Vi söker en ledare och chef med vilja och förmåga att utveckla såväl människor som verksamhet. Du har erfarenhet av att arbeta i och leda organisationer som ställer stora krav på samverkan och samarbete. Du har relevant högskoleutbildning kombinerat med. flerårig chef- och ledarskapserfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av politiskt styrd verksamhet. Du tycker om att leda i förändring, har integritet och förmåga till överblick. Som ledare delegerar du uppgifter och ansvar, tar tillvara chefer och medarbetares kompetens och entusiasmerar. Vi förutsätter att du har hög social förmåga, är öppen, ärlig samt konsekvent. Arbetet ställer mycket höga krav på ett gott ledarskap. Som chef vill vi att du är kommunikativ, resultatorienterad och har ett strategiskt förhållningssätt. Du ser och förstår ekonomiska samband och är samtidigt kreativ och drivande. B-körkort erfordras då uppdraget är länsövergripande. Tjänsten är säkerhetsklassad. I denna rekrytering samarbetar vi med Telin rekrytering, Linda Petersson, [email protected]  070 377 45 74. Vår arbetsplats Inom psykiatriförvaltningen är vi cirka 600 medarbetare som arbetar med specialist- och rättspsykiatrisk vård och behandling. Vår länsövergripande verksamhet är organiserad i basenheter inom vuxen,- barn- och ungdoms,- samt rättspsykiatri. Förvaltningen arbetar med ständiga förbättringar och utifrån värdegrunden om ett öppet, engagerat och kunnigt ledar- och medarbetarskap. Just nu pågår en satsning på nya lokaler som stödjer en modernt inriktad och patientfokuserad specialistpsykiatri där kompetenser och verksamheter samordnas för bättre flöden och smidigare vårdprocesser. Nya gemensamma lokaler invigdes i Oskarshamn 2019. I Kalmar beräknas inflyttning ske i början av 2022 och i Västervik planeras inflyttning till 2025.  Vi ingår i Psykiatriförvaltningen i Region Kalmar län. Inom förvaltningen arbetar totalt 600 medarbetare med specialistpsykiatrisk vård för vuxna, barn- och ungdomar, rättspsykiatrisk vård samt rehabiliteringvård. Psykiatriförvaltningen är en del av Region Kalmar län, vars 7 000 medarbetare jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
REGION KALMAR LÄN
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.