På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Företagssäljare
Spela filmen

Företagssäljare

2 Utvalda jobb

Redovisningsekonom till Evelent SW AB

Arbetsgivare / Ort: Evelent SW AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 december (30 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-08
VISA MER
Om jobbet

Är du en ambitiös och engagerad Redovisningsekonom som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer?
Trivs du i en roll som erbjuder en varierande arbetsvardag där du får vara med och påverka?
Då vill vi gärna att du läser vidare!

Vi söker nu en Redovisningsekonom till Evelent Sw Ab som vill vara med och utveckla både våra kunders företagande och våra medarbetare.

I din roll som Redovisningsekonom hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du stödjer och coachar juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Bokslut och årsredovisningar
• Inkomstdeklarationer
• Kvalitetssäkra månadsbokslut
• Löpande rapporteringar
• Konsultation och kundrådgivning

Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar.

Din profil
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning eller gymnasieekonom
• Erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå.
• Erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar.

Vi jobbar med Fortknox som redovisningsprogram och det kräver att du har god erfarenhet av Fortnox sedan tidigare. För att du ska trivas i rollen som Redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som trivs med att arbeta i team och i mötet med kunden.
Du har förmågan att hantera ett stort arbetsflöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.
Vi tror att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Vidare ser vi även att du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vårt mål på Evelent SW AB är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling.

Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Ansökan
Vill du vara med och förverkliga stora drömmar? Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt innehållande CV. Urval och intervjuer sker löpande. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Evelent SW AB är en ledande aktör inom distribution av reservdelar inom telekombranschen.

Ansökan mailas till: Amer Alzheri, [email protected]

Ansökan
Ansök senast 31 december (30 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Teknisk projektledare / säljare

Arbetsgivare / Ort: LindePac / Lindesberg
Omfattning / Varaktighet: Heltid
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön
Ansök senast 31 december (30 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-05
VISA MER
Om jobbet

LindePac AB söker nu en teknisk projektledare/säljare, gärna med konstruktionserfarenhet av formgjutna artiklar, att verka som säljare/partner till våra kunder för att hjälpa dem att hitta lämpliga lösningar för sina respektive produktionsutmaningar.

Du kommer inledningsvis främst att arbeta med försäljning av dagens produkter och kunnande inom cellplast för att senare dela din tid mellan detta och att vara en viktig del i vårt utvecklingsarbete.  I förlängningen kommer du att lansera vår nya innovation, en pappersprodukt som skall ersätta delar av den cellplast-produktion som finns idag.

Du kommer alltså att vara en viktig del i vårt arbetet med att skapa ett hållbart samhälle.

Tjänsten är baserad i Stockholm eller Lindesberg/Örebro, men du kommer att ha hela landet som din arbetsplats.

Du ska ha tekniskt kunnande och intresse, kreativitet, initiativförmåga och tycka om att kontakta kunder, förstå deras behov, men också sälja in vår förmåga att leverera toppresultat.

Tjänsten är på heltid och löneersättning kommer att vara baserad på prestation.

Ansökan
Ansök senast 31 december (30 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER UTVALDA JOBB


958 Lediga jobb

Företagssäljare

Arbetsgivare / Ort: Energihem i Sverige AB / GÄVLE
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning

Omfattning: Heltid

Krav: Account manager mot B2B - minst 2 års erfarenhet.

Erfarenhet och kunskap av solel



Har du glimten i ögat, är positiv och brinner för att nå resultat genom försäljning? Har du kunskap och insyn i solel samt har tidigare arbetat som chef eller ledare? Är du en stark relationsbyggare som har goda erfarenheter från arbete med B2B-försäljning, gärna inom solel? Då kanske du är vår nästa företagssäljare! Med vår internutbildning och våra produkter är vi övertygade om att vi tillsammans kan hjälpa företag att ta del av och förstå våra produkters många fördelar och möjligheter. Bara du har den rätta viljan och ambitionen att göra affärer - och att växa tillsammans med oss!

Energihem söker dig som vill hjälpa företag och organisationer att minska sina kostnader samtidigt som de sparar energi med hjälp av solcellsanläggningar och fönster. Som företagssäljare hos oss arbetar du främst med uppsökande försäljning mot företag och organisationer. Du får det stöd du behöver för att lyckas i form av internutbildningar, säljverktyg, systemstöd, arbetsmaterial och coachning.

Energibesparing är idag en viktig fråga för vårt samhälle och många företag driver också egna hållbarhetsfrågor, här kan vi hjälpa till och erbjuda ett brett produktutbud som är av stort intresse för de allra flesta företag. Efterfrågan på energibesparande produkter ökar hela tiden och vi söker nu dig som kan hjälpa oss att bearbeta marknaden och presentera vårt utbud. Då du kommer åka runt och träffa kunder på plats bör du trivas med att resande förekommer i tjänsten.


I din roll kommer du bland annat:

- Tillsammans med oss bygga upp vår verksamhet på företagsmarknaden samt starta upp och utveckla ett B2B-team.

- Prospektera nya potentiella kunder och boka fysiska och digitala möten.

- Skriva offerter som skapas utifrån att varje projekt ska uppnå sifferlagd lönsamhet.

- Bygga långsiktiga relationer på ett professionellt och framgångsrikt sätt.

- Aktivt arbeta med uppsökande försäljning mot kommersiella kunder.

- I arbetet med att skapa bindande offerter arbeta projektledande.


Vi söker dig som…

Har arbetat med företagsförsäljning i ett par år och som tycker om att göra goda lönsamma affärer med kvalitet i fokus för att skapa långsiktiga kundrelationer. Vi tror att du har erfarenhet av kvalificerad, rådgivande uppsökande försäljning och har ett stort intresse för ekonomi och ledarskap. Du är van att arbeta med prospektering, nykundsbearbetning, offertförfrågan och kundmöten med nyckelpersoner och beslutsfattare. Självklart bör du utöver goda referenser också kunna uppvisa goda försäljningsresultat av lönsamma affärer från tidigare tjänster.


Som person är du:

- Driven och resultatinriktad.

- Kommunikativ med en god vana att kommunicera med styrelsemedlemmar, ledningsgrupper, beslutsfattande chefer och bygga internt nätverk i Energihem.

- Van att arbeta mot tydligt uppsatta mål.

- Är strategiskt och analytiskt lagd i kombination med din starka drivkraft.

- Självgående och vill utvecklas som person med stort eget ansvar.

- För att bygga upp en egen kundbas och utveckla verksamheten mot företagsförsäljning behöver du ha en stark motor.

För rätt person ser vi väldigt stor potential i den här rollen och vi vill givetvis ge dig rätt förutsättningar för att lyckas.


Energihem erbjuder Dig:

- Garantilön och bra provision

- Stora utvecklingsmöjligheter i vårt snabbväxande företag.

- Arbetsverktyg i form av IT-utrustning, profilkläder samt möjlighet till tjänstebil.

- Utbildning inom arbetssätt, säljmetodik och personlig utveckling.

- Kunskap och utbildning i energibesparande produkter med nödvändiga kunskaper som omgärdar dessa.

- Månadstävlingar med attraktiva priser.


Om arbetsgivaren

Energihem hjälper fastighetsägare att spara pengar samtidigt som de ökar värdet på sin fastighet med hjälp av energibesparande produkter som solceller, dörrar, fönster- och takbyte samt värmepumpar. Vårt utbud består av kvalitetsprodukter som alla inkluderar montering eller installation av våra egna montörer. Vi är ett snabbt växande företag på kraftig frammarsch. På kort tid har vi också tagit stora marknadsandelar inom fönsterbyte med vårt unika koncept - snabba säkra montage till rätt pris med färdiga lösningar. Tack vare lång erfarenhet från den privata marknaden och produkter som ligger i tiden förutspås vi med goda recensioner, bli en ledande aktör i landet.

Energihem är ett snabbväxande företag som just nu gör en spännande tillväxtresa. Vi har lång erfarenhet från två affärsområden - försäljning och montage. På kort tid har vi tagit stora marknadsandelar inom både solelsinstallationer och fönsterbyten med vårt unika koncept; ”Snabba säkra montage, till fast pris och med färdiga lösningar”. Att vi är märkes- och produktoberoende ger oss de bästa förutsättningarna att opartiskt rekommendera den absolut bästa lösningen för kunden. Vi har ett brett sortiment av kvalitetsprodukter som både sparar och ger energi. Vi erbjuder produkter som ligger i tiden och är hett efterfrågade. Investeringar som betalar igen sig själva och ger mängder av komfortfördelar. Det handlar framförallt om fönster- och dörrbyten, solelsinstallationer, luftvärmepumpar, garageportar och takbyten. Vi skräddarsyr måttanpassade lösningar efter den unika kundens behov och deras fastighets specifika förutsättningar. Vi lämnar inget åt slumpen! Tack vare lång erfarenhet från den privata marknaden för energisparande åtgärder har vi goda recensioner som en ledande aktör i landet. Vår mission är att både våra kunder och vår natur ska bli vinnare. Vi utbildar och coachar våra anställda till att inte bara bli en bra säljare, montör, ekonom eller administratör, utan att också att bli en vinnare! Är du en vinnare? Välkommen till Energihem du också!

Arbetsgivare
Energihem i Sverige AB
80320 GÄVLE
Hemsida: http://energihem.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Solution Sales Executive

Arbetsgivare / Ort: Kraftsam Personal AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Account manager

Om jobbet
Telavox resa började 2002 och sedan dess har de stärkt sin position som den främsta framåttänkande kommunikationsplattform för företag. Idag erbjuder dom telefoni, växeltjänster, chatt, möten och kontaktcenter i en enda enkel plattform. Nu söker vi två säljare till deras huvudkontor i Stockholm. Som Solution Sales Executive arbetar du med B2B försäljning och ansvarar för hela försäljningsprocessen. När affären är stängd lämnar man över kunden till Customer Succés-teamet som sköter leverans, utbildar och ansvarar för support av affärerna. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att bearbeta kunder i segmentet 75–350 användare. Vilket gör detta till lite mer komplexförsäljning. Då de utvecklar allt in -house har de ett fantastiskt supportteam som hjälper dig under resans gång.  Till din hjälp har du även deras Sales Development team som bistår med djupgående prospektering och kartläggning av kunder. I samband med dina möten så har deras researchavdelning tagit fram all nödvändig information som du behöver så att du kan fokusera på kunden och stänga affären.  Vi söker dig som nu: ·      Har erfarenhet av B2B försäljning minst 1 år ·      Har erfarenhet av komplexa affärer gärna inom Telekom eller IT branschen. ·      Brinner för att göra affärer, sätta kunden i fokus och alltid leverera Meriterande om du: ·      Har erfarenhet från SaaS lösningar Vi erbjuder Förutom att vara en del av ett entreprenörsdrivet och framåtlutande Tech bolag, samt ett energifyllt och proffsigt team, kan vi erbjuda dig; ·      fast lön och resultatbaserad provision, generöst friskvårdsbidrag, ·      försäkringar, ·      gratis användning av KRY och ett gäng andra bra saker så som legendariska kick-offer och kompetensutbildningar Intervjuer sker löpande, vid frågor kontakta Andreas på [email protected] Eller Amir på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Kraftsam Personal AB
Hemsida: jobbfeed.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Account Manager för Eustaff Sweden AB

Arbetsgivare / Ort: EUSTAFF SWEDEN AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Account manager

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Eustaff Sweden AB söker dig som är säljare inom bemanning.


Företagsbeskrivning

Eustaff är ett bemanningsföretag som i grund har sitt säte i Sofia, Bulgarien. Nu öppnar vi upp ett Svenskt dotterbolag.

Vår huvudverksamhet består av att bemanna personal till svenska företag inom en rad olika branscher. I dagsläget är Eustaff ett växande företag med mer än 150 anställda. Eftersom efterfrågan på våra tjänster växer söker vi därför förstärkning i form av en konsultchef med kompetens inom bemanning.


Beskrivning av jobbet

I rollen som Account Manager arbetar du med att analysera marknaden, skapa ett nätverk samt bearbeta nya kunder.

Du har en budget och en målsättning att följa. En stor del av tiden är du ute på fältet och besöker potentiella kundföretag, men du tillbringar också tid med telefonen som verktyg då du bokar in dina egna kundbesök.


Vem är du?

Vi söker dig som brinner för försäljning och är affärsdriven. Du har en stark drivkraft och ett stort engagemang med fokus på att leverera bra resultat. Du är målmedveten och självgående, samt har förmågan och är skicklig på att skapa nya relationer. Vi söker främst dig som har erfarenhet av branschen.


Kvalifikationer:

  • Tidigare erfarenhet av försäljning och arbete med kunder inom bemanning.
  • Mycket god vana av att arbeta med dator.
  • Obehindrade kunskaper i det svenska och engelska språket, tal och skrift.
  • Utbildning och ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Tjänsten

Din tjänst kommer att utgå från Göteborg. Arbetet innebär att du ibland kommer resa och besöka potentiella kunder som befinner sig på olika platser i landet.

Tjänsten, som omfattar heltid med individuell lönesättning samt provision, kan tillträdas omgående eller enligt överenskommelse. Sex månaders provanställning tillämpas.

Till ansökan önskas en kortare personlig presentation, CV, referenser samt övrigt du vill lyfta fram.


Urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
EUSTAFF SWEDEN AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

kökssäljare till Marbodal

Arbetsgivare / Ort: Monster Worldwide Scandinavia AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Account manager

Om jobbet

Marbodal, som är beläget i Tidaholm, mitt mellan Vänern och Vättern och vid den idylliska ån Tidan, har skapat närproducerade kök för livets alla tillfällen ända sedan 1924. Marbodal ingår i Nobiakoncernen, Europas ledande köksspecialist. Huvudkontoret är beläget i Stockholm och aktien är noterad på NASDAQ OMX.

Om rollen

Vi söker en kökssäljare till Marbodal på Birger Jarlsgatan i centrala Stockholm. Du kommer att sälja köksinredning med branschens starkaste varumärke. Du kommer vara en del av vårt team om fem engagerade och kunniga säljare. Det är en service- och kunskapsbaserad roll där din noggrannhet och förmåga att förstå och sätta dig in i kundens behov är i fokus. Försäljningen kommer att ske via utställningen i butiken där kunden får råd om design, färger och materialkombinationer efter givna förutsättningar när det gäller allt från mindre kök och garderober till helrenoveringar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Hos oss på Marbodal arbetar du i hela kedjan; från första kundkontakten, genom det kreativa stadiet vid ritbordet till färdiglevererat kök. Din roll innebär att du är kundens huvudsakliga kontaktperson genom hela säljprocessen och ansvarar för både kunden och affären. Du kommer att skapa offerter i vårt avancerade ritprogram, göra avslut och följa upp leveranser samt jobba med försäljning av tillbehör till kund i butik. För att trivas med detta måste du kunna fatta egna beslut, förmå att guida kunden genom köksprocessen och slutligen driva affären framåt till ett avslut.

Kvalifikationer

Som person tror vi att du har lätt att lära dig nya program och tycker det är roligt med teknik. Självklart är du en social och utåtriktad säljare som gillar att skapa goda relationer med både kunder och medarbetare. Det ställer krav på goda administrativa och vissa matematiska egenskaper samt fokus på smart och tidseffektiv planering.

För att lyckas i denna roll tror vi att du har följande kompetenser:

· Trygg i rollen som säljare

· Vana av att sälja kapitalvaror

· Målinriktad

· Ordning och reda

· Strukturerad och engagerad

· Noggrann, ansvarstagande och intresse av siffror

· Självgående och van att arbeta med stort eget ansvar

· Känsla för färg och form

· God datavana. Meriterande med kunskap i Configura.

· Meriterande är tidigare erfarenhet av försäljning av kök och vitvaror

· Körkort, då hembesök förekommer

Övrig information:

Anställningsform: Tillsvidareanställning, med provanställning i sex månader.

Placering: Stockholm, Birger Jarlsgatan

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande.

ANSÖK

Du ansöker genom att klicka på knappen ”Ansök”.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Monster.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Naomi Korang, [email protected]

Telefon: +46 70 342 04 14

Arbetsgivare
Monster Worldwide Scandinavia AB
Birger Jarlsgatan 60
11429 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Fitness24Seven söker Account Manager till Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Fitness 24Seven AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Hey You! Skulle du definiera dig som en driven och inspirerande säljare av rang? Brinner du för försäljning och vill utvecklas inom B2B-försäljning? Drivs du av att ständigt slå gårdagens resultat och vill göra skillnad och hjälpa andra företag att bli mer hälsosamma? Trivs du dessutom i händelserik miljö som präglas av hälsa och träning kan du absolut vara rätt Account Manager för oss på Fitness24Seven. Det här är tjänsten för dig som vill vara med på Fitness24Sevens expansiva resa och som vill leverera en högklassig och professionell försäljning! Om tjänsten Som Account Manager hos oss på vårt kontor i Stockholm är du ansiktet utåt där du bygger och utvecklar dina egna kundrelationer helt på egen hand. Du driver säljprocesserna från prospektering och mötesbokning, till fördjupade samarbeten och skapande av långvariga kundrelationer. En vanlig dag för dig som Account Manager innebär många bollar i luften den ena dagen är inte den andra lik utan det kan vara bland annat att söka upp och kontakta nya företag, utföra både personliga och digitala möten med fokus på behovsanalys och kundnöjdhet. Därför är det ytterst viktigt att du besitter en god kommunikativ förmåga. Detta är en varierande roll med mycket frihet under ansvar. Det kommer även att förekomma en del resor till vårt huvudkontor nere i Lund. Vi söker dig som - har erfarenhet av försäljning och/eller ett serviceyrke med inslag av försäljning. - har god datavana, med fördel har du erfarenhet av CRM- och affärssystem såsom Microsoft Dynamics eller liknande. - erfarenhet av nyförsäljning - är Flytande i både svenska och engelska Meriterande om du har - utbildning eller erfarenhet inom B2B - erfarenhet av att jobba inom friskvårdsbranschen - erfarenhet av hela säljcykeln, inklusive förhandling, offertskrivning och signering av avtal Som person är du engagerad och räds inte för utmaningar eller möten med nya människor. Du är driven och resultatinriktad och lägger ner energi i ditt arbete för att uppnå att alltid slå gårdagens rekord. Personen vi söker är självgående i sitt arbete och van vid att arbeta och leverera mot budget och uppsatta mål. För att passa i rollen är du trygg i dig själv och har en god samarbetsförmåga med en stor skopa av flexibilitet. Start: Omgående Omfattning: Heltid Introduktion: Lund & Stockholm Placering: Stockholm Arbetstider: Mån-Fre 8-17 Lön: Fast lön + provisionsbaserad lön Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest vid nyanställning av personal. Information om företaget Fitness24Seven är en av Europas absolut snabbast växande gymkedja och vi riktar oss till den vanliga motionären som tycker att kvalitativ träning inte skall kosta en förmögenhet. På drygt tio år har vi gått från att ha ett enda gym i Malmö till att ha 230 anläggningar i 5 länder som Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Som medlem på Fitness24Seven har du tillgång till alla anläggningar, i alla länder, dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och det finns även separat avdelning för tjejer. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar bland annat mot organisationer som SOS-barnbyar.
Arbetsgivare
Fitness 24Seven AB
Hemsida: https://se.fitness24seven.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.